***HELMET 2008*** Kesäkuu

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ai niin, kuinka moni pullottelija keittää pullot vielä joka käytön jälkeen...nimm. pullorumba ahistaa :/
meile sanottiin että sitkun vauva alkaa nuolemaan nyrkkejään, ei pullojakaan (tai mitään) tartte enää keittää, paljo enemmän bakuja (bakteereita siis :D) saa sit omista pikku kätösistään


:Muoks: en huomannur että kiin oli jo vastannu... nyt sain kaikenluettua ja en osaa näköjään enää kirjottaakaan -> nukkumaan minäkin

 
Liikkumisesta...meilläkään ei vielä kääntyillä. N. kuukausi sitten pyörähti muutamaan otteeseen mahalta selälleen, mutta sekin on jo unohtunut, eli saattoipa olla vaan vahinkoja. Toisinpäin eli selältä mahalleen, ei ole vieläkään edes kunnon yritystä. Noh, meillä ei hötkyillä :LOL: . Kuitenkin tarttuu hienosti leluihin ja vie niitä suuhun (tai mitä tahansa ikinä onnistuu kätösiinsä nappaamaan, niin kaikki maistuu.. :) ). Lattialla pyörii oman napansa ympäri. Viihtyy kyllä lattialla hyvin mahallaan, mutta ei vaan hoksaa että niin päin pääsee muutenkin, kuin siten, että äiti tulee ja kääntää =)
Sylissä ei oo enää 2 kuukauteen viihtyny muutoin ku istumassa tai nyt pitäs vielä mielummin seisoskella vaan...

Hyppykiikusta muuten...mä ostin kirpparilta Emma-merkkisen ja siinä ainakin ohjeissakin sanottiin, että 4 kk alkaen. Kokeiltiinkin sitä jo ja tyytyväisenä tuo siinä nakotti, mutta ei hoksannut että pomppia pitäs :headwall: :LOL:

Pullojen keittelyä harvensin pikkuhiljaa 3 kk:n jälkeen ja nyt en oo kyllä keitelly enää...kaikki saatavilla oleva kun muutenkin tungetaan sinne suuhun... :)

***Muoks! Rohviilissa tuoreempaa kuvaa***
 
Hei taas helmet!

Taas on vierähtänyt pitkä aika viime kirjoittelusta... Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta en ole jaksanut/kerennyt itse kirjoittaa... :ashamed:

Me olimme siis silloin 15.5 allergiasairaalassa tutkimuksissa, ja prick-testien ja maitoaltistuksen jälken Adalla todettiin maitoallergia. Adan ihottuma ei kuitenkaan 5 vkon maidottomalla dieetillä (minun siis) parantunut, joten päätin sitten itse ryhtyä selvittelemään mahdollisia muita allergioita... Eli karsin ruokavaliostani PALJON pois. Tällähetkellä olen jo viikon ajan syönyt pelkästään possua, täysjyväriisiä, parsakaalta, kukkakaalta, maissia, päärynää, mustikkaa, mustaherukkaa, kurkkua, sinistä keijua, rypsiöljyä sekä kalkkia ja monivitamiinia purkista.
Adalla loppui kortisoni kuuri viime sunnuntaina, ja yleensä pari pvä korttari kuurin jälkeen iho on taas huono. Mutta nyt ei ole! Olen tiukasti noudattanut ruokavaliotani ja rasvaillut Adaa ceralanilla, ja vähän siltä näyttäisi että se on tepsinyt! :) Toivotaan nyt vaan että iho myös pysyy hyvänä... Ensi maanantaina (mikäli Adan iho pysyy hyvänä) otan ruokavaliooni mukaan perunan, ja katsellaan sopisiko se. Mikäli potusta ei tule Adalle oireita niin otan taas jonkun uuden ruoan mukaan muutaman päivän päästä. Jospa ne pahikset sitten löytyisi...?!

Tissittelystä: Meillä mennään myös täysimetyksellä edelleen. Tarkoitus olisi jatkaa tuonne puoleen vuoteen asti mikäli maitoa riittää.

Yöunista: Ada käy iltaisin nukkumaan 20-21.30 ja herää aamulla 6.30-7.00. Yöllä syö kerran-pari, ja aamulla lutkuttaa tissiä ennenkuin herää.

