***HELMET 2008*** Kesäkuu

Hei vaan! :wave:

Taas kiireinen viikonloppu takana. Lukemassa olen pikapikaa käynyt, mutta kirjoittamaan en ole kerennyt. :whistle:

Yo-juhlat meni hienosti. Hellettä oli ja tungosta, mutta niin vaan neiti edusti tyylillä ilman päiväunia klo12-18 hymy naamalla ja lierihattu päässä. :heart: Ihan niin kuin ievan neitikin, et täytyy todeta että ihme epeleitä nämä pikkuiset on. =)

Täysimetyksellä täälläkin edelleen mennään. Tosin nyt tuntuu, että alkaa kyllä aika raskaaksi välillä käymään. :ashamed: Pikkuinen kasvaa tissimaidolla tosi hyvin, mutta se tarkoittaa 2-3 kertaa yösyöntiä ja ???? kertaa tissiä päivällä ja piiiiiiitkät iltatissittelyt. Niin ihanaa kuin se onkin, että imetys sujuu, mutta aika voimia vievääkin se on. Keskiviikkona neuvola, joten pitää siellä nyt sit jutella aiheesta, et olisko se sit se iltavelli vai lisämaito mitä kokeilis. Mä huomaan, että tää on jotenkin vaikea asia minulle. :|

Alkoholista maistuisi kyllä! :p Mutta toi imetys! :whistle: En siis ole mikään väkevien juoja, mutta viini ja siideri maistuu. Ja olen minä ruoan kanssa sen 12cl ottanut tai saunasiiderin tms. ihan huoletta vaikka imetänkin. Meillä on tapana ostaa ruolle sopiva viini tai kuohari (shampanjaakin silloin kun mies tuo työmatkoilta mukanaan) ja nauttia. Mutta hyvin voisin ajatella, istahtavani kunnon toviksi terassille ystävien kanssa ja ei silloin yksi eikä kaksi siideriä riitä mihinkään. :p Sitä odotellessa! En siis todellakaan mikä juoppo ole, mutta en mä lasiinkaan sylje. :wave: Polttanut en ole koskaan kuin vain ne teini-iän "pakolliset" kokeilut! ;)

Viime yön neiti nukkui eka kertaa omassa pinnasängyssään, siis meidän ¨makkarissa edelleen, mut nyt luovuttiin siis Folkhälsanin Vaavi-sängystä, jota tulee kyllä ikävä. Sitä voin lämmöllä suositella seuraaville pienokaisille.
:heart: Tilasin muuten netistä ne keinutassut systeemit siihen pinnikseen. Saa nyt nähdä millaiset ne on kun ne tulee...

Liikkumisesta meillä kun tosiaan oltiin hiukan kiireisiä tuon kääntymisen kanssa (11 viikkoisena) niin se on pelkkää äherrystä koko ajan. |O Eli nauttikaa kun pikkuiset vielä pötköttelee selällään...meillä selällään noin 5 sekuntia ja sit alkaakin se mahdoton äherrys kun ei pääse eteenpäin ja voi sitä desibelien määrää!!! :heart:

Mitähän kaikkee olis taas pitänyt muistaa kommentoida...ai niin uusi tulokas oli pieni ja pippurinen Tervetuloa mukaan! =)

Tän aamun Hesarissa oli iso juttu netissä tavanneista äideistä. Olivat siis tuolla Helistimen sivuilla kirjoitelleet odotusajan ja nyt pikkuiset oli 10kk. Heillä oli siis ollut mammatreffit Vantaalla. Oliko heitä 40 äitiä lapsineen ja osa isineen paikalla. Aika hienoa! =)

Pusuapina eipä taida olla pk-seudulla aikarajaa hoitohuoneessa. ;) Ja eiköhän sitä happamia osata olla kaikkialla maailmassa, jos paha päivä sattuu. Harmi, että törmäsit moisiin möllöttäjiin. Olisit kysynyt, että mikäs se pipoa kiristää!!! :kieh:

