HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Niiskulainen
Meillä tytöllä on kakka sellaista banaanimaista mössöä. Kakasta puheen ollen, tyttö on ruvennut käymään potalla, tehnyt jo 3 päivän ajan kakat pottaan ja osan pisseistä. Tässä jo oikein toivon, että ennen toisen lapsen syntymää päästäis eroon vaiposta, tuttipullosta ja saataisiin tyttö isojen tyttöjen petiin =).

murmel i
topillakin kakka on löysää, oon itekkin ihmetellyt et kuuluuko sen vieläkin olla sellasta.mut ei hätää selvästikkään:)

joo topilla oli toi kuumeviirus toissaviikolla ja kesti 7 päivää. oli myös ollut kaikilla hoitopaikan lapsilla sen viikon kestävä. ja siskon lapsella kans. aika sitkee viirus siis!

oottelen tässä että topi heräis niin pääsis lenkille, kun ihanan lauha keli nyt tuolla.toivottavasti ei enää kamalia pakkasia tuliskaan. tänään on mun mummin synttärit ja tiedossa kakkua ja herkkuja..laihiksella olen, joten täytyy vieressä kattoo kun muut mässyttää :/

meilläkin pottailu sujuu ihan hyvin.poitsu sanoo aina kakka, kun on kakkahätä ja tietää sitten siitä kiikuttaa potalle. pissat tulee vähän miten sattuu ,että en osaa aavistaa millon ne sais pottaan. mut toi kakkaaminenkin on jo hyvä alku!

hauskaa viikonalkua kaikille heiniksille ja paranemisia iitun taaperolle!!

Iitu1
2 päivää oli pojalla kuumetta,nyt aamulla ei ollut joten oltiin ulkona 1,5 h kun poika vaikutti tosi turhautuneelta ja äkäiseltä koska sisällä oltu vaan eikä hällä mitään tekemistä...kulki paikasta toiseen ja roikkui mun jalassa.Toivottavasti illaksi ei lämpö nouse uudelleen,huominen ollaan vielä kotona,sitten paluu normaali arkeen.Mulla vähän nenä vuotaa ja kurkussa tuntuu kun nielaisee.Jospa näin vähällä selvittäs viruksesta.
Nyt meen lukemaan ja makoilemaan uudelle sohvalle=)

Tiiikeri
Meillä Lumikukka sairasti sit kaikkineensa 6 pvaa mahatautia, oli kyl tosi rankka! Onneks selvittin kotihoidolla ja hyvällä mielikuvituksella että saatiin juomisia menemään. La aamuna tuli viimenen kurakakka. Ja nyt syö kun hevonen =). Aamulla heräs ennen seitsemää, vietiin potalle ja heti huusi banaania. Banaani kädessä istu potalla ja teki tarpeensa, oli niin kamala nälkä. Söi melk koko banaanin. Sit söi puuron n. 10 lusikkaa ja maidon n. 1dl. Puoli ysi alko kauhee huuto että 'manaania' =banaani, annettiin lounas ja söi sen. Tunnin päästä taas istuu syöttötuolissa(matalaan pääsee itse) ja hakkaa pöytää että ruokaa!! =), söi peruna-riisi rieskaa ja 1 dl maitoa. Hetken päästä taas istu pöydässä ja söi riisikakkua. No kilo siltä tippu painoa viikossa niin nyt ottaa selvästi takas, ikinä ei oon noin usein pyytäny ruokaa, pakko antaa kun toisella nälkä =)

Niin mä oon kotona kun sain mahataudin su-ma välisenä yönä. Ravasin vessassa ja Lumikukka heräs joka kerta kun nousin sängystä. Pakko laittaa omaan huoneeseen kun on noin herkkäuninen. Raskauden takia kuitenkin kohta ravailen pissalla jatkuvasti. Sit neiti huusi banaania, vettä, mehua, maitoa yöllä kun oli tottunu kipeenä niitä saamaan. Oli aikamoinen show yöllä.

Eilen makasin koko päivän mehupaastolla 38 kuumetta. Nytkin ihan veto pois ja maha kipee mut muita oireita ei enää. Lumikukka oli eilen tosi rasittava, oli niin väsy ja kiukkunen, sitä suututti kun äiti makas makkarissa ovi kiinni. Se sai aina oven auki ja tuli repiin mua tukasta sun muuta pahaa tekemään, osotti mieltään. Isällä oli kova homma!