Pakko kertoa tännekin yksi kamala juttu..
Mies oli eilen illalla koiramme kanssa lenkillä jä yhtäkkiä hänen luokse juoksee kaksi pikkupoikaa itkien ja apua pyytäen kun joku mies lyö ja potkii heitä ja nyt sillä on heidän kaveri. Mieheni juoksi niin lujaa kuin koivistaan pääsi miehen luo ja tönäisi tämän irti pojasta. Se mies (joku irakilainen/arabi) rupes sönkkään jotain et pojat on naarmuttanu sen autoa, niin mies huusi sille et sitä ei paskaakaan kiinnosta sen ukon auto jos se on menny potkimaan noita poikia. Mies sit soitti poliisit paikalle ja piti sen ukon erossa niistä pojista. Pojille ei onneks käyny pahasti, mut ne oli ihan sokissa. Eikä ihme.. Poliisit tuli sit paikalle ja otti tilanteen haltuun. Mies joutuu nyt joku pvä mennä laitokselle antaan lausunnon ja tarvittaessa oikeuteen todistamaan.´Kyl on ihme tyyppejä olemassa! Oikeen vihaks pistää tollaset idootit!!! |O |O |O Hemmetti soikoon. Toivottavasti saa rangaistuksen!!!
 
Cruella Mä yritän saada kuvia laitettuu koneelle ja kerhon puolelle, kuhan ehdin keskittyy siihen, miten ne kuvat saa koneelle =)
Nää siis leikattiin kerroksittain ja rikotusta mallista se kampaaja puhui. Silleen just halusin, että nää sais kohoomaan päälaelta, ettei mee pitkin päätä.

Tuosta tutin syömisestä, niin meillä pikku-ukkeli väsyneenä syö tuttia ja nukahtaa illallakin tutti suuhun, mutta sylkäsee sen sitten pois, kun on vaipunut syvempään uneen. Ei sitten yöllä vaadi sitä enää takasin suuhun.
 
No hitto.. just luin tän pinon ja oikein pistin mieleen mitä pitää kommentoida. Arvatkaa vaan muistanko enää mitään :headwall:

No ainakin pullojen keittämisestä: ukko välillä keittelee niitä koska jostain syystä pullon pohjalle jää jotain klähmää. Mä huuhtelen kuumalla/keitetyllä vedellä. Tytöllä on sormet/nyrkki koko ajan suussa, joten bakteereja saa muutenkin.

Kiinille :hug:, ei se Arttu muista sun huutoja. Mäkin oon menny karjaisemaan ja edellen toi tyttö rupattelee ja nauraa mulle. Mites mun yksi kaveri joskus sanoi.. "luoja tiesi mitä teki", tarkoittaen sitä että äidit unohtaa kummasti vaikeat ajat eikä lapsetkaan muista ekoista kuukausista yhtikäs mitään ;)

Imetyksestä tai lähinnä sen lopettamisesta tosi aikaisin oli joku murehtinut. Että on vieläkin huono omatunto. Ei kannata tuntea huonoa omatuntoa! Ootte ainakin voinu imettää. Mä en ole imettänyt PÄIVÄÄKÄÄN. Tissimaitoa pumppasin ekan kolmen viikon aikana niin että tyttö sai vajaa 100 ml koko aikana pullosta.
Ja siihen liittyen; mulla on edelleen jotain kasvustoa pissanäytteessä |O. Ja arvauskeskuslääkäri sanoi viime kerralla että "otetaan vielä yksi kontrolli ja sit aletaan miettimään mikä mättää" ja nyt oli laittanut ohjeeksi että "kontrollinäyte keskivirtsasta, kunnollinen suihkutus ennen sitä". V**U, just niin mä oon tehny viimeiset 3kk! Mä varaan kyllä yksityislääkärin, eihän tässä tuu mitään muuta ku ruumiita..

Sitruunanaamaisista äideistä joku oli veikannut alkuperäiskansaksi.. Alkuperäiskansan edustajana uskallan väittää että ei me olla sitruunanaamoja ;). Ne oli vissisti sellaisia joilla on muuten vaan k*rpä otsassa :whistle:.

