HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Tiiikeri
Sain lähetteen kiireellisenä naistepolille kun kävin juuri lekurilla. Vasen munasarja ärtynyt ja kipu saattaa johtua turvonneesta munarakkulasta. Mutta pitää tark että raskaus oikeassa paikassa. Istuminen ärsyttää joten viikko saikkua. Tylsää odottaa, töissä aika kuluis ehkä paremmin miettimättä, mutta kun kipu kovenee niin en pysty keskittyyn töihin. Tästä tää huoli nyt alkaa sitten =/, raskauden ikävä puoli se ainainen huoli kaikesta.

Ja se on ikävää kun ei voi kertoa ystäville, tuttaville että mikä on. Kaikki ihmettelee kun en oo töissä, naisten vaivoja.... Ärtsyä!

Tiikeri rv 5+5

murmel i
moi kaikille!

toivottavasti tikrulla on kaikki hyvin, voimia sinne kovasti.

meillä ei topi vielä tykkää kuunnella satuja,katselee jotain kirjojaan hetkisen. ollaan maalattu sormiväreillä kylppärissä,ei oo väliä vaikka lääsis seinätki täyteen, ollaan maalattu vesiväreillä ja se on topin mielestä tosi IN. rakennellaan rakennuspalikoilla ja dubloilla, tanssitaan,leikitään autoilla, katsellaan piirrettyjä,imuroidaan, käydään pulkkamäessä,tehdään "lumihommia" ja sitten topi leikkii paljon kans ittekseen leluillansa kun teen kotihommia. mut se on kyl hyvä et ainakin tällä hetkellä kaikkein suosituimmat leikit topilla on just noi imurointi,petivaatteiden vaihto jne. sujuu siinä sit helposti ilman uhmailuja. ja on tärkeenä auttamassa äitiä :)

minkäslaista musaa teidän taaperot tykkää kuunnella? topi tykkää popista ja suomirokista..aika hupaisaa.

kuulumisiin!!

Tiiti -73
Kiitos onnitteluista :)

Vielä ei ole pojalle onneksi tullut mitään oireita rokotteesta (siitä on nyt 9 päivää), mutta voihan niitä kai vieläkin tulla.
Ja me siis maalataan sormi-, ja vesiväreillä. Meillä on sellasia isoja kartonkeja, ja pöydällä vahakangas, niin ei ole niin väliä vaikka vähän ohi meneekin. Suht hyvin kyllä ymmärtää että paperille piirretään eikä pöydälle. Paitsi viime kerralla jollon kekkasi että on hauska maalata omaan päähän :) Oisitte nähnyt sen sotkun, heh. No, annoin läiskiä värejä päähän jonkin aikaa, ja sitten vaan pesulle. Pesut ei tuota ongelmaa, on kyllä sellanen vesipeto että.
Sadut on meillä ihan pop, ja tosiaan itsekin kiipee sohvalle makaamaan ja lukemaan, aika hellunen. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen on leikkeinä jokapäivästä, ja siivouspäivät on pojan mielestä ihania; saa pestä pyykkiä ja vaihtaa lakanoita :)
Nukkuuko kaikkien muitten taaperot jo sisällä päiväunet? Meillä meinaan nukutaan vieläkin rattaissa. En ole katsonut vielä tarpeelliseksi opetella sisälle nukuttaan, kun niin hyvin nykyisin rattaisiin nukahtaa.
Ja noi pottatreenitkin on meillä vähän vaiheessa, kovasti hän itse siellä kyllä lelujansa pissatuttaa, mutta itse ei kauhiasti halua istua. No, kaipa sekin ajallaan...
Itse osaa kyllä jo syödä, ja lasista on juonut 1-vuotiaasta asti, nyt juo jo yhdellä kädellä :)
Ja aina vaan jossain vaiheessa edessä se tissistä vieroitus, huoh...

