Heinäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin no Jos nyt näillä viikoilla menee kesken niin ihan turha miettiä että Joo tulipa nyt sen ,ja sen takia..Ei sitä kukaan voi varmaksi sanoa että tuli esim ratsastuksen takia. Hohhoijaa mitä jeesustelua.. Minä olen kuullut että noin puolen välin jälkeen välttää sitä hölskymistä

Kyllä tuo hyppimiskielto oli jostain viime vuos tuhannelta. Nykyisin suorastaan yllytetään jatkamaan omia harrastuksia ellei sitten ole jotenkin vaarallinen tippumisten / iskujen takia. Ykköstä odotellessa jätin kick boxingin pois varmuuden vuoksi ettei tule iskuja mahaan. Minulle viime raskaudessa neuvolassa sanottiin että tottunut liikkuja itse tietää missä pitää rajansa ja näin se oli. Yhtenä kertana vaan kovat hypyt eivät tuntuneet hyviltä ja sykerajan pidin itselle hyvän tuntuisena ilman mittarin tuijottamista.

Ennen hoidettiin peltotyöt ja lehmän lypsyt ja lounaan jälkeen käytiin pikaisesti synnyttämässä ja taas takaisin peltoa kyntämään. Pääsemme siis todella helpolla ;-)

Viikonloppuja!

Fantti

nostelen meitä vähän. täällä ei uutta, neuvola käyty eikä siellä kuunneltu sydänääniä eli np-ultra kutsua odotellessa... siihen vaan tuntuu olevan niiiin pitkä aika!
heräsin justiin kun oon ollu yön töissä pitkästä aikaa. valvominen ottaa kyllä tosi koville! hirveetä pinnistelyä koko yö että pysyis hereillä. eikä ainakaan auttanut etten pysty juomaan enää kahvia, pelkkä haju oksettaa!
kumma miten raskaudet tosiaan voi olla ihan erilaisia. esikoisesta mulla ei ollut mitään vaivoja ja kahvikin maistui niin että piti välillä ihan rajottaa sitä. ja nyt on vaivoja vaikka muille jakaa. mites te muut joilla ennestään lapsia? mulla muuten esikoinen tyttö, voiskohan erilaiset oireet kertoa siitä että on tulossa eri sukupuolta oleva vauveli...? ;)

Mimi: mulla on molempia sukupuolia eikä niitten odotusaikana oireissa ole ollut juurikaan poikkeavuuksia. Siis tietty jotain on kuten se, et tyttöä odottaessani olemukseni on ollut tosi tuhruinen ja poikia odottaessani olen ollut tosi hehkeänä. Eroavaisuuden on näkyneet eniten hiuksissa, kynsissä ja ihossa. Mutta pahoinvoinnin yms suhteen ei ole ollut eroja. Kahvi on ihme kyllä yksi niistä harvoista aineista, jotka ei ole saaneet minua koskaan voimaan pahoin. Lähes kaikki muu sitten saakin yökkimään.

hyvää maanantaita!ja hyvä,että lennulla kaikki hyvin.. tervetuloa uudet!

päätettiin,että otetaan raskaustestistä kuva,ja laitetaan laatikkoon kummankin vanhemmille..pieni kuva-arvoitus joululahjaksi..

meidän äitillä menkat myöhässä kolme viikkoa, mut ei kuulemma mene nlaan ennen tammikuuta,kun kesällä kävi huonommin..odotan innolla saadaanko mennä laitokselle TAAS yhtä aikaa..voi herättää lievää hilpeyttä..

heippa, kävin 10+6 viikolla ultrassa viime pe, ja siinä lääkäri huomasi että raskaus on mennyt kesken 6-7 raskausviikolla. sen jälkeen kotona lääketieteellinen raskauden keskeytys, joka koski ihan hirveesti.
Suru on valtava. Tästä opin sen, että kun jään seur kerran raskaaksi niin menen heti alussa yksityiselle ultraan jossa tietää että liikuuko alkio vai ei.
tämä oli ensimmäinen raskaus ja eka keskenmeno. pettymys on ihan hirveä.
Nauttikaa te muut raskausajasta! kaikkea hyvää teille.

