Tervetuloo mamma2+!
Pauliina ja Pirana, onnittelut poitsu-uutisista!
melekonen pikku-ukkovalta alkaa meillä olla täällä! Itekin näin unta viime yönä, että sain pojan, ja melkein kaikki tutut on veikannu meille poikaa... Ehkä mullakin on semmoinen "poikamaha", vaikka kyllä luinkin jostain, että suurin osa tyttöraskauksistakin on ns. poikamahaisia.
MadDee, mulla on taas ollu kompleksi, kun oon pitäny omaa mahaani liian isona, enkä kestä yhtään, kun puolitututkin kommentoi mahankasvuani! Neuvolassa ihana uusi terkkarini totesi kyllä, että mahani on ihan normaali. Kai sitä vaan on jotenki tosi herkkä nyt muitten ihmisten kommenteille, ja tulee tutkittua oman vartalon muutoksia turhankin tarkkaan.
Toisaalta taas ärsyttää, jos ihmiset ei huomaa/kommentoi raskauttani! Hassua aikaa tämä odotus...
...ja edelleen MadDee, ainaki rintapumpun (toivottavasti sitä maitoa tulee!) ja kantoliinan oon ajatellu hankkia, matkarattaat ehkä myöhemmin. Noi vaunut on muutenki vielä vähän mietinnässä, mitä enemmän niistä ottaa selvää, sitä monimutkaisemmalta se tuntuu!
Mulla oli eilen neuvola, jossa oli puhetta kela-asioista. Sain sen käsityksen (tai siis neuvolassa pistettiin jo raksit valmiiksi ruutuihin
), että nyt samalla kaavakkeella haetaan äitiysavustusta, äitiysrahaa sille n. neljälle kuukaudelle ja vanhempainrahaa koko ajalle. Sillä ei kuulemma oo vielä väliä, kumpi sen vanhempainrahan käyttää, sen voi ilmoittaa myöhemmin. Me ollaan suunniteltu niin, että mies jää neljän viiko kesälomalle lapsen synnyttyä, pitää siihen päälle viikon isyyslomaa ja jättää pari viikko isyyslomaa myöhemmäksi. Minä pidän viikon lomaa ennen äitiyslomaa, jätän suunnilleen kuukauden lomaa vanhempainvapaan loppuun (jolloin mies pitää isäkuukauden) ja säästän osan lomistani johonkin tulevaisuuteen siihen, kun palaan joskus töihin... Aika paljo noita saa tankata, ennen ku kaikki kiemurat on selvillä, huh!
Jään tunnustelemaan potkuja ja suunnittelemaan unia.
Heipodei, Pörde ja masukki 22+1