HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu1
Murmeli:meillä poikaa imuri kiinostanut kovasti aina:)Tanssia täälläkin harrastetaan;jalat koukussa itteään hytkyttää,hauskan näköistä.Edelleen tyhjät 1.5 l limupullot on parhaita leluja ja kirjat!Ulkona ihmetellään lippuja joita liehuu esim.markettien pihoilla,myös autoja ja koiria osoitellaan.Ja naapurin omenapuusta jaksaa omalla pihalla "höpöttää".Nyt grillaamaan!
 
Moona
Meidän tytön leikkejä on mm. kiikkuminen, ensimopolla ajelu, isompien muksujen perässä juokseminen,hih, kokkaaminen hiekkaleluilla (tekee muka ruokaa ja sitten syö sen) kaikenlaisten papereiden tuhoaminen, sohvalla hyppiminen, piiloleikit, lastenkaraoken kuuntelu ja äidin/isin kanssa "painiminen" on aivan kaikista mukavinta:))
 
Iitu1
Miten täällä näin hiljaista...?Meillä poika siirtyi yksiin päikkäreihin,eilen ekaa päivää ja nukkui 11.30-14.30.Illalla laitoin vähän aikaisemmin nukkumaan kuin ennen.Tänään ulkoiltiin kuravaatteilla ja oli vähän kitinää,ei tykännyt oikein varsinkaan hanskoista ja kumisaappaista.Imetys sitten loppui eikä ollut mulle niin haikeaa kun poika teki päätöksen enkä minä,ei enää ottanut vaikka pari viikkoa koitin sitkeästi tarjota.Vähiin käy hoitovapaa,maanantaina töihin eikä yhtään innosta!Saispa viikonloppuna lottovoiton=D
 
Niiskulainen
Heissan kaikille! Mukavaa, että vielä täällä on vanhoja "tuttuja" kirjoittelemassa. Tosiaan en ole käynyt täällä pitkään pitkään aikaan edes lukemassa mitään, mutta nyt muistin teidätkin ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt, että vielä heinikset 2005 täällä keskusteluissa on mukana.

Meillä tyttö on nyt 1,1kk ja on kova touhuamaan, kävelee jo tosi hyvin ja hauskin leikki on ajaa meidän koiraa takaa tai ruokkia sitä omilla eväillä =). Olemme jo miehen kanssa haaveillut toisesta muksusta, mutta välillä musta taas tuntuu että kyllä tuo ikiliikkuja vielä riittäisi.

Meille tuli tässä jokin aika sitten aika iso elämän muutos, kun muutettiin pääkaupunkiseudulle pohjoisesta. Täällä ollaan koitettu nyt sopeutua elämään ja käyty tytön kans ollaan käyty perhekahviloissa ja puistoissa sillä aikaa, kun mies on töissä. Ikävä ystäviä ja sukulaisia on ajoittain aika kova. Täällä kun ei ole oikeastaan ketään tuttuja ja itse oon joskus aika yksinäistä. Otettiin lastenhoitaja, joka käy tavittaessa hoitamassa tyttöä, että me voidaan miehen kanssa hetki olla kahdestaan ja viettää laatuaikaa, alustavasti ajateltiin, että hoitaja käy kerran viikossa noin 2 tunnin ajan. Hoitaja on nyt käynyt täällä "näytillä" ja hetken touhunnut tytön kans ja ainakin silloin tyttö tykkäsi hoitajasta. Olisi kyllä vaan ihanaa jos vielä mummo ja ukki asuisi samassa kaupungissa tai edes 100 kilometrin säteellä. Pakko vaan koittaa nyt sopeutua tähän. Onneksi silloin tällöin ystävät ja mun vanhemmat ovat reisanneet tänne päin, niin ei ole aivan unohtunut sosiaalinen elämä.

Mutta kiva, että te olette täällä ja saa lukea muidenkin arkista elämää samanikäisten taaperoiden kanssa.


 
Niiskulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskulainen:
Heissan kaikille! Mukavaa, että vielä täällä on vanhoja "tuttuja" kirjoittelemassa. Tosiaan en ole käynyt täällä pitkään pitkään aikaan edes lukemassa mitään, mutta nyt muistin teidätkin ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt, että vielä heinikset 2005 täällä keskusteluissa on mukana.

Meillä tyttö on nyt 1,1kk ja on kova touhuamaan, kävelee jo tosi hyvin ja hauskin leikki on ajaa meidän koiraa takaa tai ruokkia sitä omilla eväillä =). Olemme jo miehen kanssa haaveillut toisesta muksusta, mutta välillä musta taas tuntuu että kyllä tuo ikiliikkuja vielä riittäisi.

