HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Moona
joo, minä yhdyn Kataan eli toi humidose sumute on tosihyvää!! Meilläkin neiti vaan nauraa kun sitä suihkauttaa, tipat ei onnistu ei millään. Pikkuniistäjä on kans ihan surkee suorastaan. Ostin nenäletkun jolla äiti tai isi suullaan imee räkää letkulla nenästä. Siihenkin tarvitsee kaksi et toinen pitää lasta ja toinen imee, mut on paljon parempi kuin pikkuniistäjä!!
Nuha on inhottavaa!! Meillä just päästiin eroon siitä, jaksamisia iitulle!! Kokeile tosiaan sitä suihketta,Kata siitä mullekkin kertoi ja on hyvää!!
 
Tiikeri
Moikka!

Voi Iitua flunssat on ihottavia mutta ota neuvosta vaari ja osta humidose, mäkin kannatan!

Meillä vaippaiho vähän parempi, ollaan antibioottivoidetta laitettu, mut tänään taas alkanu punottaan enempi =(. Soitin lekurille ja käski jatkaan tuota voidetta, niillä vkonloppupäivystystä myös. Oon siirtyny nyt kestovaippoihin, kun hengittää paremmin ja vähän alkaa olla kylmä olla ilman vaippaa sisällä. Menee vaan mun sideharso-frotee-housu virityksillä joka pisusta läpi ja välillä pissaa puolen tunnin välein huh! Yks aamupäivä meni 5 kestovaippaa pesuun + housut. Huh! On hommaa!!! Vaipoista vielä et meillä käytetty liberoa tähän asti mut nyt ostin kokeeksi pampersia, kertiksiä käytän unilla, ulkona, reissussa kun ei noi mun viritykset tosiaan pidä kestoissa. Tilasin netistä huippukalliita all-in-one kestoja 5 kpl, makso huimat 90 €, en oo vielä ehtiny testaan kun kuivurissa ovat. Mut jos ne helpottais vähän. Makso mitä makso, kaikkeni koitan et iho paranis.

Mutta jotain positiivistakin.. Lumikukka on alkanu juomaan apteekin maitojauhetta (profylac) =), no aina ei kelpaa mut 4-6 dl saan meneen päivän aikana, joka on tosi hyvin!! Siitä saa sentään vitamiineja, rasvaa, kalkkia tms. Ettei ihan erillisten vitamiinivalmisteiden varassa olla. Ja Lumikukan iho on muualta paitsi vaippa-alueelta parantunu tosi hyvin. Ei juuri mitään enää =)!!! Kun vaan saadaan tuo vaippaiho paraneen niin päästään kokeileen uusia tuotteita, hirssiä tms. Mut on tässä hommaa kun pitää kukkakaalitkin pakastaa ja keittää kahteen kertaan että kävis paremmin.. hommaa riittää!! Ja ruoka ei oikein maistu täälläkään, tosi vähän syö =( hirvittää kun vielä niin yks puoleinen ruoka (8 ruoka-ainetta + apteekinmaito).

Käytiin ravintoterapeutilla ja kerto et on jotain pakasteleipiäkin jopa mitä Lumikukka vois syödä. Tarvii käydä katsastaan, et löytyykö niitä tästä kylästä. Ihanaa kun sais antaa leipää!!! (maissi, riisi, peruna leipää). Lumikukka saa kuulemma keskimäärin vähemmän ikäänsä nähden energiaa ruoasta, ja se oli laskettu niillä määrillä mitä se söi ennen 2-2,5 dl. Nyt menee varmaan kork 1 dl kerralla. No en voi väkisinkään syöttää!

Kesällä huisin jännät paikat!! Ihan väristyksiä menee kun muistelee tuota aikaa hih!

Mukavaa vkonloppua! Meidän vkonloppu suunnitelmat on auton osto, tarvis saada toinen auto, kun menee hermot täällä kotona kupatessa hih!

