Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voih, kaikenlaisia lääkäreitä sitä onkin... Mä kävin tänään kans lääkärillä hakemassa ihan s.lomaa, koska en yksinkertaisesti pysty päänsäryltä töitä tekemään. Lepäillessä ja ulkoillessa menee loppuviikko ja toiv. auttaa! Mitään särkylääkkeitä ei suositellut enkä kovin hanakasti muutenkaan niitä syö jos vaan jollain muulla tavalla menee ohi. Harmittaa vaan työkavereiden puolesta, koska ne joutuu raataa ylimääräistä. Noh, mut ei nyt sais ajalla ollenkaan työasioita,ettei särky pahene...

Moikkamoi!

Tässä listaa, mä olinkin tipahtanut joukosta! :)

1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7. Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Maru-maru, esikoinen, Rauma
10.7. Marion-79, esikoinen
11.7. Nonna32, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05), Etelä-Karjala
31.7. Mame, kakkonen
3.8. Hansu-74, kakkonen (12/06), Keski-Uusimaa

Mull tänään neuvola joss myös lääkäri paikalla. Tsekkasi että paikat on kiinni ja ja kaikki ok ja olihan ne. Löytyi jopa molempien sydänäänet! :) Painoa oli tullut 300g eli yhteensä semmoinen kilon verran tullut plussauksesta.

Nyt kyllä ruoka maistuu ihan ok, pahoinvoinnit siis onneksi historiaa! Kaikenlaiseen makiaan on himo, kun en yleensä kauhiasti sitä syö. Sipsit, jotka on mun suurinta herkkua yleensä, ei ole enää niin "in".

Massu näkyy selvästi, mulla oli viikonloppuna äippäfarkut jalassa kun "normaalit" oli kaikki pesussa. Jaloista ja takapuolesta oli löysät, mutta masusta ei! :)

Nyt pitää mennä kotia ja päästää äippä vapaaksi pojan hoidosta!

Halit kaikille!

Hansu-74 ja tuplikset 12+3

Härkä: Olen suorastaan järkyttynyt! Käy ihmeessä polilla, jos vaikka suostuisivat ultraamaan siellä ja ihan asiallisesti tällä kertaa. Meillä on likan kanssa sattunut juuri tuollainen nuori naislääkäri (vähän toisessa yhteydessä, mutta hoitovirheen rajalla meilläkin) ja olen ilmoittanut, että meidän lapset ei ko. lääkärille enää mene (olemme saaneet toisen lääkärin)! Hoitovirhetapauksessa voi ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. En tiedä, miten toimii neuvolalääkärin tapauksessa, mutta jos sinne polille menet, niin osaavat varmasti siellä neuvoa. Tuskin olet ainut, jota on yhtä tylysti kohdeltu! Tuskaahan se on alkaa tappelemaan mokomasta, kun muutenkin on miljoona asiaa mielessä, mutta asiattomasta kohtelusta kannattaa aina saada mustaa valkoiselle.

Ei niistä "oma napa"-jutuista kannata olla yhtään pahoillaan, nehän justi tekee tästä ryhnmästä niin antoisan ja kiinnostavan! Kun lukee toisten omakohtaisia kertomuksia, voi vähän väliä todeta, että ahaa, en siis olekaan yksin tämän ja tämän asian kanssa!
Härkäkin kirjoitti edellisellä sivulla jotain, että "nyt on pakko purkautua sellaisille, jotka ymmärtää mistä puhun". Samassa veneessä ollaan!
Tää on muutenkin kiva ja aktiivinen ryhmä, onnenpekka kun saan olla mukana.

Härkä muuten, oli tosi törkeetä kohtelua! Harmi kun tuollaista joutuu vieläpä tässä herkässä tilassa ollessaan kokemaan.

Päänsäryistä ja vuodoista mulla ei ole tietoakaan, onnenpekka saan olla siinäkin mielessä. Ainoa vuoto on että kun yskii, tulee pissat housuun! Ajattelin jo että mummotauti iskenyt, mutta luin jostain oppaasta, että johtuu raskaushormonien vaikutuksesta.
Huh helpotus!

