HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmeli
moi.
topi oli taas viime viikolla kovassa kuumeessa, kokoajan sieltä hoitopaikasta tarttuu..nyt on taas parempi, toivottavasti tällä kertaa ei uusi! mites ootte pukenu pikkusianne näihin kiprakoihin syysaamuihin? me ollaan laitetiin tänään jo toppapuku kun on niin kylmä. sinne alle ei paljoa laitettu vaatetta. kun jotenkin tuntuu että takki ja lämpöhousut ei riitä..mitäs ootte mieltä? oon kyl ihan uuno näissä asioissa..

niin, meidän rytmi: herääminen 8.00 , päiväunet 11.30-14.00 ja yöunille 20-21.00. tällä hetkellä on kulmahampaat puhkeamassa ja aika kränttystä on, mutta toivottavasti kohta helpottaa.

mietin tässä että mitähän sitä alkaisi tekemään kun koulukin on kohta loppu. että kouluttautuisinko lisää vai menisinkö töihin. töihin menisin tietty jos niitä ois. oon sen tyyppinen ihminen etten viihdy kotona pisemmän päälle. tietysti nostan hattua heille jotka kotona ovat.

mitäs muuta kuuluu heiniksille?
 
Kesä
Hei vaan,

ilmoittelen nopsaan, että kesälle syntyi 20.9 tyttö! Rv 39+2, 3940g ja 50cm. Synnytys helppo, vaikka vesien menosta kuluikin syntymään 31tuntia!!

Nyt esikoinen totuttelee ja koville ottaa välillä. Hakee kovasti huomioa, ja pientä jäynää keksii pitkin päivää. Mutta eivätköhän lapset opi kuitenkin nopsaan.
 
tiikeri
Onnea Kesälle Tosi iiihanaa, ei muuta voi sanoa =)!! Juu kyllä ne lapset oppii.

Meillä rytmit vaihtelee mutta suurinpiirtein näin: yöunet 21-8 ja päikkärit 13-14.30. Eilen nukku kyllä poikkeuksellisesti 2,5 h päikkäreitä kun oli vkonloppureissusta väsyny ja tänään nukku aamulla 10.10 asti eli 13 h yöunia hih! Pikkusen on univelkaa ilmeisesti kertyny. Tuntuu tosi luksukselta itekin nukkua joka yö 9-10 h yöunia!!! Ihanaa on, herää ehkä kerran yössä tuttia hakeen.

Oltiin vkonloppu Jämsässä papan luona ja oli tosi kivaa. En ois malttanu lähteä pois, mut oli pakko. Kaikki meni tosi nappiin ja nautin!!! Lumikukka oppi taas vähän enempi potalla käymään. Oppi enemmän käveleen, nyt mennään jo pieniä matkoja =). Motoriikka kehittyny muutenkin, osaa laittaa pilttipurkkiin kannen tms. kivaa pientä =)!!

Murmeli: Pukeminen on vähän hankalaa, joka päivä vähän eri sää ja aamulla tosi kylmä, päivällä lämpimämpi. Nyt päikkäreillä on pitkät villavaippahousut kun kestoillaan, 2 x pitkähihanen paita, jarrusukat ja villasukat, tumput, ja vuorellinen tuulihaalari. Ohut lakana peittona kun tykkää naaman päälle sen laittaa. ja kaikki luukut kiinni vaunuissa. Ulkona jotain 15 astetta eikä juuri tuule. Mut kohta otan lämpöpussin käyttöön vaunuissa kun vähän kylmenee, eilenkin oli paljon kylmempi et meinasin jo kaivaa sen käyttöön.

Viime viikolla kokeiltiin muuten uutena aprikoosia, tuli näppyjä. Ja punasia viinimarjoja söi ihan himona, sit 4 päivää ja vatsa lehahti täyteen näppyjä
=(. Joten ei viissiin käy kumpainenkaan. Nyt alkaa näpyt paraneen ja vaippaihokin on tosi hyvä. Tylsää kun ei mikään uus käy. Mut onneks muuten syö hyvin ja juo apteekin maitoa tosi kivasti =).

Mukavia syyspäiviä kaikille !!
 
