***HELMET 2008*** Kesäkuu

Pikaisesti tyttö sylissä sen verran, että ihana kuulla civindal, että teillä on kaikki hienosti ja Valentin on kotona! Oon teitä ajatellutkin, mutta enpä oo muistanut huhuilla...

Kohta nukuttaan tytyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Kantoliina-asiaa!
Eli mulla oli joku mielikuva että näin pieniä ei pitäisi "kuskata" kasvot menosuuntaan mutta en muistanu miksi. Nyt luin tota kantoliinan mukana tullutta ohjetta ja siinä sanotaan näin:
" On tavallista, että vanhemmat kantavat lasta jo varhaisessa vaiheessa tässä asennossa. Teknisesti tämä on mahdollista, mutta ergonomisesti asento ei ole suositeltava, koska tällöin lapsi roikkuu oman painonsa varassa. Vasta kun lapsi osaa lähestulkoon istua, on lapsen selkä kehittynyt niin, että se jaksaa kannatella lapsen painoa. "

Joten ei varmaan kyllä kannata ihan vielä laittaa kasvot menosuuntaan.

Mutta tämä tässä vain pikasesti, palaan myöhemmin kun ehdin paremmalla ajalla!
Jepsjeps,

Mä luin kans yksistä ohjeista samaa, mutta sitten taas toisissa oli, että sais kantaa 3kk eteenpäin. Sama hommahan on rintarepussakin. Mä oon kantanu pieniä aikoja, n. 15 min. maks kerrallaan liinassa kasvot menosuuntaan ja mies samoin repussa. Joka päivä tyttö ei kuitenkaan ole repussa/liinassa. Neuvolastakin asiaa kysyin niin tuumas, ettei pienet ajat haittaa. Kyllähän vauva sylissäkin monissa asennoissa on selän kannalta ergonomisesti väärin, jos tarkkoja ollaan. :whistle:

 
HUI miten VÄHÄN juttua tullut päivän aikana! :eek: :eek: Onko täällä joku salainen pino, minne porukat kirjottelee? :eek:

YleXPopissa oltiin ja sitä ennen kaverin pojan 1-vuotissynttäreillä! =) Laitoin kerhon puolelle kuvan neidistä Peltoreissaan. :heart: Hyvin meni taas reissu tytsyn kanssa. On tuo epeli ihmeen reipas pakkaus. :heart:

Kiva kuulla susta civindal! Minä sua ainakin joskus huhuilinkin. =) Älä ota mitään paiseita tuosta bisse-/ röökiasiasta. Eihän Valle siitä kärsi, jos äiti välillä rentoutuu! Päinvastoin! Kyllä mäkin silloin tällöin olen olukan tai pari ottanut ja ulkonakin olen pari pikkureissua ja yhden viihteellisemmän heittänyt. Mulla kuuluu tuo tupakka myös elämään siten, että aina kun otan vaikka lasillisenkin olukkaa, niin poltan myös muutaman tupakan. :p Ulkona tietysti. =)

Vinja: Meillä on tuo Teutonian aurinkolippa. =) Se on ollut käytössäkin jo, muttei kovin aurinkoisella säällä, joten en osaa sanoa miten pitkälle suojaa. Vaatteilla ajattelin vauvan suojata kesällä taikka sit jos on himokuuma, niin varmaankin kevyt harso koipeliinien päälle. Viisaintahan se olis pysytellä varjossa, mutta eipä se ole aina mahdollista, jos haluaa jossain liikuskellakin kesällä. =) Mä en tuommoista aurinkovarjoa edes harkinnut, kun oon nähny miten ne käyttäytyy merituulessa. :whistle:
 
hellou :wave: ,
hiljasta juu on, itekkin ajttelin ihan just lähtä nukkumaan, saas nähä oonko jo ennen klo 23 unessa ...villi veikkaus..ööö.. en :headwall: :LOL: .

