***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

Heissan!
Voi kun kiva kuulla Tuuliinan saaneen hyviä uutisia! :) :flower:

Itselläkin tänään hyvä mieli ja fiilis, nukuin aika hyvin, aurinko paistaa, oli kiva kävellä pojan kanssa päiväkodille ja siitä jatkoinikin neuvolaan ja kaikki on vallan mainiosti. =)
Verenpaine taas ekalla mittauksella korkea, sitten laski reippaasti ja todettiin taas että on se kumma juttu mun kohdallani tuo mittaus! :D
Painoa oli tullut vajaa 300g/vko, nyt yhteensä 10kg. Hemppakin noussut onneksi!
Vauva oli pää alaspäin mutta kovasti melskasi, tilaa kun vielä on, terkkari sanoi koosta että hyvän kokoinen tuntuisi olevan, sykkeet siinä 150 pintaan. :heart:
Seuraava käynti onkin vasta sitten kesäkuun alussa, lääkärineuvola, toivottavasti jatkossakin kaikki menee hyvin!

Ja noista hassuista mieliteoista, mä en voi vastustaa mullan tuoksua, ihan tekis myös mieli maistaa! :LOL: Samoin pihassa oleva sorakasa tuntuu houkuttelevalta :p
Ja näitähän on mitä erikoisempia mielitekoja olemassa, mä en usko että välttämättä liittyisi mihinkään puutostilaan, niitä nyt vaan osalle tulee ihan "muuten vaan". :)

wiivi84, sua ei välttämättä kauheasti nyt lohduta mut sanon silti että asioilla on onneksi tapana järjestyä, eiköhän myös teidän kohdalla! :hug:

Perhevalmennuksesta ootte jutelleet, me ei käyty ekassa odotuksessa, oli tarkoitus kyllä mennä mutta se jäikin sitten meiltä väliin kun sitä ei sitten pidettykään eikä enää ehditty. No, onneksi kaikki meni hyvin ilmankin.
Eilen varasin ajan tutustumiskäynnille tohon synnärille, tän kuun lopussa sitten päästään katsastamaan millainen paikka on.. :)

Mut nyt täytyy lopetella ja lähteä köpöttelemään kampaajalle, toivottavasti tulee "hyvä pää"! :xmas:
Mukavaa päivänjatkoa kaikille pallomahoille! :D

illuusia&murunen rv 32+1 :heart:
 
aamulla soitin äitipolille ja varasin ajan synnärin tutustumiskäynnille. menen 9.6. sinne ja toivon mukaan saan kaverin mukaan. aattelin jompaakumpaa tulevaa kummitätiä pyytää, katsotaan kumpi pääsis. ite kun en autoa sais ajaa ni ois hyvä et olis kuskinaki mulle.

must on alkanu tuntuu et mun maha on tosi pieni. viikkoja on jo paljon ja ku nään muiden mahoja samoilta viikoilta ja ku ajattelee et 9 viikkoa enää laskettuun aikaan ni mun masu on törkeen pieni. sf-mitta menee kyl kokoajan yläkäyrillä ja viimeks masu oli kasvanu vaan 3cm muutaman viikon aikana. pitäisiköhän mun syyä enemmän? en oo muuttanu mun ruokavalioo mitenkään raskauden aikana. syön siis aina sillonku nälättää. eilenki söin vaan kolme kertaa. lääkärin mukaan vauva olis kyl iha normaalin kokonen... nooh een tiiä.

mieliteoista: mulla tekee kauheesti mieli mehuja, etenkin vadelmamehua ja jääkylmänä! suolasta ei tee mieli juuri koskaan et sipsit sun muut on jääneet onneks vähemmälle. makee tosin menee senki edestä :)

mulla on tulossa jännät paikat kesäkuussa kun mun isän sisko menee naimisiin kesäkuun lopussa ja olisin silloin viikolla 38 ja mun äiti on siellä kaasona :D äiti naureskelee sitä, ettei uskalla yhtään viiniä siellä ottaa ku jos joutuuki lähtee sairaalaan kesken kaiken. mul on kuitenki semmone kutina et yli menee, ihan mun kiusaks tää olotila jatkuu vielä piiiiitkään.

jedvenna ja poju 31+0 *POKS*
 
coo
Tulin juuri äippäpolilta kotiin ja masussa kaikki hyvin!

