HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmel i
tikru: unikoulu aloitettiin ,kun poika ei suostunut nukahtamaan kuin sohvalle ja kiukkupuuskien kera. Aloitin sillä,että laitoin topin vaan pinnasänkyyn ja sanoin hyvät yöt.en alkanut mitenkään nukuttamaan (nukkunut 5kk iästä lähtien omassa huoneessa). no hirvee huutohan sieltä sängystä alussa aina kuulu ja kamala uhmaaminen,että haluaa nukahtaa viereen.ekana päivänä annoin huutaa muutaman minuutin,kävin silittelemässä ja paijailemassa,mutta en nostanut pois sängystä. sitten annoin huutaa hieman kauemmin seuraavana iltana,mutta pidin huolta että topi tunsi olonsa turvalliseksi ja tiesi että olen lähettyvillä. meni viikko,kun topi nukahti tasan kello 20.00 omaan huoneeseen ,pinnasänkyyn itsekseen. nykyään tosiaan vilkuttaa,että hyvää yötä. helpotti arkea tosi paljon,kun tietää aina että pojan saa helposti nukkumaan.

heh kata,raskaus tekee tunnetusti ihan höperöks ja hajamieliseksi :)

kiva että muillakin mummoja löytyy,apua on kovasti heistä ainakin minulla. tosin miehen puolelta mummi on aika etäinen ja ei halua hoitaa topia. mutta onneksi on nämä supermummit täällä!!mulla onkin heidän ansiostaan vapaailta viikonloppuna(JES),topi menee minun mummilleni yökylään. lähden himosareenalle jammaileen kavereitten kanssa:)

oikein hyvät vk.loput kaikille heiniksille!
 
Iitu1
Eilen pojalla oli meillä hoitaja pari tuntia kun käytiin miehen kanssa syömässä hääpäivän kunniaksi(sain muuten timantti-sinisafiiri sormuksen=)).Sentään raaskin jättää hoitoon kun mulle se aina niin vaikeaa vaikka joka kerta hyvin onkin mennyt.Nyt alkanut pojalle tulemaan paljon uusia sanoja,joka päivä sanoo jotakin uutta mutta niin että jättää usein ekan kirjaimen pois,mummi=ummi,vaippa=aippa.Välillä naurattaa kun höpöttää hassuja,esim.kirjassa on pöllö jolloin hihkuu heti pöö.Tänään kolattiin pihaa ja poika tykkäsi istua lumikolassa jolla työnnettiin hänet korkealle kinoksen päälle niin että lennähti aina kyydistä pois.Onko kellään taaperokärryä?Ostettiin sellanen kun hoidossa sitä tykkäsi kovasti työntää niin nyt kotipihassakin juoksee sen kanssa eestaas.
Mies lähti viihteelle,poika nukkuu niin taidan mennä telkkua kattomaan ja syön vähän namuja,on jäänyt herkut tosi vähälle kun laihiksella olen.Heips!
 
Tiiikeri
Meillä on taaperokärry, oli tosi mieleinen kun opetteli kävelemään, nyt on ollut sisällä 'kirjastokärrynä' =)

Lumikukalle nousi eilen illalla tosi kova kuume. Ja vaikka oli nukkunut päiväunia melk 3 h niin halus jo seiskalta yöunille. Kun norm menee puol ysin maissa. Oli tosi outoa kun ei ikinä kipeenäkään oo ollu noin uninen. No hyvä vaan että nukkuu! Mutta kuumelääkkeet ei tehonnu kunnolla, annettiin kahta eri ja silti kuume 3 aikaan 38,8. Soitin jo lastenpolille mut ei hätää kun oli pirteä ja joi hyvin. Pientä nuhaa, et katoaan vrk et lähteekö hellittään. Ettei taas menis korviin!

Lumikukalle nousee niin herkästi kuume ja sit se on niin surkea sekä itkunen monesti. Nyt väsyttää kun mies herätti mut kolmelta antaan kuumelääkettä yms kun ei vielä ite hallitse kaikkea =). Olin eri huoneessa nukkumassa enkä sitten meinannu millään saada unta enää, synnytys tuli mieleen ja sitä kelasin ;)

Meilläkin Lumikukalle tulee paljon uusia sanoja. Sanoo jo 'auto meni', 'ai ai vauva' ja tämmösiä pieniä lauseitakin. Kerran sano vahingossa että 'suu auki äiti', kun koitti tunkea paperitolloja mun suuhun hih! Mut sitä ei enää toistanut. paljon sanoja tulee mutta harvan osaa ns. täydellisesti sanoa äiti, body, auto ja joitain muita tulee kirjakielellä.