Kokeilen tässä, mitä tapahtuu kun painaa tuossa yläpuolella olevia nappuloita. En ole yhtään utelias.. miten niin?

onko muuten teistä kellään lapsi syntynyt ennen aikojaan...?
kun olen asian niin ymmärtänyt,että seuraavissa raskauksissa "syynätään" kohdunkaulaa...(poika syntyi kk ennen la:ta..)tuskin nyt vielä ajankohtaista,mutta yhtäkkiä tuli mieleeni...
saapi korjata jos olen väärässä...

Tiistaita heinäkuisille!

Anna81: Voi hyvinkin olla ennakoivia supistuksia. Miulla on molemmissa raskauksissa suppareita ollut jo alkuraskaudesta (eikä aina niin kivuttomiakaan...). Kivuttomat (vaikkakin ikävän tuntuiset) kuuluu asiaan, eikä niistä tarvitse olla huolissaan. Nivusissa voi tuntua ns. liitoskipuja, jotka nekin ovat "taudin kuvaan" kuuluvia.

Espoon sivuilta löysin muuten hyvän listan erinäisistä oireista otsikolla "Syytä huoleen":
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10217
Tuolta löytyy aika iso osa niistäkin oireita, mistä täällä on keskusteltu. :)

Bendie: kannattaa käydä varmistamassa, että tuhruilu ei ole oire mistään tulehduksesta tai muusta! Pissa-ongelmiin saattaa auttaa lantionpohjalihasharjoitukset. Varsinkin esikoista odottaessa lantionpohjalihakset löystyy yllättävän paljon, joten jumppa tulee tarpeeseen! Yleensä neuvolassa tuosta saarnataan ja kerrankin jostain ihan aiheesta. :)

Marion (ja heiree): Miullakin on sen ihan tavallisen kutinan lisäksi tuota "sisäistä kutinaa", mutta sen pistän ihan 100-prosenttisesti kasvavan kohdun piikkiin. En kuitenkaan ole lääkäri, joten jos kutina tuntuu "ei-normaalilta", niin silloin ilman muuta kannattaa käydä tutkituttamassa asia.

Ihana kuulla, että hulluja unia näkee muutkin! Aika outoja unia näen kyllä muulloinkin, mutta raskausaikana kaikki tuntuu unissa paljon todellisemmilta ja välillä tosiaan pitää aamulla vähän aikaa katella ympärilleen, että se tosiaan oli vain unta! ;) Oudoimmat unet miulla on raskausaikana olleet ne, joissa olen nähnyt syntymättömän lapseni. Meidän pikkuneidin synnytyksessä tuli eteen mielenkiintoinen tilanne, kun likka tosiaan näytti _tismalleen_ samalta kuin miun unessa muutamaa kuukautta aikaisemmin!!! Eikä edes käyty missään 4d-ultrassa, pelkästään np-ultrassa...

Omassa olossa ei ole suurempaa muutosta. Nyt on kai ollut kerrankin tarpeeksi ulkoilua ja muutakin ohjelmaa päivisin, niin ei ole ehtinyt liikoja pohdiskella! ;) No, sen verran täytyy kyllä mainostaa, että muksut on sisäistäneet hyvin vauvan tulon. 4-vuotias valisti eilen 2-vuotiasta, kun pienempi syöksyi syliin: "Ei saa hyppiä äitin mahan päällä! Siellä asuu meidän näää-in pieni vauva!". :) Toivottavasti tosiaan saadaan se vauveli, kun kovasti sitä odotetaan, koko perhe...

Pistiina 13+1

Yhdyn muiden kommentteihin, että kylläpä Härällä on ollut törkeä lääkäri. Kaikkea sitä saa kestää, höh!

