HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmeli
moi kaikille. ollaan taas alas pudottu. oottelen täällä että kolmosen leffa alkaa, jos kerrankin jaksais valvoa kun yleensä ei..topi meni jo 19.00 nukkumaan, raukka on ollu han rätti aina hoidosta tultuaan, ovat niin paljon ulkona ja on ihanan paljon aktiviteetteja. oon kyllä tosi tyytyväinen hoitopaikkaan. vielä en oo vaippaasiasta sanonut, koska nyt on ollut aina kuiva vaippa kun haettu ja ihottumatkin lähtenyt.

huomenna ois tiedossa topin huoneen sisustusta , lipasto, lamppu ja ilmotustaulu pitäis ostaa. kiva laittaa jotain uutta. miten ootte muut sisustellut lastenhuoneita? meillä on topilla valkoinen pinnasänky, kaksi vaatekaappia(kirsikka), kirjahylly jossa satukirjat ja leluja, pehmoeläimiä, sohva, nalle-puh-autoratamatto ,taaperoiden nojatuoli, liitutaulu,nallepuh-tauluja, tiikeri-"teko"talja(minulla meinaan astma) ja siniset verhot:) jouluks jo isovanhemmilta pyydettiin pöytä+tuolit:)

kirjotelkaa kuulumisia ja kesäkin jahka kerkiää:)
 
Iitu1
Meillä ei pojan huoneessa paljon tavaraa ole kun huone on yläkerrassa ja oleskellaan yleensä alhaalla,nyt siis valkoinen/mänty pinnis ja saman sarjan hoitopöytä jossa alapuolella lipasto,sitten lasten pöytä+2 tuolia,matto,naurava naamalamppu ja muutama taulu seinällä.Lelutkin kaikki meillä olohuoneessa,siirretään sitten pojan huoneeseen kun uskaltaa sinne yksin jättää leikkimään ja osaa portaat kulkea eestaas.Nuha on mennyt kaikilla ohi ja nyt tutkitaan pojan peppua aamuisin näkyykö kihomatoja,ens vkolla tulee jos tullakseen kun itämisaika 2 vkoa täyttyy...voi kun säästyttäs siltä inholta!Katalta piti kysyä kuin sun mammografiaan menon kanssa nyt kun raskaana taas olet?Voiko siihen silti mennä vaikka raskaus rintojen rakennetta muuttaa?Selkis muuten osasyy siihen miksi pojan vaatteet aina ruuassa kun hoidossa on,hoitaja antanut(opettanut)pojan itse syödä aika paljon,nyt osaakin aika hyvin,lusikka menee oikein päin suuhun eikä tiputtele.Kotona aikaisemmin annoin lusikan käteen niin paukutti sillä vaan pöytää,no hoidossa ottaa tietysti muilta lapsilta mallia niin sujuu paremmin.Pottailukin sujuu hyvin,joka kerta kun istuttaa niin väkisin tiristää pari tippaa pissaa vaikkei hätää olisikaan=)Nyt toivoisi että sataisi jo lunta kun näin pimeää ja märkää,raivostuttaa pukea kuravaatteita pojalle ulos,itelläkin aina hiki päässä...Kertokaahan kuulumisia!
 
Tiikeri
Meillä huoneessa sänky, hoitopöytä, apteekkarin lipasto, vaatekaappi, nojatuoli ja rahi. Meilläkin enemmän viihytään muissa huoneissa kun omassa, tai siis siellä missä muutkin on. Tapetit on meillä täynnä ankkoja ja lattia ruudullinen, voi hyppiä isompana vaikka ruutua =). Aurinkolamppu ja paljon tauluja... kun maalailen ite.

Likka syö antibioottia kun todettiin keuhkoputken tulehdus ja alkava korvatulehdus. Ollaan koko porukka sairastettu tää viikko. Mäkin oon ihan poikki ja flunssanen, kaiken kukkuraks alko menkat tänään =(. Onneks viime yö saatiin jo jonkun verran nukuttua. Jouduttu nukuttaan alkuyö rattaissa makkarissa kun omaan sänkyynsä ei mene millään. Johtuuko taudista vai mistä, saa nähdä....

Tiikeri
 
Moona
Meillä tytöllä ei ole nyt omaa huonetta, mutta sitten keväällä kun on niin laitan sinne sängyn lisäksi lipaston, kirjahyllyn pehmoleluille, pari rottinkista lelukoria, lasten pöytä-tuoli sarjan ja lastenaiheiset verhot/lampun+tauluja tms. Meillä huonekaluissa värinä pähkinä.