Iitu1
Kesälle superpaljon onnea!!!!Hienoa että synnytys sujui hyvin=)Moonan lailla mäkin oon kaipaillut Rusinan ja myös Maren kuulumisia,jos mesessä käyvät niin kertokaa että tulisivat tännekkin tarinoimaan jotakin!Me ollaan puettu pojalle ulos vuorellinen tuulta ja vettä pitävä välikausihaalari,alla vaan puolipotkarit ja body,poika kun sellanen hikipää,aina nihkeä niskasta.Sitten tumput ja kypärämyssy.Ilmat kun vähän vielä viilenee niin lisätään sitten vaatetta tarpeen mukaan.Meillä sujunut ihan hyvin arki,poika viihtyy hoidossa,oli tehnyt sormiväreillä hienon maalauksen,punaista ja keltaista=)Yöt menee pääasiassa hyvin,harvoin enää on rikkonaisia.Dublo-legot on nyt mielileluja sekä ihka oikea kännykkä joka ei toimi tosin enää,mun eno oli irrottanut akun sisältä ja toi pojalle,sitä nyt eestaas kantelee ja näpyttää.Jos mun ystävä saa lapsille hoitajan niin lähdetään lauantaina vähän viihteelle,en muista koska oisin bilettänyt viimeksi,varmaan 3 v sitten.Ei vaan ole tullut lähdettyä.Viime viikolla aloitin aerobicin ja kyllä oli jalat ja persus kipeä pari päivää,käytävä nyt että lihakset tottuu.Nyt tältä erää moro.
 
Iitu1
Hello!Mun mielestä voitas jatkaa tätä vanhaa ketjua kun selailu nykyään helpompaa kuin ennen kun sivu numeroilla pääsee suoraan uusimpiin teksteihin,ei tarvi enää niin paljon selailla.Ei huomena mennäkkään baariin ystävän kans koska ei saanut lapsille hoitajaa.Vien sitten kummitytön ja hänen kaksossiskonsa lätkäpeliin=)Poika on tuolla isänsä kanssa saunomassa,tykkää mahdottomasti olla löylyssä ja ammeessa läiskyttää vettä!Tämä viikko meni hyvin hoitoon viemisen kanssa,ei jäänyt enää itkustamaan ja huomaa että tykkää hoitotädistä ja muutenkin olla siellä kun muita lapsia.Yks asia vaan ottaa kaaliin;en tiiä kuinka poikaa täti syöttää kun aina on vaatteet ruoassa!Joka päivä näkee ruokalistan pojan paidassa ja varsinkin housuissa,ja useasti mustikkaa kun tekee paljon kiisseleitä.Ruokalappua pitää mutta onko sitten niin kiire ruokailussa että vähän menee ohi suun...Pyykkiä tulee eikä meinaa puhtaaksi lähteä.Nyt haettava poika pois pesulta ja puettava,sitten iltapuuron tekoon.Viikonloput!
 
Tiikeri
Iitu: Harmi et pyykkiä tulee. Meilläkin kyllä tulee helposti tahroja syödessä, no likka kun ei suostu pitään ruokalappuja ja mustikkaa syödään usein. Mutta meillä tahrat lähtee kun pesen lähes kaiken 60 asteessa. Ja sappisaippua (saa luontaistuotekaupasta) on tehokas sekä turvallinen hyvä tahran poistaja! Lähtee veri, mustikka, rasva tms tahrat, mutta siis lisäks pesen 60 asteessa ja on kaikki lähteny. Ja jos ei ekassa pesussa lähde niin sitten tokassa.

Argg kun ärsyttää tuo naapurin akka. Sillä on muutaman kuukauden vanhempi poika, on mua vähän nuorempi ja on kaikessa aina niin oikeessa sekä suorastaan vahingonilonen tai jotain. Harvoin siellä käydään kun tuo ärsyttää mutta kun mies on naapurin ukon hyvä kaveri niin näkevät usein. Äsken käytiin pitkästä aikaa piipahtamassa ja naapuri kysy että mitä kuuluu. Kerroin nopeesti pahoista vaippaihottumista sun muusta raskaasta vaipparumbasta ja hällä oli taas se vieno hymy kasvoilla. Siis vahingonilonen!! No niillä on tosi vilkas poika ja Lumikukka on taas rauhallinen ja muija ois halunnu tyttöä mut tulikin poika. Tuntuu että ovat vähän kateellisia kun meillä muka paremmin, en tiedä mut ärsyttää!! Ja kaikessa aina niin oikeassa, vaikka aivan väärässä olisikin. Mua ei usko missään asiassa. Esim kun puhuttiin supoista niin sanoin että suun kautta olisi tehokkaampi antaa särkylääke jos vaan onnistuu että suposta osa menee aina hukkaan. Siskoni kun on farmaseutti ja hänellä viimesin tieto aina. Niin naapuri sanoi että ei se kyllä niin ole, suppo on kuulemma paljon tehokkaapi ja parempi kun suun kautta otettava lääke. HÄh!! Kauheeta valtataistelua ärsyttävää!

