HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu1.
Meillä pojalla suu käy kokoajan mutta selviä sanoja ei ole kuin muutama,sitten sellaisia "sinne päin"joista kyllä tajuan mitä tarkoittaa.Taitaa keskittyä enemmän touhottamaan kuin puhumaan...Eilen oli vieras meillä käymässä ja ihme esitys alkoi pojalla,teki tahallaan kaikki pahat ja kiehnäs kimpussa ja kävi ylikierroksilla.Luulin ton villiintymisen vieraiden aikana ilmaantuvan myöhemmällä iällä vasta.Onko muilla ollut samaa?On kuitenkin suurimman osan ajasta kiltti ja rauhallinen kotioloissa,mitä nyt joskus kiukkupäiviä.Kova on kyllä mieltään osottamaan jos joku ei mene toivotulla tavalla,leikit kun ei hänen mielestään onnistu niin seinään heittää tavarat.On yritetty kieltää paiskomasta vaan tuntuu että uhma on kovaa...Nukkumaan meno ja ruokailu sujuu hyvin.Ja useasti kikattelee ja hassuttelee,peilin edessä vääntelee naamaansa eri ilmeisiin=)Viikonloppua!
 
Iitu1.
Piti vielä kysyä sisävaatteista millaset käytössä?Meillä edelleen puolipotkarit koska ei anna sukkien olla hetkeäkään jalassa ja bodyja pidetään.Kuulostaa vaan niin "vauvavaatteilta"mutta mitä väliä,niitä käytetään niin kauan kun tarpeeks isoja kokoja löytyy.Kaverilla samanikäinen tyttö mitä poika on ja käyttäneet jo varmaan yli puoli vuotta ihan paitoja ja housuja+sukkia.
 
murmel i
moi.

meillä on kanssa tää esitysvimma kun tulee vieraita.just kummit kävi kylässä ja topi flirttas ja näytti kaikki temppunsa heille, hupaisaa:)
sanoja tulee jonkin verran kans, eilen sanoi kaksi uutta; minä ja mitä :)
vaatteina me käytetään ihan normi housuja ja jarrusukkia ja paitana bodyt. on ne bodyt niin kätsyjä kun ei nouse paita korviin. siihen päälle sit laitetaan tavallinen villapaita tai gollege jos jonnekin lähdetään. uhma on myöskin kova,jos tekee pahojaan ja kielletään, niin kauhee huuto!ja samaten jos hermostuu niin heittää lelun niin pitkälle kun lähtee!välillä voimat aika lopussa!eka kertaa näki mummikin topin uhmailun, ennen ei uskonut että topilla sellanen ois.mutta siellä kun oltiin, niin topi huus ja räyhäs,ei suostunut olemaan mummin sylissä ja heitti vielä mummin päälle jauhelihasoppaakin,kun ei antanut itse syödä.pakko sanoa että vähän nauratti, meinaan sanoin ennen syöttöä että anna sitten topin syödä itse tai hermostuu..siihen mummi vaan tuumas että "eihän se mummille hermostu, minä syötän itse"..niimpä niin ...;D

tästä lähen kohta kauppaan hakemaan piparkakkutaloon ainekset ja tän päivän oon jo tehnyt joulusiivoja.

hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tiiikeri
Meilläkin opittu kiukutteleen, jalkoja rummutetaan lattiaan ja huudetaan jos ei asiat mee niin kun neiti haluaa. Kiukutaan vähän väliä kun ei päästä sohvalle tms hyppiin. Mut sit ollaan kiltisti kun vieraita tulee =).

Meillä vaatteina body ja collegehousut sekä jarrusukat.
Sanoja tulee hirveesti uusia kokoajan, uusimmat Veera ja hiiri =).

Meil ei oo nyt ruoka oikein maistunu kun kulmahampaita pukkaa ja yölläkin heräillään sekä valvoskellaan. Välillä kausia et halutaan syödä itse, nyt taas ei ite syödä vaan heitetään kaikki lattialle. Mutta kun antaa jotain kippoja käteen niin saa syöttää.

