HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmeli
liitän tän vanhan viestin tänne.. siis minkä eilen kirjotin vanhaan ketjuun..

moi.
meillä hampaita 7 ja alas pukkaa lisää.
1v synttärit lähenee, perjantaina tulee täyteen:) juhlat on tiedossa ja stressaankin sitä kakun tekoa. osaan leipoa kaikkea, mutta kakun teko on jotenkin olevinaan niin vaikeata. mitä ootte laittanu täytteeksi jne? aattelin et mansikkakakku vois olla kiva..
hyvä et ei kata ollu mitään pahempaa, on se hyvä kuitenkin käydä aina varmistaan.
nyt kaupoille hommaamaan synttäritarvikkeita:)
 
Moona
Tein itsekkin tänään kakkupohjan valmiiksi kun meillä on juhlat lauantaina:)
Ajattelinpa minäkin mansikkakakun vääntää..sama on täälläkin..ei hirmuisesti kokemusta kakkujen teosta.
Ajattelin kostuttaa ananasmehulla. Väliin mansikkahilloa ja viipaloituja mansikoita+kermavaahtoa. Päälle (tietty kermavaaho ekaks:))mansikoita ja siihen kiillotus hyytelösokerilla. Luulen et tulee ihan hyvä peruskakku. Meillä tosin juhlat jatkuvat kolme päivää, kun vieraita tulee vielä maanantainakin, että tämmöstäpä tänne, kiirettä pitää!!

 
Äittäliini
En ole tänne aiemmin kirjoittanut, mutta kiva lukea miten muilla saman ikäisillä menee. Kaikki kun on meille uutta, poika kun ensimmäinen. :)
Meillä on nyt synttärit ohi, onneksi, minä ainakin ressasin niitä, ja tosiaan sitä kakun tekoa. Mutta kaikki meni kivasti ja kakusta tuli tosi hyvä. Meillä oli ihan mansikka-banaanikakku. Miehen mielestä kakun oltava aina mansikka-banaani kakku. Mansikka ja banaanisoseen kanssa laitoin väliin vaniljakastiketta (tai vaahtoa taisi olla). Päälle kermavaahtoa ja mansikoita. Kermavaahtoon laitoin vaniljasokeria ja tomusokeria. Onnistui hyvin.
Jänskättiin osaakohan poika kävellä 1-vuotis synttäreillä, ja osashan se. Viikkoa ennen synttäriä käveli ekan kerran kunnolla muutaman askeleen, siitä asti onkin opetellut ahkerasti. Nyt kävelee jo melkeinpä koko ajan, opetellut nyt kääntymistä. :)
Neuvolassa käytiin ja kivasti meni. Pituus 72,5 ja paino 9830g. Käyrä menee tasaisesti. Niin, ja hemppa 111. Pistämisestäkään ei onneksi huutanut.
Syntymäpaino oli siis 3280g ja pituus 47cm.
Hampaita pojalla 6.

 
Unikko
Huomenta. Auttakee, mä en enää tajua miksi tyttö ei nuku öisin. Mulla alkaa vintistä pian heittää kun en saa koskaan nukkua. Tyttö heräilee, piehtaroi ja parahtelee puolen tunnin välein. Usein nousee istumaan ja huutaa suoraa huutoa. Päivisin kuitenkin kuin aurinko. En tajua en tajua en. Jossain vaiheessa yötä tuli ihan hirvee raivo että miksei toi ---------- voi antaa mun nukkua. Ja sitten aamulla kaamean huono omatunto. Mutta keinot on vähissä ja väsymys kova, p''lle hirvee selkäsärky joka ei siitä öisestä vehtaamisesta parane, päässä tuntuu että piuhat ei ihan paikallaan, ihan unen puutteesta, ja se katkonaisuus on kaikkein kamalinta, just kun olet vajonut uneen, niin huuto alkaa. Kidutusta.

