HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
kata..
Masukyssäriin...Tää siis neljäs raskaus...Hehee..ei näy kyllä kauheesti vielä,tänään kinattiin yhen vanhan luokkakaverin kanssa että oonko raskaana vai en!!Oli ihan pihalla että teillekö vauva kesällä..Repi multa vaatettakin pois..Mutta oli esikoinen mukana ja sanoi että ultrakuvaa hän on ainaki nähnyt!!
Eli ei sitä vieras osaa kait sitte katsoa mutta musta masua on jo.

Maisasta tulikin vasta 26 viikolla masua,eli kyllä tä muutaman viikon on aiemmassa.Esikoisesta 25 viikolta alkoi näkymään,kaksosista 20 viikolla.

Aluks mulla oli myös turvotusta,se lähti tuossa 10 viikon paikkeilla.Eli voi hyvin olla että sunkin masu muuttaa muotoaan ja kokoaan monta kertaa!!

Mä oon kokoajan aatellut että NYT masu on kasvanut,ja sitte illemmalla katellu ja pullistellut että jotain siinä oli,en unta nähnyt!!

En ole ees kaksosista ollut kovinkaan iso,lääkäri sanoi että pienet on lantioluut,vauva (vauvat) mahtui kasvamaan kauan luisessa lantiossa.

Musta on kyllä ihanaa kun saa masun kohta.Oon kateellinen ollut aina niille joilla näkyy aikasin.
Höh,joka asiasta sitä pitää sitten keksiä kateuden aihetta!!=)

Ei vaan,kyllä mun masu osoittaa selkeesti kasvun merkkejä.
Ja masun malli on erilainen.Maisasta katos vyötärö ekana,sitten navan yläpuolelta alkoi pullistuu.Että tosi korkeelta.Nyt on navan alapuolella pientä kumpua ja vyötärö on vielä tallella.Aika hassun näköistä.

Mutta eikö sitä sanota että tyttömasu levii sivuille ja poika eteen??
Mulle kävi aika lailla niin.Ja tyttö on korkeella,poikaa kannetaan alhaalla!!!=)

Mä kävin varhasiultrassa ihan äitipolilla.Soitin ja sanoin että voidaanko tarkastaa la aikaa.Oli jotain kipujakin silloin..

Jänskää aikaa Tikru sulla!!!

Kiva Murmeli että on parempia uutisia.Oikein ihanaa!!!=)

kata rv:llä 22
 
Tiiikeri
Millä viikoilla Moona on?

Mulla oli Lumikukasta pieni siro masu (ns. poikamaha) ja Lumikukka paino 3220 g. Nyt tuntuu että tästä tulee isompi, kun nyt jo alkaa masu kasvaan. No ei haittais vaik ei tulis isompi ;)
 
Tiiti -73
Ai herttilei miten kauhia vauvakuume tässä tulee kun lukee noita juttuja :)
Mutta ei ihan vielä, tai pitäiskö ehkä sittenkin ;)

Äidin voinneista tuolla kyseltiin, niin nyt on siirretty kuntoutukseen, mutta vasen puoli on edelleen täysin tunnoton ja liikkumaton :( Hyvin epätodennäköistä että tulee enää esim kävelemään tai kirjoittamaan (oli vielä näet vasenkätinen).
Nyt sitten vaan mennään etiäpäin ja ihmetellään mitä tapahtuu.
Paljon on puuhaa kun pitää hänen asunnosta pakata tavarat ja viedä johonkin säilytykseen, koska sinne hän ei enää tule palaamaan (asuu talossa jossa ei ole hissiä).
Kyllä se elämä kuulkaas meitä riepoo :/
Mutta onneksi pikku poika on jo hiukka tottunut tilanteeseen, nehän oli mummon kanssa tosi läheisiä. Ei kyllä vieläkään halaile ja pussaile niinkun ennen, mutta ei sentäs enää hoe "ei oo mummo":a, kun mennään sairaalaan.