No pieniä murheita, piti vaan purkaa =). Onneks muuten menee taas hyvin =)

Aloin muuten vuotaan kun käytin keväästä minipillereitä, jouduin lopettaan ne. Ihan ihme kun menkkoja ei oo tullu koko kesänä. Yht'äkkiä vaan vuodan ja vuodan eikä lopu..

Huomenna viihteelle, vaik tarvii varovasti ottaa kun mun mahasta otetuissa koepaloissa olikin tulehdus. Joten lievä vatsakatarri mulla nyt on, pitää ottaa rennosti ettei tuis stressiä.

Mukavaa vkonloppu kaikille!
 
murmeli
moi. taas on näköjään sivut uudistunut.

tiikeri: noi tollaset akat on ärsyttäviä! itseasiassa meidänkin naapurissa asui ennen sellanen nainen jolla on lapsi ja tutustuttiin sitten ja käytiin vaunulenkeillä jne. no aluks vaikutti tosi kivalta, mutta nykyään jos hänet tapaan, niin aina on jotain nokan koputtamista ja pätemistä. esim. hänen oma poikansa lopetti tutin syönnin vasta 3-vuotiaana. no kun hän kävi tässä ja huomas että topilla on tutti, niin sanoi " aii, vieläkö topi syö tuttia, eihän noin isot pojat sellasta käytä". siis mihin sillä kerkes unohtuun jo se että söi sen oma poikakin 3-vuotiaaksi!!ja topi kun vasta on kuiteskin 14kk.. no sitten kaikenlaista muutakin on napautellut, kuten suppo vai nestemäinen, onko uhma vai ei (minun mielestäni kyllä topilla on uhma, mutta tää nainen sano että ei noin pienellä voi olla uhma), mehun juonti (minä vastaan, hän piikitteli lapsen ilonpilaajaksi) jne. noita on vielä miljoona mutta tässä nyt alkuun..että ymmärrän miks korpee!! mulla ainakin kiehuu aina päässä ja en enää halua sitä nähdäkkään!!:O!!

mitäs kaikille kuuluu? topi oppi nyt vihdosta viimein konttaan, nousee tukea vasten seisomaan, nousee itse istumaan, kiipeilemään ja osaa sanoa poppa, kakka, äiti ja äijä:) fysiossa käydään edelleen ja selvitellään mikä jalassa on.

nyt päiväunille, kun kerrankin on aikaa:D

 
kata
Heipparallaa!!
Oonko muistanut täällä kertoa että meille tulee kesävauva??
Touko-kesäkuun paikkeilla pitäis syntyä toinen yhteinen vaavi...On päät pyörällä täälllä vielä,
tä on mun neljäs raskaus,viides lapsi ja kuudes koko perheessä..riippuen että tulis yksi nyt kerralla.Mies povaa kaksosia ja mun isä!!=)
Saas nähdä!!
Viikkoja nyt 5+3 ja on tä jännää!!
Taas huomaan että enemmän hihhuloi taas tästäkin kuin Maisan odotuksesta.Mulla kai menee väärinpäin,eka meni ihan niinkun luonnostaan,ilman suurempia ihmettelyjä ja kummasteluja sekä ilman pelkoja,toka raskaus oli vähän erilaisempi ja Maisasta vielä,tämä taas jotain ihan muuta!!!
=)
 
Tehotyttö
Moi pitkästä aikaa täältäkin!

Ja tänne ilmeisesti kesävauvaa tulossa myös. Olen nyt vasta kaksi haamua tikkuun saanut, torstaina testailen taas uudelleen ja toivon kunnon viivaa:) Laskettu aika varmaankin 12.6. Meille siis neljäs lapsukainen...

