HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Tiikeri
Käytiin sairaalassa ja asioilla tänään. Hitsi kun on kalsee paikka tuo sairaala, yök! Mut nyt on parempi olo kun näki et kaikki on ok. Sormi vaan ja sekin tulee kuntoon, saatiin istutettua takasin, luultavimmin tulee ihan hyvä sormi vielä. Tulee vaan nuo vuoden takaset muistot kun mies oli sairaalassa ja äiti kuollu tms. On niin tuoreessa muistissa että siks toi sormijuttukin tuntuu kovemmalta.

Mies ei vielä päässy kotiin tulehdusvaaran takia mut huomenna ehkäpä.

Meil on kaks pulkkaa, toinen oma ja toinen lainassa. Molemmissa on selkänojat ja se jossa korkeempi on parempi, likka kun tykkää lökötellä ja pulkkailu alkaa monesti nukuttaan =).

Mekin teetetään kuvasta kortit ja kalenterit myös suvulle. Mut vielä on vaiheessa kun ollu monenmoista. Nyt tuli hyvä kuva ulkona kun lunta sato =).

Öitä, oon ihan poikki kun likka valvoskellu ja reissattu sekä stressattu..

Iitu1
Onpa outoa olla iltavuorossa töissä kun olen vaan tehnyt nyt aamua.Elikkä pojan hoitotäti lomalla niin mä olen aamupvät pojan kanssa ja mies sitten illat.En tahdo vielä varahoitajalle viedä kun ei poika ymmärrä miksi joutuu oudolle ihmiselle vieraaseen paikkaan,onneks järjesty tää vko nyt näin.Ollaan koitettu pulkkailla vaan eipä poika oikein viihdy kyydissä,hyppää vauhdissa pois.Tänään oli ihana ilma ja oltiinkin jo aamusta 1.5h ulkona.Pojan lempipuuhaa raahata varrellista lastenlapiota ympäriinsä tai istua lumikolan kyydissä=)Palaamisiin!

kata
Voi Tiikeri,teilläpä käynyt ihan kauheen ikävästi!!Onneksi näyttää paremmalta,mutta työ työjuttu taitaa olla kurja jos sopparikin raukee juur..Onni onnettomuudessa että sormi,ettei koko käsi.
Nyt vitamiineja kovasti että paranee hyvin ja kalkkia sun muita hyvyyksiä!!

Täällä pahoinvointi on vähän parempi tai siis olo!No se saattaa olla kohta kyllä kehno mutta suunta on parempaan!!

Maisa on kyllä niin ihana tyttö,aurinkoinen ja naurava.Äitin kulta sanoo ja halaa vähän väliä sekä pusut on ihan must!!
Kiukuta meillä ei,sekin aika varmasti koittaa.Sinnikäs ja siisti on tyttö,lelut siivoo mistä ottikin.Aika hassua sillä meillä ei juurikaan tuollaista vaadita.Ihan itse sen hoksannut,kai se on mukavaa.

Tän flunssa aikan Maisa oppi niistämään ja hienosti niistääkin! Ja koko ajan.=)Pyyhittävä on vaikkei tulosta tulisikaan!!

Heipat!!

Iitu1
Voikun meilläkin olisi yhtä aurinkoinen poika kuin Katan Maisa!On kyllä silloin kun leikitään,luetaan ja pelleillään,mutta kun ulos varten puetaan niin johan alkaa kitinä ja rimpuilu.Samoin kun jostain kielletään tai poika itse hermostuu leikkeihinsä niin parku alkaa ja heittelee tavaroita,makaa pitkin pituuttaan ja osoittaa mieltänsä.Mäkun luulin uhmailun tulevan paljon myöhemmin...vaan sehän alkoi jo heti vuoden iän jälkeen.On kyllä helpompiakin päiviä välillä.Joten temperamenttia löytyy,miehen mielestä äitiinsä poika tullut.Lauantaina onkin lasten ilmaiskonsertti jossa esiintyy Tuttiorkesteri,vietävä poika katsomaan sitä koska telkasta kun näkee alkaa heti tanssi,taputus ja pyöriminen.Hauska mennä sinne=)Teletappeja videolta ja mainoksia katsoo telkasta,ei juuri muuta,no lauantaiaamun pikku kakkosta seurailee leikin lomasta.Onneks kohta työpäivä ohi,oon ihan poikki...moikka!

murmeli
moi.

juu yhdyn iitun sanoihin, eli uhmaa on meilläkin kamalasti ja kasvaa vaan kokoajan. suuttuu kielloista, saa raivareita kesken syönnin jne. aika raskasta välillä. mutta jos jossain vaiheessa helpoittais? yölliset kauhukohtaukset on palannut, kaks yötä on nyt valvottanut 02-aamuun. ja siitä sitten parin tunnin unilla kouluun, huoh. täytyy neuvolassa mainita tästä josko jotain apua sais. fysiossa käytiin jälleen ja totesivat että synnytyksessä on topille tullut hapenpuutetta ja vaikuttaa vasempaan jalkaan. se kuitenkin saadaan kuntoon erikoiskengillä ja jumppaamalla. aivot kuvataan joulun jälkeen. aika kamalaa, mutta täytyy ajatella niin että olisi voinut olla pahempaakin. topi kuitenkin nyt jo oppi ottamaan tukea vasten askelia, mikä on ihana juttu!!

