***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

....Jaahas ei ollutkaan mitään päivitettävää. No ei sitten. :D

Skorppan mulla oli kans vaavi muutamia viikkoja sitten jonkin aikaa perätilassa. Olen lukenut, että silloin äidin kannattaisi oleilla muslimien rukousasennossa (eli "kontallaan" pää maassa ja pylly pystyssä ), saattaa kuulemma edesauttaa vauvan kääntymistä raivotarjontaan. Eli otapa siitä jokailtainen rituaali, olet ainakin sitten kaikkesi tehnyt! Miestä se saattaa huvittaa, mut onpa jotain kivaa silläkin. :D

pikkumuksis mullakin oli esikoinen jo tässä vaiheessa tiukasti raivotarjonnassa, tämä vauva pyörii ihan miten sattuu. Olin eilen neuvolalääkärissä, ja lääkäri sanoi että ensimmäinen lapsi on jo venyttänyt vatsanpeitteet ja kohdun siten, että myöhemmillä lapsilla on helpompi liikkua. Tilaa on siis enemmän kuin esikoisella aikanaan, sikäli ei hätää.

PömpeliPötsi ruokavalio on yksi juttu joka ylläpitää helposti hiivaa. Kannattaa minimoida kaikki sokeri ja valkoinen jauho, saattaa auttaa hiivaa poistumaan sun elimistöstä.

Mitkähän mahtaa olla Piku81:n kuulumiset nyt? Olisi hauska tietää, ettei vaan mahtaisi olla jo ensimmäinen heinäkuinen maailmassa?

Noista lapsen pituusarvioista on ollut puhetta. Mun ymmärtääkseni nuo lapsena tehdyt arviot siitä lopullisesta pituudesta ovat ihan puutaheinää?? Ainakaan täällä päin niitä ei enää edes tehdä. Kuulemma arviot pitävät erittäin huonosti paikkansa.

Äitiysvaatteistakin on juteltu... Mulla oli niitä ihan kivasti esikoisen odotusajalta, ihan hiukan olen täydennellyt varastoja. Musta kivoimmat vaatteet saa H&M:ltä ja bebesiltä. Mamaliciouksen vaatteet on ihania, sehän on Vero Modan kanssa samaa konsernia. H&M:n ja Mamaliciouksen vaatteet on musta edullisiakin.

Mun soran ja hiekan mieliteoista vielä... En kyllä jaksa uskoa että mulla voisi olla mitään puutostilaa. Syön tosi ahkerasti vitamiineja (+ lisäksi omega-3, sinkki, kromi, maitohappobakteerit, magnesium, kalkki), ja muutenkin ruokavalio on keskivertoa terveellisempi. Kiitos kuitenkin Nuutti äidillisestä huolenpidosta! :D Mun oma äitikin laittoi tekstarin "Äidin neuvo: kun syöt soraa, vältä pureskelua". :LOL:

Cassy rv 33+0 :heart:
 
Nyt rv 25+1 ja aamulla oli viides neuvolakäynti:

-Paino: noussut kilon viime käynnistä, josta on tasan kuukausi, raskauden alusta paino noussut viitisen kiloa
-Ei turvotusta
-Verenpaine 106/74
-Virtsa puhdas
-Hemoglobiini 120
-Kohdunpohjan korkeus 25cm, nyt on enää "vaan" yksisikiöisten käyrän
yläviivalla, vaikka saisi kaksosraskaudessa mennä yläpuolellakin, kuten aluksi mullakin
meni.
-Sykkeet oli molemmilla Lilliputeilla n. 140 lyöntiä minuutissa.

Neuvolantäti antoi Kelan paperit täytettäväksi, saadaan sitten se äitiyspakkauskin jossain vaiheessa. :) Mehän päätettiin ottaa 1 pakkaus ja 2 rahana, kun kaksosista saa yhteensä kolme rahaa/pakkausta!

Seuraava neuvolakäynti on kolmen viikon päästä. Ja kahden viikon päästä on äitiyspoliaika.

Eilen käytiin pelkoklinikalla mieheni kanssa ja päästiin tutustumaan synnytysosastollekkin.. Istuskeltiin jonkin aikaa ihan siellä synnytyssalissa.. Ja se vuodeosastokin nähtiin. Hyvä oli käydä noissa etukäteen, mutta en mä silti sairaala-kammostani eroon ole päässyt. =/ Vointi mulla on fyysisesti loistava, mutta jännitän päivä päivältä nyt enemmän sitä, että joudunko osastolle vuodelepoon (moni kaksosodottaja joutunut yllättäen).


Tänään Lilliputit on riehuneet massussa melkein tauotta aamusta asti, ja liikkeet on jo aika voimakkaitakin. B)

LEAL; mulla taisi jompi kumpi Lilliputeista säikähtää, kun aloin vatkata pari viikkoa sitten kermaa sähkövatkaimella. :eek: Tuli ainakin sellaista potkua samantien, että oletin reagoineen siihen ääneen.. Voi parkaa..