Mutta kirpakkaa pakkaspäivää kaikille :)

Iitu1.
Tiiti-73:meillä poika nukkunut päikkärit sisällä jo ...hmm,olikohan 8kuisesta saakka.Ei malttanut enää rattaisiin nukahtaa kun oli niissä istuskellut ja tiesi että ympärillä kaikkea katsaltavaa.Niinpä siirryttiin sisäuniin.Ulkoillaan sitten aamusta ja iltapäivästä että saa raitista ilmaa.Täälläkään ei vielä rokotuksesta oireita,sai sen 8 pvää sitten.Kerro sitten miten tissistä vieroitus menee,se kun taitaa olla pojallesi aika tärkeä...Meillä meni hyvin kun poika lopetti itse omasta tahdosta imuttamisen kun oli 1,1v.Suuren työn olet tehnyt kun näin kauan olet jaksanut imettää,nyt taitaa olla jo aika hiljakseen luopua=)Mukista meilläkin poika juo jo itse hyvin.
Tiikeri:mitä lääkärissä sanottiin?

Moona...
Heipsulivei!

Meillä päikkärit nukutaan sisällä..siirryttiin joskus alle 1vee, ulkoilut tehdään sit hereilläoloaikana. Meillä myös syödään itse ja juodaan mukistakin hienosti. Joskus vaan syöminen menee enemmänkin sotkemiseksi,silloin saa syöttää.

Samoista asioista meilläkin neiti tykkää, kuin mistä muutkin täällä. Piirtäminen,kirjat,kotityöt,teletapit,nukkevauvat,vedettävät lelut,kiikkuminen,mäestä laskeminen,pulkalla/rattikelkalla vetäminen,uiminen,kaappien ja laatikoiden tutkiminen ja sensellanen...
Nyt kutsu käy... :)

Tiiikeri
En oo vielä saanu aikaa polille, tulee 1-7 päivässä. Kivut on nyt kyllä helpottanu, iltaa kohti tulee kipuja mut päivällä ei ollu mitään. Pientä huonoa oloakin oli tuossa päivällä mutta sehän on vaan positiivista. Huomenna lähetään papan luo Jämsään kun päiväposti on tullut.

Kata: Nukkuuko Maisa vielä päikkäreitä? Mietin kun nukku sillon pienenä yhtä huonosti kun Lumikukkakin. Lumikukka nukkuu vielä ulkona ja siellä nukkuu nykyään 1,5 - 3 h joten ei huvita sisälle opettaan ennen kun pakko. Alko nukkuun paremmin päiväunet vasta vuoden tienoilla ja nukkunu nyt paremmin kuin koskaan ennen =).

Yöt kyllä menee huudellen, muutaman kerran. Voi johtua osaks kun jätettiin tutti pois juuri. Ja toiseks kun opetellu kuivaks niin voi olla et huutelee kun pissa tulee. Mut en tiedä kannattaako alkaa yöllä juoksuttaan potalle jos ei selvästi pyydä. Kaikkien unet kärsisivät siitä niin kovasti.

Kuulostaapa hienolta kun monilla osataan jo mukista juoda taitavasti. No eri asiat opitaan eri tahtiin. Meillä vasta välillä harjotellaan mukista juomista, mut nokkamukit niin käteviä ettei oo nähty tarvetta vielä mukiin vallan opettaa. Kuinka muilla harjottelu alotettiin, kun tuntuu niin sotkuselta niin on vähän jääny? Mut oishan se hieno jos hoitoon menee keväällä että siellä osais jo oikeasta mukista juoda =)

Ja kuinka juotte reissussa, kun nokkamuki on siellä niin kätevä. Tai voishan reissussa käyttääkin nokkista ja kotona taval mukia.

Pottatouhuista huomaa että tosi helposti häiriintyy jos väsynyt tai vieraita, niin tulee vahinkoja. Mut reissussa taas kun oli isin kans asioilla koko päivän niin potta oli mukana ja vain yks pieni pisu tullu vaippaan =).

