***HELMET 2008*** Kesäviikko 26

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
[. Toisaalta haluisin semmosen perinteisen minkä saa taitettua sit ja saa pöydänki. Ois niin nostalginen :heart: Toisaalta tää ois kans musta kivan näkönen

Meijän sukumökillä oli juhannuksena jostain kellarista kaivettu sellanen mun serkun muksulle. Serkun kanssa arvioitiin, että saattais olla noin 40 vuotta vanha. Mustakin ne on ihanan nostalgisia.

Kävin kerhon puolella kattelemassa teijän kuvia. Katotaan, saanko huomenna laitettua sinne oman kuvani.

Nyt mä kyllä vasta pulassa oon, kun tän palstan lisäks pitäis tonne kerhopuolellekin ehtiä... =)

Jahvetille :hug: olkaa sinnikkäitä. Ihanaa, että jaksatte omalle lapselle apua hakea. Yläasteen opena voin sanoa, että siinä iässä se on jo melko monelle liian myöhästä, kun ei oo aiemmin haluttu/tajuttu/uskallettu apua hakea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahve: meil on lauantaina muuttopäivä ja su ristiäiset. keskiviikkona jo ruvetaan pikkuhiljaa tavaraa roudaamaan joten huominen on ainoo päivä oikeestaan. ens vkolla vois joku päivä kattoo jos lähtis jos en nyt sitä hääkolttua löydä. ens vkolla voisin olla vähän laihempiki :LOL:
Sun pitää ostaa se vasta edellisenä päivänä...oot kaikista hoikin :LOL:
Mut joo...ilmottele kun sopii. Täällähän myö ollaan eikä nyt ainakaan oo mitään erityisiä päivän päälle sovittuja juttuja... =)
jep, aika paljo menee aikaa ku laitetaa kamat paikallee ja leivotaa häitä varten mut joku päivä karkaan ja jätän ukon touhuilee. eka tietty kaikki tavarat pitää olla niille kuuluvilla paikoilla, meillä mies määrää kaapin paikan mut mä määrään et mihin se laitetaan :LOL:
 
Huomenia.. Meillä taas bataattimaistelu teki tehtävänsä: tyttö nukahti. Tosin sai myös maitoa ja hereilläkin ehti olla toista tuntia :LOL:

Mä näin teistä unta :whistle: :ashamed: Siis siinä unessa pyöri kauheesti teidän nickejä ja sit olin muka juttelevinani Jahvetin kanssa hiekkalaatikolla.. Siinä hiekkalaatikon vieressä oli tietokone johon Jahve oli kirjautunut :eek: (oispa kätevää..). Tosin vahvasti epäilen että mun unen Jahve ei vastaa todellista Jahvettia pätkääkään :ashamed:
Hassua silti :D

Mitähän mun piti kommentoida :/ :headwall:. Kuka se oli ollu marttyyrina ja menny nukkumaan varapatjalle pinniksen viereen? Siitä tuli mieleen että muistan vahvasti miten mä lähes loukkaannuin meidän suhteen alkuaikoina jos mies ei saanu unta ja meni sohvalle sitä oottelemaan. Just viime yönä kun olin enemmän ja vähemmän hereillä (tytöllä oli taas turhan villi yö..) huomasin että ukko on kadonnut sängystä. Ei käyny ees pienessä mielessä lähteä ettimään sitä :saint:

Tänään tulee kylään kaveri ja kolmikuinen vauva, vähänkö kiva nähä =)

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Aleista löyty kaikkee kivaa :xmas: Itelle 1 paita, pojille Lindexistä kasa paitoja, yökkäreitä jne -70% :p Likalle H&M:ltä farkut, pari paitaa, lierihattu, kengät (on kyl isot, hitto :whistle: )....lapsille siis taas vaikka piti itelleki ostaa :D :LOL: :LOL:
Ei kyllä oikeen noissa vauvojen jutuissa ollu aleja missään :/ Lindexin isompien lasten osaston -70% yllätti :D Ja viel just sellasia mistä pojat tykkää :D
Nyt on selkä kipee |O |O
Hitto ku tulee lapsilisät vasta perjantaina, sit vasta pääsee kahtelemaan, ja tietenkään sit ei enää oo juuri mitään mistä valikoida... :'(

 
Tervetuloa uudet!

