HEINIKSET 05!

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
murmel i
hieman siis myöhästyneet onnittelut:)

kuulosti tosi hauskalta toi teidän kylpyläreissu:) pitäisi kyllä itsekin mennä jahka topi oppii kävelemään. oliko teidän taaperolla sellainen uimavaippa?vai miten ehkäisitte altaaseen pissaamiset:)??

toi on kyllä totta että mitä enemmän puuhaa ,niin helpommin saa nukkumaan pikkuihmiset. nyt on aivan ihanat ilmat,niin aiotaan tehdä pitkiä lenkkejä ja ollaan jo tehtykin. aina topi jaksaa innostua puista ym. ja varmasti hihkuu innoissaan kun alkaa puut heräämään eloon ja vedet sorisemaan.kyllä itsekin on paljon virkeämpi kun on valoisampaa,tätä on odotettu!!

hyi kamalaa kun aamulla menin topia nostamaan sängystä, kun kiekas että on hereillä. siellä se pikkumies oli naama,jalat ja kädet ihan täynnä kakkaa,oli riisunut pöksyt ja vaipan ja lääsinyt sen joka paikkaan :O yleensä tekee jo kakat pottaan mutta oli tainnut unissaan tehdä ja sitten herännyt ja aatellut ite vähän "siivoilla" niitä :O!! no heti ukko suihkuun ,patjat,petivaatteet jne. pesuun ja tuuletus pojan makkariin :D!! hei,heräsimpä ainakin nopeesti aamulla!!hehheh:D

nyt soittelen yhteen kouluun ja siivoilen,sitten lenkille!!

Iitu1.
Tiikerille synttärionnittelut eilisen johdosta!

Kata:voin kuvitella millasta joutua pakkolepoon kun mäkin kauhee vouhottaja jonka vaikea olla paikallaan vaikka mikä olisi,mutta mitäs sitä ei lapsen eteen tekisi että raskaus hyvin sujuisi,jalat vaan ristiin ettei vielä ulos tule!

Tehtiinkö kellekkään teistä sectiota jotka uudestaan ootte raskautuneet?

Tiiikeri
Kiitos onnitteluista =)!
Voi tylsää kata että pakkolepoon jouduit ja näillä ilmoilla! Mutta ei se auta kun ajatella vauvan parasta, jaksamista sinne toivottelen ja toivotaan että vauva pysyy masussa vielä monta viikkoa!

Meillä ei ollu kun pelkkä uimapuku, mut aateltiin ehkä ostaa uimavaippoja ens kerraks. Kyllähän ne pisut varmaan altaaseen tulivat. Tai eipä varmaan paljoa pissinyt kun ei malttanu juodakaan ja saunoessa kuitenkin hikos. Yhellä pojalla oli uimavaippa kakkahädän varalta, mutta eipä vauvauinnissakaan vaippoja vauvoilla kuulemma ole.

Kannattaa ihmeessä mennä taaperoiden ja miksei pienempienkin kanssa kylpylään, oli niin kivaa! Tietty jos ei osaa kävellä niin kantaminen tosi raskasta muuten kyllä siellä onnistu istuminen ja konttaaminenkin altaassa ihan ok kun oli niin matala.

Tiiikeri
Mulle ei tehty sectiota.

Muistatko murmeli millanen lastenuima-allas on Jämsänkosken uimahallissa, onkohan siellä kuinka syvä se syvempi pääty ja millanen liukumäki oli? Mietin että josko ois menty siellä käymään pääsiäisenä, miten sen nyt on auki.. kun ollaan Papan luona pääsiäinen ja papan ois voinu ottaa mukaan uimahalliin.

Yök, kamalia noi kakkahommat, oliko Topilla teippi vai housuvaippa? Teipin saa helpommin tietty pois. Meillä ei oikein housuvaipat oo tarpeeks tiiviitä yöllä, tahtoo pisut tulla aina jostain välistä. Mutta ei osaa housuja laskea vielä niin ei pelkoa että pääsis vaippaan käsiksi.

