HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
kataaaa
Moona,varmaan ihan kiva tuo työhomma,mäkin oon aatellut tehä ihan satunnaisesti keikkoja,oman jaksamisen vuoksi juur.

Me ollaan molemmissa näissä viimeisissä raskauksissa saatu jo niskapoimussa kuulla kumpi tulossa.Aika jännää että muille ei kerrota.11 viikon jälkeen erottaa kumpi on.Ja kun näkee varpaatkin sekä sormetkin niin miksei pippeliäkin!!=)

En tiiä mutta kyllä mä uskon että oli oikee"diagnoosi" sillä näytteli meillekin oikeen moneen otteeseen sekä Maisasta näkyi selkeesti ettei siellä mitään ollut!!=)

Mutta tosi erilaiset on nä raskaudet,eli Moona teilläkin voi hyvin olla siellä sellanen poikaviikari!!


Nyt iltatouhut jatkuu!!
heip!!
 
Moona rv15
Tuosta np-ultrasta vielä..
Varmaan aika lääkärikohtaista et kuka kertoo ja kuka ei? Ystäväni (jolla la 2/07) sai kans suoran vastauksen et pojalta näyttää, ja myöhemmin vielä varmistui pojaks. En tiedä oisko meillä se mies kertonu jos ois hoksattu kysyä (?) nooohh...19.12 ois rakenne ni siellä sitten kysästään:)
 
Iitu1.
Moona:juu oli kiva että saatiin poika perhepäivähoitajalle ja vielä sellaiselle ketä monet meille suositteli!Entisen neuvolantädin ja parin työkaverin lapset olleet samalla joten ihanaa oli kun joku tiesi kertoa hänestä millainen on ettei tarvinut viedä "kenelle tahansa tuntemattomalle".Ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu,myös poika tykkää kovasti mennä ja olla siellä.Miinuksena hoidossa se että poika heti aloitettuaan rupesi sairastelemaan,flunssaa enimmäkseen.No kasvaa vastustuskyky mutta kurjaa kun vähän väliä kipeänä.Nytkin oon töissä,mies vie tänään hoitoon ennenkuin menee iltavuoroon.Olihan mullakin aikuisseuraa kotona ollessa,ystävät ja sukulaiset kävi sekä muita äitejä näki leikkipuistossa mutta silti tää työmaailma on eri asia,keskittyy työhön eikä jatkuvasti mieti kotiasioita.Ja sulla tosiaan vaan lyhyt aika,sitten taas saatte olla kauan kotosalla,kahden kanssa säpinää niin varmaan käy työt välillä mielessä että pääsis sinne rentoutumaan,hih=)
 
m urmeli
moi!
samaa mieltä olen iitun kanssa että ihanaa on päästä kodin ulkopuolelle. minä käyn koulua loppuun, valmistun ylihuomenna matkailuvirkailijaksi ja voin sanoa että ihanaa on ollut olla siellä! ajatukset pyörivät kaikessa muussa kuin kotihommissa ja aikuisia pääsee näkemään. minulla sinänsä oli aika yksinäistä kotona ollessa ,kun kaikki muut tutut ja sukulaiset ja mies käy töissä, niin päivät pitkät oltiin kahdestaan. mutta kukin taplaa tyylillään, meille tämä on parempi ratkaisu, olen paljon onnellisempi näin. tammikuussa aloitan joko opiskelun tai työt, katsoo nyt kumpaan päädyn,mutta kotiin en aio enkä halua jäädä.

meilläkin on perhepäivähoitajalla topi, tämä tosin on pikkukylä, jossa ei edes tarhaan oteta alle 3v.lapsia. topi vaihtoi juuri uuteen päivähoitopaikkaan, kun edellinen joutui pitkälle sairaslomalle. oli saanut torstaina vissiin jonkun kohtauksen ja sairaalaan joutunut, eivät kertoneet tarkemmin. käytiin eilen tutustumassa ja mukava naisihminen oli. ja mikä parasta,vanha ryhmä muutti mukana, joten topi ei vierastanut aamulla. kuume+flunssa tarttuu kyllä siellä, mutta sille ei voi mitään.

moona: kiva että pääset pyörähtään työelämässä, tekee varmaan hyvää olla välissä töissä ja sitten kotona, jaksaakin paremmin.

kiirus, joten hyvät vk.alut kaikille!
 