Meillä neiti on ruvennu pitään omaa kivaa tuolla sängyssä, juttelee tyynylle ihan tosissaan ja naureskelee, sit jos erhetyy meneen kattoon niin ihan villiintyy:eek:

Meillä nyt syöty n. pari viikkoo säännöllisen epäsäännöllisesti maissipuuroa, nyt ollaan maisteltu puuron seassa ruusunmarjaa ja ruusunmarjaa ja vadelmaa. Huomenna alotetaan viikko bataatilla :p

Näinkin Ieva ton kerhopuolen kuvan ja voi hellan tyyteli sentäs, toinen on niiin katu uskottava festarilainen :heart: , hyvinkin anto kullokkeiden olla päässä ??

-n-
 
nipsuli: Hyvin antoi luurien olla päässä. =) Meillä muuten kävi vähän hassusti niiden matkarattaiden kanssa... |O Hankittiin siis silloin aiemmin ne Carenat ja jäin silloin jo vähän suremaan, ettei otettu yksiä toisia, I`Coo -merkkisiä rattaita. No, väärä päätös pänni sit niin kovin, että hankittiin ne I`Coot kuitenkin. :ashamed: Meillä on nyt sit kahdet matkikset. :ashamed: Onneksi saadaan varmaan myytyä nuo Carenat yksille kavereille. Ja jos ei saada, niin ainahan on Huutis. :) Takkiin varmaan tulee pari kymppiä, mutta ei voi mitään. Tyhmästä päästä kärsii lompsa. :headwall: Jos joku olis vailla uusia matkiksia, niin sopii laittaa yv:ä! :attn:
 
Mä ihan säiköhdin, että missä on kaikki helmimammat, kun avasin tuon viime kuun pinon. Kun oon liittyny remmiin vasta toukokuussa, niin enhän mä tajunnu, että joka kuussa alkaa uus pino. No nyt on maailma pelastunu, kun löysin taas teijät täältä bittiavaruudesta.

Mä ostin tänään tolle meidän neidille Anttilasta söötin kesäpipon. Saa nähdä, jos saisin jossain vaiheessa liitettyä kuvan neidistä ja piposta tuonne omalle sivulle (miks sitä nyt sitten kutsuttiinkaan?)

Mä sain tänään kunnon sydämenmtykytykset, kun neidin kakkavaipasta löyty helmi. Kun tarkemmin asiaan perehdyin, niin huomasin, että helmihän kuuluu neidin kesämekkoon, joka sillä oli eilen päällä. Helmi oli littana pari millii paksu, mutta noin sentin pitunen. Ilmeisesti neiti on sen eilen pistäny suuhunsa ja tänään tuli kakan mukana ulos. Vai voiko tollasta tapahtua? Mä oon vähän kauhuissani. Esikoinen kun ei oikeen koskaan oo syöny mitään tollasta. :x :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mä sain tänään kunnon sydämenmtykytykset, kun neidin kakkavaipasta löyty helmi. Kun tarkemmin asiaan perehdyin, niin huomasin, että helmihän kuuluu neidin kesämekkoon, joka sillä oli eilen päällä. Helmi oli littana pari millii paksu, mutta noin sentin pitunen. Ilmeisesti neiti on sen eilen pistäny suuhunsa ja tänään tuli kakan mukana ulos. Vai voiko tollasta tapahtua? Mä oon vähän kauhuissani. Esikoinen kun ei oikeen koskaan oo syöny mitään tollasta. :x :x
:LOL: Ei sais nauraa, mutta ajatteles nyt: Sullapa on varsinainen Helmi, kun kakkiikin niitä! :D Tommosta käy aika paljon vissiin. Mä oli aiemmin duunissa pk:ssa, niin siellä lapset söi ulkona kiviä (ei ollu selässä silmiä nääs ;) ) ja sit ropis potassa. |O

 
civindal Ihanaa kulla siusta ja Vallusta!! :saint: :hug: Kivaa kun ootte vihdoin päässeet kotiin =)
Alkoa käytän älyttömän harvoin ja miulla on periaate, että kun lapsia on paikalla niin en ota tippaakaan! Tupakkaa poltan. Nyt on vaan jostain syystä jääny tosi vähälle :| Tänään en esim. ole polttanu yhtään :eek: 1-2 päivässä on nykysellään menny.