Vointeja kaikille ja hellikää läheisiänne :)
 
Iitu1.
Joo niin sanotaan että poikavatsa kasvaa eteen ja tyttömaha sivuille ja mulla piti paikkansa,poikaa oottaessa oli hurjan iso kumpu edessä!Ei sulla Tiikeri vielä raskaus näy,turvotus tekee alussa mahan pömpöksi,Sitten se katoaa ja sen jälkeen alkaa oikeesti isonemaan hiljakseen.Mäkin muistan kun viikkoja oli vasta muutama kun kauhistelin mahan kokoa,ja ykskaks olikin taas littana.Mutta kasvaa se vielä=)
Kata:mun serkku oottaa tyttöä viikolla 28 ja ultrassa sanovat sikiön olevan tosi pieni mutta lohduttelivat ettei tarvi huolestua,syntyy vaan sitten vähän pienempänä ellei ota kasvua rutkasti kiinni loppuraskaudessa.Että pienoisuus ei tarkoita huonoa asiaa eikä minkään tarvi vialla olla.Voin kuvitella että huolta kantaa monestakin asiasta mutta ei kannata murehtia etukäteen=)
Murmeli:mun äidillä on epilepsia,tosin aika lievänä,saa harvoin sellaisia poissaolokohtauksia jotka kestää minuutin verran ja ihan täyspainoista normaalia elämää pystyy elämään,lääkkeitä syö.Iso on mahdollisuus ettei Topille tule jos mahis 50 prossaa,ei sitä kannata etukäteen ennustaa.Ajan kuluessa sen näkee.Jaa mies palasi...jos saatte asiat vielä puhuttua kuntoon niin hyvä mutta mieti kuinka monta mahista kantsii antaa jos aina repsahtaa uudelleen,muuten jatkatte oravan pyörässä ikuisuuden.Keskustelkaa vakavasti.
Nyt hetki vielä töitä,sitten kotiin!Ihanaa että kaikkien raskaus sujunut hyvin!Viikonloppua!
 
Tiiikeri
Murmeli: Juu epilepsiaan on hyvät lääkkeet et sen puolesta ei tarvitse pelätä, vähän voi rajottaa mutta tuskin paljoa. Älä murehdi etukäteen kun ei niihin voi itse vaikuttaa!

Tiitti-73: Harmi äitisi suhteen mutta toisaalta onni että on hengissä. Pitää vain iloita siitä mitä on ja onneks lapset sopeutuvat helposti. Vaikka tosi surku kun mummu ei ole enää entisensä, mutta voihan silti yllättää hyvälläkin kuntoutumisella kun on tavotetta pienen pojan suhteen.

Juu ymmärrän tietty ettei tää masu vielä vauvan kasvusta johdu =). Mutta raskaudesta kumminkin ja siitä olen iloinen. Ja Lumikukasta masu oli littana aina päivän ja vasta illalla turpos. Nyt on samanlainen melk koko päivän...

Viikonloppuja!!
 
Moona....
Murmelille: mun veljellä on ollu epilepsia syntymästään asti..tai no se havaittiin joskus 3vuotiaana,mut syö lääkkeitä ja ei ole saanut kohtauksia sen jälkeen, kertaakaan. Topillahan tosiaan mahdollisuus ettei edes saa sitä.
Tiitille voimia äidin hoitamiseen, varmasti raskasta...

Tikru kyseli viikkoja..mehän ollaan Katan kans samoissa lukemissa, eli mulla 22 alkaa olla täynnä. Mulla kans kummassakin raskaudessa on heti tullut turvotusta..ekalta se vaan ei edes hävinnyt, vatsa oli 12 viikolla jo melkonen. Nyt taas turvotus hävis siinä 12 viikkon tienoilla ja on hiljalleen alkanut kasvamaan.
Esikoistytöllä maha oli mieletön sivuille levinnyt pallo. Nyt on vielä vyötärö tallella ja pieni kumpu edessä, saas nähdä millanen tästä masusta muotoutuu:)
Nyt viikonlopun viettoon!! Voikaa hyvin:)
 
Moona...
Kata muuten, mitkä on "kriteerit" et sinne äippäpolille pääsee? Mä en tytön aikaan päässy, vaik oisin halunnu koosta tarkempaa tietoa silloin..ja ihan aiheestakin,olihan neiti 4150g syntyessään. Nyt taas haluttais tietää tarkemmin koosta lähempänä la:ta..Päästäiskö jos valittelen sit vaikka jotain alaselkäkipuja tms.? :)
 
