Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Ciao!

Tässä nyt muutama masukuva!
Sori tuo reikä housuissa, ovat vaan niin mukavat lökäpöksyt näin kotona pidettäväksi. :D








Liittykäähän kaikki facebookin heinäkuuvauvat- ryhmään, Veera (haimi) lisäilee teidät kun ilmoitatte nimen hänelle! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

Milli ja pikkuprinssi rv 24+1 <3
 
Heh, kiitti :D Nyt kun maha on alkanut kunnolla kasvamaan niin tollaset housut on musta kyllä just parhaat. :)
Mulla on kyllä parit äitiysfarkut, mutta en tykkää niistä ollenkaan, ne painaa ja puristaa joka paikasta! Kun vaan ilmat tästä lämpenee, niin käytän vaan löysiä tunikoita ja mekkoja! :) Ihanaa!

Välillä sitä on niin malttamaton ja odottaa vaan kovasti kesää ja heinäkuuta, mutta kun miettii niin on tää aika vaan mennyt nopsaa, enää vajaa puolet jäljellä! :)
 
Moikka.
Mut saa kans lisätä sinne fb:n ryhmään ja nimi on Nina Lindström

haimi:meilläki potkitaa rakkoo koko ajan joutuu juosta vessaa koko ajan ärsyttää :D

oli aikasemmin puhetta et mitä tauratabletteja kukin syö.itte syön obsidan merkkisii ja ei oo ollu mitn sivuvaikutuksii
Nyt on kelanki paperi täytetty ja viety töihi lopputätetäväks :)
kokeilen jos nyt osaisin laittaa kuvan tänne et näkyis tos mut saapahan nähä.. :D

[video][/video]
Aurinkoista iltapäivää kakille 23+5
 
Viimeksi muokattu:
Terve kaikille!

Täällä on masu pompannu kans ihan kunnolla esille. Potkuja tuntuu ja välillä tunne on kuin kolibri lentäisi masussa.
Nyt kyllä siinä mielessä huolettaa, että töissä on parina päivänä tuntunut melko ikävältäkin tuolla alamasussa. Sillä tavalla kiristänyt ja jomottanut jonkin aikaa. Siis supistanut, mutta mielestäni liian kovasti/kipeästi ollakseen normaalia harjoitussupistelua. Onneksi jäin nyt viikon talvilomalle, niin voi levähtää.

Perjantaina on rakenneultra viimeisenä mahdollisena aikana, eli rv22+0. Seuraavana maanantaina onkin sitten normaali neuvola-aika, niin pääsen kertomaan supisteluista, että mitähän mieltä siellä ollaan. Toivottavasti kaikki olisi hyvin...

Onko muuten ketään muuta määrätty sokerirasitustestiin?
 
Moro!

Ihania vatsoja kaikilla :) Ei meillä enää niin pieniä nämä vatsat ole ja koko ajan kasvaa :D

Meillä Vaasassa kuulemma määrätään kaikki siihen sokerirasitustestiin, tai ainakin niin neuvolatäti sanoi. En sitten tiiä miten muualla. Mitään diabetesta ei meidän suvussa kummallakaan ole ja pissanäytteetkin on kyllä aina ollu puhtaita. Hyvähän sinne on toki mennä, ei kai haittaakaan ole :)

Mä saan kans joskus sellaisia järkyttäviä alaselkä kouristuksia. Ihan kuin olisi selkä tulessa ja on vaikea hengittää tai istua... Onko ne supistuksia? Neuvolatäti meinas, et voi olla.

Liittykää kaikki facebook-ryhmään (Haimille viestiä), niin jatketaan jutustelua siellä :)
 
