HEINIKSET 05!

  • Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Iitu1
Todella osanotot Tehotytölle...On varmasti raskasta kun kaksi menetystä kerralla,olisi suonut uuden elämän jatkua kun toisesta päästä otetaan pois...Noi niitä elämän surullisia asioita joille ei mitään kukaan mahda.Sympatiat teille!
 
Niiskulainen
En oo muistanut teille sanoakkaan, että tytöllä on tullut ihottumaa kasvoihin lähinnä suun ja silmien ympärille ja suun ympärillä on vähän sellaista maitoruven tapaista. Terveydenhoitaja vaan naureskeli, että tutista se johtuu, mutta nyt vaan pahentunut tuo ihottuma ja tuskin tutista, kun nukahtamiseen sitä vaan käytetään meillä. Pitää tässä muuton jälkeen käydä näyttää tuota ihottumaa, jos ei ole parantunut. Ajattelin nyt jättää maidon pois ja siirtyä kauramaitoon vai olisikko soijamaito parempaa siis se mitä kaupastakin saa? Kauheaa tämä ruokaaine-allergioden selvittely, jätetty nyt jo pois tytön lemppari tomaatti ja sitten sitrushedelmät jos ei mitään apua oo niin aloitellaan taas uudelleen antamaan niitä, miten kauan noita kannattaisi olla antamatta, että selviää onko allergiaa noille?
 
Niiskulainen
Oon kyllä miettinyt tuota maidon jättöö, että kannattaako sitä ees omin päin jättää pois ruokavalosta?

Eilen tapahtuikin aika hassu juttu, kun tyttö oli petissä. Tyttö kahteli silleen pää alaspäin jalkojensa välistä ja hups keikkaa teki kuperkeikan ja siitä innostuneena pisti oikein kupekeikka esityksen pystyyn ja tosi hienoja kuperkeikkoja sai aikasekseen, oli neiti hiukan itsekkin yllättynyt ensimmäisestä kuperkeikastaan =)). En oo koskaan aikaisemmin aatellut, että minkä ikäisenä lapset rupee tekemään yleensä kuperkeikkoja, mutta tuntuu hurjan aikaiselta.
 
Tiikeri
Voi Tehotyttöä, ikäviä uutisia, nyyh! Otan osaa suruunne! Eihän se menetetyn ikä paljon vaikuta, menetys kun menetys on aina surullista. Ja keskenmenon surua en osaa edes aatella, tosi ikävää!

Niiskulainen: suosittelen että meette nyt suorinta tietä yksityiselle lasten allergologille tai lastenlääkärille jolla kokemusta allergioista. Ei kannata itekseen lähtee toimiin, kovin pitkään koska tosi vaikeaa on allergisoivaa ainetta metsästää. Lääkärille homma kuuluu. Kaupan soija ja kauramaidot ei ole tarkotettu noin pienille, 2 ikävuoteen asti pitäisi käyttää maidon korvikkeena apteekin maitoja. Kaupan korvaavissa maidoissa ei ole kaikkia tarvittavia vitamiineja yms. Tärkeetä olis että lapsi saa kaikkea tarpeeksi kasvua varten. Ja siitä pitää huolen lääkärit ja ravitsemusterapeutit jos kovasti joutuu ruokavaliota karsiin.

Luultavasti lääkäri laittaa teidän jonkin sortin allergiatesteihin. Verikoe, vehnä/maito altistus ja/tai ihotesteihin. Verikokeessa vaan harvoin näkyy allergiat koska niissä näkyy vaan jos reagoi heti eikä viiveellä. Mutta altistuksessa selviää varmasti. Ja altistus oli meillä ainakin tosi helppo, vaikka pelkäsin alkuun. Aikaahan siellä menee mutta ei paha ollenkaan. Kannattaa mennä lääkäriin, eikä antaa oireiden pahentua ja vaikuttaa lopulta yöuniin jne...

Hienoa että oikein kurperkeikkoja, kuulostaa kivalta =)!

Nyt nukkuun, meillä vielä tauti riehuu,nousi kuume Lumikukalla illalla ja huomenna lekuriin. Sais jo hellittää. Niin ja ihottumat ei anna periksi, plääh! Onneks huomenna jo perjantai, ollu rankka viikko!
 