Ja sit meidän kuulumisia. Eilen ilta meni väsymyskitistessä. Ukko hoiti tyttöä kun mä ompelin pimennysverhoja. Mutta tosiaan oli VÄSYMYSKITINÄÄ eikä sitä mystistä koliikki-itkua. Mä jätin kokeilun vuoksi Deetipat-merkkiset d-tipat pois. Mun tutun vauvalle oli siitä tullu mahavaivoja (vaikka merkki onkin herkille vatsoille tehty..). En tosiaan tiiä oisko siinä huutojen syy mutta edelleenkään tästä ei menetä mitään.

Meillevauva ja tyttö 3,5kk (16vkoa)

 
huomenia :wave:

meidänkin tuppukylä oli päässy eilen uutisiin, jopa lööppeihin ku räikkönen oli karauttanu sen miljoonaveneensä täällä karikkoon B) en kyllä juttua lukenu ku ei vois vähempi kiinnostaa kyseisen tyypin toilailut.

hieno ilma taas, pesukone rallattaa taas tänään ku eilen ei kerinny pestä ja kaikki työpaidatki on finito. jos yrittäs tän päivää viihtyä tuolla pihalla kun ei taas tiiä kauan nää ilmat jatkuu. mulla vaan tuppaa tota aurinkoihottumaa tulemaan ja se on inhottavaa kun kutiaa :x

ei mee kauan enää kun P kääntyy. yritystä on jo hurjasti mut yleensä käsi aina jumii edessä :whistle: mutta tosiaan ei sii kiire, mieluummin vaan pötköttelis mahdollisimman pitkään lattialla paikallaan B)

äippä70: huonot päivät heijastuu joka asiaan :hug: mä oon ainaki sellanen et jos oon pahalla tuulella ni kaik saa kärsiä :ashamed:

meillä oli aikas hyvä yö, yhentoista maissa kävin nukkuu, P heräs neljän jälkeen syömään ja sit kuuden maissa otti vähän evästä ja nukuttiin kasiin. ennenkuulumatonta :eek: eikä tuo vanhempikaan tullu herättämään. siitä on tullu taas melkeen oma ihana itsensä kun uhma on vähän laantunu ja tilalle on tullu kyselyvaihe =)

kevytmel: mulla kanssa kerroksittain leikattu et nousis ylös päältä eikä olis ku lehmän nuolema mut aina se ei käytännössä onnistu. pitäs aina laittaa eikä mulla oo aikaa eikä jaksamista. onhan mulla toi ilmakiharrin millä nää sais hyvin mut ku tuntuu sen käyttö olevan niin kovin kovin hankalaa :whistle: B)

nyt aamupalalle ja pihalle :wave:
 
Pullojen keittelystä, niin en ees muista koska oisin keitelly... on niin helppo lykätä ne astianpesukoneeseen ja ne tutin rinkula osat kans, tuttiosat pesen ihan vaan käsin.

Annatteko vettä vauvoillenne? Tätä varmaan joskus kysyttiinkin, mutta aattelin nyt helleilmoilla, että annatteko.
Mä oon aina antanut, kun ollaan ulkoilemassakin ja monesti oon ihan huomannu, jos on kitissyt, että on ollut vaan jano.

Tänään pitäs lähtee shoppailemaan vanhimman lapsen kanssa, kuhan mies yövuoron jälkeen heräilee noit nuorempia hoitamaan/vahtimaan.
Pitäs löytää mekko tytölle rippijuhliin ja mä itse aattelin kans ettiä jotain kesävaatetta itelleni, mutta todennäkösesti menee siihen, että ostan taas vaan lapsille jotain :D
 
Meillä mennään muutoin tissimaidolla, mutta iltaisin saa maissivelliä, jotta poju saa nukuttua yhden pidemmän pätkän. Mä tykkään myös imettämisestä ja näin koitetaan mennä niin pitkälle kuin mahdollista. Syöttövälitkin ovat pysyneet ihan asiallisina, sellaiset 2-3h päivisin.

Minä keittelen joka aamu edellisen päivän+yön tutit ja illan vellipullon :whistle: Eipä tuosta kai kummempaa hyötyä enää ole, kun tosiaan kaikki käteen tarttuva menee hetkessä suuhun ;) :) Eipä tuo paha rasti oo, joten taidan jatkaa keittelyä vielä jonkin aikaa...

