Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa!
Pitkästä aikaa kirjoittelen taas tänne.Olen miettinyt samaa,että mitkähän liivit ois paras.Ostin kuitenkin kaarituelliset,jotka saa edestä auki.En osaa kyl pitää kaarituettomia olleskaan.Huomannut ku kierrellyt kauppoja ni kaikki imetysliivit ihan mammamaisia.Niissä ei mitään kaaritukia,ei pitsiä,ei mitään koristeita.Kaikki samanlaisia=(Yhdet löysin,jotka oli kovan etsimisen tulos.=)

Onko kellään nyt loppuaikana muutes ollut kivuttomia supistuksia tai kivuliaita? Itelläni reilu vuorokauden supistellut koko ajan,mutta ei kivuliaita.Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt jo alas.Mietin vaan,että alkaakohan se tehdä tuloaan.Nyt menossa rv37 eli kaikki on kyllä mahdollista.Lääkäri sanoi,että nyt ei enää aleta estämään.Sit tulee kuin tulee.
Kertokaahan omia kommentteja.
T.odottaja

Liiveistä: kyllä mulla on ollut esikoisen imetysaikana imetysliivit kovassa käytössä. Ja kaarituelliset liivit ei ollu käytännölliset ja ahdisti, mutta kannattaa kokeilla. Mulla on olemassa parit sellaisia kalliimpia (50e) imetysliivejä ja muutamat halvemmat. Nyt ostin H&M:ltä yhdet mustat ja yhdet valkoiset imetysliivit (9,90e) ja ovat aivan yhtä hyviä kun kalliimmatkin. Ostin sieltä myös kaks imetyspaitaa (14,90e) jotka menee näin odotusaikanakin, kun helma yltää mahan yli. Suosittelen! Sitten supistuksista: mulla on ollut kivuttomia jo viikosta 15 asti päivittäin ja nyt viikon 30 jälkeen myös kipeitä. Siks mun mies on nyt juhannukseen asti sairaslomalla hoitamassa meidän poikaa, kun lääkäri määräsi mut vuodelepoon. Mutta kuulemisiin! T.Rusina 34+2.

Moikka!

Mä ajattelin käydä ens vkonloppuna ostaan cittarista triumphin imetysliivit. Mulle triumphi on aina ollu hyvä joten kuvittelisin että nuokin vois käydä. Hintaa oli 26.50, naapuri osti just semmoset =)

Mietin vaan kokoa että osaanko ostaa oikeen kokoset. Joten taidan nyt aluks ostaa vaan yhdet vähän löysemmät että ne kävis alku turvotuksen jälkeen. Tarttee muistaa ottaa liivinsuojat mukaan että voi sovittaa niiden kanssa. Aattelin että kun alussa muutaman päivän rinnat voi olla tosi tankit ja kipeet niin käytän vaik pelkkiä toppeja jotka joustaa joka suuntaan. Kun vaikee siihen ihan alkuun mitään sopivia liivejä on hommata jos nää tosiaan turpoo ihan mahdottomiksi?! Mutta naapuri ainakin sano että alkuturvotuksen jälkeen hällä rinnat palas samanlaisiks kun oli ollu raskausaikana.. Miten muilla on ollu, joilla kokemusta?

Mitäs Katalle kuuluu, eihän oireet oo vaan pahentunu?

Mun huolenaiheet liittyy hampaisiin. Kun mulla ei ole ollu yhtään reikää. Mutta nyt on alkanu tuleen jotain oireita kun joutuu närästyslääkkeitä pureskeleen yölläkin, eikä sit jaksa pestä hampaita. Kattelin suuhun ja kääk siel on paljon mustia pisteitä hampaissa. Sain perjantaiks hammashoitajalle ajan että kattovat mitä ihmettä ne pisteet on. Mulla jo kauhukuvat kymmenestä reijästä.. raskausaikana kun voi kai herkemmin reikiä tulla muutenkin... =(

Eilen kävi kaveri kylässä ja sen 3 kk vanha tyttö =), oli tosi sulonen! Ja iso tyttö jo, 60 ja jotkut 70 senttiset vaatteet jo käytössä, painoa yli 6 kg. Kyllä ne lapsukaiset kasvaa. Toivottavasti munkin vaavi kasvaa, huolestuttaa vähän kun sf mitta pysyny samana..