Vinja Mie ajattelin ihan vaan harson laittaa Artulle kinttujen päälle ja aurinkorasvaahan me saadaan käyttää jo kesäkuun lopussa, kun 6kk tulee täyteen :) Kattelin jo apteekissa niitä lastenaurinkovoide- puteleita ja tujuin mitä löysin oli suojakerroin 80 B) Eiköhän sillä jää pikkukintut palamatta.

Maisteltiin sitä puuroa illalla :D Hyvin maistu sekin, Arttu söi melkein koko annoksen mitä laitoin (reilu desi). Omena-päärynäsosetta laitoin sekaan niin siinä taisi se taika olla ;)

Muori Sööttiä :heart: Helmiä kakkaava tyttö :saint: Eihän tuo vaarallista ole, kun noin hyvin näyttää ulos tulevan mitä sisään eksyy.

Käytiin sitä taloa kattomassa. Ei kyllä osteta :| Saman verran huoneita kun meillä mut tilaa vielä vähemmän, tontilla hirveesti myyriä ja itikoita, kaivovesi ja sinne navettaankaan ei mahtuis kun 1 hevonen... Jatketaan siis etsimistä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Mitä puuroa söitte Kiin? :p Ja harmi, ettei talo ollut mieleinen. :( Sitä mun on muuten pitäny kysyä (vai kysyinkö jo? :headwall: ), että asutteko ihan siinä kirkonkylällä?
Kaurapuuroa :p

Juu, asutaan melkein kylällä. Tässä Esson kohilla :)
 
Anoppi on tuntevinaan koko pitäjän. :D Sanoin, että mulla on yks nettituttu sieltä päin, jolla pieni vauva, niin eipäs vaan tuntenu sua. Tai ei tullu ainakaan mieleen. :whistle: Että eipä sekään sitten kaikkia tunne, vaikka välillä siltä tuntuukin. :kieh:
 
heippa! :) täällä ollaan! en taaskaan oo pariin päivään päässyt niin taas ollaan jo pinoa vaihdettu ja kaikkee :) :xmas: jaksoiko se edellinen pino kuolematta loppuun asti? =)

ieva: meillähän ei oo matkiksia niin laita kuva jossei se sun tuttu (?) halua ostaa niitä, me voitais harkita... laita vaikka yvnä kuva ja hp? ja meillähän on vaunutkin carenat, joten...

kiin: Mitä merkkiä se 80 x aurinkorasva on? meidän lähiapteekissa ei näyttänyt olevan, mut haen sit jostain muualta jos sellasta on olemassa!

polttarit: olin koko eilisen päivän pikkusiskon polttareissa... huh mitä touhua! :eek: A oli iskän kans sitten ja pullosta oli juonu pakastetissimaitoa. aamulla lähdin kotoa eilen 9 aikaan ja tulin kotiin (pintaliito)baarin jälkeen vasta 04 aamulla... ja olin ihan ikävään kuolemassa, tissit ihan kovat ja kippeet vaikka olin vähän väliä pumppaillutkin eilisen aikana. ja voi että miten huomasin miten IHANAA on olla kotona!!! :heart: :heart: :heart: A on niin ihana ja söötti ja niin on isänsäkin, en ikinä enää halua olla päivää poissa!! :xmas: ja olutta ja siideriä join ja tupakkia poltin ja nyt on ihan huono omatunto siitä että miten kauan tupakin myrkyt vielä siihen maitoon siirtyy... :/ (imettämättä olin kunnes promillet oli poissa (laskukaavan 1 annos = 2 tuntia mukaan), mut tupakki ei varmaan niin nopeesti poistu? ... no mielissään A silti maitoa söi, että ei se varmaan mitenkään pahalta maistunu :whistle:
Mutta sitä mä ihmettelin että A ei ollut syönyt vuorokauden aikana kun 750 ml yhteensä ?! onko se jotenkin vähän? miten paljon teidän vauvat syö per vrk??

