Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonnii löytyihän se kohtu sieltä :) Kasvaneena ja jotain näkyi sisäpuolella,kone kuulemma rekisteröi sykettäkin välillä :D Toooosi pienihän se oli,eli voi olla vähän vähemmän viikkoja kuin mitä luultiin..No se varmistunee sitten toisessa ultrassa.Kumpa pysyisi matkassa <3

Ja sitä samaa toivon teille ihan kaikille *nyyh*

Nonnii löytyihän se kohtu sieltä :) Kasvaneena ja jotain näkyi sisäpuolella,kone kuulemma rekisteröi sykettäkin välillä :D Toooosi pienihän se oli,eli voi olla vähän vähemmän viikkoja kuin mitä luultiin..No se varmistunee sitten toisessa ultrassa.Kumpa pysyisi matkassa <3

Ja sitä samaa toivon teille ihan kaikille *nyyh*

Kivoja uutisia Sarah <3

Itellä jotenkin tuntuu, ettei oikein vieläkään uskalla olla raskaana. Oksentelen kyllä ja kaikki oireet on olemassa, mutta joku pelko on takaraivossa. Odottelen nyt vaan taas seuraavaa ultraa, jossa tarkistetaan taas et millä viikoilla mennään. Toivottavasti kaikki on hyvin. En ole edellisissä raskauksissa joutunut pohtimaan kertaakaan tällaisia asioita, joita nyt käyn läpi päivittäin.

Kaikille ihanaa joulunaikaa!

Hei!

Ajattelin liittyä mukaan ketjuun, vaikka vielä onkin kovin epäluuloinen olo. Viikkoja 9 tuli täyteen eilen ja olin alunperin ajatellut elellä täysin hiljaiseloa siihen saakka että tulee 3kk täyteen. Keskenmenoja kun on takana jo kolme. Ensimmäisessä neuvolassa on käyty ja ultra tulossa tammikuussa. Väsymys on ollut aivan kamalaa ja koko ajan on kylmä. Pahoinvointikin on kiusannut, joten aika lailla on joutunut töistäkin olemaan poissa. Toivottavasti alkaa nyt hiljallee rauhoittumaan :)

ihanaa sarah-82!
myös mulla on tuo samainen pelko lennu... yritän hokea itelleni sitä että kun ultrassa on havaittu sikiö ja syke, on keskenmenoriski pienempi. näin mulle sanoi siis varhaisultran tehnyt lääkäri. mut kun siit on niiiin kauan jo!
oireita ei oo paljoakaan, väsymys ja pahoinvointi alkaa vissii väistymään(kop kop), ja päätäkään ei oo nyt särkeny. vatsakaan ei erityisemmin oo turvottanu... kahvi ei kyllä vieläkään laske!
rinnat on lievästi arat ja ajoittain tulee ihan sellanen tunne et maito nousee!! sellanen ihme kihelmöinti nännien ympärille joka esikoisen imetysaikoina tarkotti aina sitä että kohta käynnistyy itsestään hervoton maitosuihku joka tuli yleensä liivisuojusten läpi... (joo, multa tuli sitä maitoa ihan riittämiin.) tulee tissiä puristamalla itseasiassa vieläkin vaikka esikoinen ens kuussa 2v ja imettäny en oo 9 kuukautee...
mulla on np-ultra uudenvuoden aattona! olis ollu niin kiva päästä sinne jo ennen joulua ni olis voinu kertoa sitte sukulaisille kun nähdään tässä joulupyhinä. mut ei voi mitään, paitsi et en kerro enää yhdellekkään ennen kun nään että onko siellä enää ketään.
oon joutunu kertoo jo kaikille töissä eikä se oo mikään pieni pulju.
no mutta nyt siivoomaan, "3 yötä jouluun on..."
mimi rv11+0(vissiin)

Se on kyllä jännä juttu,ei mullakaan esikoista odottaessa näin alkuvaiheessa ollut tämmöinen paniikki ja hätä ,vaan muistan etten uskaltanut oikein edes iloita asiasta ennen 12 rv:tä..

mimi:Mulla on ihan samat tuntemukset että kohta nousee maito,myös alamasua jomottaa välillä.Kai sitä on väsymystäkin,mutta ei sitä huomaa samallalailla kun on muutenkin koko ajan väsynyt,iltaan asti pitää puksuttaa täysillä ,mutta sit kun kaatuu sänkyyn,niin on hetkessä vintti pimeä ;)

Tomie tervetuloa mukaan :)

Kai sitä pitäisi pikkuhiljaa lähteä "maalle" joulun viettoon ja sulkea kone.Se olisi sitten Hyvät joulut kaikille ja Uusi vuosi ja uudet kujeet!