Heiree: Mulla syntyi esikoinen rv 35+2 (syystä tuntemattomasta, olin ihan varma että menee yliaikaiseksi...) eli varmaan samoilla viikoilla, kun sulla. Mulle ei ole ainakaan puhuttu vielä mistään tarkemmasta kohdunkaulan syynäämisestä. Itse en ehtinyt käymään silloin vikassa lääkärin tarkastuksessakaan, joten mitään outoa ei huomattu. Tokassa lääkärissä paikat oli kyllä ihan kiinteinä vielä.

Tänään oli neuvola. Lueskelin Odotus-lehteä aulassa ja siinä oli juttu nopeasta synnytyksestä. Vauva (kakkonen) oli syntynyt tunnissa kotona. Heillä esikoinen oli syntynyt neljässä tunnissa. Tuli kamala paniikki jo nyt, että toivottavasti mulle ei käy niin. Mullakin tuli esikoinen nopeesti eli neljässä tunnissa ja sairaalassa sanottiin, että toinen tulee varmaan nopeammin. No, noi on tosi harvinaisia juttuja onneksi. Parempi olla ilmeisesti lukematta synnytysjuttuja kokonaan. Esikoisen kanssa en ollut vielä paneutunut synnytykseen ollenkaan, kun se jo yhtäkkiä olikin edessä. Ihan hyvä niin.

Mutta neuvolassa oli kaikki ok. Sykettä kuunneltiin ja pariin otteeseen hetkeen kuuluikin, mutta sitten tyyppi lähti aina karkuun.

Mulla on ollut tän raskauden aikana kolme migreeniä. En voi käyttää oikeita lääkkeitäni, joten on ollut aika kamalat migreenit. Panacod ei siihen helvttiin nimittäin auta yhtään. Hartiat on ollut jumissa, että ne on varmaan siksi tulleet. Yhden kerran kävin juuri hierojalla, mutta uudestaan pitäisi mennä.

Nyt nukkumaan. Tulin juuri töistä. Onneksi nyt kaksi vapaapäivää edessä. Öitä!

huomenta kaikille!

poika syntyi 36+3..nyt rupesi pelottamaan tuo kirjoittamasi juttu..pojan synnytys kesti 1 tunti 50 min..tietenkin ei haittaa yhtään jos tulee nopeasti, mutta kunhan ehtii sairaalaan.. :)
vaikka eipä sitä ikinä tiedä miten tällä kertaa menee..sen näkee sitten..

no,nyt valmistautumaan neuvolaan..

oih voih..neuvola takana..

mukava nlan täti soitti äitipolille ja kysyi niistä kystista..niillä ei kuulemma mun papereissa lukenut niistä mitään..odotan nyt puhelua siltä kätilöltä,joka ultras..haluan nimittäin tietää,että kuulinko väärin ; esim, "..JOS täällä olisi kaulakystia...". koska sekin on aivan mahdollista...

paino noussut pari kiloa viime kerrasta..sydänäänet kuului,onneksi..en nimittäin ole vielä kertaakaan kuullut..ultras tietenkin näkyi,kuinka sydän pamppaili, mutta ei ole sama asia..
päivänjatkoja!

Heiree: meidän typy syntyi kans ennen aikoijaan, vedet meni rv 35+1 ja neiti syntyi 3 päivää myöhemmin. Olen jo vaatinut että kohdukaulaa seurataan loppuraskaudessa tarkemmin ja lekuri sanoikin että viikolta 30 lähtien olis hyvä tarkistaa tilanne parin viikon välein.

moikka!
järkky lääkäri ollut härällä!
mä taidan liittyä tähän päänsärkyporukkaan, neljättä päivää niin kauhee kivistys et huh huh... muuten olo on ihan hyvä, oon jaksanu jumpassakin käydä melkeen joka päivä.
tietääkö muuten kukaan että käydäänkö toisessa raskaudessa neuvolassa harvemmin kuin ekassa? mä oon ollu vasta kerran tähän mennessä ja ens viikolla toka. edes sydänääniä en oo vielä kuullu,höh!
mä oon alkanu tuntee jo liikkeitä! en kylläkään joka päivä mut sillon kun niitä tuntuu niin ei oo epäilystäkään et mitä ne on. mitenkäs muut?
nyt täytyy mennä tyhjentämään kuivuri ja jatkaa siivoilemista vielä kun kerkee. ulkona olis aivan ihana ulkoiluilma mut mulla nää aurinkoiset päivät tahtoo aina muuttua siivouspäiviksi;)
hyviä vointeja kaikille!
mimi ja ainoensio rv16