Mukava kuulla että äitikät on ollu vapaalla välillä =). Mustakin ois kiva, kun tää alkuraskaus helpottaa niin sitten..
 
kata..
Maisalla sama peli..pe nousi 39.2 kuume ja siellä pysyi 39.5 vaikka pronaxenia ja panadolia annoin.Likka taas nukkunu niin hemmetin huonosti,yskä meillä taas riesa.Ja se että menee keuhkoihin....
On kuulemma virusta liikkeellä joka tekee rintakehään pientä vihmaista ihottumaa.löytyi maisaltakin...

Yskä on aikamoinen ja pe tosiaan alettiin se singulair rakeet nyt "estoksi" ihan toukokuulle asti ainkain..Kuuluu astmalääkkeisiin mutta astma diagnoosia ei maisalla vielä ole,joten kela ei korvaa sitä...Onneksi siis on vakuutus sillä tuo lääke maksaa 30 e kuussa se paketti eli vuodessa menee siihen jo aika sievoinen summa...Sitä nyt marraskuusta asti syöty.Sanoi että infektioastmalta vaikuttaa,jos maisalle tulee vielä yksi vinkuna niin kelakin suostuu korvaamaan osan..

On tosiaan maisan sairasteluihin mennyt varmaan ...mitäs veikkaisin..Tonni riittää varmaan vuoden aikana.Oon kyllä sitä mieltä että vakuutus on näin pienellä hyvä,sitten jos näyttää ettei ole sairastelevaa tyyppiä niin vakuutuksen voi lopettaa.Meilä jo masuMiskalle vakuutus...Ei uskalla ottaa riskiä ja jättää vakuuttamatta.Sitä kun ei etukätee tiiä.

Yöllä tyttö oli huvittava kun aivasti ja unen keskellä nousi pytyyn ja otti tutin suusta pois ja pyyhin nenun ja tyttö kuiskas NOIN ja jatkoi uniaan...
Arg,mua supisteli viime yönä ihan kauheesti,tiiä nyt pitäiskö mlääkärille raahautua vai mitä.Miska kääntyi pää alaspäin ja sitä ennen piti ihan kauheeta kapelia.Mä aattelinkin että juma,siellä oikeesti on kaks sillä ei yks voi potkia jokapaikkaan samalla aikaa:Mut kai joku hepuli siitä supistelusta tuli hällekin..Niinkun äitillekin.Mä valvoin vielä 5 aikaan,ei uni tullu.2 asti suppaili niin hurjasti.
no,nyt väsyttää mutta likka mennä koohottaa tuossa.

Mun äiti on tulossa apuun,saan mennä nukkumaan eikä tarvii kanniskella kun tyttökin kipee niin tarvii syliä enempi.

Paranemisia Lumikukalle,samassa taudissa täällä.Yöllä oli likka vielä tosi kuuma,eli 4 päivä jo kuumeessa.

Syönyt tosi huonosti mutta juo sentään.

kata
 
Tehotyttö
Mahtaakohan meidän treffit siis Kata vielä siirtyä???
Luvattu aikas kovia pakkasiakin loppuviikolle.

Täällä näyttäis vauvahaaveilut tuottaneen tulosta. Toivottavasti pysyy nyt kyytiläinen matkassa. Lokakuun 9. pvä taitaa olla laskettu aika :)

Tehis rv 4+6 ja Hermanni 1 v 7kk
 
Niiskulainen
Heippa! Onhan tänne tullu paljon juttua sitten viime lukemani, selailin hiukan noita teidän juttuja, mutta en kyllä ihan kaikkia jaksanut lukea, pitäs käydä tiuhempaan täällä teidän kuulumisia lukemassa.

