Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
haimi
Heippa kaikki, pitkästä aikaa! :)

Täällä jaksellaan hyvin, ja potkitaan kovaa sekä odotetaan torstain rakenneultraa!! :)

Vaunuja en ole vielä löytänyt mieleisiä, matkarattaat ja se istuin jo onkin hommattu :) Apen työkaveri tarjos meille niiden vanhaa pinnasänkyä, taidetaan se ottaa, kun parilla kympillä saa :) ja sitten babybjörnin sitterikin niillä on, eli varmaan sekin otetaan, ku se sitteri maksaa kaupassa melkee 150€ nii jos sais niiltä sen edullisesti :)

Mulla maha pullahtanu oikee kunnolla, tai ainaki itestä tuntuu siltä.. housun vyötäröä on ihan turha yrittää nähdä, paitsi peilin kautta :D hehe!

tässä vähän kuvakollaasia kasvusta eli viikoilta 18+0 - 20+2



Kuvista huomaa että masu on noussut aika hyvin jo tuohon 'puoleen väliin'. Eli kohtu on tällähetkellä noin navan kohdalla.. kun sitä tunnustelee.. reilu 2vko sitten se oli kaks sormenleveyttä navan alapuolella :)

Apekin eilen tunsi potkuja taas, ja aina se on niin mielissään kun tuntee liikkeet!

Eilen käytiin ratsastamassa apen kanssa.. ihan siis tunnilla oltiin ja hyvin pärjäs kultakin siellä! Se taitaa ruveta ratsastaa, kun täytyyhän meidän perheessä olla joku joka säilyttää noi hepat meidän elämässä :) (joskus sitten hamassa tulevaisuudessa oma heppa meille kun apekin kerran ratsastaa!!)

Joo, semmosta tänne.. pistäkääs naiset niitä kuvia tänne niin pääsee masuja ihailemaan!! :)

JA AIVAN MIELETTÖMÄN IHANAA JA HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ TEILLE ihaNAISET!!! :) <3

veera + uuno 20+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No niin...rakenneultra takana. :)
Kaikki hyvin ja vauveli porskuttaa siellä onnellisesti. Vauva on pystypäin - jalat alapäähän ja pää navan kohdilla. Istukka etuseinämässä ja siksi liikkeetkin on vaivempia, niin kuin arvasinkin. Eilen tosin tuntui oikein kunnon potkut tuola alapäässä :D Kaikki on niinkuin pitääkin...mutta piskuinen istui niin ristissä, ettei sukupuolta nähnyt. :( Pitää vaan siis odottaa loppun asti kärsivällisesti...mikä ei todellakaan ole yksi mun hyveistä.

Oli ihanaa nähdä vaavi siellä vattassa voivan hyvin...pienet sormet ja varpaat ja kaikki. :)

Haimi: Munkin vatsa on kyllä kasvanut kovaa... mä yritän muistaa ottaa kuvia kans, niin saadaan tännekin joku päivä :)

Piskuinen + vauveli 20+2
 
Saritus: kaikki on varmasti vauvalla hyvin:) ja kivahan se on päästä vielä toiseen kertaan kurkkimaan pikkuisen touhuja ultraan:)
MadDee ja Haimi: ihania masukuvia! Alan niitä varmasti itsekin tässä räpsimään kunhan masun kasvu pääsee vauhtiin:)
 
haimi
Voiettä. jo kahdella jalat ristissä.. toiv meijän ei olis :p :D :) Noh, kuhan on kaikki tarvittava tallella, niin sama se on kumpi tulee.. :)

Mun h&m paketti tuli tänään, siellä oli yhet mammaleggarit kesäks, sitte piiitkä mammapaita, raidallinen sellainen, jossa onneks on kasvuvaraa vielä koska ei ole näköjään kauheen joustavaa mallia.. :) + ostin sitten vielä sieltä i <3 mum ja i <3 dad trikoot vauvalle.. :) ihanat olivat!!
Apellekkin oli siellä vähän synttärilahjoja :) Kulta täyttää 32v 15.3 :)
 
Moikka kaikille ja hyvää naistenpäivää.

