Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mi-iu

Vieras
.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7 Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Lennu-79, neljäs (08/01, 06/03 ja 01/07)
10.7. Maru-maru, esikoinen, Rauma
10.7. Marion-79, esikoinen
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05)
31.7. Sarah-82, pikkukakkonen (05)
31.7. Mame, kakkonen
??.7. Hansu80, pikkukakkonen (11/06)

Eli uutta ketjua kehiin, olkaa hyvät.. olihan tossa edellisessä jo lähemmäs 400viestiä :)

Sais kyllä olla jo vkloppu, ja huomenna vielä sataa vettä!! en ala! onko pakko mennä huomen töihin jos ei vaan jaksais niitä kuravaatteita pukea lapsille... keskellä talvea... ähh!

Kiva mi-iu että aloitit uuden ketjun!

Tulin just np-ultrasta ja kaikki näytti onneksi normaalilta. Kaverilla oli mittaa 5,5cm ja np-turvotus oli 1,7mm eli ihan normaali. On se vaan aina niin ihana näky se pikkuinen siinä ruudulla!

Eikös Sarahillakin ollut tänään ultra?

Ihanaa kun on viikonloppu tulossa ja miehelläkin pitkästä aikaa vapaata. Kivaa viikonloppua kaikille!

-Lellu rv 12+1-

Mi-iu: Laitoin edellisen ketjun loppuun viestin, että keskustelu on siirtynyt tänne. Itse huomasin asian vahingossa, kun katsoin poikkeuksellisesti keskustelua kotona. Normaalisti katson viestit töistä ja silloin kirjanmerkki vie suoraan oikealle sivulle heti. En olisi siis huomannut koko asiaa ellei vahingossa olisi niin käynyt. Nyt muutkin löytävät tänne :)

Tässä vielä ohje, jonka luin toisesta keskustelusta:
Vanhan ketjun (tai minkä vaan) viestejä pääsee kurkkimaan kun klikkaa jonkun uuden ketjun viestin kohdalta "lainaa" nappulaa. Kirjoitustila aukeaa uuteen ikkunaan ja vanhassa pääsee surffailemaan miten haluaa ilman että kirjoitettu teksti häviää. Tekstikenttä pitää tietysti tyhjentää ennen kuin alkaa kirjoittaa, siis jos ei oikeasti halua lainata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Terveisiä ultrasta! Täälläkin kaikki oli ok ja rauhallisen oloinen pikkuinen siellä näkyi. Isommat muksut on olleet jo tuossa vaiheessa paljon vilkkaampia, joten elätellään toiveita, että saataisiin vihdoin se "helppo" lapsi. ;) Niskaturvotusta mitattiin 1,8 mm ja piiperö sai pituudekseen huimat 3,9 cm. Viikkoja tuon mukaan olisi vasta 10+6. Laskettua aikaa ei muutettu, mutta taitaa meidän mukelosta tulla elokuun piltti... Päätettiin kuitenkin, että kun tuon sintin nyt näki, niin kaippa tuosta vois jo kertoakin. Kaveri tänään kyllä arvasi kertomattakin eli kai tää sitten jo vähän näkyy. :)

Joku tuskaili sitä, että alkuraskaus on mennyt nii-iin hitaasti. Miusta taas tämä on mennyt älyttömän nopeasti! Mie toivoisin skippaavani sen isomahaisuus-vaiheen kokonaan yli, kun se vähän hankaloittaa lastenhoitoa ja varsinkin remppaamista, jota olisi tiedossa enemmänkin ja mielellään ennen vauvan syntymää saataisiin hommat tehtyä!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä se taitaa mennä lumiukkoja tehdessä, jos vaan lumet eivät karkaa yön aikana. :)

Pistiina rv 11+4

äh, kiitti maru-maru... ei mun aivot niin pitkälle toiminu että olisin tajunnu käydä vanhas ketjus huutelemas kaikki tänne :DD

Meil on töissä hirveesti oksutautia liikeellä ja en nyt tiedä johtuuko mun päivällisen oksentaminen siitä vaiko vauvasta... parina päivänä tullu syömiset pihalle, vaikka aikasemmin tässä raskaudessa oon oksunnu pelkästään vain aamusin, paitsi joskus harvoin päivällä...

Sais tulla kyl lunta ja pakkasta eikä vettä!! ääh!

7. Skumppa, vm-75, esikoinen
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
17.7. Anna81 , esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
31.7. Sarah-82, pikkukakkonen (05)
31.7. Mame, kakkonen

Päivittelin itseni takaisin listalle kun olin sieltä näköjään jonnekin hukkunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Tomie:
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
17.7. Anna81 , esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
31.7. Mame, kakkonen

Päivittelin itseni takaisin listalle kun olin sieltä näköjään jonnekin hukkunut...