Verenpainelääkettä vaihdettiin ja paineet oli 156/107 sekä polilla että kotimittauksessa aamulla. Lääkäri soitti NKL:n sisätautilääkärille, joka konsultoi puhelimitse lääkkeenvaihdon, joten ei tarvitse sinne mennä. Mittailen nyt viikon verran paineita ja sitten kontrolli torstaina. Nyt peukut pystyyn, että tämä lääke sopii sekä mulle että masutyypille :) pissa ollut puhdas tähän asti ja oli siis nytkin vain turvotus on vaivannut ja siksi myös raskausmyrkytys on vilahdellut lauseissa neuvolassa..

Tyypin paino oli 1620 g ja kuulemmma hieman keskikäyrän yläpuolella, mutta vain siksi, että tulossa on piiitkä tyyppi, kuten äitinsäkin :) Itkuahan mä tietenkin väänsin ilosta, helpotuksesta ja onnesta, kun ultrattiin eli myös tällä kertaa näin tyypin vain sumeana ruudulta :LOL:

Tänään siis eka valmennus, maanantaina neuvola, torstaina kontrolli + 22.6 toinen kontrolli ja sitten keuhkolääkärille pitäisi päästä viikon sisällä saamaan toi astma hallintaan.
Myös "henkilökohtaiseen" synnytyssuunnitteluun (ihan mun oma termi) varattiin aika 28.5, saan kokeilla ilokaasun vaikutuksen astmaan ja käydään näitä mun erikoisjuttuja läpi kahdenkesken kätilön kanssa - tämä siis pelkopolilla.

Ensimmäistä kertaa todella tuntui, että oma ja masutyypin tilanne on hyvissä käsissä ja mun harteilta tippui miljoonan miljardin tonnin painolasti. Tässä on ollut niin paljon kaikkea mitä sitten olen vielä pyörittänyt omassa päässäni, että tänään varmasti on se päivä, kun von alkaa nauttia tästä raskaudesta todella - i h a n a a :heart:

Tässä siis vähän omaa napaa, raportoin sitten valmennuksesta illalla B)

Tsempit kaikille!

Coo + Mirhami-Popcorni 29+3
 
Moikat kaikille!

Hyvä juttu, Tuuliina, et hommat on paremmin jo!

Äippäpolilta tultu kans, vauveli kasvaa ihan reippaasti, painoarvio oli 1800g :) Pikkase kyl huolettaa, ko meen neitin painoarvio oli rv 32:lla 1900g, ja neiti paino sit syntyessäs sen 4490g.. Arvioitahan noi on ja voi heitellä, mut ajatuski et tulis taas nii iso vauva.. :snotty: Et minkäköhä kokone tää sit mahtas olla ensinnäki tos kolmen viikon pääst, saati sit syntyessäs!! Varattiin sit kontrolliaika rv 38:lle, ja jos sokerit ei ol pysyny kurissa, tai vauva on iso, ni käynnistellään sillon sit jo. Vielä siis kaks kuukautta tarvis AINAKI jaksaa, oon kyl nyt jo iha valmis..! Tietty en vauval mitää ongelmii haluu, mut :headwall:

Muute oli kaikki ihan jees, huomen tarvii soittaa sit neuvola-aika ens viikoks, ko on pikkase unohtunu sekin taas, piti viime viikol soittaa jo..

Ämpee 28+6
 
Aivan mahtava lukea hyviä uutisia :) Jee!!

Tälle päivälle olis kamalasti kaikkea ohjelmaa.. siis Kela käynti ja jotain paperi hommia ym ym.. ei millään jaksais kun en nukkunut yöllä hyvin :headwall: Ihmisellä kun on kaksi lonkkaa. Ja kun molemmat on käytetty niin sitten menee vaikeaksi. Särki jalat ihan sairaasti viime yönä.