Onko muilla lattialle heittovimmaa, meillä kun on ollu jo pitkään. Kaikki lentää lattialle esim ruokapöydästä jos ei maita. Tosi ärsyttävää välillä kun saattaa pyytää vaikka kurkkua ja kun antaa niin heittää sen lattialle. Ja sanoo vielä perään että 'lattialle'. Vaippaa kun vaihtaa niin hoitopöydältä lentää kaikki lattialle mitä käteensä saa. Mutta kun samalla kyselee eri eläinten ääniä tms niin huomio keskittyy jutusteluun.

Mul alko tänään menkat =( ja oon vaihteeks tosi kipeä, tylsää ja selkäkipukin on nyt pahempi. Miehellä pientä kiukkua opetella kotihommia sun muuta kun jää sit kotio niin hoiteleen. Nyt alkaa vasta tajuaan että kyllä sitä hommaa pisaa eikä pelkkää lepoa tää kotona olo. Nooh eiköhän se siitä pikkuhiljaa =)
 
Iitu1
Tiikeri,-poika ei pöydältä heittele mitään lattialle koska pidetään esim muki niin kaukana ettei ylty siihen mutta leluja ja omia kirjojaan paiskoo ja vinttailee menemään jatkuvasti,nekun ovat lattialla missä leikkii.Että kyytiä saa tavarat täälläkin!
 
Tiiti -73
Hei, meille koitti suuri suru, kun mun äitini sai aivohalvauksen :,(
Ihan kamalaa, ja joulu tulossa mutta kun on takki ihan tyhjä eikä jaksais mitään. Pojan takia yritän, mutta tietty se vaistoaa että jokin on pielessä.
Joka päivä se hokee mummoa ja osottaa ovelle että koska se tulee. Mä en tiedä pitäiskö mun viedä se sairaalaan kattomaan mummoa, kun eihän se voi ymmärtää miksei mummoa enää reuhua hänen kanssaan, vai oisko parempi etten vie. Oon ihan sekasin. Me oltiin tosi läheisiä, ja nähtiin monta kertaa viikossa, ja poitsu oli ihan mummon poika... Kyllä elämä voi muuttua yhessä hetkessä...
Säälittää pojan puolesta, kun mä suhaan koko ajan sairaalassa tai hoitamassa asioita, ja se sitten yöllä näkyy että on vaikuttanut, kun hän haluaa kokoajan ns tankata läheisyyttä. Mähän imetän vielä, ja tissi suussa ollaan sit melkein koko yö. Mulla vaan pyörii ajatukset päässä, ja pelottaa etten kohta ite enää jaksa.
 
Iitu1
Tiiti-73:lle kovasti jaksamista,läheisen sairastaminen tooosi raskasta muille omaisille!Mun mielestä sun kanttaisi viedä poika mummoa katsomaan,saattaa äitisi vaistota läsnäolon ja poikasi ehkä tajuaa miksei mummo nyt voi leikkiä eikä kyläillä...Toivotaan että äitisi palautuu/toipuu,tuosta kun ei tiedä mitä vaurioita jää.Kaksi tuttua kokenut saman ja toipuneet niin hyvin että pystyvät omassa kotona asumaan.Toivoa ei kannata menettää!
Mä olen pari päivää saikulla kun sain kaameen nuhan,kokoajan nenä vuotaa ja niiskuttaa,inhottavaa.Kun ei poikaan tarttuis ettei taas mene korviin...Tän päivän pidin pojan kotona mutta huomenna vien hoitoon jos kykenisin rauhassa tekemään joulusiivouksen mikäli kunto sallii.Oltiin ulkona aamulla jo pulkkailemassa ja käytiin leikkarilla.Kohta alkaa ale-myynnit niin täytyy pojalle uusia vaatekaappia,alkaa kaikki olemaan vähän pieniä.Tuntuu että pituutta tullut lisää kovasti.Nyt mentävä itekkin hetkeks lepäämään kun poika nukkuu.Heips!
 
kata..
Voi kurjaa,Tiiti,voimia kovasti.On kaameeta varmaan katsoa omaa äitiään niin avuttomana.Toivottavasti kuntoutuminen aloitetaan mahd pian ja saat äitisi pian takaisin.Japoika mummonsa.

Maisa oli neuvolassa ja pituutta oli tulllut hienosti 80 cm ja paino 10,8 kg.Vaikka ollut paljonsairastelua niin on painoa saanut niin että päästiin liki 0-käyrää jo!!