Minä olen antanut pojalle vettä jo muutaman viikon ajan. Nyt poju ymmärtää jo, että sitäkin voi imeä sieltä pullosta. Aamuisin aina pullojen ja tuttien keittelyn jälkeen keitän veden pulloon. Nyt on kyllä niin kuumaa ollut, että selvästi pojalla on jano ja välillä kun kiukuttelee tissille, oon tarjonnut vettä pullosta ja sitä on juonut. Viime päivinä vettä on mennyt sellaiset 40-60ml. Pikku huikka aina silloin tällöin siis.

Anna86, kyllä pistää vihax tuollaiset aivottomat äijät. Ties mitä se oli niitten poikien suhteen suunnitellut... Onneksi miehes puuttui tilanteeseen.

Mitäpä muuta...ei muista... :ashamed: Taidan mennä kastelemaan kukkia pihalle, kun näyttävät niin nuutuneilta. Tää puutarhanhoito ei tosiaan oo mun heiniä :eek: :whistle:

*muoks* Kristelle & poju 3½kk
 
emmie okei, täytyy vielä kattella noita vaippoja sit. Mä oon vähä semmonen et jos joku sanoo ettei oo hyvä ni sit se ei kans oo... Ja toisinki päin :D

kristelle ei oo noi puutarhahommat munkaan juttu :ashamed: Piha on kyllä siisti ja hienot kukkapenkit ja kasvimaat, mut mä en niihin koske :whistle: Onneks toi mies tykkää noista puuhista =)

anna
|O semmoselle hullulle!! Onneks miehes meni väliin ja soitti poliisit!

viihteellä en oo vielä käyny (no se saunailta oli mutta kaikki selvinpäin ja viihteex lasken baarit ym.) ja ei mikään kiire ookkaan. Varmaan sit kun on miehen veljen vaimon polttarit (kuhan ois kaaso joka järkkäis, mut ei oo viel kaasoa... ja häät siis elokuun alussa... että ajoissa on taas...). Ja sit tietty ne häät. Kotona oon välillä muutaman oluen juonu tai pari lasia viiniä, mut ei siis mitään kännejä. Ainii, syksyllä oon sanonu et meen kun tulee yö tohon paikalliseen :D

vettä en oo vielä antanu, mietin kyllä just et pitäis varmaan kokeilla.

jaaha, pitää mennä, jatkan myöhemmin!

Vinja ja pikkumies 3kk2vko(kai :ashamed: )
 
Jepsu piti jo aiemmin sanoa että meilläkin on kakka vihreää. Joku aiemmin sanoi että voi johtua siitä että vauva syö suhteessa paljon etumaitoa, mä luulen että meillä on siitä kyse. Poika on laiska :D syö hyvin niin kauan kuin maitoa tulee suihkuamalla, sitten tulee närkästynyt ilme ja pitää päästä toiselle tissille. Mutta eipä se ole haitannut, kun syöntivälit on pysyneet kohtuullisena.

Kiin kiitos kommentista :flower: Tosiaan sähän aiemmin kirjoittelitkin Artun unihuudoista, ihan sama juttu täällä. Ehkä se on sitten vaan joku kehitykseen liittyvä juttu, ehkä nuo pienet ei malttaisi mennä väsymyksestä huolimatta nukkumaan kun olisi niin paljon kaikkea opittavaa ja katseltavaa. =)

Mua alkoi itseäkin naurattaa että epäilen lapsella olevan ripuli kun kakkaa kolmesti kahteen päivään! :LOL: Mutta kakkatahti on kyllä meillä muuttunut nyt jostain syystä, nyt on kolmeen päivään tullut jo neljä kakkavaippaa. B) Tähän asti siis keskimäärin kerran viikossa.