 
Huomenia kaikille!

Ihanaa, et me päästään kahden viikon päästä muuttamaan täältä hissirempan keskeltä, pojat on seittämästä asti porannu ja hakannu ja vaik mitä tual käytävässä!! Masuvauva on selvästi pelästynyt, koska masussa on ihan hiljasta ollut heräämisestä asti!! Pikkuneiti tosin nukkuu paukutti puol ysiin asti, vaikka sen huone on melkeen käytävän seinän toisella puolella :) Äitis unenlahjat periny!

Cassy, onhan noi pituusarviot ihan huuhaata, mut on se kiva kuitenki leikitel ajatuksel, et mimmone ihmine siit vauvasta sit isona tulee.. Ei meillekkään ole neuvolatäti mitään varsinaista arviota antanut, mut tuttu hoitaja tekee vastaavaa käyrää pituuden ja painon pohjalta.

Raivotarjonnasta, esikoinen oli sillon 32 viikon ultrassa pää alaspäin jo, mut musta tuntuu et tää pampula on edelleen kyljelläs ja ihan tyytyväisenä. Esikoisen potkut tuntu aina pääosin oikeessa kyljessä lonkan ja kylkiluitten välistä, ja tää vauva potkii jatkuvasti mua oikeisiin kylkiluihin!! Ei mitään mukavaa, varsinkin istuminen on tuskasta kun tuntuu, et vauva olis tosi ahtaasti masussa. Vast ens viikol meen taas neuvolaan, sit toivottavasti saan pikkasen selvyyttä vauvan asennosta. Siihen asti taidan tönöttää illat pylly pystyssä täällä, jos vauva tajuais itte alkaa kääntymään :LOL:

Tosiaan, mäkin odottelen kovin, et koska tää meen popcornipalsta alkaa poksumaan :D Mä tuskin ennen elokuuta synnyttäisin ilman sitä käynnistystä, mikä on kyl epävarma, mut mä kyl kaikkeni teen et käynnistettäs sillon jo vikassa ultrassa! Anoppi sano, et hänel on yks käynnistetty synnytys ollut, ja se oli kyl niin kivuliasta ja tuskaa.. Ei tainnu ajatella, et mullakin viime vuonna omien tuskien lisäks käynnistettiin, ja jos mä pelkillä käynnistyksen tuskilla vältän ne monen viikon "luontaiset" tuskat, ni ei mitään fälii!!

Jaha, tarvii men leipomaan työporukalle kakkua mun valmistumisen kunniaks, viikonloppuna sit kahvitan kotona kaikkii halukkaita, kiva tänne muuton keskelle ketään ottaa, mut viime viikonloppu oli äitienpäivä ja tulevat viikonloput on aina vaan kiireisempiä.. Ens kuun puolessa välissä onkin sitte esikoisen ekat synttärit, ja sen jälkeen mä voisinkin jo lähtee synnärille.. :)

Kivaa päivää kaikille!

Ämpee 29+6 (melkee kolkyt :) )
 
aurinkoista torstaita!
eilen käyty taysissa..vauva oli oikein virkeänä ultrassa ja ihana nähdä kun toinen heilutteli sieltä äitille :) painoarvio oli nyt 1670g ja siis lääkärin mukaan ihan keskikokoinen vauva tulossa.pitkä on kuulemma,mutta jos siskoihinsa tulee niin ne onkin ollut 54,53 ja 52cm pitkiä..lääkäri siis sanoi että tosi pitkä ja hoikka vaavi olisi tulossa.ja poikaa lupaili tämäkin ultraaja,mun on vaan niin vaikee sitä uskoa kun tuota keskimmäistäkin ultraaja pojaksi aikoinaan sanoi :LOL: vaikka onhan ne laitteet viidessä vuodessa muuttuneetkin..mutta sen näkee sit heinäkuussa kumpi sieltä putkahtaa!
vaavilla siis kaikki hyvin,ja kohdunkaulaa mulla sen 1cm jäljellä,lepoa siis edelleen vaan..ja mä kun en ole sellaista tyyppiä joka osais olla paikoillaan,pitänee sekin nyt sit opetella!
insuliinia eivät vielä sitten aloittaneet,arvot ovat kyllä kaikki yli rajojen olleet melkein koko ajan,mutta laskusuuntaan kuitenkin..ja nyt sit mittailen niitä 6päivää ja sen jälkeen katsotaan mitä tehdään!ja 3viikon päähän on sit uusi aika äippäpolille jossa taas tarkastellaan vaavin painoa yms..toisaalta ihan mukavahan se on päästä katseleen sitä bömbbistä sieltä ruudulta :heart:
ja vaavi majailee ihan alhaalla ja päätarjonnassa,eli valmiina synnytykseen..mun säkällä se menee kuitenkin taas sinne 3.8 joka on meidän vanhimman ja nuorimman neidin synttäripäivä..