Moona...
Heipsuli vaan täältäkin:)

Voi vaude mikä ilma! Aurinko paistaa ja on kevättä ilmassa..ihanaa!!

Ekaks tiikerille onnea synttäreiden johdosta:)
Katalle nyt jarrusukkia vauvalle ja vuodelepoa itselle..joo tiedän vaikeeta on,mut pakko mikä pakko!
Iitulle vastaisin et mulla eka synty alakautta,mut nyt saatetaan tehdä sectio,kun ekassa synnytyksessä murtui häntäluu. Mut se selviää sit 1kk ennen laskettua aikaa.

Me harrastetaan tuota kylpyläuimista jokalauantai edenissä. meil tytöllä on ihan vaan pelkkä uikkari. Pissalla käy pottaan ennen uintia ja uinnin jälkeen. Ihan mielettömän hauskaa ja sopii koko perheelle:) Välillä käydään ohjatussa,mut yleensä ihan oman perheen kesken. Poreammeet on tytön mielestä ihan huippuja.

Me siis muutettiin lauantaina,ja mä oon ihan puhki tästä tavaran paljoudesta,vaikka muka nakkasin menemään ison osan. Nooh..jospas se tästä. Tyttö sai oman huoneen ja sellaisen "isojen" muksujen sängyn. Ei oo ollu mitään ongelmaa nukahtamisessa,oon kyllä ylpee tuosta tytöstä. Ihan ku ois aina sellasessa nukkunu. Muutenkin innoissaan leikkii tuolla huoneessaan,kun on kaikki omat lelut siellä,ihana:)

Mulla raskaus menee hyvin,kunhan muistaa lepäillä ja olla turhia kantelematta. Vaavi välissä oli jo raivotarjonnassa,mut nyt taas sivuttain,toivottavasti vielä kääntyy. Mähän kävin sokerirasituksessa (kerroinko jo täällä?) mut kaikki arvot oli reippaasti alle riskirajan,joten ei huolta sen suhteen. Meillä kun on diabetestä suvussa paljon,ja tyttökin oli syntyessään sen yli 4kg,ni hyvä tarkistaa tommoset. Nyt on alkanu vähän hankaloitumaan liikkuminen ja nukkuminen,masu alkaa painamaan ja olemaan tiellä arkiaskareissa.Pitkälle sitä on päästykki tosi helpolla. Eipä nyt muuta, voikaa hyvin!!:)

Moona rv30

murme li
kosken uimahallissa lastenallas on muistini mukaan aika loistava. matalalla se vesi ja hieman vaan syvenee päätä kohden. liukumäki on ihan ok. käyppäs kattoon sivut www.jamsankoski.fi ja sieltä klikkaat uimahalli koskikara ja palvelut. siellä tulee kuva siitä liukumäestä:)

joo teippivaipat on käytössä..onneks hyvin harvoin poika kakat aamusin päästää ja jospa tää oli ainutkertainen kokeilu :O!!

aika on mennyt hurjaa vauhtia, meinaan kata ja moona, tehän ootte tosi pitkällä jo raskaudessa!!

nyt laitteleen uudet petivaatteet pojalle;)

Tiiikeri
Huomenta! Kattelinkin eilen jo j:kosken sivuja mut nyt vasta löysin kuvan liukumäestä. Se onkin aika iso liukumäki, Ikaalisissa oli pieni murto-osa tuosta(vauvojen mäki). Mutta tietty kun Ikaalisissa on sit se jätti liukumäki erikseen. En ehkä uskaltais noin pientä laittaa J:kosken mäkeä kokonaan laskemaan, vaikka mitähän siinä nyt vois sattua jos ite ottaa vastaan? Siis jos lapsi haluaa...