Iitu1
Mä en oikein noista allergioista tiedä mutta ehkä parempi tosiaan ottaa yhteyttä asiantuntijaan kuin ruveta omin päin kokeilemaan eri ruokavalioita.Tietävät kertoa jos jotain karsii pois niin mitä antaa vastaavasti tilalle.Meillä poika kuumeessa,mun lähettävä aikaisemmin pois töistä että mies ehtii iltavuoroon.Pari muuta hoitolasta oli myös kuumeessa,pari päivää kestää muttei muita oireita.Poika alkanut hauskasti huutelemaan "aijai",eilenkin leikin lomassa vähän väliä kuului kovalla äänellä Aijai=)Olin illalla aerobicissa ja mun äiti hoiti poikaa sillä välin,tulin kotiin ja äiti sanoi juur vaihtaneen vaipan,hyvin vaihtoikin:pippeli jäänyt ylöspäin ja seuraava pissa kun tuli oli koko poika kainaloa myöten märkä!Eipä sitä tajua kattoa kun harvoin vaippaa vaihtaa.Huomena lähen ystävän kans viihteelle,mennään liiton 70 v juhliin,juhlaillallinen oikein ja kaikkea ohjelmaa.Siitä sitten jatkoille.Viikonloput!
 
Tiikeri
Ai ihanaa Iitu et pääset viihteelle. Mäkin kaipais kovasti jotain rentouttavaa. Ollu rankka viikko kun mies ollu joka ilta jossain. Miehellä tutkittiin suolta eilen illalla tähystämällä ja löytykin tulehdusta, ollu vaivaa. Koepalojen tulokset tulee vasta 3-4 vkon päästä, tylsä odottaa. Miehen äiti on kuollu paksusuolen syöpään ja sikskin herkästi tutkitaan =(. Toivottavasti muuten ok, kun saadaan tulehdus pois.

Oli tosi kivulias tähystys. Ja sai mies vinkkiä siitä mitä on ehdokivut sekä synnytyskivut. Huumorilla heitinkin että koska otetaan uusiksi kun ei kunnolla pystyny istuun. Että ymmärtäis mitä vaatii multa kun haluu kans toista lasta ;). Sit sanokin että mä en semmosia kipuja kestäis jos ovat vielä kovempia kun noi. Mähän en pystyny istuun kuukauteen synnytyksen jälkeen. Ja mies sano että oli kaameeta kun katto peiliin ja oli ihan valkonen sen jälkeen. Joo mä olin ihan sininen synnytyksen jälkeen. No mutta eihän noita nyt suoraan voi verrata tietenkään kun tulos synnytyksessä niin ihana =). Mut huumorilla kiva vertailla hih! Kun ei noi miehet kivuista paljon tiedä.

Lumikukan kanssa just käytiin lääkärissä, kun kuumetta oli eilen. Ei löytyny mitään joten seurataan 3 päivää, toivottavasti ei tarvis päivystykseen lähtee vkonloppuna!! Päivällä nukkuu hyvin mut yön taas kukku ja vehtas koko ajan mun vieressä, eipä siinä paljon pysty nukkuun.

Sitä kun miettii että tässä kun vielä ois pieni vauva lisäks, niin huh! On se kyllä tosi iso asia tehdä toinen. Mitenkähän sitä oikein pärjää.. Toisaalta halutaan kovasti vauvaa mutta hirvittää se silti! Tunteet menee laidasta laitaan.

Iitu meilläkin Lumikukka on pitkään hokenu aijai, se on hassua kun noi pikkuset keksii kaikkea. Niin ja muuten siitä meidän sanalistasta puuttu vielä napa ja nappi. Tai sanoja nyt tulee niin paljon ettei tahdo listat pysyä ajantasalla =)
 