Pitäiskin ostaa sormivärejä ja tosiaan kylppärissä ois kaikkein siisteintä homma =).

Tiiti -73
Tiikerille tuosta mukista juomisesta sen verran, että meillä ei ainakaan mitenkään erityisesti opetettu mittään. Nokkamukista ei hirmu kauan ollut juonut, kun kokeilin osaako juoda pillillä. Sen tajusi heti, ja sitten aika pian sen jälkeen hän kekkas ite vetästä sen pillin pois ja juoda ilman. Ja oli vesipullo, mistä ens alkuun joi. Meillä meinaan oli reissussa aina mukana vesipullo ja pilli (erittäin kätevä sekin yhdistelmä). Ja siitä se sitten vaan alkoi lasista juomaan ns ittekseen.
Mutta noista on mun mielestä turhaa ottaa stressiä, kyllä varmasti kaikki oppii oman aikataulunsa mukaan asiat.

Ja kerron kyllä vierotusedistymisen täällä. Täytyy vaan ensin hoitaa tuo äidin asunnon tyhjennys pois alta, siinä on kuitenkin niin iso puuha, etten mitään muuta ohjelmaa sen lisäksi nyt halua.
Voi kun meilläkin tajuais ite lopettaa. Tai päivisinhän ei enää imutella. Ei ole sitä halunnut pitkään aikaan.
No mutta, nyt hetkeksi soffalle töllöä tuijottomaan.

Iitu1.
Murmeli:poika tykkää kuunnella lastenlauluja joissa lapset laulaa sekä discopoppia,silloin aina päätä nyökyttää rytmissä=)
Tiikeri:me ei kotona varsinaisesti opeteltu mukista juomista mutta hoidossa taisivat harjoitella.Yks päivä poika ylttyi itse piimämukiin ennenkuin ehdin estämään ja kas kummaa joikin tosi hyvin,siitä päättelin että hoidossa saa itse juoda,nyt siis kotonakin.Harvoin enää juotan.Oon huomannu että itse pääsee helpommalla kun hoitotäti harjoituttaa pojalla kaikkea,just pottailua,itse syömistä yms,silloin ei kotona tarvitse kaikkea oppia alusta loppuun vaan saa kahdessa paikassa opetella eri juttuja.

kata..
Heissan!!
Aika outoa ettei Tiikeri sua heti ottaneet ultraukseen.Sillä tuossavaiheessahan kohdunulkoinen raskaus on vaarana.
Mulla oli kyllä kipuja kans ja kovia siinä ekan kuukauden aikana.Keltarauhasesta tais höpistä että oli kovasti iso.
Ja mulla sattui vasemmalle puolelle erityisesti.Ihan kaksin kerroin sai olla välillä.

Kaikki oli kuitenkin ihan ok,kivut loppui aikanaa.TOivottavasti sulla sama peli.Ottiko mitään verikokeita ees,esim HCG:n?
Mulla tais olla yli 8000 silloin kun piti viikkoja olla 7 ja mulla olikin 5.
Eli aika heitto on tuossa ollut...

Päikkäreistä..Maisa nukkuu sisällä taikka ulkona n.2 h.
Ulkona ei välillä tuu nukuttua kuin tunti,yks päivä puoli kun naapurissa tehään remottia ja kaivoivat juur moottorisahan esille.Muuten kun täällä niin hiljaista niin siihen heräs eikä nukunut enää lainkaan..
Täällä ei muita naapureita lähellä kuin tuo yks..
Ja niillä sellanen 4 vuotias joka HUUTAA ja karjuu ihan huvikseen tuolal pihalla aina.Maisa ei oo tottunut sellaseen joten siihen heräilee usein jos en ehdi ottaa rattaita ja juosta mettään karkuun huutavaa naapurinkakaraa!!=)

