***HELMET 2008*** Kesäkuu

Meilläkin käännyttiin tänään selältä vatsalleen!tekee näköjään kaiken kuukautta aiemmin ku siskonsa..
MEILLEVAUVALLEjaksamista!tuo ns huutopäiväkirjan pitäminen on varmasti hyvä juttu ja kantsii varmaan siihen laittaa myös saman päivän sosekokeilua tms muuta erityista huomiota jos lääkäriki paremmin tajuis.meillä ei kans itketä muullon ku on älytön nälkä.esikoinen kyl huusi paljonlaisesti aikoinaan joten tiiän kyl miten rankkaa se on. monet itkut tuli tuollon itkettyä.
JAHVETTI:takas vaan sulla on hyviä käytännön kommentteja monen lapsen kokemuksella!!
ai nii..meijän pikku m oli tänään hoidossa eka kertaa n.5tuntia mun äitin työkaverilla ja oli hyvin menny.täytyy silti myöntää et oli kiire hakee pientä kotiin mutta oli kyllä luksusta käydä rauhassa juhlissa syömässä hienosti ja RAUHASSA ravintolassa ja nuttia ohjelmasta:)jaksaa taas arjen pyörittämistä.
KIIN:eek:npas sulla unen lahjat :LOL: kateellinen tollasille unenlahjoille!mä nukun öisinki sellasia pätkiä vaikka tytsyt nukkuiski rauhassa.

minni80 ja pieni reilu 3kk
 
Jaahans, ny se sitten varmistu että ei päästäkkään huomenna kaivariin :( , ollaan sinne lomalle lährössä ja nyt sitten on P_A_K_K_O pyhittää huominen auton kunnostukseen/siivoomiseen ja tän kämpän siivoomiseen..hitsit että harmittaa, oisin niin tahtonu nähä Jonnen :heart: ja oispas tuo mukava ollu treffata Ieva ja olikos Emmie ja Shivakin tuloillaan ?? Joten oikeen mukavaa kaivari keikkaa..tää siivoo marttyyrinä sillon si :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Niin ja Jahvetille vielä että älähän meitä hylkää... voi mennä metsään ja pahasti mutta ehkä sua vaivaa täällä sama tunne kuin mua joskus ihmisvilinässä, että on ihmisten keskellä ihan yksin. Se on aika inhottava tunne, kun tuntee olevansa ajatustensa kanssa yksin ja ulkopuolinen. :/
Osu ja uppos =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minni80:
KIIN:eek:npas sulla unen lahjat :LOL: kateellinen tollasille unenlahjoille!mä nukun öisinki sellasia pätkiä vaikka tytsyt nukkuiski rauhassa.
Minnuu vaan lähinnä ärsyttää tää miun unirytmi :kieh: Illalla ei millään uni tule ja aamulla sit pitäs saada nukkua piiiiitkään, siis sinne iltapäivään. Mie oikeesti HALUAISIN nousta ihmisten aikaan ylös, mutta mie en ole ikinä siinä onnistunu kun pakon edessä (pitää nousta töihin/kouluun) |O Nukkuminen on vaan niin ihanaa :saint:

Jahvetti Mihinkäs sie olet menossa? :| *roikkuu lahkeessa*
Uskon, että sie olet monta kertaa pyöritelly silmiäs meiän ekasynnyttäjien kanssa :D Hössätään ihan hölmöistä ja yksinkertasista asioista välillä ;) Ekan kanssa on myös niin helppo olla periaatteellinen ja ideologinen, mutta eiköhän ne siitä karise, kun muutama muksu pyörii jaloissa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Minnuu vaan lähinnä ärsyttää tää miun unirytmi :kieh: Illalla ei millään uni tule ja aamulla sit pitäs saada nukkua piiiiitkään, siis sinne iltapäivään. Mie oikeesti HALUAISIN nousta ihmisten aikaan ylös, mutta mie en ole ikinä siinä onnistunu kun pakon edessä (pitää nousta töihin/kouluun) |O Nukkuminen on vaan niin ihanaa :saint:
Veit jalat suustani! :) Nyt ei väsytä, mutta kahtotaan sitte ku pitäis ylös nousta... :headwall: :headwall:

 
meillevauva :hug:
meillä kans M purskauttaa pe-po soseen ulos jos enemmän yrittää antaa.

pusuapina laita ne jemmaan ne soseet jos et halua itte syödä, nehän säilyy pitkään. Tosi rasittavaa varmasti kun kerran oot asiasta maininnu että maidolla meette ni toiset tyrkyttää jo soseita.