Iitu1
Säästyttiin madoilta=)!Mennyt yli 2 vkoa joka oli itämisaika eikä ole matoja näkynyt,ihme homma kun tarttuvat helposti.Hyvä näin,ehkä nopea estolääkitys auttoi.Tiikeri:jotenkin sun kirjotuksista tulee tunne että kovasti tahdot toista lasta muttet oikein ole vielä valmis...teillä ollut paljon surua ja sairasteluja koko perheellä ja huomaa että mietit jaksatko vielä kahden kanssa.Ehkä olisi hyvä hetki vielä odottaa jos et ihan varma ole kannattaako näin pikaisesti toista koittaa.Taidat olla vielä kahden vaiheilla,tehdäkö vai ei.Mun täytyy sanoa että me tuskin tehdään enempää vaikka poika ollut tosi helppo(lukuun ottamatta sitä pitkää jaksoa jollion herätteli 10 krt/yö),mutta muuten hyvin mennyt,syönyt aina hyvin,terve paitsi pari nuhaa ja nukkuukin ok.Silti vaan tunne ettei lisää,yhden kans kaikki matkustelut ym.helpompaa eikä vaadi isoa taloa.Raskauskin oli suht helppo ja section saisin seuraavaan suoraan,eihän sitä tiiä jos mieli muuttuu muutaman vuoden päästä kun kyllästyy töihin ja haluu jäädä kotiin pitemmäks aikaa...SE kyllä kauhukuva jos ainoalle lapselle jotain sattuu,ehkä lohduttais että olisi enemmän vaikka eihän muut sitä menetettyä korvais.Pari ihmistä keillä kuollut aikuinen ainut lapsi ovat sanoneet ettei ikinä kannata jättää vaan yhteen.Mutta niin ajateltava ettei mitään pahaa tapahdu!Onhan sitten taas lapsista toisilleen seuraa ja itestä olisi mukavaa jos mulla ois sisaruksia kun ainut oon.Sanotaan että kahden kanssa vaikeinta,sitten siitä seuraavat menee siinä sivussa ihan huomaamatta=)Molemmissa vaihtoehdoissa hyvät ja huonot puolet,isoja päätöksiä ovat.Ja niin täytyy tehdä mikä omaan tilanteeseen sopii ja hyvältä tuntuu.Kuulemiin!
 
Tiikeri
Iitu: juu kyllä kahden vaiheilla vähän ollaan. Mutta toinen olisi silti aina tervetullut. Mun sairaus rajottaa paljon, kun en tiedä saanko enää toista ja jos lykätään niin saadaanko sitten ainakaan. Kovasti toisesta keskustellaan ja sitä haluttais, haluis vaan ajatella että kai sitä jotenkuten selviää jos rankkaa on kun tähänkin asti on selvitty. Yksi lapsi tuntuu niin yksinäiseltä ja liian vähältä.
 
Iitu1
Tiikerille toivotaan sitten pikaista raskautumista=)!Meillä pojan kuume jatkuu,eilen käytin lääkärissä varuiksi ettei korvissa mitään,puhtaat olivat.Yö oli aika rikkonainen,useasti itkeskeli ja aamulla kuumetta jo 38.6 vaikka yöllä annettiin lääkettä.Mä lähdin ystävän kans viihteelle mutta tulin kotiin jo 23 muutaman paukun jälkeen,ei vaan bailaus kiinostanut.Parissa eri paikassa käytiin ja jotenkin kun kattelin sitä kännisten touhua tuli tunne "mä haluun kotiin".En sitten viittinyt pakosti olla,ehkä sekin vaikutti kun poika kipeenä niin ajatukset kotona.Ei vaan toi bilettäminen ole mun laji,krapulakaan ei iskenyt kun niin vähän join=)Hyvä niin kun tänään sukulaisen 75 v juhlat,kykenee sinne menemään.Huomena kai jäätävä taas pojan kanssa kotiin,uudestaan lääkäriin että saan todistuksen työpaikkaa varten.Kyllä rassaa nää jatkuvat nuhat yms,kaikki tää alkoi heti kun hoidossa poika aloitti,oisinpa voinut olla pitempään hoitovapaalla...Meillä kuumelääkkeenä Pamol F kun niin helppo antaa,lusikkaan vettä,siihen heti tabletti liukenee ja on banaanin makuinen,musta vaan tuntuu ettei alenna kunnolla kuumetta.Onneksi poika hyvän tuulinen näin päivisin ja jaksaa leikkiä,ruoka maistuu vähän heikommin.Että tällästä sairastelua taas meillä...
 
Niiskulainen
Meillä on kuumelääkkeenä käytetty joko suppoja tai sitten nestemäistä panadolia, mikä on myös aika makeaa. Supot tehoaa tytöllä paremmin kuin tuo nestemäinen panadol. Viimeksi piti antaa, kun tytöllä tuli flunssan jälkeen todella korkea kuume jotain 40 ja nousi ainoastaan yöllä. Käytiin lääkärissä ja mitään ei mistään löytynyt ja arveltiin, että puhkeavat poskihampaat nosti kuumeen nounkin korkeaksi.