Nyt ei ehdi enempiä. Moiks!
 
Iitu1
Ooh mikä vauvabuumi heiniksissä!Toivottelen Tehotytölle ja Katalle leppoisaa odotusta=)Kertokaa välillä väliaikakuulumisia,jakakaa odotuksen ilot ja surut meidän kanssa jotka ei enempää tehdä(kai?).Mä oon ollu tänään ihan poikki,poika oli nukkunut hoidossa tosi lyhyet päikkärit,ihme kyllä kun yleensä nukkuu ainakin 2 h.No oli sitten jo ennen kuutta ihan väsy ja kävi ylikierroksilla,kokoajan kaapeilla ja kiipeili,sai komentaa ja paimentaa,sitkun väsyneenä touhotti niin törmäili oviin ja liukasteli josta itkua välillä tuli.Mies kun iltavuorossa niin en saanut ite yhtään hengähtää töiden jälkeen kun pojan kans vaan oltava ja kotityöt sivussa.Mun selkäkin vihoitellut pari päivää oikein kunnolla.Su-ma yönä heräsin jo kello 03 kun menin töihin 04 enkä oikein saanut nukuttua niin univelkakin vähän itteä verottaa.Kaipa tää taas tästä,huokaisin syvään kun pojan sain yöunille laitettua...plaah mikä päivä!No ilostutin itteeni ja kävin ostamassa Marimekosta uuden olkalaukun,kyllä sitä on nykyään pienestä iloinen.Kohta nukkumaan...öitä!
 
Tiikeri
Onnea Kata ja Tehotyttö raskautumisesta! Hmm... oon kade teille =). No ite vasta jätin pillerit pois. Mutta kun eilen illalla luin teidän viestin niin piti heti mennä herättään ukko yöllä tehtailemaan hih! Meillä riehuu flunssa ja likka nukkuu aika huonosti. Eilenkin valvo kymmeneen eikä suostunu omaan sänkyyn mennä, piti nukuttaa viereen. Hommaile siinä sitten. No yöllä nostettiin omaan sänkyyn ja sit pääsi vauvan teko puuhiin.

Mua hirvittää että kuinka pärjään raskausajan ja synnytyksen jälk ajan, jos siis toinen saadaan. Kun viimeks olin niin kipee. Mut kai ne asiat sitten järjestyy kun on sen aika. Ois hyvä saada Lumikukka hoitoon ennen äippälomaa niin vois pitää siellä sit jos ite ei pysty hoitaan.

Meillä ollaan siis siirrytty kestovaippoihin. Ja voi kun mä nautin niistä hih! Vaikka ekaks tahto tulla liiasta tiedosta krapula. Ja parasta kun Lumikukan vaippaiho on nyt tosi hyvä.

Niin flunssa tosiaan kiertää, mulla onneks lievä muoto. Eilen olin ihan poikki, vaan makasin, mut tänään jo ihan toinen olo. Lumikukalle nousi su-ma yönä kauhea kuume eikä meinannu panadolilla laskea, ei nukkunu ollenkaan. Soitin päivystykseen ja lääkäri käski lisäksi antaa buranan supon, se autto. Onneks oli kaapissa semmonen =)! Lääkärissä käytiin eikä onneks mitään ollu. Seur. yönäkin sillä oli jotain vaivaa kun itki kovin, annoin kans buranan supon kun ei siihenkään panadol auttanu, kuumetta ei ollu. Hyvä et on vaihtoehtoja!

Äsken nukahti syliin kun on ihan poikki reppana!