mulla on edelleenkin ne vaunut ostamatta,voi kun sais aikaseks lähteä ne hakemaan..onko kukaan tampereen suunnalta ostellu nyt vaunuja?jos osais vinkata mistä saisi suht halvalla hyvät?

ja etupihan kukkapenkkikin pitäis saada uusiks tehtyä,mut taidan palkata siihen setäni vaimon joka on puutarhuri!sellaisen kiinalaisen kivikkopenkin haluaisin,olis sit helppohoitoinenkin!!

voidaanhan kaikki hyvin!!

babjuska+bömbbis 30+3 jee nyt on taas viikot poksuneet!!
 
Neuvolakuulumiset:

rv 32+0

paino: -306g/vko
RR: 99/63 (ALHANEN!)
hb: 113
pissa ok
vauva raivotarjonnassa
vauvan syke 150
sf-mitta 33cm
ei turvotusta

kaikki siis ihan hyvin. seuraavaks onki sit lääkärineuvola 9.6. eli samana päivänä ku menen synnärille tutustumiskäynnille ja parin viikon päästä taas neuvolaan. toiv vauva pysyttelis nyt tuol raivotarjonnassa. mut kieltämäti ei kivalt tunnu ku kaivelee kylkiluiden välistä jaloilla!
mä sittenkin valmistun nyt keväällä ylioppilaaksi! kiva kun opinto-ohjaaja ilmotti vasta eilen ni arvatkaa vaa onko meillä kiire. kauhee suunnittelu et keit vierait kutsutaa ja mitä leivotaan ja tarjotaan. huhh mekkoki pitäs löytyä tälle mahalle! toiv korkkarit menis parin viikon pääst jalkaan :)

jedvenna ja poju rv 32+0 *POKS*
 
Laitanpas pikaseen kuulumisia...kun oli niitä kaipailtukin =)

Edelleen täällä kasassa ollaan, ja nuyt jo tällä viikolla olen alkanut poikaakin hoitamaan, eli ei nää ole anoppi täällä ollut auttelemassa..mutta toki sitten iltasella mies tulee apuun töistä kotiutuessa..Olo on edelleen sama, eli supistelee välillä todella napakasti, ja välillä ei ollenkaan..Olo ei oo omasta mielestä mitenkään huonontunut, tai sitten sitä ei vaan kerkee ajatteleen, tässä arjen lomassa...Toki kaikki kotisiivoukset yms. on vielä pannassa ainakin tän viikon vielä, koska selkeesti esim. imurointi laittaa supisteleen kovastikin.
Ulkoilemaan en ole myöskään vielä uskaltanut lähteä, vaan anoppi on käynyt muutamana päivänä pitämässä poikaa ulkona. Mulla alkaa jo ainaskin tekeen välillä todella kipeetä nää vauvan liikkeet, ja varsinkin tuonne alakertaan käy, eli edelleen todella alhaalla majailee, tokkopa tuo sieltä ainakaan ylöspäin enää nouseekaan.
Babjuska oli myös joutunut lepäileen ainaskin, oliko sulla tuota kanavaa tarkkailtu ultralla ja oli sen 1cm jäljellä vai ihan käsikopelolla mitattu..? Koitahan malttaa lepäillä, vaikka tiedän että vaikeaa se on, varsinkin kun on perhe hoidettavana.
Mulla selkeesti nyt ainakin mielikin parempi kun voi jo hieman enemmän hommailla =)

Hikasta Minä tunsin kyllä esikoiseltakin ja tunnen tältäkin monesti päivässä hikan, tuntuu semmoisena rytmikkäänä tasaisena pomppiluna noin sekunnin parin välein. Ja tosiaan niinkuin jo monet mainittivat niin on hengitysharjoittelua vauvalle, ja vastasyntyneelläkin on usein hikka ja johtuu kuulemma siittä että pallea ja vatsalaukku yms on niin lähekkäin vauvalla...Mut semmoinen tuli tässä mieleen, että yks ilta supisteli just napakasti kun vauvalla oli hikka, niin se "loppui" aina supidtuksen ajaksi, tai en ainakaan sitä silloin tuntenut, vaan jatkui kuiten sitten supistuksen loputtua...Onko muut hoksannut?

Äiti-Kengulla
Oli myös tympeän kuuloinen tilanne, onpa ihmeelistä että on noin tiukassa päästä tarkistuttaan kohdunsuun tilanne...en ymmärrä :eek: toivottavasti olosi helpottaa, ja koitahan lepäillä..