kotirintamalla menee hieman vaikeemmin..onko teillä muilla ollut kamalia kriisejä parisuhteessa joskus? meillä on nyt jo niin kamala että pelkään eron tulevan..miten sitä sitten pärjäisi:( toivottavasti asiat selkiintyisi..:/

tiikeri:teille on kyllä tapahtunut liikaa ja pienessä ajassa. jospa nyt koittaisi paremmat ajat, se olisi kyllä suotavaa. voimahalaus sinne.

nyt tentikirjojen pariin ja nukkumaan. huomenna onkin siskon sormiaiset, joten vapaailta tiedossa..

kata
Murmeli-Miten vaikuttaa vasempaan jalkaan?Meillä Maisa kääntää vasenta jalkaa sisäänpäin ja olen siitä ollut huolissani.Mutta kun tiiän että on melko yleistä vielä että alle 2 vuotiaat vähän astuvat miten sattuu ja kompuroivat.Maisalla oli nimittäin kaks kertaa napanuora kaulan ympäri...
Tyttö kyllä kävelee hyvin,juokseekin mutta on sellanen kompuroiva,kaatuilee herkästi.No,vasta 2 kuukautta kävellytkin et siks en kauheesti ole raahannut lääkäriin tuon vuoksi.

temppuilijoiden äiskät,auttaako jos houkuttelee-tyytliin
-tiiätkö minne kenkä kuuluu?tai minne käsi menee?Osaatko laittaa?
Voi olla että Maisalla pukeminen siks on ihan mielekästä kun se on niin tohkeissaan kun tietää aina mitä tehään.Ja äiti ihmettelee ja kiittelee.Kiitti on Maisan sana jokaväliin!!=)

Parisuhteesta...Välillä leiskuu,mulla varsinkin.Nä raskaushormonit heittelee ja mies kun omaa yritystä pykää pystyyn ei osaa/tajua mun oloiluja.
Sitten leimahtaa.Noo,mies sanoo että tietää kkyllä aina kun on ollut törppö!!

Puhumista vaan kauheesti.Niin kauan kun jaksaa ja haluaa puhua,ei ole hätäpäivää.Mut oikeesti kannattaa tehä töitä parisuhteen eteen,sillä suurin osa eroista tapahtuu kun lapsi on noin 2 vuotias.
Ikävä kyllä.Siinä jotenkin eletään eka vuos lapsen kautta ja lapselle,unohdetaan parisuhde joka pitäsi olla se KANTAVA voima.
Toinen vuos on riitaa ja huutoo,kumpikin väsyy.
Peli poikki vaan ja enemmän huomioo suhteelle.Siitä voi saada toimivan,mutta yritystä tarvii.
Kuuntelua ja toisen toiveiden huomioimista ihan arjessakin.

Miten se voi olla niin vaikee ottaa ensiaskel toista kohti,halata ensin taikka sanoa jotain kivaa??
Mä koitan kansa parantaa tätä,meillä mies yleensä se joka "taipuu" ensin.Eli fiksumpi.=)
Oon kauhee jäärä ja miks?
Mitä siinä voittaa,ei mitään saa pahan mielen vaan.
ELi nyt joka nainen ottaa ukkokultaa kaulasta kii ja sanoo että on hirmusen rakas!!

Niin,heti kun ukko tulee kotiin...=)
Eikä olla pahalla päällä vaikka ollut raskas päivä ja muksut kränää...=)

Positiivista energiaa,laitetaan vaikka joku kiva viesti miekkosille ja sanotaan heti niitä kivoja ja tärkeitä sanoja!!

Tulipa romaani,mutta oikein kovasti kaikille voimia ja jaksuja!!

-kata-

Iitu1
Täytyykin kokeilla noita Katan mainitsemia "huijauskikkoja" pukemisen aikana=)Jos alkaisi sujumaan helpommin,tänäänkin ulos lähdettiin pienen taistelun jälkeen.Murmeli:eek:n meilläkin välillä miehen kans kinaamista,muttei tosin mitään vakavaa vaan ihan normaalia mitä on joka parísuhteessa.Hyvin voidaan puhua joten asiat selvitetään saman päivän aikana,eikä meillä kovin usein kiistellä.Mies on rauhallisempi kuin minä.Mä en sanoja säästele kun yhteen otetaan.Todella elämä muuttuu kun lapsi syntyy,kaikki asiat ja rutiinit menee uusiksi,pakosti vaikuttaa myös parisuhteeseen.Koitettava vaan muistaa ja jaksaa ottaa toistakin huomioon,ja niin että molemmat tekee töitä suhteen eteen eikä vaan toinen,ymmärrystä mukaan ja mietittävä asioita kaikkien kannalta eikä vaan omalta osalta.Jos itteä väsyttää ja masentaa niin sen helposti purkaa siihen rakkaaseen elämänkumppaniin eikä tule ajatelleeksi että myös toinen saattaa olla väsy,ja niin se riita on valmis.Koittakaa selvittää asiat,niin on kaikille paras.Rutistus!Todella hienoa että Topin jalkaan auttaa jumppa enkä usko että aivokuvissa mitään hälyttävää on,kuvaavat varmuuden vuoksi.Olisi kai muitakin selvempiä oireita jos enemmän tarvisi olla huolissaan.Kertoilehan sitten miten Topi edistyy.Lähden vajaa kahden viikon päästä työkaverin kans Tallinnaan risteilylle,saa päivän shoppailla,ihan mukavaa pitkästä aikaa laivalle lähteä.Saa herkutella seisovassa pöydässä!Nyt töihin takasin,viikonloput!