Me huudatettiin eilen illalla Lumikukkaa, kun aina pompottaa meitä illalla. Huusihan se sit jotain puoli tuntia sängyssään =(. Käytiin aina sanomassa että nukkuun ja välillä nostamassa nalleja kun putosivat vahingossa. Pari kertaa kävin vaan huoneessa niin sit nukahti ja nukku koko yön =), voi kun päästäis noin helpolla!!

Mulla muuten lenkkikunto huonontunu ihan hirveesti, en tahdo enää jaksaa normaalisti kävellä kun pienen matkaa. Ennen vedettiin 5-6 km vainulenkkiä hikihatussa niin nyt tulee kilometrin jälkeen toppi että en tahdo jaksaa jalkaa nostaa. Tylsää, näinkö tää raskaus jo vaikuttaa.. Ei oikein väksinkään uskalla kun selvästi tulee toppi eikä jaksa kun laahustaa. Ja uni on jotenkin huonompaa, vaikka nukun koko yön niin heräilen ja sitten olen kuitenkin tosi väsy herätessä. Aika outoa! rv 12+5

Kiva kuulla että Moonalla menny raskaus ja muutenkin hyvin, Onnea uuteen kotiin!!! =)

Iitu1.
Kylläpäs me nyt tiputaan...Poika oli viime viikon kotona kun hoitaja oli lomalla,oltiin miehen kans ristiin töissä.Tänään menee taas hoitoon.Inhottaa nää kurakelit,ulkovaatteet aina kuraiset ja hiekkaiset,mä kun inhoon kuravaatteita pojalle pukea.Onneks nykyään vesitiiviitä haalareita jotka helppo rätillä pyyhkäistä.
Mietittiin miehen kanssa jo kesän touhuja,meinataan poika käyttää Korkeasaaressa ja ehkä jossain huvipuistossa.Mun tarkoitus lähteä myös etelään mun tädin kanssa.Ootan innolla kesää että pääsen kukkia istuttamaan ja grillaamaan,poika saa polskia vesialtaassa=)Meinaatteko tänä kesänä jo polkupyörät lapsille hankkia?
Nyt takas töihin!

Niiskulainen
Heippa pitkästä aikaa....tultiin jo pihalta tytön kans. Nykyään tyttö herää aamulla jo 7 aikoihin, kun ukkeli lähtee töihin. Aamulla käyn hakee tytön meidän petiin juomaan mammaa ja laitan telkun päälle, kun sieltä tulee aina 7-8 lasten aamuohjelmia.

Tänään ajateltiin lähtee vielä hakee ulkoa pajunoksia, koivinoksatkin on kyllä ihania jos niitä hakee sisälle ja niihin alkaa tulla lehtiä =).

Iitu; Ajateltiin tytölle ostaa jo ensikesänä pyörä, sellanen 12 kokoinen irrotettavilla apurattailla. Ensin mietittiin kolmipyörää, mutta musta tollanen tavallinen pyörä varustettuna apurattailla on pidempi aikainen hankinta ja muutenkin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Jos ei tyttö vielä ens kesänä pyöräile, niin ompahan odottamassa 3 vuotis kesää ja sama koko menee varmaan vielä silloin.

murmel i
samaa olen täällä miettinyt että kannattaako kolmipyörää hommata.kummit aikoo ostaa topille synttärilahjaksi pyörän ja kyselivät että mikä olisi hyvä. varmaan toi mitä niiskulainen mietti olisi paljon kannattavampi,ottaen huomioon että topillakin on toi jalka vielä ongelmana.. mitäs ootte muut mieltä?

aion myös kesällä mennä korkeasaareen ja linnanmäelle topin kanssa.menemme minun kummitädilleni kolmeksi päiväksi kylään ja kierrellään:) kesää ootan jo myös, inhottaa nää kelit ja ois ihanaa kun ei tarttis ulosmennessä pukea kuin hepposet vaatteet pojalle, eikä tollasta lumimies määrää..;) ihanaa myös kun topi pääsee uima-altaaseen polskimaan ja mökille:)!!

