Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.7. Skumppa, vm-75, esikoinen
2.7 Roosa2, esikoinen, Kuopio
4.7. Bubona, esikko, Heinola
6.7. Heinämamma-08
8.7. Mi-iu, vm-85, Päijät-Häme
10.7 Pikkumyy28,esikko, Kainuu
10.7. Maru-maru, esikoinen, Rauma
10.7. Marion-79, esikoinen
11.7 mimi# pikkukakkonen (01/06)
12.7 hipsu, kakkonen (04/06 poika), Espoo
16.7. Aurea, vm- 76, esikoinen, Helsinki
16.7. Fantti*, vm-73, pikkukakkonen (11/06)
17.7. hipsu, pikkukakkonen
17.7. Anna81 , esikoinen
18.7. Bendie, vm -78, esikoinen, Joensuu
18.7. Lennu79, neljäs, pohjoinen
18.7. Helmie, kakkonen (05/06)
18.7. Karoliina75, esikoinen
21.7 Nonna32, esikoinen
23.7 Tomie, esikoinen
24.7. Lellu-79, pikkukakkonen (11/06), Turku
27.7. Heiree, pikkukakkonen (06/05), Seinäjoki
28.7. Pistiina, kolmas (12/03, 10/05)
31.7. Mame, kakkonen
??.7. Hansu80, pikkukakkonen (11/06)

Päivitelkäähän mieluiten uusimpaan listaan, niin pysyy muutkin päivitykset mukana! hipsun bongasin kahteen kertaan tästä listasta, Hansulta puuttuu päivämäärä ja jokunen uudempi päivitys on varmaan tehty tämänkin jälkeen, jotka siis eivät nyt enää näy... Tarkistakaa siis tietonne, kiitos!

Nipottaja-Pistiina ;)

Meillä juhlittu tänään juniorin 1-vuotis päivää. Huh, kun rankka päivä!

Eilen kävin hiv-testeissä ja siitä nyt muistona mustelma käsivarressa. Väsymys painaa kovasti päälle, joten täytyy selviytyä saunaan ja nukkumaan univelat taas pois.

moi!
Lueskelen innokkaasti ketjua, mutta on niin muuttokiireitä, että harvoin kerkiää kirjoitteleen. Saako udella onko ketään ketjuilijoita Joensuun suunnalta? sinne ollaan siis muuttamassa maaliskuun alussa heti enkä tiedä oikeen mitään äippäryhmiä, perhekahviloita tai mitän sieltä suunnalta.
mulla kävi niin, että just oli raskaus vähä liian pitkällä ekassa ultrassa, en siis päässyt tohon uuteen sikiöseulonta systeemiin. Nlan täti kyllä lohdutteli, ettei hätää kun "oot vielä niin nuori". No haloo, en nyt sanois kolmikymppistä "niin nuoreksi" kyllähän se riski alkaa jo sitten nousta. Mutta elellään uskossa, että kaikki on hyvin. Potkujakin tunsin taas viime päivinä viikkojen tauon jälkeen :)
Tsemppiä ja jaksamista Roosalle ja muille, joilla on huolta, toivotaan, että kaikki menee hyvin. Nyt pitää taas jatkaa pakkaushommia kun poju on isin kanssa ulkona.

Jopas täällä on sattunut ja tapahtunut paljon! Paljon voimia Pistiinalle ja heireelle! Ja muille myös!

Minä en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä, hyvä kun sydänäänet löytys just ja just perjantaina (syke 157), luultavasti istukka edessä sanoi terkkari. Mutta muita vaivoja on tullut! Naurettiin miehen kanssa, että eikö se toinen kolmannes pitänyt olla se helppo vaihe... Eli pissa ei tullut mm eilen ulos yön jälkeen, joten eikun sairaalaan ja katetri sisään. Viime yönä sitten kävin tunnin välein, piti nähtävästi rakon paremmin toiminnassa kun tänään sai kaikki ulos... Plus, että pyörryin romanttisesti miehen käsiin aamukävelyllä... Sellasta.

Aurea 14+3

Täällä on tosiaan tapahtunut! Itse olen vaan taustaillut, kun ei ole ollut tarpeeksi aikaa kirjoitella...muka. Ja olen päässyt näköjään suorastaan hävettävän helpolla tämän raskauden kanssa, ainakin fyysisellä puolella. Oireita kun ei edelleenkään juuri ole. Henkisellä puolella taas... :) hmmm, pata jumissa mietin ja vatvon asioita ja kehittelen pelkoja. Osaisipa sitä vaan rauhoittua, mutta kun ei.
Että voimia vaan kovasti teille joilla oikeasti on aihetta murehtia.