Palaillaan

Sarah 8+5

Pikakuulumisia... ens to eli 27.12 on ultra ja sitä kovasti odotan ja jännäilen. Pahoinvointia ja väsymystä ja mahan vihlomista on edelleen, muuten kaikki ok. :)

Rauhallista Joulua kaikille!

Istukkabiopsian tulos tulikin tosi nopeesti kun lääkäri soitti tänään, että toisella sikiöllä on downin syndrooma ja päädyimme siihen että osakeskeytys tehdään ja otamme riskin että toinenkin saattaa mennä kesken, mutta ainahan ei niin käy. Ensi torstaina jo papereiden allekirjoitus ja sitten odotellaan päätöstä joka tietenkin on tässä tapauksessa myönteinen ,keskeytys mahdollisemman aikaisin .
Roosa2 rv12.

Moi!

Hienoa uutisia Sarah!

Voi Roosa, kovasti voimia teille,varmaan rankka päätös, peukut nyt pystyyn että kaikki sujuisi lopulta hyvin!

Mulla on kans vähän samanlainen olo kuin monella täällä että olenkohan oikeasti raskaana. Nyt on väsymyskin väistynyt ja pahoinvointi on oikeastaan ainut oire. Täytyy vaan luottaa siihen että masussa olis jotain eloa ja oodotella tammikuun np-ultraa. Sinänsä hassua kun nyt jouluna pitäis asiasta kertoa joillekin sukulaisille ja itsellä tälläinen olo....

Toivotan teille kaikille oikein hyvää ja rauhalllista joulua!

Lellu rv 9+2

Roosa, onko sulla jo tietoa, miten osakeskytys tehdään? Se kuulostaa nimittäin todella hurjalta... Iso päätös, tsemppiä!

Jouluaattona aiotaan järjestää perheillemme kunnon jouluyllätys ja kertoa vauvasta, jännää! Rv on tosin vasta reilu 9, mutta nyt on kertomiseen niin hyvä tilaisuus,ettei voi jättää käyttämättä...

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille odottajille!

Nonna , mitään varmaa tietoa osakeskeytyksestä ja sen onnistumisesta ei ole vain se että sikiön sydämmeen työnnetään neula ja sydän pysäytetään syanidillä jos oikein muistan, mutta sitä en tiedä miten se sitten tulee pois sieltä ja tuleeko samalla myös toinen sikiö kun sekin mahdollisuus on vaikka ei tarkoitus . Tämä pohtiminen on aivan kamalaa, mutta elämä jatkuu tavalla tai toisella yhden lapsen kanssa tai lasta ei ollenkaan.

mitenkäs heinäkuisten joulut meni!?!?

täällä kerrottiin vauvasta ja sukulaiset oli onnessaan, tosin kyllä ne tais osa jo mahasta arvata kun se näkyy niin selvästi...
huomenna olis sitten niskaturvotus-ultra....vähäsen meinaa jännittää :) toivottavasti kaikki on hyvin <3

oksuilua on nyt ollut about 6viikkoa aina aamusin.. tänään jo odottelin josko se loppuis mut ei..

Mi-iu rv12+1

mulla on la 06.07.08 ja 20.12 tehtiin niskaturvotus-tutkimus....turvotusta oli 0,68mm eli kaikki kunnossa :) syke näkyi selvästi ja masuasukki heitteli voltteja :D 2.1 olis neuvola ja karkauspäivänä rakenneultra....vähän jännittää.väsyttää älyttömästi ja päähän koskee,pahoinvointi ei oo loppunu vieläkään :(

Pistiina ilmoittautuu pitkästä aikaa! Oon kyllä muiden kuulumisia pikaisesti käyny lueskelemassa, mutta kirjoittamaan asti en ole ehtinyt.