Huutamisesta mun tulee tuolle 2,5 v uhmikselle huudettua ihan liikaa... :ashamed: hihat palaa välillä totaalisesti. Se tietää kyllä mistä narusta vetää että saa äitinsä hermoromahduksen partaalle. :kieh: Jälkikäteen aina harmittaa, en haluaisi antaa sellaista mallia tytölle että suuttuessa karjutaan pää punaisena, mutta ei tuo tyttö mun huutoja pelkää vaan yleensä nauraa takaisin päin naamaa. :headwall: Pointti oli siis tässä se että mä uskon että lapsi kyllä oppii tietämään että vaikka äiti suuttuu ja huutaa, niin silti ei tarvi pelätä vaan se on vaan merkki siitä että äitiltä palaa hermo. Siis jos taustalla ei ole väkivaltaa tms. kuvioita. Ne on sitten tapauksia erikseen... mutta jos lapsen perusturvallisuus on kunnossa niin ei se pienestä huudosta hajoa, en mä usko siihenkään että vihantunteita pitäisi lapsen edessä peitellä, sillä miten ne muuten oppii itse niitä käsittelemään? (no tietysti, voisihan sitä opettaa käsittelemään ne jollain muulla tavalla kuin karjumalla... :whistle: )

Se on muuten kumma kuinka tuo tyttö saa mun hermot palamaan välillä, mä olen muuten hyvin rauhallinen ja tasainen luonne enkä tosiaan mitenkään temperamenttinen. Mutta kun jokaista kieltoa ja käskyä vastaan pitää sotia ja kokeilla, että onkohan äiti nyt varmasti tosissaan. :kieh:

Anna86 onneksi miehesi sattui paikalle ja puuttui asiaan. :eek: Kaikkia sitä päästetään vapaina liikkumaankin |O

Nyt en muista oliko muuta kommentoitavaa...

Hissukka & poju 3,5 kk
 
Tekisi muuten mieli ilmoittaa tuo esikoinen syksyllä kerhoon, että saisi vähän samanikäistä seuraa... mutta näin etukäteen tuntuu vaikealta se vieminen ja hakeminen, kuitenkin pojan päikkärit osuu juuri samaan aikaan. Pitääkö sitten vaan herättää poika aina päikkäreiltä että pääsee tyttöä viemään/tuomaan? Kerhopaikkaan on vähän pitkä matka vaunuillakin, tai mä kyllä jaksaisin mutta en tiedä kuinka tuo esikoinen niin pitkää matkaa jaksaisi edestakaisin kävellä. :/ Millä ihmeellä te useamman lapsen äidit sumplitte nämä kuskaamiset, vai täytyykö vauvan sitten vaan aina herätä kun pitää mennä johonkin?
 
Moikka,
Tää on kyllä niin ihana palsta!! Mä oon nyt miettiny ja pyöritelly koko viikonlopun ja eilisen et mitä teen kun V ei syö pullosta,ei tuttia eikä oikein kunnolla soseitakaan maistele et mitä teen ,lopetanko imetyksen et ottais pullosta ja vois joku muukin hoitaa ja nukkuis yönsä jne. mut ihanat kanssasisareni samassa tilanteessa olevat saivat omilla kommenteillaan mut tekemään päätöksen et jatkaisin kuitenkin tissuttelua kun poika nauttii ja munkin mielestä imetyshetket on aika liikkiksiä ja onhan se helpompaa ku on lämmin maito mukana.
Sekavaa mutta oon niin mielissäni kun sain tehtyä päätöksen!

Siis iso kiitos niille jotka tietämättään mua auttoivat!!

Mun ongelma on siis et kun poika ei suostu tuttia syömään ni oon sitte mä tuttina. Imetin likkaa (nyt 7v.) 8,5kk ja olin saman ajan huvituttina kun ei oppinut tuttia syömään ja siihen en nyt haluis alkaa..
Joka päivä meillä on tuttisulkeiset ja sinnikkään yrityksen tuloksena eilen ja tänään on jopa nukahtanut lupu suussa!!

Mun "ongelma" on se et haluaisin mennä (lippukin on jo)Bon Jovin keikalle 16.6 . Mummi tulis kattoo poikaa mut miten voin jättää tissin kotiin!!
Kaksi mulle tärkeää asiaa..poika ja bonkka jota oon odottanu pääseväni kattoo 20vuotta!!

Sekavaa tekstiä mut koittakaa saaha jotain selkoa !

kiitos ja anteeks

Hanni ja V tänään tasan 3kk
 
ihanaa että on muitaki jotka menee vielä tissi maidolla :ashamed:
Ku tulee heti sallanen olo et pitäskö jo meidänkin aloittaa, vaikkei mitään "syytä" ole.