Onnea uusille raskautuneille, meillekkin on näillä näkyvin tulossa lokavauvva, niinkuin tehikselle ja tikrullekkin ....mukavaa. Nyt vaan pitää toivoa, että kaikki menisi hyvin. Katsoin että la olisi 3.10, mutta on ollut niin epäsäännölliset menkat sitten imetyksen lopettamisen jälkeen, että en mene yhtään takuuseen tämän raskauden viikoista.

Meillä oli tuparit launataina ja tyttö ja koira oli yötä hoidossa mummolassa, hyvin kaikki meni sielläkin. Itse koitin vielä salailla hiukan raskauttani kavreiltani ja join muka boolia, ei varmaan kukaan olisi aatellut, mutta parille lähemmälle kaverille oli aivan pakko kertoa ja sitten tulikin jo kerrottua isovanhemmille ja aika monelle. Silloin kun tyttöä odoteltiin, kerrottiin vasta 10 rvk:lla ja nyt jo näin varhasessa piti mennä paljastelemaan.

Me siis ostettiin omakotitalo ja tyttö sai ihan oman huoneen ja on siellä nukkunut tosi hyvin kokonaisia öitä heräämättä, aikaisemminhan neiti heräsi ainakin kerran yössä, kun nukkui meidän vieressä, että taisi olla omaan huoneeseen muutosta jotain hyötyä. =)

Niiskulainen rv 5 ja jotain ja tyttö 1v6kk
 
Niiskulainen
...siis join alkoholitonta versiota siitä boolista. Miehet huomasi heti että join alkoholitonta siideria vaikka koitin peitellä siiderin kohtaa missä oli alkoholiton kirjoitus....miehet huomaa näköjään siis kaiken jos kyse alkoholista tai sen puuttumisesta. Siinä joku miehen kaveri jo tuumasi, että pitäisikkö tuosta jotain päätellä ja sitten jo alkoivat onnitella miestäni, vaikka minä vielä siinä yritin jotain söpertää siitä, että välillä alkoholijuomien välissä on pakko juoda alkoholitonta ettei tule kauheaa krapulaa, mutta ei tainnut mennä läpi se.
 
Iitu1
Tehotytölle ja Niiskulaiselle suuresti onnea uusista raskauksista!=)Ootte te muut heinikset kyllä kovia lisääntymään,uskomatonta että noin moni odottaa taas!Ainakin kuusi ja yksi jo sai toisen.Mä sitkeesti syön pillereitä ja päätöksessä pysyn että yksi lapsi riittää ainakin toistaiseksi.Mietin uudestaan 10 vuoden päästä...Vauvat ihania ja raskaana olo ihanaa,varmaan jaksaisin hoitaakkin taas mutta ei vaan ole tarpeeksi vahvaa tunnetta että nyt tehtävä sisarus pojalle.Onneksi monella kaverilla pienet vauvat joita voin käydä sylittelemässä=)En ole juurikaan mitään tavaroita enkä vaatteita säästänyt vaan myynyt sitä mukaa kun tarpeettomiksi jääneet pojalta.Jos joskus perhe kasvaa niin ostettava kaikki uudelleen...
Kohta lukemaan ja nukkumaan että jaksaa aamulla herätä,poika nukkunut 2 h.Ollaan otettu tavaksi ennen petiin laittoa istua tuolilla,pidetään toisiamme kädestä kiinni ja luen iltarukouksen,poika oppinut sanomaan loppuun "aamen".On alkanut aiempaa enemmän halimaan ja pussaamaan,pusut niin hauskoja kun antaa ne suu auki=)Öitä!

 
Tiiikeri
Onnea Tehikselle ja Niiskulaiselle, tervetuloa joukkoon =)! Musta tuntuu että jos kaikki menee ok niin synnytän ihan varmasti lokakuun puolella, kierto oli niin pitkä ja varmasti menee vähän yli. nyt rv 7+4

Voi Maisa parka! Inhottavia noi taudit ja jos infektioastman on saanu =(. Meillä ei onneks tällä kertaa ole yskää. Mutta molemmissa korvissa tulehdus. Kävivät eilen lekurilla ja antibioottia taas annetaan. Kuume oli kova koko eilisen yli 39. Tarvis varmaan hommata korvakuumemittari, helpottasi mittaamista. Meillä oli juuri 2 vkoa sitten korvatulehdus ja taas. Saa nähä tuleeko tästä kierre, onneks meilläkin vakuutus. Ja rahaa menny n 1500 € viime vuonna kun allergioihin ja testeihin menny ihan hirveesti.

