***HELMET 2008*** Kesäkuu

saanukka: mä oon juonu sitä gefilus-mehua omena-rypäle ja sitte ei ei kylmästä mehuhyllystä löytyvää rypälenektaria. muita ei taida olla. mun mielestä valiolla oli joskus sellanen liila purkki mut ei ainakaan täältä enää löydy :|

joo ei oo meilläkään pulloja keitelty pahemmin käyttöönoton jälkeen, eipä toi kyllä hirveesti pullosta saakkaan. sen mitä mun poissaolot vaatii.

kiin: kun satutaan meseen ni voin kertoo sulle tarinoita mun elämästä ja raivokohtauksista ni sulle tulee varmasti parempi fiilis :whistle: B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
onko muita jotka eivät ole vielä lisukkeita aloittaneet? meillä mennään edelleen tissimaidolla..
Meilläkin mennään edelleen vaan tissimaidolla. Ylihuomenna on 3 kk neuvola, mutta ainakin tähän mennessä massaa on tullu ihan kiitettävästi. Jos vaan onnaa, niin tavotteena on täysimetys jopa kuuden kuukauden ikään, mutta saa nähä, miten käy. Esikoinen alotti näihin aikoihin tissilakon ja imetys loppu kokonaan 4 kk ikään mennessä.

Neiti huomenna 3 kk

Tissimaidolla mekin ollaan, eikä lisukkeita ole tulossa ennen kuin alkaa oleen tissillä liika tiuhaan. Eli ei vielä vähään aikaan. Luulisin et kesä mennään omillaan. Sit voi jo alkaa kokeileen muutakin. Pääasia ettei tarviis korvikkeita mahdollisesti ollenkaan kun ne tuppas tulemaan yli laitojen pahan huudon kera. Niin ja keittämisistä tutteja keitän kerran viikos kait, yleensä vain huuhtasen välillä. Nyrkit on suussa koko ajan eikä tuttipulloja käytetä ollenkaan niin ei keittely ole osa rutiineja meillä. Vettä en ole antanut vielä ollenkaan. Rintamaidolla kun ollaan niin sen turvin saadaan nestettäkin tankattua. Etumaidot janoon ja loput ruoaksi. :D Alko on mulla jäänyt liki kokonaan. Pullollisen olen tainnut juua nyt vauva-aikana, ei ole vaan tullu mieleen ostaa. Voihan sitä vähän juoda vaikka imettäiskin. Ei se suoraan sen vahvuisena maitoon mene. ;) Sit oli kääntymisistä N ei vielä sitä harrasta mutta kyljelleen jos laittaa niin heti kiepsahtaa mahalleen ja on menos eteenpäin saman tien, joten veikkaan et ennen kuin 3,5kk tulee niin käännytty on. Suuhun menee kaikki minkä käteen saa ja käteen otetaan kaikki mikä ylletään. Ikeniä imeskelee mut ei hampaita ole kyl vielä tuntunu sormelle. Esikoisen kans menemiset on olleet aina selvä homma että jos vauva nukkuu niin silti otetaan mukaan, jos hetkeks herää niin nukahtaa kyl sit autoon kuitenki jos on nukkuakseen. Ruokailut ajoitan kyl sillee et ei automatkal ala huutaa tissiä. :D

Äh, en jaksa muuta nyt. Meen torkkumaan.


Pikku mies on nyt 3kk ja rapiat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Millä ihmeellä te useamman lapsen äidit sumplitte nämä kuskaamiset, vai täytyykö vauvan sitten vaan aina herätä kun pitää mennä johonkin?
Meillähän talviaika on yhtä pelkkää kuskaamista paikasta toiseen :whistle: Vauva vaan on sopeuduttava siihen, et aina ei ehdi nukkua :p
Yleensä kyllä "esivalmistelen" hommat niin, et vauva valmiiksi autoon tai vaunuihin nukkumaan ja menoks :D Kyllä ne on ina tavalla tai toisella suttaantunu :wave:
En jättäs esikoisen kerhoa pois vauvan takia :whistle: Meilläkin 5 vee alottaa nyt sit syksyllä srk:n kerhossa...