e+A
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Viilaan vähän pilkkua... :kieh: Ne on KidPeltorit, ei Babyt. ;) Tuo Kid-koko menee kaikille lapsille vauvasta vähän isompaan. Vauvakokoa ei ole, tai ainakaan missään liikkeessä niitä ei tunneta. Tokihan ne on isot tuommoisella nelikuiselle, mutta kuppiosa muotoutuu kyllä hyvin pikkupäähänkin (peittää korvan lisäksi osan poskea) ja näyttäisi ainakin suojaavan hyvin. Pään yläpuolelle jää tilaa, muttei haittaa käyttöä. Voin tänään laittaa kuvan kerhon puolelle, kun varmaankin napsitaan taas muutama niitä. =)

Perunasose maistui hyvin. =) Kolmas päivä kiinteitä, neljä lusikallista perunasosetta. Muuta ei olla vielä maisteltukaan.

Kestoilusta: Meillä myös yökestoilu sujuu hyvin ilman öistä vaipanvaihtoa. Aiemmin vaihdoin varalta sen vaipan yöllä. Nyt on menty viikon päivät, ettei olla yöllä vaihdettu vaippaa, eikä kertaakaan oo falskannu. En muista millon ois kertsiä käytetty. Retkillä, reissussa sun muillakin käytetty nyt vaan kestoja. Jää varmaan taas pieneks nuo Pampersit, ennen kun on kaikki käytetty. Tämänpäiväistä Kaisaniemeä tosin mietin vielä, että laittaiskos kertsin... :/ No, nyt on hyvä ilma niin voihan sen vaipan vaihtaa ulkona nurtsilla, jos ei jaksa mihkään lähikahviloihin lähteä. =) Autossa muuten onnistuu oikein hyvin vaipanvaihto. Meillä on takana semmoset kaatuvat penkit, jotka tuo lisätilaa ko. operaatioon. :)
mitkä yövaipat teillä nyt on käytössä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Heips,

meillä nukuttiin koko yö putkeen ilman heräilyjä! =) Illalla vaille 8 kävi tyttö unille ja aamulla klo 6 heräs syömään. =)

Kiin: Meillä on tuommoiset pinkit KidPeltorit ja ne on juurikin semmoiset kupin malliset kuulosuojaimet. Saa ainakin isommista lastentarvikeliikkeistä ja Jahveko oli nähnyt rautakaupassakin. :/ Testaillaan niitä tänään Kaisaniemen YleXPopissa. =)

Nyt perunasoseelle :p

ieva & h 4kk2pv

mä näin noita peltoreita (herkut värit: neon pinkki ja -vihreä ) kanssa raumalla talousmarkassa :D ja oisko täällä helsingin päätyssä jossain halpakaupassa ... tarjoustalossa ehkä ?? ...eikun clas ohlsonilla! mutta että nuista halpakaupoista varmaan saa HALVEMMALLA :D kun lastentarvikeliikkeistä!
 
kiva kuulla civindalista =)

alkosta ja röökistä: mulla käy kyllä kans aina niin et jos viihteellä oon ni rööki maistuu, muuten :x viikko sitte kun olin viihteellä ni ekan kerran imetin seiskalta aamulla. vikan röökin polttanu joskus puolen yön aikaan joten siitäkään ei haittaa enää ollu. tossa vähän tietoa:

Jos siis et halua imettää kun maidossa vielä on alkoholia, kuinka kauan sinun täytyy odottaa? Alkoholi poistuu maidosta samaa vauhtia kuin verestä, eli esimerkiksi Alkosta saatavista taulukoista voit katsoa kuinka kauan juomasi määrän kestää palaa elimistössä (yksi ravintola-annos n. 2 tuntia). Maito ei tietenkään kulje maksan kautta alkoholeistaan eroon pääsemässä, mutta alkoholin molekyylirakenne on niin pieni, että sitä on tasaisesti kaikissa ruumiin nesteissä ja niistä se myös tasaista tahtia huuhtoutuu pois. Ei siis ole mitään tarvetta lypsää pois "etummaisia" maitoja, jotka ovat muodostuneet sinä aikana kun alkoholia on nautittu. Jos et ole enää huppelissa, ei prosentteja enää ole rintamaidossakaan