Viime yö nukuttiinkin ihan hyvin, yöllä kerran kävin vessassa ja sillon neiti heräs huutamaan, huus aikansa tarjoiluja mut kun ei annettu niin nukahti sit. Ollu kun enkeli eiliseen verrattuna, niin ne päivät on erilaisia =). Menee nykyään jo yheltätoista päikkäreille, eilen nukku 3 h ulkona. Yöunille menee jo seiskalta.

Meillä pottatouhut kärsiny kovasti sairasteluista, jääny unohuksiin melkein kokonaan. Mutta toisaalta iho on kestäny nyt vaippoja loistavasti, eikä kurakakkakaan ole ärsyttäny ihoa, mikä tosi ihmeellistä!! Ilmeisesti ikä vahvistaa ihoa kestämään.

Rankkoja noi pitkät taudit. Paranemisia Iitun poitsulle!

moona.....
Pikaiset kuulumiset.
Me myytiin asunto ja viikonloppuna muutto edessä. Kova härdelli tulossa,kun meinaan kaiken ylimääräisen rojun nakata menemään. Onneks oon alottanu pakkailun jo ajat sitten. Ihanaa saada tytölle oma huone:)
Mun pitää Kata kokeilla tota sun testiä,kun sain sen reaktion. Uutta en onneks oo saanu,mut meinaan käydä lääkärissä kunhan kerkeen. nyt nukkumaan,moido.

Iitu1
Moona:mekin ollaan oltu tosi onnellisia kun kesällä muutettiin tähän isompaan asuntoon ja poika meni omaan huoneeseen,ei kuulu kaikki pojan pyörimiset ja saa itse rauhassa lukea ja pitää valoa omassa makkarissa.

Mulla nyt tosiaan nuha mutta poika onneksi terve,ei ollut eilenkään enää kuumetta.Kumpa mun nuha ei tarttuisi...Huomena kuitenkin palataan hoitoon ja töihin,normaalin arkeen.
Ennen poika kävi heti nukkumaan päivä,-ja yöunille kun petiin vei,nyt muutaman päivän pitänyt kovaa höpinää:jutustelee unilelulle,nauraa ja laulaa.Onneks ei itke tai muuten riehu siellä.Nytkin ollut sängyssään puol tuntia ja vielä kuuluu jotain,kävin jo komentamassa nukkumaan,eiköhän pian simahda.
On taas keksinyt uuden keinon osoittaa mieltään:jos komennan niin sylkee lattialle!Voi että miten kaikki pahat keksiikin,oikein tuimana kattoo ja päristää,niin että varmasti kuolat lattialla.Onko muuta taaperot keksineet uusia kolttosia?

Tiiikeri
Meillä on in tekoitku, osaa käskystäkin itkeä sitä itkua kun isi on fiksuna opettanu hih! No sillä vaan testas että onko se tekoitkua ja sitähän se on.

Onko muilla pehmolelut tai joku muu lelu ylitse muiden et tarvii aina kantaa mukana? Meillä on pehmonallet ihan in. Kun itku tulee niin tyttö alkaa hokemaan 'aijai aijai' tarkottaa sillä nallea, että ne pitää hakea. Joo eikä riitä yksi vaan ainakin viisi. Pompottaa meitä hakemaan niitä nalleja, josta mä oon vähän yrittäny päästä eroon, että ei tuoda kun yks tms. Mutta kun oli tosi kipeä niin siinä se sen oppi, kun haluttiin hoivata ja tehdä sen olo parhaaks mahdolliseks.