Hiphei!
Täällä Tampereella taitaa olla niin, että miltei kaikki odottajat laitetaan sokerirasitukseen.. Ainakin kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät ja alle 40-vuotiaista toissynnyttäjistä ne, joilla BMI yli 25. Toki se tehdään myös silloin, jos on kovasti ylipainoa, aikaisempi raskausdiabetes tai lähisuvussa 2-tyypin diabetesta. Näin meillä toimitaan ainakin töissä. Itsellänikin on siis tuo sok.rasitus edessä, puh. Kauhistuttaa kuinka pärjään, nimenomaan sen vuoksi kun ei saa aamulla syödä. Mulle on lähes elinehto saada aamulla mehua ja puuroa, etenkin nyt raskausaikana:) Onneksi tuo sok.rasitus voidaan tehdä mun työpaikalla, joten pääsen välillä omaan työhuoneeseen huilaamaan! Hyvähän se on, että sokerit tsekataan.. etenkin kun olen aikamoinen herkkusuu..:)
Piskuinen ja Pirana: kyllähän noista supistelutuntemuksista kannattaa ehdottomasti neuvolassa sanoa! Etenkin jos niitä tulee rasituksen yhteydessä, niin pitää sitten vaan ottaa iisimmin:)
Mulla edelleenkin päivittäin kivutonta supistelua, tuntuu ajoittain hurjalta kun kohtu menee ihan kivikovaksi ja alavatsaa puristaa. Välillä taitaa myös koko vauva olla tuossa kohdun yläosassa, siellä tuntuu välillä kummallinen möykky:)
Asiakkaat eivät ole vielä töissä noteeranneet masun kasvuani.. tosin monet ovat pitkään katselleet, mutteivät taida uskaltaa vielä suoraan kysäistä! Toivoisin jo kovasti, että kaikki maailman ihmiset huomaisivat masuni pyöristymisen:) Eiköhän nuo asiakkaatkin huomaa viimeistään toukokuussa, kun jään kesäloman kautta äippälomalle..:) Töissä on jo kovasti järjestelty mun äitiysloma-asioita, vielä ei tosin varmaa ole kuka sitä tulee tekemään. Uskomatonta, että siihen on niin vähän aikaa! Ihanaa!:) Tulevassa keväässä ja kesässä odotan eniten sitä, että voin aamulla herätä kiireettömästi, valmistaa aamiaisen ja nauttia sen rennosti lehden parissa ulkosalla! Ainakin vielä ennen vauvan syntymää..:) Se hetki tulee toki kruunaamaan koko kesän!
Iiks, ylihuomenna on ultra!!
 
Viimeksi muokattu:
Oioioi, miten ihania mahoja teillä! Ite oon ottanu/otattanu vähän turhan laiskasti kuvia mahastani, ja laiskuuttani/osaamattomuuttani/saamattomuuttani en oo saanu yhtään kuvaa ulos kamerasta tai puhelimesta. Täytyy varmaan laittaa mies asialle... ;)

Ja Haimi/Veera, onnea tyttöuutisista! Ihanaa, ensimmäinen (jos en oo missanu jotain) virallinen tyttöuutinen täällä!

Minäkin joudun täällä Tampereella sokerirasitustestiin. Millä viikolla se suunnilleen on, osaisko joku viisaampi valaista? Pauliina? :)

Uskomatonta oikeasti, miten aika menee niin hurjaa vauhtia! Säästän melkein kaikki vuosilomani äitiysloman loppuun, mutta töitä ei oo silti kuin vajaa kolme kuukautta jäljellä. Aika samanlaiselta kuulostaa tämänkin tamperelaisen kesäsuunnitelmat kuin Pauliinalla, hitaita aamuja ulkona ja ihan vaan kesästä nauttimista! :) Toivottavasti silloin on ite vielä hyvässä kunnossa vaan, ja pääsee oleilemaan auringossa.

Mahtavaa, että niin monella teistä joku muukin tuntee jo vauvan potkut! Itse tunnen koko ajan potkut ja möyrimiset koko ajan voimakkaampina, mutta minä oon toistaiseksi ainoa, joka ne tuntee... Miehellä menee varmaan hermot jo kohta, kun en antaisi hänen tehdä mitään muuta kuin olla vaan ja odottaa käsi mahani päällä. (Jokojokojoko tunsit??? :D)

Aurinkoista tätä viikkoa kaikille!
 
Pauliina83: Joo, kyllähän noista on puhuttukin neuvolatädin kanssa ja hänen neuvonsa oli sama: ota iisimmin. Mä kun oon tällanen touhuaja ja kun muuten on hyvä olo, niin sitten touhuan ja meen ja siivoan ja touhua yms. ja sitten yhtäkkiä tulee se kohtaus. En sitten kuitenkaan osaa kuunnella kroppaa kunnolla. :/ Se on kyllä karu opetus siitä... Onneks niitä tulee max. kerran kahdessa viikossa jos sitäkään.

Mua ei stressaa tuo sokerirasitustesti. Työkaveri tuumas, et se on vaan tosi mukava paikka rauhottua :D Se on hyvä testata, et miten verensokeri palautuu normaaliksi. Itselläni ei tosiaan ole ollut mitään ongelmia ennemmin, mutta näin raskaana en olisi kovin yllättäny jos sieltä jotain paljaistuisi...