Äitiyspakkaus tuli eilen. Sain sen vuoden 2009. Ihan kiva.. tykkäsin vuoden 2008 pakkauksesta enemmän, mutta minkäs mahtaa. Talvipuku oli ainakin todellinen käpy niinkuin puvusta näkyy.. mutta tuskin se oikeen kokonen talvella muutenkaan on.

Tämä päivä on pipari. Ehtispä nukkua päiväunet niin en kiukuttelisi illalla..

Heippati heippati ja hauskaa perjantaita muille :)
 
kävin eilen päivystyksessä kovien supistelujen takia,ja saikulle laitettiin taas..kolme viikkoa nyt ainakin täytyy kotona olla,ja lääkäri kyllä vähän sanoi että taitaa olla etten töihin enään sitten pääse!kohdunkaulaa jäljellä enään 1cm,apua,nyt täytyy ottaa mahdollisimman rennosti ja lepäillä vaan!!

nyt hakeen neitiä koulusta ja mummulassa pyörähtään..

babjuska+bömbbis 29+4
 
coo
babjuska Nyt otat rennosti ja lepäät!

Lupasin eilisestä valmennuksesta raportoida. Mielestäni oli ihan hyvä ensimmäinen tapaaminen :) Tuntui vaan, että olin aikalailla kokoajan äänessä, kun en näitä asioita ole saanut puhuttua kenenkään kanssa :( Mieskin oli positiivisesti yllättynyt ja kyllä meillä vielä kotona jatkettiin asioiden puhumista ja se on aina mukavaa.
Suosittelen siis lämpimästi :) Tosin paljonhan sisältö ja valmennuksen anti riippuvat niin osallistujista kuin terveydenhoitajastakin. En ollut oman neuvolan valmennuksesa ja voisin väittää, etten olisi viihtynyt niin hyvin jos oma neuvolan tätsy olisi valmennuksen vetänyt...

Niin, miehet vetäytyivät omiin oloihinsa esittelykierrosten ja lyhyen tutustumisen jälkeen ja saivat jotain omaa matskua. Mies oli selvästi saanut "apua" jostain isäksi tulemisen kaaviosta, kun "naisille matka on 9 kuukautta ja miehet sitten isäytyy muutamassa tunnissa".
Tohkeissaan sitten mulle selitti, että ei toi maha silti nyt ihan mikään möykky vaan ole, vaan on siellä meidän vauva! Tosi syvällistä ja aivan hellyyttäävää kommenttia :LOL:
 
babjuska - nauti nyt rauhassa kotona olosta ja lepäile, jos saat pitää lapsenkin hoidossa! Tsemppia sinulle kovasti!

coo - aivan ihana sun mies! =) Aivan hellyttävä - mulla melkein tuli tippa linssiin ku luin sun tekstiä.

Tuuliina - :flower: halaus, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Minäkin kävin tänään leikkauttamassa uuden tukan. Mies varmaan tykkää, että tuli liian lyhyet. Niin kuin minustakin tukasta tuli liian lyhyt, mut eikös se ollutkin tarkoitus, et se lyhenee jos parturiin menee. B)

Meillä on ens viikko yhteistä aikaa olla kotona, kun mies on lomautettuna ja minä saikulla. :wave: Minä lepäilen ja yritän toipua ja mies touhuaa maatilan töiden parissa, mut lähellä ollaan kuitenkin. :heart:

Mistä te ootte ostelleet kivoja äitiysvaatteita? Kävin äsken sovittelemassa ja ei kerta kaikkiaan tahtonut löytyä mitään kivaa! Huomenna olisi yhdet juhlat, joissa haluaisin olla puettuna nätisti, mut ei niin ei... Halmittaa! :(

Mukavaa vloppua kaikille!
 