Niin kyllä mulla kans suppareita on ollu jo pitkään ehkä 25 vkolta lähtien ja yöllä varsinkin tai jos vähänkin rasitan itteeni. Välistä vähän kipeitäkin.

Terkut kesäisen sateen keskeltä!

Joillakin on vauva jo laskeutunut, sitä täälläkin odotellaan!

Kertokaahan huomaako sen aina, sehän tapahtuu varmaan pikkuhiljaa? Ja uskoakseni kiinnittymisen ajankohta voi vaihdella paljonkin, eli joillakin se tapahtuu vasta vähän ennen synnytystä?

Tuntuu että mulla on kyljet ihan riekaleina (rv 36) ja muutenkin ahdistava olo, kun vauva on niin korkeella ja nukkuminen on vaikeeta.

Minnea

En näköjään oo ainut joka kärsii suppareista kun melkein kaikki niistä kirjottaa.Mitä pitemmälle raskaus menee sen tiukempia niistä tulee,mulla jotku ruvennu tuntumaan ikävästi selässä,taitaa tietää sitä että synnytyksessä saan selkäpuolen polttoja.Niihinhän kehottavat kokeilemaan aqua-rakkuloita.En tiiä oonko vainoharhanen kun äippäpolin ultra antoi vauvalle painoarvion 2300g rv 34+6.Kaikilla tässä vaiheessa arviot 2600g ja ylikin.Tiiän että arviot heittää paljonkin,ovat yleensä isompia vauvoja eikä lääkäri mitään painoon kommentoinu.Ite aloin vaan miettimään onko vauva liian pieni viikkoihin nähden kun vertailin muiden arvioita.Kaipa lääkäri ois jotain sanonu ja neuvolan täti käsikopelolla sanoi tuntuvan normaalilta.Ajatella miten nyt jo kantaa huolta tulevasta lapsestaan!Nyt menossa 35+4,äkkiä se aika menee...

Heippa,vielä täällä!!Verikokeella olin aamulla ja pissan vein,iltapäivästä kuulee tulokset.Eilen supisteli kipeesti ja tänään tuomio-kanavaa 1 vm jäljellä ja auki 2 cm.Huijui.........
mulla eilen lorahti pikkareihin jotain ihan veden näköistä,mutta koko päivänä ei tullut enemäpää.Mietin oliko se vettä vai ei..???vVaan en hakenut liuskoja,kai sieltä lorisee enemmäkin.
Aamun on supistellu,mutta nyt ei säännöllisesti.

Kova tuntuu kiire olevan vaavilla ulos,sais nyt viityä vielä pari viikkoa!!

Oma olo on parempi,tänään ei päänsärkyjäkään ja pukamatkin vähän paremmat.

Imetyksestä....Toivoisin voivani imettää mahdollisimman pitkään,aiemmat on osoittautuneet vaan yrityksiksi,kuukausi,pari on onnistunut.Luulen että painollakin osuus asiaan,olen raskauden jälkeen ollut aika kuiva korppu kun paino ei nouse,nytkin lähtöpainosta tullut 3,8 kg.Ja lähtöpaino oli 58kg.Oikeesti mua nyppii kun ei painoa tule,imetyksen kannalta ois tarpeen kyllä.

Liivejä olen silti ostanut kolmet,ja mulla niin harmillinen koko ympärys 70 ja kuppi jätti H.On olleet kalliita nuo liivit ja meinaan kyllä käyttää niitä,olen koko raskaus ajan käyttänytkin.
Mulla on imetyksen jälkeen palautunu ihan hyvin tisut,kuppiin D.Vai voiko sitä imetykseks ees sanoa......
Nyt aion tehdä kyllä kaikkeni,että onnistuis.Jos paino nousee vasta synnytyksen jälkeen.Hope so...