Meille tuli tässä jokin aika sitten aika iso elämän muutos, kun muutettiin pääkaupunkiseudulle pohjoisesta. Täällä ollaan koitettu nyt sopeutua elämään ja käyty tytön kans ollaan käyty perhekahviloissa ja puistoissa sillä aikaa, kun mies on töissä. Ikävä ystäviä ja sukulaisia on ajoittain aika kova. Täällä kun ei ole oikeastaan ketään tuttuja ja itse oon joskus aika yksinäistä. Otettiin lastenhoitaja, joka käy tavittaessa hoitamassa tyttöä, että me voidaan miehen kanssa hetki olla kahdestaan ja viettää laatuaikaa, alustavasti ajateltiin, että hoitaja käy kerran viikossa noin 2 tunnin ajan. Hoitaja on nyt käynyt täällä "näytillä" ja hetken touhunnut tytön kans ja ainakin silloin tyttö tykkäsi hoitajasta. Olisi kyllä vaan ihanaa jos vielä mummo ja ukki asuisi samassa kaupungissa tai edes 100 kilometrin säteellä. Pakko vaan koittaa nyt sopeutua tähän. Onneksi silloin tällöin ystävät ja mun vanhemmat ovat reisanneet tänne päin, niin ei ole aivan unohtunut sosiaalinen elämä.

Mutta kiva, että te olette täällä ja saa lukea muidenkin arkista elämää samanikäisten taaperoiden kanssa.
Sori noista kauheista lauserakenteista =). Lisäsin sanoja tonne, kun luin tuon tekstin ennen lähettämistä taisin saada vaan pahempaa tekstiä aikaseksi. Jospa siitä jotain tolkkua sai.

 
Iitu1
Heippa Niiskulainen ja ihanaa että olet palannut seuraamme!Ei meitä täällä enää kirjoittele kuin ehkä 5,harmi sinänsä kun odotusaikana oli niin ihanan tiivis porukka.Varmasti on outoa uudessa kaupungissa mutta kyllä varmaan pian saa jos ei ystäviä niin ainakin tuttuja esim.leikkikentiltä.Yksinäiseltä voi joskus tuntua kun lähipiiri kaukana ja mies töissä mutta onhan sulla seurana oma taapero=)Kyllä silti kaipaa sitä aikuisen seuraa,itsekkin välillä juttukaverin tarpeessa ollut.Me asutaan aika lähellä,100 kilsaa Hesasta,Lahdessa.Kertoile välillä kuulumisia ja pikaista sopeutumista uuteen tilanteeseen=)
 
Tiiti -73
Niiskulainen: Itekin asun täällä pääkaupunkiseudulla, ja ollaan monasti harkittu miehen kanssa muuttoa pohjosemmaksi. Mutta pienenä stoppina siinä on just toi, että kaikki sukulaiset ja ystävät asuu täällä etelässä.
Mutta varmasti saat kavereita, jos kuitenkin perhekahviloissa olet käynyt jne. Ja onneks meillä on aina tää netti :)
Ja Iitu, heti bongasin että on 3 TUNNIN päikkärit nukuttu, oih autuutta, miksei meilläkin.
Poika siirty nyt ainakin hetkeksi yksiin päiväuniin, eikä ne pidentynyt yhtään. Epätoivosesti yritän aamupäivällä nukuttaa, mutta kun väkisin kampeaa ittensä rattaista ylös. Sisällä ei millään suostu nukkumaan (missäs muilla muuten nukutaan päikkärit?), joten nyt sit on tosiaan yhdet 30-40min päikkärit päivässä :/
Noista leikeistä sen verran, että kaikki mitä pystyy työntämään, on meillä aika pop. kaikki laatikot, tuolit yms siirtyy pojan toimeta jatkuvasti ympäri asuntoa. Ja kengät pitää aina levittää pitkin eteistä. Imuri on myös ihan ehdoton juttu, niinkuin tanssiminen ja "laulaminenkin". Sekä itsensä ja äidin kutittelu, räpsää sormilla ja hokee kotikotikoti:a :)
Ja tuosta kun täällä ei enää niin ole ihmisiä. Varmaan on taaperot vienyt ajan niin ettei paljon kerkiä surffailla. Huvittaa, kun raskausaikana oisin voinut kaiket päivät kirjotella täällä, mutta kone ja yhteys oli niin onneton ettei hermo kestänyt, ja nyt taas kun on parempi kone ja yhteys, niin ei ole aikaa ja kykyä olla täällä.
Niin, ja meillä on pojalla myös ihan järjetön eroahdistus. Jos mä olen metrinkin päässä hänestä, niin jo alkaa itku. Mutta olenkin lukenut, että se voi joillain tulla tosi voimakkaana täs yhden vuoden tietämillä.
 