Nyt on ALKANU sit KESÄ!! lehmät on päästetty kesälaitumille, kukkapenkit odottaa viimeistä silausta ja jäätelökourassa.. :D
 
hannipupu :hug: mun on vaikee antaa mitään vinkkiä kun meillä pullo ollut koko ajan lisänä ja tuttiakin syöty siitä saakka kun kotia päästiin. Mutta toivottavasti saisit pullon kelpaamaan että pääset kauan odottamaasi konserttiin =)

Joo olipa kiva kun tossa olin yks päivä koiran kanssa lenkillä. Kävelin yhen talon ohi ja katoin et niillä on koira pihalla (aidan takana). Vähän matkaa kun oltiin menty niin kuulu kauheeta rapinaa takaa ja se koira tuli meijän perässä. No, siinä pyöri meijä ympärillä ja katoin et on poika koira, ja meijän koiralla juoksut :whistle: Omistajaa ei tieteskää näy tulevan ni eihän mun auttanu ku lähtee viemää sitä koiraa kotia, ja toivoa parasta ettei ne rupee hommiin... Menin soittaa kelloa ja mies avaa oven "ai, taasko se lähti". olin et niin onko tää teijä koira, kun lähti meijän perään? "joo, ei toi aita sitä pitele ja jos laittaa naruun ni se vaan haukkuu". Jaahas, että karatkoon sitten toisten perään :headwall: Tekis korkeemman aidan tai keksis jotain että saa koiran pysymään pihallansa |O
 
Huh taas tullut tekstiä aivan älyttömästi. Eilen kirjoittelin pitkät pätkät ja sitten tuli joku tiltti eikä päässy koko sivulle. :kieh: :kieh:


Neuvoloista
sen verran, että meillä ollut melko monta kertaa eri täti. Siis sekä raskauden aikana että nyt vauvan kans. Pitäs siis olla molemmissa sama täti. Just varmaan. Kerrankin alkuraskaudessa oli sellanen mummo, joka luki lapusta mitä tehdään ja seuraava potilas. Vähän olin äimänä :eek:

Lisukkeista Meillä mennään tissillä, mutta nyt olen antanut pottu-porkkanaa lisäksi muutaman kerran, kun kerran valittelivat ettei paino nouse tarpeeksi. Hyvin maistuu. Lisämaitoa en kehtaa tuputtaa, kun se ei uppoa.

Vaipoista menossa Pampersin 3 koko, joka kylläkin vuotaa melkeimpä joka kerta, kun tulee isompi lasti housuun. Vähän harmittaa kun on pari pakettia vielä noita vaippoja (mummot vähän innostunu).

Alkoilu
jäänyt aika vähälle. Lauantaina yritin revitellä ja juoda saunasiiderin, vaan tuli siihen johtopäätökseen että pitäs olla 2dl pilli siideri. Hyvällä tuurilla sen sais juotuakin :LOL: :LOL:

Vettä sanottiin, että voi antaa ainakin kuumimmilla helteillä janoon. Kuulema 6kk:n jälkeen rintamaito on sokerisempaa, niin hampilääkäritkin suosittelee. Ihan uus juttu tuo.

Oli kai sitä jotain muutakin, mutta tässä nyt nämä.

Pallukka ja ISO-O 3kk 10pv
 
hissukka: rytmithän muuttuu näin pienillä et välttis ei syksyllä just sillon ees nuku ja koita nukuttaa vaunuihin ni pääsette kätevästi lähtemään vaikka vauva nukkuski. meillä on käytössä seisomalauta ja on toiminu ainaki meillä erinomaisesti. isompi viihtyy siinä hyvin ja voi kävellä jos haluaa.

vettä oon minäki jo antanu kuumimpina päivinä. viel ei oikeen maistu, mieluummin lupsuttaa tissiä :whistle:
 
Pnpa tullut hulluna juttua nyt aamupäivän aikana! :p

Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Ai niin, kuinka moni pullottelija keittää pullot vielä joka käytön jälkeen...nimm. pullorumba ahistaa :/
:wave: Meillä desinfioidaan. Pullot pestään nykyään koneessa ja sit sillä Aventin desinfioimislaitteella (mikrokäyttöinen) desinfioidaan. Mietittiin tuossa tosin, että siitä hommasta vois varmaan pikkuhiljaa luopua. Että desinfiois vaikka pari kertaa/kerran viikossa. :/ Samaten kun tuttia ei varmaan tarviis jokaisen käyttökerran (esim. yö) jälkeen desinfioida. :/ Niin, ei kait niitä tosiaan tarviis enää, mut siitä on jotenkin tullut tapa. :/