Marionin viestistä bongailin huolta runsaasta valkkarivuodosta. Tähän voin kyllä yhtyä! Mulla myös ja tod. paljon. Välillä oikein säikähdän, kun pöksyihin "lorahtaa" ja joudun käydä veskissä katsomassa, ettei vaan tullut mitään muuta tuotetta ;) Neuvolan täti sanoi, ettei kannata huolestua, että kuuluu asiaan ja on kohdun tapa puhdistautua ettei mitkään pöpöt pääse asettumaan.

En muista oliko tässä ketjussa vai jossain muussa lukemassani, keskustelua belly belteistä? Joku oli ostanut mielestään edullisen Kampin Bebesistä 19e. Tein itse löydön H&M:stä jossa maksoi 2 pack (pakkauksessa musta ja valkoinen) 7,90e!! Tiedä sitten tuosta laadusta, mutta mulle olivat ainakin välttäviä ja niillä saan hyvin jatkoaikaa matalavyötäröisille farkuille, jotka ei enää mahdu jalkaan ilman kun että jättää ylänapin auki. Nyt vaan bellybelt vähän ryppyyn ja siihen vyötärön/lantion päälle ja näyttää niinkuin olisi vaan pitkähkö t-paita päällyspaidan alla.

Skumppa (ens vkolla rv 17)

Roosn kuulumisia kaipailisin, miten olet jaksellut, miten olet toimenpiteestä toipunut?? Kovasti voimia sinulle.

Itse oksennan edelleen päivittäin n. 2-3 kertaa, no onneksi tämä vatsatauti loppuu viimesitään heinäkuussa. Taitaa olla neuvolantädin mukaan kun on 2 istukkaa on tuplahormonit ja olo sen mukainen!!! Jippii!!!

Hyvää vointia kaikille ja viikonalkua.

Härkä81 rv 14+2

Hei!

Onko kellään kokemusta vaipattomuudesta??

Olen joskus kuullut asiasta, ja ihmetellyt että miten se on muka mahdollista! Eilen lueskelin aiheesta netissä, ja tuntuu kiinnostavalta ja järkevältä vaihtoehdolta. Varmaankin hankin lisätietoa ja kokeilen kun vauva on syntynyt. Olin ajatellut käyttää kestovaippoja, mutta tämä tuntuu vielä luonnonmukaisemmalta vahtoehdolta. En tiedä vielä miten tuleva isi suhtautuu asiaan, en ollut kestovaippajutustakaan ehtinyt vielä puhumaan hänelle. :O)

maanantaita!

viikonloppuna käytiin näyttämässä isälleni ja vaimolleen ultrakuvia..niillä meni hetki tajuta mistä on kyse..mutta oli vaari onnellinen..

itse myös uskon että on aika pieni todennäköisyys saada toinenkin vammainen lapsi, vaikka meidän poikaa ajatellen ollaan päästy turhankin helpolla,kun ei ole ollut sydänvikoja tai muuta..suoli on pitänyt kerran leikata..kumminkin sitä huolehtii..
ja jos pitäisi noista kystista huolestua olisivat varmaan laittaneet seurantaan..

paino on meidän puntarin mukaan noussut 3 kiloa..mutta niin se näytti viime neuvolan aikaan samaa ja nlan puntarin mukaan paino olisi noussut 600grammaa..odotan innolla mitä se näyttää keskiviikkona..

onko kellään muulla hirvittävää kutinaa...?koko keho kutisee kuin makaisi kuusen oksien päällä..sellaista pistelevää...

no,päivänjatkoja.. heiree 13+1

Moi taas! Sellasta olisin kysellyt, että onko muilla ollut järkyttäviä jysäreitä? Ja migreenistä ei ole kyse, kun ei ole sitä koskaan ollut eikä mitään siihen liityviä oireita päänsärkyyn liity. Siis muuten vaan päätä särkee ja kovaa ja useamman päivän. Heräsin viime yönä päänsärkyyn. Pracetamol auttoi hetkellisesti mutta esim. tänään ei mitään vaikutusta... Särky on enemmänkin silmien takana, otsalohkossa ja välillä säteilee koko päähän. Tänään särkyyn on tullut mukaan niskahartiapäänsärky. Tietenkin jännitän alitajuisesti ja kohta on varmaan niska jumissa.. Verenpaineet on ok,eli sekää ei selitä. No, huomen lääkärisedän juttusille, katsotaan mitä se sanoo...