Tiikeriiii
Joo, Moona täällä ollaan, perjantaina lähetään aamusta takas kotio ajeleen. Paljoa ei olla kaupungilla pyöritty mut huomenna ehkä mennään kaupoille. Ollaan oltu vaan kylähiiriä ja 'koti'hiiriä =).

Mun vauvakuume vaan kasvaa ja tänään käytiin 4 kk ikästä poitsua kattomassa, ihana oli !!! Lumikukka ollu tosi kivasti ja kaikki menny hyvin, vaik tänään vähän otettiin yhteen siskon kanssa =\. No ristiriitoja helposti tulee kun ollaan niin erilaisia ja erilaiset perheet. Mut nyt taas paremmat välit.

Tiikeri
 
Iitu1.
Murmeli:kiva että saatte Topin uudelle mukavalle hoitajalle,silti outoa varmaan lapselle kun joutuu vieraaseen paikkaan,onneks äkkkiä lapset tottuu muutoksiin.Ois kamalaa jos meitin poika joutuisi hoitajaa vaihtamaan...ollaan niin tyytyväisiä nykyiseen!

Pääsen taas lauantaina viihteelle,pidetään ystävän kans "kahden hengen pikkujoulut".Lupasin viedä juomat mukana ja ystävä tekee salaattia ja pizzaa.Laitetaan kimaltelevaa päälle ja kunnon meikki=)Siitä sitten tanssiravintolaan.On tosi hyvä mieli aina johkuun lähteä kun tiedän että mies pärjää loistavasti pojan kanssa,ei tarvii huolehtia miten kotona sujuu.Silti on aina ikävä kotiin!Kumma juttu,sitä oottaa kovasti rentoutumaan pääsyä ja sitkun se aika koittaa niin miettii oisko pitänyt sittenkin jäädä kotiin...tällästä tää äitinä olo on=)!
Poika nyt ihan terve ja eilen oli niin hyvällä tuulella,leikittiin ja pusuteltiin,on kovasti alkanut kaikkia halailemaan;meitä vanhempia,muita hoitolapsia ja meidän vieraita.Opetin hälle uuden ilmeen,nyt vääntää naamaansa vähän väliä ja meinaan tikahtua nauruun,on meinaan tosi hölmön hauskan näköinen!Jaa,taas työt kutsuu,laittakaa kuulumisia.
P.s.toissa viikolla lääkärissä poika punnittiin ja oli tasan 12 kg.Neuvola vasta tammikuussa.
 
m urmeli
mikähän tätä sivustoa tökkii kun murmeli ei kelpaa?? pitää toi väli tunkee tonne..hmph.

topi täällä on sairastanut koko viikon, alkoi vasta nyt laskemaan kuume. tiistaina oli jopa 39 astetta. mutta jotain mukavaakin on tapahtunut, valmistuin meinaan eilen matkailuvirkailijaksi!!aika hieno tunne saada tuo päätökseen. perjantaina siskon kanssa lähdetään juhlimaan hieman ja mies jää topin kanssa kotiin.ihan kyllä innolla lähden ja luultavasti en edes kotiin akipaile (hyi minua) , mutta ollut aika rankkaa yhdistää opiskelu (kauheet määrät kotona tehtäviä töitä) kotityöt ja topin hoito. tekee hyvää päästä tuulettumaan ja rentoutumaan!

meillä muuten on alkanut tilanne täällä rauhottuun, aika varattiin parisuhdeterapiaan, ens viikolla mennään. mies on ollu juomatta ja kovasti yrittää, eli nyt helpompi yrittää kun toinenkin yrittää täysillä mukana. toivottavasti tilanne säilyy :) mutta mukavaa kun jouluksi on rauha maassa.

topikin oppi ihme nenänvääntelyilmeen, on tosi huvittavan näköinen! sanoja tulee kokoajan ja hampaita on jo 16. kauheeta vauhtia niitä tulee ja nyt taas pullottaa jo että uusia on tulossa!

ootteko muuten ottanut joulukorttikuvia taaperoistanne? me meinaan teetetään sellaiset joulukortit, mutta ideat vähissä kun ei topi suostu pitämään tonttulakkia päässään! että jos on ideoita niin mielelläni niitä otan vastaan:)

jaahas, potilas huutelee, joten heippa!
 
kataa
Onnee murmeli hirmusesti!!!Vautsi!!Ja pidä extra hauskaa kun viihtelle pääset.Kiva että miehes on ottanut tosissaan teidän suhteen myös.

