HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmel i
moi.

topi ei vielä kävele,mutta "horjuu" jo ilman tukea pystyssä ja koittaa käppäillä. ihan pienen ajan kysymys kun jo viipottaa:)

kuume nyt voitettu..topille tuli kuume meinaan takaisin perjantaina ja sunnuntaina oli jo terve. voimille otti! aivan järkyttävää uhmaamista on ollut kokoajan, vetää ultimaalisia hermokohtauksia jos ei tahto mene läpi. mutta minä olen pomo ja kestettävä vaan kränäilyt! topin mummoille olen joutunut sanomaan vähän jyrkästikin,kun meinaavat vaan suklaata antaa jos topi alkaa uhmaamaan. en todellakaan halua että oppii siihen että aina kun huutaa niin saa suklaata! no tietty sitten mummelit kattoo topia että "voi että,ei äiti anna antaa suklaata"..huvittavaa toi mummien käytös,mut välillä ottaa hermoon!!:O!!

minäkin pitänyt sääntönä sen että topi syö vaan pöydässä ja kiltisti,ruokaa ei heitellä jne. jos alkaa heittelemään ,niin ruokailu jatkuu myöhemmin.eli pieni "jäähy" tilanteesta. tosin topi ei vielä karkuun lähdekään kun ei kävele..samaten aion pitää siitä kiinni et tosiaan huutamalla ei saa mitään periksi esim. vaikka kaupassa. siinäpä huutaa sitten. jos siihen opettais et ok,huudat vähän niin äiti ostaa nameja. sitä huutoo sais aina kuunnella!!

mites muut, ootteko jo lastensänkyyn vaihtanut pinniksestä? topilla alkaa parin kk päästä oleen ajankohtanen juttu..

ihanaa kun arska paistaa! heti on pirteempikin!!

hauskaa viikkoa heiniksille ja taaperoille +tietty masuasukeille ;)
 
Iitu1.
Ei olla mietittykään vielä pinnasängystä luopumista,ehkä joskus reilu 2 veenä.Onneks ei ole poika tajunnut että sieltä saattaisi päästä pois kiipeämällä...=)Hyvin mahtuu siinä vielä nukkumaan niin saa olla siellä.
 
Moona...
Meilläkin uhmaa on ja ilmenee just kiukutteluna,kun neidin pitäis saada jotain kiellettyä tehdä oman pään mukaan. Mummot on meilläkin sellasia supersyöttäjiä, joita saa aina muistutella..se taitaa olla aika yleistä:) Väliinsä tytöllä menee hermot yleensäkkin mistä vaan,mitä ei saa periksi. Yleisesti kuitenkin aurinkoinen ja aika paljon saa asioita sujumaan, kun selittää miksi ei..tai ainakin vielä tehoaa;)
Mä olen samalla linjalla et ruoka syödään pöydässä. Siinä ei kyl mitään ongelmaa oo koskaan ollukkaan, kun tyttö on alusta asti ollu suursyömäri, eli kaikki ruoka menee helposti.

Meillä siirtyy tyttö pinniksestä tavalliseen huhtikuun alussa,eli n.2kk ennen uutta tulokasta,joka sitten sen saa. Kerkee tyttö sopivasti tottua uuteen "isojen" muksujen sänkyyn, eikä ajattele et uus sisarus varasti sen. Muutenkin neiti kohta tulee yli sieltä, eli vaihto olis edessä jokatapauksessa.

Tänään oli neuvola. Mittoja: pituus 85,6cm paino 12,870kg ja pää 46,6. Kaikki kehitys ok. Puheessa nyt paljon kolmen sanan lauseita mm.milloin isi tulee?mihin koira meni?yms.
Meil on muuten alkanu tytöstä tuleen enempi isi tyttö..Ihan hyvä vaan,kun on kakkonen tulossa;)
Eipä muuta tällä erää,moikka!
 
Tiiikeri
Meillä riehuu mahatauti. Lumikukka oksensi koko eilisen päivän =(, yöllä oli noussu kuume. Aamulla olis niin halunnut äidin kanssa olla, mut pakko oli töihin lähteä, nyyh! Nukahti aamulla uudestaan kun lähdin, ei onneks oksennellu enää yöllä, mut muuten nukku tosi huonosti. Mäkin valvoin aamuyön toisessa huonessa kun olin niin huolissani. Eka kerta mahataudissa... toivottavasti menee nyt nopeeta ohi. Ja voi sitä riemua kun me vanhemmat se saadaan, kääk!