Meillä alkaa tammikuussa asunnonmyyntipuuhat, kun meinaamme isompaa katsella. Ekaks vuokralle ja siitä sitten uuteen kotiin (tai rakentamaan jos kiva tontti löytyy).
Mä en vielä tänne ole ilmoitellutkaan, eli meillekkin tulee perheenlisäystä ensivuoden toukokuussa. Nyt on menossa kahdeksas viikko ja kaikki on sujunut hyvin. Tiistaina vasta mennään ekaan neuvolaan ja siitä pariviikkoa --)np-ultraan.
Tää ois meille toinen lapsonen,jos nyt vaan pysyy kyydissä:) Töissä en vielä ole, enkä menekkään, ennen kuin kakkonen täyttää 2 vuotta.
Eikä rahallisesti ole mitään ongelmaa olla kotona, ni näin on nyt hyvä meille:)

Inhottavia nuo sairastelut, meilläkin on jos jonkinmoista pöpöä jyllännyt väliinsä, mut nyt ollaan onneksi terveinä.
Meillä kans tuo pottailu on alkanut sujumaan kivasti. Kakkaa sinne ei tule, mutta pisut monesti. Syödäkkin itse osaa, vaan on kiva väliinsä kun äiti passaa;)
Muskarissa käydään, vaan muita juttuja ei nyt ole. Mulla paljon mammatuttuja äippälomilla ni nähdään muitakin tytön ikäisiä. Omaa tahtoa kyllä löytyy rutkasti, mutta pääosin oikein aurinkoinen neiti meillä. Tä onkin ollut alusta asti niin helppo tapaus, et taitaa kakkonen antaa vähän kyytiä meille;)hih, no..kaikki otetaan vastaan, tä raskaus on enemmänkin kuin toivottu:)
Mukavia jatkoja kaikille,kuulemiin!!!
 
Mare
Moikkelis moikkelis piiitkästä aikaa!

Onpas tovi kulunut siitä kun olen palstalla käynyt, mutta nyt päätin käydä katsastamassa pikaiseen kuulumisia ja paljonhan niitä on. Monella jo kävellään vinhaa vauhtia, töihinkin on lähdetty, uusia vauvoja on tulossa ja niin edespäin. Onnea kaikille raskaana oleville! Meillä on Iida kasvellut mukavaan tahtiin, kehityksessään hän on ollut, sanoisinko enemmän rauhallisen sorttinen, ainakin tässä fyysisessä. Tukea vasten kävellään, konttaamaan opittiin siinä vuoden tietämillä, ja varovaista tuo meno näyttää olevan kaikin puolin. Paljon tuntuu asioita ymmärtävän ja sanojakin tulee; sssh on sauna (tykkää kylvystä ja saunasta aivan mahdottomasti), poppa on lamppu myös= kuumaa, papa=napa, täitä=äiti, mämmä= ruoka (ja sitä välillä vaaditaan suureen ääneen :)) Niin ja mää=lammas ja kaikki muut elävät olennot kuuluvat samaan sarjaan, paitsi koirat ovat vuh vuh. Tyllerö on kaikki ruokainen, meillä syödään hyvin laidasta laitaan, sekä kotitekoisia että kaupan valmiita ruokia ja onneksi ei ole ainakaan vielä mitään allergioita tullut esille. Omin sormin hän syö leipää ym., lusikkaa on vain pitänyt mallina kädessä ja lähinnä hangannut sillä kutisevia ikeniään (nyt on kruunupäitä puskenut molemmille puolille). Lasista hän oppinut juomaan maitoa, se tapahtui jotenkin vain kun aina vettäkin kulautettiin suukkkin ja suuta huuhdeltiin, ja niinpä lasi tapa jäi kaikelle juomiselle. Tuttipullo oli viellä tässä iltamaitohommissa käytössä, vaan nyt on menty muutama ilta ilman sitä, ja eipä tuo ole asiasta ollut moksiskaan, ihmeen rauhallinen otus:) Muutama parin kolmen päivän flunssa meillä on kaiken kaikkiaan koko aikana podettu, vaan pelkään pahoin, että tilanne tulee muuttumaan kun tyllerö on lähdössä hoitoon ja minä töihin. Hirveää stressiä olen asiasta potenut kun olin niin orientoitunut, että olisin voinut hoitaa typsyä vielä kotona vaikka liki 3v. saakka...nyyyf, mutta tälläinen päätös oli sitten tehtävä, että hyvin sekavin tuntein olen aloittamassa töitä marraskuun alusta. Muuten kaikki on sujunut ihan hyvin ja toivotaan myös että jatkossakin sujuu, myös kaikille teille 05 heinäkuisille toivotan hvyiä jatkoja, jos en ennätä täällä vierailla (tai ainakin yritän jonkun verran useammin mitä tähän saakka:):) Niin, vielä meillä nukkuisi tyttö päikkärit rattaissa ulkona ihan mieluusti, muualla ei ilmeisesti osaakkaan (tai en ole edes koettanut), vaan sekin sitten muuttuu päivähoidon myötä. Yksillä unilla on menty n.2-2,5 h päikkärit tuossa 13-15 kieppeillä ja illalla nukkumaan n.20 (kellon ympäri on nukkunut yöunia). Että semmoisia tänne. Hyviä jatkoja tosiaan kaikille! Kuulemisiin!