Nyt tulee liian pitkää pätkää..luen välillä teidän juttuja... :whistle:

ai niin..se pikkuisen ikä, eli 3,5kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
auringosta..me yritetään välttää tytön kanssa auringossa oleskelua..lenkillä (jos ei tuule) on helppo heittoaisan avulla nakata vaunun kopan suunta pois auringosta.
luulen et meillä jää taas kesän vietto vähemmälle, ku ollaan remonttia aloittamassa..
Sillä just kyselin kun vaikka vaunut on miten päin niin kuitenkin jalkoihin paistaa aurinko niin kuinka sitä peittäis. Mut täytyy kokeilla just harsoa viritellä tai sit hommata se lippa tai varjo.
tuo varjo on varmasti kätevä sit isommankin kanssa, kun istuu jo rattaissa.

meillä käytössä 2 koon vaipat..nekin mahtuu vielä loistavasti. 3set valskaa :snotty:
 
niin se aurinkoasia mä luulen, että me myös yritetään välttää sitä auringossa oleilua, mutta eihän se aina mitenkään onnistu. harsot on varmaan hyviä apulaisia eikä toi ciban linkittämä suojakaan pöllömmältä vaikuta..tietty ei toikaan suojaa sivusta tulevilta säteiltä. :/
 
Ei meillä oo koskaan sen kummemmin suojauduttu auringolta :whistle: Vaunuja vaan pois päin auringosta ja harsoa oon tarvittaessa heittäny eteen...ja samoin mennään nytki :wave: Krääsälle tuntuu nuo kaikki systeemit mitä on tarjolla...kun ilmanki pärjää :p
Tosin sen Emman aurinkovarjon oon aatellu hommaa ihan noita futiskenttiä ajatellen :whistle:
 
Meillä kanssa 2 koko vaipoissa sopiva, 3 aavistuksen iso, tosin kolmosta ollaan käytetty, kun niitä ostin kun aattelin et pitäs olla jo isompi, kun yöllä on aina niin täys, tai siis aamulla...mut aika reiluja, ei falskaa kyllä, ni käytetään pois =)
 
Nyt on pakko hehkuttaa....kostautuu kyllä varpilla ens yönä :p :wave:

Meillä on 5 yötä nukuttu heräämättä syömään!!!! Eli käytännössä tarkottaa aikaa 20.30-07 (tänään jopa 7.30!!!) 2 kertaa joka yö oon tutin käyny antaa, kun on sen verran ähertäny, et ite oon heränny enkä oo saanu unesta sit kiinni, ni rauhottuu heti...eli nälkä ei pitäs olla =) VAU!!! Toivottavasti tää vaan jatkuu kanssa!!!! :wave: :wave:

Jahve + Memmu viikkoa vaille 4kk
 
Jahvetti kuulostaapa hyvälle! Kateellisena ja väsyneenä lueskelen :ashamed: Noh, voisi asiat olla paljon hulluminkin kuin mitä meidän yöt on. Jotkuthan herää ihan hirmuisen monesti. :( Ja voi kun toi pieni oppisi siihen tuttiin..se helpottais varmasti. Nyt se tutti on tosiaan mun tissi! :heart:
 
matkustamisesta me mietitään tässä jotain kaupunkilomaa loppukesään tai alkusyksyyn ja tuossa hiukan surffailin kohteita, kunnes tuli yksi kysymys mieleen!!! eli, miten sitä pientä sit kuljettaa esim. taksissa tuolla maailmalla???? pitääkö turvakaukalo raahaa mukaan??? varmaan pitää. :whistle:
 
:hug: äippäHkille ja voimia tisutteluun! =) Mun täytyy kyllä sanoa, että oon niin kade, teille, jotka ootte pystyny imettämään tänne saakka. :| Imetysasia painaa mua varmaan lopun ikääni, vaikkei tietenkään pitäis. :snotty:

Meillä on siis semmoinen Teutonian aurinkolippa, mikä käy kaikkiin kärryihin. Hyvä on, nyt on sitä testattu ihan auringossakin jopa. =) Meillä ei tosiaan täällä tuommoiset varjot varmaan toimis, kun joka toinen päivä tuntuu tuulevan niin, että varjo menis varmaan ympäriämpäri.
 