coo
Nuutti79 Hiukset on uusiutuva luonnonvara ja omasta ukkelista olen huomannut, että kun kysyn siltä onko sillä mielipidettä mitä teen kun meen kampaajalle, niin yleensä se sanoo, että ei väliä kunhan ei ole lyhyt. Kuitenkin lyhyt tarkoittaa ilmeisesti miesten suusta jotain ihan muuta kuin meidän naisihmisten :LOL: Usein mulla on niskasta ihan lyhyt ja sitten pitenee sivuilta eteenpäin ja mies sanoo, että kiva kun ei ole lyhyt.. miehet..

mammavaatteista Itse olen vinguttanut ihan liikaa korttia bebesissä :ashamed: tosin olen ostanut suuren osan alerekistä. Nyt löysin sattumalta netistä englantilaisen nettikaupan, mistä tilasin kokeeksi hameen, mekon, 3 imetysliivit ja imetyspaidan. Maksoin (miehen)luottokortilla :p ja toimitusaika on n. 5 arkipäivää. Mekko on jäänyt jälkitoimitukseen, mutta tullee toukokuun lopulla. Täällä sitä siis kuumeisti odotellaan vaatteita!

On ollut tosi vaikea löytää mitään kivoja hameita tai mekkoja kesäksi ja nyt on odotukset korkealla tämän tilauksen suhteen. Toimitusmaksu on 15 £ ja aika paljon oli huokeampaa kuin koti-Suomen nettikaupoissa.. esim bravadon imetysliivit tuolla 24 £ (26 ?) ja Suomessa 41 + hiluja - siis ?.

http://www.jojomamanbebe.co.uk/

Myönnän, että kaavailen jo seuraavaa tilausta.. Jahka tilaus tulee, niin voin raportoida vaatteiden laadusta jne. Tilasin yhteensä (sis. toim.kulut) n. 180 £ ja luottista veloitettu 154 ? eli ihan kohtuu hintaisena pidän vaatteiden määrään. Palautukset jne. pitäisi toimia ihan niinkuin Suomessakin.
Säästäähän voisi jos porukassa samalla alueella asuvat tilaisi kimpassa..
Kaupassa oli myös tarjouksia tyyliin "osta 2 säästä 7 £"

Huomiseen tämä ei tosin sulle Nuutti tuo apua..

 
coo
Kun nyt spekulointi on niin kivaa, niin...
Eilen sain tosissaan painoarvion 1650g (aiemmassa postauksessa virhe) ja kaivelin sitten netistä ja kirjoista eilen loppuraskauden keskimääräisiä sikiön kasvuja niin pieni aukko nyt jäi..

- Nyt siis 29+4 ja painoarvio 1650 g
- Viikolta 32 -> erään lähteen mukaan kasvua keskimäärin 250 g/viikko eli 8 x 250 g olis sen 2 kg. Jeps eli painoa 3650 g, nyt sitten välistä puuttuu 2 viikon painonnousu, mitäs tohon vois laskea?

Lääkäri sanoi, että tyyppi tosissaan on pitkä ja siksi mennään vähän käyrien yläpuolella. Toivotaan, ettei sitten turpoa niin synnytyshän sujuu sitten tosi kivasti kun vähän ponnistamalla vaavi syntyy sitten niin kuin kynä tippuis penaalista, eiks niin :p
 
Päiviä!

On sitten ollut ihan hermoja raastava päivä ton esikon kanssa. Hän on 3,5 vuotias ja välillä kovin uhmakas. Lähdimme pyörälenkille ja minä kävelin. Hän on tähän asti tosi hienosti ajanut tien reunassa ja ei oo mennyt liian lujaa vaan niin että pysyn perässä ja yleensäkin siis uskonut mitä sanottu mutta nyt, ei siis hän teki just päinvastoin kun sanoin. Meni niin lujaa että en meinannut pysyä perässä, ei meinannut pysähtyä tienylityksen kohtiin ja ajoin melkein päin toisia pyöräilijöitä. HUH huh mun hermoja raastaa vieläkin sitten kun päästiin kotiin niin hakkas vielä pihaharjalla ikkunaan niin että kumma kun ei menny ikkuna rikki :kieh: No jäähyllä sai tyttö istua ja pyöräkin on nyt sitten varastossa hetken. AARG kaipaisi lepoa ja mieskin ilmoitti että viipyy töissä tänään pitkään ja mä kun mietin että meen heti pihalle yksin vähän käveleen mutta ei sitten...............