Mare ja Iida 1v3kk
 
Iitu1
Kiva Mare kun laitoit kuulumisianne,oonkin kaivannut niitä,meillä kun molemmilla oli niitä nukkumisongelmia alkuun kun vauvat herätteli vähän väliä...=)Meillä poika alkoi 10 kk nukkumaan yöt läpeen hyvin,poikkeusöitä harvoin.Mä oon ollut töissä jo pari kuukautta ja alkuun stressasin myös pojan hoitoon vientiä,vaan hyvin mennyt kaikki sielä,poika viihtyy mainiosti enkä ite ole ollut kauheen väsynyt,ehkä alussa vähän enemmän rasitti.Nytkin oon töissä,pikaisesti siks kirjotan.Käyhän useammin kirjottelemassa!!!Ja Moonalle suuret onnittelut kakkosesta!!=)
 
Iitu1
Moonalle vielä että me muutettiin kesällä isompaan asuntoon ja on ihanaa kun tilaa tarpeeksi!Kahdestaan kun miehen kanssa oltiin ei sitä tilaa niin kaivannut mutta nyt kun lapsi niin osaa arvostaa sitä,kuitenkin lapsellakin tavaraa(leluja)ja huonekaluja.Mua ennen raivostutti kun kaksiossa oli kaappitilaa niin vähän,nyt meillä ihana iso vaatehuone=)Varmaan hyvä aika teillekkin isompaa etsiä kun toinen lapsi tuloillaan,muutto ei kovin mukavaa touhua ole,kamala homma pakata ja siivota 2 asuntoa.Kun siinä seassa vielä taapero pyörii joka purkaa laatikot sitä mukaa kun saa pakattua...
 
Mare
Mukavaa kuulla Iitu, että teillä myös yöt rauhoittuneet! Meillä yöt rauhoittuivat varmaneen asteittain kun en ihan tarkkaa ajankohtaa muista, mistä alkaen olisi nukkunut yöt säännöllisesti läpensä, mutta on sitä ollut nyt ainakin tovin jo. Varmaneen samoihin aikoihin kun teilläkin. Ihan hyvin tyttö on nukkunut nyt, ainoastaan jos on ollut kovin levoton päivä (päiväunet jääneet lyhyiksi ym.sählinkiä), on saattanut yöllä kiipeillä ja jotain huudella, mutta tosiaan aika harvoin. Ja kiva on kuulla, että teillä hoitohommelit alkaneet myös hyvin, ollaanko teillä pp hoidossa vaiko tarhassa? Mutta hyvää alkavaa viikkoa ja ISOT onnittelut Moonalle vauvan johdosta täältäkin!!
 
murmeli
moi. onnea vauvauutisista moonalle:)

kauhee stressi päällä, ei meinaa aika riittää kaikkeen kun koulussa alkaa oleen loppusuora ja hommia niin pirusti.tänä aamuna olin ihan kamala, kun äksyilin miehelle ja steressasin vaan. noh, pyysin kyllä jo anteeksi. mikä siinä onkin että toiseen sitten purkaa tän. eilen onneks saatiin tehtyä suursiivot joten nyt voin sitten keskittyä näihin jättimäisiin töihin ..

