***HELMET 2008*** Kesäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Mä yritin etsiä viime viikolla pojalle sellaista kesähattua, jossa ois siis korville läpät ja sitä lieriä jonkin verran. Mutta en löytänyt. Vaan sellasia röyhelömalleja tytöille :( Täytyy jatkaa etsimistä paremmalla ajalla.
En muista missä päin asut, mutta jos teillä on siellä Jesper Junior, niin siellä on ainakin monenlaisia malleja niin tytölle kuin pojallekin. Tai Hgin Itiksessä ainakin on. =)
 
kiitokset vanamolle uudesta pinosta! :flower:

ollaan palattu eilen mun vanhemmilta. keskiviikkona mentiin aj kyllä nautittiin kun meillä on maatila kotona ja pystyttiin olla ulkona ja leikkiä, keinua ja hyppiä trampoliinissa. tyttö nautti olostaan ja juoksenteli ympäri pihaa. M nukkui ulkona vaunuissa pelkät body ja puolipotkarit päällä kun oli niin tuhottoman lämmintä. harmi vain kun sitten pihaan tuli kyykäärme. onneks mun isä ehti sen eliminoida ennen kun lapset pääs lähelle.

meillä muuttopäivä lähenee...hui kauhistus. siellä oli nyt viimeistelijä paikalla. keskiviikkona kehui olevansa valmis. hui...saunassa oli jo lasiovi :D tuntuu niin hurjalle kun kämppä valmistuu niin vauhdilla.

ukkokin on nyt alkanu hakemaan päivätöitä mutta aika kivenalla kaikki on. nuo pelkät yötyöt syö mua niin tuhottomasti.... :kieh:

olipas kiva kuulla sinusta civindal ja mukavaa että Valentin on kotona ja voi hyvin.

meillä aletaan nyt tänään maistelemaan soseita. aion antaa sen pari lusikallista peruna-porkkanaa ja katson miten homma futaa...toivottavasti ei tuu massu pipiksi toiselle. maitoo menee niin kamalasti että ajattelin nyt sitten kuitenkin alotella.

pikkumies nauttii olostaan lattialla ja kääntyy ihan kovalla kyydillä kyljilleen mutta ei ihan vielä pääse massulleen. ei kyllä kaukana oo et kääntyy.
m ottaa myös varpaistaan kiinni ja leikkii niillä ja nauraa ääneen. ja tarttuu leluihin ja tykkää siitä pakkauksen kukkahelistimestä ja siitä liberolaukun kukasta.

saa nähdä tekeekö m hampaita. se jyrsii nyrkkiään niin kovasti ja kun hieroin sen alaientä niin tykkäs...ja kitinä loppu siihen ja kunn lopetin hieronnan niin taas alkoi kitinä.

jees, lämmintä päivän jatkoa kaikille ja tervetuloa uusille palstailijoille!

Jepsu
 
Meidän pikku E on sitten alkanut odotuttaa tuota kakkaa. Viikko sitten viimeksi kakannut. Pitäisikö antaa jotain vai odotellaanko vielä? Mitä ootte antaneet tällaisessa tapauksessa? Tosin ei tyttö tunnu yhtään mahavaivaiselta. Todella haisevia tuhauksia kylläkin tulee!

Ciba ja E 3kk 2vko
 
No niin,
menii siis eilen nukkumaan jo klo 23 |O ja miehelä alko loma niin sain nukkua klo10.30, vähänkö luxusta :D

Ievalle piti noista quinnyistä vielä sanoa että joo, miinuksiakin löytyy, juurikin nuo ettei saa makuu asentoon ja ettei oo tavarakoria, mutta ah, niin sangen pienet ja näppärät ovat että mahtuvat hyvin kyytiin meijän sirkuksen lähtiessä tien päälle =) . Ja siiis hankinta aika on sitten kun neiti hieman isompi.

Alkoholin kanssa mulla on sama linja kun Kiinllä eli ei sillon kun lapsia paikalla, eli en oo ottanu kun viimeks..ööö...viime vuoden maalis-huhtikuussa..Tupakkia polttelin joskus harvoin siiderin kera, joten en oo poltellu eikä oo mitään hinkujakaan, onneks.

Meikkis lähtee kohta bataatin keittoon, kaatottan mitä neiti E tuumaa :D
 
laitoin kirpparipuolelle myyntiin imetystyynyn ja tukivyön et jos tiiätte et joku tarvii niin voi vinkata. molemmat aivan uusia ja melkein käyttämättömiä. imetystyynyä kokeilin varmaan kaksi kertaa :ashamed: ja tukivyö ei sopinu mulle ollenkaan...
 