matkustelusta: Ei olla matkusteltu ulkomailla, mutta ottaisin kyllä oman kaukalon mukaan. Meillä on suunnitteilla talvelle taihi sitten alkuvuodelle jokin reissu, muttei vielä tiedetä mihkä päin. Tuo autolla matkaaminen ulkomailla on justiinsa yksi asia mikä mua vähän matkustelussa arveluttaa. :/ Vai pitäiskö sit vallan valita kohde, jossa vois käyttää julkisia... Mä oon jotenkin friikki noitten turvallisuusjuttujen, autot tms., suhteen. :/
 
Kiitti tissittely-tsempeistä! =)

Ieva mä olen kans aivan friikki kaiken turvallisuussysteemien kanssa! :| Olen ollut kerran autokolarissa ja sen jälkeen tää homma on vaan pahentunut. Noh..pitää miettiä matkusteluja siltä kantilta, että jos jotain ikävää on sattuakseen, niin se voi sattua kotitiellä. :/

Sinkkuelämää eli onko täällä muita Sinkkuelämää-sarjan faneja? :whistle: Mä olen vannoutunut Carrien, Mirandan, Samanthan ja Charlotten ihailija ja erityisesti MrBig, joka on minusta komein mies ever! :D Niin, siis siitä tuli vaan mieleen kun leffan ensi-ilta on nyt 6. päivä. En sinne ensi-iltaan mene, mut varasin itselleni ja siskolleni liput muuhun näytökseen. Mun sisko tulee miehensä ja koiranpentunsa kanssa viikonloppuna ja jäävät sit muutamaksi päiväksi kyläilee...
 
Meillä samoin kuin Jahvetillakin, että pari kuukautta jo korvikkeilla ollaan menty ja vellillä ja nyt tosiaan soseetkin ollu jo kohta kuukauden mukana menossa ja yöt nukutaan kokonaan heräämättä.

Tosi ihana olo, kävin kampaajalla ja pää on nyt puolta kevyempi... hiukset oli puoleenselkään ja nyt olkapäille, semmonen rikottu malli :D

Minä ja pikku-ukkeli 4kk4pvä
:wave:
 
ÄippäHki:
Sinkkuelämää eli onko täällä muita Sinkkuelämää-sarjan faneja? Mä olen vannoutunut Carrien, Mirandan, Samanthan ja Charlotten ihailija ja erityisesti MrBig, joka on minusta komein mies ever! Niin, siis siitä tuli vaan mieleen kun leffan ensi-ilta on nyt 6. päivä. En sinne ensi-iltaan mene, mut varasin itselleni ja siskolleni liput muuhun näytökseen. Mun sisko tulee miehensä ja koiranpentunsa kanssa viikonloppuna ja jäävät sit muutamaksi päiväksi kyläilee...
Täällä! :wave: Liput on jo lauantaille varattuna hyvän ystävän kanssa B) Mulle on muutenkin tulossa ihana hemmotteluviikonloppu, kun pari opiskelukaveria tulee kylään ja järkkäävät kuulemma jotain kivaa, kun vauvakutsut jäi odotusaikana pitämättä. Ollaan menossa mm. terassille B) Ja siideriä aion naukkailla :p Lisäksi mulla on kasvohoito perjantaina, tuhlaan joululahjaksi saamani lahjakortin. Ainoa varjopuoli on se, että nää aktiviteetit täytyy kaikki tehä max 3 tunnin pätkissä just imetyksen takia ja kun ei neiti sitä pulloa huoli... Onneks on kaks päivää aikaa, niin ei mene IHAN säätämiseksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
emmie: Ne meidän kaverit ostaa ne rattaat.