Tyttö tekee kyllä hampaita, toista ylähammasta pukkaa, siis vasta neljäs hammas tulossa. Mutta kun Panadoli ei tunnu vaikuttavan yöeloon mitenkään. Ja kun meillä ole nukuttu koskaan. Univelka on nyt vuos ja risat.
Olen neuvoton, pelkään että hermot menee. Jelppivä?

Kevyempiin asioihin; meillä oli ne synttärit 3.7. ja tein kakkuun täytteen pakastemustikoista joita yritän kuluttaa pois uusien tieltä, ja siihen sekoitin kaupan vadelmahilloa koska mustikat sellaisenaan liian löysiä. Kostutusta ei tarvittu. Eli kuningatarhilloa ja vaniljavaahtoa väliin, päälle hirveesti kermavaahtoa, tuoreita mansikoita ja koristeeks viel muutama violetti orvokki. Hyvää tuli ja kakku oli ihanan lilan väristä sisältäkin.

Mimosa alkoi kävellä juhannuksena ja nyt vauhti on ja aika huima. Ihmeen vähillä kolhuilla on selvitty, ketterä tyttönhupakko. Pari päivää sitten ulkona nappasin pimun maasta syliini ja hui, hänen housuissaan oli kiinni kimalainen joka pisti mua käteen kipeästi ja meinasin säikähdyksestä pudottaa Mimosan. No, onni onnettomuudessa, jos otus olis päässyt Mimosaa pistämään, olis voinut olla huonompi juttu.

Ai niin Kata, tulehan tänne sen vinkkupullon kanssa!!!!
 
Iitu1
Unikko:Meillä kyllä poika nukkunut pitkään jo hyvin mutta välissä oli kausi jolloin myös monta kertaa yössä parahti itkuun mutta heti itsekseen lopetti,eli vaan sellasia itkuäännähdyksiä.Tais kestää viikon pari kun loppu ykskaks.Näitä erilaisia kausia tulee ja menee.Joko tyttö kävelee?Sanotaan että kun oppii kävelyn niin se vaikuttaisi hetkellisesti uniin,"kävelee"tavallaan unessakin(mielessään).Meillä poika ottaa useasti päivässä muutaman askeleen,mielissään itsekkin on ja sitä harjoittelee.Kakkua en ole vielä suunnitellut,me kun pidetään synttärit pari viikkoa myöhässä nyt lauantaisen muuton takia.Poika siis la 1 v.Jos oon laiska ja väsynyt niin ystävällä pitopalvelu josta yhtä halvalla saan kuin mitä aineet maksaisi,pääsee helpolla ja on taatusti hyvää!Meillä on tänään neuvola,kirjottelen sitten tuoreita mittoja.Moi!
 
Tiiti -73
Zemppiä Iitulle muuttoon, ja Unikolle: täällä kanssa yksi univajeesta kärsivä. Meilläkään ei ole KERTAAKAAN vuoden aikana nukuttu yli kolmea tuntia, joka sekin on itsessään jo harvinaisuus. Pahimpina aikoina (kesti kuitenkin useita kuukausia) meillä herättiin 10-30 minuutin välein, ja nyt tosiaan saattaa nukkua yhden unisession 2-3 tuntia, loppuyön sitten heräilee noin tunnin välein. Itkustaa kun herää, mutta tissillä saan vaivutettua takas uneen. Koliikkia / mahavaivoja oli elämän ensimmäiset 5kk, joten liekö sieltä jäänyt, tiedä häntä. Olen pitänyt kauden etten tissiä yöllä tarjonnut, mutta se vaan pahensi tilannetta, ja meillä ei nukuttu enää juuri lainkaan (yhtenä vuorokautena laskin nukutut minuutit / tunnit, ja niistä kertyi huikeat 5 tuntia). Joten nyt saa taas maitoa öisin, jotta nukuttaisiin edes niitä tunnin pätkiä.
Ja on itsellekin kyllä tullut aika raivokkaita ajatuksia öisin, kun toinen ei nuku, mutta onneksi tosi harvoin, ja sitten taas jollain ihmeen konstilla jaksaa... Enpä voi muuta sanoa samassa tilanteessa olevalle, kuin että kaipa nuo joskus nukkuvat....
 
kata
Voi jupelius...Uskon että on hermot kireenä ja veetutus iso.Kannattaisko käyttää lekurilla varoiks ettei korvissa mitään?Maisalla oli kesäkuun alussa korvissa tulehdus ja nuhaa ei sitä ennen juur mitään.Pari päivää tuhisi ja olin itelleni vaan kiukkunen kun en osannu aatella ja viedä lekuriin.