Tiikeri
 
Iitu1
Paranemista vaan kaikille jotka sairastaa!Mä ollut tänään ihan raivona;taas oli pojan paita monessa mustikkaläntissä kun hoidosta hain,en tajua miten sotkevat aina,tekisi mieli jo asiasta hoitajalle huomauttaa mutten tiiä kuinka sanoisin hienovaraisesti.Kohta on pojan kaikki vaatteet pilalla.Ja kaiken lisäks yhdellä hoitolapsella on kihomatoja,voi helv...!Hoitaja oli heti hakenut lääkkeitä ja antoi meille mukaan,yksi otettiin joka sekin meni sotkemiseksi,ovat punaisia ja kun pojalle annoin suuhun veden kanssa niin suusta valui punaista vettä vaatteille ja sohvalle,ei meinannut millään lähteä väri pois vaikka heti hankasin kostealla liinalla.Toivottavasti ei olisi madot tarttuneet,ainakin sai heti ennaltaehkäisevän tabletin,toinen 2 vkon päästä,muninta vaihe kestää sen ajan muuttua madoiksi,yök!Oon aina kammonnu kaikkia matoja.Nyt oltava tarkka käsien pesun kanssa ja huomenna vaihettava petivaatteet.Poika oli taas tänään energisellä päällä ja juoksutti mua perässään.Mulla menkat ja vuodan taas kuin saavista kaataisi!Section jälkeen ennen niin niukka vuoto muuttui aika runsaaksi.Ei mikään mee nyt hyvin,soitin miehelle töihin(oli iltavuorossa)ja kuuli kai äänestä että parempi tulla aikaisemmin töistä kotiin tai alkaa tavarat lennellä.Ite kun ihan poikki ja lapsen kanssa oltava eikä saa yhtään töiden jälkeen hengähtää niin helposti hermostuu poikaankin vaikka vaan äitin huomiota kerjää kun päivän ollut hoidossa,reppana=)Muutenkin tää sellasta aikaa että kokoajan saa komentaa ja kieltää kun kaikki paikat levittäisi ja tonkisi.Vastapainoksi koitan paljon halia ja pusutella poikaa.Huono omatunto tulee kielloista vaikka rajat on asetettava.Tän koko viikon ollu mulla jotenkin hermot kireellä,kai taas helpottaa jossain vaiheessa...Kyllä iso kunnioitus teille jotka monen muksun kanssa jaksatte!Luulen että minusta ei siihen olisi.Oishan oma vauva ihana ja raskaana hienoa olla mutta raskasta on arki.Silti tätä elämää ei pois vaihtaisi=)Ikionnellinen saa pojasta ja miehestä olla!Tulipa mieltä kevennettyä niin voikin käydä nukkumaan,öitä.
 
murmeli
moi.
joo iitu, sitä oon monesti minäkin miettinyt että miten suurperheen äidit jaksavat, tai vaikkapa kahden lapsen äidit. siis minä oon ollut tosi väsynyt viime viikot, kun suoraan kaheksan tunnin koulupäivän jälkeen kotona odottaa yliväsynyt uhmailija, jota pitää kokoajan kieltää ja poruthan siitä aina tulee. onneks mies on aika paljon illat kotona ja auttaa, mutta en kyl pystyis toiseen lapseen venymään mitenkään, niin rankkaa tämä arki joskus on yhdenkin kanssa. ja kaikki kotihommat päälle jne..huoh. nyt oon kotona ja tiedossa on vapaailta, topi menee mummulaan. oi autuasta kun saa nukkua ja löffätä koko illan:) tekee erittäin hyvää!
kauheeta jotain kihomatoja! ootan kans kauhulla et millon alkaa se täi-vaara..
eikö se hoitotäti käytä syömälappua ollenkaan siellä? kyllä musta tosta voi jo sanoa, koska pilallehan vaatteet menee jos mustikkaakin menee.onko sillä monta lasta samaanaikaan hoidossa? meillä on aina vaatteet ihan putipuhtaat kun hoidosta haetaan, ainoastaan vaippaa en usko naisen vaihtavan usein. meinaan yks vaippapaketti on kestäny jo yli kuukauden! eli melkein enemmän päiviä kuin vaippoja! siitä aattelin sanoa..ihottumaakin alkanut tuleen.
tais olla aika sekava teksti, mutta toivottavasti sait selvää:)

hyvää viikonloppua kaikille ja onnittelut raskautuneille :D kata, sä oot supernainen!!:)
 
kata
Voi kiitos,vaikken superi olekaan!!
=)
Meillä lapset tekee kotitöitä myös melko paljon,eli kolmoset tyhjentää vuorotellen tiskikoneen,lista jääkaapin ovessa,siihen rasti kun homma tehty.Tiskit laitetaan aina ruuan jälkeen koneeseen,joten täyttö hoituu hienosti näin.
Pölyjä pyyhitään urakalla ja omat huoneet siivotaan torstaisin,pienet lelut yms.korjataan joka ilta.Vanhin poika imuroi alakerran 2 kertaa viikossa ja yläkerran kerran.