Rokotetta ei saatu,kananmuna allergian vuoksi,se mennään vuoden alusta ottamaan sairaalaan.
Nyt maate,uni painaa..

kata
 
murmel i
moi kaikille.

voimia tiitille.toivotaan että äitisi paranee pian .

topi uutisia tulin tänne kirjoittelemaan. käytiin eilen siellä neurologilla ja saatiin diagnoosi jalata ym. topille todettiin jalan cp-vamma.eli asia ei korjaannu ikinä,mutta ei myöskään vaikuta juurikaan normaalielämään. topi alkaa kuulemma luultavasti hyvin pian kävelemään ja varsinkin sitten kun saa erikois sisäkengät ja tukipohjalliset ulkokenkiin.ne tasapainoittaa kävelyä, kun topillahan on vasen jalka koukussa. ainut mihin vaikuttaa on juokseminen isompana, eli ei pääse kunnolla juoksemaan. mutta sen voi sanoa koulussa opettajalle sitten. lisäksi kiinnittivät huomion topin suureen kuolaamismäärään ja on suun alueellakin motoristisia vaikeuksia, mutta lieviä. pitää paljon juottaa pillillä maitoa,niin motoriikka kehittyy ja kuolaaminen lievittyy.topi on kuulemma muuten ikäisensä tasolla ainakin vielä, joten epäilivät että tämä jalka on ainut ongelma mikä tulee.kouluiässä voi ilmetä oppimisvaikeuksia,mutta niitähän voi ilmetä muutenkin. tätä tarkkaillaan nyt tiiviisti, on meinaan mahdollisuus että voi paheta,mutta pidetään peukkuja nytten että olisi vain tämä jalka liikuntavammainen!!
aivot kuvataan topilla helmikuussa,epäilivät että johtuu tämä vamma aivoinfarktista eli hapenpuutteesta synnytyksessä.mutta kuvaavat varmuuden vuoksi.lisäksi kuntouttaja ja puheterapeutti neuvovat meitä.

topi oli tosi reipas, ottaen huomioon että samalla lääkäri kurkkas korvia ja kummassakin korvassa oli tulehdus.saatiin antibiootit mukaan. mitään ei oo topi oireillu korvista.tiistaina käytiin lääkärissä ,sillon ei ollut vielä.eli aika nopeesti kehittyi. täällä on ollu nyt vähän suru puserossa miehellä,kun järkyttyi. ite olin jo osannu varautua tähän.mies itki ja suri topin puolesta.vaikka voisihan tämä olla jotain pahempaakin. olenhyvin tyytyväinen että topi ainakin on muuten terve!kyllä sitä oman lapsensa puolesta aina kuitenkin pelkää.

täällä alan silitteleen joululiinat pöytiin ja leivotaan topin kanssa joulutorttuja ja pasteijoita. kaikki muut jouluhommat onkin jo tehty,tietty ruokia teen huomenna:)

Oikein hyvää joulua kaikille heiniksille ja taaperoille!!

toivottaa: murmeli ja topi

 
Iitu1
Murmeli:varmaan mieltä huojensi kun saitte selvyyden mikä Topilla jalassa on,epätietoisuus on pahinta.Nyt vaan kuntoutusta ja sehän pääasia ettei Topilla ole kipuja.Toivotaan ettei muita oireita ilmaannu=)Ja ihanaa että pystyy elämään normaalia elämää eikä vamma juurikaan rajoita.Nyt vaan tsemiä teille ettei miehesi ratkea juomaan suruunsa kun juuri asiat sujuvat paremmin.Jaksakaa tukea toisianne,ja Topia!
Täällä pojalla otsan sivussa iso mustelma kun käveli eilen kaapin kulmaa päin.Nousi oikein liila patti,onneks ei auennut.On niin kova kiire eteenpäin ettei aina muista katsoa mihin kävelee,eteenpäin painattaa mutta katsoo taaksensa ja muks!Mulla vieläkin nuha ja miehellä kurkku kipeä,nyt kun oli pojalla korvatulehdus niin enemmän huolettaa jos tarttuu nuha ettei ala korvakierre....Tänään oli ollut hoidossa vähän äkäinen mutta eihän se tarkoita että sattuisi johonkin,kiukkupäiviä välillä muutenkin.On vaan pojalla vähän jo nenä vuotanut.
Ens viikko hoitajalla lomaa mutta ei tarvii muualle hoitoon viedä kun mulla ja miehelläkin ke-pe vapaata.Ihan mukavaa olla kotona koko perhe vähän pitempi aika kuin vaan viikonloppu.Eilen tein joulusiivouksen joten sekin hoidettu joulun alta pois.