Nyt on vihdoin muutto saatu hoidettua alta ja joulukiireet samoin. Ja ihme kyllä, on pikkuinenkin kestänyt mukana, vaikka muuttopäivänä vuotoa alkoi olla jo uhkaavasti... Viikkoja on nyt 9+4 ja edelleen ällötys ja tajuton väsymys vaivaavat 24/7 sekä tietysti vatsanvihlomiset ajoittain. Miulla illat on kaikkein pahimpia pöntönhalailuaikoja, kuten edellisissäkin raskauksissa, joten isukki on saanut lomansa kunniaksi nukuttaa muksuja (täydellisesti ajoitettu loma!). No, kaippa tää tästä joskus helpottaa, toivottavasti! Edellisten kanssa pahoinvointi on loppunut klassisesti 12 viikon tienoilla, mutta väsymys sen sijaan on jatkunut anemiaväsymyksenä raskauden loppuun asti (toivottavasti ei tällä kertaa!). Eka neuvola oli just ennen joulua ja ultraus ois tiedossa 11. päivä. Koskaan aiemmissa raskauksissa en ole ollut näin epävarma pikkuisen olemassaolosta (eikä kyllä näin kurja olokaan!), mutta nyt se tunne alkaa jo helpottaa, kun eilen olin havaitsevinani hentoista liikettä!!! Esikoinen "potki" ekan kerran näillä viikoilla, joten ei olis mikään ihme, jos tämäkin... Kenellekään ei olla vielä kerrottu, eikä ole aikomustakaan kertoa ennen kuin on ultrassa käyty varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Itellä tahtoo välillä vähän usko horjua, jaksanko tosiaan kolmannen tuollaisen pikkuhuligaanin (2- ja 4-vuotiaat uhmikset ennestään), mutta oiskohan vaan tätä hormonimyllerrystä..?!! Itku on herkässä edelleen ja oudot ongelmat pyörii mielessä (kuten mm. synnytys!). Onko kukaan muu ehtinyt jo synnytystä panikoimaan??? Meilt on yli 40 kilsaa sairaalaan ja oon takuuvarma, että muksu syntyy matkalla. Edellisen kans matkaa oli vain muutaman kilsan verran ja tiukkaa teki sillonkin...

Roosa2: Yhdellä tutulla tehtiin jokunen aika sitten osakeskeytys (raskausviikkoja jo 20) ja heille sanottiin, että toisen keskenmenoriski ois ollu jotain 5-10%. Saivat kuitenkin ennen joulua ihan täysiaikaisen terveen tytön. Teillä on siis aika hyvät mahikset kuitenkin, kun viikkojakin on vähemmän eli luultavasti kaikki menee ihan hyvin ja kohta saatte keskittyä rauhassa yksisikiöiseen odotukseen. Tsemppiä!

Skumppa l.a. 1.7.08, vm-75, esikoinen
Bubona l.a.4.7.08?, esikko, Heinola
Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Mi-iu vm-85 l.a 8.7, päijät-häme
mimi# la13.7,pikkukakkonen (esikoinen 01/06)
Aurea 16.7.08?, vm- 76, esikoinen, Helsinki
Fantti* 16.7.08 vm-73 pikkukakkonen (esikoinen 11/06)
Bendie 18.7.08? vm -78, esikoinen, Joensuu
Karoliina75 l.a. 21.7.08?, Kuopio
Lellu-79 24.7.08, esikoinen 11/06, Turku
Heiree l.a. 27.7.08, pikkukakkonen (esikoinen 06/05), Seinäjoki
Pistiina vm -80 la 28.7.08, kolmonen (isot 12/03 ja 10/05)
Hansu80 l.a. heinäkuu? pikkukakkonen (esikoinen 11/06)
Sarah-82 la 31.7.08 pikkukakkonen (esikoinen 05)

Kävin lisäämässä omat tietoni Skumpan(?) tekemään listaan. Päivitelkäähän muutkin, jos jotain puuttuu!

Hei kaikille, tänään olin taas ultrattavana ja nyt näyttää siltä että toisella masuasukilla saattaa tulla lähtö aivan luonnollisella tavalla koska turvotus on lisääntynyt jo yli 7 ja sydänkin on laiskistunut ei lyönyt enää yhtä terhakkaasti kun viimeviikolla joten saatetaan säästyä keskeytykseltä . Harmittaahan se että tässä näin käy mutta olen todella onnellinen että toisella on kaikki hyvin.
Roosa2 rv13+1

heip!

Täällä käytiin ultrassa aamulla ja pienellä jalat potki ja kädet huito kovaa tahtia :D
eli siis kaikki hyvin :)
ihanat ultrakuvat saatiin mukaan <3

tämä palaa paremmalla ajalla... nyt saunaan..

Täällä myöskin eka ultra takana ja kaikki hyvin :) Kaveri heitteli koko ajan kuperkeikkoja ja huito hulluna käsillään.
Pituutta oli jo 6cm ja päälakimitta 2 cm. Laskettu aika ton päälakimitan mukaan 10.7, tosin pituuden puolesta jo 6.7. Tänään siis 12+0 (ja kaverin koon puolesta 12+4).