Nyt töitä...
 
Iitu1.
Pikaista paranemista sairastaville!Pojalla oli yksi pitkittynyt korvatulehdus johon tarvi 3 eri kuuria ennenkuin kokonaan parani.Yksi nuha ollut sen jälkeen,siitä jo aikaa eikä onneksi mennyt korviin.Korvakierre kurja juttu.Ootteko Tiikeri antaneet tytölle xylitol-purkkaa tai pastilleja?Niillä kun ehkäisevä vaikutus.Meillä poika saa joka aterian jälkeen ja heti oppi ettei niele purkkaa.Olen ihan kuullut monen sanovan että korvakivut loppuivat kun säännöllisesti lapsi saanut xylitolia,eihän se tulehdusta estä jos on tullakseen mutta kannattaa kokeilla josko apu löytyisi.
 
Tiiikeri
Iitu: joo luin netistä kans xylitolista ja sitten oli mitkä altistaa korvatulehdukselle. Meillä ei niitä altistavia tekijöitä ollut(mm. tupakansavu, tutti tms). Tarttee vaan löytää sellanen purkka joka ei allergisoi, se meillä aina ongelmana. Ootko antanu aikuisten kokoista purkkaa vai lasten omia pieniä purkkia? Kun miestä pelottaa ettei tukehdu purkkaan...

Meillä kun hampaiden pesukin on vähän heikkoa ja kauheeta huutoa niin purkka ois tosi hyvä juttu! Onko muut saanu hampaat pestyä? Meillä huudetaan ihan hysteerisenä usein miten ja sit monesti luovutetaan kun tuntuu että toinen saa kamalan kammon. Koitan sit iloisena, lempeästi ihan vähän tuosta ja tuosta... Että yritetään aamuin-illoin mutta monesti heikko tulos.

Lumikukalla oli eilen vielä tosi kova kuume ja oli ihan vetämätön, soitin jo taas polille kun huolestutti. Ei syö ja juominenkin oli illalla kehnoa. No katotaan tää aamupva, teen kotona etänä.

Tiikeri
 
Iitu1.
Tiikeri:meillä hampaiden pesu sujuu,silloin kun aloitettiin oli pitkään taistelua mutta periksi ei annettu ja se tuotti tulosta,antaa ihan hyvin pestä.Ethän paina harjaa liikaa ettei satu ikeniin?Me annetaan pojalle aina jotain tosi mielenkiintosta käteen jota samalla kattelee.Ollaan annettu lasten pikkupurkkia ja myös aikuisten.Ja Sellaisia missä lukee täysxylitol.Lapsille löytyy askeissa banaanin ja mansikan makuisia pienempiä paloja,en nyt merkkiä muista...sitten ihan pussista hedelmän makuista jenkkiä.Kokeilkaa,meillä poika tykkää purkkaa syödä,muutaman minuutin pureskelee joka syönnin perään.
 
Moona...
Meilläkin harjaus sujuu suht hyvin,mut oon lisäksi ostanu apteekista vadelmanmakuisia xylitolpastilleja. Ne on aika pieniä ja helposti suussa sulavia,tyttö tykkää:)

Nyt ollaan kaikki terveinä, mut pientä nuhanpoikasta näyttäs tytölle taas tulleen. Mä pidän peukut pystyssä et ei ainakaan korvakierrettä tulis. Eka korvatulehdus siis oli tässä parisen viikkoa takaperin.
Tiikerin tytölle pikaista paranemista,ja muillekkin sairastaville! Kamalasti verottaa voimia nuo sairastelut, varsinkin jos yöt nukutaan huonosti.


Moona rv 25 ja neiti
 
Tiiikeri
En todellakaan paina liikaa, ihan hellästi koitan. Ja koitetaan antaa käteen kaikkea kivaa mutta ei pysty niihin keskittyyn harjaamisen aikana. Yrittää vaan purra harjaa, kun koitan liikuttaa ja päästää irti niin tulee helposti äkkiliikkeitä, niitä säikähtää. Välillä pesu on menny paremmin, kun on semmonen kausi, välillä taas yhtä hysteeristä huutoa niin et ei tahdo henkeä saada kun niin huutaa. Pese siinä sitten. Kerran vielä huusi niin että oksensi kaikki iltapalat pesun seurauksena. Joten päätin että jos liian väsy ja menee huudoks niin pakko jättää väliin ettei tuu kammoa.. Ja toisilla voi olla niin voimakas oksennusrefleksi että sekin tekee pahaa kun pestään, mistä noista tietää kun ei osaa kertoa.