Moi vaan ..
Poistin itseni koska meille ei vauvaa sit olekaan tulossa. Ultrassa selvisi että kaveri on "kuollut" jo joitakin viikkoja sitten. Tässä on nyt viikonloppu itketty mutta jotenkin tämän tiesi. Tänään olisi ollut viikkoja 12. Joudun kaavintaan koska mitään ei ole tullut itsestään ulos,eikä edes vuotoja ole ollut. Ei kai tässä muuta kuin onnea kaikille odotukseen ja oli hauska "tavata"

..*poistuu*

Alkuperäinen kirjoittaja Sarah-82:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomie:
6.7. Heinämamma-08
11.7. Nonna32, esikoinen
17.7. Anna81 , esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
31.7. Mame, kakkonen

voi että, olen pahoillani Sarah!! :(
ei tähän oikein voi mitään sanoa kuin että voimia kovasti lähettelen sinnepäin!!

Tämä menee kohta nukkumaan...
hyvää yötä kaikille!!

Hirvittävästi voimia sinulle ja puolisollesi Sarah ja osanottoni!

Aivan kamalaa, että kukaan joutuu kokemaan jotain noin rankkaa, sitä ei varmasti pysty käsittämään miten hirveältä se tuntuu...

Voimia harmistus, Sarah. Voimia kovasti teille molemmille! Pari keskenmenoa kokeneena tiedän, että suru on nyt suuri, mutta kyllä se helpottaa ajan kanssa. Jaksamisia!

Voi voi suuri suru Sarah. Koita jaksaa! Kyllä vetää vakavaksi.

Kyllä omat pienet ongelmat tuntuvat tuon rinnalta pieniltä. Tosin vähitellen alan heräämään alkuraskauden horroksesta. Tuntuu kun olisin nukkunut 1,5 kk. Nyt olen alkanut tapailemaan ihmisiä ja järjestelemään vähän päiväohjelmaa. Tuo keli vielä kun muuttuisi niin mikäs tässä olisi.

Tsemppiä kaikille ja hauskaa maanantaita!

Kiitos viesteistä :)
Välillä luulen olevani todellakin jossain sekoamispisteessä,kroppa luulee olevansa vieläkin raskaana (johtuu istukasta) mutta järki tietää toisin.. Ja itku,se tulee milloin vaan,varoittamatta.

..Niin mielelläni olisin pienen pitänyt.

Kiitos viesteistä :)
Välillä luulen olevani todellakin jossain sekoamispisteessä,kroppa luulee olevansa vieläkin raskaana (johtuu istukasta) mutta järki tietää toisin.. Ja itku,se tulee milloin vaan,varoittamatta.

..Niin mielelläni olisin pienen pitänyt.

Sarahille suurensuuri lohtuhalaus ja voimia!

Mulla oli tänään neuvola ja neuvolalääkäri.Kaikki ok, tosin hemppa aika matala ja verenpaine vähän koholla. Lääkäri ultras taas ja masussakin kaikki ok, kaverilla painoo 145g. Oli vähän laiskempi kuin edellisessä ultrassa, mutta normaalia liikkumista silti...

pikkumyy 14+4

Sarah, ikävä kuulla miten kävi. Samaa kai jokainen pelkäämme. Suru on varmaan suuri.

Itse pelkään myös vähän kun olen viikonloppuna sairastunut flunssaan. Kun ei saisi sairastua. Olen sairaslomalla, onneksi ei ole korkea kuume. Nyt kun pahoinvointikin on loppunut, niin tuntuu niin epätodelliselta että onko siellä masussa ketään hengissä. Nyt ei ole tuntunut sitä hentoa liikehdintääkään, jonka ajattelin olevan vauvan liikettä. Vasta kahden viikon päästä on seuraava neuvola... jos siellä vaikka kuunneltaisi sydänääniä, eikö niiden jo pitäisi kuulua. Saisi taas varmuuden että hengissä ollaan. Helpotus sitte kun liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan, saa sitten "palautetta" vatsasta, että täällä ollaan.