Meillä Lumikukka ei kauheesti yleensä kiukkua ja huuda. Enemmän vaan sillon kun haluaa syliin ja meitä leikkimään sen kanssa. Sit pahojaan kyllä osaa tehdä, mutta koitan vaan kiinnittää huomion sillon muualle. Tai nää oli nyt näitä äidin kommetteja, isä osais sanoa totuuden kun on päivät neidin kanssa =). Mutta niin isäkin sanoo että enempi huutaa ja parkuu lahkeessa sekä tekee pieniä tuhmuuksia, kun muuten uhmais. Vielä!

töitä töitä!
 
Niiskulainen
Taitaa olla tosiaan aika yleistä tuo mummojen namin syöttö noille lapsenlapsille. Harmittaa vähän itsellä, kun mummo antaa joka kerta jotain herkkuja, vaikka oon sanonut siitä. Kuitenkin nähdään mummoa noin 3-5 kertaa viikossa ja joka kerta jätskiä tai namia. Mies on siitä sitten mulle sanonut myös, mutta mä sit vedin kauheet pultit, vaikka samaa mieltä olenkin, mutta jotenkin en tykkää kun omia vanhempia moititaan ja mainitaan vielä samaan syssyyn omien vanhempiensa paremman toiminna. Miehen vanhemmat ei siis syötä tytölle karkkia ja nähdäänkin niitä vain hyvällä tuurilla kerran kuussa.

Huomenna on hurjat 8 viikkoa tullu täyteen tätä meneillään olevaa raskautta, oon jo täällä haaveillu, että 7 viikon kuluttua saattaa jo vaavin liikkeet tuntua. Tätä raskautta ei ole kyllä kerenny paljon ajattelemaan ja aika usein unohtuukin, että olen raskaana, ellei siis pahaa oloa ole. Kai se johtuu siitä, että esikoinen pitää ajatukset hänessä ja niinhän se tietty nyt vielä pitää olla vielä kun toinen on ainukainen.

Mutta koitetaanhan me pärjäillä pienten uhmailioiden kanssa ja toivottavasti Lumikukka paranee nopeasti, kurjia nuo mahataudit ja niitä kun on nyt vielä niin paljon liikkeellä.
 
Tiiikeri
Hitsi kun oon ollu huolissani Lumikukasta. Se on ollu tosi kipee, eikä oo suostunu juomaan kunnolla. Eilen tulin puoli kuus kotio niin se nukku melk koko illan. Välillä kun heräs niin väkisin ruiskulla laitettiin osmosalia suuhun mutta kauheeta väkisin juottamista sekin. Pari ruiskullista vaan kerralla saatiin menee eli 20 ml. Vaippa ollu ihan kuiva, iho kyllä ihan kimmosa ja noin päällisin puolin ei vielä kuivumisen merkkejä. Kovaa kuumetta pitää, enää ei oksenna eikä ripulia. Mut kuume 38 vaikka kahta eri kuumelääkettä annetaan. Ihan veltto ja voimaton oli illalla, eikä juo millään.

Aamulla onneks joi reilun desin maitoa mutta vuorokaudessa oli yhteensä menny nestettä vaan 4 dl. Soiteltiin päivystykseen illalla kun aateltiin että korviin menny varmasti taas vaik ei varsinaista nuhaa ookaan. Mut kun pitää taas tommosta kuumetta. No käskivät odottaa aamuun. Joten tänään sitten lekurille.

Kyl oon ihan hermorauniona kun ei ite voi tehdä mitään, mennä vaan töihin ja olla tosi väsyny illalla, pitää sylissä. Oon ite tän raskauden vuoks ihan rätti illalla, pulssi on korkeella kun väsymys painaa ihan hirvittävästi. Huomenna teen kyllä etätöitä! Tänäänkin piti mutta oli sit kuitenkin pakko tulla. Mies hoitaa kaiken ja kyselee multa aina kaikkee, mä yritän sit vastata.