Sitten tuo psyykkinen puoli..Ootko kuullut yöllisistä kauhukohtauksista?.Tiiän näitä yöhuutajia,joille ei auta ees syliin ottaminen.Onko Mimosalla huutamista n.2 tuntia nukahtamisesta?Kuulostais meinaan kovasti paljon siltä.Temperamenttisilla lapsilla tätä esiintyy ja sitähän Mimosa on,eikös vaan?Lääkäri voi määrätä tähän lääkettä,parantais Mimosankin unta jos ei huutais.Sekä ehottomasti sun.Lue netistä,eiköhän googlesta löydy tietoa,jos haluut lisää tietoa.

Yleensä tätä esiintyy vähän vanhemmilla lapsilla,2 vee ylöspäin-mut oon kuullut että myös nuoremmilla sitä on.Voimia kovasti,Tiitillä kans hurjan kuulosta tuo.Apuva,mä välillä meuhkannu kkun Maisa heräilly 2 kertaa yössä,nyt pidän suuni kiinni ja enkä kitise.MEillä mies vielä nousee aina yöllä jos likka kitisee.

Ja Unikko,joskus kyllä vois ottaa sen vinkkupotun ja kittasta sen alas!!=)Parantaa maailmaa ja hankkia jysäri!

-kata ja maisa 1 vee ja 19 pvää
 
Tiikeri
Moikka!

Hitsi kun ehtisin useemmin koneelle, ois niin kiva kirjotella.. Nytkin väsy painaa hullunlailla mut pakko saada sanoa jotain. Väsy johtuu muusta kun yöheräämisistä, puistatti lukea yökukkujien juttuja, Voimia toivotan!!! Neuvoa en keksi, meillä kukkumiset johtuu melk. aina ihottumista! Nyt nukuttu suht hyvin, ehkä pari kertaa herätään..

Nyt luulen tietäväni että viljat ei neidille sovi, eikä parsakaali. Meillä syödään täysjyväviljaa, perunaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, mustikkaa, maissia, possua. Tuossa tais olla kaikki. Maitoa ei mee minkäänlaista, kalkkia napostellaan... Ruoka-ainelista senkun kapenee. Mut toivottavasti iho pysyy vähintään yhtä hyvänä kun on, sillä nyt kaulassa vaan muutama läiskä jotka kyllä kutisee vietävästi. Zyrteciä annetaan aamuin-illoin kun muutoin itkee ja raapii. Elokuun 2. pva vehnäaltistus josta varmaan saada positiivinen tulos, oon 99 % varma.

Iitulle: Mä tiedän tasan tarkkaan mistä susta tuntu kun mietit imetyksen lopettamista. Mä jouduin/joudun kokeen ne kaikki samat tunteet ja pakko oli lopettaa, ei vaihtoehtoja. Kyllä surettaa ihan vietävästi! Tyttö ei saa mitään maitoa ja sekin tuntuu tosi pahalta. Toivottavasti jatkossa löydettäs maito joka käy ja maistuu.. Imetä ihmeessä kun voit!! Älä mieti tulevaa, siis vierottamisen vaikeutta tms. Kyllä niistä selviää. On ajateltava mikä nyt on hyvä ja paras vaihtoehto molemmille.