Nyt koitan lepäillä ja pitää ipanan vielä masussa,ilmottelen jos tuleepi lähtö!!

kata 36+6

Sanos muuta, helposti huolestuttaa! Mulla arvioitiin viime pe 35+2 vaavin painoksi 2,2 kg, joten ei suuren suuri. Mutta ei lekuri siitä ollu huolissaan mutta mun sf-mitasta vähän kun kirjotti kertomustietoihin että jos sf-mitta ei jatka kasvuaan normaalisti niin joudun TAYS:siin tutkimuksiin. Inhoa kun semmosta kirjotti, nyt odotan ens ma neuvolaa ja sf-mittaa että saan varmuuden.. kasvaahan se!!? Niin mitta on ollu kahtena kertana saman 30. No nyt saatava jotain muuta ajateltavaa!! Onneks vaavi myllää ainakin hyvin että kai sillä kaikki muuten ok!

Juu aika menee hirmu vauhtia ja alkaa päässä pyöriin vielä ne kaikki tekemättömät hommat.. Mutta on tää ihanan kutkuttavan jännää aikaa =)!!!

Heip Tiikeri ja Iitu,viimeisen kuukauden aikana vaavi kasvaa yleensä ainakin kilon.Ja noita spurtteja vaavit ottaa eri tahtiin viikon 28 jälkeen.Aina sitä miettii,että onko jotain vikana,meilläkin kun 33 viikolla vaavi oli vain 1600 g niin mä olin huolesta hulluna!!!Nyt oli kuitenkin kivasti kasvanut ja katoin yhestä käyrästä,viikolla 36 vauva voi olla 2,4-3,7 kg painoinen.Eli kovin iso on tuo haarukka!!!

Jospa teidänkin vauvelit ottaa tähän loppuun sen mahtavan kasvupyräyksen!!!

Ja hyvänkokoinen on tuollainen 3-kiloinenkin jo!

heissan!
Niin siitä vauvan laskeutumisesta ja kiinnittymisestä.Ite huomasin tässä reilu viikon sisällä,että se tapahtui.Huomasin ettei enää närästä eikä painon tunnetta rintojen alla.Vatsa vaan pikku hiljaa laskeutunut alaspäin.Lääkäri totesi rv36,että se on laskeutunut ja kiinnittynyt tosi hyvin alas.Vauveli on valmiina sit ku päättää tulla.Kaikki oli hyvin,painoarvion mukaan siitä on tulossa korkeintaan 3 kg.Vauveli on valmiina sit ku päättää tulla.Supistuksia tullut nyt useammin kuin ennen.Saa nähdä mikä päivä se sit on.Jännää tämä odottajan elämä.=)
T.odottaja rv37

Tiikerille,mulla la 14.7,eikö sullakin siinä paikkeilla?Huolehdit vielä sf-mittaa,mulla on se kyllä kasvanut kokoajan,viimex neuvolassa (34+6) oli 32cm.Kyllä se sullakin vielä kasvaa,tiiä minkä kasvupyrähdyksen vielä ottaa!Neuvolassa sanoivat että loppuraskaudessa ei kasvakaan niin paljoa kun kohdulla ei oo tilaa enää paljoa kasvaa.Sitäpaitsi eri kohdista mitattaessa tulee eri mitat,keskeltähän se mitataan mut mulla vauva oleilee aina oikealla puolella mahaa,kylkiluiden vieressä ja jostain luin että kohtu on korkeemmalla siitä missä vauva on.Toivotaa että meiän vauvat saa painoa eikä siihen ultraan oo liikaa luottamista.