Voihan se tietty ihan nuhaakin olla tuo äänen käheys. Ollaan autoiltu aika paljon, ilmastointi viileällä jne.

En ole vielä ennättänyt alemyynteihin. Isompaa housua tosin tarvitsisi pojalle ostaa, alkaa 68-senttiset olla nafteja.

Meillä oli eilen kolmas näyttö tästä asunnosta. Ei yhtään katsojaa :headwall: :headwall: prkl, kai se toi juhannus vielä vaikuttaa, ihmiset lomalla. Että jos joku haluaisi ostaa kivan kaksion Lahdesta... :whistle:

Meillä vaan hulinoidaan yöt. J syö iltapalaksi puoli purkkia hedelmäsosetta ja noin sata milliä velliä. Luulisi moisen satsin tuovan kunnon yöunet, mutta mitä vielä.. Eka unijakso on 3-4 tuntia, ja sitten äippä ravaakin puolen tunnin välein rauhoittelemassa mahallaan karjuvaa poikaa :kieh: Nukahtaa kyllä kyljelleen, mutta hihhuloi sängyssään minkä ehtii.
Toivottavasti tää on vaan joku välivaihe.

No, kohtahan me ollaan sitten kahden asunnon loukussa, jos tää ei ala menemään kaupaksi. Voin tulla sitten tänne vanhaan aina nukkumaan :LOL:

minä ja J 4kk2pv :heart:
 
[/b]Tervetuloa kaikille uusille :wave: !

Jaahas, täällä on alennusmyynneillä käyty.Kyllä tekis mieli itsekin, vaikka ei kyllä mitään suurempaa tarvetta silti ole.Kotia olis kyllä silti kiva sisustaa :whistle: . Muuten, mitäs teillä on vauvan huoneessa tavaraa/huonekaluja??Mulla on vaan hoitopöytä ja A:n oma vaatekaappi.Tietysti matto yms.lisukkeet löytyy.Tuli vaan mieleen :heart: ..

Aurinkoa täällä Satakunnassa odotellaan, mut ei näy, ei ..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä taitaa imetys vedellä viimeisiään :'(
Eilen poika ei suostunut tissille kertaakaan . Pumppailin sitten. Viime yönä söi rintaa kerran. On tää haikeeta :'( :'(
:hug: No on se kyllä, just sitä. Haikeeta! Mutta ainakin oot tähän asti imettäny, se on jo jotain sekin!! Pullosta sitten ja vaikka poski poskea vasten, paljon lämmintä läheisyyttä saa tarjottua sillä tavallakin.
:hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Wode:
Muuten, mitäs teillä on vauvan huoneessa tavaraa/huonekaluja??
Vauva on meidän huoneessa, eikä sillä siis oo muuta kuin pinnis ja hoitopöytä ja piiiitkä rivi pehmoleluja! ;) Isoveikan huoneeseen kun muuttaa ni sinne sit sisustettaneen oma vähän tyttömäisempi kulma tytölle, mutta huonekaluja ei sinnekään taida tulla omia muita kuin nuo em. Pojan huoneessa on jo Ikean mammuttipöytä ja kaks tuolia (siniset), eli ehkä sit joskus ostetaan tytölle oma tuoli, jos niitä vaan on punaisena..?

