HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
kata..
Outoa ettei Unikko ole kesän jälkeen mitään kirjoitellut,mä NIIN ootin niitä hääjuttuja ja kaikenmoista...Kesällä tietty menee nuorimmaisen tuouhuissa enemmän aikaa,mutt aolihan meitä muitakin paljon!!???Rusina?Ketäs muita...Ööh,nyt ei tuu mieleen...

Mäkin harvemmin täällä kirjoittelen kun on vähän seesteisempi kausi tuolla heinistytöllä,hampaita kaameesti tekee nyt,olihan niitä vasta 7 ja nyt kaks pukannut ja 4 pullottaa...
Tulis kaikki vaan.Yöt suht ok nukkuu,mutta heräilee aamulla n.tuntia aiemmin ja vähän itkustaa.

Kovasti omaa tahtoa toteuttaa,mustasukkainen on tosi paljon.Jos mulla joku muu sylissä,niin Maisa tulee ja koittaa ajaa pois.
Huom koittaa...Yleensä mukautuu ja hakee sylistä paikan,mutta koittaa sinnikkäästi saada toisen lähtemään!!
"pahan katseen" on oppinut,katsoo kulmat kurtussa ja sanoo soosoo.Ei saa..
Meillä isoja pahvilaatikoita,mun vanhemmat osti hervottoman kokoisen kristallipallolampun.Sinne mahtuu seisomaan oikein hienosti ja toinen on telkkarin laatikko.Isoja ja niihin on ihana piirtää.Maisalla hienosti kynäote ja piirtää pahvilaatikoisen seiniin esimerkillisen keskittyneesti.
Sinne raahaa nukkejaan ja leikkii hienosti.On vaaan nyt keksinyt että muut muksut häntä leikittää yläkerrassa ja sitä tekis koko ajan.Pyytää jotakuta ylos ja ylhäällä haluaa taas alas...Argh..rasittavaa!

Mutta täällä lääkitys tehonnut melko hyvin,kipeitä suppreita ei ole pariin päivään ollut.EIlinen oli oikien hyvä.
Puoliväli täällä kaiketi on..tai jopa reilusti yli jos hepatoosi iskee pahana...Silloin käynnistetään jo heti kun vauvalla viikot paremmalla puolella.

Jatkoja kaikille ja hyvää loppiasta!!

kata

Tiiikeri
Moikka!

Täällä töissä kirjottelen. Motivaatio välistä vähän hukassa. Kun ei oo kukaan koko ajan hoputtamassa hommiin, outoa! Kotona oli pakko tehdä kun lapsi huusi ruokaa tai pissat lattialla tms =). Tääl yksin huoneessa möllötän ja yritän potkia hommia eteenpäin.. Vieruskaveri käy joskus kääntymässä.

Mies on nyt huomannu jo että ei siellä kotona helpolla pääse. Että töissä ois ehkä helpompaa hih! Eilen se vaihto lakanat, vessat pesi sun muuta, oikein tunnollinen mies =). Ei onneks pistä vastaan kun sanoin että ne hommat kuuluu nyt sulle. Että niin minäkin ne sillon tein vaikka sä et sitä huomannukaan. Kun tuli kysymyksiä että, imuroitko sä tosiaan joka viikko vähintään ja siivosit vessoja tai vaihdoit jopa lakanoita heh heh!!

No nyt saa valmennusta että jos toinen tulee niin tietää että töihin joutuu sillonkin. Toista ei vielä kuuluunu. Mutta nyt ei olla tosissaan yritetty tässä kuussa kun mä pääsen selän magneettikuvaan eikä sitä saa tehdä alkuraskaudesta. Joten kun ne menkat tulis niin pääsis kuvaan ja sitten uutta yrittään. Vauvakuume kasvaa kun helppoa tää työelämä ja ympärillä paljon raskaanaolevia.