aiotteko muuten mennä virpomaan? me mennään topin kanssa kummitädille,mummille ja isomummille:) mietin vaan että minkäslaisen asun laittaisin topille ,että mikä pysyy päällä :D millos se virallinen virpomispäivä muuten on?

muuten täällä kaikki hyvin, ulos ei olla menty tänään kun sataa vettä/räntää taivaan tuutilta ja oli suursiivot tehtävänä. topi horjuu jo ilman tukea ja käppäilee maireena taaperokärryn kanssa.kohta se on menoa :)

hyvät viikonalut kaikille!!

Niiskaulainen
Mä mietin joka vuosi samaa että mikä päivä se virpomispäivä on ja oon saanut sellasen käsityksen ettei se edes ole koko suomessa samana päivänä? Joka vuosi tulee nykyään yllärinä pääsisäisnoidat ovelle ja kauhealla kiireellä pitää lähikaupasta käydä ostaa hyllyn viimeiset pääsiäiskarkit virpojille. Tänä vuonna ostinkin jo nyt valmiiksi suklaamunat ja karkit, ettei vahingossakaan jää viimetippaan, mutta minä onneton olen syönyt salaa jo aika suuren määrän suklaista....raskauden piikkiin täytyy laittaa...

Mutta mutta minä tykkään tosi paljon keväästä ja etenkin pääsiäisestä =), johtuiskohan siitä, että oon syntynyt aikoinaan pääsiäispäivänä.

Tehotyttö.
Palmusunnuntai on se virpomispäivä :)
En ole kylläkään katsonut kalenterista, koska mahtaa moinen olla tänä vuonna. Oiskohan parin viikon päästä? Maaliskuun viimeinen su siis.
Ei olla mietitty virpomisia. Ehkä sitä ihan lähinaapureissa vois pikkumiehen laittaa isosiskon ja /tai -veljen kanssa käymään ;-) Tai sitten vois ajottaa mummilareissun just sille päivälle, niin voisi käydä sukulaisissa.
Mä en tykkää tuosta pääsiäisestä. Mua ällöttää ne kaikki kirjavat tipukoristeet ym :-/
Muuten kevät on aivan ihanaa aikaa... :)

Meillä tämä arki pyörii tasaiseen tahtiin. Kohta pitäis lähteä töihin pariksi kuukaudeksi.
Poitsu puhelee tosi pitkiä lauseita. "Ajetaan iskän auto talliin iskän kanssa."
7-8-sanaisia lauseita olen jo bongaillut. Osaa taivutellakin sanoja jo ihan hienosti.

Mukavaa kevään odotusta kaikille!
Tehotyttö rv 10+1 ja poitsu 1v8kk

Iitu1.
Tavallinen pyörä mekin ostetaan,josta saa sitten apupyörät irti.Taitavat ne varsinaiset kolmipyörät olla aika raskaita polkea...
En tiiä mikä on virpomispäivä,tehdään varmaan oksia mutta en usko että virpomaan mennään,kaikki tutut automatkan päässä,lähellä asuu vaan pari kaveria.

Hyvin puhuu jo Tehotytön poika=)Meillä yksittäisiä sanoja tulee paljon.Ja laulua!
Mies osti tänään pojalle parkkitalon kun hoidossa tykkää sillä niin paljon leikkiä,nyt on sitten kotona oma jossa ajella,noi pikkuautot kun on niin tärkeitä leluja.Nyt kotihommiin!