Nonna32, mulla oli ykköstä odottaessa paljon pahoja päänsärkyjä just viikoilla 13-20. Välillä auttoi Paracetamol mutta kyllä Panacod oli todellinen helpoitus. Sitähän se lääkärikin sinulle varmaan tarjoaa. Se helpottaa niihin hartiasärkyihin myös.

Härkä täällä jo kaipailikin ,heipä hei. Kävin tänään lääkärissä ja kaikki näyttäs olevan hyvin , vielä molemmat mukana . Sairasloma jatkui vielä kuukauden kun mulla on ollut noita supisteluja jonkin verran niitä oli jo ennen toimenpidettäkin mutta nyt niihin suhtaudutaan hiukan vakavammin joten makoilu hommiks meni olisi kirjottanut kyllä äitiysloman alkuun asti jo sairasloman mutta sanoin että ei vielä katotaanhan miten menee jotenkin tuntuu että sinne on niin pitkä aika vielä.
Roosa2 rv 16+5

Oottepas olleet ahkeria kirjoittajia! Voimia kaikille erinäisten raskausoireiden kanssa taisteleville!

hipsu: Miulla on ikää 27v ja neuvolantäti sanoi tuosta kaksoisseulan tuloksesta, että "kun siulla tuota ikääkin on" että onnea vaan, että niin nuorelta näytät! ;) Luultavasti kaikki on kunnossa, jos ei ultrassakaan mitään ihmeitä näkynyt. Eihän tuolla verikokeella saa muuta tietää kuin sen suhdeluvun ja ainakin mie olisin tullut vallan mainosti toimeen ilman sitäkin...

Skumppa: Tuo Bebesin Belly Belt lienee sitä uutta Combo Kit -mallia, mutta uskon, että H&M:n vastaavalla pärjää ihan yhtä lailla. Miulla on tuo Combo (laiskana en jaksanut lähteä muksujen kanssa kaupoilla juoksemaan, vaan tilasin suoraan netistä) ja kyllähän tuo aika laadukkaalta peliltä vaikuttaa. Ainakin pitäisi olla ihan hyvä jälleenmyyntiarvo. :)

maru-maru: Kyllähän se vaipattomuuskin onnistuu, mutta käytännön pakosta eli Suomen sääoloista johtuen moni käyttää siinä sivussa kestovaippoja (kertakäyttöiset kun ei oikein istu tuohon ideologiaan). Moni tuttu on VVV:tä käyttänyt ja muksut on käytännössä olleet vaipatta niin kauan kuin peppu paljaana tarkenee (tai halkiohousuissa). Aina ei tietysti jaksa olla haukkana kyttäämässä vihjeitä vessahädästä ja vahinkoja sattuu, mutta jos sen kanssa pystyy elämään, niin kannattaa kokeilla. Yahoolta löytyy lista nimellä Vaipattomuus, jossa konkarit osaa kertoa enemmän, suosittelen tutustumaan! :)

heiree: Miulla on kutina iskenyt joka raskaudessa. Ei siis ole ollut mitään sen kummempaa syytä, mutta atoopikkona kai reagoin raskauteen niin (ihan niin kuin joka vuosi talvipakkasiinkin). Perusvoiteilla yleensä pärjää ja kortisonilla sitten, jos ei perusrasvat riitä. Tosin kortisoniakaan ei saa raskausaikana käyttää suurille alueille... Mistään hepatoosista tuskin tässä vaiheessa raskautta on kyse, mutta kannattaa käydä lääkärissä, niin saat ainakin sopivat rasvat/lääkkeet, jolla tuon saa kuriin.