Me kans pidettiin alussa että periks ei anneta mutta pakko välillä antaa tilanteen mukaan, yritetään silti aamuin illoin. Mä aattelin että se purkka ois kyllä parempi, kun nimen omaan sitä xylitolia pitäis suussa pitää n 5 min jotta siitä on apua. Jos pastilli niin varmasti vaan pureskelee nopeeta ja nielasee.

Nyt Lumikukka jo pirteempi mutta maha ihan kuralla, pakko vaihtaa antibiootti. Ja hitsi kuinka kävi meidän apteekin maidon jota nyt suostuu tosi hyvin juomaan. Se on tukusta loppu eikä saa kun maaliskuun puolessa välissä. Ihan uskomatonta!!! Onneks sentään noin iso lapsi ettei mitään hätää, aatelkaa jos ois pieni vauva jolle mikään muu ei käy ja jois pelkkää tota Profylac apteekin maitoa. Kyllä ois suuri hätä! Niin sitä ollaan noiden erikoistuotteiden varassa, eikä tiiä koskaan että saako niitä kohta enää ollenkaa... Luulis tuottajallakin olevan joku vastuu. Nyt pakko koittaa jotain vastaavia, mutta tietty ihan eri makusia ja eri ainesosat yms. vaikea totuttaa taas uuteen ja löytää sellanen mikä ei allergisoi, paska juttu!!

töitä töitä..
 
Moona...
Kovasti on tikrulla säätämistä noiden allergioiden kans!
Juu tuosta purkasta sen verran et meillä ei tyttö älynny purkan tarkotusta,vaan se meni aina lähes suorilta alas,eli meillä siks noi pastillit. Ei ehkä niin tehokkaita,mut varmasti parempi ku ei mitään. Purkkaa taas kokeiluun vähän isompana!
 
Tiiikeri
Moi!

Meillä ollaan paranemaan päin =). Söi jopa aamupuuron tänään ja kuumetta ei enää yöllä ollut. Tänään oli neuvolalääkäri 1,5 vuotta ja pituus oli 82,3 cm, paino 11690 g.
Tosi hyvä paino siihen nähden että su jälkeen ei oo kunnolla syöny ja eilen ripuloi ainakin 10 kertaa.
 
Tiiti -73
Heippa täältäkin.
Meillä on nyt viikon verran ollut uus muotisana 'ite' :)
Siis IHAN kaikki pitäis pojan saada ite tehdä, ja voi kiesus mikä huuto jos ei saa...
Kiireellä on ihan turha lähteä mihinkään, koska 'ite' täytyy pukea päälle. Onnistuu siinä kyllä tosi hyvin, menee sukat, pöksyt, lapaset, kengät yms päälle, mutta kyllähän se kestää... Mitä vaan voitte keksiä että mä teen, niin hänen pitää saada 'ite' tehdä. Meillä osataan siis myös tosi hienosti tuo lattialle heittäytymisen ja huutamisen taito ;)
Meillä on niitä little people tyyppejä, niin niillä tykkää leikkii tosi paljon. Ihana kun leikkii että ne syö, kiipee portaita yms :D
 
Moona...
Mulla on ihan mennyt ohi ilo uutinen, ONNEA NIISKULAINEN!!!:) Ihanaa..sisaruksia tulee meidän "isoille"vauvoille!!:)
Ja ONNEA myös TEHIKSELLE,vaik taisin onnitella jo mesen puolellakin:)

Meilläkin tuo "minä itte" kausi on alkanut tuossa vuoden alusta. Syömiset sujuu jo hyvin, kengät ja lapaset/lakki menee,mut kyllä saa pukea kaverina.. Meillä pottailut on vielä ihan alkutekijöissään,mut tyttö on nyt alkanu pyytämään potalle, useita kertoja päivässä. Yleensä ei mitään kuitenkaan tuu,mut hyvä et kiinnostusta löytyy.