Moona....
Mä olen kans ihan pihalla tuossa pyöräasiassa..meillä tytöllä on jo kolmipyöräinen,mut katotaas nyt, saako synttärilahjaks ihan "oikean" pyörän:)

Tehotytön poitsu puhuu kyllä jo hurjan pitkiä lauseita. Meilläkin tulee parhaimmillaan 5 sanan sepostuksia. mm.tänään sanoi ikkunan ääressä: "Tuolla meni täti,kato nyt". Hauskoja juttuja tulee suusta välillä,saa pitää pokkaa ihan urakalla:)

Mun tuttu kotiutui poikavauvan kans ja päästään kattomaan pikku kääröä. Varmasti pieni ja söpö.
Täällä meinas vauva alkaa syntymään jo viikonloppuna,mut saatiin pysymään sisällä. Olin siis laitoksella tarkkailussa..tilanne onneks rauhoittui ja nyt vaan otettava toosi rauhallisesti.. Painoarvio oli nyt 1400g,eli ihan keskikokoinen näyttäis sieltä tulevan. Kovasti itsekkin jo odotan uutta perheenjäsentä syntyväksi,kunhan nyt vielä muutaman viikon ainakin pysyy sisällä.
Jaa..mua odotellaan..moikkista vaan kaikille!

Moona rv31

Iitu1.
Minkä kokoiset vaipat ja mikä merkki muilla käytössä?Meillä Liberot joista teippi,-ja housuvaippoja molempia.Koko tais olla 16-20/22kg.Nyt vaan viikon sisällä tullut pari kertaa pisu yöllä vähän läpi,sen verran että kyljestä yöpuku märkä.Juo päivisin niin paljon että yöllä pissaa kovasti,yöllä teippivaippa aina päällä.
Mietin että onkohan seuraava koko kuitenkin vielä liian iso?Poika painaa nyt sellaset vajaa 14 kiloa.Ikävää jos alkaa useinkin vaipat falskaamaan...

Iitu1.
Taas mä täällä!Raaskiskohan leikata pojan hiukset lyhyeksi?Nyt on melkein olkapäille korkkiruuvikikkurat=)On niin suloisen näköinen mutta joteskin tyttömäinen...pitäs pojalta näyttää ja kesällä lyhyemmät hiukset ei niin paljoa hiosta kun muutenkin pojalla aina pää märkä.En tiiä onko ne kiharat vaan "vauvatukassa"vai kasvaisko takaisin.
Eilen mies haki pojan hoidosta ja hetken autoilla leikki kunnes meni jääkaapin eteen juustoa vaatimaan.Sanoin etten nyt anna kun kohta syödään ruoka.Poika sai kamalat raivarit!Huusi kurkku suorana 15 min.Pitkällään kiemurteli lattialla eikä yhtään kuunnellut mitä koitettiin sanoa.Annettiin sitten huutaa aikansa ja 15 min päästä otin syliin ja sanoin että eiköhän nyt rauhotuta.Siinä sitten tyyntyi kun ensin koitti vastaan hangoitella eikä olisi syliin halunnut.Kyllä on kovapäinen lapsi kun sille päälle sattuu!

Tiiikeri
Meillä pamperin active fitit 7-18 kg, likka painaa reilut 11 kg. Kannattaa koittaa isompaa kokoa, sittenhän sen näkee. Meilläkin yhteen aikaan tuli pissat yöllä usein sänkyyn, huomasin et housuvaipat falskaa.

Toi on kyl vaikea juttu kun pojalla hieno pitkä tukka =). Täällä kulmilla oli yks 3 v poika jolla olkapäille paksut korkkiruuvi hiukset, tosi nätit. No ne vanhemmat halus tukan pitää, muistelen että oisko sit 3 v jälkeen leikattu lyhyeks. Kyllähän jotkut vieraat saatto poikaa luulla tytöks, mutta oli ne kieltämättä upeet hiukset. Joten ei mun mielestä vielä kiire leikata lyhyeks, mutta voihan niitä vähän lyhentää jos kovasti häiritsee. Se on ihan siitä kiinni mitä vanhemmat tykkää, nykyään kun ei oo niin tiukkaa tuo tukan pituus pojallakaan.