Rakenneultrassa on käyty rv20+4 ja rakenneultrassa olin jo 21 viikolla :)

Mitat: päänympärys HC 194mm (21+4) ,pään halkaisijan mitta BPD 51.5 mm(21+5) ja toinen BPD 50.7mm(21+3) vikkelä kaveri. Päänympärysmitta HC 194mm(21+4) ja reisiluun pituus FL 34.9mm(21+0).
Viikko eroa oikeeseen raskausviikkoon ja päivien eroja mitoissa, mutta laskettua aikaa ei vaihdettu riippuuko sitten siitä että lapsoset kasvavat jo itsenäiseen tahtiin ja np-ultran laskettuaika on se tarkin varmaankin??

Terve lapsi ja todella liikehtivä siellä se pyöri ja hyöri että :D Ja ei voinut olla näkemättä kumpi tulossa POIKA se on !! :heart: Niin onnellinen olen että kaikki oli kunnossa. :)
 
Ooteko muuten huomaneet että suurimalla osalla meistä esikoinen on pikkuprinssi? =)

Ihana kuulla teitä kenel ultrat nyt takana/edessä ja kuulla että kaiki on hyvin. =) oma ulrta kun on ollut jo pariviikkoa sitten.tekis hirveesti kyllä mieli varata aika siihen 3D/4D ultraan siitä kun sen dvd:nki sais mukaa vois sitte isovanhemmille näytellä.(niiku salkkareissa :D ) PItää vaa tota kundiini lämmitellä viel ajatuksee ku se ei kovin innoisaan oo noist lääkäreistä ja tos hinnasta.. :/

Mun oma kundi ei potkuja oo viel tuntenu :/ mut kaveri ku piti tänää kättä masun päällä ni tuns tosi kovan potkun tos navan kohilla tälläkin hetkellä hyörii ja potkii ku mikäki...'
Tuli muuten mielee et montako kertää yössä heräätte esim, vessaa tai juomaan?
kun itse herään yhden kerran jos ees sitäkään kaheksalta kyl herään automaatisesti ylös ilman mitään herätyskelloo enkä saa unta jatketuu olenkaa.Kisastaki oon huomannu sen et ei enää masun päällä nuku päikkäreitä/öitä niikuin enne kai sekin aavistaa et joku tul masussa joku hyörii ja myörii:D

[video]http://aijaa.com/v.php?i=000497648866.jpg[/video] 22+5
 
Aurinkoista huomenta vaan kaikille! :)

Ihan alkuun että muakin saa pyydellä facebookissa kaveriks, itse taisin jo Sarille ja Susannalle laittaa kaveripyynnön..:) Mut sieltä voi bongata nimellä Reelika Vaino (ei Vainio :) )

Ihanaa kun niin moni tietää kumpi on tulossa :) itse en tiedä ja se vähän harmittaa mutta tärkeintä että se on terve :heart:

Nyt on pesty jonkinmoinen kasa vauvan vaatteita kaappiin ja lisääkin vois hieman ostella :) sitteri löytyy ja turvakaukalo ja jopa kantoreppu :) Keväämmällä tai alku kesästä pitäisi hakea rattaat, pinnasänky ja hoitopöytä :)

Nyt on alkanu tuntumaan että pitää vähän "rajoittaa" tuota liikuntaa eikä jaksakaan enään samaan malliin kuin ennen mutta voi olla että se johtuu tästä mun kauheesta yskästä mikä mulla on..:( Mutta eipä anneta sen tänään menoa haitata kun ystävälläni on syntymäpäivä tänään ja luvassa siis jos jonkinmoisia herkkuja :p

Aurinkoista päivää kaikille! :)
 
Heippa te ja teidän ihanat mahat! =)

Rakenneultra on nyt onnistuneesti ja onnellisesti takana! Kaikki oli kuulemma just niin kuin pitääkin, ja vauva esitteli itseään joka puolelta ja kaikkiin mahdollisiin suuntiin kääntyneenä... Kovasti se siellä liikkui ja imi peukaloaan. Liiiiiks.... :heart: On kyllä hurjan helpottunut olo! Aikaa siellä meni kyllä todella pitkään, mutta onneksi ihana ultraaja jaksoi hätyytellä vauvaa kääntymään haluaamansa suuntaan.
Miehen mukaan vauvan kasvot olivat ihan pojan näköiset (????), joten ehkä meiänkin kesävauvasta tulee sitten poika. Tai sitten ei. :)