Onneks neiti oli aamulla vähän virkeempi ja joi sentään vähän maitoa. Sitä vaan aina miettii että pitääkö odottaa ne selvät kuivumisen merkit ennen kun vie hoitoon. Vai viekö jo aikasemmin tai yleensäkin.. Nyt vielä ruiskulla antaminen jotenkuten suju mutt kyllä likka vastaan laittaa. Ruiskut lentää välillä jne. Joten kun vähän vanhempi niin voilla yksin tosi hankalaa ruiskulla väkisin juottaa.. Voi meidän neitiä, onneks tänään uusi päivä ja pääsee lääkäriin!
 
Iitu1.
Tiikeri:tänään pääsette lääkäriin joka osaa kertoa onko vaaraa kuivumisesta.Hyvä että tyttö sentään jotain juo ettei kokonaan kieltäydy.Kurjaa on kun pienet sairastaa,ennemmin itelle ottais taudit.Toivotan pikaista toipumista!
Eilen pojan kanssa matkustettiin kahdella linja-autolla ja ihmeissään oli,katteli ovia jotka eestaas aukes ja meni kiinni.Jaa työt jatkuu,tuli lyhyt kirjoitus!
 
Tiiti -73
Tervehdys täältäkin.
Tuosta ruokailusta kerron oman kokemukseni.
Minäkin olin ennen kovasti sitä mieltä, että ruokapöytä on vain ruokailua varten, ja sinne ei tuoda leluja tms. Mutta kyllä kummasti mielipide muuttui, kun poika oli melkein 10kk, eikä vieläkään syönyt kiinteitä. Silloin kyllä otettiin kaikki keinot käyttöön, ja todettiin että se on ihan sama vaikka syö esim auto tai kirja nenän edessä, kuhan ylipäätään syö. No, lelutkaan ei sinänsä täydellistä helpotusta ruokailuun tuoneet, mutta ehdottomuus tuosta asiasta katosi. Nykyisinkin kun se ruokailu kestää puolisen tuntia, niin kyllä siinä muutakin puuhaillaan. Eihän tuo mitenkään muuten malttais sitä aikaa paikallaan istua. Ja muistutan ettei siis venkuloi ruokaillessa, vaan suu vaan aukeaa niin vähän, että sinne saa ruokaa vain 1/4 teelusikallisen kerralla :)
Eli yhteenvetona voi todeta, että on helppo olla ehdoton, jos alusta asti kaikki menee suht hyvin.
Ja samaa kaavaa noudatan tuossa, että ruoka syödään vain ruokapöydässä istuen. Kyllä, näin toimitaan, mutta poikkeus vahvistaa säännön, eikä maailma siihen kaadu. esim välipalaa on joskus napsittu lattialla seisten.

Toivottavasti kaikkien taudit väistyy pian, ja pääsette nauttimaan ihanasta pakkasilmasta.
 
Tiiikeri
Joo ei meilläkään ihan niin ehdottomia olla, uskallan myöntää =). Lumikukka saa lukea kirjoja syödessä, mutta muita leluja ei oteta ruokapöytään. Allergioita kun on niin välillä ruoka ollut tosi yksipuoleista, mautonta ja tylsää. Eikä mallia siitä että muut syö samaa ole ollut kun nykyään ja harvoin nytkin. Oman mielenrauhankin vuoksi olen antanut syödä kippojen ja kuppien kanssa että sais kaikkia ravintoaineita mitä nyt yleensäkin on mahkuja saada. Aamulla annetaan tosi pahaa vitamiinia ja sitä ei suostu ottaan jos ei saa räplätä pilleripurkkien kanssa, nykyään kyllä joudutaan vitaamini antamaan huijaamalla tai väkisin että saataisiin menemään. Kyllä monenlaisia kikkoja on jouduttu käyttämään, mutta nyt tilanne hyvä kun ruoka on jo maistuvampaa ja vain kirjoja luetaan eikä kaiken maailman kippoja heitellä ympäri keittiötä. Välillä syöminen kun oli semmoista sirkusta että...

Sekin että juosten joskus syötettiin, tuli siitä että sais menemään jotain uutta makua aluksi ja nähtäisiin onko allerginen sille vai ei. Kun uuden maun kanssa taistelu välillä turhauttavaa, esim hedelmäsoseita pitäisi syödä että saa vitamiineja mutta kun ei maistu. Nykyään maistuu onneks banaani ja päärynäsose toisinaan.