Kuinka teidän taaperot osaa itse vetää peiton sängyssä päällensä? Meillä kun tullut siitäkin tapa että huudellaan 'peitto, peitto, peitto' illalla ja joskus yölläkin. Muuten nukahtais varmasti itekseenkin mutta sitä peitto pitää muka käydä laittamassa, pari kertaa laitan ja sit huudan että laita ite =). Sit se vääntää kiukkua että 'penteleen äiti kun ei teen niin kun mä käsken' Jotenkuten se saa sen päällensä vedettyä mutta kun pitää olla 5 nallea ensin kainalossa ja asento juuri oikea niin peiton vetämiseen ei tunnu käsiä enää riittävän. Ja kun pitää vielä nousta muutama kerta kohentamaan asentoa niin peitto aina lähtee päältä. Onkohan jokin täydellisyyden tavottelija ja pomottaja-luonne =)

Nyt on ihanaa kun Lumikukka on terve, voi että tästä nauttii! Neiti syö, nukkuu ja voi hyvin =). Kun kestäiskin pisemmän aikaa.

Iitu1.
Tiikeri:meillä pojalla yks tietty auto joka tosi tärkeä!Sillä useiten leikkii,nappia painamalla tulee musiikkia ja valot vilkkuu.Sitten kotona on unileluna tiikeri ja hoidossa pupu pehmolelut,ne on nukkumaan käydessä tärkeitä.
En usko että peittoa osaa päällensä vetää,me peitellään kun poika nukahtanut ja jos yöllä käydään vessassa tai jompi kumpi menee aikaisin töihin niin peitellään.Aina on peiton potkinut pois mutta eipä haittaa:poika on tosi hikipää kun nukkuu,aina on kaula ja pää ihan märkä hiestä.Ollaan sitä monesti ihmetelty onko normaalia sellanen hikoilu...?Nukkuu niin että änkeää ittensä sängyn päätyyn pää kiinni pehmusteeseen ja kyljelleen nukkuu kippurassa ettei ilma pääse kaulan väliin,jos pää siks märkä kun reunasuojus hiostaa.Siirrän aina keskemmälle sänkyä ettei poikittain kasassa nuku.

kata..
Huh..lomat vietetty ja hengissä ollaan vielä.
Oli tosi ihana mökki meille vuokrattu,kaks makkaria ja kaks parvea sekä iso tupa ja keittiö.
Terassi kiersi koko möksän ja oli tosi nättiä!!

Vaan niin alkoi oksennustauti meillä ja 5 mukulaa ökäs lomareissulla.Lopetettiin loma lyhyeen,perjantaina lähettiin jo pois vaikka mökki oli varattu sunnuntaille.
Pyykkikone oli siellä ja rumpu mutta on se kamalaa sairastaa muualla kuin kotona.

Maisalla iski kuume ja korvatulehdus keskiviikkona,ajettiin omalääkärille ja kuuri taas.Nyt mietitään jälkitarkastuksen yhteydessä putkia korviin.
takas kun tultiin oli lisä sairasteluja tullut...Mun vanhemmilla oli viereinen mökki ja iso apua oli heistä.

Mutta nekin lähti jo perjantaina,eli lomat meni vähän poskelleen...

Nyt ollaan jännätty kuinka aikuisten käy..Perjantaina viimeisin muksu ökännyt ja mulla mahassa kiertänbyt mutta vielä oon oksentamatta.Aika hassuu kun oon yleensä ekana mahataudissa ja nyt saanut useet ökät jo päälleni enkä ole kuin yökkäillyt vaan hajusta!
Sekin on kaameeta!!!

Nyt paluu arkeen joka tuntuu juhlalta!!

kata jo 28 rv:llä
Miska sentään kääntyi lomalla pää alaspäin!!!

Iitu1.
Menipä Katan loma kurjasti=(Niinhän se usein on että lomalla sairastetaan ja mulla aina kun johkuun kauemmas menoa tai loma niin johan on menkkojen aika just silloin!

Kuin paljon muilla lapset jo puhuu?Meillä pojalla muutama sana tulee ihan selvästi ja oikein,hyvin silti ymmärrän yleensä mitä tarkoittaa ja puhetta poika tajuaa paljon joten kommunikointi pelaa aika hyvin jo.Kuu-ukkoa ihmettelee aamuisin ulkona kun hoitoon lähdetään,sitä ei osaa oikein sanoa vaan innoissaan kattoo taivaalle ja hihkuu:"kukko"!Yhden kerran on sanonut kaksi sanaa peräkkäin,avasin jääkaappia ja poika tokas vierestä :"juusto loppu".Välillä huvittaa sanomiset=)On kyllä kova selittämään joten luulen että juttua piisaa kun taidon kunnolla oppii,me ollaan miehen kans myös kovia puhumaan.
Murmeli:miten Topi edistynyt kenkien kanssa?Meneekö konttaamalla eteenpäin?Joudut varmaan paljon nostelemaan ja kantamaan jos vielä ei kävele?Luulis että sulla selkä kovilla kun heinälapsilla painoa jo sen verran.
Laittakaa kuulumisia,ollut niin hiljasta täällä...

