Moi kaikille ihanille mammoille!!
Onnittelut prinsseistä/prinsessoista!
Mä oon kanssa huomannut, että useimmille meistä on tulossa poika, hassua!
Kivasti on masut teillä kasvanu, pitäis itekin laittaa kuva tänne kunhan sais vaan aikaseks!
Jouduin jäämään viime maanantain neuvolan jälkeen sairaslomalle liian matalien hemoglobiiniarvojen takia.. Oli laskenut aika paljon, viimeks hb noin 130 ja nyt vajaassa kuukaudessa laskenut niin, että nyt oli vaan vähän päälle 110.. :/ Ihmettelinkin kun alkoi tulla samanlaista väsymystä kun alkuraskaudessa ja esim. autossa istuessa/ liian lämpimässä tuli tosi huono/pahoinvoiva olo! Hain apteekista Fenix- nimisiä poretabletteja, toivottavasti auttavat. Minkänimistä valmistetta te muut käytätte, joille on tuota rautaa määrätty?
Ei siinä sit vielä kaikki, alkuviikosta Pekka sairastu tosi ärhäkkään influenssaan, kuumetta oli 40 astetta ainakin 3-4päivää, särkyjä joka paikassa ja oli rassu ihan tajunnan rajamailla...
Päivystykseen soitettin pari kertaa, mutta eivät ottaneet kun pitää kuulemma olla useempi päivä kovassa kuumeessa ennenku ottavat lääkärille/ osastolle!!! WTF?? :O Kyllä olin tosissani niin hermona että meinasin soittaa ja haukkua kaikki!! Vauvakin potki mahassa tahtia kun oikein hermostuin!
Nyt kuume alkaa pikkuhiljaa laskemaan ja olo on jo hiukan kohentunut, onneksi! Oli niin sydäntäraastavaa katella kun toinen pieni oli niin kipeenä...
No, mulla itellä alko sit eilen illalla kauheella kurkkukivulla, aamulla oksensin ja tänään sitä onkin sitten oltu kuumeessa! Toki mulla kuumetta "vaan" 38 astetta, mutta olo on ihan kamalan voimaton, vessaan kävelykin tuottaa tuskaa, saati sitten koirien pissalla käyttäminen :/
Kaikkia inhottavia tauteja sitä onkin olemassa, kun vois vaan nauttia tästä raskausajasta terveenä, eikä tarttisi kokoajan olla hakemassa lisää sairaslomaa!!
Sori tää valittaminen, oli vaan pakko purkautua kun välillä v-ituttaa niin kovasti!
Kahen viikon päästä oltais lähössä Ylläkselle, joten paras ois parantua siihen mennessä!
Pikkuinen prinssi on äidin huonoista oloista ja hermoiluista huolimatta voinut oikein hyvin, potkut tuntuu säännöllisesti, edelleen kovimmin silloin kun äippä yrittää lepäillä.
Samoin masu kasvanut valtavasti joten eiköhän siellä voida oikein mainiosti.
Onko joku teistä hommannut raskaustukivyötä tai autoon turvavyönalenninta? Kokemuksia? Mä oon miettinyt molempia, selkä on nyt hiukan alkanut vihoittelemaan, ettei pääsisi sit kovin pahaksi! Samon autoillessa turvavyö painaa niin ikävästi masuun, että jotain pitäis siihenkin keksiä.
Mitenkäs se facebook-ryhmä, mistä aiemmin oli puhetta? Haluaisko joku sen perustaa? Ite oon ainakin niin laiska ettei tuu mtn..
Palaillaan, yritän vähän ahkerammin taas kirjoitella tänne, varsinkin nyt kun saikulla sitä aikaa on! Heissulivei!