Nyt en taas kyllä muista mitä muuta piti kommentoida, mutta tasaisesti hyviä vointeja kaikille ja Haleja niille joilla olo on hankala ja supistelee yms. Haleja myös niille joilla olo on hyvä, nauttikaa! Olette mielessä... :hug:

Piku ja Tintti 32+5 sitkeästi yhdessä kasassa :D

Muoks. Kyllä nyt kelpaa vauvelin syntyäkin, kun äitee on tehnyt hieanon kastemekon valmiiksi...Tosin en osaa laittaa itte kuvaa (tumpelo) mutta siis kutomalla tein sellaisen pitsisen...ihana on :heart:
 
heippa kaikille!
neuvolassa eilen käyty, saikku jatkuu tuonne 29.5 asti ja siitä sitten enää viikko mammaloman alkuun, eli ei taida tämä tyttö töihin enää mennä :/ paineet oli 128/88, eli niitä nyt mittailen kotona päivittäin ja soittoa neuvolaan tai polille jos nousevat. ei vielä näillä viikoilla saisi nousta. mutta selittyy se huonovointisuus ja päänsärky noilla paineen vaihteluilla. sitten pitäisi painoa saada nousemaan, taas oli tippunut, nyt koko aikana tullut 4 kiloa lisää ja kun lähtöpaino ei ollut suuri niin ei saisi yhtään tippua. mutta onneksi beibillä kaikki hyvin sydän lyö vahvasti ja liikkeet vahvoja. ainoastaan pitäisi vaavinkin saada koko lisää, mutta jos mä sen ruokahalun jostain löydän niin eiköhän se beibikin siitä kasva. heh, sain luvan syödä ihan mitä vain, kunhan ei ole kovin suolaista, eli jäätelöä, pullaa, karkkia :p
nuutti79 älä välitä muiden puheista, ihmiset osaa olla todella raivostuttavia kun kommentoivat asioita josta eivät mitään tiedä :( meilläkin yksi täti, jolle ei siis ole lapsia, sanoi että kyllähän niitä supistuksia ja muita kramppeja kuuluukin tulla... ihan kun en sitä tietäisi, mutta tiedän myös että mikä ei enää ole normaalia. toivottavasti jaksat olla töissä tai sitten saat lisää saikkua ettei men koko aika ihan kärvistellessä. voimia :hug:
Kiva kun oli paljon hyviä neuvola kuulumisia, onnittelut kaikille :flower:
ja kiitos kaikille tsemppauksesta, ihanaa kun täällä jaksetaan lohduttaa :heart:

toivova ja nyytti 31+1
 
Kuulumisia: EI mitää erikoista, mun päivät matelee en oo tottunut olemaan näin vain kotona tekemättä mitään.

Jedvenna Oniittelut :flower: Ylioppilaaksi pääsyn johdosta!!!!!

Oon tässä pessyt vauvanvaatteita. Eilen kävin kirpparilla ja tein löytöjä =) TOtesin miehelle että tästä lähin mä ostan kirpparilta vaatteita aina ensin, ennen kun meen kauppaan ostaan mitään. Hienoja löytöjä Esikolle ja tulevalle vauvalle ja tässä rahatilanteessa tää on hyvä keino säästää. Pesukone pyööriiiiiiiii jos ens viikolla kiikuttaisi "piirongin" meidän makkariin ja sinne sitten laittaisi noi vauvanvaatteet siihen piirongin päälle tulee hoitotasokin myöhemmin.

Mua on alkanut väsyttää ihan sairaasti, luultavasti HB on laskenut entisestään. Varsinkin päiväunet maittaa ja sitten kun nukun päivällä oonkin koko loppupäivän ihan pihalla ja väsynyt :eek:
Oishan sitä vaikka mitä tekemistä mutta oon niin laiska nyt...Kouluhommia piti tehdä mutta en saanu kun yhden sivun tehtyä n.seitsemästä ja mä kun kuvittelin sen tekeväni tänäänHOHOIJAAA jos sitten huomenna.

Odotan kovasti ens viikon neuvolaa, noi neuvolat ja äitipolilla käynnit on sellasia "etappia" ja niitä odottaa, näin tää aikakin menee nopeemmin. Mä oon hirmu kärsimätön tässä raskaudessa. Tuntuu että viime raskaudessa en ollut näin nyt vaan tuntuu että oon niin kypsä tähän odotteluun. Mahakasvaa ja on tiellä, väsymys, MUISTAMATTOMUUS painaa jne......Vali vali vali. Nyt lopetan ja oon tyytyväinen että kaikki on hvin =)

Ostin yhdet mielstäni "kalliit" äippähousut, näistä saa "shortsit" myös kesällä vähän tällaset kevyempää kangasta että jaksaa kesän olla sitte näissä...