Lumikukka on alkanu oppiin pottatouhuja. Kun keksittiin sille sopiva paikka käydä potalla. Eli käy meidän vaatehuoneessa kun muualla ei suostunu potalle pissaan hih! Enkat yks päivä et kävi 5 kertaa pissalla, ei osaa hätää kun ehkä kerran sanoa mutta muuten vaan viedään esim tunnin välein potalle niin sit tekee. Mut illalla ei jaksa pissata enää ennen nukkumaan menoa, vaippa on sit tosi täynnä ja joskus tulee yli yöllä.

Sanoja kovasti tullu ja kulmahampaat puhjennu. Syömään ei suostu ite ja nyt muutenkin syöminen huonoa, purkkiruokia annettava kun ei puurokaan enää kelpaa. Taas joku vaihe kai. Banaania on kokeiltu uutena ja siitä tykkää, ihanaa kun jostain tykkää jos se vielä kävis. Ja rusinat on in!

On meilläkin mustasukkasuutta, ei toisia haluta äidin syliin. Kun kummipoika joskus sylissä niin jo ite tungetaan tai ajetaan kummipoika pois.

Meillä pakko koitta unikoulua kun heräilee öisin sekä illalla ei suostu yksin nukahtaan. No semmonen pehmeä unikoulu koitetaan, että pikkuhiljaa ollaan illalla hetki pois huoneesta, mut ei anneta yksin huutaa. Tai et siirrytään vähän kauemmaks tyttelin sängystä eikä katota sinne päin vaan sivuttain ollaan. Tarvii siirtää omaan huoneeseen jos helpottais. Vaik nyt tuntuu toisaalta vaikeelta kun ei paljoa tyttöä nää muutenkaan... Mut kaikken parhaaks olis kuitenkin.

murmel i
moi.

nyt se pahin kaikista sitten tapahtui. ero tuli. mies vetäny viinaa maanantaista asti,tänään soitin ja kysyin että missä ihmeessä on,niin leuhki laivalle lähtevänsä! pakkohan se on erota,kun alkoholi vei voiton.kyl elämä riepottelee liikaa,täytyy vaan koittaa kerätä voimia jostain että jaksaa arkea yksinhuoltajana.onneks on paljon tukijoukkoja mulla. mitään muuta en toivo niin paljoa kuin sitä että alkoholia ei olisi olemassakaan.pilas ihanan miehen ja mun elämän ainakin toistaiseksi.

Iitu1.
Murmelille kovasti jaksamista,jo Topinkin takia!Ja kun niin hyvin teillä jo miehen kanssa meni...mikä ihme sitten taas laukasi tilanteen?Oisko osasyy selvyys Topin vammasta,ehkä se oli kova isku johon miehesi hakee pullosta lohtua.No ajateltava niin että pärjää sitä muutkin yksinhuoltajat,alku varmaan rankkaa mutta helpottaa kun arki lähtee sujumaan.Onneksi sulla ihana poika jonka vuoksi jaksaa=)Toivotaan että kuitenkin tapaamiset sujuu isän ja pojan välillä.Halaus sulle!
Meillä kokoajan pientä nuhaa kaikilla.Arkeen ei mitään uutta kuulu,töissä ja kotona aika kuluu,poika päivät hoidossa.Uusia sanoja tapailee ja höpöttää kokoajan.Laittakaa muuten lasten mittoja kun käytte 1,6 v neuvolassa!
Kiva oli lukea Tiikerin perheenkin kuulumisia kun täällä nykyään niin hiljaista!Tasa-arvo olla pitää,mies vaan kotihommiin niin osaa arvostaa enemmän meitä äitejä=)!Toivotaan että sun selkäkivut helpottaa.Nyt takas töihin!

Moona...
Täältä superjaksuja Murmelille!! Varmasti on nyt rankkaa ja itkettää ja surettaa..mutta usko pois, kyllä se joskus helpottaa! Kunhan pääset rutinoitumaan uusiin kuvioihin pojan kans, ni ihmettelet vielä et kuinka jaksoitkaan silloin!! Tsemppiä!