meillä tosiaan topin huone on ihan meidän makuuhuoneen vieressä ja topi aina toisinaan vihtyykin siellä. lelut meillä on olohuoneessa kuitenkin.

meilläkin on alettu opetteleen syömään itse, mutta aika haparoivaa vielä. tuttipullo myöskin on enää iltaisin käytössä, muuten juodaan mukista. tutti aateltiin kohta ottaa pois, eihän topi sitä periaatteessa enää tarvitse.mikähän ois hyvä keino siihen?

mare; meilläkin on ollut topi rauhallinen oppimisessa, n. kuukaus sitten oppi konttaamaan, nousemaan tukea vasten seisomaan ja nousemaan istumaan. ollaan fysioterapiassa käyty kun huomasivat että vasen jalka on jäykkä. nyt saatiin lähete neurologian poliklinikallekin, kuvaavat aivot ja tarkastavat että ei sieltä johdu.mutta luulempa että ei ole mitään suurempaa ja varmasti jumppaamalla lähtee.

sanoja täällä haeskellaan aika lailla, kunnolla tulee äiti, äijä(isi), poppa, kakka ja ei.
mites muilla, paljonko höpötellään?

nyt alan kyllä taas tekeen niitä kouluhommia, ainut hyvä pointti on varmaan ettö ainakin päättötyö on tehty. sehän tästä vielä puuttuiskin..

hyvää viikonalkua kaikille.
 
Moona
Kiitos kaikille onnitteluista!!
ja kiva kuulla Marestakin:)

Iitulle: Juu kaksiossa mekin asutaan, ja neliö tai isompikin saa seuraava olla. Mä olen "viisaasti" aloittanut pakkaamisen jo nyt. Kaapit on melkein jo koluttu ja kaikki turha roskiin nakattu. Aikas hyvissä ajoin aloittelen, kun ei asunto vielä ole myynnissäkään:) Meillä tätä muuttamista on takana jo kuusi kertaa, joten menee ihan rutiinilla, ja en ole kova keräilemään tavaraa et sen puolesta helppo pakkailla. Ihanaa vaan kun tietää et isompaan pääsee:)

Meillä sanoja tulee äiti, iti(isi), hugo(koira), amppu(lamppu), kenkä, pipo, puku, lelu, auto, ammas(lammas) yms. ääniä matkii mm.koira,kissa,lammas,lehmä.. Kävelty on 10,5kk asti ja nyt kiipeily sohville ja muualle in. Paljon matkii mun tekemisiä, esim.tänään haravoi pihaa kaverina:) Hurjaa on kehitys just tän ikäisillä, ja ihanaa seurattavaa. Nyt mentävä syömään jotain, mut mukavaa jatkoa kaikille!!! :)
 
Niiskulainen
Taas tovi vierähtänyt siitä kun täällä viimeksi kävin ja näköjään paljon on tapahtunut =) Onnittelut kesälle vauvasta ja paljon onnea myös raskautuneille. Mulla alkoi menkat sitten viikon myöhässä ja ajatukset aika sekavat, kun luulin jo olevani raskaana tai ehkä olin mutta varhainen keskenmeno ehkä =(, varta tuli kuin olisi saavista kaatanut. Mutta nyt taas jännätään muistaakseni menkat pitäisi alkaa 25 päivä (eipä alkais =)).

Me ollaan muuttamassa takaisin Kajaaniin täältä pääkaupunkiseudulta nyt marraskuussa, kun mies sai töitä sieltä. Ihanaa on, mutta mulla tippuu "tulot" 200 eurolla, kun ei saa enää niitä kuntalisiä ja kajaanissa sellaisista ei varmaan olla kuultukaan. Miehelläkin tippuu tulot ja työsuhdeasunto ei ole siellä työpaikalla käytäntönä, mutta silti oon onnellinen siellä kuitenkin kaikki ystävät ja minun vanhemmat. Minun vanhemmat ovatkin täällä nyt lomailemassa tai oikeastaan tää on mulle lomaa, kun ne touhuaa tytön kans koko ajan. Mummo on vaan kova myös sotekemaan tytön vaatteita antaa kaikkee tahrivaa ja "unohtaa" välillä ruokalapun pois kokonaan. Meillä kokeiltiin sappipaippuaa ja Dr.Becmannin, mutta eipä tahrat lähde (ehkä himpun haalistuu). Kun tahrat ovat vielä tuoreita toimii jopa suolavesi tai tiskiaine.