Kiitos onnitteluista! =)
Todella rankkaa ollu mulle tää muutto. eilen se sitten purkautu itjuna ja väsynä. tyttö sai mennä onneks mummille yöksi ja isukki töissä niin olin pojan kans kaksin. mentiin nukkumaan 19:35 ja herättiin ylös tuossa 7:00. kolme kertaa herättiin yöllä.

onko kellään sellasta et ennen maidon juontia pitää tapella hetki? M on alkanu tekee sen että sitä pitää heilutella tms sellaset 20min ja sitte juodaan...rasittavaa.

jahvetti meil on samantyyppinen tapa hoitaa monet hommat...oon ittekseen oikein naureskellu et kirjotankohan mää noita juttuja vai hä?! mä en jaksa repiä ressiä kaikista pikkuasioista vaan maalaistollona yritän pärjätä sillä maalaisjärjellä mikä mulle on suotu. välillä kyllä tuntuu et ekaa lasta hoitas kun nää lapsukaiset on niin erilaisia ollu...
älähän minnekkään karkaa täältä...*roikkuu toisessa lahkeessa kuin Kiin*

nyt pitää mennä antaa maitoo pikku ukolle!

Jepsu
 
Minuutissa kerkesin lukea yhden jutun väärin, kirjottaa viestin ja poistaa sen. Aivot toimii nyt ehkä extrahitaalla huhhuijaa... :whistle:

civindal, tuo lukema ei varmaan ikinä riittäiskään mittaamaan meidän mussun pemppua, sen verran on pehmikettä :D
 
Osaisitteko te lastentaudeista tietäväiset kertoo mikä meidän poitsulla on...

Naamassa, enimmäkseen otsassa on sellasia noin millin, tai vähän vielä pienempiä, punasia näppyjä. Hyttysen pistoja eivät ole. Poskella on muutama ja sitten yksittäisiä samanlaisia on jalkapöydässä, reidessä ja käsivarressa. Maanantaina näin ekat näpyt ja ne on musta vaan lisääntyneet viikon aikana, ei mitenkään rajusti kuitenkaan. Lämpöä oli eilen illalla vaan 37,6 eikä tuo kuumeiselta ole muutenkaan vaikuttanut. Mutta nuhaa ja yskää on ja poju on ehkä vähän herkempi kiukkuamaan.
Sairaslapsi.comista yritin etsiä, mutta lähes kaikkiin sairauksiin liitty kuume missä oli jotain näppyjä niin en nyt tiijä sitten että mitä tää vois olla vai puuttuuko hältä vaan se kuume jostain syystä...

Kiitos kotitohtoreille, jos osaatte yhtään vihjata mitä tää on! :wave:
 
Hikinäpyt ovat yksi yleisimmistä ihottumatyypeistä vauvoilla ja pienillä lapsilla. Niitä ilmestyy, kun jokin peittää ihon hikirauhaset (esim. liialliset vaatteet) tai kun lapsi on maannut liian kauan samassa asennossa.
Hikinäpyt ovat tavallisimpia kesällä kuumuuden takia, mutta niitä voi myös tulla talvella, jos lapsella on liian lämpimästi vaatetta. Ihottuma koostuu pienistä punaisista läiskistä ja näppylöistä ja sitä esiintyy useimmiten rinnassa, vatsassa, selässä, kaulassa ja käsivarsissa.

Hikinäpyt katoavat yleensä itsestään päivän tai kahden kuluessa. Vilvoittava kylpy voi auttaa, ja on tärkeää pyrkiä ehkäisemään ongelmaa ennalta. Älä pue lapselle liian useita vaatekerroksia ja pidä huoneen lämpötila sopivalla tasolla. Hikinäpyiltä näyttävä ihottuma voi myös olla virus- tai sieniperäinen tulehdus, joten voit näyttää ihottumaa neuvolassa.

Tuossa jotain hikinäppylöistä, olet kyllä jo itsekin saattanut aiheeseen tutustua.
 