Iloista joulua kaikille,syökää hyvin!!!=)
 
Iitu1
Mitenkäs aattopäivä sujui?Meitä oli mun tädillä 10 hengen porukka joulu viettämässä.Pukki kävi josta poika oli ihan innoissaan(ei tajua vielä pelätä=))Heti oli partaa kokeilemassa.Lahjoja tuli vaikka minkälaisia ja paljon!Ja hyvin maistui laatikot pojalle,söikin ison satsin.Tänään sitten ollaan kotona ihan oman perheen kesken.Joulukuusikin on saanut aika hyvin olla rauhassa,välillä käy koskemassa oksia tai koristeita.Mukavaa joulun jatkoa!
 
murmel i
moi.

pääsin vasta tänään koneelle,kun taas oli topi kuumeessa. ja muutenkin joulun tienoo pidettiin kone kiinni. aatto meni kivasti, oltiin kotona kolmisin. syötiin hyvin ja topillekin maittoi jouluruoat.pukkia hieman pelkäs,mutta uskalsi hieman parrasta vetää. tuli kivoja ja tarpeellisia lahjoja topille. leluarkku oli se kivoin, on meinaan niitä lelujakin aika lailla! kivoja oli myöskin 90-100cm vaatteet,rakennuspalikat,dublot ja työkalupakki:) eipä tarvii taas aikoihin ostaa vaatteita tai leluja poitsulle.

nyt ollaan tosiaan tää viikko vaan oltu ja lepäilty ja topikin parantunut jo kuumeesta. lauantaina on himosareenalla irina esiintymässä(mun suosikki),sitä mennään miehen kans kattomaan.topi menee mummulaan. selvinpäin lähdetään kattoon että ollaan sit uuttavuotta vastaanottamassa pirteinä! nakkeja ja perunasalaattia ,tinat ja muutama raketti kuuluu meidän uuteenvuoteen. mites muut aiotte viettää?

 
Tiiti -73
Moikka.
Meilläkin poika sai mieleisiä lahjoja. Annettiin niitä lahjoja lauantaista maanantaihin, ettei kerralla tarvinnut kaikkia avata. Meillä ei pukkia käynyt, mutta pojan tuntia huuto ois ollut hirmuinen.
Uutta vuotta vietetään rauhallisesti. Toivotaan että saatas kärrätä mun äiti siihen sairaalan pihalle johkin, missä sitten vois raketin pari ampua. Tiiän että äitikin siitä riemastuis kun sais poikaa nähdä, ja katella yhdessä meijän kanssa edes ne pari rakettia...
 
Iitu1
Moi!Me lähdetään huomena mun isälle ja hänen vaimolleen yöksi,asuvat Hangossa.Mua jännittää jo nyt miten poika nukkuu vieraassa paikassa kun ei ole koskaan ollut vielä yötä pois kotoota!Matkasänky saadaan lainaan.Joskushan se on uskallettava lähteä muuallekkin,muuten ei koskaan totu uuteen ja vieraaseen.Ollaanhan me vanhemmat kuitenkin mukana turvana ja papasta poika kovasti tykkää.Kotona vaan niin helppo olla...Miten teidän muiden lapset käyttäytyi kun ekaa kertaa olitte yötä muualla ja minkä ikäisiä silloin olivat?Uusi vuosi ollaan kotona,muutama pikkuraketti ostetaan pojalle jotka illalla ammutaan.Myös nakkeja ja salaattia=)
 