Pahoittelut Marialle, todella ikävää! Toivottavasti tärppää pian uudelleen.

Hauska juttu Heiree jos odotat yhdessä äitisi kanssa! Saanko kysyä paljonko teillä on ikäeroa?

Oma vointi on selkeästi parempi. Pahoinvointi on selkeästi vähentynyt ja pääkään ei ole moneen päivään ollut kipeä. Muutenkin olo tuntuu erilaiselta kuin tyttöä odottaessa ja olenkin jo vähän miettinyt että olisko sieltä nyt poika tulossa? No tää on nyt vaan tälläistä spekulointia mutta hauskaa sitä on miettiä...Väsymys on edelleen se pahin oire mutta sekin on nyt pysynyt kurissa kun olen joka päivä päässyt päiväunille. Esikoinen nukkuu tosi pitkiä unia päivällä ja siten jää mullekin aikaa lepäillä...Luulen muuten että tämä väsymys johtuu osittain myös tästä kauhean pimeästä ajasta, viimeksi kun oli alkuraskaudessa niin oli aurinkoinen kesä ja tästä vuodenajasta ei voi kyllä sanoa samaa.

Mutta nyt vähän ulkoilemaan tonne synkkyyteen, happea sielä ainakin saa :).

Lellu rv 8+4

pahoittelut marialle, ja vointeja!

meillä on äidin kanssa 20 vuotta ikäeroa..viikonloppuna kysyi että onko mulla kuukautisia,siis niinkuin yleisesti..vedin ihan punaiseksi ja vastasin joo.. oli vain lukenut lehdestä,että alipainoisena ei välttämättä ole.. onkohan huomannut jo, kun kierrellen kyselee..ja kun meillä menkatkin olleet samaan aikaan..tavallisista lappuhaalareista kysyi,että onko mamma-housut..ja mitä kaikkea..no,ennen joulua en myönnä...

Luin varmaan Helistimen päiväkirjoista, että kasiviikolla pahoinvointi yleensä pahenee. No ei ole pahentunut, itseasiassa tuntuu että on parantunut ja lähes poistunut. Syynä voi olla katkoton syöminen, mutta samapa tuo kun vaan ei tarvi kuunnella etomista. Tänään menen Kamppiin ja ostan kyllä sieltä jotkut ihanat äitiyshousut, vaikka km:n riski onkin vielä melko korkea. Vai onko?

Hyvää odotusta kaikille ja voimia niille, jotka ovat toukastaan joutuneet luopumaan.

Bendie 9+3

Ihan ensiksi pahoittelut Marialle ja voimia..

Toiseksi minullakin on vähän suru puserossa..
Neuvolassa terkka ei löytänyt koko kohtua,ei isoa eikä pientä..Viimeksi näillä viikoilla näkyi selvästi se kohtu ja se että siellä oli jotain sisällä,vaikka oli vanhat laitteet..Eli voisko olla että viikkoja olisikin paljon vähemmän..en tiijä..Kovasti se terkka uskotteli että oletsä raskaana,mutta jotenkin nyt usko meni..Missähän munatorvessa sekin kasvaa -huoh :(
Siis oireita on,pahenee koko ajan,vuotoja ja kovia kipuja ei.
Mä vähän veikkaan että olisi mennyt kesken jo aikoja sitten,mutta entäs nämä oireet sit..?

Jos jollain olisi tietämystä niin ois kiva..

Meen parin päivän päästä lääkärille ultraan,

8+ jotain

mä roikun täällä vielä vanhasta muistista. SArah, ei ole tarkoitus peloitella, mutta mullehan kävi niin, että oireet vaan paheni kaiken aikaa, paitsi rintojen aristus vähän hellitti, ja alkio oli mennyt kesken jo kuukausi sitten. lääkäri mullekin sanoi että olenko ihan varma siitä, että viikot pitävät paikkansa,koska täällä ei ole 10+6 kokoista sikiötä, vaan joku 6-7 viikkoinen. järkytys oli melkoinen, itkut tuli vasta illalla kun tajusin asian. Kiitos kaikille jotka on tsempannut minua. toivon, että jossain vaiheessa ensi vuotta olisinkin raskaana uudelleen.