Tonttulakki asiaan onkin aika vaikee..Pysyykö pipo päässä?Jos se kulkunen häiritsee,ota pois se.Otetaan koko mukulasakista kuvat ja ne lähetetään.
jaahas muksut tulee sisälle,mentävä!!
 
Iitu1
Paljon onnea Murmelille valmistumisesta!Niin se uurastus palkitaan vaikka rankkaa varmasti välillä oli!Ja upeaa että miehesi ottanut itteään niskasta kiinni ja valmis tekemään parhaansa suhteenne eteen etkä sinäkään luovuttanut vaan annoit vielä mahdollisuuden.Topille pikaista paranemista!
Me teetettiin pojan kuvasta joulukortit.Tonttulakki pysyi aina hetken päässä että nopsaan sai kuvia otettua,myös kuusen koristenauha oli pojan ympärillä.Koitettava vaan kiinnittää huomiota muualle ja äkkiä napattava kuvat.
Nyt lopetettava,meinaan lukea vielä hetken ennen unille menoa,kello tikittää ja mun herättävä klo 04 töihin...
 
Tiiti -73
Hello,
Tosta viihteelle lähöstä, mä olen varmaan joku poikkeus, mutta en ole vielä missään ollut, eikä kyllä ole kauheesti tehnyt mielikään. Eikä ukkokaan ole raaskinut lähteä ku 2 kertaa. Kankkunen kuulema kammottaa niin :)
Ja joulukorteista, varmaan pitäis alkaa jotain kyhäämään. Meillä kyllä tuo pikkunen pitää tonttulakkia päivät pitkät päässä, on ihan innoissaan kaikista tontuista ja poroista yms. Missä vaan näkee tonttulakin heti alkaa omaa päätään taputtelemaan :)
Saanut vissiin äidiltään verenperintönä jouluhulluuden ;)
Meilläkin ollaan täällä kipeenä. Pojalla yli 40 astetta kuumetta, raukka pieni. Onneksi mulla ittellä alkaa tauti olla mennyt ohi, niin paremmin jaksaa tota lapsosta hoitaa...
 
Iitu1.
Onkohan teidän lapsosilla samaa tautia kuin meidän pojalla oli?Kuume kesti viikon ja oli korkea,samaan aikaan oli korvatulehdus johon söi antibiootteja mutta silti kuume pysyi eli oli viruksen aiheuttama.Sellata nyt paljon liikkeellä.Onneks nyt terveenä poika!Ja pysyisikin!
Tiiti-73,vieläkö imetät?Jos niin sekin voi menohaluja hillitä kun haluaa olla kotona imetyksen aikaan.En mäkään juurikaan ole missään viihteellä käynyt,nyt kolmas kerta kun lauantaina lähden.Mä vieläkin haikeana ajattelen imetystä...oli se ihanaa!Harmi kun poika itse luopui rinnasta muttaolihan sillon ikää jo 1,1 v.Viikonloput kaikille!
 
mu rmeli
kiitoksia onnitteluista:)

topi parantui eilen, ei ollut enää kuumetta. hyvä näin, niin voin hyvin mielin lähteä juhlimaan. voi ei, oonkohan minä ihan kamala kun oon ollut useammin kuin kolme kertaa, en kamalasti kuitenkaan ja pitkiä taukoja on yleensä välissä. voi olla että tämä ikäkin tekee sen että vielä tykkää baarissa käydä, kun en ennen topia kerennyt kuin muutaman kerran. no kaippa se on niin että kukin tyylillään:)

topi ei suostu pitämään tonttulakkia..joten mietittävä jotain muuta:)

kiirus pukkaa, siivoiltava vielä ja sitten valmistautumaan iltaa varten

hyvät vk.loput!
 