Meillä ollaan muuten tapaturmilta vältytty paitsi viimeviikolla tyttö tippu omalta pieneltä pöydätä. Sinne aina tuolin kautta kiipesi ja sai tuhansia kertoja sieltä pois nostella ja kiellellä, sitten sattui tämä, että alas tultiin ilman apuja suoraan päälleen itse siinä olin juuri menossa tyttöä nostamaan pöydältä pois ja näin miten pahasti tyttö tuli alas, sitten huudettiin, mutta illalla taas leikki jatkui normaaliin tapaan. Seuraavana yönä en saanut itse nukuttua paljon ollenkaan vaan seurailin tyttöä koko ajan ja herättelin 2 tunnin välein että sain selville reagoiko tyttö. Onneksi pelkällä säikähdyksellä selvittiin ja tyttö ei enää tuon jälkeen pöydälle ole kiipeillyt.

Iitu; Mun mielestä on ihan hyvä jos vie lapsen hoitoon jos itse sairastelee siis jos sellainen mahdollisuus on. Itse kyllä mieluusti veisin lapsen hoitoon jos sairastun, mulle pienikin flunssa voi viedä täysin voimat, onneksi en ole itse sairastellut vielä. un mielipide on että se on äidin ja lapselle vain eduksi...äiti paranee nopeemmin, kun saa kunnolla sairastaa ja lapsella kuitenkin arki pystyy rullaamaan normaalisti hoidossa.

Mä en ole viittint nyt paljon käydä viihteellä, kun mulla tulee niin herkästi kauhea krapula, jopa kahden jälkeen. Seuraava päivä menee ihan hänekseen sen takia ja vaikkei mitään ole tapahtunut mulla on aina kauhee morkkis ehkä siitä krapulaolon saamattomuudesta. Nyt päästiin käymään miehen kans pitkästä aikaa viihteellä kahdestaan, kun tulivat nuo mun vanhemmat, vaikka ilta oli mukava yökerhossa, seuraavan päivän olo oli niin kauhea, että saa taas vähäksi aikaa jäädä tollanen viilettely ja kun sitä raskauttakin suunnitellaan niin varmaan ihan suotavaakin =).
 
kata
Olipa kiva lukea kuulumisia Marelta,Murmelilta ja Niiskulaiseltakin!!HArvemmin teitä täällä näkynyt..
Täällä mennään mollissa,huomenna ultra ja tuntuu ettei siellä masussa vauvaa ole.Oireet on kadonneet tässä vajaan kahen viikonsisällä ja outoa puukonisku kipua.Päälle 7 pitäsi olla viikkoja mutta epäilen että mitään näkyy.On ollut tä olo jo viikon verran...

Kurjaa..
Huomenna siis varmistuu,aamu 8 jo ultra.Haluaisiva kaavinnan tehdä heti senjälkeen,mutta meillä mies illan pois ja pitäis olla seuraneiti kai tarkkailemassa oloa.Ja autoa en sais ajaa tietty.
Katotaan mille päivälle sais ajan,tuntuu kyllä kauheelta että masussa olisi jo kuollut vauva.

mollissa tänään,kata
 
Iitu1
Voi Kataa,älä nyt etukäteen murehdi,kunhan odotat huomiseen näkyykö mitään vai ei,toivotaan että kaikki hyvin!!!Mutta jos alkio ei elossa niin parempi näin alussa kuin muutaman viikon päästä,silloin menetys tuntuisi suuremmalta kun olisi jo isompi vauvan alku,nyt vasta pieni siemen...pidän peukkuja!Meillä pojalla muutama sana:vettä,äiti,auto,tutti,hattu,ankka.Tuttia saa vielä nukkumaan mennessä lupsuttaa,kun on niin vauva vielä...kerkeehän siitä vierottamaan.Meilläkin poika tippui viikonloppuna sohvalta käsinojan yli päälleen lattialle,löi samalla olkapään seinään johon tuli kunnon mustelma.Kyllä itellä aina sydän hypähtää kurkkuun kun säikähtää!Noita kun ei voi mitenkään välttää ettei ikinä sattuisi mitään,tietty koittaa vahtia mutta vessassakin joskus käytävä.Mare kysyi hoitopaikasta,poika on tosi mukavalla perhepäivähoitajalla.Mulla hyvä mieli aina töissä kun tiedän että hyvin hoitaa,ei tarvi miettiä miten poika pärjää.Niiskulaisella taas muutto edessä=)Ja koitahan uudestaan raskautua!Öitä!
 