Meillä iho on nyt parempi kun jätetty imetys, parsakaali ja kaura pois. Ja onhan se totta että ei sillä kauheen karsitulla ruokavaliolla pysty kauaa oleen ja varsinkin kun ei oo ihan pakko. Ei kateeks käy niitä äitejä jotka joutuu heti vastasyntyneen kanssa karsitulle ruoka-valiolle, tiedän äidin joka sai ekaks syödä vain perunaa. Sit sai lihan jne. lisäiltiin ruoka-valioon aineita. Ihan hirveetä. Mutta mitäs sitä ei tekis pienen vauvansa vuoksi. Onko täällä heiniksissä muita allergisten äitejä?

Ja mikä pääasia meillä tyttö kasvaa, kehittyy hyvin ja on tosi terhakka =). Neuvola oli tänään ja painoa kertynyt 9820 g pituus 76 cm. Hyvin kasvanu 500 g kahessa kuussa. Flunssiltakin on vältytty, kop kop! Niin ja rokote saatiin tänään, se sama yhdistelmä mikä 2 krtaa aiemminkin, eikä oo tullu ikinä mitään. No unohdin koko rokotteen koska ei oo tullu mitään... Mutta oli Lumikukka kiukkunen illalla. Enkä tajunnu et mikä on.. nälkä, väsy ei ei! Mies lähti kalaan ja hitsi mikä ilta, kun vasta nukkumaan laitossa tajusin että se rokote nyt vaikuttaa.. Tyttö huutaa ihan suoraan vaan. Laitoin supon ja simahti sänkyyn kun saunalyhty. Kyllä suututtaa kun en muistanu et rokote se kiukutti!!!

Mä muuten tilasin iltaloman vkon päästä vkonlopulle. Meen kamun luo yöks =), oon sen tarpeessa! Niin ja vielä meillä vietetään 1 v synttäreitä ens la ja yöks tulee vaari vahtiin kun me lähteään ukon kanssa jammaan =). Mansikkakakku täälläkin on sit ja suolasta kans, kyllä jännittää että miten kaiken ehtii kun Lumikukka ei itekseen juuri viihdy...

Nyt nukkuun!

Tiikeri & Lumikukka 1 v + 3 pvaa
 
murmeli
moi.

1v synttärit takana ja poitsu nyt virallisesti taapero:) tänään oli 1v neuvola, sai rokotteen joten suppoilua tiedossa . poika meinaan ollu äkänen joka rokotteen jälkeen ja itkuinen. mitat oli 78,5cm ja 9450g. aika kevyt ja hoikka poika, sanoikin että voin hyvillä mielin antaa kunnon jugurtteja ja ei mitään rasvattomia tuotteita. muuten kaikki ok.
ootteko tietosia mitä yölliset kauhukohtaukset meinaa? topi on aina nukkunu hyvin ja nyt on parina yönä+päiväunet heränny kesken unien ja huutanut hysteerisesti. eilenkin rauhoittui vasta kun pääs yöksi viereen nukkumaan. on tosin alhaallekin hammas tulossa, mutta silti? ihan uus juttu mulle.

synttäri meni hyvin ja kakkukin onnas :O!! mansikkakakun rahka ja vanilijavaahtoineen tein. nyt enää kolme viikkoa "vapaata" ja sit topi menee perhepäivä hoitoon, meikälikka palaa suorittaan opinnot loppuun. huimat 4kk jäljellää

nyt kuuluu heräilyä, lopettelen!
 
kata
Heippa!!Mä niistä kohtauksista kirjoittelin,eli toisilla huutokohtauksia-ovat kuin vähän omassa maailmassaan.Herätettyä ei saa millään eikä itku taho lakata.Toki yks vuotiaan mieloikuvituskin alkaa jo laukata,ja unissa käydään niitä läpi!