On sitkee poitsu tosiaan, meillä tosi pientä tuohon verrattuna.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli ok, sydänäänet kuulu kans =). rv 13+6

Meillä tulee elämänmuutoskin tässä, kun mies sai töitä, määräaikasen syksyyn ainakin. Lumikukka joutuu sit hoitoon, nyt vaan ongelmana sen noi pahat allergiat että mistä löytyis sopiva hoitopaikka ja et ei ois kauheen kaukana. Saa nähä mikä ehdotus tulee. Mun tekis mieli jäädä kotiin hoitamaan, mutta kun on näitä selkä ja mahavaivoja niin pelkään että en pärjää niiden kanssa. Töistä kun niin helppo olla saikulla, toista se kun on kotona lapsen kanssa. Toisaalta kiva et se oppii hoidossa varmasti kaikkea uutta, jos vaikka pottatouhutkin muistuisi mieleen. Onko muilla mitä kaikkea opittu hoidossa mitä ei ehkä kotona olis oppinukaan?

kata..
moikkis!!
VAipoista,meillä käytössä vielä Pampersin 8-15 kiloset housuvaipat..
En usko että kannattaa isompiin siirtyä sillä voi ruveta falskaamaan.Maisa painaa 11 kiloa,nuo on vielä oikein hyvät.

On teillä tosiaan vahvaa tahtoa,hih=)
Maisakin tahtoo ja sitä harjoittelee,mutta vähän iisimmin.Noitten muitten muksujen kanssa on kova huuto jos eivät heti anna periks ja sitä koittanut sanoa isommille että ei anneta heti periksi.Selitetään ja kerrotaan asiat.

Mä luulen että kun meillä on isommillakin tosi selkeet säännöt ja Maisa on oppinut ihan pienestä asti sääntöihin niin ei kauheesti taistele vastaan.
Vähän pakko kun on iso perhe,pitää sääntöjä.

Maisa onkin tosi tarkka että asiat tehdään kuten ennen ja niinkun kuuluu.Vessanpöntön kansi kuuluu kiinni,kaappien ovet kiinni...jne..

Nyt on taas ollut rauhallisempi kausi näitten supistelujen kanssa ja olo oikein hyvä.
Paras koputtaa puuta!!

kata rv:llä 30 ja pesue

Tehotyttö.
Mä suosittelisin kans ennemmin kokeilemaan pienempää vaippaa, jos falskausongelmia. Meillä poitsu painaa nyt 12,5kg ja 7-15-kiloisten housuvaipat käytössä. Joskus ostin kokeeksi isompaa ja ne tosiaan vähän falskas.

Mites Kata meitin treffit??? Mulla enää ensi viikko vapaata, sitten töihin.
Ensi viikolla varattuja päiviä ainakin ti ja to. Miltäs teillä näyttää?
Kun mulla alkaa kesäloma, olet tainnut jo poksahtaa ;-) Jollei ensi viikolla, niin treffataanko sitten elokuussa? Sulla lisää väkeä ja mulla toivottavasti iso maha.

Tehis

Iitu1.
Meillä noi vaippakoot 14-20 kg ja 16-22 kg ollut käytössä jo monta kuukautta eli en usko että falskaus väärästä koosta johtuu kun tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin ilmennyt.Ja mä olen kuullut niin päin että jos pisut tulee yli pitäisi nimenomaan kokeilla isompaa vaippaa koska silloin imukyky liian pieni kyseisessä vaipassa.No, niin tai näin,voisin öitä varten ostaa Pampersin Active fitejä,meillä joskus ollutkin ja tosi joustavia ja kroppaa myötäileviä.
Vitsi mua väsyttää,tulin yöneljään töihin ja jostain syystä oon tän viikon saanut nukuttua tosi huonosti.Aikaa on ollut nukkumiseen eikä poika valvota,en vaan saa unta.On se kyllä ihanaa kun pojan takia valvomiset jääneet pois,toivottavasti ei tule mitään kautta että kukkuisi yöllä!Poikeus tietysti jos kipeenä on.Nyt mentävä!