Sisälle nukahtaa vähän kehnommin,siis menee n.puolituntia ainakin kun mun vieressä touhuu ja tuhtaa.Omassa sängyssä ei halua olla tai sitte kiukkuu siinä välillä.Ja kun en nosta omaan sänkyyn vaan sanon että äiti nukkuu,tulee kaamee huuto.Meillä vähän tökkii tä nukkuminen,iltaisin mies saa tytön tuosta vaan unille,mutta ei mulla.Tekee kaikenmaailman temput ja viskoo peittoa ja tuttia sun muuta.Lähettelee lentosuukkoja ja taputtaa,kikattaa tekonaurua ja huutelee kaikki osaamansa sanat...
Njoo..ja sitte oon ite tyhmyyksissäni ottanut meidän sänkyyn tyttöä rauhoittumaan niin se luuleee voivansa pompottaa äiskää.
Plaah..

Yöunet nukkuu 21-9 tai 10 asti.
Yöllä on huutelua myös,tuntuu että näkee unia ihan kaameesti,vinkuu ja ääntelee sekä itkeekin unissaan.
Tutti meillä käytössä vielä,tai Maisahan alkoi vasta 1 vuotiaana kun tissistä erottiin niin syömään tuttii.Tyhmiä taidettiin olla kun se annettiin,mut ei olla vielä vieroitettu.Se ei kauheen tärkee ole,päivisin ei syö muuten kuin nukkumaan mennessä.Ja illalla.Sekä yöllä kiljuu sitä välillä,mut mies hoitaa ne tutitukset,onneks.
2 kertaa viime yönä sitä vinkui.
tai jotain ainakin!!!=)tutti auttoi.

Talvi tuli ja aivan ihanaa,tuli NIIN joulunen olo,että sanoinkin mitäs jos hetaan kuusi...=)
Ja vähän lahjoja,kinkkua ja laatikoita...Ukko katto vähän kieroon...;-)
Voi kun oiskin JOULU!!!

Njoo,nyt aamukahveelle,heipsis heinämammat!!

kata tänään tasaviikot 22+0

Tiiti -73
Kata: Hauskaa, meillä vietetään lauantaina joulua kun äiti pääsee päivälomalle :)
On kinkkua ja laatikoita yms :) Ja LAHJOJA :D Kuusea ei kyllä nyt ole, mutta laitetaan kynttilöitä niin tulee tunnelmaa. Silleen vaan surettaa, että on kyllä varmaan tosi hirveetä äidin mennä sitten illalla takas sinne sairaalaan :(
Meillä yhdessä vaiheessa muuten päikkärit kesti peräti 2 tuntia (poikahan on aina ollut "huono" nukkumaan), mutta nyt ollaan taas palattu siihen 30-60 minuuttiin. Ja yöunet on n. 21-7.30. Toivotaan että tuo unimäärä jossain vaiheessa hiukka lisääntyis.
Meillä ei paljon kuunnella muita kun lastenlauluja, radio on kyllä toisinaan päällä, mutta ei tuo niin siitä välitä. Lastenlaulut on pop :)
Telkkaria meillä ei juurikaan pojan hereillä ollessa katota, joskus kuitenkin tuijotetaan nauhalta himpuloita, (ehkä kerran - kaks viikossa), mutta ei hän jaksa niihin keskittyä kun max 5 minuuttia, sitten taas mennään jotain muuta tohottamaan.

kata..
VOi kun ihanaa,teidän äiti saa joulumieltä.
Kauppareissu iltasella ja kinkkurullan aattelin hommata jos löytyy!!=)

Oon tosi kauhuissani tosta iltalehden jutusta.Ihan kammottaa sanoa ääneen moisia kauheuksia.Itku tuli,kun aattelen miten karmeita ihmisiä voi olla.Järkyttävää.
Luojalle kiitos,lapsi on turvassa.Ihan kurkkua kuristaa...

TOuhuista,Maisalla on hirmu pitkä pinna ja keskitttyy tosissaan.Ota tai jätä on lempiohjelma,taputtaa ja hihkuu sitä kun katellaan koko perheen voimin.Meillä jokainen valkkaa salkun ja leikitään että saa sen summan joka siellä on...ja mitä sillä tekis..