Mietin täs et kävisin H&M:ltä hakemassa niitä liivejä mut tuli mieleen et osaanko ostaa oikean kokoiset, meinaan et turpoaakohan rinnat kamalasti maidon noustua? koko nyt jotain 80C. Ja pari kesäpaitaa ois tarpeen eli varmaan ne imetyspaidat hyviä.. Aina sitä miettii et josko sitä nyt on tarvittavat tarvikkeet valmiina, mut silti jotain puuttuu kuten noi liivit:)
Ananas muuten tehoaa todella tuohon turvotukseen, illalla meni yksi purkki ja aamulla turvotus laskenut puolella :)
Kannattaa siis kokeilla jos siitä kärsivät muutkin kuin minä.

Moona 34+2

Kiitos Kata ja Iitu kannustuksesta! Kyllä munkin järki sanoo että vaavi ehtii vielä hyvin kasvaan ja että ei ultraan aina luottamista. Sekä sf-kasvaa vielä mutta tunnepuoli nyt aina huolestuu jos vaan vähänkin aihetta. Tää on tää raskaana olevan mieli tämmönen... No onneks ei olla yksin =)!

Rupesin laitteleen valokuvia kansioon ja touhuaan muuta etten niin ajattelis huolia.

Iitulle että mun la on 13.7. eli tasan kk päästä =). Saa nähdä kumpi meistä ehtii ensin hih!

Mun äitillä oli tosi pieni vatta kanssa kun mua ja siskoa ootti. Ja kaveri kun kävi eilen 3 kk vauvan kanssa, sano että hällä sf kulki kokoajan alakäyrää mutta vaavi oli silti melkein 4 kg syntyessä.. lohdutusta! Kaverin vauvalle ei tehty painoarviota loppuraskaudesta joten siihen ei voi verrata..

Kauheesti mietin kanssa että mitä tarvikkeita vielä tarvitaan. Liivit tosiaan puuttuu, hoitopöydän alusta, pinnasängyn patja.. no nukutetaan alussa laatikossa, joten patjalla ei kauhee kiirus.
Pakkailen jo pikkuhiljaa sairaalakassia jotta tulis kaikki tarpeellinen mukaan. Ja itellä levollisempi mieli kun tietää kaiken olevan ajoissa valmiina =)
Vaikee on vaan päättää että mitkä vaattee vaaville sairaalaan mukaan. No ehtiihän niitä vielä sumplaan mutta ihan hyvä jotain olla valmiina pinkassa.

Jännää!! =)

Itse olen pärjännyt yhtä kokoa normaalia isommilla imetysliiveillä. Useille riittää myös ympärysmitaltaan hieman isommat liivit. Ne rinnat tosiaan turpoaa alussa ainaki sen yhden kuppikoon verran ja mulla se pysyi samana koko imetyksen ajan ja palautu normaaliksi vasta pari kuukautta imetyksen lopetuksen jälkeen.

Lisää tulee vaivoja!Muutamana päivänä on välillä vihlonu tosi kovaa alapäästä,hyvä kun sillon pystyy kävelemään.En tiiä onko liitoskivut lisääntyneet/pahentuneet vai koittaako ""tulokas"" asetella päätään asemiin.Kovin sattuu.Mielenkiinnosta kysyisin teidän muiden täällä olijoiden ikää ja tiiättekö kumpaa odotatte?Ite oon 30 v ja pieni mies tulossa.

Mä täytän heinäkuussa 34..ties vaikka saisin vauvan synttärilahjaks! Me ei tiedetä kumpi tulee. Mulla täällä jo 37+4 ja nyt kun kaikki olisi jo ihan ok vauvan tulla, niin tuntuu että kaikki vaivat olisivat nyt rauhoittuneet, ei supistuksia. Joskus harvoin vihlaisee alakerrassa oikein pelottavan kipeästi, mutta ne menevät parissa sekunnissa ohi. Muina hetkinä en ole osannut edes jännittää synnytystä, mikä on ihme verrattuna alkuraskauden aikoihin kun pelkäsin etukäteen hirveästi. Tyyntä myrskyn edellä varmaan... Eilen olisi ollut toinen perhevalmennus, mutta koska mieheni joutui töihin, en halunnut ilman häntä mennä. Huomenna taas neuvolaan..tässä sitä vaan uotellaan! :)

Heips,

tänne ei kuulu kummosempia, mitä nyt nukuttaisi koko ajan, viime yönäkin tuli nukuttua melkein 12 tuntia... Sammahdin illalla ennen kahdeksaa ja aamulla heräilin kahdeksan aikoihin. Tosin vessareissun jälkeen valvoin vajaan tunnin verran.