Mulla oli tänään mammajooga.Siellä käydään läpi venytyksiä ja hyviä rentoutusasentoja, myös synnytystä varten. Enskerralla neuvotaan miten mies voi hieroa;) ihanaa...
Mulla on alkanu nyt tuleen harjotussuppareita, maha menee väliinsä ihan kivikovaksi. Viel on kuitenkin helppoa liikkua, eikä ole vatsa tiellä:)

Mies kohta kotiutuu iltavuorosta..lähen laittaan jotain syötävää. Hyvät yöt kaikille!!


 
Iitu1.
Meillä tota "minä ite"esiintyy eniten syömisessä,poika kyllä syö ihan hyvin ettei tiputtele juurikaan mutta silti vielä sen verran epävarmaa etten viiti antaa esim.mustikkaa syödä itse ettei likaisi vaatteitaan.Eilen tulikin puuron syönnistä tappelu,aattelin syöttää kun oltiin jäljessä jo iltaaikataulusta,välttämättä olisi itse pitänyt saada lusikka käteen ja kamala huuto kun en antanut.Sen aikaa taisteltiin että puurokin piti lämmittää uudelleen kun ehtisi kylmenemään.Välillä käy kyllä niin hermoon toi herran itsepäisyys...Myös pukeminen välillä aika showta kun itse koittaa siinä vielä onnistumatta ja raivoaa sitten kun ei osaa.Pitkää pinnaa vaatii äipältä!
 
Tiiikeri
Me ollaan vielä säästytytty minä ite vaiheelta aika lailla. Harjottelee kyllä kovasti pukemista, pyykkäys on kivaa, syömistä välillä. Mukista juominen on nyt in ja sitä harjoitellaan. Mutta aika lailla iskä ja äiti saa auttaa.

Meillä tuli taas mutkia matkaan ton taudin kanssa kun joudutaan jälleen kerran vaihtaan antibiootti. Eka kun pisti ripuliks, sisälsi sulfaa niin nyt tää kefexin aiheutti ihottuman. Saa nähä minkä nyt lääkäri keksii, menevät kohta puoliin lekurille. Lumikukka vaan pelkää tiettyjä lääkäreitä, tääkin yksityinen on tosi mukava mies mutta sitä se vaan pelkää. Harmittaa kun on niin hyvä lääkäri että pitäiskö kumminkin vaihtaa vakkarilääkäri pelon takia. Neuvolalääkäriä ei pelänny yhtään kun oli nainen.

Onko muilla lääkäripelkoa ollu?

etätöitä tänään..
 
murmel i
meilläkin on minä ite-vaihe meneillään syömisen suhteen. hyvin jo onnistuukin,ei tarvitse kuin vieressä katsoa,ettei mene sotkemiseksi. mukista juo hienosti myös. pukemista ei vielä osaa,halua olisi kyllä.

täällä on merkittäviä uutisia:) topi otti ensiaskeleen! tukikengät on muutenkin tehnyt todella hyvää jalalle, fysiossa katsoivat että jalka on venynyt todella hyvin. nyt poika siis opettelee kävelyä kovaa vauhtia,kun on tasapaino löytynyt kenkien avulla. uusia sanoja tulee hurjaa vauhtia,oikee papukaija on jo:)

mites ootte tutit saanut pois? pitäisi vieroittaa..ei syö kuin enää yöllä tuttia, en tiiä onko se nyt niin pahasta vielä..

hammasharjaa topi rakastaa,mutta liian paljon,sillä pesusta ei tule mitään kun topi vaan räkättää koko ajan ja haluaa imeskellä harjaa. koitan aina edes sieltä sun täältä saada pestyä.

kova lääkärikammo on pikkumiehellä. huutamiseksi menee ja todella kun lääkärissä käydään. nytkin kun niitä on ollut niin paljon..neurologi, terv.keskuslääkäri,röntgen ym.. ja aina onkin tosi epämiellyttävää mennä lääkäriin,kun tietää että topi on hermona vielä kauan sen jälkeenkin.
muutenkin on uhmaa ihan kamalasti päällä ja huutaa maassa hakaten käsiä lattiaan jos ei tahto mene läpi(kuten marsun rääkkääminen). voimia vaatii myös pukeminen mitä inhoaa todella!