Tiikeri
 
murmeli
moi.
yhdyn tohon että hoitopaikassa taudit jyllää. topilla oli juuri viikon ripuli. oltiin sit vuoronperään kotona ja sisko kävi hoitamassa. nyt onneks on topi jo parantunut. uutta huolta silti on ; perhepvhoitaja oli huomannut että topin jalassa on vikaa. topihan ei vielä kävele ja muutama päivä sitten oppi nousemaan tukea vasten seisomaan, konttaus on jäänyt välistä. elikkä topi ei laita vasemman jalan kantapäätä lattiaan. minä en huomannut mitään ja tietty kauheet morkkikset nytten sitten :/ ei ole oikein vertauskuvaa kun topi on ensimmäinen lapsi, joten en osannut sillä tavalla tarkkailla. no aamulla käytiin röntgenissä ja tarkastavat nyt onko se lonkkavika. ja jos on niin tulee leikkaus. voi olla myös liian kireä jalkajänne tai pituusero. toivottavasti tulis tulokset pian. mutta onneksi se on korjattavissa.

kyllä on tiikerillä rankkaa kun kokkausta on yllinkyllin!! noh, toivotaan että pian helpottaa. ja kesällä jännä paikat lähenee :)
paranemisia myös iitun kipiälle!!

galluppiin: ikää 21, jämsästä, 1 lapsi.
 
Tiikeri
Murmeli: Mähän oon muuten Jämsästä kotosin ja isä asuu siellä mettäkylillä =). Missäpäin Jämsää asustelet, ootteko alunperin molemmat sieltä? Oot sen verran nuorempi että en varmaan tunne, mutta ihan hauskaa että kotonurkiltakin täällä immeinen =)

Tiikeri
 
Iitu1
Voi Topin jalkaa=(Toivotaan että on vaiva jonka pystyy korjaamaan,leikkaukset vaan ikäviä pienelle mutta toipuvat nopsempaan kuin aikuiset.Voihan olla että sen takia Topi alkanut liikkumaan vähän hitaammin kuin lapset yleensä.No nyt saatte asian mukaisen hoidon kun tarkemmin selviää,kertoileppa sitten Murmeli.Se hyvä asia ettei ilmeisesti Topilla ole ollut mitään kipuja,sen kyllä olisit huomannut.Toissa yönä meillä nukuttiin hyvin mutta viime yö oli taas risainen,poika parahteli vähän väliä.Nuha mun mielestä helpottanut joten tais johtua hampaista,yläleukaan tullut molemmat kulmikset jo vähän läpi.Nyt sitten hampaita 16!Kiva Tiikeri että tytölle saat jotain maitoa menemään.Pissapyykin pesu varmaan työlästä mutta minkäs teet jos kestoilla saisi ihon paremmaksi,hengittää enemmän kuin muovivaipat.Nyt lopeteltava,poika kohta heräilee niin salamana laitettava potalle jos meinaa sinne pisut saada!
 
Tiikeri
Murmeli: Niin eipä ihan hirveesti oo jalkavaiva Topia vaivannu kun et tosiaan oo sitä huomannu. Kai lapsi sopeutuukin vaivoihinsa jos syntymästä asti vaikka ollu. Ja onhan se kamalaa kun joku muu huomaa eikä ite vaikka näkee päivittäin. Mut tosiaan kun vertailukohta puuttuu! Toivotaan että asia selviää mahd pian ja saatte pian asianmukaista hoitoa. Ja niin että vuosien päästä ette ees oikein muistais moista juttua, toivon!!

Meillä vaippaiho taas pahempi, ei tunnu mikään auttavan. Onneks likka on pirtee ja nukkuu hyvin. Syönti on kyl vähän huonoa mut voi olla kyllästynykin kun aina samaa mössöä tyrkytetään, tiedä häntä. Eilen soitin lääkärille ja sano että jatka vaan rasvaa. Huomenna soitan taas ja pyydän reseptiä laittaan. Ollaan nimittäin käytetty jo niiin kauan kortisonirasvoja että mua alkaa huolestuttaan. Ei niitä sais viikkoa kauempaa käyttää ja ollaan käytetty jo kohta 2 vkoa. Haluan jotain muuta kokeilla!! Tai kohta mennään ihotautilääkärille!

Tänään käytiin ostaan 2. auto kun on niin pitkät välimatkat joka paikkaan niin ei yhdellä pärjätä. On se hieno Golf =)!