Iitu1
Painoarviosta:meille ultra mittasi ja myös lääkärin oma arvio oli pojasta 3300-3600 g muutama tunti ennen syntymää(sectiota).No,poikahan painoi 4720g ja oli pitkä 55 cm.Uskomatonta että noin paljon voi heittää väärin!Synnytyslääkäri tuli itse sanomaan seuraavana päivänä että jos olisivat tienneet pojan olevan niin iso olisi leikattu heti etten olisi kitunut yli vuorokautta kauheissa suppareissa.Ei paljon lohduttanut...
Moona:mä menin rv:lla 32 itse äippäpolille suoraan ilman lähetettä kun supistelin kokoajan,jotkut sattuivatkin.Ottivat mut heti vastaan ja tutkivat+ultrasivat.Mutta riippuu kai kaupungista millanen käytäntö on ja kuinka kiukkunen täti/setä on töissä jos menee ilman lähetettä...=)Voihan tavalliselle polillekkin mennä itse kun siltä tuntuu niin miksei äippäpolille,tietysti oltava "pätevä" syy mennä...
Ihanasti meiän ketju vilkastunut kun enemmän tulee uusia raskautuneita,kun lukee teiän juttuja tulee oma odotusaika elävästi mieleen taas.Älkää kadotko mihkään!=)
 
kata..
TÄällä on aika löyhä politiikka tuonne äitipolille.Olen soittanut sinne ja kertonut ongelmistani ja siellä ovat sanoneet että tuu silloin ja silloin.Varmasti jos supisteluvaivaa on niin pääsee heti,uskoisin vaikka olisi kuinka tiukka systeemi.

Mulle sanottiin nyt rakenneultrassa että nähään sitte,tilaa aikaa jos ja kun on vaivaa..

Mutta hei Moona,eikö teillä ollut synnytyksen suunnittelua?Siis esikoisesta ees?Aika omituista...Täällä on joka kerta,oli kuinka mones tahansa.Nyt sanoi että viimeistään nähään viikolla 37-38 suunnittelussa.

Katotaan missä asennossa ja kokoa.Tiiän että terkkarit tuota asentoakin kattooja pistää eteenpäin jos aihetta,mutta oon kuullut että NIIN väärinkin on koittaneet,sillä peppu ja pää on aika lailla samanlaisia....Mä ite oon tunnustellut kyllä tosi tarkkaan miten päin vauva on.Täällä ollaan edelleen perätilassa,mutta näillä viikoilla ei haittaa!!

Mutta valittele vaikka vähän turhaan,että saat vähän tietoa koosta.Meinaan sanotaan että eka ois pienin..
No,mulla eka on ollut suurin..=)
3,5 kg sitten kaksoset 2,8 kg kumpikin ja Maisa 3,1 kg.
Että ei se välttämättä niinkään ole.Tosin kaksosista mulla oli liki 6 kiloa vauvaa mahassa ja pituudessa miltei metri...Huh..Vaan ei se niin rankkaa ollut kuin ois luullut.Ja masukaan ei ollut jätti.Monella yhtä kantavalla oli iiisompi.
Vauvat vaan tuonne lantion luihin katosivat!!!=)

Täällä nukkuu muu sakki vielä,heräsin kun oli nenu niin tukossa..Höh,tän "taudin" yks ikävä oire...

No,saan rauhassa aloitella viikonloppua,kahve tippuu ja ihana tuoksu!!

Mukavaaa viikonloppua kaikille,on tosiaan tämä ketju "herännyt" taasen..Tosin aika raskausvoittoisesti!!=)

Mutta nuo meidän heinikset on kyllä ihanassa iässä,täällä pompotetaan isoveljiä ja siskoo ihan kaameesti!!
Onneks tulee Miska sillä Maisasta tulis varmaan kaamee piloille hemmolteltu rinsessa,sillä nuo veikat ja sisko hyppii ihan hänen pillin mukaan...Oon siitä sanonut mutta he eivät henno itkuttaa toista ja sehän huutaa heti jos ei mene niin kuin hälle sopii!!