Täällä on työt alkaneet ja tytöllä puolipäivähoito. Tyttö on aivan innoissaan uusista leikkikavereista. Tätit on joka päivä kehuneet, ettei neidistä kyllä huomaa yhtään et ois alle viikon vasta siellä ollu. Nukkuu kuin kotonaan ja kaikki ruokakin menee helposti alas,kyllä on äiti ylpee tytöstään! Mulla töitä siis helmikuun loppuun ja sit ei tyttökään enään tarhaan mee. Ihanaa vaihtelua olla töissä välillä, mä jo NIIIN kaipasin työkavereita ja muutakin tähän väliin..mullakun niitä mammavuosia on tulossa heti perään useita. Vauvalle mahaan kuuluu hyvää..liikkietä tuntuu jo paljon. Maha on vielä aika pieni ja huomaamaton, mutta kasvanut on selvästi.
Nyt iltapalalle ja nukkumaan, voikaa hyvin!!

Moona rv 21

Tiiikeri
Suuri halaus murmelille!

Harmittaa hirveästi sun puolesta! Niin se viina vaan on vahva aine kun kaataa perheet ja rikkoo välit. Kyllä pitäis lailla kieltää koko aine. Se on niin julmaa että mitä sen alkoholistin päässä liikkuu kun viinaa vetää eikä perheestään huolehdi. Mikä siinä viinassa viehättää. Monesti alkoholistit on vaan niin herkkiä etteivät kestä tämän elämän paineita ilman viinan petollista auttavaa kättä.

Mutta ehdottomasti sun kannattaa nyt heittää ukko mäelle ja antaa sille shokkihoitoa. Ei ne alkoholistit mitään muuten tajua jos sittenkään. Sun on ajateltava ittees ja Topia. Onhan toi tosi raskasta aina pelätä, että koska taas ratkeaa ryyppään. Onneks sulla on tukiverkko, hienoa!

Sä oot tehny parhaas, eikä vika ainakaan sinussa ole. Miehesi on vain niin heikko ettei uskalla tehdä oikeita ratkasuita ja tajua mikä elämässä on tärkeintä. Käykö hän AA:ssa tai missään säännöllisesti?

Voimia hirmusesti sulle!

murmel i
kiitos kannustavista sanoista.päivä kerrallaan mentävä. mies soitellu kännissä ja leuhki olleensa laivalla.enää en aio vastata ennen kun on selvinpäin.takasin en ota enää,muuten ei juuri opi mitään,jatkaa vaan samaa linjaansa. vaikka nyt tuntuukin kamalalta,niin teidän että tää helpottaa vielä joskus tää paha olo. topi on itkenyt kaksi päivää isänsä perään ja hokee vaan "isi". koittaa siinä sitten olla itkemättä ,pakko yrittää,olla vahvana topin takia. surettaa topinkin puolesta. viina on kyllä maailman hirvein asia ja ei tarvis olla olemassakaan!

mies ei käy aa.ssa ,tuskin suostuis meneenkään. hän kun ei näe että ongelmakäyttöä olisi.kova elämänkoulu tulee jo tässä iässä,mutta mietittävä vaan että olen super vahva ihminen,kun tästä tuskasta selviän.

kata..
Sulle Murmeli kävi kuten mulle aikoinaan.Exmiehelle se viina ja kaverit oli tärkeemmät.
Tiiän mitä sulla on nyt,erityisen rankkaa aikaa.VOimia isosti.
Oon tosi pahoillani puolestas,mutta muista että miehes tiensä valitsi ja jätti sut ja poikansa.
Sinä et ole tehnyt mitään väärää.
Pojalla on parempi jos on äiti joka rakastaa eikä tarvitse katsoa humalaista isiä.