Lumikukalla löydettiin pakastealtaasta peruna-riisi-rieskaa, tykkää kovasti =), ihanaa kun saa antaa jotain vaihtelua. Harmi vaan kun monissa tuoteissa jotka periaatteessa kävis niin on että saattaa sisältää maitoa yms. tylsää, kun ei semmosia uskalla antaa.

Iitu: meilläkin muuten pisut tulis pottaa jos heti laittais unien jälkeen mutta kerran kun tein niin alko kauhee itku. Lumikukka kun haluaa herätä rauhassa ja oli shokki kun riisuttiin ja potalle laitettiin..

Tiikeri
 
Iitu1
Alussa meilläkin poika saattoi vähän itkeskellä kun heti raastoin ylös kun silmät vähänkin aukeni ja istutin potalle,onhan se kurjaa puoliunessa siihen laittaa mutta on ilmeisesti tottunut ja hyvin nyt sujuu kun annan käteen jotain kateltavaa kylppäristä.Kehun kovasti kun pissa tulee ja yhdessä pojan kanssa sitä sitten ihaillaan=)Miehelläkin nyt nuha,mullakin pari päivää tuntunut vähän muttei vielä ainakaan kunnolla ole tullut päälle.Pojan nenään laitettiin suolavesitippoja ja kylvetettiin että höyry nenua avaisi,sitten Nasolinia ja vielä särkylääke yöksi,jos nukkuisi nyt paremmin.Jotka ootte lopettaneet imettämisen niin muuttuiko rinnat entisestä mitenkään?Mulla nyt 2 viikkoa lopetuksesta ja vähän isommat ovat kuin aikaisemmin,usein sanotaan pienentyvän nahkalerpuiksi,kääk!Tuskin ovat vielä palautuneet kun maitoakin puristamalla tulee,oikein paksua rasvaisen näköistä.Olihan imettäminen ihanaa...nyt sitten taas mieskin voi niistä iloita=)Jaa,taidan ruveta kohta lukemaan,tykkään kovasti kirjoista ja nyt kun vauvan hoito vähän helpottanut ehtii paremmin sitä harrastamaan.Ens viikolla aloitan ystävän kanssa aerobicin,puuh!Mulla teoriassa vuorotyö mutta sain puhuttua itseni toistaiseksi pelkkään aamuvuoroon pojan takia niin voin kerrankin iltaisin harrastaa jotakin.Eikä tarvi mennä yövuorojen takia aikaisin nukkumaan.Tää käytäntö nyt hyvä kun miehelläkin vuorotyö,en missään nimessä olisi halunnut poikaa viedä vuoropäiväkotiin!Kauanko meinaatte olla hoitovapaalla?Mukavaa kun muutkin nyt kirjotelleet tänne,öitä!
 
Tiikeri
On mun rinnat vähän lerpsahtanu ja kurtistunu =(, ei oo enää samat, mut koko on sama kun ennen imetystä. Mutta tiesin mitä tuleman pitää kun muistan äidin rinnat, kaipa se perimässä menee. Rintojen rakenne vaikuttaa. Kestää muuten ainakin kuukauden et palautuu ihan normaaliks, ihmeen kauan sitä maitoa aina tulee vaan. Joo oli tosi haikeeta lopettaa imetys, tiedän tunteen!

Huomenna vasta 1. v kuva kun on jouduttu monet kerrat siirtään. Onneks luvattu kivaa ilmaa, ku mennään Treelle.

Mä oon hoitovapaalla vuoden loppuun. Ja vähän suunnitelmissa että iskä jäis kotiin joko liiton työttömyysrahalle tai kotihoidontuelle.

Kävin ekalla enkun tunnilla torstaina ja turhaan jännitin, siellä oli tosi kivaa =)! Ja heti ilmottauduin myös viikonloppukurssille =)

Kiva Iitu et sait työs sovittua niin et öitä ei tarvii tehdä. Ois aika rankkaa varmaan muuten.

Meillä vaippaiho taas näyttää että parantuis, toivottavasti nyt sit oikeesti parantuu kanssa!!!