murmeli
moi. kiitti kannustavista sanoista kata ja iitu:) meillä vaan ongelmat piilee jo aika paljon syvemmällä, on luottamuspulaa ja miehellä on ongelmaa alkoholin kanssa.tuntuu että on ainut joka yrittää ja tiettyjä asioita en hyväksy miehen käytöksessä. oma isä oli alkoholisti ja topin lähelle en sellaista ihmistä halua, johon ei voi luottaa. ollaan nyt menossa vielä jutteleen ulkopuoliselle näistä ja koitetaan elvyttää tää juttu. saa nähdä miten tässä käy. keräilen jo voimia siihen että ero kenties tulee. näin nuorella iällä se vaan tuntuu aika karmealta.

eli topin jalka on leikkiessä ja muutenkin koukussa ja varmaat kippurassa, sekä kääntää vasenta jalkaa sisäänpäin. tosiaan olivat perhepäivähoidossa huomanneet, neuvolassa eivät huomanneet ja käytiinkin sitten ihan lääkärissä ja sieltä samantien saatiin lähete röntgeniin. lonkat oli kunnossa ja siitä sit mentiin fysioterapiaan. nyt kun oltiin niin saatiin todella hyvät jumppaohjeet ja jalka on alkanutkin rentoutumaan tosi hyvin. me jumpataan sitä aina kun mahdollisuus. neurologi sitten antaa tarkemmat hoitoohjeet ja tosiaan aivot kuvataan. ei ole mistään vakavasta kyse, mutta kuvaavat varmuuden vuoksi ja synnytyksessäkin hapenpuute on ollut niin pieni että on vain jalkaan vaikuttanut, onneksi.sisälle tulee luultavammin erikoiskengät. eiköhän se topi siitä sitten pääse liikkeelle:)

nyt siivoilemaan:)

Tiiti -73
Noista kaikenmaailman kiukutteluista ja muista olen ainakin ite huomannut, että paljon on kiinni myös siitä omasta käytöksestä. Eli jos lapselle vaan tuppisuuna yrittää pukea kiireellä ja hermona päälle, niin ihan saletisti on mahdotonta. Mutta sitten jos siinä pirteenä kaikkee kyselee, ja tekee just esim pukemisesta "leikin", niin paljon paremmin menee. Toki vaikuttaa myös lapsen luonne, ja eihän sitä aina itekään jaksa zemppailla, mutta kuiteskin. Meillä on tuo poitsu ainakin sellanen sisupussi, että jos väkisin jotain yrittää, niin tuskallista on. Helpommalla pääsee, kun menee ns hänen luonteensa mukaisesti.
Meillä jäi nyt pari viikkoa sitten yötissikin pois flunssan yhteydessä, mutta eipä se parempia yöunia ole tuonut, krooh pyyh. Tämä nyt vaan on tällänen hyvin usein heräävä yksilö. Ja minä kun niin toivoin että olis isänsä unenlahjat perinyt, mutta ei...
JA murmelille parisuhdejutuista: Tiedän kyllä ton tunteen. Meilläkin kynnettiin välillä tosi syvällä. Oli just tollasta luottamuspulaa yms (ei alkoholiin liittyvää). Mutta koska mies itse oli todella sitoutunut korjaamaan tilannetta, niin tässä sitä aina vaan porskutetaan. Mutta se tosiaan vaati sen, että hän muutti monesta asiasta näkökantaansa täysin. Eli oli ns saanut vähän kieron kasvatuksen, eikä edes pitänyt joitain asioita väärinä, vaikka ne yleisen käsityksen mukaan sitä olisikin...
Mutta mitään ei ois kyllä tullut jos ei hän ois ite niin täysillä ollut mukana. Mä olin ehkä jo vähän luovuttanutkin. Ja sit välillä mua itteeni ahdisti, kun sanottiin että etkö vaan voi unohtaa menneitä. Kaipa sitä itekin mieluummin unohtais kun muistais sellasta joka tuo pahanmielen. Ja vaikea oli unohtaa kun samoja virheitä toistettiin.
Ja ymmärrän kyllä täysin että toi alkoholiasia haittaa. Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja sovittua, mutta toisaalta jos ette saa, niin ei elämäänsä kannata "tuhlata" suhteessa jossa voi pahoin. Varsinkin jos tosiaan voi sanoa että kaikkensa on yrittänyt (just käynyt ammattiapuakin saamassa). Monet kyllä eroaa meinaan myös aika hepposin perustein.
No mutta, nyt voisin syödä hiukka suklaata, poitsukin vielä ulkona nukkuu :)
Hyviä vointeja kaikille

Tiikeri
Moi!
Meillä tyttö taas flunssassa ja yskää, ihan vetämätön on mut onneks yöt nukkuu. Miehellä näyttää sormi alkavan tulehtuun, kääk! Vaik just oli tarkastuksessa tosi hyvä. Lääkäri soittelee kun kerkee.. Meidän pitäs päästä pappaa kattoon Jämsään mut saa nähä päästäänkö.