Aikansa kutakin..=)

heipat!!

p.s Moona sun masu kyllä kuulostaa poikamassulta...;-)
 
Moona...
Iitulle: mullakin ultrattiin synnyttäjienvastaanotolla kuukautta ennen la:ta..sanoivat silloin että normaali 3,5kg tulee, ja käsikopelolla ennen synnytystä kätilö veikkas reilu 3kg,eli eipä täälläkään mennyt arviot ihan nappiin:+/ Mietinkin et oliskohan ne nyt mahd.vähän tarkempia asiassa kun ekakin oli jo iso(no aika paljon pienempi kuin sun poika iitu, mutta kuitenkin..) Eka mahtui tosin syntymään helposti, joten en sinänsä nyt välttämättä tarvi lisäinformaatiota,mut katotaas nyt miten alkaa vatsa kasvaa loppua kohden..ja pystynkö tyydyttämään uteliaisuuttani;)
 
Iitu1.
Mä en olisi ikinä pystynyt synnyttään normaalisti poikaa kun ei edes mahtunut laskeutumaan eikä kohdunsuu auennut kuin 5 cm vaikka mitä kätilöt ja lääkäri koittivat.Oon ite 160 cm pitkä joten tosi iso poika vauvana oli.Mun täytyy myöntää että mulle jäi jotain traumoja synnytyksestä,oli niin rankka,vaikea,tuskallinen ja pitkä.Kun ei kivunlievitykset auttaneet suppareihin.Joskus oon miettiny että pitäs puhua jonkun ammatti-ihmisen kanssa ettei aina palautuis mieleen ne kauheudet...Odotusaika oli suht helppo ja ihana.
Enemmän pitäisi kuunnella äitien toiveita ja päästä just esim.koko,-tai synnytystapa arvioon jos äiti haluaa.Pitää vaan sitkeesti vaatia.
Kata mainitsikin että ketju nyt vähän raskausvoittoinen muttei haittaa,mukava lukea muiden juttuja ja jos välillä kerrotte heinä05 lapsien kuulumisia =)
Pojalla ollut nyt uusi hauska puuha,kauppakassien purkaminen!Se on sitten niin kivaa!Latoo tavaroita pöydälle ja innoissaan hihkuu aina kun pussista jotain tarttuu käteen.Tänään ulkoiltiin aamulla ja sitten maalattiin sormiväreillä ja tietysti laittoi väriset kätensä naamalle.Onneks vesiliukoisia.Myös keittiön tuoleilla keikkuminen kuuluu päivän rutiineihin,pari kertaa tippunutkin muttei onneks pahasti.Kohta mentävä makaronivellin tekoon ja lätkäpeliin oon menossa,saa mies olla pojan kanssa kaksin ja touhuta mitä haluavat,miestenjuttuja=)Mies lähti ostamaan mulle synttärilahjaa,meillä maanantaina pojan kanssa kaksoissynttärit:poika puoltoista vee ja mä 32.Palaamisiin!
 
Tiiikeri
Kivaa kun on näin vkonloppunakin kirjoteltu kuulumisia=).

Meillä koitetaan päästä tutista eroon, tuli tunne että nyt yritetään et päästäis ajoissa eroon ennen vaavia =). Menny tähän asti hyvin, pari kertaa vaan kyselly. Sit seuraavaks koitetaan omaan huoneeseen matalaan sänkyyn. Ja sit kun tottunu omaan huoneeseen niin totutetaan nukahtaan yksin pikkuhiljaa. Toivottavasti onnistutaan tavoitteessa, helpottaa sit hirvittävästi. Ja toisen kans ei tehdä sitä virhettä että huvin vuoks jäädään huoneeseen et nukahtaa ja tahallaan totuteen laps siihen.. monta asiaa on opittu kun kaiken vaan muistais =)

Katalla kuulostaa kyl hirmuselta että kaksosista ei pahempia oireia ollu ja suht pieni maha, huh! Mä oon aina luullu että kaksosista vaan oksennetaan koko aika ja on hehtaari maha... oon kuullu niitä ääripäitä kai...

Meille vissiin käy kaura, jihhuu, on 8 päivää annettu eikä oo tullu oireita..ihanaa!!! Ja alkanu käymään potalla säännöllisesti niin et ite pyytää. Kotona ei enää tarvita vaippaa, kaikki pisut tulee pottuun. Kylässäkin tulee välillä mut vahinkojakin tietty paljon sattuu niin pidetään kylissä varuulta vaippaa. Heti vaikuttaa ettei tarvita kortisonia niin usein, jee!!