Meillä kun on vieraita niin Maisa nyhjää vieressä...Välillä harmittaa.Kaverilal kun oltiin reilu tunti niin Maisa istui viereisellä tuolilla ja siinä keksiä söi sekä talouspaperilla touhus ja pyyhki pöytää ja käsiään.Ei suostunut menemään lattialle,siinä istui ja kuunteli miedän juttuja.
Omituista...Kaveri oli ihan puulla päähän lyöty,kuinka KILTTI lapsi.Nooh,musta ei kilttiyden merkki,mutta uskomaton keskittymiskyky sillä on ja kuinka rauhallinen onkaan..
Njaa,kun sitten taas omatahto sattuu iskemään niin on siinä tulta ja tappuraa!!!

Mä kattoisin telkkua ihan kaameesti...Oon oikee telkkarin orja!!Vaan ei ehdi millän niin paljoa kuin haluais.,ja 21 alkavat sarjat onkin ihan must kun muksut on nukkumassa niin mamma relaa!!

Heissan!
kata

odottelija23
pitkästä aikaa kirjoittelen tänne.Olin ennen nimimerkki aurinkoinen.Nyt piti uudestaan kirjautuessani vaihtaa nimimerki.Aloitin kirjoittelee myös tuonne odottajien palstalle.Meille on tulossa elokuun alussa toinen.Mukava niin tyttö saa kaverin ja ei tule liian itsekäs.Kaikki on mennyt nyt hyvin.Alkupahoinvointi oli pahempi ku ekassa raskaudessa.Nyt alkaa olla ohi.Menossa 13+5 nyt.Jeps,toiv.tulee useammin mulla kirjoitettua tänne.jaksamisia kaikille ja hyvää odotusaikaa odottajille!=)

Iitu1
Muistankin sut aurinkoinen!Täältä moni mamma kadonnut silloin jo kesällä 05...harvat vielä kirjottaa.Onnea uudesta raskaudesta=)On kyllä moni raskautunut uudestaan,mä kohta ainut ei-odottava.
Meillä nyt kunnon perheviikonloppu,vietetään aikaa kolmistaan eikä mulla tai miehellä ole omia menoja(kerrankin).Aamulla oltiin kaikki pulkkamäessä ja leikkarilla,mukava pojallekkin että molemmat vanhemmat läsnä eikä vaan jompikumpi niinkuin monesti on.Poika kun herää päikkäreiltä niin ehkä vielä mennään ulos tai sitten touhutaan porukalla sisällä,meinaan järkyn kylmä tuuli pihalla!Illalla saunotaan joka onkin pojan lempipuuhaa.Hauskaa viikonloppua kaikille!
Katalle vielä:meillä poika Maisan vastakohta,vieraita kun tulee niin esittää kaikki temppunsa ja tuhmuuksiakin tekee..Ja kylässä ei hetkeäkään ole paikallaan vaan jokaisen nurkan tutkisi ja kauhulla aina ootan että tiputtaa tai hajottaa kylässä jotain,ei saa ikinä rauhassa jutella aikuisten kanssa kun juostava perässä=)
Iltaisin on kyllä ihana rauhassa hengähtää kun poika käy nukkumaan n.19.30.Lukea,kattoa telkkaa tai jotain omia juttuja tehdä,ja syödä iltapalaa rauhassa!Meillä kun poika on aina kerjäämässä jotain,kitisee kaapin alla jossa keksejä ja jääkaapin luona huutelee kuukku(=kurkku) tai uusto(=juusto).Hällä pohjaton mahalaukku,syö kamalan isoja annoksia ja silti pitäisi aina jotain mussuttaa.Omaa aikaa osaa nyt arvostaa kun sitä ei aina tosta noin vaan saa niinkuin ennen lasta.Pojan ollessa päikkäreillä(niinkuin nyt)ja sitten iltaisin on se "oma hetki",tai miehen kanssa hetki kaksin rauhassa...=)

Iitu1
Tiiti-73:nyt on pojalla kuumetta 38.1 c joten taitaa olla rokotuksen aiheuttamaa koska ei ole kipeä mitenkään.Rokotuksesta nyt 10 päivää.Saa nähdä tuleeko rintaan punaisia näppyjä jota myös voi tulla.
Tuliko muiden lapsille tosta mpr:stä jälki-oireita?