Ja sitten omaa napaa: Terveisiä neuvolasta! Kuulin nyt pikkuisen sykkeet ekan kerran ja voimakkaana ne kuuluivatkin. :) Syke oli 150 eli eiköhän tuo ihan hyvin voiva pienokainen ole. "Potkujakin" on taas pariin otteeseen tuntunut. :) Käytiin terkkarin kanssa mielenkiintoinen keskustelu synnytyksestä. Alkoi jo naurattaa, kun täti niin tosissaan selitti, miten isä ottaa sitten sen lapsen vaan vastaan, jos ei sairaalaan ehditä ja asettaa äidin rinnalle ja laittaa puhtaita pyyhkeitä päälle, ettei vastasyntyneelle tule kylmä - kunnes tajusi, että se muksuhan syntyy vasta kesällä! :D Ja tosi ajankohtaiset keskustelut, mutta ainakin hauskaa oli! :D Meillä muuten päätettiin olla menemättä siihen punktioon ja ottaa vastaan sellainen lapsi kuin meille annetaan. Rakenneultra sovittiin jo rv 18. Viiden viikon päästä sitten ollaan toivottavasti fiksumpia...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja toivottavasti parempaa vointia!

Pistiina 13+0

heip!!

Täällä kans yks jolla on päänsärkyjä.. alussa oli varmaan joka päivä ja just otsalohkossa että kylmä ja kuuma sattui vielä enemmän.. panadolit ei oo pahemmin auttanu ja nyt on jo vähän helpompaa (tosin taas särkee..)

Laatta lens taas tänä aamuna oikein urakalla.. eli siitä ei siis ole päästy eroon.. oli vaan muutaman päivän tauko tossa jossain välissä..

Nyt ei pysty kirjottamaan enempää tässä säryssä...

Mi-iu rv 15+6

Moi! Täällä kans yks päänsärystä kärsijä liittyy joukkoon. Oli tässä jo parin viikon taukokokin mutta nyt on taas särkenyt monena päivänä. Kuinka usein noita särkylääkkeitä uskaltaa auttaa? Panadol ei usein auta, Panacodiakin mulla on mutta jotenkin en uskalla sitä ottaa kuin hätätapauksessa, sillä kyllä kivut lähtee ja puolikas tablettikin riittää. Jotenkin tulee huono omatunto kun pitäää lääkettä ottaa mutta ilman sitäkään ei selvidy kun on kuitenkin tuo esikoinen hoidettava eikä koko aikaa voi levätä.

Mäkin ostin joku viikko sitten bellybeltin mutta en ole saanut sitä oikein toimimaan. Varmaan siirryn kohta kokonaan äippävaatteisiin, nyt olen pärjännyt yksillä matalanmallisilla äippä housuilla kun loput vaatteet on mun lapsuudenkodissa jonne mennään onneks kuukauden päästä. Kotiäitinä kun noita parempia vaatteita ei niin kauheasti tarvi. Kuukauden päästä ei varmaan kyllä enää mitkään tavalliset mahdu päälle!

Varasimme eilen matka keski-eurooppaan toukokuuksi, silloin olis viikkoja kasassa 29. Täytyy toivoa ettei mitään ennenaikaisia suppareita tulisi ettei tarttis matkaa perua. Jätetään silloin esikoinen hoitoon ja mennään kaveriporukalla nauttimaan pitkästä viikonlopusta.

Mulle iski nyt sitten kanssa sama flunssa josta esikoinen just parantui. Päätä särkee tosi kovaa ja kurkku on kipeä. Onneks miehellä huomenna vapaata että saa vähän huilia.

t: Lellu rv 13+4

Huomenta vaan kaikille.

Mulla oli kans jossain vaiheessa noita päänsärkyjä, huomasin että jos en päivän aikana yhtään käynyt ulkoilemassa ni heti rupes jomottamaan. Mulla onneks ne ei oo ollu niin kauheen kovia, että pitäs lääkettä ottaa, tosin en yleensä muutenkaan ikinä syö mitään lääkkeitä vaikka miten koskis (ehkä jopa vähän typerääkin turha kärvistely).

Mua tässä taas ihmetyttää ja epäilyttää kaikenmaailman asiat valkovuodosta vatsakipuihin, että minkäläisesta vuodosta on syytä ottaa yhteys lääkäriin, vai kelle sitä edes pitää soitella... oon siis niin pihalla kaikesta, kun ei siel neuvolassakaan oo kauheen hyvin osattu tämmöstä ensikertalaista neuvoa missään asioissa ja eihän sitä hyvänen aika osaa itsekään etukäteen kysellä semmosista asioista mistä ei edes vielä mitään tiedä. Ja siis miltä tuntuu supistelut? Mulla on nimittäin ollut outoja tuntemuksia vatsassa ja nivusissa täs parin viikon verran, ei sitä samaa vihlomista mitä oli ihan alussa, vaan semmosta outoa, ei satu, mut ei nyt niin kauheen hyvältäkään tunnu. Ja öisinkin tuntuu oudolle... Ni nythän miä tietysti mietin että onko tämmönen normaalia, vai ei... plääh, aivot pitäs kyllä saada nyt narikkaan ja äkkiä!!!