Eikös nuo kakan panttaukset silloin ole aikas "normeja", eikös hissukalla ( sori jos muistan väärin ) ollu joskus samanlaista "ongelmaa ). Ja jos laps tyytväinen niin tuskin siis haittaakaan, itte en ehkä vielä tekis mitään, korkeintaan " luomumetodeja" kuten SHITteriä ( meilläkin nykyään usein kakat punnataan siinä ) ja ehkä lusikallista tuota luumua

-n-
 
Luumusosetta voisi tosiaan kokeilla, jollei nyt ala näkymään vaipassa mitään. Tosiaan tyttö tuntuu olevan tyytyväinen oloonsa. Ilmeisesti ravinto menee parempaan tarkoitukseen.... :LOL: Kiitos Nipsuli kun vastailit
 
Meillä tosiaan panttaillaan, yleensä kakka tulee noin kerran viikossa. Ei ole mitään annettu kun ei ole tuntunut poikaa haittaavan, kerran kokeiltiin Mikrolaxia kun vaikutti mahavaivaiselta mutta mitään ei silloinkaan tullut, joten vaivat johtui muusta kuin kakasta (mitä epäilinkin). Neuvolasta sanottiin että ruusunmarjasose auttaisi, tai luumusose, tai sitten apteekista mallasuute mitä voi sekoittaa maidon sekaan. Mutta jos ei tunnu vauvan oloa haittaavan niin parikin viikkoa voi odotella.
 
lueskelin tuossa vanhoja juttuja kun en oo ollu maisemissa niin tällaiset kommentit antaisin ;)

tarppa sulla on todella kaunis ja suloine tyttö eikä todellakaan mikään down lapsen näkönen! uskomattoman tyhmiä ihmisiä kun tollasia menee laukomaan!!!

äippä70 söötti kuva profiilissa. :heart:

kukas se olikaan kirjottanu vauvan pään suuruudesta ja että joutuvat neuropolille??? M:lle tehtiin aivoultra neurolla kun siellä sairaalas sillo oltiin mut kaikki hyvin. mitään ei löytyny.
meillä päänkasvua seurataan kans vielä....

vihreää kakkaa muilla? johtuukohan se ilmavaivoista?

Jepsu

 
Tytön mummi oli ollut eilen Vermon kirpparilla ja toi sitten illalla kassillisen vaatteita katsottavaksi mitä otetaan. Oli kyllä hyviäkin joukossa! sanon noin sen takia kun meillä on tytön mummin kanssa aivan eri maku. Onneksi hän tietää sen ja sen takia tuo vaatteet katsottavaksi. Vie sitten loput eteenpäin. Enintään euron oli vaatteet maksanut kappaleelta.
 
No nyt se sitten tuli uudestaan tai oikeestaan jo kolmannen kerran, mut tätä edellinen kerta meni nopsaan ohi, elikkä sappikohtaus. Jouduttiin taas turvautua ensiapuun. Nyt sit ois tän vkon perjantaille ultra aika ja katotaan josko sieltä kiviä löytys, sit ois leikkaus edessä. Mut toivon tosiaan että joku apu tähän tulee, on nii inhottava vaiva ja sit koko ajan on pelko et millon iskee kohtaus taas, viel ku vauvan kanssa kahestaan tääki joka toinen viikko iltasin ollaan.
Mut toivotaan et apu löytyy vaivaani.



Marie82
 
resissusta palattu..ja oli tullu liki 40 uutta sivua viikon aikana :kieh: :kieh: teidän kanssa!
Hyvin meni reissu..kaverin kyydillä päästiin Rovaniemelle ja junalla tultiin takasin. Tyttö "innossaan" kun oli muita lapsia ympärillä! 3n yön reissu tehtiin.
loppu viikko meillä on sitten sariastettu :kieh: tytölle Pe ja La pientä lämpöä (ad.38.1) flunssanen, yskii ja aivastelee..onneksi nyt alkaa olla parempana! lääkärissä en ole viél lähteny käyttämään, ku kuitenkin syö hyvin ja nukkuu kohtalaisesti! tuommonen itkuherkkä se on, mut niinhän sitä on itekki sairaanaollessa.
serkkuja nähtiin lauantaina ja ovat angiinassa nyt koko sakki, toivottavasti me ei sitä saada! Tyttö ainakaan!!
Joko teillä muilla möngitään eteenpäin? tääl potkastaan konttaus asentoon ja siittä sit vähän eteenpäin. aina käden mitta kerrallaan ja mä olen shivan kans samaa mieltä, ettei kyl yhtään haittais vaik viel odottelis tuon liikkeelle lähdön kanssa.. kyllä sen perässä kerkeää vielä juosta ihan tarpeeksi (laiska äiti :ashamed: )
onko muita jotka eivät ole vielä lisukkeita aloittaneet? meillä mennään edelleen tissimaidolla.. saanähä ku torstaina on neuvola, mitä tuumailevat.. ku tuo tyttö on tuommonen pieni sirppana.. pituutta kyllä kasvaa mut luulen ettei painoa ole tullu tarpeeksi! mielelläni mentäs viel tissimaidolla ainaki kuukausi eteenpäin.. (tässäkin suhteessa laiska äiti :ashamed: )
zuku ja tyttö 5pv 3kk
 