Tiiikeri
Tosi harmi kun Katan perhe sairastu just lomilla ja vielä mahatautiin =(! Meillä isälle ei oo tullu mahatautia, mutta vaari sai ja serkkupoika. Tuntuu kiertävän kaikki läpi jos ei vastustuskyky riitä.

Meillä puhutaan tosi paljon, enimmäkseen yksittäisiä sanoja, mutta alkaa jo tuleen kahta sanaa peräkanaa. 'Auto meni', 'iskä ruokaa', 'lisää kakkua'. Paljon tulee sanoja jotka on sinne päin ja me ymmärretään, mutta paljon myös ihan oikein osaa sanoa. Helpottaa hirveesti kun pystyy jo kommunikoimaan =)

Hampaiden pesukin meillä sujuu välillä jo tosi hyvin, mutta väsyneenä ei oikein onnistu ja mikä sit onnistuis väsyneenä muu kun nukkuminen ;)

Itse syö jo aina enemmän ja enemmän. Ruokahalu pysyny tosi hyvänä mahataudin jälkeen, eilen söi päivällä keskikok. uuniperunan, kokonaisen kyljyksen ja kourallisen maissia. Sekä mukin maitoa =). Ja nyt aamulla söi 1,5 dl puuroa, reilun rieskan palasen ja maitoa 1,5 dl. Ihanaa kun lapsi syö hyvin =)

Siirrettiin omaan huoneeseen perjantaina, parina yönä huudellu aamuyöstä varsinkin. Ja ei oo auttanu että vaan käy siellä, on pitäny jäädä nukuttaan hoh-hoijaa!! Mut viime yön nukku putkeen. Pikkuhiljaa opetetaan nukahtaan itekseen, siirrytään vaan aina vähän kauemmaks ilman itkuja. Yks yö jo autto että iskä makas olkkarin puolella sohvalla, mutta omaan makkariin hieman kauemmaks ei saanu mennä =). Pikkuhiljaa toivottavasti oppii!

Mulla tänään eka ultra viideltä, vähänkö JÄNNÄÄ!! Onko siellä ketään ja onko kaikki ok, mitataan niskaturvotus kans. nyt rv 11+3, ihme kun se aika taas rientää, kun pääsi pahimmista oloista yli. Mut selkä vaivaa, nykyään taas enemmän, en oo ehtiny hiihtään =(. Oli pirkanhiihto tossa ladulla eilen eikä voinu mennä sekaan törttöileen, harmi!!

Tiiikeri
Moikka!

Täällä onkin hiljasta, onko kaikki kevätpäiviä viettämässä ulkona =)

Mä aloin eilen haikaileen kauheesti kesää kun aurinko niin paisteli ja paistelee edelleen. Ois niin ihanan helppoa liikkua lapsen kanssa kun ois kesä, käydä rannalla ja syömässä, oi mikä haikeus, tuis jo kesä!!!

Kävin eilen ultrassa ja np oli ok, vaavi vaan ei liikkunu millään. Lekuri ei ollu huolissaan mutta mulle jäi ontto olo. 4,5 cm oli pitkä mut muuten mittailu oli hankalaa kun vaavi vaan sikiöasennossa köllötti. Tää oli yksityisellä ja niillä oli koneessa vikaa ei saatu ees kuvia =(. Mut onneks Ylöjärvi tarjoo yhden ilmasen ultran ja varasin heti ajan, sain jo perjantaiks =). Tulee parempi mieli kun vaavi nyt suostuis liikuskelemaan ens kerralla ja saatais kuvat paperille kans. La 21.9. piti paikkansa.

Mukavaa päivää kaikille!!