Mami11, minäki oon heränny nyt kerran yössä vessaan. Reilu kuukausi sitten ravasin vessassa ihan jatkuvasti, mutta nyt on onneks vähän helpottanu, ainakin hetkeksi. Kumma juttu tuo aamuherääminen, minäkin oon aina jo kaheksalta ylhäällä, vaikka ennen raskautta en todellakaan saanut itseäni hereille niin aikasin, jos ei ollu pakko. Kai se on hyvä alkaa totutella jo aikaisempiin aamuihin.... ;)

Ja Reelika, sama juttu mulla tuon liikkumisen kanssa. Salille tai jumppiin ei enää huvita mennä samalla lailla, ja lenkillä liikun kuulemma mateluvauhtia. (Tänäänkin ehdin jo olla ylpeä omasta mielestäni nopeasta vauhdistani, mutta sitten kuulin, että liikun puolet hitaammin kuin ennen.)

Nyt näkemään vauvaunia, huomenna kello soi puoli kuusi. |O

Öitä naiset!
 
Mami11 + Pörde: Mäkin herään nykyään tosi aikaisin. Se on outoa...herään joskus kasilta myös, että no joo...olisko jo aamu, siis tarkoitan viikonloppuisin. En oo ikinä ajatellu, et sillä olis jotain tekemistä raskauden kanssa, mutta ilmeisesti on :D

Eilen tuli iso pussillinen vauvanvaatteita Ellokselta..ostin ihan tahallani tosi pieniä, kun totesin, että mulla ei oo piskuiselle juuri mitään heti kun se syntyy ja pitäähän sillä olla vaatetta päällä... :D

Vitsi vauveli melskas eilen! Tunsin ekaa kertaa ihan kädellä. :) Ihunaa!
 
haimi
Tyttö porskutteli ultrassa tänään! Kiveksiä ei näkyny eikä löytyny, eikä myöskään heiluria vilkkunut vaikka kuin ultraaja etsiskeli :) Häpyluu ja huulet näkyi kuitenkin melko selvästi.. hihii! Pikkurinsessa siellä <3 ihanaaihanaa! :):)

Kaikki oli muutenkin hyvin, pituudet vastasi viikkoja, elikkä tänään olis 20+5 :) Hih, siellä se oli nokka pystyssä kun koitettiin kasvoja katsoa sivusta, nokkava tytteli siis :p

Nyt sitten hyvillä mielin tyttöä kasvatellen ja hänelle vaatteita ostellen loppua kohden!! :)

niin ja mäkin oon heräilly muutama viikko sitten 1-4 kertaa yössä pissalle ja muutenkin vaan heränny. nyt nukun kokoyön heräämättä, onneks :)

veera + pissukka 20+5
 
haimi
Tässä kuvia mitä otin tänään :)

Laittakaahan te muutkin taas kuvia, ne mahat kasvaa yllättävän nopeesti. Viimeviikolla kun pidin yhtä takkia niin ei siitä olis voinu sanoa että mulla mitään mahaa on mutta tänää ku kävin se takki päällä lenkillä nii ihan selvästi erotti mahan.. :D



 
Heipparallaa kaikki ja onnea vaan kaikille rakenneultrassa kävijöille pojasta/tytöstä! =) Täälä maha kasvaa ja liikkeet tuntuu kokoajan selkeemmin ja selkeemmin. Möyrintää tapahtuu monta kertaa päivässä ja se on kyllä jotenkin hauskan tuntusta. Mun mahassa liikkuu joku! =) Mieskin tunsi liikkeet mahan päältä pari iltaa sitten ja totesi, että poika sielä ahkerasti harjoittelee jalkapalloa varten potkuja. =)

Nyt sitten pitäisi ensi viikolla täyttää äitiyspäivärahahakemus, koska se menee työnantajan kautta niin pitää olla hyvissä ajoin liikenteessä. Työnantaja maksaa onneksi 4 äitiysrahakuukaudelta täyden palkan. Kivaa saada äitisypakkaus ja ei haittaa vaikka tulisi vuoden 2010 pakkaus, koska se on tosi kiva. Ilm. vuoden 2011 pakkaus julkaistaan vasta huhtikuussa ja sitä ennen jaetaan edellisen vuoden pakkaukset pois.