Öitä!!
 
murmeli
moikka.
nyt iski sitten tännekin eka kuume ja flunssa!topi oli viikonlopun kuumeessa ja eilisestä lähtien olen ollut minä. sais nyt nää mennä ohi, alkaa voimat loppuun!kun eka oli se mahatauti topilla, sitten kuume, jalka jne. topi on onneks parantunut ja soittivat lääkäristäkin että röntgenkuvat oli tutkittu ja lonkat on terveet!!nyt sit vaan fysioterapiaa ja kattovat siellä onko joku jänne liian tiukalla tms. joo ei se topia ole vaivannutkaan se jalka, pitää sitä vaan istuessa koukussa jne. eli ei sitä oikein olisi voinut huomatakaan.

tiikeri: asun jämsänkoskella. laitoin jämsä siksi että ajattelin että kukaan ei tiedä missä jämsänkoski on. himoksen kun kaikki tietävät olevan jämsässä.
ihan oon aina asunut täällä aina mutta mies on savonlinnasta. muutti tänne kun oli teiniiässä:) mun onni että muutti!! ollaan aateltu ehkä jäädäkin tänne tai jämsään, on niin kivan rauhallista aluetta ja hinnat aika halpoja jos talonkin ostaa. miehellä on lisäks täällä työ ja itsekin koitan päästä töihin jahka koulu kohta loppuu.

täällä on aika kaaos, kun en ole voinut siivoilla kipeenä. täytyy nyt kyllä tiskailla jne..topi on hoidossa joten aikaakin olis. on se kyllä kumma ettei edes kuumeessa osaa relata, vaan märehtii kotihommia..

munkin tekis mieli aloittaa joku aerobick, mutta ei oikein löytyny mitään kivaa. tiikeri varmaan tietää että täälläpäin on aika suppeet valikoimat:)

paranemisia kaikkien lapsille nuhiin ja ihottumiin, minä menen nyt hikoileen tiskien pariin.

 
kata
Heippa!Kurjaa kun on sairasteluja,ne aina rassaa...Pikasia paranemisia!! Ja hienoo ettei Topin jalassa isompia juttuja.

Tiikerlle tisuista.Musta kestää kauemminkin kuin kk tuo maidon valuminen.Mulla vielä sellasta maitotöhnää tulee ja mies tietää että tulee maitoa vieläkin.Kolme,neljä kk sitten lopahti imetys.

Ja tuohon näköön/kokoon.Aiemmin mulla on ainakin heti imetyksen loputtua ollu vähän tyhjän näköiset,mut noin puolen vuoden,vuoden päästä tisut on palautunee mieko samanlaisiksi.Maitotiehyet on kutistunee ja rasvaa kertynyt tisuihin.Kyllä ne muuttaa vielä muotoaan,nyt jos koska ois jos vaan varaa on-lihottaa vähän itteään.Laihtumien ja lihoominen vaikuttaa tisuihin myös.

Mulla ei koko ole muuttunut,vähän pehmeet ovat ja uskon että muutosta vielä tapahtuu.Ihan ennalleen ei tuu,mut rinnat muuttuu koko elämän ajan,suurenevat ja pienenevät..

UNIKKOOOOOOO!!! MItes sun häät,käytkö täällä enää ollenkaan???Eiköhän ne olleet nyt tänäviikonloppuna,taikka seuraavana??
Palan halusta kuulla kaikkea häähulinaa.

=)
 