Iitu1
Tiiti-73:Meillä tosiaan poika tän viikkoa ottanut yhdet päikkärit ja aina n.3 h,sisällä nukkuu.Oli tänään hoitotädillä 2.5 h ja hyvin viihtyi,maanantaina sitten aloittaa kun menen töihin=(Tosta mesestä,en tiiä mikä totuus kun en ole käynyt mutta monet sanoo että on sekava.Siellä olijat voisi kertoa välillä tännekkin kuulumisia,en tajua miks sinne siirtyivät...Musta tää ihan hyvä palsta.
 
Moona
Mesessä on kiva kun näkee mm.kuvia kaikista ja siel on selvästi enempi keskustelua kuin täällä. Ihan helppo sitäkin on käyttää kunhan pikkasen perehtyy. Mut mä kyl voin käydä täälläkin väliinsä ilmoittelemassa kuulumisia niille jotka eivät mesessä ole mukana:)
 
murmeli
moi.
kivaa kun ootte kirjotellu tänne:) mä oon oikeesti tossa meseasiassa ihan toope, en varmaan ees osais tehdä ittelleni messengeriä..kerran yritin mut se herjas sitä että miehellä on jo koneella sellanen ja sit luovutin...(noloa)

aika samantyyppisiä leikkejä on teillä, ihan itse unohdin ton limsapullot, tietokonejohdot, meidän marsu on in ja aina koittaa päästä vessaharjan kimppuun mutta vielä ollaan siltä vältytty!!:O

oon vähän hukassa noitten vaateasioiden kanssa. millon se pipo olisi taas hyvä laittaa? nyt on kuiteskin ollu jo aika viileet aamut ja aina ennen kahdeksaa hoitoon viedään. pitäiskö vähän ajan kuluttua alkaa käyttään jotain ohutta pipoa??
toinen kysymys.. olettoko jo talvikenkiä ostellut ja jos niin millaisia? entäs kuravaatteet?
käsittääkseni kuravaatteet ois aika tarpeen hoitopaikassakin.

aina kun jotain luulee oppineensa niin jo tulee uusia asioita...

iitulle voimia maanantaille. tiedän tunteen että ei ole helppoa viedä ensimmäistä päivää hoitoon, mutta se myös palkitsee jos työssään viihtyy ja saa sellaisen "vapaahetken" itselleen. olen ollut odella onnellinen jopa siitä että saan syödä kerran päivässä rauhassa! ja topilla on mennyt tosi hyvin siellä, on aina leikkinyt kovasti ja oppinut uusia asioita. ja voin sanoa että minä olen paljon energisempi kun saan hiukka aikuistenkin seuraa välillä. tosin se riippuu kyllä ihmisestä.

jaahas, taas pitäis alkaa pakertaan kouluhommia, loppu häämöttää jo!!
 
Tiikeri
Moikka!

Mä oon täällä usein käyny lukemassa viestejä mut ei oo huvittanu kirjotella kun on ollu stressiä ja jotain masennuksen poikasta. Nyt parempi päivä onneks =). Stressin takia mulla oli tosi pahoja happovaivoja et meinasin joutua tähystykseen kun lääkkeet eikä ruokavalio auttanu mut nyt tuntuu että alkaa helpottaan kun osaa vähän relata.

Lumikukan ihottumatkin alkaa vähän selkiään ja ne ehkä eniten stressaakin. Nyt tosi paha vaippaihottuma joka on luultavasti tullukin luumusta. Ja itellä koko ajan sellanen olo että en oo antanu tarpeeks ilmakylpyjä tai kamalaa jos joskus kakka unohtuu housuun vartiks kun en oo koko ajan kyttäämässä tms. Mutta kun parhaamme yritämme ja silti iho vaan aina menee pahaks. No nyt johtuukin kai luumusta eikä riittämättömästä hoidosta. Ilmakylpyjä annetaan monta tuntia päivässä, pissapyyhkeitä ja vaatteita kertyy kasoittain... =( En oo hokannu että nyt annankin joka päivä luumua kun ennen annoin vaan joskus kun vatsa vähän ollu kovalla joten nyt ihottuma ei lähtenykään rasvoilla eikä millään. Luumu pois ja hiivakortisoni voidetta pyllyyn, luulis alkavan elämän taas hymyillä =)

Mies on lähdössä kai Lumikukan kanssa viikonlopuks mökille. Ja mä saisin vapaaviikonlopun jee! Paitsi et kerto näin viime tipassa niin onko kukaan kamu enää vapaalla kun haluisin seuraa, kääk!! En haluu kotona kyttäillä ja kotitöitä urakoida. Mua kun ei huvita nyt mökille mennä, just siellä 2 vkoa sitten oltiin.

Meillä nukutaan päikkärit pääasiassa ulkona mutta nyt nukkuu sisällä kun ite halus sänkyynsä =). Saa nähdä kuinka nukkuu, norma max 1,5 h joskus harvoin reilu 2 h. Yksillä mennään kotioloissa, reissussa voi nukkua vaikka kolmet, jos nukkuu jotain puolen tunnin pätkiä. Tänään tuli uusia sanoja taas kakka, pappa ja kerran sano isi =).