Moona...
Hei tikru!
Meidänkin vaavi veteli sikeitä niskapoimu-ultrassa, eikä liikuttanut itseään yhtään,vaikka kuinka yritin yskiä/heilutella masua. Oli vissiin niin hyvät unet;) Tänään oli nauvola..kaikki ok ja masu vaan kasvaa,voih! Syntyis jo se ihana nyytti:)

Moona rv29

Tiiikeri
Kiva kuulla että jollain muullakin ollu kovin uneilias vaavi =). Kävitkö Moona rakenneultrassa? Mä odotan innolla että koska liikkeet alkaa tuntuun. Millä viikoilla muilla uudelleen synnyttäjillä on alkanu tuntuun?

m urmeli
on tullut ulkoiltua paljon ja kyläiltyä,joten en ole kerennyt koneelle istahtamaan..:)

iitu: topi konttaa pääosin,mutta kotia kiertää sellaisella taaperokärryllä. hienosti sillä jo menee, ei vaan vielä uskalla päästää irti. paljon jo topi horjuu ilman tukea,mutta tuo viikon kuumeessa olo hieman taannutti. nyt kokoajan harjoittelee. toivottavasti pian kävelisi,koska todella ottaa selkään ja käsiin kun on niin painava. en pitkiä aikoja jaksakaan topia kanta/nostella.joskus matka autolta kaupaan ottaa jo voimille :O!! no ei ainakaan paljoa tarvii punttiharjotuksia kun on yks elävä puntti :D

puhetta tulee jo tosi kivasti. osaa n. 15 sanaa. uusin on "kiitti", aina ruoan jälkeen kiittää nätisiti:) yksi kaksisanainen lause tulee : "kato nyt". aina leikkejään jne. kehottaa katsomaan tai jos näkee jotain kaunista. muutenkin pienessä ajassa on alkanut ymmärtämään paremmin puhetta ja osaa ilmaista jos on nälkä,jano, vaipassa tavaraa/hätä. topista on tullut myös äidin pikku apulainen,aina innoissaan auttaa pyykkien ripustamisessa(ojentaa ne), ruokailun jälkeen ojentaa astiat vietäväksi tiskipöydälle jne. hauskaa kun on pikkumiehestä tulossa jo todella seurallinen:)!!

topille ei mikään tietty lelu ole tärkeä,dubloilla tosin leikkii paljon. nukkuessa on oltava yksi univiltti kainalossa. ei osaa vetää peittoa päällensä,mutta onkin aika kuumakalle ja potkii ne pois yöllä.välillä käyn peittelemässä jos olen vielä hereillä.

harmi että katan lomareissu män hieman pipariks,mutta niinhän siinä yleensä käy kun jotain oikein odottaa. toivottavasti nyt jo kaikkien lapset ovat parantuneita.

siinä päälimmäiset kuulumiset,nyt iltapalalle.meinaan pääsen itse syömään,poitsu meni nukkumaan. nukahtanut muuten jo 4kk viim.20.00 itsekseen omaan sänkyyn. nyt jo useamman kerran mennyt nukkumaan 19.30. jää kivasti omaa aikaa.

hyvät illanjatkot!

Iitu1.
Aika pitkällä jo joillakin uusi raskaus,Kesällä taitaa olla niin paljon puuhaa kahden muksun kanssa ettei ole ehtinyt laittaa meille kuulumisia enää ollenkaan.
Mä lähden lauantaina vähän viihteelle,työpaikan palaveri+ruoka ravintolassa ja siitä sitten johkiin jatkoille.Ihan kiva mennä kun joteskin oon ollu viime aikoina aikas väsy mutta silti ei oikein meinaa saaha unta kun käy nukkumaan.Nää työajatkin verottaa,perjantaina herättävä taas 03 yöllä.Ens viikon onkin hoitaja lomalla,miehellä on aamuvuoro joten mä meen poikkeuksellisesti iltavuoroon koko viikon niin voi poika olla taas kotona eikä varahoitajaa tarvita.Tänään olin aerobicissä,mun äiti hoiti poikaa sen ajan.On aina niin kiltti muiden hoidossa,mä kun ilmestyn ovesta alkaa monesti kiukuttelu.Oon aatellu sen olevan huomion tarpeesta johtuvaa.Nyt ei ehdi enempää tarinoimaan,heips!