Miehelläkin kova vauvakuume, haluttais jo siirrellä kalusteet uudella tavalla vaavia varten hih!! Mut eihän voi ihan taikauskon vuoks, et kaikki menis hyvin ja sen vuoks että monikaan ei tiedä ja sit arvais... Ois niin kiva tehä kaikkee konkreettista vaavia varten.

Mulla ei tosiaan ollu mikään tyttömasu Lumikukasta, kaikki sano että poika tulee. Paitsi yks kaveri ja mies tiesi että tytön teki. Meillä saa valita synnytyssairaalaks TAYS:n tai Vammalan, en kyl tiedä onko asia muuttunu kun liityttiin Ylöjärveen. Pitääkin tarkistaa asia! Jos valitsee TAYS:n niin ei saa kun yhen ultran koko raskausaikana. Mut Vammala taas tekee aina synnytyssuunnittelu-ultran. Mulle taas kävi viimeks niin että valitsin Vammalan mut se olikin kiinni kun Lumikukka synty joten synnytin TAYS:issa

Mua ultrattiin paljon kun oli paljon kipuja ja suppareita. Nytkin haluisin tietty paljon ultria mut ilman kipuja ;), mut ei taida viittiä valehdella kipuja sen takia. Toivottavasti pääsen vähemmällä... vaikka pääasia et vaavilla kaikki hyvin, äiti nyt kestää mitä vaan kun pakko.

Öitä!
 
kata..
Tuplista sen verran vielä,mun kaks kaveria on saanut myös kaksoset,toinen sai 3 viikkoa mun jälkeen.Molemmilla oli suht oireeton raskaus ja olivat aika pikkusia.Se mun toinenkaveri oli oikein toosi pieni,en kyllä ois uskonut että kaks oli masussa.Ja me kaikki kolme ollaan lyhkäsiä,mä 159 ja nuo kaveri samaa luokkaa..

Olen kyllä nähnyt erään tädin jolla oli vaaatsaaa..Ja kahta kantoi.Mutta todellakin,mitään kaameeta pelotustarinaa ei ole kaksosista.Maisan odotus oli rankempi sillä ökäsin sen ekat 4 kk..
Kaksosista ei ollut juur mitään,pientä kuvotusta joka meni syömällä ohi.Ja en osannut epäillä että kaksi on tulossa,ennen kuin liikkeistä jotka tuntui ihan ympäri mahaa.
Ultrassa kaks vaavia touhus jo kovaa vauhtia...=)

HEippis!!

kata
 
Moona...
Hei Kata! sähän olit vastaillut mun kyssäriin aikaisemmin, vaan en ollu huomannu:)
Meillä tehdään viimeisellä lääkärikäynnillä sellanen "arvio" vauvan koosta ja tilasta. Mulla eka oli raivotarjonnassa jo melko aikasin, mut nyt ei kyllä viel ole ainakaan, on nimittäin aika usein sivuttain, ja paljon kääntyileekin. Ekaltahan mulla siis ultrattiin synnyttäjienvastaanotolla n.kk ennen la:ta,kun itse sinne menin supisteluiden kera. Muutoin täällä ei kyllä pääse mihinkään,jos ei ole suurinpiirtein vauva tulossa ulos. Vissiin on henkilökunta niin tiukilla tai jotain, ni jätetään "turhat" menot väliin:+/ en tiedä... Mut nyt kyllä menen sitten vaikka yksityiselle ultraan,jos ei kunnalta mitään heru.

Meillä on tyttö ja minä kuumeessa. Mies lähti viemään just lasta päivystykseen,kun kuumetta jo neljättä päivää ja tänään kuulunu ihme rohinaa keuhkoista, aijai..saas nähdä mitä sieltä löytyy. Mulla kans kuumetta liki 39..on vähän tukalat oltavat.
Tytällä tulee puhetta kans aika paljon,myös kahden sanan lauseita..esim. anna mamma..tule tänne..missä isi..ja sit tää kuuluisa EN ANNA;) Meillä ollaan pottailuissa oltu ihan superlaiskoja. Tarhassa kuulemma on tehny pisut muutaman kerran, mut kotona harvoin. Mun pitäis itse olla aktiivisempi,meinaan terästäytyä sit kun työt loppuu maaliskuussa,onhan se helpompaa vauvan kanssakin jos neiti saatais pois vaipoista.
Meillä tutti jäi 1vuotiaana ja pullo joulukuun alussa. Ihan helposti kävi molemmat,yllätys! Nyt kun muutetaan tässä keväällä, ni tyttö siirtyy sit omaan huoneeseen ja aika pian pois pinniksestä,jotta saadaan se vauvalle käyttöön.