Iitu1
Nostetaas vähän...Hyvää alkanutta vuotta kaikille!Meidän reissu Hankoon meni ihan hyvin,päiväuni rytmi meni pojalla vähän sekaisin mutta yön nukkui suht ok,levottomasti kääntyili läpi yön mutta saattoi osaks johtua nuhasta jonka taas sai ja tietty uus outo paikka.Mutta ehkä uskaltaa toistekkin yökylään lähteä.Kotiin tultiin uuden vuoden aatoks,kaikkia raketteja ei illalla voitu ampua kun poika pelkäsi,heti jos vihelsi tai paukahti alkoi itku.On vielä liian pieni siihen touhuun.Uusia sanoja tulee ja kokoajan sormella jotain osottelee ja suu käy kun papupata.Vajaa 3 vkoa neuvolaan,jännää kuulla mittoja,kotipuntarin mukaan painaa 14 kg mutten tiiä näyttääkö oikein.
Mä aloitin laihiksen,kertyneet kilot koitan karistaa pikkuhiljaa,oli uuden vuoden lupaus.Nyt kotihommiin!
 
Tiiikeri
Moikka!
Mä oon toista päivää töissä, ihan outoa. Eilinen meni mulla ja Lumikukalla ihan sumussa mut tänään vasta tajutaan että töissä sitä nyt ollaan. Aamullakin huuteli jo perään että äitii vaikka yleensä nukkuu tosi pitkään. Itestä tuntuu hassulta lähteä jo toisena päivänä kotoa pois...

Hyvä että Iitun perheen reissu meni hyvin. Kyllä sitä jo noin ison kanssa reissussa pärjää, toista se oli sillon ihan vauvan kanssa kun yöt oli tosi risasia ja ite ihan väsy. Meillä ei raketteja pelätty ollenkaan, katto vaan ihmeissään. Oli tosi kiva joulu meillä mun isän luona ja uusi vuosi kotona tosi rattosaa. Nautin nyt perhe-elämästä!!

Selästä pääsen ct-kuvauksiin kun iskias vaan vetää jalkaan ja välilevyn pullistumaan epäilevät =(.

Mut hassua sekin että tuntu jo eilen että meidän osat on vaihtunu isän kanssa. Mun teki illalla enemmän mieli seksiä kun miehen hih! Ihan päinvaston kun ennen ja musta tuntu et en enää osaa vaippaa laittaa kunnolla hih!

Nyt jatkelen töitä!

Hyvää vuoden 2007 jatkoa kaikille!
 
Iitu1
Mä oon toista päivää saikulla,vielä huominen.Ääni katosi kokonaan,ei kuulu kuin pieni pihinä,nyt puhekiellossa.On ihme juttu miten mäkin oon kokoajan nuhassa,flunssassa yms.Milloin pojan takia pois töistä tai sitten ite sairastan.Onkohan niin että kun itekkin ollut äippä,-ja hoitovapaalla ja vaan oman kodin "pöpöissä" niin nyt töistä saa kaikki taudit helpommin?Ihan niinkuin lapsikin aloittaa heti sairastelun kun hoitoon menee vaikka kotona ollessa oli aina terve.Vein pojan kuitenkin hoitoon koska en saa hälle puhuttua mitään ja turha komentaa tällä äänellä!Katto eilen jo ihmeissään kun koitti selittää tohkeissaan jotain eikä äiti juttele takaisin..ehkä parempi hänen olla hoidossa jossa on seuraa kuin tuppisuu äipän kanssa.Silti huono omatunto,ite kotona ja vien lapsen pois...
 
Tehotyttö
Täytyypä tännekin välillä käydä kuulumisia heittämässä. Lueskelemassa kyllä sillontällön käyn, mutta ei tule sitten kirjoiteltua.

UNIKKOA OLEN KYLLÄ KOVASTI KAIPAILLUT. Minneköhän lie kadonnut :-(
Ei ole tuolla mesen puolellakaan käynyt ollenkaan.

Täällä ketjussa on monenmoista sattunut tässä matkan varrella. Hengessä olen ollut kyllä taustalla mukana :)

Minä olen vielä kotosalla maaliskuun loppuun. Sitten pariksi kuukaudeksi töihin ennen kesälomia. Olen siis opintovapaalla, mutta poju on kotosalla. Yritän tuota omaa tutkimustani viedä eteenpäin, mitä ehdin. Pikkunelosta ei nyt ole vielä sen km:n jälkeen kuulunut. Kahdet menkat tässä nyt on ollut sen jälkeen, joista toiset parhaillaan. Haaveilut jatkuu siis...