Mä täytän syksyllä 34v ja vauvan sukupuoli ei ole meillä tiedossa. No eipä tässä enää kauaa tarvitse olla epätietoisuudessa, kun parin kuun päästä vauva oletettavasti tuossa sylissä loikoilee :)

Mulla ei ole suppareita hirveästi tuntunut, tosin viime viikollakohan se oli, kun alaselkää särki välillä. Mietin, että tuntuuko ne mun supparini sitten enempi selkäpuolella.

Katjuska + kaveri 34 tasan

Viieminen lääkäri täällä takana. Ei ollut nousseet paineet mihinkään, sf nyt 34 eli nousee sentillä viikossa, kohdun ulkosuu auki, sisäsuu kiinni, kaulaa jäljellä 2,5cm. Lääkärin mukaan tilaa syntyä on, tosin sisätutkimus kesti kymmenen sekuntia eikä mitään häntäluita heiluteltu. En kuitenkaan vakavissani voisi kuvitella, ettei vauva mahtuisi minusta ulos. Sen verran on tuo lantio suomalaista mallia...

Vauva lääkräin mukaan tällä hetkellä jo reilusti yli kolmikiloinen, ja jos läskettuun aikaan vatsassa pysyy, niin neljä kiloa kuulemma ohitetaan reippaasti. Syntyä siis saisi koska vain. Tuo kohdun ulkosuun aukeaminen kait kertoo siitä, että jotain siellä tapahtuu jo, mutten minä ole juuri kipuja tuntenut. Tuo turvotus on ainoa, painoa kun on nyt tullut n. 20kg lisää. Nyt kyllä sisätutkimuksen jälkeen paikat vihloo, muttei tuokaan vielä minusta mitään ole. Olisi mukava lukea muidenkin lääkräituloksia.

Olen ostanut yhdet imetysliivit, halvat, tarjoustalosta, kaarituettomat ja kokoa 80D. Ajattelin ihan yökäyttöön, kun jollainhan ne liivisuojukset on kiinni köytettävä. Ajattelin ostaa sellaiset kaarituelliset triumphit, pitsiset, kun en osaa oikein päivällä tuettomia pitää. Ja kun imetysrytmi tasoittuu, toivottavasti, käyn Funky ladyssä ostamassa sellaiset figuran imetysliivit, pitsiä, ihanat kuviot! En muutenkaan käytä mitään konepestäviä liivejä, enkä mitään halpoja, ja kyllä minä totta vie yhdet ""juhlaliivit"" ostan. Tarkoitus kuitenkin olisi, jos kaikki hyvin menee, imettää ihan kymmenen kuukautta ainakin. Ja kun hyvät liivit ostaa, niin ei ne mene parissa vuodessakaan miksikään. Säilyy sitten ehkä seuraavaan imetykseenkin :) Mutta ne ostan vasta sitten, kun oikea koko on ihan varma. Mutta tuo Funky lady tiedoksi niille, jotka valittelivat imetysliivien pliisuutta - olen nähnyt viininpunaiset ja korallin väriset pitsiset siellä. Liike löytyy Helsingin keskustasta ja itäkeskuksesta. Ja Viipurin erikoiskorsettiliike tekee liiveistä kuin liiveistä imetysliivit aika edullisesti, tosin hintaa en muista. Siellä varmasti myös on tukevia ja kauniitakin liivejä, vaikken ole nyt käynytkään katsomassa.