Ja pakkohan täs on vissiin työtkin alottaa, pitkä päivä edessä toimistossa, hyvää päivän jatkoa kaikille ja voimia ja tsemppiä,

Turhan(ko?) valittelija Anna81, 14+5

Alkuperäinen kirjoittaja Aurea76:
Eli pissa ei tullut mm eilen ulos yön jälkeen, joten eikun sairaalaan ja katetri sisään. Viime yönä sitten kävin tunnin välein, piti nähtävästi rakon paremmin toiminnassa kun tänään sai kaikki ulos... Plus, että pyörryin romanttisesti miehen käsiin aamukävelyllä... Sellasta.
Aurea 14+3

Ei hyvä. Meilläpäin on ollut samaa trubeelia noiden pissa-asioiden kanssa, välillä ei rakko tyhjene ja välillä tyhjenee niin, että reilut Tenat saa olla jos meinaa että ei ole housut aamulla märät... *blush* En kyllä ilkeä kellekään kertoa oikeaa identiteettiäni näiden tarinoiden jälkeen. Tämän lisäksi tuhruilu jatkuu, onko kellään muulla aamuisin ruskeaa evästä? Nyt en anna enää kertaakaan vuotaa kunnolla, vaan ajan heti polille.

Sykettä kohottavan kamalia painajaisia olen kokenut viime aikoina täysin sekalaisista aiheista. Unet ovat olleet muutenkin aivan uskomattomia, olin mm. Peter Franzenin tyttöystävä ja sillä perskuleella olikin jo vaimo ja ero meneillään!

Viikot etenee nopsasti ja vatsaa ei edelleenkään merkittävästi ole... Niskaturvotusta joku kyseli, meillä oli 0,6 mm eli lienee ihan ok. Etsin tummansinisiä suoria housuja edelleen töihin enkä todellakaan ole löytänyt. Henkalta ja Maukalta ostin periaatteitteni vastaisesti "Made in Halpatuotanto"-housut, mutta nyt on farkut tilauksessa. Toistaiseksi nappi sopii kiinni kiikun kaakun, mitenkä teillä muilla vaikuttaa että turvottu on ylen äijän?!

Anna81, sulla saattaa olla noita ennakko supistuksia , mullakin niitä on ja siksipä olen nyt sairaslomalla kun eilen ultrassa lääkäri totesi että aika pinkeenä maha on ilmeisesti juuri tuosta supistelusta. Mulla saattaa käydä niin että sairasloma jatkuu synnytykseen asti jos vaan mitään ylimäärästä huomataan nyt kun se osakeskeytys on tehty niin kuulemma mitään riskiä ei oteta.
Eilisen ultran jälkeen tämä meidän matkalainen sai jo kutsumanimen , Nöpö, oli sitten todella sulosen näkönen kun ultrassa maiskutteli suutaan taisi olla kaverilla juuri lounasaika kun häntä tutkailimme, pikkusella kaikki hyvin lääkäri jo vähän tarkkaili ennen sitä rakenneultraa painoakin jo oli 180g.
Niin kaikki oli siis hyvin nyt mutta silti pieni huoli jos jotain komplikaatioita vielä tulee kun se toinenkin sikiö on vielä kyydissä. Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin ,ei minua peloita jos joutuu synnyttämään aikaisemminkin mutta kunhan nyt senverran päästään eteenpäin että nöpöllä on mahdollisuus selvitä.
Roosa2+Nöpö rv16+6

Roosa: Onko teilläpäin 4D ultra käytössä, vai näkyykö tavallisessa ultrassa jo tässä vaiheessa suun maiskuttelut ym. niin tarkasti? Itsellä neuvola perjantaina ja toivon kuulevani sydänäänet ekaa kertaa, saisi taas vahvistuksen, että hengissä ollaan. Ultra on sitten parin viikon päästä.