Noista masuista vielä..mulla sillon ekalta kaikki päivitteli et kyllä siellä kaksoset vähintäänkin on, oli kyllä hieman rasittavaa, mut iso se olikin. Ystävä/tuttava sai silloin kaksoset ja masu oli pienempi kuin mulla. No..sillä vaavit oli 2,2kg ja 2,5kg ja meitin tyttö 4150g eli melkein samoissa oltiin:)
 
Iitu1.
Mun ystävällä kaksostytöt ja hänen maha oli tosi pieni.Laitoksella lääkäri oli tullut huoneeseen,katsonut ystävää ja sanonut että "tulin väärään huoneeseen,kaksosäitiä etsin".Ystävä oli sanonut että kyllä se minä olen=)Ei kaikilla kaksosistakaan vatsa kasva suureksi.Mulla oli yhdestä sata kertaa isompi vatsa kuin ystävällä kahdesta.Se riippuu niin monesta tekijästä.Mutta helpompaa itselle kaikki arkiaskareet mitä pienempi maha ettei ole aina vatsa esteenä.Meillä mies leikkasi pitkään mun varpaan kynsiä kun en yksinkertasesti taipunut enää ja asuttiin silloin hissittömässä talossa niin mun maha otti reisiin kiinni kun nousin portaita!Oli mulla kyllä painoakin mahassa:vauva melkein 5 kg,istukka yli kilon ja napanuoraakin 80 cm sekä lapsivettä oli aika paljon.Mutta sehän voi olla että toinen raskaus olisi ihan erilainen ja synnytyskin.Tai muthan leikattas automaattisesti jos tahtoisin.Oon kyllä aika varma ettei me enempää tehdä,taitaa jäädä tähän yhteen ihanaan poikaan=)!
Moonalle ja tytölle pikaista parantumista!Nyt jatkuu työt...
 
murmel i
moi kaikille!

onnea iitulle synttäreiden johdosta!

ompas täällä käynyt kuhina:) paljon vauvauutisia:)

juu en aiokaan ottaa miestä takaisin,mutta hyvä olisi jos saatais sovussa hoidettua topiin liittyvät asiat ja mieskin kantais vastuunsa.oon koittanut miettiä että minkälainen tapaamisjärjestely olisi topin kannalta hyvä.joka toinen viikonloppu on jotenkin liian vähän nähdä isiä. ja meidän välit on nyt niin tulehtuneet,etteisekään onnistu että täällä käy topia katsomassa joka päivä. oisko ehdotuksia?

kiva kuulla ettei tuo epilepsia olekaan niin paha,kuulosti vaan aika karmealta..ja tokihan kaikki tuollainen tuntuu 100 kertaa pahemmalta,kun aattelee ne pienelle taaperolle.

täällä alkanut tuleen sanoja joka päivä jotain uutta.eilen vastasi eka kertaa kysymykseeni nälästä "ei ole".hauskaa kun alkaa kommunikointi pelaamaan ja seuraa on enempi. kyl se vaan niin on että tuo pikkumies pitää minutkin kasassa vaikka elämäntilanne onkin aika karmea.mutta jos jotain hyvääkin pitää ettiä,niin olen ainakin laihtunut 4kg viimesen kahden viikon aikana,joka pitikin joulun jälkeen laihtua.ja ihan ilman laihduttamista ;)!!

hauskaa viikonalkua kaikille!
 
Moona...
Onnea Iitulle ja pikkumiehelle!!:)

Olisko Murmeli esim. alkuunsa vaikka niin, että lapsi olis isällänsä yhden yön joka vkloppu, ja viikolla vaikka 1-2 iltaa? Tai sit niin et isällä jokatoinen vkloppu ja viikolla 1-2 iltaa?

Tytöllä oli kaikki ok. Vähän limaa kurkussa,mut kuumekkin laskenut, eli alkaa tervehtymään. Itse lähden lääkäriin näyttämään poskionteloita, nyt ei muuta kuin pysykää terveinä:)
 
Tiiikeri
Onnea IItu ja poitsu =)!!!