Vauva potkii päivittäin ja kovaa :D

Piskuinen + vauveli 21+3
 
Pörde: Sokerirasitus tehdään luultavasti rv 24-28, näin ainakin Lempäälässä.
Meillä on vähän vastaavanlaista huomattavissa kuten Pördellä.. isäntä on vaan kerran tuntenut liikkeen vatsanpäältä, vaikka tuntuu että pikkuinen pörrää kovasti. Ihmeellistä on kuitenkin se, että vauveli rauhoittuu aina heti, kun pyydän miestä laittamaan käden masulle:) Eilen illalla kävi jälleen näin! Eihän tuo isäntä kohta usko enää ollenkaan, että miekään mitään vauvan liikkeitä tunnen..:) No, eiköhän aika korjaa tuonkin asian!
Sain muuten eilen lähetyksen miehen työpaikalta.. sen työkaveri lähetti mulle luettavaksi Vauva- ja Kaksplus-lehtiä 2 vuoden ajalta!Siinäpä mulla riittääkin hommaa sitten toukokuussa kun on aikaa lukea..:)
Aurinkoista päivää kaikille ihanille naisille!:)

Liitin tähän jälkikäteen vielä kuvan tältä päivältä, nyt se massu on pompsahtanut, melkein yhdessä yössä:)

Pauliina + tiitiäinen 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Pauliina83: Meillä ihan sama juttu. Aina kun mies laittaa käden vatsan päälle, vauva rauhottuu ja koko touhu pysähtyy. :D No kyllä ne miehetkin sitten jossain vaiheessa ihan varmasti tuntee. :) Niin ja ihana vatta :)

Mulla on kyllä niin selkeesti pesänrakennusviettiä, kun eilenkin päätin maalata yhtäkkiä mun keittiön seinän. Tuli tooosi hienooo :)

Aateltakaa, pian meillä alkaa jo viimeinen kolmannes!

Piskuinen + vauveli 21+4
 
haimi
Samma Här!!!!!! Nykyään vauva jatkaa jo potkimista kun anssi pistää käden mahalle, mutta aikasemmin se loppu heti. Mutta vauva kun tuntee kaikki liikkeet tosta masun päältä, ja yleensä se joka sitä masua silittelee ja pitää kättä siinä, on se masun kantaja, eli tässä tapauksessa minä. Mä pidän kättä tosi kevyesti vatsalla, ja tunnen potkut tosi kovaa käteeni, Anssi taas pistää kätensä vatsalle, vatsa painuu 3cm alaspäin ja tottakai se tuntuu vauvasta ihan erilaiselta kun äitin käsi. Muutenkin sitä on vaikea miehelleen yrittää selittää että kuinka se käsi siihen masulle kannattais laittaa, koska miehellä nyt muutenkin on isompi ja raskaampi käsi..

Mut nykyään anssikin tuntee liikkeet tosi hyvin. Eilenkin monta kertaa! :) Ja liikkeet näkyy jo tosi hyvin :)

Semmosta tänne. nyt ollut mahakin kunnossa, ei ole ollut ihme kramppeja (kun on ottanut iisimmin).. Mutta nyt koira lenkille!!! Adios amigos!

veera + pissukka 21+5
 
Täällä ollaan kans menossa sokerirasitustestiin, 22.3 klo.8.. Illalla klo 20 jälkeen ei sais syödä ja se testikin kestää pari tuntia, kivakiva. Kuulin kaverilta että se sokeriliemi mikä pitäis juoda on aivan kaameeta :D Itellä ei onneks oo ollu mitään kramppeja eikä muutakaan ihmeellistä. Viime viikolla oli parina päivänä peräkkäin harjoitus supistuksia ja sitten vielä illalla vedin lipat ku olin kävelemässä koirien kanssa kaverin tyköä kotia mutta ihan ok siitäkin "selvittiin" ja tällä viikolla vedin sitten lipat ja lensin n.15 rappua alas asti, mutta eipä siinäkään onneks käyny kuinkaan ja neuvolassa käydessä kaikki oli ok ja nauhoitinkin puhelimellani ku kuunneltiin sydänäänet jotka oli myös hyvät niinku aina ennenkin :) lupasivat siellä neuvolassa joku kerta yrittää ultrata ja kattoo että kumpi on tulossa ku sanoin ettei se siellä rakenneultrassa näkyny ja että se jäi vähän harmittamaan, sitä odotellessa sitten ja 11.4 olis toinen lääkärikäynti :)
 
haimi
Hei kysymys kaikille!!!!!!!!!