Maisan kanssa on paljon helpompaa kun isommat on kotona,leikkivät yhessä ja touhuilevat.Pikkusisko tosi tärkee heille.Vanhin kysyykin aina että voiko ottaa Maisasta vastuun.Meillä vastuun jako taikka otto,että muutkin tietää et nyt joku huolehtii tytöstä.

Musta yhen lapsen kanssa oli ihan oikeesti vaikeempaa kuin esim nyt.kuulostaa varmaan oudolta!!
Musta nä isommat on ottaneet huippuhienosti Maisan "omakseen" ja todellakin se huolehtiminen on heistä lähtösin.Me ei olla vaadittu mitään.

Sunnuntaisin teen aina jonkun muksun kassa ruokaa,kirjasta saa valita mitä tehtäisiin.Torstaisin on perheilta tunti tehdään jotain yhessä,joko pelataan, pyöräillään, esiinnytään,(eli joko esitetään bändiä,jokainen saa valita oman kappaleen ja pleipäkkinä laulaa) tai esitetään joskus toinen toisiamme (tä hauska!!) tai jotain kivaa yhessä.Kaikessa Maisa ei ole vielä mukana,mut koitetaan sellasta tehä että voi olla.

Musta ison perheen kanssa voi touhuta kaikenlaista kivaa, voi pienemmänkin mutta esim pelit on kivoja kun paljonporukkaa.

Joulut on ihania,kun joka jouluks mä suunnittelen näytelmän ja harjotellaan se ja sitten jouluna esitetään isovanhemmille.Videidaan myös ja ihana kattoo myöhemmin.
Siihen kuuluu aina evankeliumi,vaikkei kauheen uskovaisia olla,se tuo joulun tunnelmaa.
=)

Tämä uus vaavi ei niin tekemällä ole tehty,miehellä ollu vauvakuume jo kauan,mutta mulle se aaltoillut.No,tä on yhen aallonharjalla vietetyn yön tulos!!Vaan kyllä ihan toivottu vaavi on.

Viikonloppuja kaikille!!!
 
Tiikeri
Kuulostaa ihanalta tuo Katan perhe-elämä. Tulee olo et mäkin haluun ison perheen. Mut tiedä sitten onko siihen varaa, ei oo halpaa elättää niin montaa lasta.

Miehen työt on epävarmoja ja näytetään olevan aika sairastelevaa porukkaa hitsi vie. Kun yhestä päästään niin toinen tulee. Mies nyt petin pohjalla - mononukleoosi - se kamala tauti!! Voi kestää monta viikkoa. Mä sen sairastin joskus 17 vanhana ja oli ihan hirvee, kesti 3 vkoa ja sen jälkeen olin tosi pitkään puoli kuntonen. Joo ja luultavimmin mies putoo taas pienelle kelan päivärahalle kun ollu vasta niin vähän aikaa töissä. Hirvittää että miten taas pärjätään!

Onneks Lumikukka on jo parantunu flunssasta, tai tiedä häntä vaik ois ollu sama tauti. Räkä vaan vähän vielä valuu. Mäkin oon ollu vähän puolikuntonen flunssan takia ja sitten mun endometrioosi taas nostaa päätään. Oon varmaan ollu viikon ilman pillereitä ja nyt jo kivut alkaa!!! Munasarjat särkee ja istuminen sekä tärähtelyt sattuu. Särkylääkkeet auttaa kehnosti! Mutta huomaan että pieni liike on hyvästä, esim kevyet kotihommat =), jee!! Voi kun oisin jo raskaana niin ei tarviis kamalia menkkoja kärsiä =)!

Sunnuntaina kummipojan 1 vuotis bileet hih! kÄytiin tänään lahja ostoksilla ja meidän neiti osaa jo riskata leluja! Kinus ja huusi kaupassa kun näki leluja hyllyt pullollaa, tästä se sitten alkaa...