mimi,mulla toinen raskaus ja oon ollut jo 2 kertaa nlassa ja kerran lääkärinneuvolassa..
kai se on sitte paikkakunnasta kiinni..en tiijä..

jotain hassua muljutusta tunsin muutaman kerran pari viikkoa sitten..tiedä sitten reagoinko turhaan, jos olikin ilmaa suolessa.. :)

kätilö polilta soitti.on sikiöllä kaulassa kystat,mutta sanoi,että niiden vuoksi ei pidä huolestua,eikä niiden takia kannata mennä punktioon..punktiota oli ehdottanut vain pojan downin takia..huh..ja muorikin saa nyt nukuttua..se on tainnut enemmän stressata kuin minä..

Heippa!

Ykköstä odottaessani (2006)muistan, että uutisissa puitiin sitä että neuvolakäyntejä vähennetään ennen raskautta ja sen lisäksi yritettiin saada koko maahan samat käyntimäärät. Olisikohan kyse siitä että nyt hommaa toteutetaan. Mä olen käynnyt kerran neuvolatädin luona ja kerran lääkärillä ja nyt viikkoja 15 ens viikolla taas neuvola.

Mä olen kyllä asennoitunut siihen että tämä masukas viihtyy masussa oikein kauan ja ei ole tullut mieleenkään sen putkahtavan etuajassa ulos. Tietenkään minulta ei milipidettä kysytä. Ykkönen tuli viikko lasketun ajan jälkeen niin että lapsivedet meni.

Pärjäilkää kanssasisaret!

Fantti

Minun lapseni ovat syntyneet rv 42+2, 40+2 ja 41+2 ja kaikki käynnistyksen jälkeen. Vaikka odotan nyt neljättä niin en edes tiedä et miltä tuntuu kun lapsivedet menee :)
Olenkin jo asennoitunut nyt, et tämäkin menee yliajalle. Vaikka supisteluja olis miten niin ei ne mulla ole paikkoja pehmittäneet.

Lauantaina alkaa työt saikun jäljiltä. Olen kyllä vielä tänäänkin oksentanut, mutta käyn kuitenkin kokeilemassa, et josko työnteko onnistuis.

torstaita hyvät odottajat!

liityn kummallisten unien näkijöihin..
synnytin viime yönä tytön,viikkoja vasta reilut 30..ja anoppi varasti sen heti synnytyksen jälkeen..seuraavana päivänä toi sitä meille näytille..me varastettiin lapsi takaisin ja karattiin..hyi hirveä, kun heräsin hiestä märkänä..

meillä poika ilmoitti itsestään supistuksilla kun olin juuri päässyt kotilomalle prenataaliselta..niistä kärsittiin kaks päivää,ja sairaalassa laittoivat supon (ajatus kuulostaa ihanalta :) ja sain nukuttua ja rentouduttua pari tuntia,niin oli paikat auennu ja tuli jo kiirus..odotan innolla seuraavaa kertaa..

meinaatteko muuten ottaa selville lapsen sukupuolta?