Pikkasen meillä muuten ollu riitasta kun mies jäi kotiin. En pysty sopeutuun et mies on koko ajan tuossa ja mulla menee ajatus ihan sekasin. Kun oon tottunu tekeen kotihommia ja omia hommia, pitää olla ajatus kasassa et muistaa kaiken tehdä kun tyttö nukkuu. Nyt mies selittää ja häärää, pompottaa yms omia juttujaa ja yhteisiä juttuja. Ei se ymmärrä tätä rutiinia mikä täällä kotona on ja niitä hommia mitä pitää tehdä et arki pysyy hanskassa. Se vaan häärää ja häslää joka suuntaan, on sellanen 'sähkösaapas' luonteeltaan. Argg, kaikkee häärää ja moni juttu jää kesken. Eilen juteltiin ja päätettiin olla kiukkumatta mutta taas kiukku tulee päälle kun kaikki kaatuu päälle. On tää kans ja mä oon huono sopeutuun uusiin tilanteisiin ja väsyttää zzzz... niin ja tietty mies ei kaikkee pysty ton sormen kans tekeen mut sit se kyllä osaa häiritä mun tekemisiä ja ajatuksia säheltelyllä ;).

Murmelilla on isompia ongelmia, turhaan mäkin valitan.. voimia sinne ja onnea toivotan. Tiedän kans alkoholismista ja se on tosi kaameeta, äiti kun oli ja ikäni siitä kärsin vaik äiti onkin jo kuollu. Mä oon tosi säikky viinan suhteen, enkä oikeen kestä ryypiskelyä jos se on usein tapahtuvaa. Tosi vaikeita juttuja, mut pidä jyrkkälinja ja ajattele lastasi!

Iitu1
Täällä taas poika sairastaa...=(Mä menin jo aamuyöstä töihin,poika oli herännyt puol 5 kauheesti huutamaan eikä meinannut isänsä syliin rauhottua.Loppu yö oli ollut rikkonainen,hoitoon meni kuitenkin mutta jo aamusta haettiin pois kun oli oksentanut 3 kertaa.Kyllä oli kalpea ja väsynyt poika.Kotona ei kertaakaan oksentanut mutta oli itkuinen.No päikkäreiltä heräsi pirteänä,oli hyväntuulinen ja söikin ruokaa,mikään ei aamupäivällä kelvannut.Meillä oli tänään muutenkin varattu aika lääkäriin korvakontrolliin ja tulehdus löytyi,ei ilmeisesti lähtenyt pois 3n viikon takaisella lääkekuurilla.Nyt sitten uudet antibiootit ja lääkäri meinasi että oksennuskin johtui korvakivusta sekä kuume jota oli iltapäivällä 39 c.Toisaalta vatsapöpökin olis voinu olla koska lauantaina oltiin sielä konsertissa jossa oli satoja lapsia,helposti sieltä tarttuisi.Ei voi varmaks sanoa mutta pääasia että nyt tulehdus paranisi.Poika oli ihan innoissaan Huvitutti orkesterista,tanssi hurjasti,taputti ja kikatti ääneen,tuli ihan tippa silmään kun seurasin miten hauskaa rakkaalla lapsellani oli,lapsen ilo kun tulee suoraan sydämestä=)Myös mä suhtaudun alkoholiin aika kielteisesti jos ruvetaan kännejä vetämään joka viikonloppu.Tietty muutamat saunaoluet tai paukut sallittuja sekä humalatkin silloin tällöin mutta kohtuuskäyttö pitää olla.Parasta lapselle olisi saada elää yhdessä molempien vanhempien kanssa mutta jos suhde on huono niin lapsikin sen vaistoaa.Parempi lähteä kuin elää onnettomassa suhteessa jos kaikkensa on jo yrittänyt,ajateltava myös itseään ja omaa jaksamista.Jossain se sietokyvyn raja tulee kaikilla vastaan.Eron sattuessa toivoisi aina että lapsi saa tavata molempia vanhempia eikä kostettaisi omaa katkeruutta lapsen kautta.Valitettavasti asiat ei aina oo niin helposti ratkottavia.Mutta kaikille jaksamista ongelmien keskelle!

Iitu1
Pojalla kuume jatkuu,yks kuumeeton päivä oli välissä.Eilen illalla taas 39.5 c ja tänään heti aamusta 38 c.Ihme juttu,jos johtuu korvatulehduksesta niin luulisi jo antibioottien auttavan kun neljäs lääkepäivä menossa.Pitää soittaa tänään lääkärille jolla käytiin.Mua alkaa jo huolestuttamaan kun vähän väliä poika kuumeessa...

murmeli
kiitoksia kaikille kannustavista sanoista, kirjottelen sitten miten asia etenee. tämä viikko ainakin ollut yritystä täynnä eikä alkoholia ole ottanut tippaakaan.ja kyllä, mies yrittää täysillä nytten mun kanssa, toivottavasti kauemmin kuin vain hetken.