Meilläkin välipalaa saa syödä lattialla toistaiseksi, mutta voi olla että kiristetään kuria kun nyt sentään on ihan mieleisiä välipaloja napsittavana. Että tilanteen ja vaiheen mukaan mennään ja ekan kanssa varmasti tehdään kaikki virheet, joista sitten toivottavasti opimme.

Mutta sitä olen yrittänyt noudattaa ettei näitä joustoja tehdä turhan takia vaan siihen pitää olla perusteltu syy. Ja kun asia alkaa sujumaan niin joustoista luovutaan vähitellen ja palataan normaaliin ns. hyväksyttävään tapaan.

Lumikukka kävi lääkärissä ja mitään tulehdusta ei todettu. Koitetaan nyt vaan juottaa ja katsotaan huomiseen. Lääkärin jälkeen tytölle iski ilmeisesti nokkosihottuma vatsaan, isoja länttejä.. Luultavasti lihasta, joka ei ollutkaan puhdasta mitä oli syönyt, isi ei muistanut varmistaa kun kävi ostoksilla =(. Tarkkana pitäis olla kuin porkkana!

Hitsi kun turvottaa, niin että vara ei housuissa riitä ja väsyttää niin pirkatisti.
 
Iitu1.
Onko kukaan ostanut nyt alesta välikausihaalaria?Jos niin minkä kokoisen?Lastentarvikeliikkeessä olis Lennen puvut halpoja,koko vaan mietityttää minkä ottais että mahtuisi vielä syksylläkin.Nyt puku 86 cm.Njaa...
 
Tiiikeri
Eikö puvuissa ole ikäsuositusta? Me ostettiin Reima Tecin talvihaalari ikäsuosituksen mukaan, eli 1,5 vuotta ja 86 cm. Mikä nyt sitten olisi kaksivuotiaan koko, enpä osaa sanoa. En ole vielä ostanut välikausihaalaria, koska en oo nähnyt aletarjouksia.

Lumikukka onneks söi jo vähän tänään ja juonut hyvin =), ihanaa kun alkaa paranemaan, maha on kyllä kuralla... mutta jospa sekin kohta rauhoittuisi. Sais taudit pitää pitkän tauon meillä, kun ollaan niin paljon kuukauden sisällä sairasteltu, tyttelin yleiskunto menee tosi huonoksi kun aina kipeenä.
 
Niiskulainen
Ajattelin ostaa 92 cm kokoisen välikausipuvun. Reima Tecin talvihaalarit ovat ainakin aika reiluja alkutalvella kokeilin tytöllä viime talvena päällä ollutta 68cm reimatec babymallia, niin mahtui vielä juuri ja juuri, mutta enää ei varmaan mahtuisi =). Meillä on nyt lassien 80cm talvihaalari, joka on nyt juuri sopiva, ne vastaa kooltaan aika lailla sitä mitä kokolappu sanoo. Nyt menisi varmaan 86cm keväällä, mutta syksyllä en mee takuuseen, että mahtuuko, mutta jos ostaa reimatecin niin uskon, että mahtuu.
 
Niiskulainen
Tiikeri: Hyvä, että lumikukka alkaa paranemaan. Oletko muuten antanut maitohappobakteereja lumikukalle, kun on mahataudissa, noita suositeltas annettavaksi, niin voi vastustyskyky vähän koheta siitä. Ovat kyllä aika kalliita noin maitohappobakteerit, mutta joka paikkahan tuo tahtoo maksaa aivan tajuttomasti. Katsoin tossa lastenvaatteitakin, niin ne piaan maksaa samanverran kuin aikuisten vaatteet. Etenkin nuo ulkoilukamppeet ovat tosi tyyriitä.