heiree 13+4

Meillä nuo lapsoset ovat syntyneet 40+2 ja 39+5 eli aika täsmällisesti arvioituun aikaan ja molemmat vieläpä aamun sarastaessa samoihin kellonaikoihin. Miulla terkkari laskeskeli viime neuvolassa, että edellisten synnytysten kestojen mukaan tämä syntyy tyyliin "nyt on pakko ponnistaa", ilman varoitteluja! Ja edellisessä vedet meni noin 10 min ennen kuin muksu oli sylissä eli eipä paljon auta jäädä vesien menoa odottelemaan tälläkään kertaa... Yleensä synnytyksen kesto lyhenee seuraavissa raskauksissa (jostain luin, että edellinen puoliksi ois jonkinlainen karhea arvio), mutta loppujen lopuksi se on aina yksilöllistä. Turha sitä on etukäteen stressata, kun se lapsi syntyy kuitenkin juuri silloin, kun sen aika on. Ja heiree, yritä ajatella positiivisesti: Jos ei sairaalaan kerkeä, niin kotisynnytyksethän on nyt maailmalla muodissa! ;) (joo, helppo vitsailla, kun on lähes 100 varma, että meillä ambulanssia tilataan ja hyvä jos ehtii sekään...)

Tosin eihän miun tarvitse synnytystä edes panikoida, kun viime yönä näin unen: meidän _poika_ syntyy 16.7. klo 16.20. ;) Ja ristiäisetkin ehdittiin pitää vielä samassa unessa. Etunimi oli se, mitä suunniteltu olikin, mutta muut nimet olivat aika mielenkiintoisia, samoin kummivalinnat... Söpö pallero tuo kyllä oli: aika paljon siskonsa näköinen, mutta jotain omaa kuitenkin. :) Niin, ja eihän meidän tarvitse sukupuoltakaan kysellä, kun tuokin jo selvisi unessa. ;) Onneksi ei ole tarvinnut vielä tuollaisia painajaisia nähdä niin kuin heiree, hui!

Miulla on nyt kolmannessa raskaudessa neuvolakäyntejä tosin harvoin. Seuraavan kerran menen terkkarille 2kk päästä ja silloin saankin jo äitiysavustuspaperit, kääk! Kuukauden päästä on tosin se rakenneultra. En tiedä, onko tuo nyt yhtenäistämisen takia, paikkakuntakohtaista vai mitä, mutta edellisissä raskauksissa muistelisin ravanneeni useammin neuvolassa, esikoisen kanssa varsinkin!

Voimia Helmielle ja muille migreenistä kärsiville! Toivotaan, että ne päänsäryt vähenevät raskauden edetessä.

Pistiina 13+3

huh, oon aivan poikki!
parkkeerasin just tytön tonne terassille jatkaa uniaan kun ollaan karattu viimiset melkein 4 tuntia kaupungilla. no mies kävi kyllä tarjoomassa meille hampurilaiset töihin mennessään niin pidettiin me pieni leikki+ruokatauko siinä ostostelun lomassa:)
toisin kuin yleensä, löysin vaikka mitä kivaa. (naapuri katto vähän huvittuneena kun rahustin rattaiden ja 7 ostoskassin kanssa linkkapysäkiltä.) löysin jopa niitä treenitoppeja, en tosin mitään äitiysmallia mut nyt on tosi hyvin kaupoissa niitä tosi pitkiä toppeja niin nehän ajaa hyvin saman asian.
äitiysuikkarit oli myös ostoslistalla mut en löytäny, eli täytyy varmaa tilata ne jostain nettiputiikista. olisko ideoita mistä?
katselin tytölle vaatteita ostaessani ohimennen niitä 50 senttisiä ihanuuksia ja sain ihan mielettömän herkkiskohtauksen ja meinasin alkaa parkumaan. saadaanko me tosiaan ostaa kohta niin pikkuisia vaatteita!
mun tyttö synty myös käynnistyksellä 41+6, synnytys kesti 3h26min eli ei kovin pitkä ensimmäiseks synnytykseks.