iitu, on kyllä kamalan kipeänä poikasi ollut. hyvä varmaan on saada uudestaan lääkäriin että saatte vielä toisen kuurin perään. toivottavasti poika paranee pian. topillakin on nokka taas vuotanut ja niin vuotaa kaikilla muillakin lapsilla hoitopaikassa, eli ei kaukana taas kuume jne.korvatulehduksilta ollaan toistaiseksi vielä vältytty.

fysio oli taas tänään ja tuli kauhea hätä kun se nainen kertoi että kun aivot kuvataan, niin topi nukutetaan:/ no siis tottakai, eihän se muuten onnistuisi, mutta kamalaa! onko se edes noin pienelle turvallista täysin?? no nyt sitten nainen perui vähän puheitaan ja sanoi että se happivaje synnytyksessä on vain yksi vaihtoehto, mikä on syynä jalan toimivuuteen. aloin sitten yksikseni miettimään että mitä muuta se voisi olla ja meinas itku tulla. topin pää ja jalka ultrakuvataan aivokuvauksien lisäksi ja otetaan verikokeet. onks tässä nyt jotain sellasta mitä mulle ei kerrota?? :( miksi ne verikokeet otetaan??

no eilen tuli aika neurologille, 21.12 me päästään alan erikoislääkärille, joka on kuulemma ylin ja paras kaikista tässä asiassa. eiköhän siellä kerro sitten jos on jotain vakavampaa....

mites katan raskaus on sujunut? ja miten kesän arki vauvan ja taaperon kanssa?

tiikeri: onko miehesi käsi jo parempi?pääsittekö jämsään:)? aika sohjoa täälläpäin!

hyvää viikonloppua kaikille!

Tehotyttö
Pikatervehdys täältäkin pitkästä aikaa!

Täällähän on ikävästi kovin kipeitä lapsukaisia. Meilläkin pojalla oli ensimmäinen kunnon flunssa ja kestikin pitkään. Käytiin ekaa kertaa lääkärissäkin, mutte korvissa eikä keuhkoissa mitään ollut. Sitkeä tauti vain.

Meillä jännätään, että oliskos uusi yritys tuon pikkunelosen suhteen tuottanut tulosta. Keskenmenon jälkeen alettiin siis samantien uudestaan "värkkäämään" ja ovis tulikin tosi nopsasti. Nyt on kp 35/33-34. Oireet on ollu niin vahvoja, että perjantaina testasin, mutta negaa näytti. Uutta testiä varmaan vasta ensi viikon loppupuolella, jollei ne menkat sieltä nyt kummiskin tupsahda. Jännäillään siis :)

Terkkuja kaikille!

kata
Voi Murmeli kun kurjaa.
Mahtaisko verikokeilla sulkea tulehdusta pois,en heti keksi mitä muuta siitä kattoisivat.Hyvä ottaa perusverenkuva sekä tosiaan tulehdusarvot.
Musta on hienoa että tutkivat ja ihan turvallista on nukuttaa vuosikas.Menet itse mukaan vaan ja vahdit että kaikki menee teille parhaalla tavalla.
Esilääkitys on näillä pienillä tarpeen etteivät hätäänny.Ja verikokeiden otossa,osta itse taikka vaadi että laittavat puudutelaastarin,Emlan käteen ennen.Vie kivun pois mutta se pitää laittaa tuntia ennen näytteenottoa.

Ottaako Topi yhtään askelta,siis käveleeko jo?Jalassa voi olla jokin tulehduskin jonka vuoksi sitä aristaa..Vaikee sanoa kkun en ole lekurii ja kun ei ole nähnyt poikaa.Mutta aina ei se pahin vaihtoehto ole se oikee.Toivotaan että löytyy syy ja saatte pojan kuntoon!
=)

Raskaus menee mukavasti ja tiistaina alkaa toka kolmannes jo!!Eli viikko 12 täyttyy ja 13 alkaa poksuttaan.Niskapoimu-ultra on keskiviikkona,se jännittää kamalasti.Voinko saada viidennen terveen lapsen??
Toivon todella että voin,sillä se pelko kovenee aika vaan.No,ikää mulla 32 joka ei vielä paha,mutta silti mietityttää.

Iitulle jaksuja kipeen pojan kanssa,aattele että isompana poitsu onkin huipputerve kun nyt pienenä sairastaa noin paljon!!

Ja Tiikeri,toivottavasti miehes sormi jo parempi ja pääsette tavis arkeen kiinni.Sillä mua harmittaa kans kun mies touhuu ja "sotkee" jokapuolella ja jättää asiat puolivalmiiksi!!=)

Tehiksellä jatkuu jännät päivät,peukkua täältä pystyyn nousee!!