Hyvää viikkoa kaikille

Annora rv 29+2
 
piku kovasti sulle jaksuja ja kannattaa jättää kotityöt minimiin. :hug: Vau että oot saanut tehtyä kastemekon =) no et ainakaan tumpeloksi voi ittees sanoo.

toivovalle myös kovasti jaksuja :hug: Mää voin lahjoittaa sulle näitä kiloja ;) Niitä väkisinkin tulee,kun en voi liikkua.No asiaan jos mennään toivottavasti saat painos nouseen.

jedvenna onnittelut ylioppilaaks tulosta :flower:

palaan myöhemmin :wave:
 
Vointeja kaikille.
Täällä ollaan vaikka tosi laiskasti kirjoittelenkin.
Saikulla nyt vielä ensi viikko ja sitten pitäisi se loppu aikakin hakea saikkua kun on kohdunsuu auki.
Olo on aika tukala ja jotenkin kivulias kun tuo maha on niin pallo ja alhaalla. Monet sanoo että sulla onkin synnytys lähellä kun on vatsa noin iso ja lapsi alhaalla.
Ei ole ei, heinäkuun puoleen väliin saisi "Torsti" olla masussa.
Mulla on viidet mammahousut joihin ei enää ole toivoakaan mahtua, odotan lämpimiä kelejä
että voin hameessä lyllertää.

nämä neljä ja puolivuotiaat tulevat isosisarukset pitää huolen siitä etten juuri saa rauhassa istua, siksipä he onkin hoidossa tämän toukokuun.

jaksuja kaikille =)

riepuriia ja Torsti 30+6
 
Äitipoli käynti takana, verenpaine oli nyt suht`kohdallaan 130/88, ei proteiinia virtsassa. Turvotusta kylläkin, jopa lääkäri säälitteli mun jalkojani (ovat kun puupölkyt säärestä-nilkkaan ja jalkaterät pullottaa oikein kunnolla) ja arvatkaas millasta on kävellä kun kengät puristaa ja muutenkin jalat tuntuu kireiltä :/
Vauvalla kaikki hyvin, alaspäinhän se on jo jonkin aikaa ollut-niin nyttenkin. Painoa tasan 1500g, siellä se vietti päiväuniansa eikä juuri lääkärin tönäisyistä häiriintynyt =) Onkin muuten enempi iltaeläjä, toivottavasti ei mahan ulkopuolella jatka samaa vaan nukkuis jotakuinkin yöllä, jotta äitikin saa nukkua.
Kohdunsuu on auki ja edelleen pitää olla relax - tarkemmassa syynäyksessä oon nyt ja ens viikolla taas neuvola ja sit parin vkon päästä, jollei aiempaa tarvetta taas äitipoli aika. Toivotaan et sisällä pysyy vielä tovin, veljeensä jos tulee, mullois aikaa synnytykseen 3 ei vaan 4 vkoa :eek:
Tänään vein keskimmäistä kouluun tutustumiseen ja piti pidätellä itkua (hormoonit...), meiän "vauva" on sitten yks-kaks hujahtanut koululaiseksi- mihin se aika katoaa? No itsekkin sanoo, että on ISO tyttö ja kohta isosisko, mikä on tärkeä juttu, se on jotain todella hienoa, ettei ole enää pelkkä pikkusisko... :heart:

Kissansilmä + "vilkas" rv 30+2
 
Heipä hei!

Tiedättekö miltä tuntuu kun laittaa keilapallon kylkiluiden väliin ja tökkii sitä tasaisesti ylöspäin?? Juu kyllä. Se on aika v-mäistä. KÄÄNNY JO sanon minä.. Kiitos Cassy vinkistä! Kaikkein hauskinta tais olla meidän koiralla kun pyllistelin lattialla :D Hän luuli, että se on uusi piilo leikki. Tänään yritetään uudeleen.. sitten varaan ajan akupunktioon jos pian ei käänny. Ens tiistaina on neuvola..
 
Onnea jedvennalle ylioppilaaksi pääsystä!

:hug: ja :flower: ja :heart: kaikille, joilla on jo kohdunsuu auennut/ pehmennyt/lyhentynyt/ kärsii supistuksista.. Voi kun nämä meidän pikkuiset pysyisi vielä muutaman viikon masuissa, niin jaksaisivat sitten aloittaa elämänsä voimakkaampina. Ajatelkaas, että ollaan jo melkein kaikki kuitenkin 30 viikon paremmalla puolella. Muutama loppukuulainen vielä mukaan. Taitaa kuitenkin jo yli kilon painoisia olla lähes kaikilla vauvat.