Ihottuma on hiukan hälvennyt, kun jätettiin pois tomaatti. Pitää kuitenkin sitten muuton jälkeen käydä siellä allergiatestissä, jos vielä tulee ihottumaa. Itsekkin olen kyllä sitä mieltä, että ei kannata ihan ominpäin ruveta raakkaamaan ruokavaliosta tärkeitä tuotteita, kuten sitä maitoa.

Huomenna teen sitten raskaustestin, katsoin kalenteria ja menkat olisi pitänyt alkaa jo 22 päivä tai sitten mulla on muuttunut rytmit, kun viimeksikin tuli 4 päivää myöhemmin kuin normaalisti. Oon kova kahvin juoja ja tänään huomasin kahvin oksettavan, kertoisikkohan se jotain, mutta pitää nyt tehä se testi eikä arvailla saattaa taas kova pettymys tulla jos luulee jo liikoja.
 
Tiikeri
Iitu: Kiitos huolenpidosta ja kaikesta =)! Hyvä oli sun herätellä meidän vauvajuttuja, sain uutta ajateltavaa mutta kyllä se vauvakuume vaan on kova =).
Hommatkaa varuulta buranan suppoja, me jouduttiin antaan niitä panadolin lisäksi kun kuume ei muuten laskenu. Lääkäri sanoi että panadol ei laske kuumetta kun asteen, mutta buranan kanssa ovat tehokas pari. Buranaa ei saa antaa suun kautta mutta suppona saa. Ja panadolia sekä buranaa voi huoletta käyttää yhdessä koska ovat eri lääkeaineita. Jos lääkäriin on asiaa niin kannattaa pyytää pronaxen pitkävaikutteista (reseptillä saatava)jos haluaa nukkua yöt rauhassa, vaikuttaa 12h eikä sitten tarvii yöllä antaa. Me käytettiin tuota viikonloppuna ja oli hyvä.

Ja yleisesti ottaen suunkautta otettavat toimii tehokkaammin kun supot, siksi esim buranaa ei saa ottaa suun kautta, koska niin tehokas. Suposta menee aina osa hukkaan, ja vain pieni osa imeytyy. Mut panadol kannattaa aina ottaa suun kautta jos vaan mahdollista ja kattoo tarkkaan annosteluohjeet. Farmaseutti siskoni aina valistaa mua =)

Nyt saunaa, tulin juuri jumpalta =)
 
Iitu1
Eilen käytettiin poikaa uudestaan lekurilla,nyt ihan lastenlääkärillä ja korvatulehdus löytyi.Varmaan oli jo lauantaina mutta päivystävä lääkäri oli kirurgi niin ehkei osannut oikein korvia katsoa...Toisessa korvassa jo ihan rakkuloita=(Ihme ettei ole valittanut ja muutenkin ollut ihan hyvän tuulinen,ruoka vähän takkusi.Sen takia kuumekaan ei meinannut millään laskea,oli tän 4 päivää yli 39 c.Nyt saatiin reseptillä kuumelääkettä ja antibiootit.Buranan suppoja meillä ollut vaan kakkaa ne heti ulos,Pamol F:ssä ja nestemäisessä Panadolissa sama vaikuttava aine,nekin olleet käytössä.Mulla itelläkään ei Panadol auta mihinkään.No nyt aamulla ei ollut enää kuumetta joten eiköhän korvat ala paranemaan.Kolmen viikon päästä kontrolli käynti.Mullakin taas kurkku kipeä ja nuhaa vaikka 2 vkoa sitten olin flunssassa.Ulos kaipaisi jo kun monta päivää ollut sisällä,eilen puol tuntia rattailla käveltiin.Sais loppua tää tuuli ja vesisade!
 
Niiskulainen
Meillä edelleen sitten yritys jatkuu, yksi vahva viiva vaan näkyi =(. Nyt on tosissaan flunssasta aikaa ja kun yhdestä paranee niin toista pukkaa. Helpomminhan saa aina seuraavan flunssan, kun edellinen on vastuskykyä alentanut ja sitten nuo keljummat jälkitaudit.