Nyt lauantain viettoon ts.saunaa lämpiämään!!

mukavaa viikonloppua kaikille!!

kata

Iitu1
Käytiin uudestaan eilen lääkärillä kun kuume pysyy sitkeesti korkealla,korva näytti paremmalta kuin maanantaina mutta vielä on tulehtunut.Alotetaan kolmas antibioottikuuri=(Lääkäri epäili mukana olevan myös jotain virusnuhakuumetta ja siksi kuume+tulehdus pitkittyy.Tänään lämpöä ollut jo vähemmän.Lapset kun ei voimiaan menetä kovankaan kuumeen takia vaan jaksavat touhuta samaan tapaan kuin terveenä niin on ollut tosi kiukkuinen ja "tuhma"poika koska energiaa riittää kun ei ulos ole päässyt moneen päivään.Olin 4 päivää töistä pois kotona ja ihan hermoraunio...kaikki maholliset tuhmuudet keksii ja tekee.NO onneks keskiviikkona laivalle rentoutumaan...En tiiä mikä sairastelukausi nyt menossa kun ennen hoidon aloittamista ei ollut poika kertaakaan kipeä.Kai vaan johtuu pitkittyneestä nuhasta jota ollut enemmän tai vähemmän jo pari kuukautta.Jospa huominen ois jo parempi että voisi viedä maanantaina hoitoon,pojalla selvästi ikävä hoitotätiä kun hokee monesti päivässä Aija Aija(Arja).On muuten alkanut tapailemaan sanoja aika paljon,selvästi aiempaa enemmän ja selvemmin.Sitten Murmelille:hienoa jos kotona menee nyt paremmin!Eikä kannata huolestua Topin kokeista,hyvä että ottavat niin voi taas suunnitella hoitoa eteenpäin niiden perusteella.Topin motto on "hitaasti mutta varmasti"=)Pojalla otettiin verikoe vauvarokon yhteydessä eikä juuri huomannut sitä,vähän itki kun suonta neulalla etittiin mutta hyvin antoi ottaa.Katalle iloista odotusta,terve vauva sieltä tulee vaikka me äidit aina kaikkea pelätään=)Nyt lopetettava!

Iitu1
Meille kuuluu jo parempaa,lauantain jälkeen ei ole pojalla ollut kuumetta,jospa korvatulehduskin olisi pois,kuuri loppuu huomenna.Yskii vielä ja vähän nuhaa mutta maanantaina vietiin hoitoon.Tänään lähen risteilylle,tekee ihan hyvää kun aika tiiviisti tullut oltua taas kotona.Nyt ei ehdi tarinoimaan enempää,työt kutsuu...

Moona ja tyttö
Heippa täältäkin suunnalta!

Ekaksi: kaikille voimia sairasteluiden keskelle!! Meillä on myös ollu tänä syksynä kaikenmoisia pöpöjä, ja kyllä ne yöt on heti rikkonaisia ja vie voimia, varsinkin jos vielä töissä käy! Tsemppiä vaan kaikille ja toivotaan pikaisia paranemisia.

Murmelille sanoisin et olen hyvä kun tutkivat lapsen perusteellisesti. Eipähän jää sit ainakaan mietityttään turhaan mikään jälkikäteen. Joko on tullut tuloksia?
Mites Tiikerillä arki sujuu? Joko mies on paranemaan päin?

Omasta navasta sen verran et nyt rv 14 menossa, ma oli np-ultra ja siellä se pieni otus köllötteli tyytyväisenä:) Vaikka tytön ultratkin on vielä ihan tuoreessa muistissa, ni kyllä se vaan on yhtä jännää seuraavan kanssakin. Kaikki oli onneksi ok.
Tytön kans me täällä kotona kovasti touhuillaan ja kyläillään (oikeat kyläluudat;)
Kamalasti tulee sanoja, varsinkin pyytäessä jotain esim; vettä, leipää, mammaa, ulos yms. Muutama pikku lausekkin on tainnut "puolivahingossa" lipsahtaa.
Välillä käy ikävä töihin mielessä, ja olis tilaisuus käydä tammi-maaliskuu, ennen äitiyslomalle jäämistä. Mietityttää kaikki ne järjestelyt (esim. auto pitäisi ostaa) ja luultavasti lapsi joutuis kesken vuoden jonnekkin kauemmaksi tarhaan. Ja tietty ei millään raskis viedä tyttöä ihan vielä. Vaikka hyvinhän täälläkin on kaikilla mennyt ja tutuillakin, että enemmän se äiti taitaa jänistää:) Katotaas nyt..en vielä osaa päättää.
Eipä tosin pieni lisätienestikään olisi pahasta..tulee noita tuplaratasostoja sun muita uuden tulokkaan myötä. Hei kertokaas te työssäkäyvät kokemuksia? Oletteko viihtyneet töissä? Kannattaako muutaman kuukauden takia siihen alkaa?
Kata: tule kertomaan ultrakuulumisia!!

Tänneppä ei muuta, pysykää terveinä ja heippa!:)

Moona rv14 ja Mira 1,4vee

kata(miksei anna kirjoittaa nimee?)
Voi kun mä en tajuu mitään!!Oon niin pihalla ja onnessani,kaikki oli ultrassa ok,turvotusluku0,8 ja rakenteet ok.MEille tulee POIKA!!
Ai että mä olen ihan sumussa...=) =)

Ihanaa moona että teilläkin kaikki ok,sen tajusin kun luin tuosta kuulumisia!!
Mulla tuplarattaat tallella vielä kaksosten jäljiltä!!
Oi voi,kyllä on ihanaa!!!
Koitan tästä toipua ja kirjoitella jotain järkevääkin!!
Viikkoja ultran mukaan 12+5 tai 6 ja POIKA oli 6,2 cm pitkä!!
Ja hän vilkutti äitille!!No,joo isille kans...=)

Moona meillä ei viikoissa kovin isoa eroa,voi jumpe!!!