Kiva oli Tiikeri llukea sun kuulumisia!!!Myöhemmin lisää,heippa!!
Murmeli,googleta tyo yölliset kauhukohtaukset,tai enkuks night terror.löytyy infoo
 
murmeli
joo kävin lukeen äsken netistä nistä kauhukohtauksista. onko näin että lasta ei saa herättää kesken kauhukohtauksen? viime yönä tosiaan topi rauhoittui vasta kun pääsi viereen nukkumaan. ja oli ihan pihalla ja tuijotti pelästyneenä ympärilleen, ihan kuin olisi nähnyt jotain kamalaa ympärillään. muistan että itselläni oli pienenä kauhukohtauksia, siinä n.5 vuotiaana .äitinikin on kertonut että n. vuoden heräsin säännöllisesti joka yö kirkumaan ja selitin jostain miehestä joka seisoo vieressäni. vaikuttaisi siis samalta topin oireet. täytyy katsoa jatkuuko nämä ja jos jatkuvat niin lääkäriin siis?
 
Sussu82
nyyh... eilen yöllä sain tietää että sikiö oli menehtynyt jo viikolla 7. Luulin et olis kaikki hyvin... ja luulin et olisin viikol 13 jo. Mut eilen aamulla alkoi verinen vuoto... sitte illalla lähettiin tyksiin ja siellä ultrasivat, eikä löytynyt sydänääniä ja sikiö oli vain 7vkon ikäinen. Tänään kävin uudestaan tyksis ottamas pillerin et se aloittais kohdun tyhjentymisen... perjantaina sitte aamul kärsimys vasta alkaa. Sillo otan 2 tabl. heti aikaisin aamul ja pitäis supistukset alkaa... siis kamalaa. Kirjoittivat kipulääkkeen reseptil, sen olen jo hakenut. Minä kun jo luulin et saatais helmikuussa vauva.
Onneksi on tossa lattialla leikkimässä vähän yli vuoden ikäinen taapero, joka oppinut just kävelemään... Hauskan näköistä.. Elämä jatkukoon silti...
 
Tiikeri
Voi kurja Sussu82, tosi ilkeetä tekee! On tosi surullista kun ehtii suunnitella kaiken ja luulee et vaavi on ok, otan osaa suruun! Onneks on yksi lapsi se on se onni joka vie ajatuksia pois surun keskeltä.

Mullahan on vielä suru äitistä kun kuoli joulukuussa. Mietin sitä joka päivä mut harvoin mä itken. Oltiin viime la ilta miehen kamujen luona viettämässä iltaa, juomassa ja laulamassa ;). Sekä baariin mentiin. Mulla meni sit parkumiseks koko ilta, viina, haikeet biisit ja syvälliset jutut laukas mun itku hanan eikä se tahtonu loppua. Niin mä sit juovuspäissäni surin koko illan äitiä. Tuntu nololta, tyhmältä yms. No onneks naispuoleiset kamut ymmärsi mut miehen mieskavereilta sai aika tylyjä kommentteja. Argg mitä ukkoja!!!

Ja ne ei ymmärrä yhtään että mun mies haluaa pitää huolta perheestään ja hoitaa lastaan. Eikä hillua niiden kanssa joka viikonloppu ja ilta jossain. Siis osa syy niiden tylyihin kommenttehin oli mustasukkaisuus mun miehestä, aivan päivän selvästi. Ne ei kestä että kaveria ei nykyään näy niin paljon enää, siis oikeesti aika vähän.. Mutta sehän on meidän perheen välinen asia, miten me vapaa-aikamme käytämme ja miten mies haluaa käyttää. Tosi ällöjä kavereita, tuossa mielessä ja monilla niillä on omia lapsiakin. Mutta ei ne hoida kotona mitään ja ryyppäävät harvase viikonloppu, menevät niin kuin tykkäävät. Huh huh onneks mun mies on hyvä mies =)!!

Lumikukan synttärit meni muuten tosi hyvin, syötävät onnistu kaikki ja riitti sopivasti. Tänään kävi Lumikukalla viimeset vieraat, kolmeen otteeseen juhlia nyt vietetty. Lumikukka sai hienoja leluja ja oli aivan innoissaan, vaikka ei uusilla juuri leiki. Kudotut puna-valkoset lasinaluset on esim parhaimpia leluja, niitä heitellään ympäriinsä =). Lumikukka kävelee tuen kanssa ja on tosi ihana! Iho on nyt hyvä kun kortisonia on just käytetty, hirvittää vehnäaltistus mihin mennään 2.8.