Heippa kaikille!
Toivotaan Sarah että ultrassa kaikki kunnossa!
Maria69 toivotaan että ensi vuosi tuo tullessaan teille pikku nyytin!
Kävin tänään yksityisellä ultrassa, kun näin viime yönä unta että sikiö olisi kuollut kohtuun. Kaikki oli onneksi kunnossa, ja sain pinon uusia kuvia. Kuvotus jatkuu, mutta pysyy kurissa syömisellä. Iltaisin maha aika turvonnut!!
Ihannaa joulunodotusta kaikille!

Minulla maksoi 87 euroa ja siitä tulee kelan korvaus, joten maksettavaksi jää noin 52 euroa. Mutta luin jostain että olisi maksanut vain 40, joten paikkakunnilla on eroa hinnoissa!!

toivotaan sarah parasta!

itsellä kans kamala pelko päällänsä,kun viikonloppuna oli vatsa kipeä ja yhtäkkiä alkoi toista hartiaa pistää..mietin kanssa,että missähän raskaus nyt kehittyykään..mutta eikö kohdunulkoisessa hartiapistos tule siinä vaiheessa, kun joku paikka on revennyt? ja eikö se yleensä ilmene n. viikolla 7? uskottelen itselleni,et kaikki ok,koska nyt ei taas vaivaa mikään muu kuin "normaalit oireet"..no,lääkäri kahden päivän päästä...

Niin..Oireita Voi olla vaikka raskaus väärässä paikassa kasvaisikin tai olisi mennyt kesken..Selvisi kun tässä aikaisemmin netissä surffailin..

Heiree minä kans olen tämän päivää kytännyt koskeeko hartiaan,entä masuun ja painellut masua ja tunnustellut jne..

Hmm tällä viikolla kohdun pitäisi olla noin appelsiinin kokoinen..Kyllä se nyt niin on että ei siellä mitään ole..Olisihan se siellä näkynyt. Tai sit mulla viime synnytyksessä hävis koko kohtu jonnekkin ;) Missä lie selkä puolella

Voin kertoa että ei voisi paskemmin tämä vuosi päättyä, muutenkin on tapahtunut kaikkea (2 läheistä kuollut) ,niin ajateltiin että nyt saadaan välillä jotain ihanaa..mutta *piip'piip'pii' (sensuroitua)

Anteeksi oli pakko purkaa.. :(

Hei kaikille hienisläisille!

Ensin iso osanottoni Maria69:lle. Täysin saman kokeneena voin kertoa, että tiedän tismalleen miltä tuntuu :'(. Eipä ole juuri sanoja joilla lohduttaa... mutta voimia kovasti toivotan. Minullakin se oli ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen km. Kaiken lisäksi raskautumista odotettiin ja YRITETTIIN 2 vuotta. Kuinka ollakaan lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen raskauduin tosi helposti, jo kolmannesta kierrosta. Näin kuulemma käy useasti ja toivon myös sinulle sitä! Tsemppiä.

Sarah-82 ja heiree, älkää "suotta" pelotelko/kiusatko itseänne noilla kamalilla ajatuksilla. Itse olin neuvolassa rv 10+4, eikä kohtu tuntunut (on tosi takaviistoinen -tiedän) eikä sydänäänetkään kuuluneet. Lähdin kotiin aika pää painuksissa.. Samoin toi hartiapistos, sitä mulla on ollut aika ajoin, aina vasemmassa (?) ja pelkäsin myös että jos alkio kehittyy jossain muualla kun kohdussa tms. Mutta näistä huolista kumpikaan ei ainakaan mun kohdalla käynyt toteen, joten siinä teille toivottavasti uskoa tuova tieto :) Kaikki saattaa olla silti ihan hyvin, pidän teille molemmille peukkuja.