*muoks* ja meillä on isommat siis polkenu fillarilla, jos vaunuilla ollaan liikenteessä oltu....2v alkaen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Tekisi muuten mieli ilmoittaa tuo esikoine syksyllä kerhoon, että saisi vähän samanikäistä seuraa...
Teilläkin siis uhmakas 2½-vuotias! :whistle: Itsekin ilmoittaisin mielelläni tuon oman vauhtiviikarin kerhoon syksyllä, mutta kun ei ole mitään mihin ilmoittaisi...Seurakunnan kerhoon pääsee nyt syksyllä elokuun alkuun mennessä 3v.täyttäneet, joten sinne on asiaa vasta ensi keväänä.Täällä tollaset kahden ja kolmen vuoden välillä olevat on kyllä ihan väliinputojia.

Kiin :hug: älä välitä, noita sattuu joskus jokaiselle äidille, myös allekirjoittaneelle. Taisi tuo Hissukka jo sanoa, että uhmaikäinen saa pinnan kärvähtämään ja samoin myös täällä-välillä vaan käämi palaa ja huutamiseksi menee, vaikka kuinka yrittäisi itseään hillitä, ei voi minkään... :ashamed:

 
Arvatkaa kuinka täällä meinas käydä, tulin vaan pikaseen kommentoimaan ja jätin jauhelihan pannulle..oli aikas läheltä piti tilanne ettei miehen jauhelihakiusaus ois ollu sangen tumman sävystä :LOL:

Niin, siis piti sanomani että mulla on kans hiukka hakusessa tuo lasten hoitohuone etiketti..viimeks kun käytin niin ei ollu jono ja siiten siinä kaikessaa rauhassa kans vaihoin vaipan ja lämmitin maidon..sitten rupes ulkoo kuulumaan "kauanko se on jo ollu varattu " ja vauvan itkua, tein sitten ratkasuni ja avasin oven ja toivotin tervetulleeks pari muuta mammaa, ite ruokin pullolla, toinen tissillä ja kolmas vaihto vaippaa..että kyllä sopu sijaa antaa, mutta toki kaikki tekee niinkos parhaammaks näkee, varmasti kanssa äidit ymmärtää että ei sielä kukaan huvikseen kuppaa..
 
Mun pitäs alkaa imuroimaan, mut en vaan saa aikaseks :headwall: :headwall:
No likkaki nukkuu ni hyvä tekosyy :xmas:
Ihan karsee ilma ulkona, siis tuuli..ei uskaltanu ees vaunuja jättää toho ikknan alle mis normisti on, ettei kaatuu!!! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Täällä tollaset kahden ja kolmen vuoden välillä olevat on kyllä ihan väliinputojia.
Ei täälläkään srk:n kerhoon pääse, ku sellaset jotka täyttää viimeistään kerhokauden aikana 4v.
Avoimessa pk:ssa on sit hoitopäiväsysteemi mihin voi yli 1veen viedä muutamaks tunniksi hoitoon maksua vastaan tosin. Ja taitaa niil jotaan kerhotoimintaaki olla.
 
Tosta kilahtamisesta..noi Kiin tapaset tilanteet on varmaan hankalampia meille joilla on ensimmäinen lapsi, totta kai niistä enemmän itekkin varmaan potee huonoo omaa tuntoa..tokikin eihän sitä omaa kiukkua muihin sais purkaa mutta välillä niin vaan käy. Pääasia että tiedostaa itte sen ja koittaa seuraavan kerran sitten ennakoida oman kiukun. Olkaamme armollisia myös itteleemme :hug: . Ja kunhan väkivalta pysyy meistä pois.

Ja ai niin, kiitos pullon pesu vastauksista, ehkäpä mekin siirrytään tuohon malliin että keitellään aina sillon tällön..meijän neidillä kun ne sormet/nyrkit on ollu suussa jo pitkään |O

Ja kuolaa on ruvennu valumaan ihan isolla kädellä, muita :wave: ??
 