Tiiti -73
No onpas täällä ollut vilsketta :)
Ja paljon jo tulossa uusia pikkuisia. Katalle kanssa kamalasti zemppiä, ja pidetään peukkuja että kaikki on ok. Muistan, että ite olin koko ajan ihan varma et joku on pielessä, mutta niin sieltä vaan tuli tuommoinen terhakka pieni mies :)
Onnea myös kaikille muille odottaville.
Me hetki vielä passataan sen toisen yrittämistä, jotta tässä rauhassa kerkiää tän ekan perässä mennä.
Noista tahroista. Mä en ymmärrä, mutta mä en saa niitä kyllä millään lähtemään, vaikka heti laittaisin pesuun. On kokeiltu kaiken sortin tahranpoistot, mutta hiukka haalentuneena ne vaan koneesta ulos tulee.
Meillä tuo jäpikkä pulisee niin ettei suunvuoroa saa. Sanoja on niin monta ettei pysty enää luettelemaan.
Mä en ole vielä missään viihteellä käynyt, eikä kauheasti vielä ole tarvekaan. Muutenkin nuo yöt on vielä niin katkonaisia, että ei yhtään kaipaa lisäväsymystä kiitos ;)
Tuttia ei ole ikinä oppinut syömään, joten siihen pulmaan en osaa auttaa.
Ja pojalla on kyllä oma huone (vaikka nyt se kyllä on vierashuone vielä), siellä on sen polkutraktori (ihan pop-juttu) ja vaatelipastot. Sänky on sitten meidän makkarissa, ja muut lelut olkkarissa.
Nyt on poika ollu nuhassa jo viikon. Nenä ihan tukossa. MIeskin sai sen saman taudin, mä olen onneksi vielä välttynyt *kopkop*. Niin, ja 5 päivää ollut vatsakin vähän löysällä tuolla pikkusella. Kakkii tosi monta kertaa päivässä raukka :( Ihan on pylly ruvella kun kakka kokoajan siellä muhii. Aina on ollut tosi hyvä iho, ei mitään ongelmia, niin nyt vähän näkee (ja siis tiedän että tosi pienessä mittakaavassa), millasta se esim Lumikukan ihottuman kanssa on :(
 
Tiikeri
Ihanaa kun on paljon viestejä =)

Kiitos Tiiti-73 yrityksestä ymmärtää! Meillä onneks kestoilla vaippaiho pysyy hyvänä, mutta tänään taas yksi vaippa todettu huonoksi kun hankas Lumikukan reidet ja vatsan ihan punaseks =(. Just kun olin sen saanu suht hyväks, plääh! Tänään tilasin taas netistä pari uutta vaippaa kokeiluun, josko joku kävis meillekin. Ja kaulassa muutama kutiava läntti, oisko sitten tattarista kun on sitä viikko nyt annettu, koitetaan olla viikko nyt ilman sitten. Mut muuten menee hyvin ja ihanaa kun aletaan vähän paraneen tästä flunssasta sun muusta, vaik sitkeessä tuntuukin olevan.

Voi Kataa!! Toivotaan et kaikki on hyvin, jos sä vaan kuvitteletkin. Varpaatkin on pystyssä, onnea toivotan!!

Niiskulaiselle onnea raskautumiseen, inhottavaa tuo kun luulee ja ei ookaan. Toivotaan että me molemmat raskaudutaan pian ja tietty muutkin jotka haluaa =)! Mulla tuli kans tosi runsaat menkat nyt, onneks tänään vuoto vähän hiljentyny. Aamulla oli lakanat veressä, yök! Mutta kyllä meillä sappisaippualla lähtee, kaikki melkein pesen 60 asteessa ja jos ei ekassa pesussa lähde niin sit tokassa.

Onnea Moonalle!

Meillä osataan sanoa äiti, isi, kissa, tyttö, vauva, amppu=lamppu, lakki, takki,kakka, kukka, pissi, tissi,ankka,pappa, hauva, auto ja eläimiä matkitaan: lehmä, koira,lammas. Sanoja on aika paljon ja tänään sano ekan kerran 'mä haluun' hih, mut vaan kerran!