Ehkä ajan myöt miehes ymmärtää mitä menetti,siinä vaiheessa ryömii takaisin mutta mieti tarkkaan.Mä menin halpaan siinä määrin että uskoin että toinen muuttuu...Ei muutu,ei meillä ainakaan.Muutos täytyy olla niin perustavaa laatua,tulla uskoon tms.

Meillä exä ei pidä lapsiinsa juuri mitään yhteyttä,mummolla joskus törmäävät.
Aikani podin huonoa omatuntoa mutta päätin etten voi vastata toisen virheistä.Jokainen tekee omansa.

VOimia ja ison iso halaus.

kata

Tiiikeri
Täällä flunssasena töissä. Lumikukalla ollu kamala tauti koko viikonlopun. Nenä vuotaa, kova yskä, kuumetta 39. Oksensi kerran perjantai-iltana ja yks kurakakka tullu. Eilen käytiin päivystyksessä ja oli korvatulehdus, saatiin antibiootit. Viideltä oli viime yönä heränny huutaan, oli istunu nurkkaan eikä antanu isin ottaa syliin, itki vaan. Viimein rauhottu ja jatko uniaan. Mä nukuin toisella puolen taloa et jaksoin töihin lähteä. Nyt Lumikukalla oli ääni ihan menny ja kova yskä edelleen, raukka parka!

Ei oo ikinä ollu näin kipeä kun nyt. Ei suostunu lauantaina syömään eikä juomaan mitään. Yks pissa tuli illalla ja su aamuna oli ihan kuiva vaippa yön jälkeen. Olin ihan hädissäni. Mut onneks joi tosi hyvin sunnuntaina ja söikin sentään jotain. Ihan tärisi kun oli niin heikkona. Su aamupäivän olikin tosi virkeä mut illaks nousi taas kuume ja käytiin päivystyksessä.

Mun flunssa paheni nyt, aamulla kurkku tosi kipeä ja räkä vuotaa.

Tiiikeri
Meillä aletaan paraneen jo flunssasta, kivaa kun likka oli illalla taas oma pirteä itsensä =).

Ja tiiättekö mitä =), mä tikutin eilen haalean plus-viivan hihii!!! Vähän outoa, oon ihan pyörryksissä. Meidän piti tää kierto olla yrittämättä kun mun piti päästä sinne magneettikuvaan selästä mut yhen kerran lipsahti ja tässä tulos, huh! No 3 kk kuluttua periaatteessa saa mennä kuvaan mutta saa nähä tuleeko mentyä. Selkä kyllä nyt ollu outo, eilen katos säteilykipu vasemmalta jossa se on ollu. Se siirty oikealle puolelle, oli tosi kipee ja koko ajomatkan kotio tuntu vaikeelta painaa kaasua.

Sit kun pääsin kotio, aattelin et nyt on pakko lähtee lenkille et on niin kipeä tuo selkä. Oltiin pukemassa kun yht’äkkiä kipu muutti paikkaansa mahaan ja nivusiin. Hirveetä pistoskipua ja vähän menkkojen olosta kipua. En pystyny käveleen ja otin panadolia, se helpotti ja lähin kaverin kanssa lenkille. Lenkillä maha turpos ja tuntu paineen tunnetta. Menkat oli 1-2 pvaa myöhässä. Kaveri sano että nyt teet illalla testin ja kerrot sitten, tulos haalea mutta selkeä viiva =)

Nyt kipu taas entisessä vasemmalla puolen iskiaksessa, mut maha selvästi outo, ihan kun sillon Lumikukkaa oottaessa =)

Se syntyis sit joskus syyskuussa hih!! Oon ihan onnessani ja haluisin kaikille toitottaa mut pitäis malttaa mieli, tylsää…

Iitu1.
Tiikerille suuresti onnea!!!Vihdoin sait plussan kun sitä oot toivonut=)Mun laihis sujuu hyvin,3 kg tippunut vajaassa kuukaudessa.Ollaan kerrankin koko perhe terveenä ja tänään on pojalla 1,6 v neuvola.Kerron sitten mittoja.Nyt takas töihin!