Eilen käytiin Treella lekurilla ja mun työpaikalla niin kyllä mulle tuli hinku töihin. Kaiken tän allergioiden, ruokavalioden, kiukkujen ja muiden keskeltä. Haluu käydän rauhassa vessa ja syödä rauhassa sekä hengähtää hetken!!!! Tammikuussa ois tarkotus alottaa. Ja alotan nyt syksyllä enkun kurssia kansalaisopistossa kun meillä tarvii jonkin verran kieliä töissä eikä oon oollu ikinä mikään vahvuus mulla. Joten nyt entisestään ruostunu ja se on aikamoinen kynnys, jospa kurssi auttais. Miettii vaan aina että mistä repii ajan kun 2 x vkossa haluisin käydä jumpassa jotta mun selkä pysyis kunnossa ja 1x vkossa enkun kurssilla, huh! Ja mieskin haluis harrastaa vissiin jotain.... sit kun mäkin oon töissä niin varmaan turha haaveilla harrastuksista mut silti pitäis koittaa pitää ittensä työkuntosena..
No se on sit sen ajan murhe, ei onneks tarvii töissä nostella, selkä saa levätä mut niskat kovilla kun konetta naputtelee.

Mukavaa päivää kaikille!!

Tiikeri
 
Niiskulainen
Heissan vaan kaikille taas. Tänään oon pakkaillut, lähdetään viikonloppureissulle kotipaikkakunnalle, tavaraa viikonreissulle on varmaan taas ihan liikaa ja koko ajan tuntuu ja siltikin koko ajan tulee ajatus, että jotain on varmaan unohtunut ottaa mukaan.

Tyttö on nukkunut kohta 2,5 tuntia....hurjaa ei normaalisti nuku, kuin korkeintaan kaksi tuntia. Toivottavasti matka menee sitten hyvin, tulee tuota automatkaa reilut 6 tuntia. Mitäs autoleikkejä te olette kehitelleet? Ajattelin ottaa mukaan kuvakirjoja ja tollanen palikkasysteemi, tietty pientä naposteltavaa. Pitää varmaan iltapala käydä syömässä jossain huoltsikalla.

Tiikeri; Mä voisin sun kans lähtee opiskelee enkkua, =) on tosiaan päässyt hieman ruostumaan. Kävin netissä jossain yliopiston enkun kielioppi sivuilla, jossa oli tehtäviä ja en tosiaan osannut paljon mitään. =(

Tiiti -73; olisiko ideaa, joskus koota heinämammoja kokoon ainakin niitä jotka asustelee pääkaupunkiseudulla, toki muuallakin asuvia olisi ihana nähdä, mutta saattaa olla tuo matka ongelma. Ainakin silloin odotusaikana täällä oli äitejä täältä päin. Itse asun tällä hetkellä Espoossa.

Kyllähän tänne alkaa pikkuhiljaa sopeutua, kun vaan ottaa itseensä niskasta ja lähtee aina käymään jossain. Mukavahan se on tavata ns. kollegojaan. Olen huomannut, jos ei käy missään, niin ollaan tytön kans kumpikin kiukkuisia koko päivän eli parempi lähtee ja saada päivä rullaamaan niin. Me siis käydään nykyään päivittäin ennen lounasta joko puistossa, jossain perhekahviloissa tai koiraa lenkittää, tytölle ruoka ja uni maistuvat paljon paremmin kun on hieman ulkoillut.

Nyt meen tekee ruokaa, että kerkeää ennen lähtöä syödä. Mukavaa viikoloppua kaikille!
 
Niiskulainen
tavaraa viikonreissulle on varmaan taas ihan liikaa ja koko ajan tuntuu ja siltikin koko ajan tulee ajatus, että jotain on varmaan unohtunut ottaa mukaan.


Tää sanojen toisto on sitten aika yleistä mulle, kun kirjoitan pätkissä, juoksentelen koko ajan jossain ja sitten taas kirjoitan ja taas juoksentelen.... =)) Pitäisi keskittyä yhteen asiaan!
 