Iitu1
Juu saapi nähdä millasiks rinnat jää kun palautuvat...Eilen suihkussa puristin niin oikein suihkahti vielä maitoa!Käväs mielessä josko imettämistä voisi vielä jatkaa mutta hylkäsin ajatuksen.Ensi viikolla onkin hoitotäti lomalla joten mummo ja isomummi tulevat meille kotiin poikaa hoitamaan,en halua viedä varahoitajalle kun vasta totuttelee tuohonkin paikkaa ja tätiin,saati sitten että näin alussa joutuisi jo uuteen paikkaan.Mun työkuviot muuttui niin että aina kun mies iltavuorossa niin meenkin töihin aamuyöstä koska mies voi silloin viedä pojan hoitoon.Mä sitten haen pois kun ensin käyn kotona ottamassa pienet unet.Vähän jännitän kuin saan nukuttua,ens su-ma yönä töihin klo 04...joudun herään kolmelta.Eipä tossa ongelmaa jos poika nukkuu hyvin niinkuin nykyään yleensä nukkuu ja mennään unille sitten samaan aikaan(klo 20).Kai noihin taas tottuu,raskaampaa voi olla herätykset kuin ennen eikä voi enää nukkua silloin kun tahtoo,mentävä lapsen tahtisesti.Aloitan ens menkoista ehkäisypillerit,joskus yli 10 vuotta sitten oon viimeks syönyt,toivottavasti ei tule sivuoireita,voihan ne sitten lopettaa jos ei sovi.Kyllästyttää kumin kanssa vehtaaminen,miten hoidatte ehkäisyn?Nyt meen herkuttelemaan letuilla ja huomenna alkaa aerobic=)
 
Tiikeri
Maidon tulo varmaan yksilöllistä, mulle kesti ehkä sen kk kun loppu tyysti. Lohtua kuulla et rinnat tuosta vielä vähän pulskistuis =).

Hauskaa että tuttuja kotopuolesta, murmeli =)!! Kunpa joskus ehtis viivähtään siellä pisemmästi niin vois vaikka nähä. Mutta tällä tietoa käydään vaan pikaseen vkoloppureissuja kun miehellä ei oo lomia. Hyvä et lonkat ok!!

Mulla ehkäsynä minipillerit kun ovat sopineet mulle ihan loistavasti. Pikku kakkonen on kyllä suunnitelmissa mutta edelleen jäissä. Tarpeeks vaivoja mulla nyt ilman endoakin, endo kun pysyny poissa minipillereillä =). Joudun perjantaina mahalaukun tähystykseen. Pakko mennä kun ei tää närästys anna periks. En voi ees aatella lettuja, saatika kahvia, nyyh! Siideristä puhumattakaan. Tylsää!!! Toivottavasti löytyis apu ja selitys kunnollinen.

Meillä vaipparumba pyörii, silkkivaipat on in meidän tyttelin iholle! Vaik kauhee homma. Tänään eka päivä pelkillä kestoilla, 1-2 h vaipanvaihtoväli, huh!! Kotona menettelee mut reissussa ei tuis mitään. Toisaalta tää kyl ihan kivaakin, uutta haastetta hih! Kun vaan iho saatais hyväks ja pysyis, näyttää kyllä jo parantuvan. Pyykkiä laittaan..

Heippa!
 
Tiiti -73
Tiikeri: Juu, oli vatsavaivoja, ja kaikenlaisissa tutkimuksissa kävin (mm kummankin pään tähystys :p ) Mutta niin ihmeellisesti kävi, että synnytyksen jälkeen vaivat häipyi?? Mulla oli siis mm alkava vatsahaava, ja joku hmmm, en nyt muista mikä -vatsa, mutta närästyslääkkeitä vaan kitaan vaikka kuinka paljon. Raskausaikahan oli ihan kamalaa, kun helmikuun alussa alko jatkuva närästys, ja se loppu vasta sitten synnytykseen. Mulla kans kaikki mm omena, kahvi, paistettu ruoka yms, aiheutti ihan kauheet tuskat. Ja muuten yhteistä sekin, että mulla myös selkävaivoja....

Mies muilla? Onko lisää lapsia suunnitteilla. Itellä vähän epämääräset olot sen suhteen, kun toista kyllä ois tarkotusta yrittää, mutta sitten tulee hirmu surku, että ei vielä voi kun haluaa vaan tän ekan kanssa viettää aikaa.... No, kaikki kai ajallaan.
 
murmeli
morjens.
nyt täällä on parannuttu, hieman vaan topin nenä vuotaa mutta ei kummempia.