Mä luulin muuten saavani iltaloman mutta saankin koko viikonloppuloman =) ens vkonloppuna jee!! Paitsi et samalla vähän nyyh, kuinka kestän olla erossa mun kullasta koko viikonlopun? Mies kun haluaa mennä mökille ja mä en kun siellä on miehen kamala äitipuoli... Ja mä haluun kamuni luo. Ja mies ei suostu meneen mökille vaan yhdeksi yöksi joten ne menee tytön kanssa koko viikonlopuksi ja mä la-su kamun luo. No tulossa on seuraava viikoloppu jolloin mies saa lomaa kun on kamun polttarit ja toipuu sunnuntain.. Joten kerään voimia sitä varten. Saa nähä miten ne pärjää siellä mökillä, no on siellä monta hoitajaa..

Kamala kuulosia muuten nuo kauhukohtaukset, mulla ei kokemusta ja toivon ettei tulekaan. Toivottavasti menevät ohi nopeeta!

Hyvät yöt!

Tiikeri
 
kata
Murmeli,kuulostaa kyllä joo,kauhukohtaukselta.Hus.fi sivuilla on unihäiriöistä ainakin ja siellä hakusanaks laita parasomniat.
Lääkäriin ei tarvii kiikuttaa muuten kuin jos ihan toistuvasti ja useita kertoja yössä,mun käsittääkseni ainakaan.Lääkettä ei mielellään anneta,osa lääkäreistä tylysti kieltää.Mutta jos tosi raskasta,niin kannattaa käydä kysymässä.Iän myötä kohtaukset ainakin vähenee,mutta eihän se paljoa lohduta.Mustan e ttä kohluainaka meille sanottiin,ettei kannata herättää lasta,olla liki ja hyräillä jotain tuttua laulua.Lapsi tietää jollain tasolla että siinä vieressä,mutta syliin otto ja herätys voi olla huonostakin.
Tilanteen mukaan,mutta tässä jotain neuvoja sulle!!

Sussu...Oon tosi,tosi pahoillani. Sanat on tässä tilanteessa turhia,vaan ison halauksen lähetän.
Söin vuos sitten niitä pillereitä,kun yritettiin kohtua tyhjentää,oli jotain jäänyt synnytyksestä.Kätilö veikkas että mulla oli alunperin ollut kaksi vauvaa,istukka oli iso ja eheä,silti kohdussa oli melkoisesti ultratessa tavaraa.Mulla päädyttiin kaavintaan,ei tullut pillereiden voimin ulos.
Mulle ne lääkkeet teki kauheen hien pintaan,ihan noroina valui ja oli epätodellinen olo.Juo paljon,jos sulla sama oire.kipu ei niin paha ollut,mutta se hikoilu.Ota itelles aikaa olla ja myös surra.

Voimia..

-kata-

ps.Tiikeri,nauti lomastas!!!Kuulostaa ihanalta,ja kuinka mukavaa onkaan saada oma perhe kotiin pienen loman jälkeen!!!
 
murmeli
moi. voimia sussulle :(

tiikeri: tiedän tunteen! munkin miehen jotkut ystävät on niin ärsyttäviä tapauksia että huh-huh! esimerkkinä viikko synnytyksestä (varpajaiset oli jo ollut kun olin sairaalassa) niin he pyyteli mun miestä ryyppäileen ja kun kieltäytyi niin tuli ihme kommentteja tyyliin että "akkas kieltää, et uskalla lähteä" . joo, minä en pystyny ees istumaan vielä sillon ja se teki musta kauheen pirttihirmun! just muutenkin ovat aika törppöjä ja päästävät suustaan ihme asioita..mutta kateelliset ne vaan huutelee, ovat mustiksia kun miehen aikaa vie nykyään niin paljon nainen ja lapsi.säälittävää! toivottavasti sanoit niille napakasti takasin??
oih, pidä hauskaa vapaalla. meikäläisellekin sellanen tuli lauantaille kun on miehen synttärit, topi lähtee mummulaan yöksi. pidetään pienet kekkerit ja mennään baariin.ihanata!!:D!!

kata: kiitoksia tiedoista, viime yönä oli taas huutokohtaus, mutta lyhyt sellainen . tarkkailen tilannetta..

nyt painun päiväunille, oon ihan raato kun tultiin lenkiltä!
 