Mulla on pakko saada jotain töitä ja tänään oon menossa työhaastatteluun, että jos osa-aikaisena 3 tuntia illasta aina kävis lehtiä myymässä. Ei mikään loisto työ, mutta voi tehdä illalla ja tyttöä ei tarvii viedä hoitoon. Voihan se olla, että on henkisesti aika rankkaa ja raskaanaollessa saattaa reagoida vielä voimakkaammin ihmisten sanomisiin ja eihän siitä välttämättä tienaa paljon mitään, jos ei myyntiä saa. Pitää vielä miettiä tuota myyntityötä tarkkaan, kyllähän sinne takuu varmasti pääsisi hommiin. Harmi kun täällä leveysasteilla ei töitä yksinkertaisesti ole ainakaan sitä mitä haluaisi. Mullakin on niin pahasti opiskelu vielä kesken, että vielä en hoitoalalta töitä saisi, niitä töitä ´kyllä täälläkin olisi. =(
 
kata..
Voi että onpa LUmikukka ollut kipeenä..Nyt on sellasta virusta liikkeellä joka tekee nimenomaan vatsalle nokkosrokon kaltaista ihottumaa.Ja tuo 4 desiä on melkosen vähän kyllä.
Meneekö pillillä yhtään paremmin?Jos olis joku nätti lasi tms mistä Lumikukka haluais itekin juoda,on kurjaa kun pakottamalla täytyy juottaa ja silloin ei kyllä millään saa paljoa menemään.
Ei mitään mehua tms.herkkua ole?

Mä sympatiseeraan tosi lujaa,sillä meillä MAisa kans ihan amhoton kun ei tykkää mehuista eikä syö jos ei halua.
Pillillä saa menemään,mulla sellasia karnevaalipillejä missä mitäkin kuvioo ja renkuttimii.

REimatcillä on reilu koko eli tuo 86 on kyllä varmaan vielä syksyllä hyvä,liian iso puku on kehno lapselle.Mutta kannattaa kokeilla miten iso se 92 olis,sehän menee vielä ens keväänäkin varmasti.

Syömisistä,Maisa lukee myös kirjaa pöydässä,mutta siitä ei tungitä että ruoka syyään pöydässä eikä juosta ympäriinsä.
Tyttö syö vieläkin melko vähän,mun mielestä,esim.
-aamuvelli kello 9
-päivällä syö ruokaa kello 11 noin puoli desiä ennen unia ja maitoa 1 desi ennen unia.
-Ruokaa syödään siinä 16 aikaan ja tä on se ruoka mikä maistuu eli silloin menee ihan yks peruna ja soosia,jos valmispurkki menee niin melkein koko purkki.
-Jugurttia tms. siinä 18 aikaan ja
-iltapuuroa menee 1,5-2 desiä siinä 20 aikaan.Unille rauhoittuu ja juo vielä 2 desiä maitoa.

Eli yks kunnon ruoka ja iltapuuro on ne mitkä menee kivasti alas.Vaan iltapuurolla yleensä maatila kirjaa lukee että malttais tankata täyteen ittensä.

Vaatetus on meillä vielä aikalailla 80 cm.

Jaksamisia alkuraskauteen Tiikerille ja Niiskulaiselle.Kyllä se väsy siitä katoo,lupaan sen!
Muistakaa rautaa tankata niin ettei pääs tippumaan puolessa välissä,meillä niin lähekkäin nämä raskaudet joten rautavarastot ei ole ehtineet täysin täyttyä.

Jaksaa paremmin kun hb ei romahda.

Heipat
kata ja huomenna taas viikko vaihtuu eli 25+6
 
Iitu1.
Kata:tyttös on kyllä tosi pieni ruokainen mutta syö sen mitä tarvitsee.Meillä näin:
klo 7-8: puuroa reilu 2 dl ja hedelmäsosetta.
klo 11: 2-2.5 dl liharuokaa(kotona ollessa lounas on purkkiruoka,hoidossa kotiruokaa)
klo 14:kahden desin jogurtti tai leipäpala ja hedelmää
klo 16.30:N.3 dl liharuokaa(tai kala,kana).Esimerkki:2 pottua,pari lihapullaa ja pari ruokalusikallista vihanneksia.
klo 19:2,5 dl puuroa+marjasosetta n.0.5 dl.
Tällänen ruokailurytmi meillä ja suunnilleen noilla määrillä,saa vielä päivän aikana pari keksiä tai maissinaksua,juustosiivuja ja vaikka viinirypäleitä.Juomina piimä ja vesi,joskus mehua.Juo ehkä 4 dl päivän aikana,ei kauheesti mutta nestettä menee sitten puurossa joka keitetään maitoon.Pillistä ei osaa imuttaa,en kyllä ole kokeillutkaan kuin pari kertaa.
Vaatekoot meillä nyt 86 ja 92 cm.Ainiin,eilen tosiaan lehdessä Lastentarvikeliike mainosti alepukuja mutta iltapäivällä oli kaikki jo menneet eli se niistä!
Nyt nukkumaan, töihin herätys yöllä 03.....
 