Käytiin muuten eilen neuvolassa ja oli tullu kilo 3 kuukaudessa painoo lisää =). Ihanaa vaikka on noita allergioita niin silti kasvaa hyvin. Halusin neuvolan just ton painokontrollin takia. Ja nyt näyttäis siltä että neiti on allerginen myös villalle. Sain ite tehtyjä vaippavillahousuja kokeiltavaksi ja niistä tuli näppyjä. Vähän menee vaikeeks tää vaippatouhu. No haastetta riittää, ettei vaan tylsisty ja varmaan tylsistyiskin jos kaikki ois liian helppoa =)

Nyt haikeana mietin kuinka vähän aikaa vuoden vaihteeseen on. Sitten alotan työt, vaikka onhan siínäkin puolensa mutta eihän tätä aikaa enää takaisin koskaan saa, uusi aika koittaa sitten. Ja ne arjen kiireet iskee toden teolla päälle, siis jos mieskin on töissä. Se nyt on epävarmaa. Mä en siitä työ-koti kiireestä tiedä vielä mitään. Nii ja noi hoitopaikka ongelmat. Kamalia semmoset kihomadot, mä oon joskus joutunu syömään sen kuurin, kun yhdessä perheessä oli matoja. Onneks niihin on hyvät lääkket. Täitä voi tulla ja just toi et jokainen hoitaa tavallaan. Kamalaa jos vaippaa ei vaihdeta usein, eihän kenenkään pylly semmosta kestä!! Murmelin pitää ehdottomasti huomauttaa asiasta!

Öitä!

Tiikeri
 
Iitu1
Moi.Poika vähän nuhassa ja mulla myös sekä kurkku tosi kipeä.Kuhan poika ei kunnolla sairastuisi,tietää taas muuten rikkonaisia öitä.Joo tosi mukavalta kuulosti Katan perhe-elämä,teillä se hyvä puoli kun osa lapsista jo niin isoja että auttavat kaikessa.Etkä ole töissä(?)niin saat rauhassa keskittyä odottamiseen.Onhan vauvat ihania ja raskausaika mukavaa kun massu kasvaa mutta raskastakin on arjen pyöritys,mulla synnytyskin oli niin vaikea että pieni kammo jäi,paitsi että seuraavaan saisin suoraan leikkauksen,ei tarvis kärsiä supistuksia.Ehkä 10 v päästä voi harkita toista...Pojan perhepäivähoitajalla on yhteensä 4 hoitolasta,siks oon aatellut että ruokailussa riittää säpinää ja siksi sotkua tulee,muut kyllä syövät jo itse.Ruokalappua käyttää mutta eilen oli taas bodyn hiha ihan oranssisessa soossissa,varmaan tomaattia/porkkanaa niin jää taas jäljet keltaiseen paitaan...Siis tavallaan pikku juttu eikä varmasti tahallaan sotke mutta kyllä rassaa kun joka päivä sama juttu,enhän voi kuitenkaan sanoa että "koita syöttää siistimmin".Muuten on kyllä mukava ja ihana hoitaja,pitää poikaa kuin omanaan eikä ole muuta valittamisen aihetta.Jospa kihomadoilta vältyttäis kun poika sai lääkkeen ja vaihdoin petivaatteet,pyyhkeet ym.Seurataan tilannetta.Nyt syötettävä poika kun päikkäriaika lähestyy.Viikonloput!
 
kata
Tuntuu että jokapuolella sairastetaan!!Tämä syksy on taas pirullista tautiaikaa...
Maisakin sai flunssan,mutta sairastaa jo "nätisti" Ei vaikuta uniin eikä juur muuhunkaan.Ite pyyhkii nenua ja lähettää kokoajan lentopusuja!
On kyllä aivan ihanassa iässä.
VOi Tiikeri tuo mono-tauti on kaamee.Mulla oli 18 vuotiaana kans,oltiin juur Pariisiin lähössä perheen kansa ja lekuri kielsi lentämisen.Enhän mä kertonut vanhemmilleni,ja sinne mentiin.Olin tois kipee pari ekaa päivää,mut kyllä tokenin pikkuhiljaa.

Meillä ehottomasti auttaa asiaa kun isompia nuo muut.Ja se että Jessekin(vanhin) on tosi auttavainen ja joskus sanoo että mee äiti lepäämään,oot ihan väsy näköinen..Ja kun Maisa oli pieni,kysy aina kuinka tyttö nukkui?Sainko nukuttua hyvin..
Ihanaa huomata kuinka lapsista kasvaa upeita taimia.