Meille tuli myös tänään postia: Ne HH (emmien suosittelemat) kestot tuli ja sit yks nettikirppariostos, semmonen retroinen kukkolakana. =) Muuta retrokasta kirpparikamaa on tulossa vielä (viltti, lelu, mekko X2 ja potkarit). :p

emmie: :flower: Hieno homma! Mäkin haluisin ommella, mutten sais ikinä aikaiseksi. Tiiän, et se kone ja värkit seisois puol vuotta tuossa pöydällä pölyyntymässä. Mä oon hitsin hyvä aloittamaan rojekteja, mutta monet jää sitten kesken. |O

Kiin: :( Jaksamisia! :hug: Tuskinpa siitä yhdestä huudosta tosiaan traumoja jää. Auttaiskos se, että sillon kun meinaa käpy palaa, niin läksis vaikka viereiseen huoneeseen huutamaan. :/

Vettä maistellaan täälläkin jonkun verran. :p Vähän joskus nyrpistelee, mutta jupois sitten ihan kiltisti.

Tehtiin äsken kotipunnitus. Paino näyttäis olevan 6900g ja ikää nyt 4kk ja 4pv. Ens viikolla neuvola. =)

Mitäköhän muuta piti kommentoida... :/ Aijuu, mun tukka on myös rikottu. =) Pitäis tosin parturiin päästä. |O




 
Voih, uus yritys, äskeset tekstit meni hukkaan...

3kk neuvola käyty ja poju vaan kasvaa,
7060g (3380)
62cm (51)

Täälläkin tissimaidolla pelkästään mennään ja hyvin pärjätään. Minä myös tykkään imettää, ja varmasti en lopeta kuuden kuukauden jälkeenkään, ainakaan kokonaan. Soseet luultavasti otetaan käyttöön 4-5kk iässä.

Vettä olen antanut hikkaan jos en ole tissiä jaksanut kaivaa esille. Meillä valmiina keitetty vesi pullossa.. Tutit keittelen kun muistan, n. kerran viikkoon.. Liekö mitään hyötyä ku nyrkki on aina suussa jos ei muutakaan keksitä

Pampers3 käytössä, isompaan siirrytään sitten kun noihin ei enää mahduta..

Kaupungin lastenhoitohuoneista, täälläkim stockmanilla vain yksi ja aikaa kulutan siellä niin kauan ku menee, pojun ollessa pienempi, saatto mennä puolikin tuntia. Syötän ihan rauhassa, röyhtäytyän ja vaippaakaan en kiireessä vaihda. Oven takana olevat sitruunanaamat happamoikoon rauhassa, mie en niiden ehdoilla lastani hoida.

Alkoa ei tee kovin mieli, joskus saatan mieheltä olutta maistaa mut hyi kettu se on kamalaa :x Kavereiden kanssa tekis mieli ulos mut ikävä tulis kuitenkin niin en halua lähtä. Tupakkaa en polta joten siitä ei tarvi huolehtia..

Nyt pitäs alkaa pumppaileen maitoa pakkaseen koska maanantaina miulla olis autokoulun II-vaihe ja isi ja mummi hoitaa pojun. Saa nähdä kui on tissit täynnä kunhan pois pääsen :D
Mitä rypälemehua juotte, te jotka sitä juotte maidon lisäämisen tarkoitukseen? Ite en löytäny kaupasta ku juissia jossa on jtn muutakin hedelmää...

Nyt pyykin laittoon :wave:

Saanukka ja J tasan 3kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Meiksu alotti tänään PV:n pisteillä ja MULLA ON NÄLKÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! :attn: :attn: Pisteet jo ylitettykii ja maha oikeen kohta mouruaa |O
Masokisti :whistle: Miä täällä vedän naamaani pähkinäjätskiä :p *sori kun tuppasin taas teijen pinoon mut mul on tylsää* :ashamed: :D
Mut siepä tiiät millanen ihrakasa mie oon |O :whistle: Et kyl tän etee pitää vähä masoillakii :LOL: :LOL: Tuntuu, et tää päivä ois jo pikkasen helpompi :xmas:
 

Yhteistyössä