meillä ei ole lisää lapsia suunnitteilla, yksi riittää meille. olen kyllä niin nuori että eihän sitä tiedä jos joskus 10 vuoden päästä, mutta näillänäkymin ei. sisko saa lapsen tässä parin viikon sisään joten leikkikaveri löytyy sitten läheltä:)´

taas on viikko putkessa ja pitäis kauppaan lähteä. taidan ostaa kasan herkkuja kun ei ole tullut syötyä mitään pariin viikkoon kunnolla, kun on ollu nää sairastelut jne. sipsiä tekee mieli ihan kamalasti!! huomenna aattelin tehdä vohveleita ja maistattaa topillakin hiukkasen:)

kauheita noi närästysjutut. ittellä ei närästäny kun voimakkaat mausteet ja paprika.

mikä on lapsien lemppariruoka tällähetkellä? topilla on kanakastike ja perunat ja marjapuuro. herkkua on myöskin omena ja leipä.
joko ootte talvikenkiä ostellu? aattelin sellaset pitkävartisen kosteussuojatut ostaa, pääsee niillä set temmeltään.

mites rytmit? meillä nyt on enää yhdet päikkärit ja topi on menny viimeaikoina jo 20.00 nukkumaan. ei siinä kauheasti jää aikaa kun hoidostakin haetaan yleensä vasta 16.00. nytkin oon jo kotona, mutta siivoilen tässä ja teen kauppareissut ennenkuin haen topin.

jospa nyt menis sitten siivoomaan tästä koneelta:D
hyvää viikonloppua heiniksille!!
 
Iitu1
Vastailen pikaisesti kysymyksiin kun sauna kohta kutsuu.Lapsia ei meille enempää tule,yksi riittää,nyt ainakin vahvasti ollaan sitä mieltä.Pojan lempiruokia broilerikeitto,rakettispagetti ja jauhelihakastike,viinirypäleet ja voileipäkeksit myös suurta herkkua!Talvikengiksi hankitaan varmaan goretex tyyliset kengät joissa lämmin vuori,kannattaahan niissä kosteussuoja olla ettei kastu jalat.Meilläkin poika menee yöunille 20 ja herätellään 06 tai 07.Yhdet päikkärit yleensä ottaa ja nukkuu 2-3 h.Hoidossa saattaa välillä nukkua aamusta pienet torkut jos on kovin väsy.Tiikeri vastasikin mutta kysyn uudestaan mitä ehkäisyä käytätte?Toivottavasti mulle e-pillerit sopii kun aloitan ne.Eilen kävi pojalle pieni tapaturma:ajeli leikkiautolla jossa päällä istutaan,auto kippasi ja poika löi suunsa suoraan lelulaatikon kulmaan=(Huutohan siitä tuli ja suun täydeltä verta!Mun kädet ja pojan paita punaisena.Hetken itki ja saatiin vuoto loppumaan kun vettä joi,ei ollut kuin pieni jälki alahuulessa,huulet vaan paljon vuotaa vaikkei isoa haavaa olekaan.Hammas varmaan teki sen.Onko muille käynyt mitään vastaavaa?Nyt saunaan,viikonloput!
 
Tiiti -73
No heippa. Mitäs täällä olikaan kyselty... Ruuasta ainakin. Meillä ei varsinaisesti mitään herkkuruokaa ole. Hyvin takkuilevan alun jälkeen (poikahan aloitti kiinteät vasta 10kk) on aivan kaikki ruokainen. Tai no, tyhmä äiti antoi maistaa jäätelöä, ja se kyllä selkeesti herätti enemmän innostusta ku muu ruoka ;)

Me ollaan vasta äskettäin ostettu ekat ensikengät, ja varmaan sitten seuraavaksi ostetaan just jotkut nilkkapituiset gore-tex kengät, niin ei tartte ainakaan pelätä että varpaat kastuu suomen talvisohjoissa.

Ja ehkäsystä. Meillä ihan kumit käytössä ja niittenkin menekki sen verran hidasta, ettei voi käsittää. Oisko tässä nyt sitten yksi paketti menny synnytyksen jälkeen....

Sitten noista tapaturmista. Me ollaan kyllä onneksi vältytty kaikenmoiselta verentulolta. Jopa tämä "jokainen vauva tippuu kerran jostain" jäi sitten onneksi vaan sanonnaksi, eikä tässä taaperoiässäkään ole kerinnyt vielä mitään tapahtua (kop kop). Tietty mustelmia tulee, ja pää on kopsahdellu seisomaharjotuksissa, mutta ei siis mitään "pelottavaa".