Tiiikeri
Meilläkin neiti on alkanut nukkuun tosi hyvin. Pidettiin yhtenä iltana ja yhtenä yönä unikoulua siitä jo oppi =). Ei ollu sitkeä Onneks! Nykyäänkin huutelee joskus yöllä vähäsen mutta loppuu sit samantien, helposti siihen ite herää mutta eipä tarvii nousta.

Tänään oon konttorilla pitkästä aikaa, kiva nähä ihmisiä, väsyttää vaan kun piti nousta jo kuudelta. Monelta teidän lapset heräilee aamulla? Meillä tullu aikanen rytmi nukutaan 20-06, onneks kohta siirretään kelloja niin siirtyy rytmikin vähäsen. Niin isä meillä herää sit kuudelta mä saan onneks vielä kölliä melk seittemään. Lumikukka on vaan sitkeä tulemaan herättään mua, huutaa äiti äiti ja renkkaa makkarin ovea =)

Osaatteko kertoa noista hoidossa opituista taidoista? Kun yks kaveri sano että heidän likka ainakin oppi heti kerään lelut koppaan =), oispa kiva taito!

Iitu1.
Tiikeri:meillä poika käy nukkumaan n.19.30 ja hoitopäivinä herätetään kuudelta.Viikonloppuisin nukkuu seitsemään.

On oppinut paljonkin asioita hoidossa jotka kotiopetuksessa olisi vienyt kauemmin aikaa,ehkä osaks vanhempien laiskuuden takia...Hoidossa oppi syömään itse,käymään paremmin potalla,kerää myös lelut laatikkoon,hoitaja opettanut riisumaan ulkovaatteet,mitäs vielä..onhan noita jotka ihan selkeesti sielä oppinut,ottaa muilta isommilta lapsilta mallia niin ehkä oppii nopeammin kuin jos kotona olisi opeteltu.Myönnän että helpommalla ollaan itse päästy,pojalla vielä niin ihana hoitaja joka antaa aikaa lapsille ja kunnolla paneutuu heidän hoitamiseen ja opettamiseen,jaksaa selittää asioita ja kuunnella lapsia vaikka niitä neljä siinä pyörii.
Noi taidot muuten sellasia ettei välttäämättä kotona poika tee samanlailla kuin hoidossa,riippuu millä tuulella on.Sielä vie aina itse purkan roskiin mutta kotona välillä sylkee sen lattialle ja astuu päälle!Hoitajan ei tarvi edes asiasta kuulemma sanoa,mäkun kotona käsken viemään purkan roskiin niin sanoo tiukasti"ei " ja juoksee karkuun!
Mitä mieltä te ootte tukkapöllystä?Ootteko koskaan antaneet?Mä pari kertaa vähän otin tukasta kiinni mutta lopetin sen koska en halua poikaa satuttaa ja musta tuntu että jos oli tuhma ja menin häntä kohti niin jotenkin naamasta näki että pelkää saavansa tukistuksen,oli pelokkaan näköinen.Koitettava vaan purra hammasta vaikka miten tuhma olisi eikä sanoja tottele,hermoon käy joskus kovasti.
Miten pitää sitten toimia jos ei tosiaan kieltämistä usko eikä halua kuitenkaa tukistaa?Sithän ei ole muuta keinoa kuin antaa lapselle periksi eikä sekään hyvä,ainakaan meidän pojalle kun nytkin koittaa pompottaa ja tehdä oman pään mukaan?
Onko Katalla tai muilla "kokeneemmilla"neuvoja meille enskertalaisille?=)