Moona ja tytteli
No mun mielipide tohon viihteelläkäyntiin on se, et kävi sit kerran vuodessa tai kerran kuukaudessa ni hyvä jos pysyy mieli virkeenä;)
Meillä tänään miehen kans kaksin vietettävä ilta, ihanaa!! Elokuviin ja ravintolaan syömään, aamulla nukutaan pitkään ja huomenna virkeenä joulusiivouksen pariin:)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Iitu1.
Heips!Oli mukava ilta lauantaina viihteellä,tuli humpattua ja discoiltua.Ihan valomerkkiin asti oltiin,aamulla oli kaamee päänsärky mutta Burana auttoi ja unta lisää=)Paljon oli ihmisiä liikkeellä kun pikkujouluaika.
Viime yönä poika itkeskeli ja nukkui levottomasti,vähän ollut taas räkäinen.Kun ei vaan olisi taas korvat kipeät,edellisen tulehduksen jälkitarkastuskin vasta ens viikolla,vietävä aikaisemmin jos yökitinät jatkuu.Meillä on torstaina perhepäivähoitajien pitämä joulujuhla,poika on jossain esityksessä mukana.Varmaan hauskaa katottavaa!Mitä muille kuuluu?
 
Tiiikeri
Tänne kuuluu ihan hyvää. Lumikukka ollu terveenä ja hampaita tulee, kulmahampaat pukkaa. Matka meni hyvin lauantaina kotiuduttiin Oulusta. Kotona laitettu joulua oikein urakalla. Tänää oli pienten pikkujoulut naapurissa.

Mies sai 5 vkoa lisää saikkua eilen, sormi ei oo luutunu yhtään. Piti luutua 3 vkossa, mut reilu 4 vkoa kulunu jo. Infektio voi kuulemma hidastaa ja sitä saatto sillon olla. Toivottavasti nyt luutuu, kun muuten joudutaan ottaa luusiirre lonkasta, kääk! Mut muuten ei menoa juuri toi sormi haittaa ja rahaa saa vakuutusyhtiöstä.

Tänään sattu ikävä homma pikkujouluissa kun minä tyhmä annoin Lumikukan syödä maissinaksuja siellä pitkin kun leikki ja touhus. Siellä kun ei näkyny syöttötuolia ja eihän se sylissä pysy. En tajunnu että yks pienempi lapsi onkin allerginen maissille. Sen äiti on hyvä tuttu ja soitti illalla että kotiin tullessa lapsi oli saanu pahan allergisen reaktion joka oli edenny vauhdilla. Kauhea ihottuma joka paikassa ja ois pahimmillaan voinu saada anfylaktisen reaktion eli tukehtua. No onneks niin pitkälle ei edennyt. Siks vaan kirjotan että tietäisitte tämmöstä oikeasti olevan ja ymmärtäisitte jos joku lapsi on pahoin allerginen. Ruokahan voi tarttua käsistä käsiin ja leluista suuhun. Pitäis aina syödä pöydässä ja pestä kädet varsinkin jos allergisia on. Säikähdin ja oon taas jatkossa varovaisempi. Onneks Lumikukka ei oo saanu noin pahoja reaktiota vielä koskaan.

Hyvää yötä!
 
m urmeli
moi kaikille:)

hyvää kuuluu, tänään just käytiin jouluostoksilla ja alkaa jo olemaan hieman jouluntuntua . jouluvalot laittelin ja topi on ollut ihmeissään. mies on pysynyt selvänä-luojan kiitos-, tällä viikolla on yllättänyt oikein olan takaa. tiistaina toi minulle 10 tulipunaista ruusua ja pullon viiniä(!!) tätä ei ole tapahtunut aikoihin! eilen kävi tuurissa ja tietty luulin että ei oikeesti missään tuurissa ole vaan kännissä, no olikin ollut SELVINPÄIN tuurissa ja oli ostanut topille upean kaukoohjattavan auton joululahjaksi. kuulostaa varmaan teistä muista vähäpätöiseltä, mutta minulle suuria asioita, koska ei ole pitkään aikaan ollut tälläistä. eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa ota taas tuulta alleen:)

mites muilla on jouluvalmistelut vauhdissa? tuleeko teille joulupukkia? meille tulee yksi ystävä jakamaan pari lahjaa, että topi saa käsityksen joulupukista.mutta lahjoja on niin paljon, että ei todellakaan kaikkia laiteta jakamaan.kuusen alta sitten jaellaan itse.
sain muuten otettua joulukorttikuvat ja ifillä teetätän suoraan korteiksi, oottelen innolla millon kolahtaa postiluukusta. huijasin topin pysymään tonttulakki päässä kun annoin suklaata...*hyi minua* :)

hyvät viikonloput kaikille ja joulunodotusta:)!!
 