COO hyvä että verenpaineita hoidetaan! Kiitos netti vinkistä itseäkin kovasti kiinnostaisi tilata noita imetysliivejä mutta ei oo yksinkertaisesti rahaa vielä ennen kun saan kesäkuun lopussa äippärahan. Jos sitten tilaisi, nyt mennään esikon aikaisilla imetysliiveillä ei meinaan mahdu noi normaalit liivit ollenkaan. Mun kuppikoko on kasvanut ja varmaan ympärysmittakin ja kaikki vanhat liivit ahdistaa....

Mulla on nyt sellanen olo että menis nyt tää aika nopeesti ei jaksasi odottaa, enää vielä koko kesä edessä
|O EI malta...

Vaatteista vielä että meillä on tosi monet ylioppilasjuhlat pitäisi saada jotain päälle pantavaa..Ei vaan oo rahaa ostaa nyt mitää erikoista. Yhdet valkoiset housut on jotka vielä mahtuu mutta mahtuuko 3 viikon päästä :LOL: Ehkä jos löytäisi jokun kivan topin puseron sen kanssa. MIksiköhän mä paisun kuin pullataikina :whistle: Eihän noilla makeilla vaan oo jotian tekemistä ...Mulle maistuu vieläkin ruoka äly hyvin ja nälkä on koko ajan että kiva. Siis vaikka kaapis ei ois mitää niin mäkierrän kaappeja ja etsin yritän kai sinne jotain taikoa ja jos siellä on jotain vähänkin hyvää kaikki menee. Mulla ei oo ikinä ollu tällasta hillitöntä syömistä mitä en hallitse :eek: TÄÄ on NIIN RASITTAVAA

Nyt pitää lopettaa tää valitus

Annora rv 28+3
 
coo toi sun lähde vois olla melkeen oikeessa, kun tossa laskeskelin sit esikoisen painoo, ni 32 viikol oli se 1900g, ja syntyessäs (41+3) painoo oli tullu arvioon nähden 2600g, eli 260g viikos, apaut :) Meilläkin neitin pituus huomattiin jo ultrassa (syntymäpituus oli 54 cm), sai onneks siin suhtees isäs geenit, mulla pituutta vaan 173 cm, mun miehellä 192 cm.. Neiti menee meen pituuksien antaman viitepituuden (175 cm tytölle) yläpuolella ihan reippaasti, ja pituusarvio on 180 cm, joten ihan mukavan pitkä tytsy tulossa. Tosin noihan on vaan "sinne päin" -arvoja, mun täti sano, et siitä piti tulla 180 cm, ja pituutta sillä on jotai päälle 150 cm :LOL: Tästäkin vauvasta on onneks tulossa pitkä (ultra huomautti heti taas reisiluun pituudesta), ettei jää sit siskoos lyhyemmäks, varsinkaan, jos ultran lupaus pitää paikkas, ja tulokas on poika!

Oon kävelly tänään jalkani kipeeks, mut pitkäst aikaa on oikee rauhalliset iltamat, neiti nukkuu ja mies kattoo jääkiekkoa, eli mä saan olla kanssa ihan rauhassa. Tarvii varmaan mennä lattialle sen eteen makaamaan ja hivuttaa jalat sen syliin ja valitella, kui kipeet jalat taas onkaa..jos se tajuis vaik vinkin :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja toivottavasti äitejä hemmotellaan sunnuntaina!! :flower:

Ämpee 29+0
 
Keväiset heipat täältäkin..

Oon aivan tippunut jutuista poissa, koska olen joutunut olemaan aikalailla vuodelevossa.. Sen vuoksi en ole pystynyt koneella istumaan, ja teidänkin jutut olen käynyt kerran kaks viikkoon lukemassa, mutta sen jälkeen ei enää vointi ole antanut myötä kommentoinnille..antakaa anteeksi :ashamed:

Nytkään en juuri muista mitä kenellekkin kuuluu, mutta ainakin monella oli ollut neuvola ja lääkäri käyntejä, ja asia ihan hienosti, joten onnittelut niistä.
Ja muistaakseni muutama oli myös joutunut lepäilemään, jaksuja sinne, tiedän että ei oo herkkua.