Iitu1
Murmeli:me ostettiin tavalliset kuravaatteet;takki,housut ja rukkaset.Aika isot saa olla että talvihaalari mahtuu alle.Tänään oli aamulla viileempi ilma niin laitoin pojalle ulos ohuen kypärämyssyn että suojaa korvia tuulelta.Oli välikausipukukin päällä eikä yhtään tykkää siitä,eteisessä karjuu ja koittaa repiä pois,unohtuu kyllä kun ulos pääsee.Syksykengiksi ostettiin nahkaiset nauhanilkkurit joissa kevyt vuori.Talvella samanlaiset mutta karvavuorella ja sitten Goretex kengät.Tiikeri:jaksamista sulle,joskus tuntuu raskaalta kun olisi kauheesti kotihommia ja pojalla kiukkupäiviä,silti en haluaisi töihin "pakoon" vaan olla kotona lapsen kanssa,nekun kasvavat niin nopsaan...töitä ehtii kyllä tekemään.Mentävä vaan maanantaina ellei huomena saa lottovoittoa.Mietin kyllä miten sitä sitten ehtii kaikkea...arjet töissä niin viikonloppuna pitäis siivota ym.,koskas lepää?Mutta kaipa se lähtee sujumaan,pärjää sitä muutkin.Teillä kurjaa noiden allergioiden kanssa,selkävaivaa ym.murhetta ollut,saisi jo helpottaa teilläkin!Me ollaan pojan kanssa tää viikonloppu kaksin,mies lähti mökkeilemään.Huomena mennään tivoliin ja sunnuntaina synttäreille.Nyt seiskaa lukemaan!
 
Tiiti -73
Heippa, oltiinpas alas pudottu...
MEillä on noi päikkärit muuttunut ihan tahtojen taistoksi, niinkuin kaikki muukin. Koko ajan haluaa poitsu jotain, ja jos ei saa niin johan on huuto. Päikkäreille mennessä noustaan noin 150 kertaa ylös rattaista, vaikka on remmeillä kiinni, ja kun se vaihe loppuu niin huudetan kurkku suorana kymmeniä minuutteja :/ Ja joka päivä ihan erilainen, ikinä ei voi tietää koska herää/ nukkuu, vaikka kuinka olen itse yrittänyt pitää hommat suht säännöllisinä. Ja sitten ollaan kiukkusia jos ei uni tule lainkaan, hoh hoijaa.... Ja siis vaunuissa vain nukkuu, sisälle en saa millään.
Hyvä että illalla saan nukahtamaan sisällä, mutta siinä mulla onkin tissi apuna ;)
Ja tärskyistä, oishan se ehkä ihan kiva treffatakin jossain vaiheessa, kuinkakohan monta meitä täällä pääkaupunkiseudulla asuu. Mä en enää yhtään muista mistä kukakin oli jne. Tähän voiskin nyt kertauksen vuoksi tehdä pienimuotoisen gallupin, eli:

1. Missä asutte? Vantaalla
2. Montako lasta? 1
3. Ikäsi? 33v

jos joku keksii lisää kyseltävää, lisätköön listaan :)
nyt meen tekee ruokaa kun tuo pieni mies vihdoinkin nukahti ekoille päiksyilleen.
Yötkin on muuten ollut ihan tuskaa, heräilee yhtenään, ja kun äidin on pitänyt vielä kukkua ja katsella big brotheria, niin ihmekös tuo jos väsyttää....
Toivottavasti Iitulla meni eka työpäivä hyvin ja tiikeri sai vähän huilia vkonloppuna. Mulla on kans sellanen masu, että reagoin tosi herkästi mahalla kaikkeen stressiin yms, ja olen ollut siinä kauheassa tähystyksessäkin, yök.
 
Tiikeri
Moikka!

Mulla oli sit vapaa viikonloppu, enkä tainnu kauheesti nauttia. Tuli heti tippa linssiin kun lähtivät ja en ois halunnu olla yksin. Itkeskelin äitiä ja luin kirjaa kyynelten kielestä, oli ihan mielenkiintonen. No läksin kuitenkin Treelle kamun kanssa iltaa viettään ja oli ihan mukavaa kun ei olla pitkään aikaan nähty. Sit sunnuntai menikin kotihommissa. Eilen illalla tuli sit heti kauhee riita miehen kanssa vähän kaikesta ja mä läksin ulos tuulettuun, autto ihmeesti ja tänään ollu ihan eri fiilis =). Appiukko vaan kokee nyt että mä oon jotenkin niille loukkaantunu kun en halunnu mökille lähteä. Ihan kun niiden mökki ois ainut vaihtoehto viettää viikonloppua hah, en jaksa selitellä!

Tiiti-73: jaa on sulla ollu samanlaista vatsavaivaa ja tähystyskin. Saako kysyä mitä siinä sulla todettiin ja minkälaista sun vaiva on ollu. Kuinka pidät sen aisoissa, onko jotain lääkitystä? Mulla nyt mahansuojalääkkeet aamuin-illoin joilla ja ruokavaliolla pysyy jotenkuten aisoissa. Mut alkoholia ei oikein kestä, hyvin oon nyt sen huomannu eikä ainakaan ennen iltalääkettä. En haluis siihen tähystykseen kun ajatuskin siitä lisää mun stressiä..