Tiedämme, että nikotiinin pitoisuus äidinmaidossa on suurin n. 20 minuuttia äidin tupakoinnin jälkeen. Siitä alkaen pitoisuus putoaa melko nopeasti (nikotiinin puoliintumisaika maidossa on 95 minuuttia). Tupakan myrkkyjen siirtymistä lapseen voi siis ehkäistä myös ajoittamalla tupakointinsa niin, että lapsi ei todennäköisesti tarvitse rintaa pian tupakan jälkeen, yleisesti suositellaan ainakin 2,5 tunnin imetystaukoa tupakan polton jälkeen.

käytiin eilen kattomassa P:n serkkutyttöä, voi kun se oli pieni! :heart: niin hentonen pieni äänikin. P vaikutti ihan jättiläiseltä siinä rinnalla :D
 
Huomenta!

Mä ajattelin tossa, et jos ens vkolla lähtis vähän viihteelle.Olen tosi huono lähtemään, syyllisyys
painaa heti, mutta tarvetta olis vähän tuuletukselle.Siideri maistuis, noi väkevämmät täytyy
tosiaan jättää muille.Onhan täällä jokunen jo käynytkin, onko muitakin jotka menoa suunnittelee?Taitaa sit seuraavana pvänä väsyttää B) ..
 
Huomenia!
Huh, mikä viikonloppu takana. Appivanhemmat oli meillä :/ Kyllä taas tuli jos jonkinmoista kommenttia, kun eivät poikaa ole nähneet yli kuukauteen... Sain onneksi pidettyä mölyt mahassani ja annoin kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :kieh: Oon kyllä ylpeä ittestäni, että pystyin siihen, mulla kun tuo sanainen arkku aukeaa usein ennen kuin olen ehtinyt miettiä mitä sanoisin :ashamed: Joo, mutta toivat tosiaan kirjaimellisesti matkalaukullisen (+se matkalaukku) tuliaisia Siperian läpi Kiinaan -reissultaan =) Pojalle tuli mongolian huopatossua ja kashmir-kaulahuivia ym. Ja silkkipeittoja, koruja jne. Nuo appivanhemmat ovat kovia työmyyriä, joten sainpa vihdoin vaatehuoneiden lattioihin laminaatitkin, kun ne jäivät kaikessa hötäkässä silloin remonttia tehdessä tekemättä =)

Mä yritin etsiä viime viikolla pojalle sellaista kesähattua, jossa ois siis korville läpät ja sitä lieriä jonkin verran. Mutta en löytänyt. Vaan sellasia röyhelömalleja tytöille :( Täytyy jatkaa etsimistä paremmalla ajalla.

Konttauskypärää en oo ajatellu hankkia, mutta sen näkee sitten kun tuo poika tuosta lähtee liikkeelle. On sen verran laiskantyytyväisen oloista sorttia, ettei taida ihan pian mitään tapahtua. Kääntymisharjoittelutkin jäävät useimmiten siihen kyljelleen, kun ei heti onnistu ;)

Nukkumisesta
piti vielä kertoa taas hiukan omaa napaa...eli meillä on nyt vellin myötä vakiinnuttu kahteen yösyöttöön (noin klo 2 ja 5) :D

Minäkin meinaan lähteä viihteelle perjantaina, kun meillä on työpaikan "kesäkauden avajaiset" :D Kerran aiemmin olen ottanut muutaman lasin viiniä (vappuna) ja nyt lauantaina join päivän aikana yhden lonkeron. Nyt ajattelin ehkä sitten terassilla muutaman ottaa... :whistle: Röökiä en oo ikinä polttanut, joten siitä ei mulle ongelmaa. Miestä oon koittanu puhua lopettamaan polttamisen, mutta ei se puhuminen paljoo auta, ittestä sen päätöksen pitää lähteä...
 
Jee, itkut on muuttuneet väsymyskiukutteluksi.. :kieh:. Aamulla mies päästi mut nukkumaan ja kertoi myöhemmin että kitisevä tyttäremme rauhottui vain ja ainoastaan lattialla! Ei käynyt sitteri, rattaat, hoitopöytä eikä syli. Lopulta kun rauhottui, oli syli kelvannut ja nukahti siihen. Nytkin oon kanniskellut kitisevää lasta milloin missäkin asennossa. Sit välillä viitsii jopa jokellella, ota tosta ny selvää :whistle:. Ottaa vaan mun muutenkin hajonneeseen selkään tää kantaminen..