Tänään taas tuli todettua, että poika taitaa kyllä tosiaan olla tosi herkkä. Alotettiin muskari, ja sen jälkeen olikin sitten ihan tuskaa. Itkusti koko ajan (siis sitten kun oltiin jo tultu kotiin), eikä halunnut olla missään muualla kun sylilssä. Ihan tärisi jos yritin laittaa pois. Enkä oikein mitään muuta keksi kun sen muskarin syyksi (tai siis sen että oli paljon lapsia ja vilinää). Että ehkä me sitten homehdutaan täällä kotona kaksistaan ;)
 
Iitu1
Täällä mä töissä kituutan...Tiiti-73:no ei teillä ole kovin paljoa kumeja kulutettu,meillä mennyt niin monta pakettia etten edes muista!Varmaan sullakin halut vielä palautuu,monilla imetys aiheuttaa haluttomuutta kun limakalvotkin kuivat.Meillä imetys loppui n.kuukausi sitten niin nyt aloitan ehkäisypilsut ettei tarvi kumien kanssa enää sählätä.Poika parantunut nuhasta ja muutenkin voi ok,pari yötä oli että muutaman kerran alkoi yöllä itkemään,en tiiä miksi,viime yönä nukkui taas tauotta.Mäkin alan tottumaan työn tekoon ja hyvä mieli että pojalla aivan ihana perhepäivähoitaja=)Nyt lopetettava,palailen taas.
 
kata
Täällä on tyhjät tisut,loppui silloin 10 kk hujakoilla.Vähän pakostakin tai ois voinu muutaman kk:n jatkaakin,mutta on se mammografia tulossa ja haluan sen pois päiväjärjestyksestä.

Kumia meilläkin on käytetty,tai sit välillä ei.Esim tässä kuussa kaks kertaa ilman ja juur puolivälin hujakoilla....Uups,saa nähdä...

"toista" yhteistä tekis mnieli,varsinkin miehen.Mä olen vähän on-off sen ajatuksen kanssa,mutta en oli täysin NOU WAY-mieltäkään ollut,paitsi joskus ihan pari kertaa kun oli tosi rikkonaista...=-)

Maisalla oli kuumetta pari päivää,ei mitään muuta,nyt jo terve.Onneks,päästään vähän uloskin kotoa.
Nyt jatkuu touhut,heip
 
Niiskulainen
Meillä yritetään koko ajan toista lasta tehdä, menkkoja ollut nyt synnytyksen jälkeen ainoastaan 4 kertaa, joten takana 4 kuukauden yrittämä. Nyt sitten 3 päivää menkat myöhässä, mutta testi näytti alussa yhtä viivaa ja sitten 10 minuutin kuluttua tosi tosi haalean viivan. Pitää tehdä toinen testi muutaman päivän kuluttua, ellei menkat ala ennen sitä.

En sitten tiedä onko noissa mun aconin kotiraskaustesteissä, jokin pielessä, kun käyttöohjeessa lukee että anna tikun olla pississä 3 sekunttia ja 5 minuutin päästä tulos on luettavissa. Mulla ei ainakaan alkanut mitään tapahtumaan, kun uitin tikkua 3 sek. vaan annoin testin olla 8 sekunttia, kunnes jotain alkoi edes tapahtumaan ja sitten tyttö heräsikin ja siinä aamupuuhia tehtiin, kerkesin tikkua katsomaan vasta 10 minuutin kuluttua ja ohjeessa lukeekin, että silloin voi olla, että tulos ei pidä enää paikkansa. Pakko siis tehdä uusi. Toivottavasti on onnistanut. =)

 
Tiikeri
Mulla loppu imetys sillon 11,5 kk tienoilla allergioiden vuoksi ainoastaan ja haikeus siitä jäi. Mun nyt oon tyytyväinen kun ruokavalio vakiintunut ja uusia koitetaan saada joukkoon. Vaippa iho alkaa oleen hyvä, vähän jotain vielä, arpea, pientä punotusta, pari näppyä mut tosi hyvä jo. Paljon oon pitäny kevyellä vaipalla, housut ja harsokäärö, tuulettuu hyvin! Mutta on tää kovaa taistelua!!