Iitu1.
Meillä pojalla etuhampaiden ja ikenen välissä iso valkoinen rakkula.Eilen joka syöminen meni itkuksi kun tietysti ruoka kirvelee rakkulaa,ne on tosi kipeitä kun itelläkin joskus ollut!Ihmettelin kun aina ekasta lusikallisesta alkoi jo kamala huuto ja sormillaan repi alahuulta ja tökki itteään leukaan,sain katsottua ja valkoinen rakkulahan se sielä,toivottavasti pian paranee.Näki eilenkin että nälkä oli muttei syönyt raukka kivun takia...=(Tänään tehtävä ruokaa ilman mausteita,hoitotätikin sanoi antavansa jotain ihan neutraalia ruokaa.Iltapuuron eilen jotenkin söi kun sai särkylääkettä vähän ennen syömistä.Voi pikkumiestä...
Tiikeri:hienoa että kaikki kunnossa,sait huolen pois!=)

murmel i
moi.

älä huoli iitu,et ole ainut ei-odottava :) tämä jää minun ainokaisekseni, nytkin on 5 vuoden kierukka käytössä. kurjaa tuollainen rakkula,en ole vielä moista kokenut,onneksi. toivottavasti paranee pian.

tiikeri: hieno homma että asiat on kondiksessa,saat rauhassa alkaa kasvattelemaan masuasi :D

täällä kyseltiin päiväunista..topi on nukkunut ikänsä hyvin sisällä ja vain liikkuvissa rattaissa. joten sisällä nukkuu aina. unikoulut pidettiin tossa muutama kuukausi sitten ja nyt poitsu on nukahtanut jo kauan itsekseen sänkyyn. niin päivä kuin yöunille, ja aina 20.00. siinä jää mukavasti illalla omaa aikaa minullekin ja katselen myös innolla kaikkia tv-sarjoja. ihanan helppoa kun ei tarvitse kuin laittaa topi sänkyyn ja sieltä heppu vilkuttaa että hyvää yötä! kun meinaan oli topilla joskus todelliset uhmakohtaukset kun koitin saada nukkumaan..

rokotteesta nousi topille pieni kuume,mutta ei muuta..ja se laitettiin topille jo 1v3kk neuvolassa.

topi on vaihtelevalla käytöksellä kun on vieraita..joskus on todella kiltti ja joskus taas ei muuta tee kuin uhmaa ja roiku jalassa ..vieraille kun mennään, se on aika katastrofia. kaikki laatikot,kaapit,telkkarit jne. kiinnostaa ja kokoajan saa olla perässä kieltämässä. *huoh*

nyt ollaan nautiskeltu ihanista ilmoista,minunkin mieltä piristää kun arska paistaa. laitoin muuten kouluun menemään hakupaperit, koska en ole saanut töitä tältä alalta. järki ei kestä olla kotona,vaan oikeen kaipaan päästä muitten aikuisten kanssa joko opiskelemaan tai työskentelemään.