Moona...
tikru: mulla tuntu liikkeitä tässä raskaudessa selvästi vasta 20+viikoilta eteenpäin,eli myöhemmin kuin ekalta. Kävin rakenneultrassa ja siellä oli kaikki ok. Mulla aamulla sokerirasitus. Neuvolassa kysyivät haluanko käydä,kun tyttö oli yli 4kg syntyessään. Sopiihan se mulle,eipä siitä haittaakaan ole.

Neidille kuuluu hyvää..puhuu ku papupata ja uusia virikkeitä pitäis alkaa kehitteleen,ettei vallan tylsisty;) Temppujumppaan mennään ensviikolla,siellä muitakin saman ikäisiä. Saas nähdä mitä tykkää.

Katalla kyllä menny reissu vähän mönkään..Meilläkin se tauti oli tammikuussa koko perheellä,ei kiva!
Pitää lähtä iltapalalle ja töllön ääreen jalkoja lepuuttaan,öitä!

Iitu1
Poika tällä viikolla kiukutellut hoidossa,turhan päiväistä itkua ja heittäytyy lattialle,ilmeisesti kokeilee hoitotätiä...saanut raivareita jos joku ei ole mennyt mielen mukaan.No ens viikolla on kotona kun hoitaja lomalla.Noita samoja keinoja kokeilee kotonakin.Ja edelleen välillä tavaroita suutuksissaan heittelee mutta onneks se on vähentynyt eikä mitään ole hajonnut!Pojan hoitajalla 30 v kokemus lasten hoidosta ja sanoi meitin pojan olevan tosi lujatahtoinen,kovimmasta päästä.Ja mies sanoo että äitiinsä tullut=)
Viikonloppua kaikille,mä lähden huomena bilettämään!

kata..
Onpa ihanaa kun lapset on terveitä!!
Maisa on taas oma ihana,aurinkoinen ittensä.Kuulostaa tosi vahvatahtoiselta Iitu tuo poikases!!=)
Hyvä vaan,ei sitä muuten mitään saa!
Maisallakin omaa tahtoa mutta ei uhmalla sitä osoita kauheemmin.No,meillä ei erimielisyyksiä muutenkaan paljoa,pukemisessa on usein mutta melkein tappeluilta vältytään kun eritän asian niin että menee tytölle läpi.
Elikäs niin että hän saa näyttää kuinka upeesti osaa asian.Sama vessareissuilla,mä ihmettelen tyhmänä että missä on vessa,entäpä potta!!Ja tytöllä aina yhtä riemua kun tietää hommat.Sama vaipan roskiin vienti.Maisa on tosi tarkka myös että suljen kaappien ovet,pöntön kannen jne...On siinä isäänsä tullut,pikkutarkka!!

Mun äiti sanoi että vihdoin joku laittaa mutkin kuriin!!!=)

Vähän ootan että Maisalla iskee kauheet uhmat kun Miska syntyy,mutta eihän sitä kaikilla ole niin kovia uhmaikiä ollenkaan.

Leikeissä tytöllä on tosi pitkä pinna,mutta turhautumisia kyllä tulee.Niihin auttaa kyllä kun yhessä tehdään ja ne isot kehut ja ihmettelyt perään niin on yhtä aurinkoa taas tuo tytteli.

Mulla ollut nyt viikonlopun ihmeellistä vihlontaa ja kohdun kiristelyä.Kävelykään suorassa ei tahdo onnistua,niin kiristää.Sihen tulee supisteluja päälle vielä niin avot...
Maisa on ollut anopilla yön ja mies on messuilla.Mun on pitänyt levätä mutta pah..On sellanen olo että pitää tehdä kun tyttö pois,nyt kun saa rauhassa touhuilla.
Pitää kyllä ottaa iisisti,niin "raakile" vielä tuo vauva on.