Iitu1
Noniin,neuvola-terveisiä:paino 12500 g ja pituutta 85 cm.Kaikki oli muutenkin hyvin,ikänsä mukaisesti kasvanut ja kehittynyt.Mitä 1,6 v mittoja muilla on?
Eilen poika sai ensimmäisen oman Mäcin lasten aterian,ranskikset ilman suolaa ja juomana maito.Tykkäs kovasti!On meiltä vanhemmilta saanut aikaisemmin maistaa mutta nyt herkutteli omalla aterialla,onko muut antaneet vielä?
Mites xylitol pastillit ja purkat?Annatteko niitä?Meillä kuukauden verran annettu,jos pysyis hampaat kunnossa ja ehkäseehän ne korvatulehduksia.Purkkaa poika syö hienosti,ei ole nielaissut kuin pari kertaa.
Kirjoitelkaa!

Moona....
HirmuISOT onnittelut tikrun perheelle!!!! Nyt vaan masua kasvattamaan;)

Meillä puolitoistavuotisneuvola on vasta helmikuussa,joten mittoja näkee sitten. Painoa on jotain lähemmäs 13kg,oman puntarin mukaan. 92cm vaatteet on käytössä joten on sitä pituuttakin ihan hyvin tainnut neidille tulla.
Tytöllä menee tarhassa edelleen hyvin. Ilman itkuja on äänyt,hyvin nukkunut ja syönyt. Nuha on nyt iskenyt,vaan ei kuumetta tai muita oireita. Itsekkin sain flunssa samantien..taitaa olla mullakin huono vastustuskyky 1,5 kotivuoden jälkeen. Ihanaa vaihtelua olla töissä pitkästä aikaa, vaan ihana se on taas maaliskuussa jäädä kotiinkin:)
Masuasukille ei uutta kuulu..senkun olla öllöttelee ja kasvaa;) Ouluun on nyt tullut 4D-ultra ja kovasti mietin et raskinko laittaa siihen yli 200e(huh)? Haluaisin kuitenkin kakkosellekkin videolle ultrakuvaa,kun ekastakin on.

Me ollaan kerran käyty mäkissä tytön kans. No sillon oli omat hedelmäsoseet mukana ja pari ranskista meiltä maistoi, mut enskerralla vois tyttö saada ihan omat sapuskat.
Me ei vielä olla alettu antamaan mitään xylitol-juttuja..varmasti on hyviä ja kannattais antaa. Hampaat tietty pestään aamuin ja illoin,mut hyvähän se ois jotain muutakin, vaikka jotain pastilleja.
Nyt saunaan ja nukkumaan..heippa!!

Tehotyttö
Heipsan!

Tämä ketju on kyllä tosissaan hiljentynyt. Eikä ole vilskettä mesessäkään. En minäkään ole siellä kirjoitellut enää ollenkaan.

Kovasti onnea Tiikerin perheelle!
Moonallakin raskaus on jo vaikka kuinka pitkällä, vaikka vasta plussasit ;-)
Mun mielestä mullakin just se keskenmeno oli, mutta niin se aika vaan rientää. Se raskaus oliskin jo puolivälin paikkeilla.

Meillä xylitolipurkkaa on syöty jo monta kuukautta. Aluksi niitä sillontällön meni kurkusta alas, mutta nykyisin enää tosi harvoin :)
Poitsu on ollu kyllä niin terve, että pitää koputtaa jotain puuta ja äkkiä. Yksi ainut kunnollinen flunssa ollut 1,5 vuoden aikana.