Tiikeri(ei anna käyttää nimeä)
Moikka! Oltiin Jämsässä ja likka vaihteeks terve =), ihanaa!! Ja yöt nukkunu ihan hyvin. Miehen sormi alkaa olla jo hyvä, ei juuri vuoda mutta arka tietty on pitkään. Saikkua kuun loppuun ja työsopimus loppu tuossa jo pari viikkoa sitten että kotiin jää, eikä ns. norm. arkea meille enää tuu. Mennyttä elämää se likan kans kaksin, kun alotan työt tammikuun alussa, kääk! Jänskättää työt kovasti ja miten mies pärjää likan ja allergioitten sun muun vaipparumban kanssa.

Lähdetään perjantaina Ouluun siskon luo, ollaan viikko. Sit muutama viikko kotona ja Jämsään jouluksi.

Hyvä et Iitun poikakin alkaa paraneen, ei oo kiva jos koko ajan kipeenä. Ja toivotaan et murmelin mies pysyy kuivilla!!! Katalle onnea, potra poika tulossa hih! Hauskaa!!! Mulla oli just menkat ja melk kivuttomat sekä tosi niukat, ihanaa!! nyt taas yritetään... Mut selkä reistaa taas vaihteeks, ressaa kun en keksi mitä sitä aina vois sille tehä, voiko mitään!! Iskias vetää vasemmalla pohkeeseen asti auts!! Ja mun mahavaivat ei tosta ressaamisesta parane, meen ens kuussa erikoislääkärille kun 3 kk jo tähystyksestä, lääkitys, ruokavalio ja kaikkeni yritän(liikaako??) eikä lähe paraneen, ärtsyä!!!

Pikkujoulut töissä torstaina, toisaalta ois kiva mennä, toisaalta kiva ois olla kotona kun taas pe mennään. Oon kans semmonen jahkaaja et sekin ressaa kun mitään en osaa päättää kun sille päälle innostun. Ehkä käyn vaan syömässä kun mitään en kuitenkaan voi ottaa tän mahan takia, vaik välistä tekis mieli vetää pers'kännit ja nollata tää tilanne ;)

Arki menee nyt paremmin, mies on tajunnu pysyä pois jaloista ;). Mut en tiä mikä mua kovasti väsyttää, jos ei menkkoja ois ollu, luulisin olevani raskaana. Vaik nukun niin aina vaan väsyttää, ihan nuutunu olo. No tietty reissutkin väsyttää ja toisaalta piristää =).

Eilen käytiin Lumikukan kanssa allergiatesteissä (prick) ja kananmuna sekä kissa oli positiivisia. Joten seuraava rokote joudutaan laitattaan allergiaklinikalla, ettei vaan tuu mitään kun sisältää kananmunaa. Siskolla on kissa, tarvii antaa allergialääkettä kun siellä ollaan. Hirssi ollaan saatu uudeks ruoka-aineeks ja persikka. Päärynää just kokeillaan.

Nyt herättiin tarvii mennä...

Tiikeri

Moona ja tyttö
Voihan vitsi Kata!!!!
Mä olen ihan hullun kade et sait nyt jo tietää sukupuolen!!!;)) ihanaa, poika,vautsi!!!:)
Mä en osannut itse katsoa enkä sitten kehdannut kysyäkkään, odotellaan siis joulukuulle asti..mulla kyllä on ihan poika "olo"..hih..saas sit nähdä kumpi tulee. (ihan sama tosin:))
Meillä ei tosiaan paljon mitään eroa la:ssa, mulla siis 27.5 ja tänään rv 13+3.
Mitat vastas la:ta ja pää-peppumitta oli 65mm. Kaikki rakenteet oli ok ja np 1.5 (sama kuin oli tytölläkin silloin). Oli kyllä upea kokemus ja mullakin suu vielä hymyssä kun ajattelen.. :+)

Iitu1
Moonalle:Mä aloitin työt syyskuun alussa ja hyvä päätös oli.Ensin olin pahoilla mielin kun joutuu poika hoitoon ja olisin halunnut olla kotona pitempään.Mutta sekin huoli turhaa koska saatiin tosi ihanalle perhepäivähoitajalle!Pari ekaa viikkoa poika jäi itkien sinne mutta alun jälkeen viihtyy loistavasti,kun mainitsen hoitajan nimen kotona menee suu heti hymyyn=)Ja mun kohdalla töihin paluu sujui hyvin,on vaihteeksi mukavaa olla muutakin "kuin äiti".On sitä aikuiskontaktia enemmän ja saa jutustella kaikennäköistä.Olin 4 päivää kotona kun poika oli kipeä ja totesin että raskasta on sekin.Jos vaan saatte hoitopaikan ja sinne viennin järjestettyä niin suosittelen että menet töihin muutamaksi kuukaudeksi,olet kuitenkin ollut jo "pitkään" kotona ja jäät taas kun uusi vauva syntyy.Töissä ollessa saisit vähäksi aikaa vaihtelua arkirutiineihin ja tyttö voisi tykätä kun saisi enemmän muiden lasten seuraa.Ja tietty kannattaa miettiä rahatilannetta.Mutta se oli mun mielipide kun niitä kyselit,kantsii ottaa hyvät ja huonot puolet huomioon ja sitten päättää mikä kannattaa kaikkien kannalta.Niin ja raskauskin huomioitava,mikä olo,jaksaako töissä käydä kun kotonakin voi olla.Ihanaa että kaikki mennyt hyvin,myös Katalla=)Tää kirjotus sopii myös Tiikerille kun töihin menoa suunnittelet.teillä tosin eri tilanne hoidon suhteen kun miehesi jää kotiin.
Onko Mare maisemissa,joko aloitit työt ja kuinka sujuu?
Risteily meni hyvin,mukava reissu oli vaikkei paljon ostettavaa löytynyt,syötyä kyllä tuli!Laivan buffet pöytä ja aamulla Viru hotellin seisovapöytä aamiainen.
Poika nyt suht terve,jospa olisi pitempi jakso terveenä vihdoinkin(kop kop).Yskii vielä vähän.Mun isä oli viime yön meillä vaimonsa kanssa joten kyllä on saanut nyt papan kanssa riehua(asuvat Hangossa).Mun serkkukin kävi tänään,saa ensimmäisen lapsensa huhtikuussa.Hauskaa viikonloppua!