Onneksi ilmat on jo hieman paremmat nyt kun vielä aurinko paistaisi. Onneksi viikonpäästä talviloma ja pääsee Ylläkselle viikoksi rentoutumaan. Tekee loma kyllä hyvää. =)
 
haimi
No joo on se piskuinen sullakin kasvanut hienosti :)

Mä otan melkeen jokapäivä kuvan mahasta :p niistä voi sitten kun on pidemmällä niin tehä kollaasin että mites sitä ollaan jaksettu kasvaa :D

Mulla vauva oli eilen ultrassa pää alaspäin eli raivotilassa. ja tuntuu että on edelleen jotenkin sillai.. niin kauheelta tuntunu tänää kaikki liikkuminen yms kun painaa toi vauva niin paljon tonne alas, ja potki muuten tänään ku kaupassa kävelin niin ihan häpyluuhun, koska siellä tuntu jymäytys.. Melkonen likka jo!! Sais kyllä nousta tuolta vähän ylemmäs nyt, tuntuu pikkusen inhottavalta että se tuolla ihan kohdun pohjalla riehuu :/

veera + pissukka 20+6



http://suolasokeri.blogspot.com/

Blogissa uutta taas, käykäähän lukasemassa :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moikka.
Onnea haimi ja pörde pikku tyttelisä/pojasta =)

Meillä eilen takana neuvola Kaikki hyvin pikkusen sydänäänet pomppi siin 140-160 ku liikuskeli paljon ku mitattii..Mulle tähän mennessä kertyny alkuraskaudesta 10kg lisää painoo :O rr oli siin 113/64 ja b-Hb 118 joten mulle määrättii rautatableteja mitattii myös se kohdunpohjan korkeus joka oli 23cm. sain sen kelanpaperin mukaa pitäis täytää ja viedä töihi ku pomo jo sitä kyselee ja sais sit jossain vaihees sen äityspakkauksenki :D

Mulla ei enää omat takit mee kii ni joudun lainaa kundin tuulitakkii jos on viileilma muuten oon käyttäny nahkatakkii auki jonka alla on huppari tulispa jo kesä ku en uutta takkii haluu ostaa :D
Kävin tänää myös kaupungilla kiertelemäs kauppoja mukaa tartui muutama body :D oisin ostanu uudet mamma farkut itteleni mut koko oli loppu :/ löysin myös kivoi paitoja mut aika hintavii ni jäi sit suosiol kauppaa..Pitää kirppareilt käydä kattelee tai sit ostaa jotain tunikoita jotka on löysiä tos masunkohalta :D

Rv23+1
ps.kundiki tänää tuns ekan potkun ku piti kättä masun päällä =)
 
Tässäpä oma pieni mahani:) Tänään LA:n mukaan rv 20+3, todellisuudessa rv 19+6. Kovasti olen huolissani ollut onko maha liian pikkuruinen, mutta ihanat terkkatyötoverit ovat vakuuttuneita siitä että kaikki on hyvin:) Olen itse 172 cm pitkä, joten ehkäpä tuo vaikuttaa asiaan.. Pikkuruinen ainakin potkii oikein kivasti päivittäin:)
Meillä kävi eilen kotona hieroja, kyllä teki hyvää! Pikkuruinenkin taisi tykätä, oli aivan rauhakseltaan koko loppuillan:)
Oikein ihanaa viikonloppua teille ja masuille!
 
Moi kaikille ihanille mammoille!!

Onnittelut prinsseistä/prinsessoista! :)
Mä oon kanssa huomannut, että useimmille meistä on tulossa poika, hassua!
Kivasti on masut teillä kasvanu, pitäis itekin laittaa kuva tänne kunhan sais vaan aikaseks! :)

Jouduin jäämään viime maanantain neuvolan jälkeen sairaslomalle liian matalien hemoglobiiniarvojen takia.. Oli laskenut aika paljon, viimeks hb noin 130 ja nyt vajaassa kuukaudessa laskenut niin, että nyt oli vaan vähän päälle 110.. :/ Ihmettelinkin kun alkoi tulla samanlaista väsymystä kun alkuraskaudessa ja esim. autossa istuessa/ liian lämpimässä tuli tosi huono/pahoinvoiva olo! Hain apteekista Fenix- nimisiä poretabletteja, toivottavasti auttavat. Minkänimistä valmistetta te muut käytätte, joille on tuota rautaa määrätty?