Kirjoitelkaahan kuulumisia ja hyvää äitiyslomaa kaikille!
Kesä 35+2

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Menossa rv 35+2 ja olo on suht hyvä aina kun on saanut nukuttua. Se on ehkä se suurin ongelma nykyään, hyvää asentoa ei löydy millään ja vessassa ravaan monta kertaa, nälkäkin saattaa yllättää keskellä yötä. Viikko sitten oli menkkamaista jomotusta alaselässä, mutta kävin sitten kaverin kehotuksesta ostamassa apteekista magnesiumia, eikä sen jälkeen ole tuntunut - ei myöskään suppareita! Kokeilkaa siis jos supparit vaivaa. Mutta ei enää rv37 jälkeen, silloinhan vauvan annetaan syntyä jos haluaa.

Verenpaine on ollut vähän koholla ja sen takia olen joutunut juoksemaan neuvolassa parikin kertaa viikossa. Ei mitään hälyttävää vielä kuitenkaan, eikä mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa. Kotona mitattuna levossa paineet ovat alhaisemmat, eli vissiin vähän hermoilen sielä neuvolassa.

Torstaina on lääkäri - jännä kuulla onko mitään muutoksia, enpä usko kun ei pahemmin supistuksiakaan ole ollut. Sitä nyt mietin, uskaltaako juhannukseksi lähteä ulkosaaristoon -kovasti tekisi mieli! Ai niin, yksi inhottava vaiva on: selkää särkee oikealta puolelta aina istuessa - luulen että johtuu vauvan asennosta, kun sen peppu on ihan siellä oikealla kyljessä. Koko vatsani on vähän vino. Hassulta näyttää kun vauva puskee peppua ja selkää vatsanahkaan - olen ihan kamelin näköinen ;)

Ja vielä: ikää on kuukauden päästä 28 (voi minullekin tulla vauva syttärilahjana) ja sukupuolta emme tiedä. Ensimmäinen lapsi tulossa.

Hanna,mikä juttu toi magnesium on?En oo kuullu ennen ja mulla suppareita ollu viikko kausia,kipeitäkin.Mulle sanoi äippäpolin lääkäri että viikosta 34 annetaan syntyä jos on tullakseen,six mäkään en saa enää suppareiden estolääkitystä kun menossa 35+5,muuten oisvat kai ottaneet sisään sairaalaan.Auttaako magnesium ja onko tutkitusti turvallista käyttää?

Minä oon syöny magnesiumia jalkasärkyihin. Magnesium auttaa yleensä suonenvetoihin ja lihassärkyihin. Sitähän saa ravinnostakin mutta ei lisäravinteena pahitteeks ole, jos vaivoja on. Mulla ei ole kyllä tuo magnesium auttanu suppareihin mutta jalkasäryt on vähentyny. Syön lisäks vielä b-vitamiinia kun muuten suunpielet aukeaa ja tulee kynsitikkuja.. auttaa näihin.

Maaliskuussa täytin 28, mies täyttää heinäkuussa 31 (saisko synttärilahjan?) ja ensimmäinen tulossa, sukupuolta ei tiedetä.

Moikka pitkästä aikaa Iitu ja muut odottajat! Täällä voidaan melko paksusti, painoa tulee lisää n. 700g/vk... Nyt menossa vk 34 tasan. Vauva käänty onneks viikko sitten perätilasta oikeinpäin ja jäi raivotilaan, huh huh. Kunpa vaan pysyy näin... Mulla vasta viikolla 37 viimeinen neuvolalääkäri. Siellä kuulemma katsotaan ultralla vielä masuasukin vointia ja kokoa... Esikoisen kanssa ei toisella paikkakunnalla ultraa tehty kuin kerran. Niin se vaan vaihtelee... Kyllä se synfyysi-vyö on auttanut niihin liitoskipuihin eli suosittelen jos kivut häiritsee liikkumista. Hyvää loppuodotusta kaikille! Tiiti-75 (rv 34+0)

Siis eikö magnesiumia kannata ottaa enää vko 37 jäkeen? Olen ottanut sitä sekä jalkakrammpien että ummetuksen vuoksi... senköhän takia mun supistukset on lopahtaneet?