Tiiikeri
Mä lopetin kans tukkapöllyt ennen kun alotin, tuntu niin pahalta. Mut sitten on pakko ollu laittaa arestiin puoleks minuuttia, eli oven taa, missä nyt satutaan oleen. Keittiön oven taa jos keittiössä tekee pahaa eikä usko tai muualla kodissa. Nyt uskoo kun sanoo että joudut arestiin jos et usko. Meillä tehonnu, itkee sen puoli minuuttia tai vähemmän aikaa mitä siellä on ja on tosi kiltti sen jälkeen. Sanokaa jos teen ihan väärin, muuta en oo keksiny. En ainakaan satuta. Mutta alussa mikään sana ei tehonnu, ihan kun ois puille puhunu, nyt sanaan tullu tehoa, kun tietää seuraukset.

Alussa joutu ehkä pari kertaa laittaan päivässä oven taa, nyt riittää että sanoo mitä seuraa jos ei usko. Selitän arestiin mentäessä ja jälkeen miksi sinne joutui, aresti tehoaa vaikka joutuisi samaan huoneseen arestiin missä teki pahaa. Siis se rangaistus on vaan että äiti laittoi oven kiinni ja olemme eri puolilla ovea. Muita keinoja en oo keksiny.

kata..
Mä sanoisin että aresti on liian varhaista,ei alle 3-4 vuotias ymmärrä vielä miksi yksin laitetaan ja riistetään läheisyys.
Mä neuvoisin menemään lapsen kanssa toiseen huoneeseen ja selittämään sitä asiaa,tiukalla äänellä.

Isommille olen karjunut toisinaan kun aina ei mene perille asiat ati kun olen ihan väsy...mutta Maisaa ei olla jouduttu mitenkään "kurittamaan".
Ne säännöt kun on niin selkeet ettei tarvii miettiä mitä tehdä.Ja sille riittää ne vielä ainakin.
Mitähän mä sanoisin neuvoksi...Tai miten selittäisin...No,esim jos meillä Maisa heittäis purkan maahan,sanoisin että noin ei tehdä,ota ylös ja vie roskiin.Jos toinen juoksis ympriinäs,hakisin muksun ja laittaisin purkan käteen taikka sanoisin että yhdessä viedään seminne kuuluu.Vaikka kiemurtelis tai mitä tahansa tekis,niin se tehtäis loppuun asti ja kehut päälle!
Ohittaisin sen huonon käytöksen ja lapsi hokaa että hyvällä käytöksellä saa enemmän huomioo kuin huonolla.
Sillä vaikka nä on pieniä,osaavat ne huomiota vaatia ja sitä jopa hakea.

Rangaistukseen tarvitaan isompaa älyä kyllä kuin mitä näillä on.Heidän pitäis osata harkita tekojaan,musta tä on sitä uteilaisuutta ja kokeilua.Rajojen etsimistä.

Mä kiitän Maisaa varmasti 20 kertaa päivässä.Kiitos on hyvä kannustin.
Ja se että sanoo kuinka upeesti toinen osaa,hyvä,hienoa ja mahtavaa!!
Mä uskon vaan että positiivisella palautteella saadaan parempaa tulosta kuin rangaistuksilla.

En halua pahoittaa kenenkään mieltä,tä on vaan mun mielipide.Meillä Maisalle riittää kun sanon tiukalla äänellä,joskus sekin on liikaa..Sitten menee alahuulipitkälle ja kääntää pään pois ja itkee.
Syliä hakee kyllä äkkiä.Ja sitä olen antanut ja selittänyt taas ja taas...

Tehotyttö,vitsit kun aika menee nopeeta!!
Mulla on nyt tosi hyvä olo,tänäänkin soppailin ja mihkään ei sattunut!!!Ei supisteluja eikä muutakaan!!!Oi että!!
Nyt nauttimaan elosta.ELi mulle sopis kyllä,28 päivä on neuvola 10.30 mutta muuta ei ens viikolla ainakaan ole tiedossa.

kata rv:llä 31 ja pesue

Yhteistyössä