Kiva kun palasit Jahvetti! =)
Mulle tulee aina sellainen hyvä olo kun lukee Jahvetin juttuja, siitä vaan huokuu sellainen rento ote vauvan (ja isompien lasten) kanssa. Joskus suorastaan kadehdin sitä, osaispa sitä ite olla samanlainen.. Tähän asti mä luulin olevani rento mutta kun vauva saapui, ei se ollutkaan niin helppo.. :|

Ukko on alkanut ottaa aamuvuoroja syöttöhommissa. Tänäänkin tuli päästämään mut takas nukkumaan ja valvoi kitisevän muksun kanssa. Nyt on ite torkkumassa.. Tytöllä oli villi yö. Katoin puolenyön aikaan mitä se melskaa ja oli tiukasti silmät kiinni POIKITTAIN pinniksessä. Aamulla oli pää jalkopäässä.. Mutta en sit yöllä siirrelly oikeaan asentoon kun rauhottui niille sijoille. Nukkukoon poikittain..

Mä olin kyl eilisen kirkumis-huutosession jälkeen ihan kananlihalla. Hirvittää nykyään mitä päivä tuo tullessaan.

 
Pusuapina, en osaa auttaa, että mitä nuo ovat, mutta eivät ainakaan hikinäppyjä... Mä nimittäin sain pojalle aikaseksi hikinäppyjä selkään+niskaan kun poika nukkui liian kuumissaan vaunuissa :ashamed: Mutta nuo sinun poikasi näpyt ovat kyllä aivan erilaisia... :( :eek:
 
meillä oli eka yö ilman vaippaa tolla isommalla eikä vahinkoa sattunu :attn: =) aika mahtavaa jos toisista vaipoista nyt päästään kokonaan, säästöä siinäki :)
mun tekis kauheesti mieli jo maistattaa P:lle jotain sosetta :whistle: ottaa hirveen ahnaasti lusikasta ton maitohappobakteerin ni näyttäs olevan valmis maistamaan muutakin. katotaa kuin kauan maltan oottaa :whistle:

meillevauva: mä voin vaan kuvitella miten rankkaa teillä on :hug: tossa tilanteessa on voimaton vahvinkin ihminen. jaksamista hirveesti ja aatellaan et tää on vaan vaihe mikä loppuu aikanaan. hirveitä kliseitä mut jospa sillä jaksais :hug:

jahvetti: welcome back ;) ruvettaisko niitä tällejä suunnittelemaan? meillä kyllä kohta alkaa muuttohässäkkä mut ei se kaikkee aikaa saa viedä :|

ostin noita pampersin 4 kokoa olevia vaippoja ku hurjat jälet jäi noista kolmosista P:n jalkoihin :/

ihanaa, tänään ei tartte lähtee mihinkään =) robbarissa käydään tai ukko käy ostamassa sen vaa'an B) vois ruveta vähä laittaa ylös tota painoo et miten seilaa. aamu- ja iltapainossa saattaa olla 2-3 kilon heittoja. ota siitä sit selvää et mikä se oikee paino on. jospa se aamupaino kun on vähiten :D
 
meillä tuli P:lle ajoittain ton tyylistä näppyä mut sijottu eniten poskille. tuli ja meni. nyt ei oo toviin ollu. leku sano et voi liittyä johonki ruokaan . mä luulin et on jotain hormoninäppyjä liittyen noihin minipillereihin kun iha kun ne ois ollu mun vuotojen aikaan. tarkkaan en muista et oliko noin mut nyt ei oo ainakaan ollu eikä mulla välivuotoja. leku sano et ei pitäs olla yhteyttä mut mistäs noita tietää.
 
pusuapina voisko olla lintukirpun puremia? meillä oli tolla isommalla, on niinku isoja hyttysenpistoja, keskellä oli joku jälki. Osassa muistutti vähän "vesikelloa" se keskusta. Tulee yleensä useempi vierekkäin. Meillä oli mahassa ja jaloissa. Googlaa kuvia niistä jäljistä!

No, en taaskaan muuta muista mitä luin :ashamed:

Me mennään valmistautumaan hippo-kisoihin! Ja sit on kummitytön synttärit et en varmaan kauheesti tänään ehi käymään.
 
Kiitos diagnooseista ja lisääkin saa tulla =)

Mä ajattelin kans ettei ne varmaan hikinäppyjä oo kun poika on melkein viikon ollut vaippasillaan kotona ollessa, kun ollut niin pirun kuuma... Siitä lienee tuo nuha sitten, tuhma äiti :ashamed:

Täytyy netistä tutkia tota lintukirppua... Luultavammin jonkun öttiäisen aiheuttamaa tuo sitten on kun ei sitä kuumettakaan oo...
 

Yhteistyössä