Joku kyseli, että onko täällä muita, jotka pelkällä tissimaidolla vielä, niin luulisin, että tosi moni, kun suurin osa vauvoistahan on vielä alle 4kk. :/
yllättävän vähän tuntuu olevan täysimetyksellä, tuntuu et tosi moni antanu jo aika aikasessa vaiheessa lisämaitoa tai sosetta.

meillä sis edelleen pelkällä tissimaidolla ja niin meinataan jatkaa taas tohon 5 kk ikään ja sit katotaan tilanne uudelleen. mä tykkään kans imettää eikä julki-imetyskään oo mikään ongelma. tänään viimeks imetin kelassa :whistle: kelan kanssa taas palo käämi :kieh: olivat laskeneet mun tulot ihan vituralleen, siis ihan liian isoiks. tekis mieli tehä valitus mut niillä on varmaan mappi-ö valituksille :kieh:

tutista, mä yritän ettei P tarvis yöllä tuttia kun en tosiaan jaksais yöllä nousta laittamaan tuttia suuhun sataa kertaa sitte kun yösyönneistä on päästy. tarvin sen katkeamattoman unen. oon jo niin vanha B)

wode: kävin ostamassa lisää herukkamehua :D sä taisit kysellä konttauskypärästä? tuossapa kuvaa:

http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/kodinturvatuotteet/konttauskypara/

meillä tota tarvittiin esikoisen aikana jo aika aikasin kun nous kyynärpäitten varaan ja sit ku ei tasapaino pitäny ni kellahti kyljelleen ja pää kolahti aina lattiaan :/ puhumattakaan sitte ku nous seisomaan... :whistle:

jahas, kai tässä pitäs ruveta valmistautumaan töihin lähtöön, ei kyl huvittais :x väsyttää armottomasti :|

cruella ja P ylihuomenna 4 kk
 
Niin ja ÄippäHki, meilläkin heräillään vielä useimmiten sen 2 kertaa yössä tissille... Onneks kuitenkin myös yhden syötön yöt on lisääntyny. Taitaa olla niin, ku joku tossa aiemmin jo mainitsikin, että nää meidän "tissivauvat" heräilee useammin kuin korvikkeella olijat. Mutta kovasti tsemppiä sinulle, on se imetys kuitenkin monella tavalla helpompaakin :hug:
 
kevytmel: saatko kuvaa laitettua kerhon puolelle uudesta frisyyristä? mä oon to menossa ja tarkotus ois lyhentää reilusti, mulla ei hirveen pitkä ja kerroksittain leikattu. tarkottaako rikottu sitä vai jotain muuta? se mua nyt kiinnostaa kun mulla olis visio mitä haluisin mut en saa sitä selitettyä kampaajalle :headwall: pitäs olla takaa niinku sellanen epätasanen, niinku rikottu ja päältä sit silee. hitto kun on vaikeeta :headwall:
 
Hengissä :wave:
Eihän teidän perässä pysy sit millään :eek: Eli TAASKAAN ei hajuakaan mitä kaikkea täällä on turistu... Muutaman viimeisimmän sivun luin :/
ÄippäHki: Täällä kans yks vannoutunut fani! Voi sitä edelliskesäistä aikaa, kun sarja tuli uusintana. Meillä oli vanhassa kodissa toinen tv makkarissa, joten oli aivan superia ku oli saanut lapset nukkumaan ja sit sai itte kömpiä peiton alle katteleen lempisarjaansa :D
Jostain ne perheenäidin huvit on revittävä eikös juu :LOL:
Tilli on kans yhä pelkällä tissillä. Uskaltaisinko varovasti sanoa.... *kuiskaa* meillä yöt menee superhyvin. Neiti nukahtaa yöunille 20-21 välillä, heräilee n. klo 3, jolloin tarjoan tuttia ja se yleensä riittääkin sit 1-2h ajaksi ja sit syödään. Usein kello on n. 5, välillä jo lähellä kuutta ennen ku syödään. Seuraava syöttä on n. 3h kuluttua edellisestä.

-b- & Tilli vkoa vaille 4kk
 
Iltaa!

Hivenen kade täällä ollaan niiden vauvojen äideille, kenen lapsukaiset nukkuu läpi yön jo.
Meillä on samanlainen rytmi kuin babygirlillä, joskus saattaa tulla lisäsyöttökin yöhön.Mutta
huonomminkin voisi olla, ni suht tyytyväinen olen :heart: .

Cruellalle kiitos kypärän näyttämisestä, komia peli :) .Meillä on aika aktiivinen vauveli, tiäs
vaiks joutus hankkimaan kapistuksen :heart: .