Itse olin tänään np-ultrassa!!!!!!! Pillitettiin molemmat, oli se niin liikuttavaa... Peipi nukkui, joten kätilö joutui herättämään sen koputtelemalla häpyluun päältä :) Hyvin heräsi ja alkoi potkia jaloilla ja käsillä joka suuntaan. Niskaturvotus oli ok, muistaakseni 1,2mm ja kaveri oli 54mm, eli sellainen stidiaskin kokoinen peipin alku se oli :D Laskettu aika aikaistui, niin että olen heinisläisten paalupaikalla 1.7.2008! Olen ihan sekaisin onnesta....

Skumppa rv 12+1

Skumppa l.a. 1.7.08, vm-75, esikoinen
Bubona l.a.4.7.08?, esikko, Heinola
Pikkumyy28 la. 8.7.08?
Mi-iu vm-85 l.a 8.7, päijät-häme
mimi# la13.7,pikkukakkonen (esikoinen 01/06)
Aurea 16.7.08?, vm- 76, esikoinen, Helsinki
Fantti* 16.7.08 vm-73 pikkukakkonen (esikoinen 11/06)
Bendie 18.7.08? vm -78, esikoinen, Joensuu
Karoliina75 l.a. 21.7.08?, Kuopio
Lellu-79 24.7.08, esikoinen 11/06, Turku
Heiree l.a. 27.7.08, pikkukakkonen (esikoinen 06/05), Seinäjoki
Hansu80 l.a. heinäkuu? pikkukakkonen (esikoinen 11/06)
Sarah-82 la 31.7.08 pikkukakkonen (esikoinen 05)

Päivittelin itsenikin mukaan, jos jo nyt uskoisi että matkassa pysyy..

Huomenet vaan kaikille,
kävin eilen toista kertaa neuvolassa, enkä viisastunut siellä yhtään. yritettiin sydänääniä kuunnella, mut sieltä mitään kuulunu. olin kyllä todella pettynyt, mutta terveydenhoitaja sanoi, että normaalisti sydänäänet kuuluu vasta rv:lla 12 (itse olen nyt ehkä rv10...) mutta kun lukee näitä tän ketjun viestejä, ni monillahan on jo sydänäänet saatu kuulumaan paljon aikasemmin!! johtuuko se sitten siitä, että lääkärin mukaan mulla on kohtu taaksepäin kallistunut, ettei multa niitä sydänääniä saatu kuuluviin, en tiiä, ärsyttävää tää epätietoisuus kuitenkin on. NP-ultraan meinasin tänään varailla ajan, toivottavasti saisin sen jo parin viikon sisällä. Kyllä tässä vaan pelko persiissä on koko ajan, että onko täällä masussa enää ketään tai onko koskaan ollutkaan, kun niin paljon on nyt lukenut noita juttuja, että raskaus mennyt kesken mut kaikki normaalit raskauden oireet on silti ollut...

Noh, eipä tässä paljon spekuloinnit auta, se on nyt vaan hillittävä hermonsa ja odotettava sinne ultraan asti, onneks on joulu välissä, niin saa vähän muuta ajateltavaa. Paino on noussut viimesen neljän viikon aikana hurjat 500 grammaa, yhteensä koko tämän (oletetun) raskauden aikana noin 1-2 kiloa, olen tosin aika hoikka tyttö ja kova liikkumaan, että paino nyt ei muutenkaan pääse kovin nopeaan tahtiin nousemaan. Edelleen turvotusta ilmassa, ummetusta, rintojen arkuutta, etomista, väsymystä, palelua jne jne

Hyvää alkavaa päivää vaan kaikille, lopettelen tän vuodatuksen nyt tähän...