Sillon kun tuota vesisadetta oli vähemmän täällä etelässä oli mukava mennä vesisateella tytön kans leikkimään kuraleikkejä, rapakossa pomppimaan yms... mut nyt alkaa olla jo tuota vesisadetta ollut ihan liikaa sais loppua. Niin no meillähän on muutto kyllä jo ensiviikonloppuna ja Kajaanissa onkin jo pakastanut ja satanut lumet, kuulema jo lapset hiihtelee =). Meillä tuli hiukan ongelmia siinä muutossa, kun siihen mihin oltiin muuttamassa ilmeni homevaurioita, joten aika lyhkäsellä varoitus ajalla etsitään uutta asuntoa sieltä päin. Jos ei mitään löydy on pakko mennä hetkeksi mun vanhempien jalkoihin, mikä ei kyllä kuulosta oikein hyvältä, mutta pakko on jos ei asuntoa löydy.
 
murmeli
moikka.en oo päässy kirjotteleen kun kone on ollu jumissa ja asennettiin uusiksi. kurjaa Että on ollu kipeenä muksut, toivottavasti helpottaa pian. topillakin on taas flunssa, mutta ei kuumetta..

osanottoni tehotytölle, tosi kurja tilanne :(

iitu, oon pohtinut samoja juttuja kuin sä. el ijust toi että sisarus ois kiva topille, mutta vain siltä kantilta että topille ois seuraa. itsestäni ei olisi kuitenkaan kahden taaperon äidiksi. ja olen noitakin miettinyt että mitäs jos tapahtuisi joskus jotain topille..siis ainahan tilanne on kamala oli lapsia 1 tai 10 mutta silti.. mutta ainakaan näillä näkymin ei ole halua toiseen lapseen kenties koskaan. mun sisko synnytti viime vk.loppuna terveen pojan, joten ainakin siitä on seuraa topille sitten:) itse kävin maanantaina laitattaan kierukan, joka on siis sen 5v sitten. hyvä ratkasu ainakin nyt:)

jaahas, iltapalan laittoon. hyvää iltaa kaikille heiniksille.
 
Iitu1
Hello!Pojalla korvat paremmat kun yöt nukkuu taas itkemättä,nuha vaan sitkeä,ei meinaa helpottaa.Tänään ulkoiltiin ja oli ihmeissään lumesta,täällä satoi eilen ja yön aikana.Kyykki maassa ja käsillä taputti lunta ja istua kökötti naama virneessä.Ostettava pulkka.Oon nyt yhden levyn syönyt e-pilsuja enkä ole huomannut mitään sivuoireita,vuotokin puolet niukempaa onneksi,mulla kun menkat muuttui tosi runsaiksi synnytyksen jälkeen.Poika alkanut kiukuttelemaan;kun joku ei onnistu tai komennetaan niin heittäytyy lattialle pitkin pituuttaan ja väkisin tekee tekoitkua tai kirkuu.Toisinaan taas on niin hellyyden kipeä että tahtoo syliin halimaan ja pusuttelee=)Tää kai sitä erilaisten tunteiden käsittelyä,oppii ilmaisemaan itseään selvemmin.Osaa kyllä joskus olla tosi rasittava ja silti niin rakastettava!=)
 
Iitu1
Tiputaan niin alas ettei kohta löydy koko ketjua...Meillä arkista aherrusta:poika hoidossa päivät ja me miehen kanssa töissä.Ens viikon hoitaja on lomalla joten mä teen iltavuoron poikkeuksellisesti,oon aamupäivän pojan kanssa ja mies sitten illat.Ei tarvitse varahoitsulle viedä eikä pyytää ketään muuta kotiin hoitamaan.Laittakaa kuulumisia!Työt kutsuu,nostin vaan meitä vähän.Moi!
 
murmeli
meillä on kans samanlaista ku iitulla. eli kauhee uhma päällä, selkä kaarellaan huutaa jos ei saa tehdä jotain(kuten syödä marsun kuivamuonaa) ja toisinaan taas on päivä kun haluaakin olla kokoajan vaan sylissä. topille puhkes tässä yhtäaikaa 5 hammasta, joten varmaan sekin pistänyt kiukuksi. nyt hampaita jo yhteensä 13.

topi oli tosi ihmeissään lumesta ja innoissaan kattelee.pulkalla pääseekin jo vetämään kun on niin älyttömästi lunta tullut! miten paljon ootte muut pukenu näillä keleillä? topi hoitopäivän aikana n. 4h max.pihalla ja toppa haalarin oon laittanut tietty. mutta mitä siis laitatte toppahaalarin alle?