On se kumma, kun alkaa nää kelit lämpenemään, ni jo terassi käy mielessä..No, omakin
piha passaa.Olin A:n kanssa koivuja katsomassa pihassa ja vetasin 0 % päärynäsiiderin,
ei hassumman makuista ollut.On muuten vauveli kova selvittämään asioita luonnolle.Kovaa
höpötystä koivuille pidetään, muutenkin nauttii suunnattomasti kun katselee taivahalle :) .
 
meillä käännyttiin tänään ekaa kertaa massulleen! vain kerran ja sit juteltiin vaan ja varpaiden kanssa leikittiin..

taas oli päässy meitin tuppukylä uutisiin. 21-v poika ampui vanhempiaan haulikolla viimeyönä. nyt tampereella leikkaushoidossa mutta ei hengenvaaraa onneks. karmeaa. tollanen pikkukylä aivan sekasin ku just oli se puukotus jupakka viikko sitten. :/ ja ku kaikki tuntee toisensa....

meillä olis keskiviikkona talon luovutus ja sitten varmaan viim. torstaina on muuttotarkastus ja toivottavasti saadaan muuttolupa. :D viikonloppuna tämä mamma kantaa tavaraa uuteen kotoon ja vauhdilla :D :D :D

huomenna pitääkin hakea työpaikalta lihalaatikoita lainaan niin voi alkaa pakkaamaan...huh huh...arvatkaas oonko ihan onnessani... :p :LOL: :D :heart:


pitänee lähteä nukkumaan kun lapsetkin nukkuu niin jaksaa huomenna touhuta :) ei varmaan tee yhtään tiukkaa nukahtaa...katsellaan.

illan jatkoja!

Jepsu suu korvissa
 
Moikka taas!

Kesästä saa niin ihanasti virtaa! Tämä mamma ei malta pysyä paikallaan kotona. Koko ajan tekisi mieli vaan ulkoilla ja pyöriä pitkin kaupunkia vaavin kanssa. Huomenna olisi aamulla neuvola ja sen jälkeen tarkoitus olisi ulkoilla oikein pitkän kaavan kautta, ihanaa! =)

Ulkona käymisestä olitte puhuneet. Mä en ole käynyt missään baarissa/kemuissa vauvan synnyttyä. Tai siis useissakin juhlissa ollaan käyty, mutta en ole mitään alkoholia nautiskellut kun on yleenesä ollut vaavi mukana. Kotona tulee silloin tällöin juotua lasillinen viiniä ruoan kanssa, useimmiten kuoharia kun mä olen sille niin kovin perso :p Viikossa menee noin 0...3 lasillista viiniä, yleensä vain se yksi lasillinen kerrallaan.
Jotenkin ei tuo baareissa käyminen enää kiinnosta, onhan tuo yöelämää jo tullut nähtyä.

civindal, olipa mukava kuulla sinusta! Vaikka olet nykyään harvakseltaan kirjoitellut niin olet kuitenkin jäänyt hyvin mieleen odotusajoilta. =)

Valitusta: Meidän talon katolla asuu paskova lokki! Sillä on pesä katolla ja se mokoma suojelee poikasiaan tekemällä kamalia syöksyjä talon pihalla kävelijöiden yli. Eikä pelkkä syöksyminen riitä vaan on ammuttava vielä kovilla! Per**leen rauhoitetut linnut, munkin pitäisi saada suojella poikastani tuollaisilta tunkeilijoilta! Oon ihan varma, että mokoma p*skalokki osuu vielä joku päivä vauvaan kun kannan sitä kantokopassa. :kieh: Tähän mennessä on vältytty pommitukselta mutta pahoin pelkään, että saatetaan saada osumia pian.

Sinkkuelämää olisi tarkoitus mennä katsomaan joskus tuossa parin viikon päästä. Lippuja ei vielä ole, mutta eiköhän ne ehdi hankkimaan.

Mäpä taidan siirtyä nyt sohvalle, Simpsonit alkaa pian :D

Katti ja Pikku-L, 4 kk
 

Yhteistyössä