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

paino: +0,875 kg/vko
turvotus: +/-
paineet: 127/91
pissa: -/-
Hb: 148
sf-mitta: 30cm
tarjonta: rt
liikkeet: ++
Syke 140-150

Heräsin just päiväunilta. Aivan ihana olo, kun sai nukuttua kunnolla. Viime yö meni vähän plörinäksi, kun tyttö herätti klo 03:00, että mahaan sattuu ja tänään oli sitten poissa koulusta ja aamupäivä juostiin lääkärissä. Nyt ei edes muista valvoneensa :)

Mureena ja papu 31+4
 
Haudi hou!

täältä myös onnittelut jedvennalle, hieno saavutus! :flower:
Neuvolassa/ultrassakin käyneitä on ollut, hienoa että vauvoilla kaikki hyvin, niin ne siellä kasvavat. :heart:
Kissansilmä, tosi ikäviltä kuulostaa sun turvotukset, auts. Mulle sanoi jalkahoitaja että jalkoja ois hyvä rasvailla ja hieroakin reippaasti sekä nostaa ihan suoraan ylös, vois auttaa.
Mulla ei onneksi vielä ole turvotuksia mut uskon kyllä että kesää kohti kun mennään niin vaivaksi saan..
riepuriialle myös jaksamista sinne, ihan hyvä että lapset voivat hoidossa olla, mulla on myös poika tässä kuussa 15 pvää, kuitenkin on tärkeää pojallekin saada olla kavereiden kanssa.
Ja syksyllä sitten alkaakin jo eskari, äkkiä on äidin pieni isoksi kasvanut! :'( :D

Tänne ei mitään kummempia, tänään taas kävely tehnyt vähän tiukkaa, alhaalla rupeaa paino tuntumaan ja autossa kun istuu niin aikmoinen mylläys käy kyljissä, auts auts.. :p

illuusia&muruskainen 33+1!! :heart:
 
..ylioppilaaksi pääsyn johdosta!! :flower:

Ja kaikki, kellä on kohdunsuu alkanut avautua tai kanavaa kovin vähän jäljellä, koittakaa jaksaa lepäillä, ettei vauvelinne ihan vielä tupsahda päivänvaloon! Kohdussa heillä on kuitenkin vielä paras olla. Jaksamishalauksia teille!! :heart:


 
Jedvennalle onnittelut ylioppilaaksi pääsystä! :flower:

Ja te supistuksista kärsivät :hug:

Eilen vauveli liikkui tosi huonosti koko päivän. Illalla kokeilin herätellä syömällä jäätelön, tökkimällä masua ja ei mitään. Sitten päätin lähteä näytille äitipolille. Siellä liikkuikin heti kun anturit laitettiin masulle. =)
Ultralla vielä tarkistettiin sydänvirtaukset ja kaikki ok. Onneksi väärä hälytys!
Nyt täytyy itse muistaa ottaa rauhallisesti vielä muutama viikko...lähinnä strassattua tulee herkästi asioista.
Vauvasta tehtiin myös painoarvio ja oli 1945g (tosi tarkka :D ) ja nyt näyttäisi ihan normikokoinen vauva tulevan. Parin viikon päästä uusi painoarvio. Jos normilukemissa mennään niin ei varmaan käynnistellä ainakaan ennen aikaisesti joten loppuun saakka menee kyllä minun supistuksista jos on kiinni. Töissä ollessa masu oli kestopinkee ja supisteli iltaisin mutta pitkä sairasloma on tehnyt tehtävänsä. Toivoisin kyllä poksahtavani ennen heinäkuuta, tätä kuumuutta ei kestä ainakaan koko kesää!

Töistä poisjäänti näin aikaisin kyllä harmittaa..olen nyt jo ehtinyt tympääntyä kotona olemiseen.Toisekseen sairasloma alkoi jo 27.3 oman huonovointisuuden takia joten nyt toukokuussa saankin kelasta sairauspäivärahaa joka on todella paljon pienempi kuin palkka. Maksaakohan sillä edes laskuja...ei auta miettiä kun kykenemätön olen asialle tällä hetkellä mitään tekemään.
Posiitivista se että kesäloma siirtyi äippäloman loppuun joten mies voi pidellä isäkuukauden!

Jaksamisia kaikille!

Tuuliina 32+0 *poks*
 
perjantaita kaikille.

Kissansilmä otahan rauhallisesti ja pidetään peukkuja,etä vielä masussa pysynee.Eli sulla on aikaisemminkin lapset tulleet etuajassa?

Riepuriia sulle myös jaksuja.Kiva että lapset ovat hoidossa,niin saat levättyä.

Tuulina kyllä täälläkin tympäsee kotona olo.Vaikkei toimettona tarvi olla siittä huolehtii nuo 3v 9kk ja 2v 4kk .No mitään en oikein kyllä pystyne/uskalla tehdä.Kotityötkin saa suppareita aikaiseks.
Toisaalta huhtikuussa ei isompia muutoksia ollut tullut,niin nää vaan koettelee mun hermojani.Tarvii vaan luottaa neuvolalääkärin sanoihin,ettei tämäkään tule ennenaikaisena.
Niin sitä saa sit 5 viikon päästä kirota,kun mitään ei tapahdu.Pyydän kyllä pelkokäynnillä kurkkaan tilanteen.