hyvää viikonloppua kaikille:)
 
Iitu1.
Murmeli:poika syö myös tuttia nukkumaan mennessä,ei muuten.Se aika vähäistä joten vieroitetaan vasta joskus kesällä...Ihanaa että Topi ensiaskelia ottaa,varmaan on itsekin haltioissaan kun valmiudet ja tahto ollut kävelyyn vaan estynyt jalan takia,ootahan kun löytää vauhdin hurman=)
Tiikeri:meillä ei ole poika pelännyt ketään lääkäriä mutta meinaa välillä turhautua siellä tekemisen puutteeseen jos pitää vaan sylissä istua kun tutkitaan,Oonkin keksinyt hyvän keinon:annan omaan käteen sellasen ihan pikkasen rusina-askin,niitä joita on pussissa monta(olikohan sun maid).Tykkää niistä niin paljon että keskittyy vaan niiden kaivamiseen askista ja mutustamiseen=)
 
kata..
Tiikeri,meillä MAisa on pelännyt tähän asti kaikkia lekureita mutta nyt kkun käytiin lääkärissä ei pelännyt yhtään,halusi huoneeseen ja itkemättä tehtiin kaikki kuuntelut ja korvankatselut!!
Meillä oli mieskorvalääkäri!!
Ja en taitnnut saada tarinaa eilen loppuun,kirjoitin mutta keskeytyi..Maisalla siis puhkesi tärykalvo.Mulla oli ihan kaamee olo,millanen äiti oikein oon kun en tajuu että tyttö oli niin kipee.

Yöt nukkui hyvin ja kun kipulääkettä sai,ei kai korva oireillut niin hurjasti.

Nyt antibioottitippoja ja kuuri päällä.TYttö jo parempi selkeesti!!
Nauraa ja on oma ittensä.Se sylivauva oli se maisan oireilu kipeydestä.

Tä oli siis edellispäivänä..Eilen kävin äitipolilla kun edellisiltana tuli veristä vuotoa ja supiosteli kipeesti.
Ei ollut mitään hemminkiä ja oli ihana lääkäri sanoi että tuut koska vaan hän tarkistaa tilanteen ultralla ettei tarvii miettiä.

Miska oli kasvanut hyvin,saanut kiinni sen mitä oli jälessä.Eli painoarvio oli 550 g!!

Minä itte on täällä myös vaihtelevasti .Kaikki menee paremmin jo esitän asian aina niin että muistaako Maisa,osaako Maisa??
Ja minne kuulluu?Mihin laitetaan?Kun hän saa touhuttaa niin kaikki menee paremmin.Äiti on aika tyhmä kkun ei mitään osaa eikä muista,tyttö saa näyttää kaikki!!=)
NÄin menee ilman riitelyjä meillä.

Meillä on tuo rusinapurkki ollut myös käytössä.mutta sen pelon vuoksi.Maisa kyllä istuu paikallaan pitkät tovit,mutta ei jos pelkää.Kiipee kuin apina äitiä pitkin niskaan!!!

Oli ihanaa kun nyt ei pelännyt.
ELi meille sopii mieslääkäri.TYttö varmaan muistaa että joku naislekuri on satuttanut.Ja tällä ei ollut valkoista takkia päällä ollenkaan.

Nyt mentävä!!
kata
 
Niiskulainen
kiitoksia onnitteluista.

Voi voi meillä on taas vaihe ettei nukkumaan malttaisi mennä millään, vaikka kuinka silmiä jo hierotuttaa. Tytöllä siirrettiin 2 viikkoa sitten omaan huoneeseen peti ja alkuunsa näytti lupaavalta ja nyt kuitenkin herää yölläkin sen yhden kerran ja en millään jaksaisi juosta yöllä talon läpi hyssyttelemään, mulla on itkuhälytin käytössä, vaikka kuulisin varmaan itkun ilmankin, mutta itsellä mukavampi yö kun tietää että kuulee varmasti. Tutti on käytössä ainoastaan nukkumistilanteissa ja olen ajatellu että saapi vielä jonkin aikaa ollakkin, mut koitetaan ennen kahta ikävuotta vierottaa sekin pois.