Mun selkä taas aika kipee ja miehellä tiedossa paljon ylitöitä joten ei helpotusta tiedossa. Vähän ollu flunssanenkin olo tänään mut se kai menee ohi. Mut muuten oon ollu ihanan pirteä =). Johtunee siitä kun Lumikukka on ollu niin kiltti tänään, leikkiny tosi kiltisti ja mä oon saanu rauhottua lukemalla tms. Ja nukku ekan kerran päikkäreille vasta 16.15 ja nukku melk 3 h =) tosi outoa!!! Ja nyt on yöunilla ollu jo puoli tuntia, ihanaa!!

Mut Lumikukan vaippaiho vaan pahenee, se on ihan hirvee jo! Turvoksissa aivan punanen ja isoja näppyjä täynnä reisiin saakka, voi ei !! Soitin taas lääkärille joka käski alottaan antibioottirasvan, jos ei auta niin sit suun kautta antibiootteja. Näytti perjantaina jo paremmalta mut viikonlopun ja tän päivän aikana menny ihan hirveeksi. Tänäänkin ollu puoli päivää ilman vaippaa, pyykkiä tulee mut potallakin käyty hienosti. Onneks ei näytä ite kauheesti kärsivän, antaa hyvin vaihtaa vaipan ja kylvettää, ONNEKS!! Mut on nää ihottumat ihan hirveitä kattella!!!

Mä oon pitäny koko kesän ja syksyllä puuvillaista 'hellehattua' jossa korvaläpät, suojaa mukavasti tuulelta ja auringolta. Kuravaatteet ostettiin jo keväällä vaik ei niitä sillon juuri tarvittu, nyt on housuille ollu käyttöä kun opettelee käveleen. Tai meillä otettiin ekat askeleet ilman tukea lauantaina =)!! Riemusta hihkuen oli menny serkkupoikaa ja kissaa kohti, mut mä en harmi nähny. Mut tänäänkin on harjoteltu paljon =)

1. Viljakkalassa (40 km Treelta Vaasaan päin)
2. 1
3. 29

Miten Iitun päivä meni?

Tiikeri
 
kata
Moikkis täältäkin!!Kurjaa Tiiti tuollainen taistelu lapsen kanssa...Kova taitaa olla tahto!!=)
Voimia kovin vain,kyllä sekin vaihen menee ohitse taas...Ja uus tulee!!

Tiikeri:Voi miten kauheelta kuulostaa tuo ihottuma.Pesetkö usein ihan vedellä?Tuli mieleen,munn ystävä Kärsi aivan kauheesti ihottumasta joka oli käsissä pääasiassa.Mikään ei tuntunut auttavan, pari vuotta laukkasi eri lääkäreillä ja osti rasvoja jos mitä.Homeopaatti sanoi ystäväni altistuneen ja allergisoituneen vedelle.TÄH??Joo vedelle oli allerginen.On poliisi ja pesee usein käsiään.Vaan pumpulihansakat käteen ja veden välttämistä oli paljon.Ei saunaa kuin kerta viikossa ja samaten kädet sai pestä vain jos oikein likaiset.
Oli myös punaista,röhelmää kädet täys.

Onko vaiposissa eroa,ootko huomannut?Nuo antibiootit on tosi kurjia,toivotaan etttei tarvis mennä niihin asti.Toivottavasti paikallinen hoito auttais...Pidän teidät mielessä jos kuulen jotain mullistavia allergiajuttuja!!
Ja onnee ekoista askelista!!


MAisalle kuuluu ihan hyvää.Sylikausi menossa vähän,askeleita ottaa melko vaarovasesti vielä,mut syliin tullaan vauhdilla.Anna ja äh,äh ähinää tahtoo sitä ja tätä..Käsi ojossa kokoajan...=)
Nukkuu kyllä kiltisti ja melkosen hyvin.Edellisyönä heräili ja olin ihan naatti,onneks viimeyö jo parempi.

Syökin jo paremmin,mikä helpottaa äiskää...=)Melkosen pieniä määriä silti,mutta nys jo kaks lämmintä ruokaa saadaan menemään...

kyssäreistä:
1. Asutaan Hämeessä,Forssassa
2. 4 omaa,perheeseen kuuluu 5 lasta
3. 32 vee
 