moona...
Meillä ruokaa menee aika samanverran ku iitun pojalla.
Meillä tytöllä on käytössä nyt 92cm talvipuku ja ainakaan yhtään pienempää keväthaalaria en osta. Sisävaatteetkin alkaa kaikki olla lähes 92cm.

Mun pitää kans käydä neuvolassa hb tarkistuttaan. Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok,mut hb unohtu ottaa siinä hässäkässä. Mul on masu kasvanu (omasta mielestä:) kamalasti, mut ihan siinä keskikäyrällä mennään. painoa on tullu hirmu vähän..nyt 2,5kg. Esikoiselta oli tässä vaiheessa jo 8kg. Mut vaavi kasvaa,masu kasvaa ja ruoka maistuu, ni ei hätää.

Meil on pottailu tuottanu tulosta,jippii! Tyttö hoksas tarkotuksen ja nyt oikein yrittää pissata joka kerta, ja lähes aina tuleekin tulosta,hyvähyvä! Ehkäpä on mahis saada tyttö pois vaipoista kesän/syksyn aikana. Ainakin helpottais kummasti kun olis vaan yks vaipoissa:)

Moona rv27 ja neiti
 
murmel i
meinasinkin just täällä kysellä et minkäkokosia pukuja ootte ajatelleet ostaa..topilla on nyt 90cm toppapuku ja aattelin just et minkä kokonen kannattaa ostaa ens talveks..se kyl riippuu jonkin verran valmistajastakin. meinaan toi nykyinen 90cm.n puku ei kyl mahdu ens talvena jos pituutta tulee tällä vauhdilla. täytyy alessa käydä katteleen niin selviää halvemmalla,on kyllä tosi tyyriitä normaalihintasina noi toppapuvut jne. ja samaten lasten kengät!

topi syö näin:

-7-8.00 aamupuuro n.2dl ja 1dl maitoa
- 11.00 liharuoka(joskus purkkiruoka ja joskus esim. kaksi tai kolme perunaa ja jauhelihakastiketta
- 14.00 jugurtti tai kiisseliä n. 2dl+ mehua tai maitoa 1dl
- 16-17.00 liharuoka ,esim. kalakeittoa iso lautasellinen(syö saman verran kuin minä)
-19.00 viili ja maitoa

pojalla siis on aika hyvät ruokahalut,ollut aina..:) silti menee painokäyrien alapuolella,voi kun menisin minäkin ;) oottelen jo innolla et pakkaset lauhtuu niin pääsee lenkkeileen. pitäs vähän saada kesää varten muutama kilo pois..:)

minkälaiset kevät kengät teillä on muksuille? kun talvikengät on aika kuumat..muutenkin alkaa talvikengät oleen aika pienet,et ei mahdu enää keväällä varmaankaan niin pitää ostaa kevääks uudet.

hauskaa vk.loppua kaikille ja paranemisia taaperoille!!
 
Moona....
kata: mitä oireita teidän tytölle tulee kananmuna-allergiasta? Mä sain kamalan reaktion, kun söin kaks keitettyä kananmunaa. Naama ja kaula turpos niinku oisin hetkessä lihonu 10kiloa ja kurkkua alko kuristamaan. Mul on aikasemminki tullu tällanen reaktio jostain ruoasta,mut testeissä ei mitään näkyny, eikä sitä koskaan saatu selville,et mistä johtu?? Maha kans turpos,mut mitään muita oireita ei tullu aikasemmin,eikä nyt. Lääkärissä (ku kävin testeissä) se akka meinas, ettei voi olla mikään ruoka-ainejuttu,ku ois pitäny muitaki oireita olla?? No musta tää on jo aika selkeetä!!
 