Ei siinä sit vielä kaikki, alkuviikosta Pekka sairastu tosi ärhäkkään influenssaan, kuumetta oli 40 astetta ainakin 3-4päivää, särkyjä joka paikassa ja oli rassu ihan tajunnan rajamailla...:( Päivystykseen soitettin pari kertaa, mutta eivät ottaneet kun pitää kuulemma olla useempi päivä kovassa kuumeessa ennenku ottavat lääkärille/ osastolle!!! WTF?? :O Kyllä olin tosissani niin hermona että meinasin soittaa ja haukkua kaikki!! Vauvakin potki mahassa tahtia kun oikein hermostuin! :D Nyt kuume alkaa pikkuhiljaa laskemaan ja olo on jo hiukan kohentunut, onneksi! Oli niin sydäntäraastavaa katella kun toinen pieni oli niin kipeenä...

No, mulla itellä alko sit eilen illalla kauheella kurkkukivulla, aamulla oksensin ja tänään sitä onkin sitten oltu kuumeessa! Toki mulla kuumetta "vaan" 38 astetta, mutta olo on ihan kamalan voimaton, vessaan kävelykin tuottaa tuskaa, saati sitten koirien pissalla käyttäminen :/
Kaikkia inhottavia tauteja sitä onkin olemassa, kun vois vaan nauttia tästä raskausajasta terveenä, eikä tarttisi kokoajan olla hakemassa lisää sairaslomaa!!
Sori tää valittaminen, oli vaan pakko purkautua kun välillä v-ituttaa niin kovasti! :D
Kahen viikon päästä oltais lähössä Ylläkselle, joten paras ois parantua siihen mennessä! :)

Pikkuinen prinssi on äidin huonoista oloista ja hermoiluista huolimatta voinut oikein hyvin, potkut tuntuu säännöllisesti, edelleen kovimmin silloin kun äippä yrittää lepäillä. ;)
Samoin masu kasvanut valtavasti joten eiköhän siellä voida oikein mainiosti.

Onko joku teistä hommannut raskaustukivyötä tai autoon turvavyönalenninta? Kokemuksia? Mä oon miettinyt molempia, selkä on nyt hiukan alkanut vihoittelemaan, ettei pääsisi sit kovin pahaksi! Samon autoillessa turvavyö painaa niin ikävästi masuun, että jotain pitäis siihenkin keksiä. :)

Mitenkäs se facebook-ryhmä, mistä aiemmin oli puhetta? Haluaisko joku sen perustaa? Ite oon ainakin niin laiska ettei tuu mtn.. :D

Palaillaan, yritän vähän ahkerammin taas kirjoitella tänne, varsinkin nyt kun saikulla sitä aikaa on! Heissulivei! :)
 
Moikka moi! JA ONNEA PRINSESSOISTA JA PRINSSEISTÄ! :) Ihanaa, kun tietää, kumpaa mallia on tulossa. :) Meillä vaan jännätään...ja toisaalta ihan hauskaahan sekin on.

Milli85: Harmi kun teillä noin sairastetaan...Meillä ollaan nyt terveitä. Alkuvuodestahan olin myös koko ajan kipeä. Minä ostin viime viikolla tukivyön. Täytyy kyllä todeta, että se tuntuu hyvältä kotioloissa, mutta vaatteiden alla (ainakin tälla hetkellä) ei tunnu eikä näytä kovin hyvältä. Mulla selkä myös vihoittelee, varsinkin jos oon rasittanu sitä, kuten eilen kun vahasin meidän parketin. TODELLA fiksua! Siitä vyöstä on varmasti suuresti apua, kun raskaus etenee, koska huomaan jo nyt, että vaavi alkaa painaa ja hei, pitäähän sen saada sellaiset 3kg lisää painoa täs 20 viikossa. Huomaan, et joka viikko on raskaampi olo.