zuku Täällä vielä mennään rintamaidolla ja hyvin oli tyttö kasvanut 3kk neuvolan mittauksissa. paino jo 6575g. sanoivat siellä että jos vaan jaksan niin samoilla eväillä vaan. Katsotaan sitten 4kkneuvolassa taas tilanne.

Ciba ja pikku E 3,5kk
 
Terve!

Tämäkin porukka kävi eilen YleX Popissa! =) Ja meillä oli myös varusteena neonvihreät Peltorit :D Käytiin just ennen Kaisaniemeen suuntaamista ostamassa ne Ohlsonilta, maksoivat jotain vajaat 17?, tapahtumapaikaltakin niitä ois saanut, vaivaiseen 25?:n hintaan :eek:
Ei kyllä pistänyt Jii yhtään hanttiin kuulosuojaimille, itseasiassa isukki laittoi ne pojalle metrin päässä kaupasta ja pikkumies nukahti kolmen metrin päästä kaupasta B) Ja nukkuikin piiitkään.

Onko muuten Helsingissä olemassa joku määrätty aika minkä ihminen saa viettää lastenhoitohuoneissa? :kieh: Kävin Stockmannilla vaihtamassa pojulta vaipan ja en edes viipynyt mielestäni kauan, mutta kun tulin ulos niin kaks sitruunannielleen näköstä äitiä odotti vaunuineen ulkopuolella. Teki mieli polvistua ja pyytää anteeksi etten ollut rouvien mielestä tarpeeks nopee, kun oon tällänen maalainen vaan, meillä maalla tehdään asiat vähän hitaammin |O Joo sori, mutta tuntui vaan taas että olin väärässä paikassa väärään aikaan...

Tuosta laihduttamisesta... Mikähän mahtaa imettävälle olla sellanen "turvallinen" pudotus viikossa? Kun oon vähän sellanen laihduttaja että asiat tehdään vauhdilla tai ei ollenkaan, mutta kun nyt ois pakko pojan takia välillä pistää jotain suuhunkin joka ei kuulu osastoon herkut. Ja ois kiva kun ois joku konkreettinen lukema johon aina viikottain tähtäis ettei tää olis tällästä hakuammuntaa... Ylös alas ylös alas, sama, sama...

Ja kun siitä joskus oli puhetta että laihdutus voi vähentää maidontuloa niin voiko sitä välttää esim juomalla päivässä reippaasti enemmän vaikka vettä? Kun oikeasti, ei tunnu hyvältä mikään tän kropan kanssa, jotain on pakko tehdä... :|
 
Hissukka meillä myös ollut tytyllä päikkärit kortilla useamman päivän, nukkuu tyyliin max. tunnin kerrallaan ja sit herää silmät killillään naama hymyssä. Tunnin päästä heräämisestä onkin taas ihan väsyksissä-nyt on nukkunut jo puolitoista tuntia putkeen ekan kerran neljään päivään! =) Yöt nukkuu kyllä kahdella syötöllä hyvin, en tiedä olisko hampaita pikkuhiljaa tulossa ja ne vaivais, syö nyrkkiä ihan hillittömästi ja kuolaakin.

Ihan harson ajattelin itsekin laittaa vaunuihin paisteella jalkojen suojaksi ja sitä aurinkorasvaa tarpeen vaatiessa. Täytyy katsoa kotoa minkä merkkistä se meidän rasva on, kun nyt olen täällä vanhemmillani valmiin pöydän ääressä. :D Ihan apteekista se ostettiin, mut yhtään en nimeä muista ulkoa... :whistle:

Alko ei oikein maistu, oonko just yhden puolikkaan sidukan maistellut tytyn syntymän jälkeen ja se riitti taas vähäksi aikaa!
:p Tupakkaa ei tarvi sitten edes miettiä, kun en ole siihen haksahtanut sitten teinikokeilujen. :x :xmas:

Meillä typykkä on alkanut kovasti pyöritellä leluja käsissään ja suussaan, saapahan välillä muutakin puuhaa mahalle ähräämisen sijaan-siihen kun tahtoo neidillä hermo mennä kun ei kovasta yrityksestä huolimatta ihan vielä pääse. Muuten saisi olla koko ajan pitämässä tytyä pystyssä sylissä, ei viihdy enää sitäkään vähää vaakatasossa mitä vielä viikko sitten. Sylissä sitten onnellisena nököttää ja katselee ympärilleen-tämä laiska kun ei aina jaksa viritellä toista liinaan, niin kantamiseksi menee.

hilu & tyty 3½kk :heart:
 
auringosta..me yritetään välttää tytön kanssa auringossa oleskelua..lenkillä (jos ei tuule) on helppo heittoaisan avulla nakata vaunun kopan suunta pois auringosta.
luulen et meillä jää taas kesän vietto vähemmälle, ku ollaan remonttia aloittamassa..
 
zuku, meillä ollaan myös ihan tissimaidon varassa. Ja toivottavasti päästään sinne 6kk:n ikään asti. Näyttää ainakin hyvältä, Jii oli 3kk neuvolassa 7440g, syntyessään 3440g.

Välillä kun on itseä huolettanut neuvoloiden välissä että pärjääkö tuo ihmisalku pelkällä rintamaidolla niin olen rauhotellut itseäni sillä että kai se vaatis tissiä useammin ja olis paljon kiukkusempi jos ei ruoka riitä... Ja jotkut vauvat tuntuvat olevan pienestä pitäen pieniruokaisia. (paitsi tämä ei ole..)

Sairaalassa kysyin että mistä minä sen nyt sitte tiijän että maitoa tulee tarpeeks. Hoitajan vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: "Vauvasta". Sen mukaan oon elänyt ja nyt meillä on jo todennäköisesti yli 8 kg painava mötkö vetämässä unia tuolla vaunuissa =)
Keskiviikkona tulee varmistus tuohon painoon kun on 4 kk neuvola... Ja älkää ottako ystävät rakkaat mitään tästä nyt väärin, jokainen ruokkii lastaan niinkun tahtoo, jokaisesta varmasti kasvaa kunnollisia ihmisiä:)
Mulle itselle on aloitettu vellit ja korvikkeet sun muut kun olin 2kk kun äitin oli mentävä töihin. Ja hyvin meni kunnes mut tutustutettiin karkkiin ja huis, sillä tiellä ollaan edelleen... Mutta mie tykkään imettää, ja siks on kiva kuulla neuvolassa että poika kasvaa mallikkaasti pelkästään mun omilla "kermoilla" :D

Neuvola on mulle kyllä sellanen paikka että kaikki mikä tähän asti on pojassa huolettanut niin siellä olen saanut huolet pois sydämeltä. Taivas kun ne lastenneuvolan naiset on ihania verrattuna siihen äitiysneuvolan huuhkajaan...

Pusu & Jii 4.6. 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
auringosta..me yritetään välttää tytön kanssa auringossa oleskelua..lenkillä (jos ei tuule) on helppo heittoaisan avulla nakata vaunun kopan suunta pois auringosta.
luulen et meillä jää taas kesän vietto vähemmälle, ku ollaan remonttia aloittamassa..
Sillä just kyselin kun vaikka vaunut on miten päin niin kuitenkin jalkoihin paistaa aurinko niin kuinka sitä peittäis. Mut täytyy kokeilla just harsoa viritellä tai sit hommata se lippa tai varjo.
 
vaippojen koosta oli toukokuun keskustelussa puhetta joillaki,meillä on ollu neloskoko liberoa käytössä jo puolitoista kuukautta ja ei varmaan enää montaa viikkoa mene ku alotetan vitonen.

alkoholista minä juon sillon tällön iltasiiderin tai kaksi ja nyt lauantaina olin ekaa kertaa ihan kunnolla juhlimassa kaverin valmistujaisissa ja sitten käytiin myös baarissa, oli kyllä tosi ihanaa nähdä kaikkia kavereita =) ilta meni kyllä tosi kivasti ja muistikin säilyi :D mutta en usko että tulee taas pitkään aikaan lähdettyä minnekkään. niin ja kalle oli kääntyny mahalleen sillä välin ku olin siellä valmistujaisissa, tämä oli taas niin minun tuuria.. :(

mulla on taas kauhea flunssa,alko perjantai-iltana, vasta kuukausi sitten oli niin en nyt odottanu näin pikasesti uutta tautia.. :kieh:

piipero86 & kalle 3kk 11pvä
 
Heips,

meillä kans mennään ihan tissimaidolla pelkästään ja näin oon ajatellut jatkaa ainakin tonne 5kk ikään. Sit kun mieskin on lomilla niin jaksais ehkä niiden soseiden kanssa ruveta värkkäämään. Mä kans tykkään imettää =)

Piipi + typykkä 3,5kk
 

Yhteistyössä