Nonni. Unohdin sit mitä piti kommentoida.. :ashamed:
No, ainakin oli kiva kuulla Civindalin kuulumiset :)

Viihteellä käymisestä, kävinköhän viikko-kaksi takaperin firman pippaloissa? Mä olin nelisen tuntia poissa ja join loppujen lopuksi aika vähän. En ollut huppelissa. Mä en osaa muutenkaan olla kauaa poissa kotoa, varsinkin kun toi tyttö on tollanen itku-iita.. Ja seuraavana päivänä/aamuna on kumminkin oltava normi-virkeä. Mut kivaa silti oli, näki työkavereita :)

 
huomenta!

vanamolle kiitokset uudesta pinosta. hurjasti oli tullut tekstiä sitten viime käynnin, mutta sainpas kahlattua läpi :). perjantaina ajettiin keski-suomeen mun serkun yo-juhliin ja kotiin palattiin lauantaina illalla. mukavaa oli, vaikka aika kiireisellä aikataululla toteutettiin toi reissu.. mun tädit kaappas vaavin heti kun päästiin ovesta sisälle, ja ei tarvinnut paljon hoitoapuja pyydellä, kun eivät malttaneet millään edes kotiinlähtiessä päästää neitiä sylistään :). kotona vasta huomattiin, että neiti tuoksuikin keski-ikäisten tätieni hajuvedelle kun oli ollut niin tiivisti sylissä :D.

eilen nautittiin kesäpäivästä kaivarissa ja kauppatorilla, ja oli kyllä ihanan aurinkoista ja lämmintä. syötiin eirassa kiinalaista ja jälkkäriksi nautittiin helsingin jäätelötehtaan jädeä, ja sit torilta ostettiin vielä piirakoita kotiin. kyllä meillä on kaunis pääkaupunki ja niin valtavasti tekemistä, että kesäisinä päivinä on suorastaan hankala päättää mitä tekisi, kun vaihtoehtoja on niin paljon. palstalla käydystä keskustelusta innostuneena ajattelin, että tällä viikolla käymme myös taivallahden alueella kävelemässä, ja juomme kahvit siinä punaisessa regatta-kahvilassa. ieva taisikin kysyä edellisessä pinossa olimmeko siellä seuduilla torstaina, mutta kolmen aikaan lopettelimme Pikku-Katin kanssa lounasta espoon puolella. mutta täytyy kyllä ehdottomasti mennä sinne ihan lähitulevaisuudessa, kun aluetta on tälläkin palstalla niin paljon kehuttu :).

kääntymisestä oli ollut puhetta ja itse melkein toivoisin, että neiti olis odottanut vähän pidempään ton kierimisen kanssa. hän ei siis nykyään viihdy ihan yhtään selällään, vaan samantien pyöräyttää vatsalleen kun hänet leikkimatolle laskee, ja sit alkaa hirvee ähinä ja puhina, kun hän yrittää päästä liikkelle ja 5min sisällä turhautuu täysin kun ei etene haluamaansa vauhtia. puskee siis jalkoja konttausasentoon, mutta ei ymmärrä punnertaa käsiä suoraksi. ja tässä eräänä päivänä keksi edetä leikkimatolta varmaan metrin päähän siten, että kääntyi ensin selältä mahalleen, siitä taas selälleen (samaan suuntaan) ja toisti saman 3 kertaa joten oli jo kierinyt kauas leikkimatosta ja uhkaavan lähelle tv-tasoa. lähinnä mua pelottaa, että hän kopsauttaa pian päänsä johonkin kun kääntyilee niin vauhdikkaasti. toki on hauskaa seurata kehitystä, mutta oma aika kyllä jää yhä vähemmäksi, kun lelukaarikaan ei kiinnosta neiti enää lainkaan. mikäköhän olis seuraava viihdyke?