kaippa se ois mentävä nukkumaan että jaksaa aamulla herätä. onneksi viikonloppu häämöttää. perjantaina me miehen kanssa lähetään laivalle kahestaan. topi menee mummulaan. mennään ikäänkuin juhlimaan mun koulun päättymistä, hiukka etuajassa, meinaan 3vk vielä jäljellä, sitten on ammatti.mutta hoitopaikka järkkäänty näin ja ei haluttu pahimpaan pikkujouluaikaan lähteä. ihanaa päästä rentoutumaan!

kirjotelkaa kuulumisia.
 
aurinkoinen
Muistin yhtäkkiä yövuorossa,että ei ole tullu käytyä täällä palstalla pitkiin aikoihin.Meillä tyttö syntyi 7/05 ja nyt ikää 1 v 4 kk tänään.Kävelee ja ottaa muutamia juoksuaskeleita.Paljon kertoo ja kuuntelee.Sanoja tulee,mutta hampaita on suussa vaan 3 kpl=)Omaa tahtoa löytyy ja hakee rajoja.Äkkiä aika on mennyt,ku sitä ollaan töissä jo.Menin töihin ,ku tyttö oli 11 kk ikäinen.Kiva kuulla,että jotkut odottavat jo toista.Mukava päästä lomalle miehen kans kahdestaan.Lähetään espanjaan 4 tähden hotelliin viikoksi ja tyttö jätetään tätin luokse hoitoon.Saa nähä kenellä tulee ikävä.=)
mitäs muille?ootteko käyneet lomalla?
Hei sitten.
 
Iitu1
Mä oon pukenut toppahaalarin alle ihan vaan sisävaatteet,body ja puolipotkarit koska autolla mennään hoitoon niin se riittää matkalle.Mutta hoidossa kun ulkoilevat on laitettu alle vielä plyyssinen välipuku.Sitten villainen kypärämyssy ja talvirukkaset.Kiva lukea Aurinkoisenkin kuulumisia!Lomalla ei olla käyty mutta kesällä koitan Päästä mun tädin kanssa Kreikkaan,koitettava järkätä lomat niin että onnistuis,kun pitää miettiä oma loma,miehen loma ja pojan hoitajankin loma.mä siis aloitin työt syyskuussa.Meillä on pojalla jo 16 hammasta ja kovasti taas viime päivinä kuolannut.Onko ketkään käyneet neuvolassa 1 v:n jälkeen?Meillä seuraava vasta kun poika puoltoista v.Hauska aina tietää mittoja=)Kävin ite lääkäristä pyytämässä e-pillereihin reseptin kun en muistanut että neuvolastahan saa 6 kk:n ehkäisyn ilmaiseksi.Saan sitten jälkikäteen ne.Nyt lopeteltava.
 
kata
Heipparallaa!!
Kiva Aurinkoisestakin kuulla!!Meidän piti lomareissuun lähteä nyt talvella taikka keväällä viimeistään,mutta masussa kasvaa pikkutoukka ja siirretään lomaa eteenpäin.Ollaan viikonloppulomilla käyty,hotellissa ja kylpylöissä mutta en ole vielä aiemmin osannut Maisaa jättää viikoksi hoitoon.
Hampaita tytöllä on 3 alhaalla ja 4 ylhäällä,aika vähän hälläkin.
Tuo Iitun pojan 16 on aika hurjaa!!!

Meillä nla myös 1,5 v ja tosiaan on kiva kuulla mittoja.Aika lyhyt Maisa on,74 oli 1 vee ja menee 70 cm vaatteita vielä.Yks neuletakki on jopa 68 cm!!Katoinkin että huh huh...
Paini vois olla siinä 9,5 paikkeilla,sitä ei ole paljoa varmaankaan tullut.
Kummipoika on 90 cm ja niillä tosi iso pituusero,melkein päätä lyhemmältä näyttää Maisa.

Nyt pulkkailemaan,aivan ihana keli siellä!!

kata ja maisa 1 vee 4 kk sekä toukka rv 10
 
Tehotyttö
Nopsat terkut täältäkin, kun oli näköjään ketjua nostettu :)
Meilläkin ollut muuten noi 16 hammasta jo aikas kauan, pari kuukautta muistaakseni.
Täällä on melkoinen puhekone. Kahta sanaa tulee peräkkäin ja laulaen useampia. Tänäänkin hän tuumasi aamupalalla: puu-o loppu, lis-sää :-D
Selvästi on meillä välillä ilmassa näin kotioloissa tylsistymistä, kun kahdestaan ollaan. Varsinkin nyt, kun ollaan vähän kipeinä, eikä voida vielä ulkoilemaan oikein lähteä. Kylillä on kuin auringonpaiste, mutta kotona kiukkuilee. Toi flunssa tekee kyllä erityisen äksyksi, ei ole ihan tyypillistä ollut.