kiitoksia lohduttavista sanoista! :)

uskon,et tää on sama juttu kuin esim.liian toivotut raskausoireet ja joka kerta menkat tulleet.. eli pelkää liikaa, joten kuvittelee kaiken. sama,jos lukee lääkäri kirjaa; "joo,on mulla tuokin.." :)

mulla paino noussut kaksi kiloa..tiukempaa paitaa ei voi pitää päällä, kun näytän siltä, että olisi työllä ja tuskalla hankittu kaljamaha...mukamas ne kilot menneet vatsan kohtaan..enää nimittäin en tunne oloani turvonneeksi..ruoka on kyllä kelvannut..ja sen kyllä huomaa..

no,hyvää päiväjaykoa teille.

heiree rv 8+3

Siis ymmärsinkö Sarah oikein että ultralla ei saatu kohtua näkyviin? Mietin vaan että ei mullakaan neuvolatäti masun päältä koettaessa kunnolla kohtua löytänyt, oli vielä sen verran pieni. Mutta luulis että ultralla saatais näkyviin jos vehje on ihan käyttökelpoinen. Jaksamista sulle!!!

Anna: sydänäänet voi noilla viikoilla kuulua tai sitten ei. Tiedän että odottaminen on tuskallista mutta toivotaan kuitenkin parasta että siellä elävä sikiö olisikin. Taaksepäin kallistunut kohtu heikentää vielä entisestään äänien kuulumista.

Skumpalle suuret onnittelut hyvistä np-ultra kuulumisista! Np-ultrassa se raskaus kunnolla menee jakeluun kun masuasukki näyttää jo ihan oikealta pieneltä vauvalta.
Blääh, kuinka itse jaksan odottaa vielä 3 viikkoa ultraan...

Mutta eipä nyt tämän enempää, täytyy pestä pyykkejä ja paikkailla huomista varten, lähdetään tytön kanssa mummolaan joulun viettoon jo huomenna ja mies tulee viikonloppuna perässä.

Lellu rv 8+6

Kiitos kannustuksesta :)

Lellu:joo siis ultralla katsoi masun päältä,tosi vanhoilla laitteilla..Mutta samaisella laitteella näkyi kuitenkin esikoisestakin jotain.. Nyt siis lääkäri sitten katsoo tuota alakautta,jos näkyisi paremmin.. Terveydenhoitaja meinasi että mullakin olisi taaksepäinkallistunut kohtu tms..Mutta kai mulle olisi silloin viimeksi mainittu jos niin olisi.

Heiree:Mulla on muutes tasan samat viikot kuin sulla ja sama la.Selvisi eilen neuvolassa..Tai siis olisi,en jaksa vielä mitään muutella..katsotaan nyt mitä siellä selviää..huomenna.

Sarah 8+3

Np-ultrassa käyty , toisella kaksosella kaikki hyvin turvotus1.6 mutta toisella 3.3 joten otettiin istukkabiopsia ja tuloksia odotamme kaksi viikkoa. Turvotusta oli myös kaverilla muuallakin ,kyljissä ,pelottaa mitäköhän se merkkaa. Mutta muuten kummatkin oli ihan terhakoita ja sydämmet pompotti pituutta 5,7mm ja 5,9mm.

Alkuperäinen kirjoittaja Sarah-82:
Kiitos kannustuksesta :)

Lellu:joo siis ultralla katsoi masun päältä,tosi vanhoilla laitteilla..Mutta samaisella laitteella näkyi kuitenkin esikoisestakin jotain.. Nyt siis lääkäri sitten katsoo tuota alakautta,jos näkyisi paremmin.. Terveydenhoitaja meinasi että mullakin olisi taaksepäinkallistunut kohtu tms..Mutta kai mulle olisi silloin viimeksi mainittu jos niin olisi.

Heiree:Mulla on muutes tasan samat viikot kuin sulla ja sama la.Selvisi eilen neuvolassa..Tai siis olisi,en jaksa vielä mitään muutella..katsotaan nyt mitä siellä selviää..huomenna.

Sarah 8+3

Kohtu voi olla toisessa raskaudessa eteen, toisessa taakse...

Yhteistyössä