Hei taas! heiree tuossa kyseli aikooko joku lapsen sukupuolta tiedustella. Itse ennen raskautta ajattelin etten ikinä sellaista etukäteen tiedustelisi, mutta nyt en sitten meinaa malttaa odottaa rakenneultraan kuullakseni ovatko aavistuksemme pojasta osuneet oikeaan. Näin se muuttuu ihmisen mieli. Jostain syystä tuntuu että kaiken mahdollisen tiedon haluan lapsukaisestani heti kun vain voin sen saada. No juu, en ole vieläkään oppinut suhtautumaan raskauteen järkevästi joten edelleen tuntuu että aika ei kulu millään. Lasken koko ajan päiviä ja asetan virstanpylväitä matkan varrelle. Sinänsä vähän typerääkin nyt kun voisi hiljalleen keskiraskauden ollessa aluillaan keskittyä muuhunkin kuin pahoinvointiin ja itsensä tarkkailuun. Väsymys on vieläkin oireena, mutta muuten alkaa olla fyysisesti parempi olo. Henkinen puoli onkin sitten sitä navan kaivelua, eli miksi maha ei kasva ja miksi se on kasvanut vain niin hassusti että näytän lihoneelta enkä raskaanaolevalta ja mitä jos joku huomaa vauvamasuni ja onko se sitten hyvä vai huono asia...tämä turhuuksien lista jatkuu sitten loputtomiin :) Onneksi välillä osaa nauraakin itselleen.

Onkos muuten teillä muilla ollut sellaista tunnetta että iltaisin iskee kamala turvotus? En tiedä kuvittelenko tämän, mutta tuntuu että iltaisin turpoan ja turpoan eiätkä vaattet enää sovi. Paljon oli taas kirjoituksia joihin piti vastailla, mutta enhän nyt niitä sitten muista. Huomenna sitten virkeämpänä.

mulla kanssa palannut oireet..pääkipu,joka lamaannuttaa täysin..väsymys; menin eilen nukkumaan yhdeksältä..kaikki ällöttää..

no,lähdetään pojan ja koiran kanssa ulos,kun niin mahtava keli..

Onko keskustelu siirtynyt jonnekin, vai muuten vaan hiljaista? En ainakaan löytänyt mitään uutta ketjua heinäkuisille.

tomie: Mulle on käymässä samalla tavalla, olin aina ennen ajatellut että on luonnollisempaa tietää sukupuoli vasta syntymän jälkeen, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että sen haluaa rakenneultrassa saada tietää, jos mahdollista.

Tää ainakin ilmoittautuu! Viime viikon räkätauti vei voimat niin, ettei enää koneelle jaksanut raahautua. Nyt pahin on toivottavasti jo ohi ja enää on vain tämä tukkoinen olo ja ajoittaiset yskänpuuskat jäljellä... Yskä vihloo kivasti vatsassa ja sen myötä (tai varmaan muutenkin) on supparit tulleet kiusaksi. Ei mitään kipeitä, mutta ärsyttävää, kun jo nyt alkoivat...

mimi#: Mie ostin aikanaan ihan H&M:ltä äitiysuimapuvun. Ei maailman kaunein, mutta vältti mainiosti ne pari kertaa, mitä uimassa kävin sen raskauden aikana.

Minkä kokoisia lapsenne ovat olleet syntyessään? Mietin vaan tuota, kun moni niitä 50-senttisiä vaatteita ihastelee (no, niin kyllä miekin...). Meillä poitsu oli ekassa neuvolassa pariviikkoisena jo 56 cm, joten tällekään tuskin tulee mitään alle 60-senttistä ostettua. Jos tämä sitten on ihan kirppu, niin haetaan kotimatkalla sairaalasta niitä 50 cm vaatteita iso pino. ;)

Tomie: Miulla on myös tuota iltaturvotusta. Pitäisi olla aamu- ja iltavaatteet erikseen. ;) Tosin johtunee osittain siitäkin, että myös ummetus on alkanut vaivata. Pitäisi kai kammeta itsensä liikkeelle ja lopettaa tämä makoilu...