Tiiti -73
Sussulle paljon voimia suruusi :(

Mä alotan tän valituksen heti, kun oon taas ollut niin kurjia nuo meidän yöt.
Poitsu itkustaa, tissuttelee, ja itkustaa taas ihan jopa muutaman minuutin päästä uudestaan! Viimekin yönä peräti yksi tunnin mittanen uni, muuten heräiltiin paljon useammin (kauhee muuten kun huippaa kun kirjotan). Ja sitä edellinen yö ihan samanlainen, eikä silti nukkunut kun 45min päiväunia. Mä en oikeesti ymmärrä?! Kyl noi on niin kauheita noi yöt kun haluais vaan NUKKUA!
Ei iltasin mitään "omaa aikaa", kun pitää olla makkarissa lohduttamassa, ja ihan turha kuvitellakaan mitään yöhoitoa edes niin, että jättäisin miehelle, koska poika on ihan hysteerinen jos mä en ole paikalla.
Välillä kyllä ahdistaa aika lailla, vaikka kuinka yritän ajatella positiivisiä asioita :E
Ja voitte uskoa että miehenkin kanssa elo on yhtä juhlaa, kun näit öitä on useampi peräkkäin

Mut kyllä noi kauhukohtauksetkin kuulostaa tosi kammoilta. Hui!
Synttärit meni hyvin, ja neuvolakin oli 73,5cm ja 10,2kg
ja nyt oonki sit alkonut tosta pituudesta stressaa, kun on kuitenkin suht lyhyt, että josko johtuu siitä kun ei nuku (luin jostain että jos ei nuku kunnolla niin kasvuhormoonia ei erity).

Ja noista viisaista kavereista. Tietääkseni nyt ovat ymmärtäneet, että mies ei niin vain lähe illanviettoon, mutta muistan yhden tapauksen jonka mies kerto ajalta ennen lasta. Eli raflassa joku mimmi oli alkanu kopeloimaan mun miehen "private partseja", ja kun mies oli työntänyt sen pois, ja vähän ärissy perään, oli tullut kommenttia kavereilta, että kuin sä nyt noin, ooksä joku homo vai? Nerokasta.
 
murmeli
on sulla tiiti rankat yöt! ei ihmekään kun olet väynyt! kuulostaa todella rankalta. saatko ollenkaan nukuttua päivisin? kyllä toi alkaa pisemmän päälle rassaamaan ja todella. meillä kauhukohtausta ei ollut ainakaan viime yönä, joten toivotaan ettei tulevana ois. säikähdän sitä aina älyttömästi kun topi huutaa ja mua alkaa vähän pelottaankin kun se tuijottelee ympärilleen, alan itekkin katteleen olkani yli! vaikkei tietty mitään ole. mut mä nyt oon muutenkin ollut aina arkajalka..

vähänkö nauratti toi tiitin homo juttu! miten äijät voikin olla niin..eipä tulis mieleen että mun ystävät alkais mua lesboks haukkuun jos torjun iskuyrityksen! no, minä ja mun mies ollaan vielä suht nuoria ja kaikilla ystävillä ei ole lasta joten eivät osaa samaistua, mutta silti noi kommentit on välillä sitä luokkaa että ei paljoa naurata! oltiin iltalenkillä yks ilta ja käveltiin terassin ohi missä oli mun miehen kavereita. ne pyys siihen juttusille ja kerrottiin että ollaan menossa syömään. no nää heput tokas että "eiku jää sää tänne ryyppään,laita AKKA ja laps kotiin,hekoheko.."ei oikein mies lämmenny ajatukselle! jessus...
 