Paljonko nyt tarkalleen viikkoja? Montako kertaa olette käyneet neuvolassa ja montako kertaa neuvolalääkärillä?

Mulla nyt 21+6. Oon käyny 2 kertaa neuvolassa ja kerran lääkärillä.

Mun mielestä toi mun neuvolakäynti on tosi vähän, varsinkin kun on ensiraskaus kyseessä.
 
Tervehdys kaikille!
me käytiin eilen rakenneultrassa ja kivespallukathan sieltä löytyi:) pieni poika siis masussani asustelee! nyt vaan yritetään pitää se salaisuutena ystäviltä ja sukulaisilta:)
mitat oli ok, pikkuinen on kasvanut tasaisesti, rakenteet muuten ok, mutta mennään ensi viikolla äitiyspoliklinikalle vielä ultraan.. rintakehä oli toiselta puolen hieman kohollaan (2mm), joten siksi saatiin lähete eteenpäin. ilmeisesti siellä saattaa olla pieni määrä nestettä. huoli on kova, mutta kuten lääkäri ja kätilö jo sanoivat, jos olisi jotain vakavaa, niin vauva ei olisi kasvanut näin hienosti eikä se olisi yhtä virkeä kuin on nyt:) kovasti se siellä esitteli taitojaan, hikottelikin:) kaikki teistä varmaan ymmärtää kuitenkin huoleni, olisi ollut ihana lähteä ultrasta siten että kaikki olisi ollut täysin kunnossa! no, ei tässä auta muu kuin odotella kutsua äitipolille ja toivoa parasta! on kyllä vaikeaa nauttia nyt tällä hetkellä raskaudesta täysillä kun huoli painaa harteilla.. mutta positiivinen ajattelu tietysti auttaa!:)
Haimin kysymykseen vastaukseni: raskausviikkoja 21+2, terv.hoitajalla käyntejä kaksi ja yksi lääkärillä.
 
Moikkelis!

Sun kandee kyllä Veera sanoo sit ens neuvolas tosta et muilla on ollu käynnit useemmin!! On toi vaan oikeesti tosi vähän, ku tosiaan mä oon ollu jo sen viis kertaa ja 6.4 on jo toinen lääkärin aikaki!
Mites muuten jakselet? Ja muutkin tietty? :)

Mulle tuli eilen äitiyspakkaus, oli aivan ihanaa hypistellä niitä pikku pikku vaatteita :heart: Oli kyllä tosi kivasti tavaraa, enemmän ku mitä odotin! :) Tilasin myös eilen sen raskaustukivyön ja turvavyönalentimen, innolla oottelen ens viikkoa et saan ne. :)

Hyviä vointeja kaikille, palaillaan! :wave:
Milli85 ja pikkuprinssi 24+5
 
Ja vielä Pauliinalle: Ihanaa! Onnea prinssistä! :) Kaikki on varmasti hyvin, uskon että haluavat vaan pelata varman päälle! Ja juurikin niin että kun vauva on noin aktiivinen ja hyvin kasvanut, niin tuskin on mtn hätää! :hug:
 
haimi
Pauliina83: Onnea prinssistä toivottaa veera ja prinsessa ;)
Kaikki siellä varmasti on hyvin, juurikin se että kun muuten on terve ja yksi pieni - (miinus) koko lapsessa, niin ei siitä varmastikaan kannata hätäillä. Ja rauhallisin mielin odottelet vaan sitä äippäpolin lähetettä :) Nehän olis laittanu sut Samantein tutkimuksiin ilman jonottelua ja kutsuja, jos olis jotain hyvin vakavaa havaittavissa!! :) Tsemppiä kuitenkin! Me ollaan sun tukena näin virtuaalisesti!