Kävely on kehittyny paljon ja enää ei tarvi onneks paljoa kantaa. Mut samalla myös keretään joka paikkaan. Kukkamullat, telkkari, stereot, johdot yms kiinnostaa kovin. Enempi on selvästi vahtimista kun pari viikkoa sitten, eli mihin tää vielä menee?? =)

Meillä ei kans mitään pahempia haavereita oo sattunu. Mut mustelmia tulee usein ja yleensä päähän mut myös pepussa on yks =). Tänää meinas puota sohvalta kun istu ihan reunalle, just sain kädestä kiinni, huh! Sydän syrjällään täälläkin ollaan..

Unet meillä on menny nurinkurin kun päivällä voitas nukkua neljäkin tuntia väliin mut yöunille ei sit mentäskään kun 21-22. Väliin joudun herättään päikkäreiltä kesken kun nukkuis vaan, eikä sit nuku taas hyvin yöllä. On se kun vauvana ois saanu nukkua mut ei nukkunu nyt taas nukkuis päivällä....

Mut nyt suihkuun ja kohta maate.
 
Niiskulainen
Kata ihan pakko sanoa, kun silloin tyttöä siis tuota meidän esikoista odottelin oli mullakin tosi kivuliaita kipuja etenkin raskauden alussa, sellasia niinkuin sinäkin kuvailit, puukoniskuja. Välillä oli niinkin kovia, että ihan sänkyyn piti mennä sykkyrään ja tosissaan luulin, että nyt se sitten on kaikki ohi, mutta raskaus vain jatkui. Toivottavasti kaikki olisi Kata ok, minäkin täällä pidän peukkuja pystyssä.

Mulla oli muutenkin aika outo raskaus, että tunsin tosi vähän potkuja koko raskauden aikana. Mulla oli istukka tossa edessä, joten ne kai vaimensi hiukan noita potkuja eikä ollut niin tuntoherkkänä, mutta kun käden laittoi masun päälle kädessä tuntui potkut, mut ei siis oikeastaan muuten.

Jännää tämä kuu, normaalisti tuo tytön kakka ei yökäyttä, mutta tänään vähän yökkätteli, onkohan tää jotain raskausoireita. =)...
 
kata
Heippa ja kiitos tsemppauksesta.
Ultrassa meidän pikkuvaaveli pitää elämästä lujasti kiinni,sydän nähtiin lyövän ja kuultiinkin!
Olin aivan äimänä,mä niin olin varautunut että vaavi on poissa-että oli mun vuoro kärsiä keskenmenon kivut ja tuskat.
En voi uskoa todeksi että meille tulee vauva!!Vaan on mustaa valkoisella,ja silmiä on uskottava!
La on 05.06.07!! AIka hauska syntymäpäivä!Sentin kokoinen pikku papunen siellä köllötti,nyt alkaa muut pelot kkun tietää että hengissä on!!

Kiitos vielä teille ihanat heinämamit!

-kata-
 
Niiskulainen
Ihanaa Kata, onnea nyt kovasti raskaudesta. Tuli niin hyvä olo tosta uutisesta, että oon täällä ihan suu virneessä, itkettää ihan ilosta. Onneksi kaikki oli hyvin.

Meillä mummo ja ukki lähti tytön kans kauppaan, niin olen tässä ihan itsekseen taidan mennä sumpit keittää ja sitten kahtelee huuto.nettiin talvihaalaria. Oon tosissaan jäänyt koukkuun tohon huuttikseen =) Ajattelin tota reimatecia talveksi...se on kai ihan hyvä?
 
Tiiti -73
Voi kun ihanaa että Katalla ja papusella kaikki hyvin :)
Onnea vaan, ja toivottavasti syntyis laskettuna päivänä, on niin tosiaan hauska pvämäärä :)

Ja Niiskulainen, mulla oli raskaudessa ihan sama. Tosi vähän tunsin potkuja. Saatto mennä pari viikkoakin ettei mitään. Ramppasin 2-3 kertaa synnärilläkin käyrässä, ja neuvolassa kuuntelemassa ääniä :)
Mutta kaikki meni sitten hyvin. Poika tais masussa nukkua parin vuoden tarpeet, kun on nyt niin vähäuninen, hih
 
Iitu1
Hienoa Kata että kaikki ok,kirjotinhan että älä etukäteen murehdi=)!Sitkeitä on pikku siemenet joista isoja itää.Te jotka uudestaan raskauduitte niin käykää meillekkin välillä kertomassa uutisia vaikka kuuluttekin nyt "uuteen 07 ketjuun".Nyt takas töihin...
 