Nyt mentävä moiks.

Tehis (uusi yritys päällä) ja poju huomenna 1v4kk
 
Tiikeri
Tänne kuuluu ikäviä, kun mies juuri soitti ambulanssista että oli sormi menny irti poikki. Jääny paperikoneen telan väliin. reilu 2 vkoa ois ollu vielä työsopimusta, eli ei taideta jatkaa kun saikulle jää. Kauankohan tommonen tynkä kestää parantua?! Etusormi meni kynnen jälkeen, onneks ei juuresta eikä kaula poikki, et hengissä ollaan. Pieni shokki mutta kun saa ukon kotio niin helpottaa.

Meillä on 12 hammasta, 16 on kyl tosi paljon. Me käytiin 1v 3 kk neuvolassa painoa oli vajaat 11 kg ja pituutta 77,5 cm. Tosi hyvin oli tullu, kilo 3 kolmessa kuukaudessa vaikka noin allerginen. On kuulemma käyrien yläpäässä =). Onkin hieno pullukka masu ja posketkin vielä pyöreät.

Meillä ei oo vielä tärpänny, mut ovis ilmottaa kivuilla, onneks vaan iltasin ollu kipuja ja menee parilla panadolilla siedettäviks.

Pystyyköhän sen tyngän kans tekeen mitään, mietityttää. Millanen huusholli tästä on tulossa.... Voi voi kun just oli kaikki ok.

Me ollaan oltu nyt lumien jälkeen paljon ulkona, ihanan valosaa =). Mä oon pukenu tosi paljon kun ei Lumikukka paljoa liiku, mut silti tykkää vähän lyllertää =). Eka kun puin vähemmän, eli villavaippahousut, pari paitaa, pipo ja hanskat. Niin sen oli ollu kylmä. Mut tänään kun oli kans tosi kova tuuli ja enempi pakkasta niin laitoin pitkät villavaippahousut, body, fleeceasun, kypärämyssyn, pipon, tumput, hanskat, ohuet sukat ja villasukat. Reima tec puku huppu päässä, niin oli lämmin mut peppu silti vähän viilee ja varpaat kylmät. Vaikka karvavuori kengät, tilavat, villasukat tms. Niin ei ne varpaat lämpösenä pysy. Mut sit ollaan vaunussa välillä.

Vauvana Lumikukka pärjäs tosi hyvin pienilläkin vaatteilla vaunuissa, ei tarvinu hirveesti pukea, vaikka oli kova pakkanen. Nyt tuntuu et mikään ei riitä, kummaa! Nukkuessa puen kaiken mahdollisen ja makuupussiin niin sit on lämmin ja nukkuu jopa 3 h. Saa nähä miten sit tosi kovilla pakkasilla, ollaanko sit sisällä.

Kyllä tommoset tapaturmat pysäyttää, hitsi kun mitä vaan voi yht'äkkiä tapahtua!!! Kamalaa, kestää toipua..

Tiikeri & Lumikukka 2vkon päästä 1v 4 kk
 
Iitu1
Oih voih Tiikerin miestä,työtapaturmat on ikäviä=(Meilläkin pojalla 16 hammasta ollut jo pitkään niinkuin Tehotyttökin kirjoitti.Sanoja ei montaa ole,muutaman sanoo ihan selvästi,sitten on sellaisia joista tiiän mitä tarkoittaa vaikkei oikein lausu.Onneks kohta pääsee viikonlopun viettoon,tulin töihin 04:än.Huomena kaupat kiinni joten ostoksille mentävä ja katottava pojalle pulkkaa,millasia muilla on?Selkänojalla vai ilman?Naapurin pulkalla testattiin ja tykkäshän poika.Teetätin jo joulukortit pojan kuvalla ja joitakin lahjojakin ostettu,en tykkää jättää kaikkea viime tippaan.Ihanaa kun tulee joulu!!Mies sanoi heti että pojalle joulukuusi,mahtaa saada puu kyytiä=)On siinä pienelle ihmisen alulle ihmettelemistä kun jouluvaloja,paketteja yms.Ja Pukki,noinkohan itku tulee...Palailen taas!
 

Yhteistyössä