Täällä yks hiljasempi palstalainen! :attn:
Ei tänne ehdi mitään kirjottaa, kun sillon käydessä pitää lukea aina joku 100 sivua ensin, ja sit aika jo loppuukin. Nyt luin ainoastaan nää kaks, ni jos nyt kerkeis ennen kun Valentin herää...
Meillä siis Valentin pääsi sairaalasta ihan yllättäen 2kk 1vkon iässä. Siitä asti on eletty lähes normaalia arkea, mitä nyt sairaalassa juostaan kontrolleissa aina välillä.
Vallella oli vähän alipainoa tossa aiemmin, mutta nyt kun ollaa syötetty kiltisti ravintolisiä niin johan nousee paino. Tällä hetkellä sitä on kertynyt jo 5260g, ja pituuttakin 59cm.
Kääntymään ei olla vielä lähdetty. Tai no, vatsalta selälleen pyörähtää kyllä, varmaan vahingossa, mutta ei toisinpäin. Näyttää viihtyvän oikein hyvin selällään...
Toivonkin vähän, ettei Valle olis samanlainen kun mun veljeni, joka oppi kipuamaan ulos pinnasängystä ennen ku oppi kävelemään. Samoin ku se roikkui ikkunan ulkopuolella ennen kun oppi kävelemään. Että jos Valle nyt oppii liikkumaan vähän hitaammin ni ei haittaa.
Neuvolatäti kyllä sanoi, ettei uskois että hän on keskonen, kun on niin hienosti kehittynyt. Ja harvoin kuulema niin iloista poikaa on nähnyt.
Mites muilla, joilla on keskosia? Kiin ainakin..? Eihän tuo Vallekaan mikään überpieni ollut syntyessään,mutta kkden kuitenkin etuajassa tuli. Onko muut huomanneet jotain viivästymää tj?
Mitään konttauskypärää en ajatellut hankkia, itse asiassa ei tullu mieleen että sellasta oliskaan ennen kun täältä luin.. Olkoonkin että olen varmaan ihan huolissani ja vahtimassa tuota sitten kun oppii konttaamaan/kävelemään.
Kiinteistä: meille ravitsemusterapeutti antoi ohjeet, että velliä 4kk iässä. Sen pitää vaan harmi kyllä olla ihan tiettyä vellilä, jota ei olla vieläkään saatu ostettua...
Nuo meidän lähikaupat on niin huonoja! Ei niissä ole mitään. Harmittaa, kun haluisin antaa tuolle just jotain hedelmäsoseita tms, mutta ei saa. Se varmaan tykkäis niistä.
Mites muilla alkoholinkäyttö ja tupakointi? Itse lopetin tietty kummatkin kun tulin raskaaksi, mutta nyt käyn kyllä ulkona taas välillä, kun jätän miehen kotiin.
Harmi kyllä olen alkanut myös polttaa (tosin epäsäännöllisesti). Mua itseäni hävettää ja ärsyttää se, mutta minkäs teet. En kuitenkaan imetä tupakoinnin jälkeen, imetän muutenkin lähinnä öisin tai aamuisin. Vähän tulee huonoäiti-olo. Mutta toisaalta, en kuitenkaan sitä raskaana ollessani tehnyt, niinkuin monet muut.
Meillä oli siis muuten tuo gastroskiisi pojalla, siksi käydään sairaalassa ja ravitsemusterapeutilla. Jos joku ihmettelee siis...