Mitat 1,5-vuotisneuvolassa oli 84cm ja 12,2kg.
Neuvolassakin tuota puhetta ihmeteltiin. Tulee sitä kyllä valtavasti :)

Hesellä ollaan käyty muutaman kerran niin, että saanut omien sapuskojen lisäksi maistiasia meiltä muilta. Käydään tosi harvoin yleensäkään. Mä en välitä koko hamppariaterioista, mutta salaatit on ihan ok. Lapset tietty kävis useamminkin :)

Tiiti -73
Heippa,
onnea vaan raskautuneelle ja jaksamista kaikille odotukseen :)
Isoilta tuntuu kaikki muut heinislapset, meillä 1,5v mitat oli 79,6cm ja 10,7kg.
Piikin otti vastaan suht reippaasti, nyt vaan jäädään oottamaan tuleeko oireita vai ei.
Meilläkin pulistaan kun papupata, kaikki toistaa perässä, ja pojalla on kyllä kans ihan ilmiömäinen muisti. Kerran kun on jonkun jutun nähnyt, niin viikkojen jälkeen muistaa miten se meni.
Mun pitäis alkaa tuo tissistä vieroitus, mutta kun tässä on sitä murhetta ja surua ollut, niin ei ole kauheesti innostanut ryhtiä niinkun isoon puuhaan.
Menkat oli mullakin 4vkoa myöhässä, mutta varmaan osasyy oli se, kun olin shokissa siitä äidin sairauksesta. Hetken kyllä oli jännätpaikat :)

Nyt vatkaamaan vispipuuroa, heippa

Tiiikeri
Mä oon alkanu kirjotteleen jo tonne syysmammoihin innolla =). On niin kiva intoilla tätä raskautta. Masu on jo ihan turvoksissa ja housut kohta jää pieneksi ;). Mies osti alesta jo vaippoja kun sai pieniä pamperseja puoleen hintaa, saahan ne antaa pois jos itelle ei käy. Mut siitä kuulemma lähetään että kyllä se nyt tulee, sano mies =). Poika on veikkaa hih! Hössön hössön... meillä 1,5 vuotisneuvola 30.1.

Tiikeri rv 4+6

Iitu1
On tää ketju aika hiljainen niinkuin Tehotyttö mainitsi,varsinkin nyt kun monet taas raskaana niin kirjottelevat muualla,laittakaa meillekkin välillä kuulumisia ettei ihan kokonaan tiputa ja mukavaa kuulla jatkossakin teidän perheiden touhuista=)!Mä oon ollu viikon verran aika väsynyt,illalla ei meinaa uni tulla millään,saatan pari tuntia pyöriä ja sitten jää unet liian vähälle.Onneks poika nukkuu hyvin ettei öisin herättele.
Tiiti-73:vähän on ehkä pikkainen poika teillä mutta mitä väliä kun kuitenkin tasaisesti kasvaa ja menee omalla käyrällään.Jos terve ja tyytyväinen on niin se pääasia.Tiikeri jo kysyikin äitisi vointia,onko parempaan päin?
Nyt mentävä suihkuun että noi kaksi mun "elämäni miestäkin"pääsee kylpyyn=)

Kata..
Tiikeri,VOi kun IHANAA-Onnen halaus ja iso sellanen!!!Voi jukra kun ihanaa!!Oi että!!!!

Nyt kun henki kulkee ja sormet liikkuu taass...Tiikeri,onko teillä siirretty mpr rokotusta?Meillä sanoi ylilääkäri että se kannattaa ottaa,mutta että tehään se sairaalassa.Voidaan seurata oireiden vahvuutta ja lääkitä.
Eli meidän piti hakea se jo 2 viikkoa sitten,mutta oon kerännyt voimia kun olin NIIN kipee,kauheessa räkätaudissa.Ja Maisa on tehnyt urakalla hampaita ja öisin vigahtelee vähän väliä.OOn siis väsy...

Mitoista,Tiitillä tais olla meidän Maisan koko luokkaa sillä tyttö oli 1½ neuvolassa 80 cm ja 10,5 kg.