 
Ihana rauha täällä!! Mies lähti töihin ja tytöt lähti täksi viikoksi leirille. Me kanssa käytiin eilen alessa. Taas vannoin että on viiminen kerta kun noitten murrosikäisten kanssa sinne lähen. Mun psyyke ei ollenkaan kestä kun vaatteet ei voi olla sellaisia nättejä "perusvaatteita", vaan pitäisi ostaa mahollisimman epäkäytännöllisiä ja lyhyitä retkuja :headwall: Kun sain tytöt kahdenkympin tienoilla ajattelin että kun ne on murrosiässä niin ymmärrän niitä paremmin mutta me ollaan kyllä täysin eri vuosituhannelta. Nyt sitten oottelen että poika on murrosiässä jolloin elämänkokemusta ja kärsivällisyyttä on ehtinyt kertyä taas paljon enemmän ;)
Meillä on kans yöt yhtä hulinaa, yks sätkii tunnin välein aamuyöstä kun olis lentoon lähdössä.. Viimekin yönä oli saanut itsensä jo ihan kunnon vauhtiin ennen kun jaksoin nousta ja sitten rauhoteltiinkin tunti ennen kun uni taas pysty tulemaan.. Ja puol unissaankin vielä yrittää kääntyä ja räpytellä käsiää :kieh:
Nyt kotityöt alta tekemään pois :wave:
 
4kk Neuvolassa käyty. Tyttö oli okein hyvän tuulinen vaikka ei ollut päikkäreitä nukkunut ennen käyntiä.

Paino 7285g
pituus 64cm
py 41,3cm

edelleenkään ei ollut meidän oma th. Kuulemma pitäisi sitten seuraavalla kerralla olla. Mutta mukavia nämä sijaiset ovat olleet. Kovin kannusti jatkamaan täysimetystä :D , kun kerroin että anoppi ja hiukan mieskin painostaa antamaan jo kiinteitä :kieh:

Muoks. Yhden lusikallisen tosin tuo tyttö sai 4kk päivänä mustikkasosetta. MUtta ei ole mitään muuta saanut kiinteässä muodossa.
 
Hei taas pitkästä aikaa! :wave: N. 40 sivua olisi luettavaa, joten en millään ehdi/jaksa lukea kaikkea... Olen aivan pudonnut kärryiltä teidän jutuista.

Nopeasti selailin pari sivua, ja ymmärsinkö oikein että täällä on muitakin kenen lapsella on maitoallergia/allergioita? Meidän neidillähän on allergiasairaalassa todettu maitoallergia. Muitakin allergioita on varmasti, sillä tyttö pysyy oireettomana vain minun 6 ruoka-aineen ruokavaliolla... Täysimetyksellä mennään edelleen.

Vaunuista olitte puhuneet. Meillä on emmaljungan duo edget sport rungolla. Tyytyväinen olen ollut. Pidän juuri siitä että vaunut ovat isot ja koppa korkealla. Ovat mielestäni tukevammat ja turvallisemmat kuin jotkut pienet hepposemmat mallit.

Me oltiin juhannus pohjanmaalla miehen vanhempien mökillä. Automatka joka on yleensä kestänyt 4,5-5h kesti nyt 6,5-7h! :eek: Nietiä ei olisi halunnut istua ahtaassa kaukalossa ja niimpä lähes koko matka oli kitinää... Nukkui vain n. 1/3 osan matkasta ja muun ajan neitiä piti kokoajan viihdyttää. Hereillä ollessaan ei jaksanut istua kuin n. 30 min kerrallaan, joten tehtiin sitten aika monta pysähdystä matkan aikana... :)

Tutkiskelin tuossa yksi päivä vauvojen kosteuspyyhkeiden tuoteselosteita. Esim. natusanin kosteuspyyhkeiden kyljessä mainitaan että ovat "as mild as pure water" ja silti niihin oli käytetty muistaakseni 17 eri ainesosaa! Vähiten oli suomalaisissa helmi kosteuspyyhkeissä. Niissä oli käytetty vain 7 eri ainetta. Niitä helmi pyyhkeitä me käytetään nykyään typyn pyllyn pyyhkimiseen jos ei ole vesipesulle tarvetta.