Viime viikolla kävi tosi hassusti,tai meinas kamalasti käydä.Jesse oli linja-autosta lähtenyt vauhdilla,juossut autosta tien yli ja oli 5-10 sentin päässä ettei auto ajanut yli.Oli suojelusenkeli nappassut poikaa vähän taaksepäin.Auto oli ajanut tosi lujaa,peräkässy perässä.Kamalaa miten lapset on alttiina tuolla maailmassa kaikella pahalle.

Iitu,ootko kokeillut Dr.Beckmannin tahranpoistoainetta,musta se on ehottomasti parasta.JA kotiin tulleesa heti ainetta ja likoomaan vähän ajan päästä.Lupaavat että pinaattikin lähtee ja porkkana on lähtenyt meiltä ainakin.

Lapset ois kyllä hyvä tehdä kahessa sarjassa,ekat ois päälle 10 niin heistä ois apuakin arjessa.Nykyään vaan lapsia tehään vasta 30 hujakoilla,niin ikä ei anna myöden isoja ikäeroja.
Mä oli 20 kun Jesse syntyi,eli tosi nuori.25 kun kaksoset syntyi.Maisa vähän myöhästyi,olin 31.Juniorista ehin täyttää 33.Mutta siinä saa lapset sitten olla!!
Ja se on kyllä iso apu,kun isommilta jää vaatetta ja lelua,eka on "kallein " lapsi,koska ihan kaikki hankittava.

Pikastga paranemista teille kaikille!!

Ai,juu,oon töissä satunnaisesti.Ihan sen verran mitä tuntuu hyvälle.Lähinnä oman jaksamisen vuoksi ja että pysyy ajan hermolla.On ihanaa parin työpäivän jälkeen olla kyllä kotona taas.Säilyy kiinnostus molempiin,työhön ja kotona olemiseen.

 
Iitu1
Täytyypä kokeilla tota Dr.Becmannin tahrapoistoa,kaikenlaisia purkkeja jo kerääntynyt kun jokainen suosittelee jotakin uutta eikä kuitenkaan mikään toimi niinkun pitäs...Kävin lääkärissä ja sain 2 pvää saikkua että nuha parantuis,taidan silti viedä pojan hoitoon vaikka ite oonkin kotona,mitä mieltä olette siitä?Jotkut niin toitottaa sitä että lasta ei hoitoon viedä jos äiti itse kotona,oli tilanne mikä hyvänsä.Kuitenkin joutuis niistäkin päivistä maksamaan.Silti pieni omantunnon pisto tuntuu...miks viedä kun voisi äitin kanssa olla kotona...!Missä Niiskulainen on?Olisi kiva tietää onko teillekkin tulossa vauva?
 
kata
Tuo kai riippuu kuinka kipee on.Eihän hirmu sairaana voi ees hoitaa..Mutta teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu.
Missä on UNIKKO!!!????

Häähumusta ei mitään ole ollut,onko naimaonni vienyt koko naisen??=)

En tiä mikä herätti Maisan aamulla jo 6 aikaan,oli aivan väsy mut ei uni tullut.Mäkin oli nousemasssa,aattelin ukkelin kanssa syödä aamupalan kun lähti töihin ja otin likan sitten pystyy ja.
Oli niin väsy että laitoin jo 7 aikaan takasin maate.Ulos vaan,kun se peijakkaan nuha on aamusin aika ikävä.Yön limat kai puhalle törähtää.Nyt vetelee unia tossa ulkosalla.

Tuplista toinen on kipeenä,eilen oli kuumetta ja flunssaa.Saa levätä täm päivän..

Kesän kuulumisia ois kiva ja kuulla,kuinka arki sujuu pienten kanssa?
 
Iitu1
Päätin että poikakin on kotona kun minäkin koska flunssa ei sentään sängyn pohjalle ole kaatanut mua.Kesä taitaa kirjotella syyskuulaisten ketjussa.Olis kiva jos meilläkin taapero nukkuisi vielä ulkona rattaissa,saisi kunnolla raitista ilmaa.Tais olla pojalla ikää n.8 kk kun ei enää suostunut ulkona uinumaan,oppi että ympärillä kaikkea uutta katseltavaa niin oli siirryttävä sisäpäikkäreihin.Tuntuu joo nuhaa olevan liikkeellä,kurjaa pienillä lapsilla kun oloa vaikea helpottaa.Palaamisiin!
 

Yhteistyössä