kata rv:llä 29 +pesue

Iitu1.
Katalle parempaa vointia,kaikkia kummia tuntoja raskauteen liittyy mutta omat rajat kun tietää miten paljon voi touhuta.
Eilinen meni mukavasti bilettäen,voi niin rauhallisin mielin olla kotoa pois kun mies pärjää loistavasti pojan kanssa!Ja haluaakin olla "miesten kesken" etten mä ole seassa hösäämässä aina.Äsken olivat ulkona pari tuntia,sain rauhassa kuulostella mun oloa joka onneks hyvä vaikka aikas monta drinksua tuli eilen otettua...
Vielä pojan luonteesta,hoitaja sanoi että monen lapsen kanssa voi joskus joustaa asioita eikä tehdä vaikeimman kautta mutta että meidän pojalle ei passaa yhtään antaa periksi koska muuten kyllä pompottaa ja enemmän koittelee.Oltava vaan tiukkana jos me jotain päätetään eikä antaa pojan tehdä kaikkea mielensä mukaan.Äsken suuttui mulle enkä tiiä mistä,10 min väänsi väkisin puoliks tekoitkua ja pyöri pitkällään keittiön lattialla,annoin siellä kiukuta.Lopetti ja tuli olkkariin ihan hyväntuulisena.Silloin kun raivoaa ei kuuntele puhetta eikä mikään kelpaa,tuttikaan.Muksii päätänsä tahallaan lattiaan.Ihan kahjo kakara=)Onneks ei ainakaan vielä ole tehnyt tota esim kaupassa!Yleensä poika on tosi iloinen ja aina hymyilee ja höpöttää kovasti,kaikki sukulaiset ja kaverit ihastelee kun niin sopeutuvainen ja kiltti poika,syö ja nukkuu hyvin eikä ketään vierasta vaan on tosi sosiaalinen.On onkin kaikkiaan ollut helppo lapsi.Mutta sitten kun kerran päivässä saa raivarit niin on kaikkea muuta kuin edellä mainittua,tuimana kattoo alta kulmien ja tekee pahaa tahallaan,tiputtaa mun kirjoja hyllystä ja paiskoo lelujaan sekä lattialla karjuu.Eikä anna periksi helpolla,saan sata kertaa komentaa ja siirtää pois kirjahyllyn edestä,sitkeesti menee uudelleen aina ja kirjoja heittelee,on kyllä pirun sitkeä kakara!No jospa tää kausi menis pian ohi eikä tulisi kovempaa uhmaa vanhempana.
Monesti vaan mietin toiminko oikein näissä tilanteissa etten itse osaltani pahenna pojan uhmaa tai kasvata väärin.Pitäskö jotenkin toisin suhtautua,nää vaan tehtävä niinkuin parhaimmaks katsoo ja kuunneltava neuvoja kokeneemmilta.
Mutta niin rakas on tuo lapsi,ja suloinen!!Ihanaa halia ja pusia=)

murmel i
samanlaista uhmaa täällä kuin iitullakin,mutta ei ihan noin vahvana! itsekin olen miettinyt että toiminkohan oikein kasvatuksessa. ensimmäiset kaupparaivarit tuli eilen kun mentiin lenkin ohessa hakeen purtavaa..käveltiin karkkihyllyn ohitse ja kauhee huuto alkoi ja meinasi rattaista hypätä karkkia nappaileen!!:O no hävetti tietysti mennä kassalle huutavan lapsen kanssa mutta en antanut periksi,muuten huutaisi aina karkkihyllyllä!! ei ole ees paljoa nameja saanut,mummulassa toisinaan ja tunnisti siis paperit..voi kiesus kun hävetti :D!!

topilla on muutenkin aika raivareita,jos ei saa jotain tehdä. itkee ihan marttyyrina ja hakkaa käsiä maahan ja kattoo tosi syyttävästi ;D useimmat riidanaiheet on kaukosäädin,mun kännykkä ja niiden viskely, vessassa toilailu,pukeminen ja marsun häiritseminen! kovaa pinnaa vaatii ja välillä meneekin hermot. mutta kaippa tää tästä jossain vaiheessa!!

kiva iitu että pääsit viihteelle!olitkos aiemmin ollutkaan juurikaan?
se kyl piristää kun joskus pääsee ,vaik olo ei ehkä maailman paras olekaan seuraavana päivänä ;D

Iitu1.
Murmeli:viimeks olin viihteellä joulukuussa.Käyn ehkä 3 kertaa vuodessa enkä koskaan kotona ota mitään,en edes "saunajuomaa".En oikein koe sitä niin innostavaksi touhuksi mutta joskus on mukava käydä tuulettumassa.Mulla nää menemiset on ollu lätkäpelejä enimmäkseen.
Me ollaan otettu pojalle lauantai karkkipäiväksi jolloin saa muutaman namin tai suklaata.Periaatteessa saa joka päivä namia tai purkkaa mutta ne on xylitoleja ruuan jälkeen.
Pottailu on taas alkanut sujua,oli pitkä väli ettei kotona tehnyt mitään pottaan,hoidossa kylläkin.Nyt monena aamuna saatu pottaan isot kakat=)
Nyt mentävä!