Itselläni energisyys on tipoteissään ja tilalle tuli tämä ihana väsymys ja etova olo, tuli jopa varhemmassa vaiheessa kuin tyttöä ootellessa nämä raskausoireet ja mulla oli tyttöä ootellessa tuo hormooniviiva (linea negra) toosi selkeä, mutta ei alkanut ilmestyy vasta kuin rv 10, nyt sekin on alkanut näkyä jo rv 5.

Meidän tytölläkin on ollu jonkin aikaa aika vahvanakin tuo minä ite - vaihe. Syönyt on jo oikeastaan itse 1 vuotiaasta lähtien, mutta nyt on kaikki hampaitten pesusta lähtien minä ite ja kyllähän se koettelee, jos kauhea kiire, mutta ei auta muuta kuin yrittää varata riittäväti kaikkeen aikaa. Tyttö on alkanut myös vaatimaan aivan omaa aikaa, laittaa oven kiinni ja haluaa itse leikkiä yksinään huoneessaan ja jos sinne koittaa mennä niin käy laittamassa uudestaan oven kiinni. Kun kurkkailen oven raosta, tyttö laittaa nukkeja nukkumaan ja halailee ja pussailee niitä, tosi ihanaa katsottavaa. =))
 
Tiiikeri
Tänään ei sit pelännytkään niin paljon lääkäriä kun viimeks. Otti valkosen takin pois ja varmasti pelko johtu myös siitä että oli viimeks tosi kipeä ja kovassa kuumeessa. Nyt oli terveempi mutta korvat ei ollu parantunu yhtään. Kuume siis laski ja näpyt tuli eli diagnoosina vauvarokko. Korvat ei ilmeisesti nostakaan kuumetta vaan kaikki johtu rokosta, sekä varmaan ripulointikin. Paranis nyt korvat vaan!

kata: Kamala se tärykalvon puhkeaminen, mulla on joskus lapsena puhjennut. Eikö vaarana kuulon heikkeneminen? Mulla ainakin seurattiin tosi tarkkaan ja annettin hyvät ohjeet sillon. Hyvä että selvis ja paranemaan päin. Ihanaa et masussa kaikki ok =).

Murmeli: ihanaa että ekat askeleet ja että hyvin edistynyt =), onnea!!
Meillä otettiin vaan laakista tutti pois, kun oli niin kauhean tärkeä ja söi kaikki unet sekä päivälläkin. Vähän joskus kyseli ja keskitettiin huomio muualle. Yöllä huuteli viikon pari sillon tällön mut ei rankkaa ollu. Nyt on jo luopunu ihan täysin =)

Yöheräämiset on rankkoja, meilläkin heräillään 1-3 kertaa yössä. Korvat vaivaa ja terveenäkin herää sen kerran lähes aina. Olen ollu tosi väsy ja nukkunu eri huoneessa täyttä yötä. Viime yöks menin omaan sänkyyn niin kyllä väsytti aamulla kun taas heräiltiin vähän väliä. Mulla onni kun mies hoitaa ja herää Lumikukan kanssa. Mut haluisin vaan omassa sängyssä nukkua, se on se paras! Lumikukka nukkuu suurimman osan yöstä meidän vieressä ja nyt korvakivussa ei halua millään mennä omaan sänkyyn. Saa nähän kun tervehtyy että siirretäänkö suoraan omaan huoneeseen isoon sänkyyn ja koitetaan että sopeutuisko hyvin sinne.

Ihanalta kuulostaa nuo Niiskulaisen tytön puuhailut =). Voi kun meilläkin olis. Lumikukka on niin äidistä ja isästä riippuvainen, ei mitään halua tehdä yksin. Iskä ei saa syödä rauhassa, ei tehdä kotitöitä eikä mitään paitsi kun neiti nukkuu. On tosi raskasta, sillon ymmärsin kun oli se vaihe missä irrottaudutaan vanhemmasta (mikä nimi sillä nyt oli...). Mut ei tää vaan jatkuu ja jatkuu, aina pitäis olla kädestä pitämässä kiinni, ollaanko liian hyvään opetettu vai onko vaan sen luontonen?? Onko muilla tommosta?

Viikonloppuja!
 

Yhteistyössä