Tiiti -73
Voi, noi suussa olevat haavat/ rakkulat on niin kipeitä :/
Meillä ei sitten tullut mitään oireita rokotuksesta. Tai jotain punasta näppylää oli selässä, mutta hikinäppyläksi niitä epäilen kuitenkin.
Muuten on nyt ollut hyvin tapaturma-altis. Eilen kun oltiin kylässä, niin kissa raapas ison naarmun pojalle tuosta silmänurkasta aina leukaperiin asti. Onneksi ei osunut silmään!! Ja tänään rappukäytävässä kaatui ihan suorin vartaloin naamallensa. Ei kerinnyt saada käsiä yhtään eteensä. Suusta ja nenästä tuli verta. Ja järjetön kuhmu otsassa :( Voi toista. Mun mielestä sitä verta alkoi tulla nenästä vasta kun oli itkenyt aikansa, joten voi olla että se johtui itkemisestä. Toivottavasti ei ala usein vuotaa tuo nenä verta. Siskon tytöllä valu pienenä tosi usein veri nenästä, ja joskus sitä tuli niin paljon ja pitkään, että siltä tuli kyynelkanavistakin verta. Se oli tosi karmeeta :/

Mä olen itse kyllä ihan tv:n orja :D Kaikkea mahdollista nauhotellaan, ja sit kun poitsu vihdoin nukahtaa, niin niitä pitää silmät ristissä tuijotella, heh

Iitu1.
On kyllä kamalaa kun lapseen sattuu,kipuitku on sydäntäraastavaa!Kerran poika kaatusi lelulaatikkoon päin niin että suusta tuli kunnolla verta.Nyt on onneksi rakkula suussa sen verran parempi että eilen ruokailu sujui taas,ei itkenyt poika enää.Ja ollut pitempi jakso nyt terveenä koko perheellä(kop kop).Oli aika jolloin jatkuvasti oli jollakin nuhaa.Työt kutsuu...

murmel i
moi.

nostetaas meitä vähän..joo noi vahingot on sydäntä riipasevia. topi heitti kuperkeikan kautta nojatuolista päällensä eilen!hieman eka huus ja sit oli jo taas uudestaan kiipeemässä :O toivottavasti tota varovaisuutta alkaa tulemaan pikkuhiljaa..

just tultiin mummulasta ja mies on niin mainio flirttaamaan,että! mummi ja vaari ihan sydämensä menettäneitä :) mites muilla on sukulaisia avittamassa? minulla on oma mummi vasta 69v,joten on vetreenä apulaisena ja oma äitini on vasta 45v. muutama pappakin löytyy,mutta asuvat kauempana. ihan kiva kun tuota apua löytyy,kun mies ei niin luotettava ole ja on kiva välillä saada omaa aikaa. ja mummut tykkäävät topista todella ja topi heistä! iso ilo pojallekin elämään.

nyt seuraan ota tai jätä-visaa..viikonjatkot kaikille.

Tiiikeri
Hei murmeli kuinka teillä unikoulu vedettiin läpi? Millasilla ohjeilla ja kauanko kesti?

Meidän tarttis kanssa kohtapuoliin jonkilaista yrittää..

Meillä on pappa ja vaari jotka hoitavat. Vaari nyt asuu lähellä että hän enimmäkseen mutta pappakin hoitelee kun siellä ollaan. Mummuja ei ole, yksi mummupuoli mutta hän on aina töissä kun on yksityisyrittäjä ja vois sanoa että työnarkomaani. Mutta hyvin vaarikin osaa hoitaa kun on serkkupoikaakin hoidellu monet vuodet.

Nyt pitäis töihin tarttua..

Iitu1.
Voi kun meilläkin olisi isovanhemmat käytettävissä!Miehen vanhemmat kuolleet,mun isä asuu kaukana joten nähään muutaman kerran vuodessa,no mun äiti asuu lähellä mutta hällä epilepsia eli en uskalla poikaa kauaksi aikaa hoitoon jättää kun pelkään että äitini saa kohtauksen(onneksi niitä vaan muutama vuodessa ja nekin lieviä).Tutuissa ja ystävissä pari keille voi viedä hoitoon tai tulevat meille mutta mulla jotenkin korkea kynnys tohon,en luota tarpeeksi kuin itteeni ja mieheen,ja päivähoitajaan,aattelen aina että sitten muut saa hoitaa kun poika isompi.Ihan tyhmä oon...tiiän että pärjäisi jo muidenkin kanssa.
Tänään tulee hoitopaikkaan uusi tyttö,2 v.Saa nähdä kuinka mustasukkainen poika on hoitajasta tai leluista.Kun ollut ainut pieni sielä niin saanut enemmän huomiota koska tarvii apua päivän toimissa,nyt tuleekin toinen autettava mukaan.Nyt siis sielä lapset pojan lisäksi 2v,4v ja 5v.Muutenkin pojalla selkeä uhmakausi menossa,hoitajallekin uhittelee pukemisessa yms vaikka ollut sielä ennen sopuisa.Poika näyttää naamastaan niin viattomalta,on todella suloinen pulleine poskineen ja hymyilee vienosti mutta leppoisan kuoren alla piilee pieni pippuri...=)