Iitu: Magnesiumiahan yleensä suositellaan raskausaikana suonenvetoihin, mutta Saksassa asuvalle kaverilleni sitä oli lääkäri määrännyt ennenaikaisiin supistuksiin (on kuulemma ihan yleinen käytäntö siellä). Suomessa ei yleensäkään lääkäri määrää ravintolisiä tämän tyyppisiin vaivoihin. En yhtään osaa vakuuttaa, että magnesium tepsisi, mutta ajattelin itse ettei siitä haittakaan ole jos päiväannostuksessa pysyy (350mg). Kaverille lääkäri oli sinänsä sanonut että 1g päivässä on ok.

Ja kyllä olet oikeassa siinä että viikosta 34+0 syntymistä ei estellä, mutta onhan se parempi jos vauva odottaa vielä pari-kolme viikkoa. Eli en missään nimessä takaa että magnesium auttaa (tuskin ainakaan lääkärisi mukaan), mutta kyllä sitä on ihan turvallista käyttää, jos haluat kokeilla. Ehkä ei enää tässä vaiheessa kuitenkaan kannata.

Aamulla oli neuvolakäynti: sf-mitaksi saatiin 30 cm ja paino oli tippunut edellisestä käynnistä. Kaiken kaikkiaan raskauden aikana tullut kuutisen kiloa (rv 33+2).

Väsyttää, lonkkia särkee yöllä satunnaisesti ja supistuksia tulee välillä kävellessä, mutta ei kovin tuskallisia. Uutena ""vaivana"" on peppureiän vieressä vasemmalla tuntuva pisto/viiltävä kipu satunnaisesti kävellessä. Olisikohan häntäluuhun liittyvää. Neuvolassa ei asiaan otettu kantaa.

Missään vaiheessa en ole vauvasta saanut painoarviota. Tänään hänen todettiin olevan raivotarjonnassa. Ns. synnytystapa-arvio minulla on vasta rv 37.

Jotenkin epätodellista tämä ""loppu""odotus. Olen vielä töissä, mutta mieli askartelee jo tulevassa ja tuntuu, että hirveästi pitäisi laittaa ja saada valmiiksi ennen kuin vauva tulee. Toisaalta hyvä, kun ei esikoista odottaessa tiedä, mitä edessä - eipä turhaan jännitä.

Heippa täältäkin!!
Tuli mieleen kun yörintsikoista tuli puhe,mä olen ostanut H&M:stä sellasia toppeja joissa liivit sisällä valmiiks,joku jossain kehui että ne yökäyttöön tosi hyvät.Ja itekin aattelin että näin varmaan on.

Mulla ei ole noita neuvolakäyntejä ollut,kun äippäpolil olen käynyt.Tänään sain raskausmyrkytys kokeet,on ihan ok,peroteiinit on pudonneet.Mistä lie johtunut tilapäinen nousu.

Kipeitä suppareita ei tänään ole ollut,eikä edistystä ole sen enempää tapahtunut,kanavaa sentti,pari ehkä ja 2 sormelle auki.
Miehelle opetin tossa joku aika takaperin tuon tunnustelun.Joka päivä ei tosiaan parane tutkia,mutta olen kipeiden suppareiden jälkeen ja noin kerran viikossa tarkistellut tulosta.

Tänään pakkasin sairaalakamoja ja olen sisaruksille tehnyt omaa sisaruspakkausta.T paitohin kirjoitin Meidän vaavin isosisko ja isoveli,on karkkia,tuttelipurkkia ja tuttia sekä tehtäväkirjaa ja voimajuomaa!!!
Isukille tein myös paidan.Meidän perheen isukki ja kaikkien lasten nimet.Musta on tosi kivaa askarrella moisia.Lapsille ja isukille tein myös kirjeet jotka saavat paketissaan....
Tippa linssissä niitä tein.....=)

Nyt pihalle kun aurinko paistelee niin upeesti,heipsis!!

kata tasan 37

Yhteistyössä