Mulla siis myös kohdunduu liian kypsä viikkoihin nähden ja joudun siksi viikoksi osastollekkin lepoon (rv. 28+jotain) . Mulla oli tilanne se että ultralla katottuna kanavaa oli jäljellä 2cm ja sisäsuu alkoi aukeamaan myös esim. yskästessä. Supistuksia tulee välillä ihan napakoitakin 10 min välein varsinkin iltasella tunnin toista. ja sit välillä ei tuu ollenkaan päiväsellä. Kortisonit antoivat vauvan kehkoja kypsyttääkseen, ja tavoitteeksi otettiin 32 viikkoo. Huomenna tulee se onneksi täyteen =) Kotia päästivät sillä ehdolla että saan pojalle hoitoapua, koska silloin nostelut kiellettiin kokonaan. No nyt viimeksi keskiviikkona oli lääkäri ja kanavaa oli vaihdellen 1,5-2cm ja sisäsuu oli auki, vauvan paino menee alakäyrillä, mutta kasvaa tasaisesti, paino tällä hetkellä 1500g. Esikoinenhan mulla oli myös pieni, eli tästäkään ei suurta tule..Lepääminen on ollut raskasta, ja välillä on ollut todella paha mieli kun ei voi hoitaa edes omaa poikaansa :( ja voitte kuvitella että itku on päässyt useammin kuin kerran tässä hormooni huurussa.
Minä osasin jo odottaa tätä tilannetta, koska esikoisen odotusessakinjouduin vuodelepoon, mutta toivoin tietenkin ettei tässä kävisi niin..Ihan jo sen vuoksi kun on tuo rakas lapsonen hoidettava..Vauva on jo todella alhaalla joten kävelyt on kävelty, ei voi mitään. Välillä vihlasee alhaalla niin että veet tulee silmiin, kun vauva liikuttaa itteään, ja tuntuu että kohta on pää jalkojen välissä..mut nyt täytyy mennä sohvalle makoileen...

Toivottavasti piätte mut edelleen mukana vaikka en nyt sitten kovin aktiivisesti kirjoittelekaan, mutta mielessä olette kuitenkin, ja haluaisin mukananne jatkaa.

Toivotan kaikille oikein hyviä vointeja ja mukavaa kevättä, nauttikaa ilmoista ken pystyy!!!

Piku ja Tintti 31+6
 
Huomenet.
Babjuska jaksuja sekä voimia sulle :hug: otahan mahdollisimman rauhallisesti.

Annora olipas teillä pyöräily reissu.Toivottavasti sait lepoa.

Kaikille muille kovasti jaksuja myös ja kasvatellaan masujamme.

Täällä jatkuu jokapäiväiset supistelut ja uusi terkka oli pyllystä.Tällä hetkellä ei ole tietoakaan päästä tarkastuttaan alakertaa.sanotaan vaan ettei nuo aikaisemmatkaan ole tullut ennenaikaisesti :headwall: Todella lohduttavaa.

Mukavaa lauantaita ja erittäin mukavaa äitienpäivää kaikille :flower: =)

äiti kengu ja pikku kengu 31+2
 
:hug: voimahalit kaikille! Piku81: varmasti kamalaa, toivottavasti pikkuinen pysyisi vielä masussa, niin saat nopeammin sitten kotiin sairaalasta. Mä pidän peukkuja sulle. Äiti-Kengu : Jos ei terkkari kuuntele sua, niin varaa lääkäriin aika, joka saa sitten katsoa kohdunsuun tilanteen. Jos ihmiset käy jumankauta valittamassa pieniä flunssiakin lääkärissä, niin epäilys ennenaikaisesta synnytyksestä on mun mielestä vähän eri asia. Parempi käydä "turhaan", kun huomata, että nyt tuli lähtö sairaalaan. Kuuntelet vaan omaa kehoasi ja VAADIT tarkistuttamista. Vaikka kaikki olisi hyvin (toivotaan näin), niin sun henkisen jaksamisen kannalta on parempi tarkistuttaa.