kata..
Meillä juur äiti ajamassa tänne päin,tulee Maisan kanssa kun meen neuvolaan ja lupas siivotakin täällä kun huomenissa tulee kahville porukkaa..Mun vanhemmat asuu ihan tuossa suht liki,10 kilsan päässä ja miehen vanhemmat vielä lähempänä 2 kilsan päässä.HEistä ei juuri ole apua tai olis kait,mutta sieltä pitää aina pyytää ja vastaus on että-no,kai sitten vois..olin mä leipomassa juur,mutta...
Eli olo tulee et ei oikein mielelläään.Sitte välillä kun lapset ei käy aikoihin siellä niin mussutetaan kun NIIN harvoin näkee.Miksei koskaan soita tms.

Kumpanakaan kertana kun oon raskaana ollut,heidän lastenlasta kantanu,ei mun oloa ole kyselty sieltä suunnalta.Jos en ois tienny että tietää mun olevan raskaana,ois voinut luulla etteivät tiiä ees.

Jotenkin ovat niin erilaisia,he eivät kysy,ei tarjoo apua,suoraan ei puhuta.Jotain koodikieltä jota en tajuu.

Mulla tosi läheiset välit omien vanhempien kanssa.Me puhutaan,halataan,nauretaan ja huudetaankin.Ollaan vähän italialaistyyppinen perhe.
Mies oli aluks ihan pihalla kun hänen lapsuuden perhe niin toiselta planeetalta.
Nykyään jo vähän rentoutuukin...=)

Jaahas,nyt suihkuun kun neuvola kutsuu!

kata

Tiiikeri
Meilläkin vaari on niin epävarma, että sen takia tulee olo ettei kovin mielellään hoida. Mutta kun on ainut vaihtoehto joka voi hoitaa ja todellakin osaa, ei oo siitä kiinni. Niin pakko pyytää jos joskus halutaan kaksin johkin lähteä. Vetreä vaari ja eläkkeellä niin aikaa ainakin on =)

Muutenkin vaari käy meillä tosi usein ja aina soittelevat mieheni ja vaari. Välistä oikein ärsyttää se mahdoton huolenpito mitä sillä poikaansa kohtaan on. Jos mies on kipeä niin joka päivä soitetaan ja vielä käydään että varmasti pärjää. No oon kai vaan kateellinen kun ei mulle kukaan soita, tai en kyllä jaksais jos joku ois koko aika hyysäämässä, menis hermo =)

Mun isällä on niin paljon sairauksia ettei kaksin jätetä Lumikukan kanssa kun ihan pieneksi aikaa. Mutta muuten hoitelee mielellään kun siellä ollaan.

On se semmonen henkireikä, kun on ees joku joka voi hätätapauksessa tai ees joskus harvoin vähän hoidella.

Kohta kotio

kata..
Njoo..neuvola oli tänään ja tiiätteks mitä...
Se onkin vasta 7 päivä eikä tänään,ekana päivänä.Mitäs merkkaan niin epäselvin numeroin ettei toinen voi saada selvää varsinkaan kiireessä.

Voi että,mä oon kai tulos pöpiks..Tätä tä raskaus teettää!!

Yhteistyössä