Kaikille iloista mieltä ja paljon jaksamisia.Mukavaa viikonloppua kaikille.

äiti kengu 32+1 :heart:
 
Jedvennalle myös minulta onnittelut lakista :hug: :flower: hieno saavutus!

Toivova nauti kun saat hyvällä omalla tunnolla nyt popsia kaikkia herkkuja :D ei se paino kaikilla vaan nouse, vaikkakin suotavaa tietty ois että nousis ennemmin kuin laskis..No toivottavasti ei ainaskaan enää laske.

riepuriia jaksuja sinullekkin lepäilyyn. Mulle myös on moni heittänyt että jokos on kohta la lähellä...ja mulla myös masu on nyt laskeutunut entisestään.

kissansilmä
jaksuja turvotuksen kanssa, ei varmaan oo kovin kivaa..Toivotaan että sinunkin vauveli malttaa vielä tovin masussa pysyä..Miten sulla se aikeisemmin ennenaikasena syntynyt vauveli pärjäsi, käynnistyikö synnytys ihan "varoittamatta" vai oliko kohdunsuun kypsymistä havaittavissa?

Mulla on alkanut nyt todella useasti aamuyöllä vetämään suonta jalasta, auts..meinaa aina itku tulla, niinkuin ei jo muuten oisi hankalaa öisin kaikki kääntyilyt ja vessakäynnit yms. Mulla on masu ja alaselkä aina yöllä tosi kipee kun herään vessaan, sitten kun pissalla käy niin vähän ajan päästä helpottaa.
Muuten olo kohtalainen, odotan kun kuuta nousevaa ens viikon ti äippäpolikäyntiä, ihana päästä taas kuulemaan, et miten tää liikuskelu on vaikuttanut siihen kohdunsuun tilanteeseen, ja tietty ihan nähdä pikkuinen.

Jaksuja kaikille :hug:

Piku ja Tintti 32+6 ( huomenna poksuu)
 
Oikein paljon ONNEA :flower: jedvenalle ylioppilaaksi pääsyn johdosta!!

Viimeinen saikkupäivä tänään - ensi viikolla pitäisi yrittää tehdä kolme päivää töitä. =) Katotaan, miten vointi alkaa kehittymään - eilen ja tänään olen huomannut, että alan olla taas kunnossa. Työpäiviä ei olis edessä kuin 18 -...
Pakko kysyä - onko kuinka moni vielä varsinaisissa töissä vai joko aletaan olemaan lomalla, saikulla tai jo kohta varhennetulla äippälomalla?

Tässä joku kyseli tamperelaisista vaunumyymälöistä. Kävin tänään Ideaparkissa ja siellä on yksi lastentarvike myymälä, missä myydään vaunuja. Siellä näytti olevan suht. edullisesti espritin vaunut, en tarkemmin kattonut millaiset ne olivat, mut ihan kivan näköiset - jos mustasta tykkää. Samoin Kalevan Prisman läheltä vauvapop myymälästä taitaa löytyä suht. edullisesti vaunuja. Lastentarvikkeessa Lielahdessa oli emmaljungaa alessa keväällä, mutta en tiiä mikä tilanne siellä nyt on. Vaunujen ostaminen oli hankalaa...

Neuvolakuulumisia - vauveli on nyt pää alaspäin. Itse luulin, että hän majailee siellä vinottain. Mutta tarkka kätilöopiskelija löysi pään sekä takapuolen. Ite en edes uskalla kokeilla masu niin "kovakouraisesti" - tosin ei se sattunut, mut silti pelkään vahingoittavani häntä. Kaikki oli kunnossa - sf 27, pissa ok, verenpaineet 125/80. Viikon päästä äippäpolille.

Aion taas viedä kämpältäni tavaroita kotiin - mä odotan innolla muuttoa!! Saiskin tyhjentää koko asunnon nyt!

Illalla odottaa äitiyspakkauksen purkaminen - en malttaisi odottaa - mut en viiti purkaa sitä kämpällä ja taas pakata ja kuskata ja sit taas purkaa.

Kaikkea hyvää kaikille!! Jaksuja kovista vaivoista kärsiville!
Ihana aurinkoinen vloppu tulossa - nautitaan siitä!
Nuutti ja Ville Vallaton 30 + 4
 
Hei!