Iitu1.
Murmeli:ei varmaan kannata vielä ens talveksi pukua ostaa,ei kokoa voi tietää.Mutta välikausipuku kylläkin kantsii hankkia alesta jos löytää.Kevätkengät ostetaan kaiketi ihan nahkaiset kävelykengät,tai miksei jo lenkkaritkin menis=)Ne ostetaan sitten lähempänä kevättä.
Moona:kauhee tollanen turpoaminen,varmaan säikähtää!Uudestaan vaan testeihin,ihan joltain allergialta vaikuttaa.Noi oireethan ihan pahimmasta päästä,olis voinut tulla pelkkää ihottumaa jota ei välttämättä edes tajua allergiareaktioksi,varsinkin kun talvella ihossa muutenkin kuivia ja punaisia kohtia,mulla ainakin niin kuiva iho että hilseilee.
Mulla vaan selkäkipu jatkuu,ens viikolla mentävä lääkäriin jos ei helpota.
 
Tiiikeri
meillä vaan ripuli jatkuu. Rotavirus varmaankin. Tänään jo viides päivä. Nyt juo sentään vähän paremmin. Mieluiten juo omasta nokkamukista vettä tai maitoa mutta kun saa sen pään ettei juo niin sit ei mee mikään. Päärynäpillimehu käy mut juo sitä vaan aamulla tai yöllä, muuten ei mee. Banaania vähän söi aamulla ja joi tosi hyvin. Sit saadaan osmosalia meneen kun mä pidän mahotonta esitystä kaiken maailman elukoista, että kuinka ne ääntelee ja menee =). Sit aukee suu ja iskä saa ruutalla laitettua, kaikkea sitä keksii! Virkeä on ollut onneks nyt muuten. Harmi kun Rotavirus rokotetta ei voinu enää laittaa kun se tuli markkinoille, seuraavalle laitetaan heti kun vaan voi. Kyl on niin kamala tauti! 10 päivää vissiin itämisaika, toivottavasti nyt aikuset säästyis!

Hirvittävä allerginen reaktio oli Moonalle tullu! Noilla oireilla ei kannata leikkiä, ehdottomasti allergialääkärille mentävä minun mielestä. Pitää vaatia hoitoa, terkkarissa kovasti jos ei yksityiselle mahkuja mennä.

Tarvis varmaan ostaa jotain sirkuspillejä Lumikukkalle, kun tavalliset ei ainakaan innosta likkaa juomaan.

Mulle on tullu yli 2 kiloa jo, hirvittää! Onneks sain ed. kilot hyvin puotettua ja vähän enemmänkin. Mutta ei tuu millään liikuttua niin paljon kun ennen, ollu vatsakipuja ja väsymystä. Lapsen tauteja, ei oo ehtiny ja jaksanu. Siitä ne kilot sit tulee, tyhmää!

rv 10
 
Tiiikeri
Syömisistä:
Aamulla n. 1dl puuroa ja 1,5 - 2 dl maitoa
Päivällä 1,5 dl ruokaa ja 1 dl maitoa (kork. 1 peruna ja kastiketta)
Välipalalla reilu 2 dl maitoa, vähän banaania
Päivällinen 1 dl ruokaa ja 1 dl maitoa (kork. 1 peruna ja kastiketta)
Iltapala n. 1 dl puuroa (ja 1dl maitoa)

Noi nyt oli tosi arvioita kun en ihan tarkkoja tiedä, mutta tota luokkaa syömiset.
 
kata..
VOi että!!Ihanaa kuinka teillä lapset syö!!!
Mutta luulen että on vähän perinnollistäkin,sillä meillä nuo kaksoset syö 2 perunaa ja ovat sentään 8 vuotiaita.
Mä oon siitä yhestä perunastakin NIIN onnessani kun tytölle menee.Tänään meni päiväruokaa!!Siitäkin oon iloinen.Tosin määrä oli pieni,pikkukauha makarooneja ja kasvis-lihakastiketta sekä raejuustoo.
Söi ihan ite!

Tässä meinaan on mennyt 2 viikkoa kun ei oikein ole ennen unta ees syönyt,närppinyt sellasen 5 lusikallista ja se siitä.Maisa kun päättää olla syömättä niin ei syö.

Mut sehän onkoko ikänsä syönyt vähämäisesti,sitä täällä oon porannut ennenkin.

