***HELMET 2008*** Kesäkuu

Zuku! :attn: Se hyttyssuoja minkä ostit halpa-hallista (muistaakseni) niin mikä sen tuotteen nimi ja merkki on, muistatko vielä? Olen yrittänyt googlettaa että mistä niitä löytyisi (Hämeenlinnassa ei ole halpa-hallia) mutta mistään ei löydy. Eikä löytänyt mieskään kauppamatkallaan. :(

VINJA:kyselin tota samaa viikko sitte neuvolasta, sanovat et jos sose kerran vaaville sopii ja maistuu nii antaa ihmeessä nii paljo ku uppoo.mä oon nyt sit siitä lähtien antanu päiväl purkillisen ja illansuussa toisen..ja nukkuu 12-13tuntia heräämättä:)

minni ja tyty kohta 3,5kk

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Zuku! :attn: Se hyttyssuoja minkä ostit halpa-hallista (muistaakseni) niin mikä sen tuotteen nimi ja merkki on, muistatko vielä? Olen yrittänyt googlettaa että mistä niitä löytyisi (Hämeenlinnassa ei ole halpa-hallia) mutta mistään ei löydy. Eikä löytänyt mieskään kauppamatkallaan. :(
:(
mäkään en löytäny googlettamalla, mut paketissa lukee baby safetry room (lasten hyttyssuoja/babys masquite net)ja (holee, bambino=ilmeisesti oisko malli/tai merkki). meidän kamerassa joku vika ku en saa siirrettyä hyttyssuojasta kuvaa koneelle), mut yritän paremmalla ajalla uudestaan

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mäkään en löytäny googlettamalla, mut paketissa lukee baby safetry room (lasten hyttyssuoja/babys masquite net)ja (holee, bambino=ilmeisesti oisko malli/tai merkki). meidän kamerassa joku vika ku en saa siirrettyä hyttyssuojasta kuvaa koneelle), mut yritän paremmalla ajalla uudestaan
Kiitos! :flower: Tutkimukset jatkuu...

laiton sulle yv:tä

Huomenta!

Kirjoittelin pätkän ja sit se hävis jonnekin bittiavaruuteen :eek: No koitetaan uudestaan. Elikkäs ensiksi kiitos Ievalle kerhotunnuksista :flower: =) Pitää tänään tutustua tuohon kerhopuoleen tarkemmin=)

Olipa taas juu ollut juttua yöllä. Aamuisin on kiva lukea aina yölliset chattailut :LOL: Mulla oli tosiaan eilen kiva ilta työkamujen kanssa, enkä malttanut mennä nukkumaan ajoissa, joten unta kertyi noin 4h taas... Mutta oon ihmeen pirtsakkana, kyllä se tuulettuminen tekee hyvää, eikä se tosiaan vaadi mitään juominkeja =) Mies oli tankannut poikaa niin hyvin illalla, että poika heräs yöllä syömään vain kerran :p =) Mut 5:30 se aamu täällä koittaa edelleen joka päivä |O Mä oon ite kyllä aamuvirkku, ei se näin kesällä haittaa, kun aurinkokin jo paistaa siihen aikaan. Mutta naapurit varmaan pitää mua hulluna akkana, kun lykkään pojan päiväunille pihalle usein jo ennen kahdeksaa :whistle: Luulevat varmaan, että vauva yöt joutuu pihalla nukkuu :LOL:

Shivan tavoin myös minä nautin helteestä B) Voisin enemmänkin oleilla ulkona kun mitä nyt ehdin/viitsin vauvan kanssa. Ja meillä myös kuuma sisällä, 28,4 näyttäis nyt olevan :attn:

Noista soseista vielä. Tuo nökösten pakastus vois olla mullekin sopiva keino, kiitokset vinkistä (öö, en nyt muista kenelle). Jääpalamuotteja ensin aattelin, mut kattoopi sitten kun siihen puuhaan ryhdytään.

Toivottavasti Jahvetti palailet :hug: Mun mielestä sun juttuja on hauska lueskella, vaikutat sopivan humoristiselta persoonalta mun makuun =) Ja tykkään sun "maalaisjärjellä" ajattelutavasta asioiden suhteen. Mielipiteitähän on moneen lähtöön ja saahan niitä julki tuoda, eikä pidä ottaa liian vakavasti. Kannustetaan toisiamme naiset :heart: :flower: Mä henk koht tykkään lukea kaikenlaista juttua muiden arjesta ja tavoista toimia. Aina sitä jotain oppii, joko ottamaan itse oppia tai välttämään jotain, minkä toteaa itselle sopimattomaksi ;) Ja myös nää ns. tyhjänpäiväiset jutut piristää :LOL:

mitähän mun piti kommentioda..niin sitä patattia
niin yks syy patatin käyttöön on myös se että muistuttaa maultaan porkkanaperuna yhdistelmää, mut rakenteeltaan on enempi perunaa + EI SOTKE niin kuin porkkana!
Mä varmaan teen aikapitkälle soseet itte + täydennän kaupansoseilla..
nyt ne homman keksi.. kuumumpaan aikaan päivästä pitäs lähteä kiviä keräämään pellolta... :kieh: ei onnistu, mä siivoan ensin.. ja niin tyttökin on hereillä :whistle:

ja arvakkaa mitä mä pohdin.. (ok tiedän iät kaiket lapsille on juotettu tankkimaitoa) mut kummallahan on "terveellisempää" aloittaa sit ku aloitetaan normi maito..tankkimaidolla vai kaupanmaidolla.. toinen käsittelemätöntä ja rasvasta toinen käsiteltyä ja ei niin rasvasta..
nyt syömään rössypottuja :D :p

tuliko perille, ku en löysä lähetetyistä sitä?
no kuitenkin kokeile googlettaa hyttysteltta
meillä tuo on kokoa 110x60 ja korkeus 34

Ei tullut... koitetaan vielä hyttysteltta-sanalla. =)

Huomenet kaikille!
Minä tuossa mietin että oisikko se mahollista jotta minutkin tuonne listoille lisäisitte, kun varmaanpa sitä tulee täälläkin paljosti kirjoiteltua, kun neiti nyt ehdottomasti on enemmän helmikuinen kuin maaliskuinen! =) Sen verran tolokusti on ottanut kehityksessä kiinni, että vastaa jo oikeinni ikäistään, eikä ole enää keskonen, ja kuukauden jäljessä siitä mitä "pitäisi" osata =)

MUOKS: ni jos se siis tuntuis olevan porukalle ok, ni VanamoBr, mulle vois tehdä rivin tämmösillä tiedoilla:
syntyi 8.2.2008, rv:t oli 34+4, painoa 2870g, pituutta 48cm ja Anskun voi laittaa nimeksi. Annikahan se oikeasti on mutta jos kuitenki noin..

Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Noista soseista vielä. Tuo nökösten pakastus vois olla mullekin sopiva keino, kiitokset vinkistä (öö, en nyt muista kenelle). Jääpalamuotteja ensin aattelin, mut kattoopi sitten kun siihen puuhaan ryhdytään.

Toivottavasti Jahvetti palailet :hug: Mun mielestä sun juttuja on hauska lueskella, vaikutat sopivan humoristiselta persoonalta mun makuun =) Ja tykkään sun "maalaisjärjellä" ajattelutavasta asioiden suhteen.
Noista nökösistä vielä, että lihakset ja kalat siis pakastelin tolleen nökösinä, kasvissoseet jääpala-rasiassa niinkuin monet muutkin tais tehdä =)

Ja yhdyn Kristellen kommenttiin Jahvetista, vaikka oonkin porukassa ihan untuvikko vielä, enkä silleen ketään vielä kunnolla "tunne".

Niin ja Jahvetille vielä että älähän meitä hylkää... voi mennä metsään ja pahasti mutta ehkä sua vaivaa täällä sama tunne kuin mua joskus ihmisvilinässä, että on ihmisten keskellä ihan yksin. Se on aika inhottava tunne, kun tuntee olevansa ajatustensa kanssa yksin ja ulkopuolinen. :/ No meni kohdalleen tai tuli huti, mutta joka tapauksessa kyllähän me kaikki täällä kovasti susta tykätään!

Ja nyt menoksi!

Kristelle
Toivottavasti Jahvetti palailet Mun mielestä sun juttuja on hauska lueskella, vaikutat sopivan humoristiselta persoonalta mun makuun Ja tykkään sun "maalaisjärjellä" ajattelutavasta asioiden suhteen.
Yhdyn täysin edelliseen.:heart:

Mä oon ihaillen lukenu Jahvetin viestejä. Miten joku pyörittää neljän lapsen rumbaa ja ehtii vielä täällä niin ahkeraan kommentoimaan. Mun mieestä mulla on homma ihan kohtalaisesti hanskassa näiden kahden kanssa, mutta en tosiaankaan ehdi koneellle kun iltamyöhään.

Oon lasten kanssa kahestaan kotona ja esikoinen kömpi just sängystä. Annoin sen nukkua, kun on ilmeisesti reppana väsyny viime viikon urheilukoulusta. Oli joka päivä kaks tuntia ja tuntu, ettei tuo illalla saanu millään unta. Luulin, että olis väsyny ulkoilusta ja liikunnasta, mutta uni ei oo oikeen tullu. Ehkä uudet opitut jutut pyöri mielessä. En tiedä :p

Laitetaan ton esikoisen kanssa vielä perhe näitä naurajia, kun ne on ton pojan lemppareita.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Niin ja iskän sivuilla on kuulemma pallo, joka lyö laukulla. =) :LOL:

Nyt lähen laittaa aamupalaa (muut syö jo varmaan päiväruokaa) :p :p ja laittaa tolle vaaville päivävaatteet.