Anna ja Ada 4kk19pvä
 
Jahvetti: Meillä kans typy ihan pikkuruisen näköinen tuossa turvakaukalossa ilman pehmusteita. Minustakin kyllä kätevä ettei vielä tarvi isompaan siirtyä. :saint:

Täällä kans mietitty, että pitäs syöttötuoli hommata. Esikon aikaan oli sellanen pöytään kiinnitettävä. Ihan kätevähän se on ja vie vähän tilaa. Nyt on vaan ostettu uus pöytä, jotenka ei raskis tehdä ihan vielä siihen jälkiä. Vaikkakin lapset varmasti osansa tekevät siinä asiassa. :kieh: :whistle:

Alennusmyynnistä lähti mukaan ittelle yks paita. En ees päässy lasten kans sovittaa, vaan hyvä oli. Tyttösille bodya, paitaa ja hametta. Kyllä täytyy sanoa, että liha on heikko. Just tilitietoja tutkin, että kyllä on mukavasti menny rahaa tuonne ruokakauppaan. Meidän "pienestä" lähikauppasta kun saa kaikki tarvittavan ja vähemmän tarvittavan.

Lähdenpä tästä keitteleen kaffetta, äitee tulossa käymään. Niin ja nlakin on tuossa kahdelta.

Käytössä muuten vaatekoko 60 ja 62. Tänään laitoin 68, josta sai kyllä hihoja kääriä.

Pallukka ja O tasan 4kk
 
Terkut täältäkin 4kk neuvolasta!

Painoa 8455g(tullut taas 1,3kg kuukaudessa :whistle: )
pituus 65.3cm
hattu 43,8cm.

Vaatteista pikkuhiljaa on jäänyt 62 syrjään.

Nyt meen tekee ruokaa, palaan myöhemmin kommentoimaan!
 
Tervehdys :wave:

Musta tuntuu, että mäkin oon ihan pudonnu kärryiltä teidän jutuista :ashamed: . Tuntuu, ettei aika riitä nykyään enää täällä käymiseen kuin pikaiseen, niin paljon ois tekemistä muutenkin. Tai ehkä mulla vaan on se kuuluisa muu elämä :LOL: .

Meillä niitä hampaita tehtaillaan edelleen, kolme näkyvissä ja pari kuultaa jo komeasti ikeneen läpi. Kaikki ylhäällä :eek:. Juhannusaattona olikin kiva kipuitkukohtaus, pari tuntia itki lähes putkeen, kunnes nukahti supon voimalla ja sit neiti heräs ihanan aurinkoisena omana itsenään. Sit kun noista hammasitkuista selvittiin, niin alkoi masu olla kovalla. Annoin luumusosetta ja se pisti sit masun mylläämään kai liiankin kanssa, kun siitä tuli kova huuto. Kunnes tuli jättikakka... :whistle: Ja uusi huuto, ku sitä kakkaa pestiin korvia myöten kahden ihmisen voimin.

Pitäis siivotakin oikein kunnolla... Kiirettä pitää. V*tutti siis oikein kunnolla, kun naapuri perkkas eilen tota meidän yhteistä rajapensasaitaa, niin perkkas vaan PUOLET pensaista ja loput jätti rikkaruohojen valtaan |O . Kun mä perkkasin aiemmin meidän toista puolta, ni en tod. jättäny toiselle naapurille puolia perkattavaksi! Lapsellista mun mielestä :kieh:. Kun kerran jotain aloittaa, ni tekee sit samalla vaivalla loppuun asti. Mur.
 
[Nopeasti selailin pari sivua, ja ymmärsinkö oikein että täällä on muitakin kenen lapsella on maitoallergia/allergioita? Meidän neidillähän on allergiasairaalassa todettu maitoallergia. Muitakin allergioita on varmasti, sillä tyttö pysyy oireettomana vain minun 6 ruoka-aineen ruokavaliolla... Täysimetyksellä mennään edelleen.

[meillä on. Luultavasti myös muutakin kun maitoallergia, koska maidoton, vehnätön dietti ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Meillä lääkäri teki päätöksen siirtyä kokonaan korvikkeelle koska tilanne oli siinä kohtaa jo niin huono eikä kannattanut enää tuhlata aikaa etsimällä muita pahiksia mun ruokavaliosta.. Ravintoterapeutilla käytiin ja aloitellaan (kun aloitellaan) kiinteitä riisijauholla koska se on erittäin hyvin kestetty. Mutta jo valmiiksi pelottaa tohon kiinteisiin lähteminen :/
 

Yhteistyössä