Tiiikeri
Murmeli: Hieno että teillä perhe-elämä kukoistaa! Ja tiedän todella että kyse ei ole mistää vähäpätösestä jos pysyy raittiina. Se on iso ja tosi tärkeä asia. Tietty en tiedä tarkkaan kuinka pahasti miehesi oli repsahtanu. Mutta jos äitini olisi aikanaan joskus meidän pyynnöstä(tai yleensäkin) ollut edes kokonaisen päivän ilman alkoholia, olisin ollut tosi onnellinen. Vaikka eihän se pitkälle kanna, yksi päivä! Voi kun mun on ikävä äitiä ja sitä että se ois ees joskus ollu todella raitis (paitsi sillon oli kun olin ihan pieni), nyyh!!! Toivottavasti sun pojalle jää hyviä muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta isän kanssa. Mulle jäi ihan pienenä ollessa mut heti ala-asteen vikoilla luokilla ja yläasteella alko alkoholi hallitsemaan meidän elämää, se oli tosi kauheeta! Voi mua alkaa itkettään muistot... Juuri tuli 3.12. vuosi täyteen äidin kuolemasta.

Oli ihan outoa yks ilta nähdä juopuneita telkkarissa, tuli haikea olo, muistin äidin. Surullista että muista juopuneista ihmisistä äidin, mutta enpä paljoa ole juopuneita nähnyt selvinpäin sen jälkeen kun äiti kuoli.

Kaipaisin saada jutella äidistä ja kuolemasta, mutta eipä siitä juuri missään voi puhua tai tule puhutuksi. Ja mun on vaikea sanoa ääneen että äiti on kuollut saatika sitten syytä. Yhdelle kamulle onneks avauduin kun se on sairaanhoitaja ja ollaan käyty yhdessä lenkillä. Ulkona oli helpompi avautua kun ei tarvinnu katsoa silmiin. Hitsi nää on vaikeita asioita!!

Ja hyvä murmeli että säkin pystyt puhuun tosta teidän ongelmasta täällä. Ei siitäkään varmaan oo monelle helppo kertoa livenä, vai mitä? Vaikka jotenkin tuntuu että juominen on sallitumpaa miespuoliselle kun naiselle?!

Mä kävin joskus sellasessa ryhmässä puhumassa kun alkoholistien aikuiset lapset, Tampereella asuessa semmonen ryhmä oli. Mutta täälläpäin taas ei oo missään lähellä, vaikka kovasti kaipaisin, harmi!!

Mutta helpottaahan tääkin kun saa ees täällä avautua vaikka kohtalotovereita ei taida ollakaan. Pitäis olla semmonen kirjotuspalsta jossa sais puhua kohtalotovereiden kanssa, koska tää on kuintenkin NIIN yleistä. Joka suvussa joku kännää liikaa ja läheiset kärsii!! Taidan lähteä metsästään semmosta palstaa...
 
kata...
Nuo on varmasti Tiikeri sellasia haavoja,jotka ei umpeudu koskaan kokonaan.Lovi jonka äitisi juominen aiheutti on niin valtava.Tuntuu tosi pahalta ja uskon että äitisi ei käsittänyt edes kuinka rankaa hänen juomisensa oli sulle.
Onko siitä jo vuosi aikaa? Aika menee tosi nopeesti..Tuntuu ettei siitä olilsi ees puoltavuotta kun kerroit täällä siitä että litisi on huonossa kunnossa,kuoli ja hautajaisetkin oli..

Tuo on totta,että vertaistuki on hyvästä.Ei kukaan voi ees käsittää mitä on elää alkoholistin lapsena.Äiti vielä,se varmasti lapselle vielä rankempaa kuin isän juominen-jotenkin ite näin ainakin aattelen.Mulle äiti ollut aina se tuki ja isä turva.Olen voinut uskoa ja luottaa että kumpainenkin on nimenomaan tukena ja turvana.
Kamalalta tuntuu että sulta on puuttunut niin iso asia.