Niin, Tomie! Ootko kirjoittanut odotuspäiväkirjaa? Jos tuntuu, ettei aika kulu, niin siihen saa mukavasti aikaa menemään ja saa samalla pohtia kaikkia oireita ja raskauden etenemistä! :) Ja ekan kanssa sitä vielä ehtii, seuraavien kanssa vähän heikommin. ;)

Pistiina 14+0 (taas uudella viikolla... kamalan nopeasti menee aika, apua!)

hiljaista on ollut juu... tämäkään ei ole jaksanut sen kummemmin kirjotella..
Täällä aamulaatat jatkuvat arjen myötä... viikonloppusin ei tarvi oksuta... eli möykky varmaan tahtois nukkua hieman pidempään.. :)
En ole mikään karkinsyöjä ihminen ja nyt kun makuunissa tuli käytyä niin ostin vaan niitä kirpeitä karkkeja ja muita omia lemppareita ja nyt toista päivää näistä nautin.. :)

Mun kaveri laitto aamulla viestiä että varmaan pitäis koht synnärille lähtee, yöllä oli menny vedet ja koko päivän oon oottanu kuulumisia, mut vieläkään ei kuulu mitn. Pitkä synnytys tai sitten koko perhe lepäilee ennen ilmottamisia.. en vaan malttais odottaa.. :) täytyy vaan toivoa että kaikki on mennyt/menee hyvin..

Mi-iu rv16+6

Kiitos Pistiina vinkistä, eipä ole mielessä moinen päiväkirja-ajatus käväissytkään. Voisi olla varmasti ihan hyvä johonkin purkaa tätä loputonta itsensä tarkkailua :)
Nyt olen kyllä jo varma että masu on kasvanut vähän :)
Kuulun niihin onnekkaisiin jotka ovat saaneeet välttyä päänsäryiltä joten olo alkaa olla hiljalleen parempi kun ei tosiaan ole enää oksettanutkaan. Se iltaturvotus on kyllä hassua, aivan kuin olisi eri kehossa aamuun verrattuna. Kotona vain lökövaatteissa vanuilen, ei onneksi kauhiasti iltamenoja ole :)

Minä alotin työt sairasloman ja sitä edeltäneen äitiysloman jäljiltä lauantaina. Olen aivan puhki. Tuntuu, ettei minusta saa irti enää yhtään mitään.
Huomis aamuna on vihdoinkin se toinen neuvolakäynti ja saan kuulla sydänäänet. Jospa se sais taas jaksamaan paremmin.
Kirjoittelen neuvola kuulumiset kunhan kerkeän ja jaksan.

Hyviä vointeja kaikille!

iltaa kaikille!
mulla oli tuota iltaturvotusta pahiten ihan ensimmäisillä viikoilla, mut kyllä mullakin maha pienempi aamulla on mitä illalla.
tomie:kirjoita ihmeessä päiväkirjaa. mun kaveri on saanut paljon helpotusta huoliinsa nyt toista odottaessaan kun on voinut lukea että millaisia oireita esikoisen odotusaikana oli milläkin viikolla. ja muutenkin on ihana lisä vaikkapa vauvakirjan väliin:)
pistiina: meillä ei 50 senttiset mahtuneet kuin 3-4viikkoa, mutta varsinkin bodyja meni silti päivässä aivan hirveesti. meen tyttö sai plutattua sen maidon kanssa joka kerta niin että paita oli märkänä meiltä molemmilta. kaverin vauva taas oli sellanen "sinappitykki" että puolpotkareita ja housuja pestiin joka päivä koneellinen.
toisaalta täytyy ottaa huomioon että meen typy syntyi talvella, pakkasta niihin aikoihin joka päivä 20 astetta. mitä ihmettä kesävauvoille puetaan? meidän vaunutkin on tosi lämpimät ja kaiken lisäksi tummat väriltään.
ai joo! toka neuvola oli nyt sit vihdoin tänään, kuulin jopa ainoension sykkeen:) syke oli siis 140, verenpaine hyvä, pissa ok, painoa on tullut alusta tähän päivään 600grammaa. eli kaikki ihan oolrait.
lennulle jaksamista töihin, seuraava äippäloma häämöttää jo:)
nyt täytyy painua petiin, musta on tullut kauhee yökukkuja. aamulla taas väsyttää...
öitä!