Viimeksi oon koittanu lauantaista aprikoosia ja heti nousee muutama hassu näppy, vatsaan, naamaan... joo ei käy sekään. Sit taas odotetaan viikko et näpyt häipyis ja koitetaan jotain muuta. Sekä toivotaan ettei ihottuma ärry mistään muusta.

Lumikukka on nyt alkanu onneks syömään vähän paremmin. Kun tässä oli et söi vaan vajaan desin kerralla temppuilujen kanssa. No flunssa hellittäny se auttaa tietty mut keksin myös et hän haluaa syödä ite. Nykyään sit puetaan hihallinen ruokailuessu ja syödään yhdessä =). Aikamoista sotkua mutta ruokaa menee kiitettävästi myös masuun asti. Harjotellaanko muilla jo lusikalla syömistä? Niin ja vasuri näyttäis olevan parempi hih! Ja toi ruokailuessu (vauvalehdeltä saatu) on ihan in,nimittäin meillä ei oo kuukauden päiviin saanu laittaa ruokalappua ollenkaan!! Repii kaikki pois. Mutta essu saa olla =), onneks!

Mulla muuten vähän sama on-off olo toisen suhteen kun katalla, tai siis haluan toisen, mutta en tiä oon ihan vielä valmis. No mä kyl joudun syömään viel noita närästyslääkkeitä joita ei saa raskausaikana syödä joten sen puoleen ei voitaiskaan vielä yrittää. Hyvä kai vielä vähän odottaa..

Perjantaina lähetään Jämsään pappaa kattoon =), kivaa!!
 
Iitu1
Kotona ollaan,töiden jälkeen käytiin kaupassa,oltiin tunti ulkona ja saatiin syötyä.Menee tosi nopsaan nää illat kun kotihommia tekee ja pojan kanssa viettää aikaa.Sitten onkin jo iltarutiinien aika.Toivottavasti Niiskulaisella on pikkukakkonen tuloillaan=)Ja kyllä Katakin vielä yhden tekee,luulen niin...Mekin miehen kanssa oltu välillä tyhmän rohkeita ja oltu ilman ehkäisyä keskeytys periaatteella,vaikkei kakkosta yritetäkkään.Ihme kun en ole jo raskautunut kun tätä ekaakin aloin odottamaan heti,ei tullut yhdetkään menkat enää kun kumi jätettiin pois.Mä oottelen tässä ystävän kaksostyttöjä meille,ovat 8 v.Hoitavat poikaa aina sen aikaa kun käyn suihkussa jos miehellä on iltavuoro,saan rauhassa suihkutella.Ihan kiva kun asuvat viereisessä talossa.Nyt lopeteltava,poika hermostuu kun en anna koskea näppäimiin.Moi!
 
Moona
Niiskulainen miten kävi??? Tuleeko kesävauva??:)

Täällä kotona ollaan. Kovasti yrittävät työpaikalla saada takaisin töihin..apua tarvittais heti (vaikka alustavasti oli puhetta alkukeväästä) ja minä olen kuulemma siihen hommaan paras;) Olishan se lisäraha tervetullutta, mut en usko et tyttö pääsis tuohon lähitarhaan kesken vuoden, kun oli kuulemma heti elokuussa jo täynnä. Joutuisi siis jonnekkin kauemmaksi ja sehän tietäisi toisen auton ostoa ja kuluja lisää. En siis oikein ole innostunut ajatuksesta juuri nyt. Toisaalta saatan kuukauden-pari käydäkkin töissä helmi-maaliskuun vaihteessa, en tiedä vielä.

Meillä rytmit menee niin et unille 20.00, ylös 7.00, unet 10.00-12.00 ja unet 15.00-16.00. Viikon kokeilin yksillä unilla mut oli niin väsynyt jo viiden aikaan illasta, et ei ihan vielä siihen rytmiin siirrytä. Tää rytmi sopii meille loistavasti.
Mitäs rusinalle kuuluu?? Vieläkö käyt täällä pyörimässä??:)
 

Yhteistyössä