Pistiina ilmoittautuu pitkästä aikaa! Oon kyllä muiden kuulumisia pikaisesti käyny lueskelemassa, mutta kirjoittamaan asti en ole ehtinyt.
Nyt on vihdoin muutto saatu hoidettua alta ja joulukiireet samoin. Ja ihme kyllä, on pikkuinenkin kestänyt mukana, vaikka muuttopäivänä vuotoa alkoi olla jo uhkaavasti... Viikkoja on nyt 9+4 ja edelleen ällötys ja tajuton väsymys vaivaavat 24/7 sekä tietysti vatsanvihlomiset ajoittain. Miulla illat on kaikkein pahimpia pöntönhalailuaikoja, kuten edellisissäkin raskauksissa, joten isukki on saanut lomansa kunniaksi nukuttaa muksuja (täydellisesti ajoitettu loma!). No, kaippa tää tästä joskus helpottaa, toivottavasti! Edellisten kanssa pahoinvointi on loppunut klassisesti 12 viikon tienoilla, mutta väsymys sen sijaan on jatkunut anemiaväsymyksenä raskauden loppuun asti (toivottavasti ei tällä kertaa!). Eka neuvola oli just ennen joulua ja ultraus ois tiedossa 11. päivä. Koskaan aiemmissa raskauksissa en ole ollut näin epävarma pikkuisen olemassaolosta (eikä kyllä näin kurja olokaan!), mutta nyt se tunne alkaa jo helpottaa, kun eilen olin havaitsevinani hentoista liikettä!!! Esikoinen "potki" ekan kerran näillä viikoilla, joten ei olis mikään ihme, jos tämäkin... Kenellekään ei olla vielä kerrottu, eikä ole aikomustakaan kertoa ennen kuin on ultrassa käyty varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Itellä tahtoo välillä vähän usko horjua, jaksanko tosiaan kolmannen tuollaisen pikkuhuligaanin (2- ja 4-vuotiaat uhmikset ennestään), mutta oiskohan vaan tätä hormonimyllerrystä..?!! Itku on herkässä edelleen ja oudot ongelmat pyörii mielessä (kuten mm. synnytys!). Onko kukaan muu ehtinyt jo synnytystä panikoimaan??? Meilt on yli 40 kilsaa sairaalaan ja oon takuuvarma, että muksu syntyy matkalla. Edellisen kans matkaa oli vain muutaman kilsan verran ja tiukkaa teki sillonkin...
Roosa2: Yhdellä tutulla tehtiin jokunen aika sitten osakeskeytys (raskausviikkoja jo 20) ja heille sanottiin, että toisen keskenmenoriski ois ollu jotain 5-10%. Saivat kuitenkin ennen joulua ihan täysiaikaisen terveen tytön. Teillä on siis aika hyvät mahikset kuitenkin, kun viikkojakin on vähemmän eli luultavasti kaikki menee ihan hyvin ja kohta saatte keskittyä rauhassa yksisikiöiseen odotukseen. Tsemppiä!