Tiiti -73
Huomenta.
Mulla on ihan kamala flunssa, ois voinut joku järjestää asiat niin, ettei pienten lasten äidit sairastu... edes flunssaan ;) Harmittaa kovasti senkin takia kun tietenkin tää taas tuolle pikkuselle tarttuu, ja ens viikolla oli tarkotus lähteä tallinnaan, matkakin jo maksettu :/
Tuosta töissä ja kotona olosta sen verran, että mun mielipide taas on, että jos mahdollista niin kotona vaan. Tää aika menee niin nopeesti, ajatelkaa 1,5 vuotiaita ovat meijän pikkuset jo kohta :) Mulla on aikuiskontakteja tietty miehestä, kavereista, sukulaisista yms. Enkä niitä ole paljon enempää kaivannut.
Me on miehen kanssa sovittu, että mä olen himpessä ainakin siihen 3v asti, ja mahdollisesti kauemminkin jos toinen lapsi suodaan (tai sellasta jaksaa jopa joskus yrittää väsätä, heh).
Onnea ja jaksamista taas kerran odottajille. Kata: kylläpä sait aikasessa vaiheessa tietää sukupuolen, mulle sillon sanottiin ettei np-ultrassa vielä pystytä kertomaan (ei kyllä kerrottu sitten edes rakenneultrassa).
Eilen laittelin joulukoristeet ja valot, kyllä on poika ihmeissään :D
Ihmeen hyvin antaa olla, ainoastaan yksi soiva poro saa sellasta kyytiä että...

Tiikeri & Lumikukka
Me ollaan täällä Oulussa ja on tosi virkistävää, ihan huippu olo =)! Kiva kun saa jaettua hommia monelle ja saa aikuista seuraa kokoajan. Lumikukka nukkunu tosi hyvin, ollu terveenä ja matkakin meni hienosti. Toiv. jatkuu samaan malliin =)

Moonalle: jos kaipaat virkistystä niin suosittelen töihin menoa, kyse on vaan kuitenkin muutamasta kuukaudesta. Ja jos oot töissä ja loppuraskaus onkin hankala jotenkin, etkä jaksa olla niin pääset saikulle lepäämään. Mulla kun oli hankala loppuraskaus niin jos toinen meille suodaan, katon että Lumikukkalla on hoitopaikka missä se voi olla jos mä olen kykenemätön sitä hoitamaan. Ja jokatapauksessa loppuraskaus voi olla raskasta aikaa hoitaa lasta kotona. Mut en nyt muista millanen sun ed. raskaus oli, vaik erilaisiahan ne lienee..

Tiikeri

Moona ja tytteli
Moikka kaikille!

Ai olet tikru nyt täällä Oulussa vai? Mistäs tietää vaikka vahingossa toisia nähtäiskin?:)Mulla nyt paljon asiaa kaupungille.

Juu tuosta työ asiasta: Kiitos kaikille vastauksista!!
Mä päätin nyt näin ja aloitan työt viimeistään 1/07. Mullahan töitä on tiedossa vain max 3kk, joten on kyse ihan työpyrähdyksestä. Se tulee mulle todella tarpeeseen ihan rahallisesti, sekä lähipiirissä tapahtuneen onnettomuuden vuoksi. Mä nyt todella tarvitsen itselleni muuta ajateltavaa. Sittenhän mä tosiaan jäänkin äitiyslomalle ja vietän kotona muksujen kanssa 2-3 vuotta..joten neitikin on melko iso kun seuraavan kerran tarhaan menee (4-5vuotias). Raskaus on sujunut mulla hyvin, sen puolesta ei (toivottavasti) tule esteitä.
Iitulla ihannetilanne kun sait muksun perhepäivähoitajalle. Sinne minäkin mieluiten tytön haluaisin, mut luultavasti menee tarhaan, jos ei tuonne yhdelle yksityiselle ph:lle pääse.

Toivotaan tiitille pikaista paranemista ettei mene matka sivusuun.
Ja tietty kaikille muillekkin. Nyt eipä muuta, moikka!

Moona rv 15 ja Mira 1,4kk

Yhteistyössä