Pistiina: Miten kaksosista toisen keskeytys tehtiin, tuliko sikiö alakautta ulos??? Kiinnostaa ihan siitä syystä että odotan itse kaksosia ja seulonnat edessä ja näitä asioita ollaan pohdittu jo etukäteen.. Kiitos jos jaksat vastata ja onnea omaan odotukseesi

moi!
kirjottelin joskus alkuaikoina tonne alkupään ketjuun, mutta nyt oon vaan seuraillu teidän kirjoitteluja. Laskettu aika on siis 17.7 ja huomenna olis 12 vk:a täynnä. Olo on ollut superväsynyt ja pahoinvoiva. Syödä saa melkeen koko ajan jotain että paha olo pysyy poissa. Eka neuvola oli ennen joulua ja sykekin kuului hyvin, nyt sitten jännitetään ensi viikon ultraa..tässä toisessa raskaudessa onn kyllä paljon enemmän peloissani kaikesta mahdollisesta mitä voi mennä pieleen..esikon kohdalla ei edes ajatellu, että ei menisi hyvin.
Paljon tsemmpausta Roosalla, varmasti on rankkaa ja toivotaan, että toinen pieni pysyy mukana. Itelle on kyllä tosi vaikeaa edes ajatella, jos toisella olisi jotain vialla, että mitä sitä sitten tekisi...ultraan asti elellään uskossa, että kaikki on kunnossa.

Pikaiset kuulumiset..

Tai sen puute oikeastaan,mitään oireita ei pahemmin ole, en minä ihan oikeasti usko tähän raskauteen välillä ollenkaan..hohhoi,pitäisi varmaan olla onnellinen..?!

No joo, uusia on tainut ilmoittautua,tervetuloa heille :)

Roosalle voimia ja tsemppiä että toinen pysyy mukana ..

Mulla on yksi ultra vielä ennen np:tä,koska viimeksi ei niistä viikoista saanut selvää noilla tk:vehkeillä..Voi olla että ne varmaksi selviää sitten vasta siellä yksityisellä..Harmi vaan jos meen väärään aikaan np-ultraan,liian aikaisin siis..Ja sit saa mennä toisen kerran vielä..Kallista kun on.

No sitä odotellessa

Hyvää uutta-vuotta ja toiv.vauvan tuoksuista sellaista kaikille !!!

Sarah kohta rv 10

heippa!
aluksi isot voimahalaukset roosalle. elämä ei ole reilua! toivotaan että toinen pikkuisista pysyy kuitenkin mukana...
uusille kirjottelijoille tervetuloa. luinko oikein että joku jo on liikkeitä tuntenut?
omaa napaa: täällä jännitetään ihan raivolla maanantain np-ultraa.. välillä oon aivan vakuuttunut ettei siellä ole enää mitään elämää. oon päättänyt olla lukematta enää ainuttakaan viestiketjua jossa puhutaan keskeytyneistä keskenmenoista tms. mitään oireita ei enää ole ollut viimiseen viikkoon, kahvi maistuu taas ihan hyvin yms. ainoana "oireena" on väsymys (vaikka sekin on oikeastaan seurausta siitä että en saa unta ennen yömyöhää). ja yöllä vessassa ravaaminen.
stressailin kyllä esikoisestakin millon mitäkin, mutta en muista että olisin tämän varhaisultran ja np-ultran välisen ajan ollut näin paniikissa. ärsyttävää tälläinen hermoilu! ja mies pitää mua umpihulluna kun tälläisiä pelkään... "kui sulle muka sillai kävis?" se kysy ku sanoin sille miks en halua kertoo vielä sukulaisille...
toinen mitä oon myös jo ehtiny murehtimaan (nyt te vasta huluna mua pidättekin) on se miten ihmeessä kestä olla sairaalassa sen pari vuorokautta parkumatta esikoisen perään? varsinkin ne hetket kun esikko lähtee sairaalasta ja äiti jää sinne... miten teillä on mennyt sairaalassaoloaika kenellä on ennestään lapsia? mä en oo koskaan ollu yötä pois esikoisen luota paitsi kun oon ollu yön töissä, ja nyt pitäis olla pari vuorokautta! no ehtiihän tuota ehkä miettimään vielä...:)
no mutta nyt näkyy rattaat heiluvan tuolla pihalla sen verran että lienee tyttö heränny, täytyypä mennä...
voikaahan hyvin!

Yhteistyössä