Hienoa että pystyt puhumaan ees jollakin lailla ja jollekin.
Meillä mies ollut ihan kokonaan juomatta ainakin kuukauden ja se hänen juominen oli kyllä aika vähäistä ja kotona oli aina eikä tullut pahapäiseksi.Mutta kun se vaivasi mua ja isosti niin hän lopetti.

Eilen kun hänen yrityksensä "syntyi",sai nimen ja oy maksut tuli maksettua,laitoin olusta jääkaappiin.Skoolattiin ja mies joi yhen kaljan.
Musta on kiva että on huomioinut mua noin paljon.
Välillä aattelen että olen pirttihirmu,miksei toinen silloin tällöin vois paria kaljaa ottaa,ja voikin.Mut se ettei jokaviikonloppu ees toisena päivänä se ole välttämätöntä!!Sehän se pointti.

Ja näin on ollut parempi,ei perhe-elämä ole sitä että toinen vanhemmista tissuttelee ja toinen on pahalla päällä.Mitä lapsetkin siitä oppii..

Maisa on niin ihanassa iässä.Hoitaa vauvoja,näyttää sormi suun eessä ja sanoo shhh...ukkuu...
Matkii ihan hirveesti kaikkea ja omaa tahtoakin jo alkaa löytyy..Tanssii kamalasti aina kun musaa tulee ja pukee vaatetta ylleen..

Täällä oltu terveinä myös,ihanaa!!Ens viikolla lastenpolilla tarkastus ja toivottavasti kaikki ok.

Yöt menee tosi kivasti ja masu alkaa täällä kasvaa.Kohta 5.kk alkaa jo.Hitsi miten nopeeta aika menee....

Vointeja kaikille!!

kata
 
Iitu1
Meillä joulua valmisteltu vaikka aattona ei kotona ollakkaan,kyläpaikkaan mennään jonne tulee pukki.Kotona pihalla jouluvalot ja tähti ikkunassa.Kinkku varattu ja laatikot tilattu.Kaikki lahjatkin jo ostettu,hei,meillähän on kaikki hyvällä mallilla ja ajallaan=)Oon aina aloittanut ajoissa kaikki,en tykkää kiireellä viime tipassa hössöttää.Nyt vaan lunta ootellaan...
Toi alkoholi on kyllä yks piru joka helposti vie mennessään!Mun ex viimisen vuoden ennen meidän eroa ryppäs joka ikinen viikonloppu,oli ihan kamalaa kun ei tienny millasessa kunnossa tulee kotiin tai sattuuko jotain.Totesin että turha koittaa auttaa ihmistä joka apua ei alkkisongelmaan itse halua...Se vaan läheisille yhtä helvettiä!Hienoa että Murmelin mies saanut taas otteen normaali perhe-elämään!Ja Tiikerille halaus,auttaa kun asioista voi puhua jollekkin ja muistaa ettei ollut sun vika vaan äitisi oma päätös.Kukaan muu ei sitä viinaa toisen kurkkuun kaada!
Poika terveenä ja juuri heräsi kun höpötys kuuluu=)Tsau!
 
Iitu1
Katalle pakko kommentoida:kävin taas ajan kuluksi lukemassa meidän heiniksien vanhoja ketjuja,niitä kun vauvat olivat vastasyntyneitä.Totesit topakasti että Maisa ihan varmasti sun viiminen lapsi!Pätee sananlasku vannomatta paras...=)Noita tosi hauska lukea kun tuntuu että alku oli vasymyksen takia niin sumussa ettei ees kaikkea muista!Ja haikeatakin muistella ihanaa vauva-aikaa...
 
murmel i
moi.

tiikeri: meillä tilanne meni jo niin pahaksi, että salakännejä pitkin viikkoa, pelottavaa käytöstä johtuen viinasta ja muunlaisiakin kamalia tilanteita, mistä en viitsi täällä puhua.
mutta yksi mahdollisuus miehellä vielä on ja toivon että käyttää sen viisaasti. muutenkaan en katso tätä tilannetta hyvällä, koska isäni oli alkoholisti. eli täältä löytyy kohtalontoveri.eli tiedän tunteesi. koko lapsuus meni sinä, että isä ryyppäsi ja oli aina kännissä, nolasi kavereiden edessä ja piti salailla tilannetta. äitini oli onneksi selvinpäin ja lopulta heittikin isäni pihalle. siitä isäni ryyppäsi vielä vuosia, mutta nyt on ollut n. 5 vuotta selvinpäin. ihme että pystyi siihen. mutta koko lapsuuden pilasi ja loistokkaasti.äitini pelasti siitä edes osan. sinulla on ollut varmasti kamalaa, koska totta puhut, että äidin ryyppääminen olisi ollut minulle paljon vaikeampi hyväksyä, joten sinun tilanteesi on ollut hirvittävä. isäni kansas vieläkin on viileät välit, mutta koitetaan paikkailla pikkuhiljaa.