alko keskusteluun sen verran, että raskauden jälkeenkään ei ole tehnyt lainkaan mieli. röökiä ei kulunut ennen raskauttakaan, mutta lasillinen viiniä/siideri terassilla maistui silloin tällöin. nykyään edes hyvät ruokaviinit ei meinaa maistua, kulauksen voin maun vuoksi ottaa, mutta en saa edes puolikasta lasillista alas. oliskohan tämä vielä jotain hormonijuttua? ulkona oon silti käyny pariin kertaan kavereiden kanssa, ja hauskaa on ollut ihan vasiselvänäkin. ja sitäpaitsi sokerilimu on maistunut aivan uskomattoman hyvältä :).

nukkumisesta: meillä ollaan heräilty nyt parina yönä kahdesti yöllä syömään. ajattelin, että se johtuis vaan reissurasituksesta, mutta voihan toki olla että neidillä on ruokahalu lisääntynyt ja iltasyömiset ei enää kanna sitä 6-7 tuntia. sinällään mua ei tuo 2 ruokailuakaan haittaa, kun neiti nukkuu siinä viekussa, joten en edes kunnolla herää siinä syötön aikana.

konttauskypärästä en ollut kuullutkaan, mutta pitääpä tutkia asiaa tarkemmin.

Vinjalle piti sanoa tosta grow hour vaipasta, että emmiellä oli kai tosi huonoja kokemuksia kyseisestä vaipasta. itse ajattelin alunperin ostaa sellaisen, mutta kokemuksista kuultuani päädyin ihan perinteiseen myllymuksujen taskuun.

jahas, nyt kuuluu ähellystä sängystä joten pitänee mennä pelastamaan neiti sängystä.. ihanaa päivää kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Mutta sitä mä ihmettelin että A ei ollut syönyt vuorokauden aikana kun 750 ml yhteensä ?! onko se jotenkin vähän? miten paljon teidän vauvat syö per vrk??
Vaikea sanoa kun imetyksellä mennään. Mutta sellaista olen kuullut että rintamaitoa kuluu yleensä vähemmän kuin korviketta, sillä se on paremmin sulavaa ja ravintorikkaampaa. Eli ei kannata verrata siihen kuinka paljon yleensä menee korviketta samanikäisille. Jos vauva on tyytyväinen ja kasvaa hyvin niin kyllä se sitten sopivasti saa maitoa. =)

Alkoholia ei ole kulunut, ei vaan ole se touhu kiinnostanut. Mä olen tällainen kotihiiri. :D Joku saunailta kavereitten kanssa olisi ihan jees, mutta baareihin ei kiinnosta lähteä.

Täällä on pojan unet kadonneet. :( Päikkäreille ja yöunille mennään kovan huudon saattelemana ja heräillään usein, päikkärit on aika lyhyttä pätkää. Tämä helle kai sen tekee... Onko muilla samaa? :attn: Voihan tämä olla jokin kehitykseenkin liittyvä juttu... poika kakkasi kahden päivän sisällä kolme kertaa kun yleensä noin kerran viikossa, joten en tiedä onko sitten jo ripuliksi luettavissa? Vähän huolettaa tuo poika kun on yleensä niin hyväntuulinen ja rauhallinen ja nyt ei tunnu olevan oikein mikään hyvin... :( Perunaakaan en ole uskaltanut alkaa maisteluttamaan, kun en sitten tiedä johtuuko itkut siitä vai jostain muusta. :/

Nyt pitäisi mennä kotihommia tekemään... :kieh:

Ai niin, joku ehdotti kerhon puolella (en nyt muista kuka) että alettaisiin lisäämään teksteihin tieto minkäikäisestä helmestä puhutaan, heitä kun löytyy kai neljän eri kuukauden aikana syntyneitä joten

Hissukka & poju 3,5 kk
 
emmie: Meillä on yökäytössä Fuzzit, kerran on ollut myös Tirsokas lisäimulla. Tilasin pari niitä HH-vaippoja, mutteivat ole vielä tulleet. Hyvin näyttää kestävän koko yön nuo paketit. Eikä oo ees mitenkään järkyn isoja. :/ Se kaveri ilmottaa tänään ostaaks ne ne kärryt vai nou, joten ilmottelen sit. =)
 

Yhteistyössä