Onko joku muu käynyt 4D ultlrassa? Millaista oli? (Meillä tavallinen ultra.)

maru-maru 15+5

moi!
Olipas paljon tekstiä, montaa asiaa piti kommentoida, nyt en muista yhtäkään.. joo, tuo ikäasia, 31 siis täytän maaliskuussa enkä kyllä mielestäni oo mikään nuori kakkosoottelija. Ei ota neuvolan tätskän ajatuksista selkoo ja mulle on kyllä parempi etten saa mitää riskilukuja kun muutenkin on tuota taipumusta turhaan stressaamiseen. Parempi näin.
Mulla oli päänsärkyä sillon ekalla kolmanneksella, mutta ei niin pahaa että olis ees tarvinut ottaa lääkkeitä. Nyt sekin on poissa. Joku kirjoitti unista, aivan hulluja unia täälläkin! muistan kyllä esikonkin kanssa nähneeni ihan ihme unia, kuulunee asiaan.
joo pitää taas koittaa pakata, kun poju nukkuu. hyviä vointeja kaikille!

Nyt on aivan pakko purkautua, sellaisille jotka ymmärtävät mitä tarkoitan.

Tänä aamuna oli ensimmäinen neuvola lääkäri, täällä ei siis lääkäriä np ultran yhteydessä vaan neuvolassa erikseen. Oli nuori noin 25 v nainen, todella tyly ja kylmä, ajat 30 min myöh kun oli surffaillut netissä!!!!!!!!!!!. Sisätutkimus ok, eihän se koskaan ole kivaa, mutta sydänäänten kuuntelun suhteen, löysi heti yhden sykkeen ja lopetti siihen, kysyin 3 kertaa miksi ei jatka ja etsi toisen vauvan sykettä, ei kuulemm tarvetta koska varmistus saatu sille "että edes yksi on hengissä". Odottele rakenneultraan, siellä se viimein selviää onko molemmat tai kumpikaan hengissä".

Mä ajattelin ettei voi olla totta, aivan uskomaton tyyppi. Kun kerroin tästä terveydenhoitojalle, jota ei aina niin kiinnosta, hän sanoi ettei halua kuunnella nyt doplerilla ettei lääkäri pahastu!!!!!!!!!!! Katsellaan sit 4vkn päästä neuvolassa. Lähdin kiireellä kotiin kun mies myöh töistä ja esikoisen kanssa kotona, sit tuli niin kauhea olo ja itkin varmaan tunnin. vieläkin kun ajattelen aamua, tulee paha mieli. Onneksi sain puhelun läpi äitiyspolille ja juttelin ihanan osastonhoitajan kanssa 30min ja hän oli sitä mieltä että tuollaisessa voi olla kyseessä hoitovirhekin, ei saisi tapahtua, ja sanoi jos oikeun askarruttaa voin mennä polille ja katsotaan sitten... Aivan kamalia tyyppejä on töissä ammateissa joissa inhimillisyys ei olisi pahitteeksi.

Anteeksi oma napa, oli vain pakko kertoa jollekin, mies myös aivan raivona kun kerroin.

Esikoista odottaessa mulla alkoi supistelut jo vklla 14, sellainen pinkeä kovettunut maha, ei niinkään sattunut, mutta kiristi. lääkäri tuolloin varmisti että kyse on supistelusta, ei kuulemma vaarallista ellei kipeää. Ja tietenkin rasitusta olisi hyvä välttää parhaansa mukaan. Jotenkin tuntuu että odotusaikana aina vuotaa jotain jostain pääsät, ilmeisesti aika normaalia, valkovuodot ym,. Veriset vuodot tulisi kait aina tsekkauttaa (tulehdusriski).

Esikoista ododttaessa turussa meillä oli ihana neuvolantäti ja lääkärit ym. Nyt täällä uudella paikkakunnalla jotenkin tuntuu ettei asiat pelaa samalla tavalla, välillä on ikävä tuttuun ja turvalliseen........ Noh kaitpa tää tästä, hormoni myskyjä kait??

Vois otta uuden nimimerkin hormoonihirviö!!!

P.S. Roosalta piti kysyä, kun sinulle tehtiin istukkapunktio tehtiinkö se molemmille sikiöille vai vain sikiölle jolla niskaturvotusta??