On tämä aika huolehtimista jo ennen syntymää. Olen ajatellut, että entä sitten jos ja kun lapsi on syntynyt, miten sitä pärjää oman huolehtimisensa kanssa. Entä kun lapsi alkaa lähteä omille teilleen.. Kai siihen vanhemmuuteen sitten kasvaa ajan myötä. En haluaisi ylihuolehtivaksi vanhemmaksi.

voi itku sarah! voimaa ja jaksamista surussanne...

täällä ei mitään erikoista, neuvolaankin aikaa vielä viikko. ootteko kaikki kuulleet jo vauvojenne sykkeet? mulla nyt vasta toinen neuvola, ekassa neuvolassa rv10 ei vielä kuunneltu.höh!

nyt täytyypi lähteä kauppaan. rattaiden kanssa tohon "talviseen" vesisateeseen,jes!

Voimia sinulle sarah! Tuo on aivan kamala tilanne. Samaa olen tässä pelännyt koko ajan kun omallakin kohdalla joskus noin käynyt. Kyllä se siitä helpottaa ajan kanssa vaikka nyt tuntuukin pahalta. Vaikka eipä se tieto varmasti vielä paljon lohduta.

mimi, ainakaan minä en ole vielä kuullut vauvan sydänääniä. Ehkä sitten kuun lopulla neuvolassa.

Onko Lennu79 tullut listaan tuplasti vai onko niin hyvä tuuri että kaksi Lennua saa neljännen mukelon heinäkuussa?

Tunnen voimakasta sympatiaa Sarahia kohtaan, tänä aamuna koin runsaannäköistä verenvuotoa ja itkua nieleskellen yritin etsiä jonkun kaupungista joka vastaisi puhelimeen ja pääsisin tarkastamaan ovatko asiat kunnossa. Kun kolmannestakaan numerosta ei kukaan vastannut puhkesin turhautuneena itkuun ja just silloin soitti neuvolan täti takaisin ja olin tosi nolona kun ääni nikotteli kun ei meinannut vollotuksesta tulla loppua. Hän pyysi tunnin päästä doppleriin, että tarkastettaisi asia ja onneksi syke taas löytyi, eri kohdasta kylläkin kuin aiemmin. Olin käynyt juuri vajaa viikko sitten ultrassa ja kaikki todettiin olevan ok, joten tilanne tuli aivan puskista. Ei verrattavissa todelliseen tilanteeseen, mutta säikäytti kyllä ja itkun määrä oli runsas.

Sydänäänet kuultiin jo viikolla 11 ja np-ultrassa kaikki okei, turvotus oli 0,6 eli eikös se ole melkeistä niin hyvä kuin vain voi olla? Unohtui pyytämättä kuvat, mutta vielähän tuota ehtii.

mimi#: En ole miekään vielä vauvan sykettä kuullut. Tuntuu niin hullulta, että ulrassa on pikkuisen nähnyt ja jo vähän liikkeitäkin tuntenut, mutta sykettä ei ole kuullut!! Miulla on viikon päästä neuvola, joten jos vaikka sitten vihdoin kuulisi.

maru-maru: ei se huolehtiminen siitä mihinkään katoa vauvan synnyttyä, pahenee vaan. ;) No, jossain vaiheessa oppii ehkä suhtautumaan asioihin vähän järellisemmin, mutta niin kauan kuin hormonitasot jyllää pilvissä, niin on myös se höösäys aika huippuluokkaa... Tai on kai niitäkin äitejä, jotka osaa ottaa kaiken aina järkevästi, mutta suurin osa ensikertalaisista ainakin lienee niitä, jotka panikoi milloin mitäkin, ja useimmiten ihan turhaan. Kokemuksen myötä oppii ottamaan välillä vähän rennomminkin. :)

Täällä muuten ilmeni kiva systeemi: jos käy np-ultrassa, niin alkuraskauden neuvolalääkärikäynti jää kokonaan pois. Meijän oma terkkari oli sairaslomalla, kun ekan kerran kävin neuvolassa ja tää sijainen unohti kertoa, että sillä lääkärikäynnillä olisi ultrattu joka tapauksessa. Vähän ottaa päähän, kun nyt joutuu maksamaan polikäynnistä ja tuli mokoman takia reissattua 80 km ihan turhaan ja miehellä meni työpäivästä muutama tunti hukkaan, jotka se joutui sitten korvaamaan... No, saatiinpa nyt sitten ainakin ne np-mitat ja verikokeet tuolla rahalla ja likan kummitäti hyvän mielen, kun sai olla lastenhoitajana. :)

Mitä muuten Roosalle kuuluu? Tänäänhän se operaatio oli..? Nyt on varmasti ihan muut jutut mielessä, mutta toivottavasti kuullaan jossain vaiheessa, miten meni. Pidetään peukkuja, että se terveempi lapsosista pysyy mukana heinäkuuhun asti!