tämän menneisyyden takia,minulla on vahva tahto suoda topille rauhallinen elämä onnistui se miehen kanssa tai ilman. mutta toki toivon että tilanne säilyisi näin, että mies olisi nyt ottanut itseään niskasta kiinni, toki luottamusta on vaikea saada takaisin. siinä vaiheessa, kun huomasin salailevani hänen juomistaan samanlailla kun lapsuudessa,päätin että joko ero tai juomisen lopetus.ja vaikeata on asiasta puhua, koska jotenkin nolottaa oma epäonnistuminen. vaikka järki sanookin että minä en ole epäonnistunut vaan mieheni.

kata: samaa mieltä kanssasi, et ole mikään pirttihirmu, vaan alkoholi on tarkoitettu juhlistamista tms. varten, mutta ei joka viikonloppuiseksi asiaksi.ja mun mielestä jos häiritsee niin saa siitä sanoa.

meilläkin on jo miltei kaikki lahjat hommattu ja tällä viikolla ois tarkotus lähetellä joulukortit ja tehdä piparkakku-kuusi:)

nyt lopeteltava,mutta hyvää maanantaita kaikille.


 
Iitu1
Tänään oli korvakontrolli ja pojan korvat terveet=)!Jos nyt nuhakin pysyisi edes muutaman viikon pois...Viime viikolla oli joulujuhla ja poika esitti muiden lasten kanssa Tuiki tuiki tähtönen.Hoidossa ja kotona osoittaa ylös ja räpsyttää sormia vaan juhlassa seistä törötti huuli pyöreenä ja katseli muita,kyllä huvitti,-ehkä tilanne oli outo kun paljon lapsia eikä tajunnut laulun mukana leikkiä.
Lähden lauantaina kaverin kanssa Ideaparkiin ostoksille,nyt kun kaikki lahjat ostettu meinaan kunnolla törsätä itteeni.Päätin että jos jotain haluan niin ostan,-maksoi mitä hyvänsä.Mustat pitkävartiset nahkasaappaat kun löytäisi piikkarikorolla oisin tyytyväinen.Nyt lopetettava,iltatoimet kutsuu!
 
Moona.
Mäkin luin noita vanhoja "päikkyjä" tytön vauva-ajalta...mm. yhdessä kohdassa lukee että haluaisin lähettää vauvan kuuhun ja ei enää ikinä meille lapsia,hahaa..vannomatta paras;)

Mulla viikonloppuna pikkujoulut järkättävänä ystävien kesken. Meillä joka joulu tapana tällaset pitää..glögiä,torttuja,pipareita,punaviiniä,lahjoja,joulumusiikkia ja juoruja;) Nyt ois mun vuoro pitää meillä..kivaa!!
Torstaina mennään kattoon meille kotia..voi kun löytyiskin joku ihana isompi.. Mä jo oon hulluna hamstrannu uuteen kotiin kaikkea ihanaa ja tytön huoneeseen varsinkin. (joo rajota vähän...:)) Ihan niinku ei ois roinaa jo muutenki tarpeeksi.
No..mitäs muuta..viikko sitten tuntu ekat liikkeet masussa, eli kyllä siellä vielä mukana ollaan menossa..kolme viikkoa rakenneultraan. Tytöllä tulee hirmuista vauhtia uusia sanoja. esim.tänään kun oli syöny lautasen tyhjäksi ni tokas peräkanaa nää sanat: kaikki, tyhjä, ei mittään..kylläpä oli naurussa pitelemistä:)
Eipäs tässä muuta, mukavaa joulun odotusta kaikille!!!

Moona rv 17 ja tytteli kohta 1,5vee
 

Yhteistyössä