Murmeli: Moonalla oli ihan hyviä ehdotuksia mun mielestä tapaamisiksi. Sitä vaan mietin että osaako isä olla selvä kun Topi on sen kanssa? Ettei sun tarvii pelätä et lapsi joutuu kakkoseksi.

Mun limaflunssa ei meinaa hellittää, jo 1,5 vkoa tätä limaa riittäny ja kurkku kipeä joka aamu sekä ilta. Kaunkohan tätä pitää kestää.

Meillä pottatouhut menee välistä eteen ja välillä taakse. Eilen taas pissaili housuunsa, mutta pottaankin tuli kun muistettiin viedä tarpeeks usein. Tänään taas aamulla osas sanoa kun oli jo puettu ulos niin tuli pisuhätä ja pottaan sit lirahti, näin isi kertoi =).
 
kata..
Onnee täältäkin!!!=)

Pikaseen ennen kun kipuan maisan viereen köllimään,tapaamisista Murmeli...
Meillä oikeudessa sovittiin joka toinen la ja joka toinen pe tapaamisiks.Eli siis joka viikko olis se yks yö ja se siis joka toinen pe ja joka toinen la,vuoroviikoin...SItä sais itelleen aina yhen viikonloppuillan vapaaks...Siis sinä saisit.

Ja tuon ikäinen tarvii sen viikottaisin tapaamisen jotta ei vieraannu.Sekä yks kokonainen viikonloppu on aika pitkä aika pienelle ja varmaan äidillekin olla erossa kahen viikon välein.
Sekä isukille kantaa vastuuta koko vkonloppu..

Jaksuja kaikille,mä painun päikkärille!!

kata
 
Iitu1.
Kiitos onnitteluista!Käytiin synttäreiden kunniaksi pojan kanssa mäcissä syömässä.
Murmeli:Joka toinen viikonloppu ainakin se yks yö isällä vois olla hyvä ja sitten pari kertaa viikolla näkisivät,ettei tule liian pitkää taukoa tapaamisiin.Ei teidän ero varmasti kaikesta huolimatta ole helppoa miehellekään,varsinkin kun tietää että näkemiset Topin kanssa harvenevat.Koittakaa keskenään saada toi asia sovittua ettei jälkeenpäin tule sanomisia kummankaan puolelta.Nyt telkkua kattomaan,öitä!
 
murmel i
joo, toi yks yö viikossa kuulosti aika hyvältä. mies koitti ehdottaa et tulis aina tiistaina ja torstaina katsomaan topia,mutta on se saatava järjestymään,että saan minäkin välillä vapaaillan ja yön.siinä asiassa voi mieheen luottaa,että kun on topin kanssa niin ei juo,onneksi. katsoo nyt miten nää saa järjestyyn.. en kyllä minnekään oikeuteen asti halua mennä. teillä tais kata olla sit tosi riitanen ero? me koitetaan saada asiat järjestyyn omin keinoin..

tänään meni topi hoitoon,että saan rauhassa siivoilla ja nukkuakin. topilla on hoidossa tyttöystäväkin,siiri :) ovat oikein mainio pariskunta:) tykkää tosi paljon hoidossa olla topi,mutta en ole nyt juurikaan vienyt,koska olen työtön.välillä vien leikkimään sinne.

alampa hörppimään aamuteetä ja sitten siivoilun pariin!!

 
Tiiti -73
Myöhästyneet onnittelut Iitulle :)
Mullakin oli muutama päivä sitten synttärit, tuli vaan mittariin 2 vuotta enemmän kuin Iitulle. Meillä on tainnut olla myös aika samanmoiset synnytykset. Mullakin oli valtavan pitkä napanuora, ja todella pitkään tuota pikku touhottajaa puskettiin, mutta ulos ei tullut ilman leikkausta. Mä taisin aueta 6 tai 7 cm asti... Ja odotusaikana vatsa oli IHANAN ISO :)
Mulla ei kyllä silti mitään kammoa jäänyt, taidan olla jonkin sortin masokisti ;)
ihmettelivät siellä synnärilläkin että kuin huumoria vielä riittää vaikka yli vuorokausi siellä on jo puuskutettu. Mulle suurin pettymys oli se että jouduin leikkaukseen, vaikka tietty se oli loistavaa lapsen kannalta, ettei sille vaan mitään sattunut. Oli raukka tulossa sieltä pää vinossa, joten ei sitten tietenkään mahtunut. Valtava pahka toisella puolella päätä sillä sitten olikin. Mies raukka säikähti, ja luuli että se jää siihen ikiajoiksi.
Ja nyt se samainen tyyppi täällä leikkii piilosta meijän kanssa :)
Poika on kun papukaija... toistaa ihan kaiken mitä sanoo... Lukemisesta tykkää tosi paljon, ja maalaamisesta. Ja tyttöystävä löytyy häneltäkin. Joka päivä hokee tyttöystävän nimeä, ihana.
 