Ihanaa viikonloppua kaikille. Lähetään mökkeilemään. B)

Ei tullut... koitetaan vielä hyttysteltta-sanalla. =)
no nyt oli jääny otsikko pois :ashamed:
niin mä täällä siivoon ja kuuntelen lastenradiota :D ja illalla mökille

Täällä vielä kurkkimassa...

Nyt tuli perille, kiitos zuku! =)Jos mä en nyt onnistu Hämeenlinnasta tuota hyttystelttaa bongaamaan niin käydään kyllä jossain välissä Tampereella kyläilemässäkin, aikaistetaan sitten vaikka sitä reissua ja käydään samalla Halpa-hallissa. Olisi aika näppärä tuollainen teltta mökillä. Kiitos sulle avusta!

Ippu, niin siis lihojahan mäkin vaan aattelin nökösinä =)

Mä mietin kans tuon hyttysteltan hommaamista juhannukseksi, kun mennään sinne metsän keskelle mökkeilemään... ootteko muuten kuullut, että vauvoille vois käyttää itikkakarkottimena teepuuöljyä oliiviöljyyn lantrattuna?? Mahtaakohan tepsiä??

Mä heitän oman kommenttini tohon peruna vs. bataattikeskusteluun.. Just annoin pottumaistiaisen tytylle. Oli kyllä näkemisen arvoinen sen naama! Tyyppi nyrpisti NIIN koko naamaansa ihan kuin ois aatellu "hyi helvetti mitä sontaa!". Ei tuntunut tykkäävän yhtään ja laitoin sentäs korviketta sekaan.. Meni hyvä tovi ennen kuin suostui ottamaan taas pulloakaan. Ei sit yritettykään antaa enempää kuin se vajaa teelusikallinen. En sit tiiä kuinka paljon mun reaktio vaikutti: mä nauroin vedet silmissä tytön irvistykselle :ashamed:. Että mielenkiinnolla odotan bataatin antamista.. Annoin vielä jälkkäriksi pikkunokareen luumusosetta ettei maha ihan kovetu, se uppos paremmin.

Muuten tän päivän vois jo kieltää. Mitä muuta toi on tehny ku itkeny ja kitissy.. Onks vauvat aina itkuisia? harvassa tuntuu olevan päivät jolloin ois hyväntuulinen. Hymyilyä kestää vain lyhyen aikaa.

Täällä vielä kurkkimassa...

Nyt tuli perille, kiitos zuku! =)Jos mä en nyt onnistu Hämeenlinnasta tuota hyttystelttaa bongaamaan niin käydään kyllä jossain välissä Tampereella kyläilemässäkin, aikaistetaan sitten vaikka sitä reissua ja käydään samalla Halpa-hallissa. Olisi aika näppärä tuollainen teltta mökillä. Kiitos sulle avusta!
mä löysin sen sieltä puutarhaosastolta, missä oli hyttyskynttilöitä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
uudesta vauva-lehdestä oli juttua. mulla pisti silmään se juttu vauvat vauhdissa mukana missä oli siitä retkeilijäperheestä. siinä oli kirjotettu että äiti lypsää vauvan maidon aamulla pulloon ja lämmittää sen mikrossa höyryävän kuumaksi. mut eihän ämaitoa saa laittaa mikroon :eek: :attn:
´

Ihmettelin kans vähän tuota juttua, mutta ilmeisesti ei sit mee mikskään. :/

Laittelin kerhotunnuksia niitä pyytäneille. =)

Piti tulla käväisemään täällä nopeesti, jos ei vaikka illalla pääsekään. argh! :headwall: Koukussa oleminen on joskus peestä! :headwall:

Meillä muuten maisteltiin tänään nyt kolmatta päivää bataattia ja neidille ei kyllä oikein maistu. Ei siis suostunut syömään kuin muutaman pikkulusikallisen. Maitoa kyllä lipitteli sitten hyvällä halulla. :) Onkos muilla tämmöstä, että ei soseet maita? :attn:

No, mutta nyt menoksi. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
uudesta vauva-lehdestä oli juttua. mulla pisti silmään se juttu vauvat vauhdissa mukana missä oli siitä retkeilijäperheestä. siinä oli kirjotettu että äiti lypsää vauvan maidon aamulla pulloon ja lämmittää sen mikrossa höyryävän kuumaksi. mut eihän ämaitoa saa laittaa mikroon :eek: :attn:
´

mutta kun joka paikassa siitä toitotetaan et ei mikrolämmitystä, vitamiinit yms häviää :/

´

mutta kun joka paikassa siitä toitotetaan et ei mikrolämmitystä, vitamiinit yms häviää :/

Mutta siis jos se kyseinen vauva nautiskelee ruoakseen vain tuota äidinmaitoa, ni miksi se pitää lypsää ja lämmittää? Eikös se jos lykkäis tissin suuhun siellä metässä ni ajais saman asian..? :LOL: Vai oliko ongelmana se että rinnat paleltuu..? Lehtijuttua en ole siis lukenut :ashamed:

´

Aijaa. :/ Ehkä se äiti sit ei tiiä sitä. :/

Yhteistyössä