Tiiikeri
Moikka!

Onpa Iitun pojalla tahtoa, hyvä vaan =), mutta koville varmasti laittaa! Meilläkin on Lumikukalla tahtoa ja eniten nukkumaan mennessä. Kyllä se meitä pompottaa! Peittoo laittaan ja unileluja pitää saada lisää tms ja sama alkaa myös aamuyöstä.

Eilen oltiin koko ilta Ikaalisten kylpylässä, oli tosi kivaa. Mä en muista siellä käyneeni ennen ja Lumikukka oli ainakin ihan ekaa kertaa. Kyllä se tykkäs! siel oli just hyvä lastenallas, pysty istuun siellä altaassa missä vaan ja sopivan pieni liukumäki johon osas ite kiivetä ja laskea kun vaan pidin vähän kädestä ettei satu mitään. Oli niin tomerana ja innoissaan =). Sit ihana se yhteinen höyrysauna, johon oli helppo mennä koko perhe uimasta lämmitteleen. Lumikukka ei ois lähteny pois ees 2 h jälkeen =), eikä nälkä vaivannu vaikka oli päiväruoka jääny väliin, juomistakaan ei paljoa kaivannu. vaik tietty ois ollu hyvä juoda, mut ei ehtiny kun oli niin kivaa ;)

Arkena siel oli juuri sopivasti porukkaa, ei ruuhkaa ollenkaan. Syötiin siellä ennen lähtöä ja neiti nukku kotiin mentäessä torkut(matkaa noin 15 min). Sit oli ihan rätti kotona ja sänkyyn, ei jaksanu meitä ees pompottaa ja nukku koko yön putkeen aamu seittemään. Kun normaalisti herää jo kuuden maissa =)

Tarttis neitillä olla enemmän aktiviteettiä niin uni maistuis paremmin. Nyt onneks ulkona lämmin niin voi siellä touhuta pisempiä aikoja, talvella aina rupes kädet ja jalat paleleen. En tiedä jos olis päiväkodissa että kuluisko energia paremmin kun kotona on niin kauheen rauhallista eikä muita lapsia. Mut niin se kylpylä teki uusia ihmisiä kun lupas =), mäkin virkistyin tosi paljon ja haluun pian uudestaan! Normaalisti en oo niin kylpylöistä perustanu, mutta lapsen kanssa siellä on paljon hauskempaa! Tietty aika kallista mutta eipä meillä noihin huvituksiin ja harrastuksiin juuri muuten rahaa mene. Niin ja eilen oli mun synttärit 30 v, oon jo vanha =), mut oli mukava synttäripäivä!!

Mukavaa päivää kaikille!!

kata..
Kiva synttäripäivä sulla ollut!!Ihanaa kun näkee pienen nauttivan olostaan.

Täällä ollaan pakkolevossa,Maisa ollut 2 päivää nyt mun vanhemilla kun oisivat sairaalaan ottaneet mut mutta lupasin järjestää niin että voin levätä.
Vauva laskeutui viikonloppuna ja painaa nyt kudoksia kait niin että supistelua enemmän.
Kanava ok vielä mutta kauanko,sitä ei tiiä.Lekuri sanoi että sängyn päätyä korkeemmalla,jalkopäästä ja muutenkin joka tilanteessa jalat kattoon.

VOi että,mä en tykkää yhtään pakkolevosta,on kuin myrkkyä.Vaikka kotona ennemmin kuin sairaalassa,olen yrittänyt levätä siis.

Nyt kirjaa lukemaan,vaikka ilma ois tosi upee ulkoiluun.Nyt jää vaunuilut vähäks aikaa ainakin!

kata rv:llä 29

Yhteistyössä