Iitu1
Ekaksi vastaukset galluppiin:Lahdessa asutaan,1 poika ja oon 31 v.Kata,en tiiä miks oon kokoajan ollu luulossa että asutte Oulussa!!??Mun paras ystävä on kotoisin Forssasta ja isäni kesäpaikka on Urjalassa.Tiikerille vaippaihottumasta:me käytettiin pojalla heti syntymästä Pamperseja eikä ollut mitään iho-ongelmia.No tänä kesänä kun alkoi heltet rupesi iho punoittamaan ja vaan paheni vaikka oli talkkia ym.Sipicort voiteella saatiin paranemaan ja vaihdettiin Liberoihin,sen jälkeen ei ole ihottumaa tullut.Pamperseissa on jotain rasvaa niin en tiiä johtuko siitä ja kuumuudesta että alkoi hautomaan vaipat.Kummaa vaan kun vuoden niitä käytti ilman mitään ongelmia ja ykskaks ei enää sopineetkaan,olisi luullu oireiden tulevan heti,nyt kuitenkin Liberoilla jatketaan.Sitten mun ekasta työpäivästä...poika nukkui su-ma yön tooosi huonosti,yli puolet yöstä itkeskeli vähän väliä ja pyöri eikä saanut uudestaan unen päästä kiinni,sitten 01-03 leikki tutilla ja höpötteli!!Eli ei saatu miehen kanssa nukuttua kuin pari tuntia aamuyöstä joilloin poika viimein uudestaan nukahti.Ja kun poikakin oli ihan yliväsy kun jouduin hoitoon herättämään niin ei ollut kellään eilen helppo päivä.Kaikki oltiin väsyneitä mutta hyvin pojalla hoidossa meni,jatkoi siellä vähän aikaa unia ja nukkui kunnon päikkärit.Pitikin just sattua rikkonaine yö kun työt alkoi,jos poika vaistosi jotain kun muuten nukkunut melkein 3 kk jo herättämättä.Onneks viime yönä kaikki nukuttiin hyvin,kaipa tässä työrytmistä saa taas kiinni.Sekin huojentavaa että poika viihtyy hoidossa,syö ja nukkuu hyvin eikä turhia kitise.Aamuisin jää ovelle itkemään mutta lopettaa heti kun äiti häviää näkyvistä.Nyt vähän alakerrassa kiukkuilee vaikka iskän kanssa leikkii,aikaisemmin väsyy kun päivällä touhuaa muiden lasten kanssa hoidossa ja onhan se lapsellekkin iso muutos.Nyt ruvettava tekeen iltatoimia että saa pojan nukkumaan klo 20,joudun herättämään arkisin 06:(Heippa!
 
Kesä
Hei vaan!
Meillä poika on nyt heräillyt öisin ja ollut kärttyinen ja valvottanut minua tuntikaupalla, mutta syyksi olen löytänyt kulmahampaat, jotka taitavat nyt tulla kaikki kerralla :/ Tällä mahalla tuonne köyryäminen joka yö vaan on niin ikävää...ja hermohan siinä väsyneenä meinaa mennä :(

Nyt tulee 38. raskausviikko täyteen...
Päiväunista valittelin pari viikkoa sitten. Nyt oma väymys ajoi siihen, että nukutan pojan maitopullolla päiväunille siereen parisänkyyn, torkahdan itsekin hetkeksi ja poikaa jatkaa sikeästi uniaan. Mummini nukutti veljiäni näin :) Hyvin on mennyt nyt reilu viikko, eikä meillä ole nukuttu kuin yhdet päiväunet sitten 6kk:n iän. Nukkuu sisällä hitusen paremmin mielestäni kuin ulkona, ainakin pitempään, n.2h. Ja kova kävelyvauhti tuntuu poikaa väsyttävän. Aamulla ollaan 4h hereillä ja sitten on päiväunein aika. Loppupäivä menee ihan hyvin.
Ai niin, asun Helsingissä, kohta kaksi lasta ja ikää 24v.
 
kata
Vai Oulussa asuisin...=)Joku mielleyhtymä sulla,HÄmeessä juu asun,Turusta oon kotosin.Kurjaa tuollainen rikkonainen yöjuttu,meilä oli kansa edellisyö ja viimeyö oli ihan mun omaa vikaa.Olkapää on niin hajalla että särky piti hereillä.Ja kun se mun lempparinukkumisolkapää (nimihirviö) niin ei uni tullut.

Kesä,voi jukra,viimisiä viedään.Älä sure,meillä Maisa nukahtaaa edelleen pullolla,päivisin rattaisiin ilman mut jos sisällä nukkuu niin pullolla..
Hyvä että otat päikkärit,ihan varmasti tarpeeseen.

Aatella että koska vain voi tupsahtaa pieni nyytti teille jo,nauti nyt tästä ajasta vaikka ison masun kansa varmaan on vaikeeta.

Mä lähen herättää Maisaa,mulla 10 aikaan kampaaja ja vien likan äitilleni siks aikaa.Vähän uudistamaan lookkia,jos vaikka katkaisen pitkän tukan kokonaan!!Mies vastustaa...Tietty.