Meidän vaavi on pitäny myös meteliä vatsassa, varsinkin eilen. Oltiin kattomassa FORKin Pink noise -konsertti ja se oli aivan mahtava. Esiintyi täällä Vaasassa eilen ja siis kertakaikkiaan koko sali oli aivan tulessa. Suosittelen kaikille ihan käsittämättömän paljon! Niiin sitä piti siis sanoa tämän ylistyksen jälkeen, että vauva potki lähes koko konsertin ajan, joten tein siitä nopean johtopäätöksen: musikaalinen lapsi siis tulossa :D
Haimi (Veera), kummaksi sua nyt pitää kutsua :D: Mullaki potki eilen tuonne häpyluuhun ja tuntui varsin inhottavalta! Ja mieti, kun tulee lisää voimaa... AUTS!

Pauliina83: Musta ei tarvi olla huolissaan vatsan koosta, jos oot noin pitkä. Ja sitä paitsi kaikilla kasvaa vatsa ihan omaan tahtiin. Mullakin pömpsähti ihan yhtäkkiä tää vatsa tähän kokoon ja vähän pelottaa kyllä tämä kasvuvauhti nyt. :/

Ihanaa viikkoa kaikille! Mulla on töissä kiirus viikko, kun viikonloppu ollaan messuilla. Sen jälkeen rauhottuu ja voi tyytyväisenä rauhassa lasketelle kohti äippälomaa :)

Piskuinen + vaavi 21+1

Ps. Voi perustakaa joku se facebook-ryhmä, mä liityn heti. Mä oon kyllä ite myös niin superlaiska tollasten kanssa. Riittää, että jaksaa omaa profiilia käyttää. Olis niin kiva, et sit synnytyksen jälkeenkin oltais yhteydessä.
 
haimi
Moooi ja oikein hyvää viikonalkua! :)

Meillä on kanssa oltu kipeenä, Apella oli eilen aamulla vielä 40 astetta kuumetta, mutta vein se sitte lääkäriin (kun eka selvitin että jos menee yksityiselle meneekö työnantajan piikkiin ja menihän se ;) ) niin joku nielutulehdus ja antibiottikuuri. Nyt aamulla kokeilin sen otsaa eikä ollu enää kuumetta, joten parantumaan päin :)

Mun maha näyttää niiiiin tyttömahalta, ettei vois erehtyy.. niinkuin isomummokin sanoi "tyttö leviää, poika tulee eteen.."

Hei oletteko suunnitellut mennä tuonne lapsimessuille ( Etusivu ) ?

Mä just juttelin yhden kaverin kanssa jolla puolivuotias tyttö ja 9v poika, että mennään varmaan yhdessä.. Varmaan ihan huippumessut ja siellä varmasti kaikkea uutta ja kivaa ja jotain luentojakin siellä kuulemma on... ?! :)

Semmosta tänne..!! :)

veera + pissukka 21+ 2
 
Ja huomenta päivää kaikille! :)

Ei varmaan kannata kauheen tarkkaan tuijotella meidän enään tässä vaiheessa puntaria tms..:) Jokainen ollaan yksilöitä ja jokaisen raskaus on erilainen, onneksi :) Ite painoin tosiaan ennen raskautta 75kg ja nyt on painoa 78kg, pituutta mulla on vaan 159cm niin ihan hyvä vaan ettei se kauheesti nousisikaan tuo mun paino :) Keskiviikkona ois taas neuvola ja innolla sitä aina odotankin aina :) kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä jne. :) Kipeenä täälläkin on oltu :( ei oo onneks ollu kuumetta mutta sitten tuo yskä on ollu sitäkin ankarampi :( mutta onneks paranemaan päin, ainakin toivon niin :D

Milli85: Mä ainakin syön Obsidan nimisiä rautatabletteja ja ne onkin ihan hyvin sopinu mulle ja sen lisäks multitabsin raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja vitamiineja :)

Mutta pikaisia paranemisia kaikille! :heart:
 
haimi
NYT ON RYHMÄ FACESSA!!!!!!!! Sinne ei pysty itekseen liittyä (ettei tuu mitään provoja sinne kirjottelee) niin pistäkää nimi mulle täällä niin lisään ryhmään teidät :)
 

Yhteistyössä