Meillä pikkumies on kauhea pölpöttäjä :)
4-5 sanan lauseita tulee ja laulaen pidempiäkin pätkiä. Osaa kertoilla päivän tapahtumista kaikenlaista. Yleensä se nukkumaanmenoaika onkin sitä tapahtumien kertailua ;-) Vesipullo ja unitutti heitettiin tässä "syyslukukaudella" pois. Touhua riittää. Kova poika tutkimaan kaikkia paikkoja. Portaisiin menee kielloista huolimatta. Tuumaa vaan: "Äiti suuttuu. Pootaisiin. Ei saa nousta."

Mukavaa talven odotusta kaikille! :)

Tehotyttö
 
murmel i
moikka!

ompas tehotytön taapero kova pölpöttään:) ootan tota aikaa jo innolla! topilta tulee muutamia sanoja.nyt myöskin jo ymmärtää mitä hälle puhun ja "vastailee" kykynsä mukaan.uusimpia leikkejä ovat laulaminen ja tanssi, pikkuautot on in ja imurointi ihan parasta!

käytiin taas eilen j.kylässä sairaalalla ja saadaan 17.1 ne erikoiskengät topille. niitä pidetään aina sisällä ollessa. ulkokenkiin tulee ne tukipohjalliset. saatiin myös kehoitus (ja kaavakkeet) hakea kelalta sairaan lapsen hoitotukea,on meinaan kallista puuhaa ne kengät. sitä saa kuukausittain,sen kun laittaa säästöön niin saa hyvin kuitattua aina kenkäostokset.ne kengät meinaan maksaa aina n.200€ pari..topsukka pääsee siis luultavimmin kävelemään helmikuun alussa,kenkä tukee niin hyvin:)sitä odotan innolla!!

onko muuten taaperonne innostunut jo piirretyistä tai iltasaduista? topia ei vielä kiinnosta kumpainenkaan. taitaa äiti odottaa poikaa enemmän että pääsee katseleen ihania disneyn klassikkoelokuvia ja satukirjoja;)

iitu: minäkin tulin heti funssaan kun menin kouluun.kotona varmaan on samanlailla suojattuna kuin lapsikin. älä suotta tunne omantunnontuskia kun itseäsi parantelet kotona. mietippä jos poitsusi olisi kotona, niin tuntisit omantunnon tuskia siitä kun et kykene puhumaan :) niin tai näin ,äideillä on aina omantunnon kolketta:)

poika tuolla heräileekin jo päiväunilta,joten me lähdetään kauppareissulle.

hauskaa vk.loppua kaikille.

ps.missä kesä?
 
Iitu1
Mulla ääni hiukan palannut mutta kovin matala vieläkin,huh,mäkun kaamea selittäjä niin en ole malttanut olla niin hiljaa kun pitäisi,siksi äänen palautuminen pitkittyy.Väkisin vaan pitää pihistä,toope minä!
Poika oli hoidossa 3 pvää vaikka minä kotona,ikävää...Joillakin hoitajilla sellanen mielipide ettei missään nimessä lasta hoitoon jos äiti tai isä kotona,olkoon syy mikä tahansa,aina pitäisi lapsi olla myös silloin kotihoidossa.Pitäs kysyä pojan hoitajalta vaikka vanhemmilla oikeus viedä hoitoon koska kaikista päivistä maksaakin.En usko että meidän pph:jalla mitään sitä vastaan vaikka veinkin sinne.
Murmeli:hienoa että Topi saa kengät ja pääsee harjoittelemaan kävelyä kunnolla!Varmaan teilläkin ollut raskasta ja selkä kovilla kun joudutte niin paljon kantamaan ja kuitenkin painoa jo tämän ikäisillä lapsilla aika paljon.
Tehotytölle toivon pikaista tärppiä raskautumiseen,kovaa yritystä vaan peliin!!=)
Viikonloput!
 
Iitu1.
Unikkoa ja Kesää kyseltiin,taitaa Kesä kirjoitella toisessa ketjussa kun toisen vauvan jo sai,samaten muut uudestaan raskautuneet.Ja monet kommentoivat muihin ketjuihin mutta eivät tänne kirjoita.05 heinikset jo aika hiipunut...=(
 

Yhteistyössä