 
Moona
Minä olen yksi oululainen,tosin heiniksissä tais olla muitakin:)
Voi vitsi Kata, ihanaa varmaan päästä kampaajalle!! Mulla oli kamala kokemus keväällä, kun kävin kerrostukkaa leikkauttaan ja vinoa etutukkaa ni sain polkkatukan tasaetutukalla, KAMALA!!!:(( Nyt onneks jo kasvanut paljonkin, mut mulle ei sovi lyhyt ei sitten yhtään. Ja kaiken huippu oli et mä näytin kuvasta millanen pitää olla,ni ei ollu sinne päinkään..voivoi.
Enskerralla menen nuorelle vastavalmistuneelle kampaajalle joka tietää edes hiukan tämän ajan malleista;)

Meillä meni tänään rytmit solmuun kun tyttö nukkui aamupäivällä tunnin sijasta kolme tuntia. Nukuin itsekkin samalla, oli vähän pöllähtänyt olo kun herättiin...Pitäisköhän siirtyä yksiin uniin ni tulis tolkkua tähän arkeen enempi:)) Pitää varmaan jättää aamu-unet väliin tästälähin, jos vaikka nukkuis pitkät unet sit päivällä.
Kesällä on tosiaan jännät paikat menossa, kohta on pieni nyytti kotona. Onnea jo näin etukäteen:))
Nyt ruoan laittoon,morjens!!
 
Iitu1
Kesälle vaan rutkasti pitkää pinnaa ja jaksamista=)Alussa varmaan rankkaa kahden pienen kanssa mutta eiköhän se arki lähde sujumaan kun saa päiviin jonkinlaista rutiinia.On se vaan totta että lapset sairastuu heti kun hoitoon menevät;ehdin olemaan 3 päivää töissä ja nyt jo pojan kans kotona,eilen illalla alkoi nenä vuotamaan ja nyt sitten kova nuha+lämpöä=(Yö oli taas kamala,ei saanut kunnolla hengitettyä kun vielä tuttia piti lohdukkeena lupsuttaa,vähän väliä itkeskeli.Mies otti monta kertaa yöllä syliin pojan ja piti niin kauan että nukahti jolloin takaisin petiin,aikansa nukkui ja taas sama homma.Pääpuolta nostettiin ja sipulia vieressä(koko yläkerta haisee),keittosuolaakin tiputeltiin nenään vaan siitä vasta aina suuttuikin!Jos ens yö samanlainen niin täytyy antaa nukkua välillä sitterissä.Loppuviikko nyt sitten tässä kotosalla ollaan.Nukkuu nyt,toivottavasti ei ala itkut että saa levättyä poika.Tästäköhän nää sairastelut alkaa kun vauvarokko ainut mitä ollut...?Kuhan ei menisi korviin,sitä pelkään!Muistan miten kipeetä se teki kun itellä lapsena oli.Pojalla ollut vähän hakusessa päiväuniajat:kotona nukkui enää yhdet pitkät mutta nyt joutuu heräämään aikaisemmin ja kun uudessa paikassa touhuaa kovasti on aika väsynyt jo alkuillasta.Otti hoidossa parina päivänä aamusta pikkutorkut ja päivällä pitemmät(n.2 h),silti on iltasella aika väsy.Ja tällä vkolla on kahtena yönä herännyt höpöttämään itekseen vähäksi aikaa,sitä ei ole ennen tehnyt.Yhteenvetona voisin todeta että työn/hoidon alkamisen jälkeen yöt menny risaisiksi(itkee/höpöttää),päiväunet hakusessa ja kipeäksikin tuli heti.Kai tää joskus normalisoituu...Nukkuikin 3 kk:ta putkeen kaikki yöt hiljaa/hyvin,paitsi kun oli rokossa.Nyt kuuluu aivastelua ja yskimistä...Ja sipuli haisee!!!!!
 
kata
Iitu,osta Humidose liuosta,se myös keittosuolaa mutta on sellasessa pumppumuodossa että lioksen saa syvälle nenuun töräytettyä!!
On tosi hyvää!!Jaksamisia,nuhat on kurjia.Meillä myös pukkaamassa päälle.

Mä teen itasin nuhassa seuraavat operaatiot:
Ensin Humidose suihkeet molempiin sieraimiin.Jos ei lähe valumaan hyvin niin imetään vähän räkää pois.
Ootellaan noin 15 minsaa ja sitten Nasolin tipat.Siitä noin vartin päästä unille ja ensi alkuun nukkuu turvakaukalossa noin tunnin jonka jälkeen limaneritys on laantunut ja voi kaataa tytön sänkyy.Maisa kun nukkuu mahallaan niin nenu menee helpommin tukkoon,mut näillä operaatioilla on selvitty öistä nuhassakin.
 
Iitu1
Saatko Kata miten hyvin laitettua noita tippoja?Meillä kun poika alkaa heti karjumaan ja rimpuilee niin että tosi vaikea saada osumaan.Pikkuniistäjää inhoaa yli kaiken!Aika paljon nenä vuotanut koko päivän,tietää melkein millanen yö taas edessä...=(
 

Yhteistyössä