Milli85: Joo kyllä mä aijon siitä sanoa!!!
Hyvin voin, paitsi että olinpas fiksu ja siivosin kokokämpän kerralla, nyt selkä kipee ja tässä vaiheessa ei auta vyöt eikä mitkään.. Oli tää selkä kyllä valmiiks jo päivällä vihotellut. :(

Jännää kipua tuntu tänään alavatsalla ensin kun kävelin kouluun niin vasemmalla puolella, sellanen supistuksen tuntunen mutta kivulias, ja koulusta tullessa oikealla puolella ja taas kivulias.. :/ Kotiin kun tulin niin hetken lepäilin ja se siitä helpotti mutta inhottava. Eikä siis ollut edes kova kävelyvauhti tai mtn.. Noh, ehkä jotain liitoskipuiluakin, kun sitäkin on ollut. Ja nytkin tota häppäriluuta kiusaa kipu..

Oon mä kyllä vaivanen! :D

Anssi sai moottorikelkan lainaks työpaikaltaan, jos kävis kevyesti vaikka jäällä hurruuttelemassa, ei paljoa uskalla ettei mun vaivat vaan lisäänny :D Ja jos sitä makkaraa pääsis paistelee jonnekkin päin :)

veera + pissukka 21+6
 
Moikka.
Pauliina83 Kaikki on varmasti hyvin ja ymmärän huolesi kyllähän se säikäyttää kun kuulee tollasta mut vointeja sinne:hug: Ja onnea vielä pikkuprinsistä =)

Voi mäki kovasti odotan tota äityspakkausta mut en oo viel ees pomolle kerenny antaa sitä lappuu täytetäväks ku menee työvuorot ihan ristii no ens viikolla sit.. saa vaa nähä kauvan menee tääl pääkaupunki seudul ton päätösten teko tunnetusti se on kuulemma hidasta :/ eli saan varmaa sen uudemman äippäpakkauksen :D

Vastaukset kysymyksiin: Rv.24+1 Neuvolakäyntejä 3kpl (kuulemma alus käydään vähemmän ja loppuu kohen kerran viikossa ainaki tääl päin)Lääkäril käyty kerran toinen on tos 5.4

Nina 24+1
 
Kiitos teille tsempeistä, ne piristää kovasti:)
Neuvolakäyntejähän on ainakin täällä tampereella aluksi 4-5 viikon välein raskausviikolle 30 asti, sen jälkeen 2 viikon välein rv 36 asti, ja loppuaika viikottain. Kolme lääkärintarkastusta, alussa, keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa. Kyllähän nuo käynnit tuntuvat alkuunsa hyvin harvoilta, etenkin jos olisi jotain tarvetta päästä neuvolaan. Mäkin yritin eilen soitella terkalle kahteenkin kertaan, mutten tavoittanut, eikä takas soittoa kuulunut.. kurjaa.
Pikkuinen teki eilen illalla muuten niin valtavia liikeharjoituksia, että tarkkasilmäinen näki ne jo vatsan päältä! Vahva pikkumies:)
Täällä sataa lunta ihan hirmuisesti, argh! Ja juuri kun se kevät teki tuloaan:)
Mukavaa viikonloppua jokatapauksessa kaikille!:)
 
Moikka kaikille! Onkin taas hetki vierähtäny siitä kun viimeks kirjotin :ashamed:

mama1991 ja Pauliina83, molemmille paljon onnea poikauutisista!! :)

Ja Veeralle onnea prinsessauutisesta! :) :flower:

Ihania vauvamasuja kaikilla, kiva että ootte lisäilly kuvia!
Mitähän saritukselle mahtaa kuulua? Miten se kontrolliultra meni?
Pauliina83, mäkin uskon että pikkuisella on kaikki hyvin, koita olla tressaamatta kamalasti.:hug:

Mulle ei kuulu nyt erityisen hyvää. Vauva on onneksi kunnossa ja potkii ihan jatkuvasti :) <3
Neuvolassa selvis että veriarvot on nyt 90, eli on vaan jatkanu tippumista koko ajan. Ei kyllä tullu yllätyksenä kun oon ihan kamalan väsynyt.. mitään muuta ei jaksa koulun jälkeen kun nukkua. Lähes päivittäin pyörryttää aika kovasti ja keskiviikko aamuna pyörryinkin kylppärin lattialle. Pyörrytykseen liittyy myös kovaa oksentamista :s Oon syöny jo 2 ja puol kuukautta Obsidania ja puoltoista kuukautta nestemäistä rautaa mut ne ei imeydy ollenkaan. Nyt syön molempia samaan aikaan ja lisäks tosi rautapitosta ruokaa. Yritän myös syödä paljon c-vitamiinia että rauta imeytyis ja en syö koskaan maitotuotteita raudan kanssa samaan aikaan. Vaan kun ei auta.
Neuvolassa ne totes että tää on tosi yleistä, ei tälle voi mitään. Päätin nyt että yritän käydä tän jakson loppuun ja jään sitte vaikka omalle lomalle jos ne ei kirjota saikkua. Pakko ajatella omaa napaa kun on näin poikki.