Tutulta kuulostaa monen huolet ja oireet. Minullakin on alkanut olemaan paansarkya silloin talloin. Tuo satunnainen paansarky alkoi noin viikolla 14 ja nyt on menossa viikko 16. Sunnuntaina oli aikamoinen jysari. Minulla ei ollut kotona mitaan sarkylaakettakaan, kun en ikina sarkylaakkeita syo. Ei ole tarkoitus "kehua", mutta en vain ole sattunut tarvitsemaan vuosikausiin yhtaan sarkylaaketta. Toki jos oikein koskisi, laakkeen ottaisin. Nyt sarky alkaa olla laaketta vaativaa. Mutta inhoan menna taalla apteekkiin, kun ihan kaikki pitaa pyytaa tiskin takaa ja vieraalla kielella. Mutta pakko kait se on pian apteekkiin uskaltautua.

Minulla on myos tuota valkovuotoa. Niin kuin joku taalla mainitsikin, se lorahtaa niin, etta taytyy menna vessaan katsomaan, ettei tullut muutakin. Mulle on kaynyt noin tosi monta kertaa, varsinkin lenkilla ja koulumatkoilla. Kavin otattamassa tulehduskokeetkin viikko sitten, mutta viela ei ole laakari soittanut vastauksia. Luulin tulehdukseksi, koska pissatessa tuntui oudolta ja mun mielesta vessaan jai paha haju leijumaan. Mutta ilmeisesti omituiset pissatuntemuksetkin voi olla normaaleja. Ehka olin syonyt jotain sellaista, mista paha haju tuli, koska nyt sita ei enaa ole.

Ja kaikenlaisia pienia jomotuksia on alkanut olemaan nivusten tienoilla ja hapyluussa. Ihan niinkuin joku sanoi, ettei satu, mutta ei kivaltakaan tunnu.

Ja unet on taallakin aivan hurjia ja hulluja. Viikonloppuna oli kenties elamani "rajuin" seksiuni, joka tuntui kestavan ja kestavan ja menevan yha hullummaksi. Heratessa meni jopa vahan aikaa tajuta, ettei uni ollutkaan totta. Yksi yo mulla oli uni, etta olin katsomassa tahdotko miljonaariksi-kuvauksia, ja sitten siella katsomossa aloin yhtakkia nayttamaan muille ultrakuvia, vauvan vaatteita, rasvoja, tena-vaippoja (!) yms..ja sitten tajusin, etta olen televisiossa.

Minulla on myos ollut tuota kutinaakin lahiviikkoina. Se on enemmankin sellaista sisaista kutinaa, ei niinkaan ihosta johtuvaa. Toisin sanoen rasva ei auta siihen mitaan vaan kutina tuntuu "ihon alla". Tuosta mainitsin viimeksi laakarille, mutta ei ollut huolissaan ja verikokeet oli ok. Joten kaipa kutinakin on normaalia.

marion ja toukka 15+6 tai 15+5 (en muista kumpi)

No hei Härkä , mulle tehtiin istukkabiopsia ja se tehtiin vain sille sikiölle jolla oli turvotusta enemmän ei ollut kuulemma tarvetta tehdä toiselle kun siellä näytti kaikki olevan kunnossa ja näin vältyttiin suuremmilta riskeiltä ja tosiaan nyt toisella ultran mukaan kaikki hyvin.
Kyllä on ollut sulla hirveä lääkäri, kyllä minustakin täytyisi ehdottomasti molempien tilanne tarkastaa samallakertaa ei luulis niin kauvaa aikaa vievän, Jos mulla olisi nyt ollut tuommonen lääkäri niin olisin varmaan saanut hermoromahduksen ja hoitajakin on ollut todella empaattinen on kysellyt voinnista ja kannustanut ja neuvonut minne voi ottaa yhteyttä jos tulee hirveän paha olo ja sanoi että heille voi aina soittaa.
maru-maru,lääkärilläni on ihan tavallinen ultra mutta kun hän on erikoistunut sikiödiaknostiikkaan hänellä näkyy olevan todella hyvät laitteet ja kuvat ovat tosi selviä joten eilen näkyi jo tosi hienosti pikkuaivotkin kaverilla .

pistiina, mulla kyllä kieltämättä atopia välillä oirii, mutta ei ikinä näin..pitää hakea jotain super-rasvaa apteekista..

härälläpä ollut ikävä lääkäri :(.

mulla esikon odotuksen aikana alkoi migreeni oiria..mutta nyt ollut ihan normaalia päänsärkyä..liikkeellä ilmeisesti..?

mulla on jotain stressiperäistä sydämentykytystä..huomasin vain viikonloppuna kun hermostuin tosissani niin tuntui,kuin sydän olisi takonut rinnasta ulos..

oih,onneksi huomenna nla,niin saa valittaa joka vaivasta...