Maisa menee myös omaa käyräänsä,nyt päästiin painossa liki nollakäyrää jo!!On aika miinuksella kulkenut mutta syökin jo paljon paremmin.
Ja ihan itse!!
Äiti ei lusikkaan saa koskea.:Joskus annoksen tehä,mutta tarkkana-äiti ei saa!!

Rakenne ultrassa oltiin ja vähän huolettaa kun la olis tämän mukaan vasta 17.6 ja tähän asti ollut vähän kasvussa jopa edellä.Neljästi ultrattu ja la piti olla ihan varma.Siis 31.5 on yks ollut,1.6 useemman kerran.Mutta nyt tosiaan poika olis niin pieni...Mutta lääkäri ei sanonut muuta kuin että ei kai me tästä huolestuta..
No,Maisakin oli rakenneultrassa viikon "jäljessä" ja pieni oli ihan viime metreille asti.Kolmikiloiseks silti ehti.Mutta spurtti oli vain vähän turhan lopussa...

No,näitä huolenaiheita piisaa!!Vaan silti vähän enemmän konkretisoitui tää taas.

Mutta näitä tänne,isosti halauksia kaikille!!

kata rv:llä 22, Maisa sekä muu pesue

Tiiikeri
Kiitos kaikille onnen toivotuksista =)! Nyt alkaa jo hirvittään että mitä sitä tuli tehtyä ;)... Sit taas kauhee vauvakuume että tulis jo valmiiks hih! Ailahtelua.. eilen tein uuden testin kun mietin että oliko se unta vai mitä. Masu kyllä selvästi on erilainen.. raskaana, kun selälleenkin menee niin tuntuu semmonen palluka siellä painamassa.

Meillä tosiaan siirrettin mpr-rokotetta. Mutta voi olla että vaaditaan se kuitenkin, jos laitetaan polilla. Luovutin jo kun tuntu niin hankalalta, kyselin ja soittelin eikä asia edenny mihkään. Toinen sano toista ja toinen toista, TAYS:ssa niitä monesti laitetaan mutta lähetettä ei vaan saada. Poliin sitten tyydyttävä vissiin jos ei ite makseta yksityisellä.

Katakin on jo noin pitkällä raskaudessa =). Huolia varmasti riittää, muistan kun olit huolissaan Maisastakin kun ei kasvanu viikkojen mukaan. Mutta terve tyttöhän sieltä tuli, koita olla kauheesti miettimättä..

Mä oon miettiny alkuraskauden ultraa että pitäiskö mennä.. Kävitkö Kata?

kata..
Joo,samaa oon miettinyt,ehkä nä meidän lapset ei vaan kasva käyrien mukaan!!Ja loppukirin Maisakin otti,kolmekiloiseks ehti hyvin.

Olin alkuraskuden ultrassa.Kahesti!!
Sillä ekassa oli vaan pussukka,eli raskaus ei ollut niin pitkällä kuin luulin.Sitte tokassa oli jo syke sun muut.Ja la tarkennettiin,kuten niskapoimussakin.

Meillä käy ihan niin,että soitan lastenosastolle että nyt tullaan ja haen neuvolasta rokotteen.
En vaan ole saanut aikaseks...=/

Miska on samassa asennossakin kuin Maisa..Tuossa navan alla tuntuu pää ja jalat potkottaa alas..Maisa kääntyi 24 viikolla rt asentoon,ja takas perätilaan 29,mutta vain hetkeks,kääntyi seuraavana päivänä oikeeseen asentoon!!Saas nähdä kuinka Miska kääntyilee!!!

PErätilassa ollut nyt sinnikkäästi!!

Tuo on NIIN normia tuo ailahtelu...Mäkin olin ihan onnessani ja kohta kaamee paniikki!!Kuinka me selvitään!!!
Ja taas sitä vauvaihanuutta...Niinhän se on joka raskaudessa ja oikeestaan jokasessa isossa muutoksessa..
Aina sitä miettii mitä tuli tehtyä!!