Tulispa kesä nopeesti.. :> nytkin tuolla vaan pyryttää lunta : / Mäkin odotan niin kovasti että pääsis nauttimaan auringosta ja tietysti vauvasta :)

Käytiin vähän viime viikolla shoppailemassa, vaikka niin oli tarkotus jättää isommat hankinnat vähän myöhemmälle. Niimpä sitä vaan kulkeutu kotiin ne vaunut, turvakaukalo ja jalusta, pinnasänky, patja ja petari. :whistle: Mut varastoon vietiin ne vielä toistaseks. Sitteri ja amme oliki jo aikasemmin hankittuna. Vaatteita on aika paljon, oon yrittäny nyt pitää niiden ostelussa vähän taukoa :D Vaunuihin oon kyllä tosi tyytyväinen, ne on tälläset:


Öisin herään vessaan kerran tai pari ja aamulla herään automaattisesti seittemältä. Kuten joku jo kirjottikin, niin taitaa toisiaan kuulua raskauteen toi aikanen herääminen :O ehkä se on jotain valmistautumista vauvan rytmiä varten :)
Mä en joudu sokerirasistukseen, mut neuvolantäti kyllä tokas että sen uralla ei oo kovin montaa joita ei oo sinne laitettu. Mulla vaikuttaa tietysti toi ikäkin.
Mä oon kans huomannut että vauva lopettaa potkimisen kun mies tai joku muu laittaa käden vatsalle. Itse kun silittelen vatsaa niin saan kyllä pienen aina potkimaan kovasti :) ujo tapaus vissiin. Pikkuhiljaa alkaa tottua miehenkin käteen, tänään ei lopettanut potkimista vaikka mies tunnusteli. Mies sitten kauhisteli että mitä se noin kamalasti riehuu kun aiemmin on tuntenu hyvälläkin tuurilla vaan pari liikettä :)

Vatsan kasvu on ehkä hieman hidastunut, en oo varma. Tosi pieni vatsa kyllä verrattuna moniin tuttuihin näillä viikoilla. Mun äidilläkin oli mua odottaessa varmaan puolet isompi maha tässä vaiheessa, valokuvia kun katselin. Toisaalta voi vaikuttaa se että oon aika pitkä (173cm) ja painoakaan ei oo tullu kun kaks kiloa. Vähän oon kyllä silti huolissani..
Tutut on kommentoinu että ihan selvä poikamaha, takaapäin en kuulemma näytä yhtään raskaalta :)

Sori veera, munkin oli pakko ottaa tollanen kuva kun se sun oli niin hieno :ashamed:


Viikkoja on nyt tosiaan 24+5. Neuvolakäyntejä on takana 3 ja neuvolalääkäreitä 1. Seuraavaks on neuvolalääkäri 31.päivä. Lahessa ilmeisesti on vähän harvemmin neuvolakäyntejä kun monissa muissa kunnissa.

Palaillaan taas, voimia kaikille!:)
Madde ja Rappe
 
Heipähei!

Tosiaan käväsin siellä kontrolliultrassa ja kaikki oli niinkun pityääkin :) sukupuolta ei saatu selville kun jalat niiin tiukasti ristissä.. Mutta kyllä se sitten viimeistään heinäkuussa selviää :)
Neuvolasta sain eilen kelanpapereita täytettäväksi, täytyy heti maanantaina viedä ne että saa sen äippäpakkauksen äkkiämmin :)

Olo on ollut ihan hyvä, pientä väsymystä.. Neuvolasta sain rautaa kun on noi veriarvot sen verran nopeesti laskenu..

Mulla on ollu neuvola 3kertaa, neuvolalääkäri kerran, huhtikuussa toinen. Täällä käydään 4vkn välein, ja kun rv 30 täynnä, käydään kahden viikon välein, ellen kauhean väärin muista :D

Vessassa saa rampata koko ajan, välillä yölläkin pitää oikeen kiirettä :D

Vauva myörii jo tosi paljon, mieskin tunsi aamulla ensimmäisen kerran vatsan päältä liikkeet :)

-saritus ja möllykkä 22+1-
 

Yhteistyössä