Tiiikeri
Onnea Tiiti-73:lle! =)

Meillä on tänään pysytty yhtä vahinkoa lukuun ottamatta hereillä olo aika kuivana =), vähänkö olen ylpeä!!

Lumikukka tykkään kanssa kovasti lukea ja kissakirjat on ihan in sekä yks pupukirja jossa pupu menee nukkumaan =). Palapelejä tykkää kauheesti tehä ja on tosi hyvä niissä. Niitä missä on nuppi ja yks ilman nuppia mut vastaava muuten. Miten muilla osataanko palapelejä? Kun mietin että minkä ikäsille ne on yleensä tarkotettu? Mulla ei oo mitään hajua, mut joku äiti vaan joskus sano että ne ois 3 vuotiaille häh!!?

Millä teillä Tiiti-73 maalataan, kuulostaa kivalta? Sormiväreillä? Kuinka osaa vain paperille ettei mene jokapaikkaan? Meillä kun on semmonen värikynäjutska, joka on pallo jossa värejä eri puolilla palloa, että sillä pallolla voi piirtää. Niin pirtää kyl heti lattiaan vaikka ois kuinka iso pahvi alla =). Joten jääny ne touhut.

Mä oon ollu saikulla 1,5 päivää kun ollu mahakipuja. Nää on tuttuja endokipuja mut pakko käydä tarkistuttaan lääkärillä kun oon raskaana. Huomenna 10.30 neuvolalääkäri. Ihan kuin särkisi munasarjat ja istuessa pahenee, pieni liike hyväksi. Pikkasen on tänään helpottanu, mut huilaan nyt huomisen ainakin, jos menis ohi tai sit ei. Lumikukastakin oli tämmöstä mut ei näin aikasin eikä kokopäivästä jatkuvaa. Oli muutama viikko myöhemmin ilta ja yösärkyä.

rv 5+4
 
Iitu1.
Tiiti-73:lle myöhästyneet onnittelut!Joo meillä ollut aika samanlaiset synnytykset,oikein rankimman mukaan!
Tiikeri:meillä ei ole kuin yksi palapeli vielä eikä sitäkään olla usein tehty,täytyykin ottaa se taas leikkeihin mukaan mutta poika osaa kyllä palat laittaa suht paikoilleen.Me maalataan sormiväreillä ja tehdään niin että mä pidän paperista kiinni ettei luista ja sanon aina ettei pöytään saa lääppiä.Osaa sikskin niin hyvin kun hoidossa usein maalaavat,monta kuvaa tullut jo kotiin=)Puukynillä myös piirtää viivaa mutta painaa aika hentoisesti,joudun yllyttämään painamaan kovempaan että jää jälkeäkin papruun.Siitä ei jaksa kauaa olla kiinostunut,vähän piirtelee mutta sitten menee kynät suuhun ja tietty saa aina raivarit kun kynät otetaan pois.Oon antanut vaan kaks kynää kerrallaan koska jos on koko paketti niin ihmettelee vaan kynämäärää eikä malta piirustaa.Meillä sormivärit (vesiliukoiset) ja kynät on tutkitusti haitta-aineettomia.Antakaahan ideoita mitä kaikkea lapsien kanssa touhuatte?Me luetaan kirjoja kovasti,tanssitaan lasten cd:n tahtiin ja autoilla ajetaan,painitaan,katotaan teletappeja ja piirretään.Leluilla aika paljon poika touhuaa itekseen kun mä teen kotihommia.
Hyvää vointia kaikille masun kasvattajille,ja muillekkin!
 

Yhteistyössä