Iitu1
Pikaisesti kirjoitan mun tädin koneella,en pääse kotona nettiin kun ei saada toimimaan:kaikki piuhat oikein ja laajakaista auki,joku vaan mättää.Ollaan menossa Hesaan shoppaileen,mies pojan kanssa kun on lomalla=)1v mitat oli 10200g/78 cm ja kaikki hyvin.Poika käveleekin nyt,muutaman päivän mennyt monen metrin matkoja.Meitin muutto meni hyvin,jo seuraavana päivänä oli kaikki kamat oikeestaan paikoillaan eikä poika ole yhtään ihmetellyt outoa asuntoa,hyvin nukkuu omassa huoneessaan.Eilen kaatusi naamalleen sorahiekalle,nyt toinen puoli otsaa mustana ja nenän sekä suun ympärys hiertynyt rikki,ihmeen vähän itki vaikka varmasti sattui!Luin nopsaan noita teiän muiden kirjotuksia mutta en nyt ehdi valitettavasti kommentoimaan,kun saisi nyt kotikoneen toimimaan,en tiiä koska pääsen seuraavan kerran kirjotteleen=(Meilläkin muuten poika herää joskus kesken unien karjumaan,päikkäreiltä useemmin kun öisin.Rauhoittuu monesti itse tai sitten kun vähän paijaa selästä,tosi harvoin on syliin joutunut ottamaan eikä tätä esiinny kun satunnaisesti.Voihan ikeniäkin särkeä ja havahtuu kipuun,pojalla hampaita 11.Imetystä jatketaan iltatissillä.Täss oli nyt vähän kuulumisia,palailen taas joskus...Kaikille voimia!!!
 
Tiikeri
Moikka!

No onpa ollu kommetteja miesten kavereilla.. tosi hyviä kavereita kun tommosia heittelevät! Mua ei sen viikko sitten tapahtuneen jälkeen kiinnosta paljon nähdä miehen ainakaan sitä yhtä idioottia kaveria. Ja kyllä tekis mieli suoraan sanoa mutta olen liian kiltti siihen. Mieluummin vetäydyn ja elän omaa perhe-elämääni enkä käytä energiaani haukkumisiin tms. Niin paljon kun on tyhmiä ja tuolla tavalla vajaavaisia ihmisiä maailmassa että parempi vain pysyä niistä erossa.

Mun vkonloppu vapaa meni tosi kivasti ja nyt on rentoutunut olo =). Ihanaa perhe-elämää ja tyhmät kaverit painukoon hiiteen =)

Nyt mua huudellaan!

Tikru
 
Iitu1
Heips!Vihdoin kone toimii kotona ja pääsen taas keskusteluihin mukaan!Sussulle iso osanotto,varmasti on vaikeaa kun kovasti toista lasta odottaa ja sitten käy noin...ajateltava vaan että näin oli tarkoitettu,ehkä alkio oli heikko ja luonto otti pois,voimia!Kiitos Tiikerille kun ymmärsit ja otit kantaa mun vuodatuksiin imetyksen lopettamisesta,oon hyvillä mielin että jatkoin=)Me pidetään nyt viikonloppuna pojan synttärit ja tuparit samalla,toinen kummi ostanut fillariin istuimen,saa poika lähteä iskän kanssa ajelulle,mun pitäis ostaa ensin se pyörä kun en omista.Tässä ollut niin paljon kaikkea touhua että tilasin kakun (vadelma-kerma)ystäväni pitopalvelusta.Monet kirjoitti miehien kavereista,me ei olla vastaaviin töykeyksiin törmätty,ehkä siks kun kaikilla miehen kavereilla lapsia niin ymmärtävät paremmin että mies tahtoo viettää aikaa perheen parissa eikä vouhottaa ravintoloissa yms.Kurjaa olisi kuunnella ilkeitä huomautuksia,pitäisi aina ensin ajatella asioita muiden kantilta.Mä oon kyllä sellanen että sanon takaisin!Palailen taas paremmalla ajalla.
 

Yhteistyössä