Hannipupu: Mä myös menossa tuonne keikalle. Tullaan kauempaa ja olen sopinut kaverin kans et katsoo siinä lähistöllä poikaa sen aikaa kun ollaan konsertissa. Meillä poika kans teki pullolakon tuossa viikko sitten, ei sitten millään suostu enää pulloa huolimaan eli sama ongelma ku teillä. Mä aattelin syöttää pojan just ennenku lähetään ja sit joutuu pärjäämään siihen asti kun tullaan takas jos ei pullo kelpaa. Ja olen aatellut kokeilla nokkamukista hörppyytystä et jos sillä sais hiukan maitoa alas. Eihän se konsertti kuitenkaan kauan kestä, niin pärjää varmaan sen aikaa ilman tissiä.
 
No men Fan! eilen toi pimatsu nukku päikkäreitä kolmatta tuntia putkeen, tänään hyväjos puolta tuntia |O. Hereilläoloaikakin on musta ollut ennätyspitkä, lähemmäs 3h. Ja pakko olla sylissä ihan koko ajan. Just laskin sen tohon sitteriin kun olin kanniskellut olalla pitkän ajan. Olalla oli ihan rauhallinen mutta sitterissä alkoi itku. Ei täs muuta mut tyttö on väsykitissyt ihan koko ajan. Se hieroo silmiä urakalla, samalla korvat saa hieronnan. Oisko väsy? joo.. mut ei vaan voi silmiä ummistaa :|

Noh, jos mä taas jatkan ton rauhoittelua. Kohta otan kyllä kikkakolmosen käyttööni: ipana rintareppuun ja koirien kanssa lenkille. Ainakin rauhoittuu.

 
Ja Kiinille piti kommentoida, että voi kuule...meillä pojatki on jo oppinu, et sillon ku mie pimahan, ni kannattaa ottaa hissuksiin jalat alle ja paeta |O :LOL: :LOL: Heikkohermosempaa vois hirvittää :xmas: :whistle: Ja mie pimahan ihan sikapienestäki välillä...elämä on :whistle: :saint:
Yks hyvä, mitä pojat muistaa vielki muistuttaa (5v aikaa) on, ku pamautin täyden ketsuppipullon keittiönpöydälle niin kovaa, kun ikinä jaksoin (hermostuin poikien tappelemiseen ja huutoon)...en tiedä, halutteko kuulla lopputuloksen :whistle: :wave: Useempi tunti siin siivotessa meni :saint:
 
Kerhoon kuskaaminen on meilläkin edessä syksyllä. Saatiin nimittäin paikka tuosta lähipäikästä. Ihme kyllä, kun soittelin paikoista niin kaikki paikat oli täytetty ja jonoakin oli. :whistle: Kyllähän nuo kaikki kuskaushommat on onnistunu tavalla tai toisella, joten tämä mamma yrittäis nyt olla ressaamatta tuosta.

Kuola valuu täällä ihan valtoimenaan.

Täytyy lähtä puutarhalle kukkaostoksille. Musta on tullu varsinainen viherpiipero. Just tulin takas kuokkimasta tuota pihaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tosta kilahtamisesta..noi Kiin tapaset tilanteet on varmaan hankalampia meille joilla on ensimmäinen lapsi, totta kai niistä enemmän itekkin varmaan potee huonoo omaa tuntoa..tokikin eihän sitä omaa kiukkua muihin sais purkaa mutta välillä niin vaan käy. Pääasia että tiedostaa itte sen ja koittaa seuraavan kerran sitten ennakoida oman kiukun. Olkaamme armollisia myös itteleemme :hug: . Ja kunhan väkivalta pysyy meistä pois.
Taidat olla oikeassa. Täydellisen äidin syndrooman olen ainakin itsessäni toisinaan huomannut pilkoittavan. :whistle:

 
Mies on tytön kanssa ulkoilemassa. Toivat äsken kauppaostot kotiin ja mies kihis kiukkua, kun joku mulkvisti on menny skraaduttamaan meidän autoa. Tai siis naapurin ukkohan se on, kun oli valkoset viivat sillä puolella missä naapuri pitää autoonsa ja naapurin auto poissa. |O Saattaa naapuri saada yhen vihasen miehen tänään ovelleen. :kieh: Mä oon kans kyllä tarkka ja mua v*tuttaa, kun ihmiset ei viitti sen vertaa, että varoisivat toisten (joskus arvokkaitakin) autoja, kun omistaan nousevat, mutta tuo mies on kyllä ihan sikatarkka autostamme. Mä aina sanonkin sille, että Perso (Toyota Corolla Verso) on sen kolmas rakas. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tosta kilahtamisesta..noi Kiin tapaset tilanteet on varmaan hankalampia meille joilla on ensimmäinen lapsi, totta kai niistä enemmän itekkin varmaan potee huonoo omaa tuntoa..tokikin eihän sitä omaa kiukkua muihin sais purkaa mutta välillä niin vaan käy. Pääasia että tiedostaa itte sen ja koittaa seuraavan kerran sitten ennakoida oman kiukun. Olkaamme armollisia myös itteleemme :hug: . Ja kunhan väkivalta pysyy meistä pois.
Taidat olla oikeassa. Täydellisen äidin syndrooman olen ainakin itsessäni toisinaan huomannut pilkoittavan. :whistle:
-näinhän se vähän tahtoo olla...Ja jotenkin sitä ensimmäisen kanssa varmaan on hieman herkempi kaikelle..toisen kohalla jos semmosen joskus pyöräyttää/saa niin varmaan on jo hieman erillainen fiilis. Ekan lapsen kanssa tää kaikki on semmosta yhteisen elämän opettelua kuitenkin :eek:

 
ieva sillon ku meil on verso, ni naapurin pikkujätkä naarmutti sitä :headwall: Sanottiin 100 kertaa, et mein autokatokseen EI ajeta pyörällä, omatkaan ei aja...no eikös hää mee kun selän kääntää ja takapuskurissa kivat viirut |O |O |O
Nyt kun on vanhempi auto, ni ei onneks tarvi olla niin huolissaan...pojat käyttää auton hutikanluukkua jopa välillä katulätkämaalina :LOL: :LOL: :LOL: (pelaavat tennispallolla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Tosta kilahtamisesta..noi Kiin tapaset tilanteet on varmaan hankalampia meille joilla on ensimmäinen lapsi, totta kai niistä enemmän itekkin varmaan potee huonoo omaa tuntoa..tokikin eihän sitä omaa kiukkua muihin sais purkaa mutta välillä niin vaan käy. Pääasia että tiedostaa itte sen ja koittaa seuraavan kerran sitten ennakoida oman kiukun. Olkaamme armollisia myös itteleemme :hug: . Ja kunhan väkivalta pysyy meistä pois.
Taidat olla oikeassa. Täydellisen äidin syndrooman olen ainakin itsessäni toisinaan huomannut pilkoittavan. :whistle:
-näinhän se vähän tahtoo olla...Ja jotenkin sitä ensimmäisen kanssa varmaan on hieman herkempi kaikelle.. Ekan lapsen kanssa tää kaikki on semmosta yhteisen elämän opettelua kuitenkin :eek:
Ja tähän sit kun vielä lisää sen, että lellii mukelon piloille niin avot. :ashamed: Musta tuntuu ainakin, että meillä hypätään tytön joka inahduksesta jo nyt. :ashamed: Mutta toisaalta kai sitä tässä vaiheessa vielä pitääkin. Vai mitäs mieltä viisaammat/kokeneemmat on? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ieva sillon ku meil on verso, ni naapurin pikkujätkä naarmutti sitä :headwall: Sanottiin 100 kertaa, et mein autokatokseen EI ajeta pyörällä, omatkaan ei aja...no eikös hää mee kun selän kääntää ja takapuskurissa kivat viirut |O |O |O
Nyt kun on vanhempi auto, ni ei onneks tarvi olla niin huolissaan...pojat käyttää auton hutikanluukkua jopa välillä katulätkämaalina :LOL: :LOL: :LOL: (pelaavat tennispallolla)
Se vika uudessa autossa on, että v*tuttaa, jos tulee ykskin skraadu. |O Maallistahan se tietty vaan on, mut kuitenkin. :)

 

Yhteistyössä