Täällä on yksi joka valitettavasti joutuu käymään aktiivisesti töissä.... Alkaa mielenkiinto olla nollissa työtä kohtaan. Olen töissä vaikeiden lasten/nuorten kanssa ja ei vaan millään jaksais kuunnella. Mutta jäljellä on 10 työpäivää.... B) ja sitten päättyy työsopimus 30.5. ja äippäloma alkaa 2.6.. =)

Täällä vauva on edelleen kova riehumaan, välillä kun oikeen innostuu niin siitä saattaa seurata mahan kovettuminen. Ei käy kipeetä, mutta tuntuu inhottavalle. Alkuviikosta ilmeisesti yritti kääntyä istumaan, mutta onneksi taisi tila loppua kesken ja pysyi oikeinpäin. :)

Mun suuri toive synnytyksen kannalta on että saisin synnyttää normaalisti alakautta. Ja ilokaasua en halua käyttää, kun edellisen synnytyksen jälkeen jäi siihen semmoinen inhotuksen tunne...

Ihana ilta täällä pohjoisessa ja tekisi mieli mennä mylläämään kukkapenkkiä ja muita pihahommia, mutta selkä sanoo sen jälkeen äkkiä sopimuksen irti, joten ei viitsi turhaan ärsyttää. :)

Onnittelut Jedvennalle ja muillekin jos oli jotain aihetta!!! :flower:

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Josi ja Prinsessa-Pave 32+2
 
Heissan piiiiitkästä aikaa...!!!
Kuulumisia täältäkin kerron, vaikkei nyt kovin erikoisia olekaan.

Suhteen lapsen siittäjään poikkaisin jo tammikuun puolivälissä. Jouduin toteamaan miehen olevan kunnoton, kyvytön huoltajaksi, vanhemmaksi, isäksi. Itse suhteen poikkaisemisesta ei tullut muuta kuin valtava helpotus, hyvä fiilis... mutta suurin tekeminen olikin hyväksyä sisällä kasvava lapsi, jonka siittäjä aiheutti itselle vain lähinnä kuvotusta muistuttavan olon. Yllättävän tilanteesta tekikin se, että tueksi tilanteeseen ilmestyikin ex-mies, Kaikki Kiitos ja Kunnia hänelle!!! Ja jotensakin siinä sitten kävikin niin, ettei avioeroa viety loppuun asti, vaan edelleen olemme naimisissa... Niin tuttu, niin turvallinen, niin lapsiaan rakastava isä, ettei voinu olla rakastumatta...tosin sitä ennen piti kyllä katsoa peiliin ja lakata olemasta täydellisyys ja hyväksyä omat syntinsä(rankka prosessi) ja paljon tosellekin anteeksi antaa. Välit syntymättömän TYTTÄRENI siittäjään ovat täysin poikki ja itsekkäänä ihmisenä näin aion tilanteen pitääkin.
No mutta, itse raskaudesta...
Saikulla ollut 11.3. alaken, nyt 7.5. alkoi äippäloma. Mielettömät selkä ja lantiokivut, kävelemään en meinaa päästä. Särkylääke My Best Friend ;-) Painoa tullut paljon, mut se siitä :ashamed:
nlakuulumiset viikolta 29+0
paino +0,595/vko
RR122/75
Hb 126
Sf-mitta 32
Kaikki pitäis olla ok, mitä nyt iso olen =) Sf-mitta on jotain järkyttävää, nyt viikkoja 32+3 ja mitta on 35-36cm itse mitaten, muista oon ollu tän kokoinen synnärillä vasta. Tiistaina on seuraava nla, silloin viikot tasan 33. Oon ihan kystä tähän jo, niin kipeä oon ollu jo pitkään. Nyt tuntuu ettei happi meinaa riittää, kun ei keuhkoilla tilaa laajentua. Joten... mun puolesta vaavi vois tulla jo parin viikon päästä, jos loppuun asti menee, niin MÄ KUOLEN!
Kuulumisiin taas. Hyviä vointeja kaikille!!! :heart:
 
Inkalilla :hug: Aivan valtavan ihana juttu, että kaikki päätyi kuitenkin noin hienosti teidän perheessä! :heart: Onnea vain tilanteeseenne! :flower:

Yks pikainen kyssäri - kannoin äsken todella raskasta laukkua. Voiko olla niin, että minulta oli valahtanut sikiövettä ulos, koska alushousuni olivat märät sen jälkeen ja se ei tuoksunut pissalle? Onko syytä huoleen?
 
Nuutti kannattaa soittaa tälläisissä tapauksissa synnärille.Toivotaan,että kaikki on hyvin.Jätä raskaat kantamukset muille.

Inkalilla kiva,että asiat ovat saaneet hienon käänteen.Jaksamisia loppu raskauteen :hug:

Tänään ensimmäinen äitiysloma päivä =)

Mukavaa lauantaita kaikille.

äiti kengu 32+2 :heart:
 

Yhteistyössä