Vaan ihanaa se on..Ootatteko salaa jompaa kumpaa?Hullu kyssäri,mutta ite uskon että jokaisella jompikumpi on toiveena,aina päällimmäisenä se terveys tietenkin!!

Nyt lähetään kauppareissuun,aamutouhut vähän kesken vielä!!!

Jaksuja!!
kata

murmel i
moi kaikille!

onnea hirmuisesti tiikerille :)!!mahtava juttu:)

neuvolamittoja: topilla on painoa 11,1kg ja pituutta 84cm. ihan hyvin mennään käyrillä. syö itse jo myös, äiti ei saa auttaa kuin joskus. mukista juomista itse harjoitellaan vielä.

keskiviikkona käytiin hakemassa erikois sisäkengät ja aika tehokkaat näyttää olevan. estävät kokonaan jalan koukistamisen ja ei varvasta. eli aika pian varmaan alkaa poitsu kävelemään. nyt on onneksi taukoa tuosta j.kylässä ravaamisesta,vasta maaliskuussa seuraava käynti. fysioterapiaa jatketaan viikottain. kertoivat että topille tulee luultavasti epilepsiakin,koska on hemilapsi, mutta toivon ettei tulisi! on meinaan 50% mahdollisuus suuntaan tai toiseen.ois aika karmeaa nähdä sellainen kohtaus :/
muuten täällä kaikki ihan hyvin.mieskin palas reissultaan ja topia hoitanut paljon. selvänä ollut,mutta yhdessä ei olla. ehkä sitten,jos tosissaan parantaa tapansa..ajan kanssa..

oikein hyvää viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja taaperoille ja masuasukeille!

Tiiikeri
Meillä vaikeeta toi rokotus varmaan kun just liityttiin Ylöjärveen ja siellä eri systeemit. Jos asuis Tampereella niin sais varmaan mennä kans TAYSsiin ihan noin vaan.

Ymmärrän sukupuolikyssäri, niinhän se monensti on että jompaakumpaa toivotaan. Mutta nyt on oikeesti ihan sama. Luulen kyllä että poika tulee. Lähti alkuun niin erilailla kun Lumikukka.. Lumikukkaa tehtiin hikihatussa stressaten, kun mä olin endon takia tosi kipeä ja nautinto kaukana. Nyt taas tuli 'vahingossa' kun ei pitäny tässä kuussa yrittää että pääsen selän magneettikuvaan ja niin vaan lipsahti =).

Kai se ois poika hauska vaihteeks, mieskin sano että poika varmaan on =). Mut tää yllätti taas että vatsa jo kasvaa vaikka tänään rv 5, ihan selvä vauvamasu masupaljaana kun katsoo. Ite tietty huomaan vaatteiden päältäkin mut ei muut vielä.

Ja se jännää että tunnen oikealla semmosen pallukan kohtu varmaan, tuntuu sellasen paineena. Onkohan tuntemukset herkistyny kun toinen raskaus.

Onko Katalla jo iso masu, mitä kokoo Maisan odotukseen verrattuna? Kävittekö yksityisellä ultrassa?

Moona....
Vastaile tuohon masukyssäriin tikrulle:)

Mulla ekalta maha oli iso. sf-huiteli aina yläkäyrillä. Olihan tyttö syntyessäänkin yli 4kg. Tokasta ei sf-mittaa oo vielä otettu,ni en pääse vertaileen,mut selvästi maha on pienempi. Luulin ja ajattelin et tokalta maha on sitten varmaan ihan JÄTTI,kun olin kuullut, että tokalta se kasvaa nopeammin. Varmasti yksilöllistä..masu on vähän pyöristynyt ja äippähousuja pidän kyllä,mut ne olleet vasta parisen viikkoa. Ekalta oli äippähousut tähän mennessä olleet jo pari kuukautta. Hauskaa nähdä et onko tää toka sitten samaa koko luokkaa ekan kans,vai tuleeko pienempi rimpula,hih:)

Yhteistyössä