Mureena ja papu 30+6
 
Mureena toi meitin käpykylän lääkäri on :x Niin ja haluaisin varman tiedon mun tilastani.Totta kai tarvii sitäkin miettiä.Niin ja jos oikein tukalaks menee soitan suoraan synnärille,jos siellä suostuvat tarkastuttaan.
Tuolla toukokuisten pinossa ei ole vaan Vassin toiminnasta kehuja tullut.Itelläkin ainoosti yksi hyvä synnytys siellä.Harmi,kun Loimaa suljettiin.

Olettekos maistaneet maraboun mansikkasuklaata :p voin suositella.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

leivoin kääretorttua ja kuorrutin sen päällisen kermavaahdolla ja nonparelleilla :) oli hyvää! hienot on kelitkin, tekis mieli ihan päivettää masun väriäkin tuolla auringossa :p
hei kuulkaa, oon alkanu miettiin et kuuluuko ihan oikeesti tähän vaiheeseen raskautta omata näin järkyttäviä liitoskipuja??! en pysty kävelee enkä istuu enkä nukkuu. aina kun liikahdan ni vihloo ja särkee niin kovin et tekis mieli itkeä :( kipu on aivan kamala, kaikkein kamalin silloin kun nousen istuma-asennosta kävelemään. näitä kipuja on jatkunu jo ties kuin kaua... lueskelin jostakin löystymisestä, en muista enää yhtään mut ei kuulemma ollu kauheen hyvä juttu jos joku seinämä-juttu löystyy liikaa :D voi hitsi toivottavasti joku nyt älyää mistä puhun :p pitäsköhän mainita neuvolassa? mul ois seuraava käynti ens torstaina ja viikkoja olisi silloin 32.

jedvenna ja poju rv 31+3
 
coo
Meitä esikoisten odottajia muistetaan sitten vasta ensi vuonna :flower:
Miehellekin sanoin, että ehkä ensi vuonna tähän aikaan ei kannata olla golfkurssilla tai jos olet niin sitten olen minäkin :) Yhteinen harrastushan tuo golf on, mutta nyt ei masun kanssa enää tulisi yhtään mitään :LOL:
jedvenna itselläni liitoskipuja on ja välillä vetää kyllä kyyneliin, mutta ei noin rajuilta kyllä kuulosta. Mulle neuvolasta annettiin sellainen yleinen terveyspuhelimen numero ja neuvolantätsy sanoi, että sinne vaan soittoa jos jokin kipu tai juttu vaivaa. Numero on (09)10023. Sieltä kuulemma osataan arvioida tarve lähteä tk:en tai sairaalaan. En tiedä onko ainoastaan HUS alueen numero, mutta ei sivuilla kielletäkkään muita soittamasta.. Ohessa vielä webbilinkki palvelun sivuille http://www.0910023.fi/

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :)

Coo & Mirhami-Popcorni 29+6
 


Äitienpäivätervehdykset täältäkin! :flower:

Kivuista, on alkanut tuntumaan täälläkin, toisinaan kun nousen sohvalta/sängystä ylös niin hankalaa on!
Eilen mahaa pingotti, en meinannut saada hyvää asentoa (oltiin juhlissakin vielä) ja semmoista ahdistavaa oloa on toisinaan myös.
No, eipä tässä oliskaan enää kuin 7 vkoa laskettuun aikaan, apua!! :D
Mitään ei ole vauvaa varten vielä laiteltu, vaatteita oon kasannut, seuraavaksi ois pesu edessä.. Vaunuja mennään katsastamaan lähiaikoina, kaukaloa varmaan myös. :)

Pikulle toivottelen kovasti jaksamista vähän ikävän tilanteen keskellä, peukut pystyssä jotta vauva pysyisi vielä yksiössään. :hug:

Ja näin valmiiksi jo mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, toivotaan nyt ettei sitä räntää ja nollakeliä nyt tulis kuitenkaan.. :)

illuusia&murunen 32+4
 
Oikein hyvää äitienpäivää kaikille!