Muuten mäkin syön 2 pottua kerralla,joskus isossa nälässä 3!=)

Moona:
Hui kauhistus!!
Maisalla tulee laikkuja ja turpoo naama.Kokeile ihotestiä,maisalla tuli siitäkin hurjat punaisenvalkoiset läiskät.ELi painoin otselle toiselle puolelle sormella keltuaiseen kastetulla sormella ja toiselle puolellle valkuaista.

Ja sitte seuraat reaktiota.
Kuulostaa kyllä allergiselta musta.

Mulla tuli alkuks 2 kiloa kans,ja nyt ollaan kolmessa kilossa.
Mä luulen että mulla tulee se sama joka näissä yhen vauvan raskauksissa on tullu,eli 5 kiloa.
Esikoisesta ja maisasta se tuli ja kaksosista 7 kiloa.Mä oon funtsinut että kroppa muistaa sen tilan ja säätää energian kulutuksen ja tarpeen niine ttä se on se tuleva paino.

Silä mä oon yrittänyt saada joka kerta painoa enemmän,mutta ei onnaa,ei ees jätskija karkkidieetillä!!!=)

Odotus ja imetysaikana on ihanaa kun saa syödä niin paljon kun sielu sietää!!=)

Tiikerille jaksuja ja toivotaan ettei tartu.Meillä esikko ollut jo viikon kuumeessa,A-virus kait...
ENs viikko ollaan mökkeilemässä ja mä pelkään että joku sairastuu siellä...Viikko tautia niin hiphei.

Nyt pakkailuja,heipat!!

kata jo vaihtui viikko!! 26+0 sekä pesue
 
Iitu1.
Kyllä nyt Lumikukalla tauti sitkeesti päällä=(Niiskulainen kirjoitti maitohappobakteereista,me ollaan annettu niitä pojalle syntymästä saakka joka päivä,nyt Relan tabletit,poika tykkää sen aina välipalan kanssa mutustella,maistuu sitruunalle joten taitaa luulla karkiksi sitä=)Myös d-vitskut nyt tabletteina,vaihdettiin Jekovitit olikohan sellanen kuin Minisun,apteekkari sanoi sen imeytyvän paremmin.Mä kyllästyin niitä tippoja laskeen lusikkaan, tabletit helpompia/nopeempia antaa.
Ostettiin tänään uus sohva,ens viikolla saadaan.Vähän mietityttää ettei poika sitä kovin likaisi,pomppii ja piehtaroi ja kuolaa samalla,purkatkin vei ennen itse roskiin mutta nyt sylkee lattialle ja astuu tahallaan päälle.Toispäivänä oli työntänyt purkan paidan kauluksesta sisään,hyvin tarttunut kankaaseen enkä ihosta meinannut saada millään pois kun siihen oli kuivunut.Kaikkea noin pienikin jo keksii tehdä!Oli Iskussa niin hyvä tarjous ettei kauaa mietitty kun sohva ollut ostoslistalla jo pitkään.Kun nyt pysyisi puhtaana ettei poika siihen naamaansa pyyhi,tai purkkaa liiskaa...
Jaa,taidan mennä alakertaan vielä telkkua kattomaan,miehen kans vähän hoidettiin äsken parisuhdetta=)Mä tollo unohtelen välillä e-pillereitä ottaa,kunhan ei kävisi vahinkoa...Voikaa hyvin ja Katalle hauskaa mökkeilyä!
 
Iitu1
Pojalla kuumetta 39 c,muita oireita ei ainakaan vielä.Syö hyvin ja jaksaa leikkiä.Huominen ollaan ainakin kotona.
Kakasta kysymys,millasta on koostumukseltaan muilla muksuilla?Meillä pojalla on aina aika löysää,kuin puuroa.On aina ollut,harvoin tulee kovia papanoita.Onko ihan yleistä tämän ikäisillä?Joskus ihmetyttää että eikö jo pitäisi kiinteämpää olla.
Mun sukulaisnainen maalaa pojasta taulua,tänään käytiin katsomassa miten edistyy,ihan näköinen on,varmaan upea seinällä kun valmiiksi tulee,tää nainen siis ihan taiteilija(maalari).Valokuvasta ottaa mallin.
Nyt lopetettava,heips!
 

Yhteistyössä