Tiikeri
Hieno Kata, hyvin menee, ei kantsis aina murehtia mut sellasia me naiset taidetaan olla =)!!

Meillä likka meni nukkuun tasalta, saas nähdä kuinka unta riittää. Eilen nukku 3 h 20 min päikkäreitä, tää on ihan huippua kun ei oo vaavinakaan nukkunu noin paljon. Meni puol kymppi nukkuun illalll ja pari kertaa huuteli mut sit nukku aamuun puoli ysiin. Aikasta hyvin, voi olla et tauti viel väsyttää lisää.

Hassua vaan kun en oo tottunu et koko päivä nukutaan. Uutuudeltaan tylsää kun ei voi mihkään lähteä, ei oo ketään kuka tulis käymään tms. Eikä aina jaksa hulluna kotihommia rehkiä, mut tarvis silti osata nauttia kun tällasta nyt kerta on.

Loppuis nyt nää menkat et pääsis vaavia touhuileen hih!
 
Niiskulainen
Meillä päivärytmi on ollut pitemmän aikaan sellaiset et yöunia nukkuu noin 21.30(22)-8(9) ja sitten päikkärit 12-14 (15). Unia tulee yhteensä noin 12 tuntia se on aika vakio. Yöllä saattaa tyttö herätä kerran, useammin jos vähänkin sairas tai hampaita tulossa. Olisi kyllä ihana toinen muksu, mutta vähän kyllä se yöherääminen minua rassaa. Miten sitä jaksaa sitten taas niitä ja sitten on pakko aamulla nousta aikoinaan esikoisen kanssa touhuilee ei auta lepäillä.

Mutta siltikin toivo kova toisesta, toivottovasti tiikeri meillä kohta tärppäis ja päästäis taas odotuksen ihanuuteen =). Ties vaikka mulla ois tärpännyt, nimittäin ihan toden totta minä täällä itkeskelin ilosta, kun luin tuota katan uutista ja ei se ihan normaalia minun käytöstä ole, että ihan noin voimakkaasti reagoisin.
 
Tehotyttö
Täällä sitten tuo nelosen odottaminen ei jatkunut kovin pitkälle. Sunnuntai-iltana alkoi vuodot ja maanantaina sovitussa alkuraskauden ultrassa todettiin keskenmeno. Viikkojahan ei ollut vielä kuin n. 6, mutta pahalta tuo silti on tuntunut. Lääkäri antoi heti luvan uuteen yritykseen, kun näytti kaikki ihan siistiltä. Tähän samaan syssyyn sitten mummuni nukkui eilen illalla pois, että on sitä itketty tällä viikolla monen vuoden edestä... Mummu oli jo vanha, melkein 96v., mutta silti sekin on surullista.

Tämä viikko on koululaisten syyslomaviikko, joten lapset ovat täällä hyvin pitäneet äidin touhussa. Iskälläkin on nyt to-pe lomaa, joten saadaan touhuta koko perhe yhdessä monenmoista mukavaa. Sunnuntaina lähden koululaisten kanssa laivareissulle, ollaan oikein yötä. Olen tässä miettinyt, että jos sen vielä vaihtaisikin koko perheen reissuksi. Mies on ollut niin ihana tuki tässä tällä viikolla, että haluaisin hänet mukaan tuolle reissullekin. Mutta katsellaan...

Ja pikkumies on niin ihana pakkaus. Touhuu ja tutkii. Puhunut hän on jo pitkään aika paljon. Osaa jo tosi vaikeitakin sanoja kuten juusto, kiitos. Kahta sanaa peräkkäin tulee jonkin verran: Moi äiti, anna tätä, kakka pois. Kävelemään hän lähti tuossa 1v2kk. Tuosta taapertajasta saa kyllä voimaa vaikeita hetkinä :)
 
Niiskulainen
Voi tehotyttö, voimia teille. Niinhän sitä sanotaan, että keskenmeno on elämän kokoinen menetys ja vielä mummonkin pois meno samaan aikaan.

Nyt tuli koiranulkoiluttajat näköjään pihalta, pitää mennä heittää tytöltä tuota vaatetusta... pitää käydä taas täällä paremmalla aikaa.
 

Yhteistyössä