Kirjottelen huomenna enemmän...olo väsy kun koko päivä mennyt touhutessa. Siivottiin, kävästiin tivolissa ja äsken pääsi istahtamaan vasta.
Huomenna kontrolli äitipolilla heti aamusta, joten mentävä ajoissa lepäilemään.

Tuuliina 31+2
 
Mä osallistun harvakseltaan keskusteluihin, tarttee olla vuodelevossa alkavan raskausmyrkytyksen vuoksi ja supistelujen, jotka on taas lisineet ja paikathan on jo auki :/ Toistaiseksi saan olla kotona vaan katsotaan mitä sanovat, kun meen äippäpolille tarkistukseen torstaina. Aika napakasti on taas alkanut supistelee vähäinenkin liikehdintä ja myönnettäkööt, etten oo ihan kaiken aikaa vaan mannut sohvalla, tosin en mitään raskastakaan oo tehnyt..
Mä oon jo alkanut odottaa viikkojen menevän vauhdilla, että pääsis synnyttämään ja omakin olotila paranis.
jedvenna mun liitoskivut on just tollasia ja ovat ihan normaaleja lääkärin mielestä, toisilla ovat vain kuulema kivuliaampia kun toisilla. Itsellä kivuliainta on yöllä, kun pitäis lähteä vessaan ja kyyneleet silmissä pääsee liikkumaan.

No olotila on kurja vaan aurinko paistaa ja virkistää mieltä =)

Kissansilmä+ vilkas 29+6
 
Jedvenna, niinko Kissansilmä jo kommentoikin, ni ihan tavallisia noi noin kovat liitoskivut on. Esikoista odottessa mun miehen piti toisinas kääntää mut yöllä sängyssä toiselle kyljelle tai nostaa ylös, kun sattu niin...stnasti :'( Ilolla odottelen, et koska mahtaa tästä taas paheta, nyt vielä pääsen suhteellisen hyvin kääntymään, vaikka kivut on kyllä jo aikamoisia. Mut mä itte ainakin henkilökohtasesti oon tyytyväinen et venyy paikat, varsinki jos sieltä tulee toinen samanlainen jössikkä!! Päivällä mä en ota kipuun mitään, mut jos illalla nukkumaan mennessä on ihan ylitsepääsemätöntä tuskaa jo makuulles meno, ni sitten otan kyllä panadolia. Helpottaa hetkeks, ja auttaa ainakin nukahtamaan. Pieni lohtu, mut.. Synnytyksen jälkeen olin ihan 7. taivaassa ko sai taas ottaa buranaa! Vaik ehkä ekoin päivin sitä meni pikkasen liikaakin. Liitoskivut kesti mulla synnytyksen jälkeen pari kuukautta, ja ne oli ensimmäisiä oireita tästä raskaudesta, et en kovin kauaa saanut ilman olla :ashamed: Mut edelleen, ei semmosta kipuu, ettei se olis sen lopputuloksen arvosta!!

Hyvät viikonalut kaikille!!

Ämpee 29 + 3
 
coo
Tulin juuri neuvolasta ja kaikki silleen ihan ok, että lepo auttaa ja tilanne ei ole ainakaan huonontunut :)

Paineet ei vielä torstaina uuteen vaihdetun lääkkeen myötä ole kylläkään laskeneet, mutta ainakin vaikuttaa etti lääkkeellä myöskään ole ikäviä sivuvaikutuksia. Paineet siis 154/99.
Valkuaista virtsassa ei ole, joten ei merkkejä raskausmyrkytyksestä, hip hei!

Sokerirasitukseen varaan nyt aikaa, kun olen painoa kerännyt sen verran tehokkaasti.. Neuvolantätsy kyllä sanoi, että huomaa mun kirjavan laikukkaan kukertavasta ihosta, että nestettä on ja onhan noi nilkat ihan pökkelöt tolpat.

Hemoglobiini sama 110 kun pari viikkoa sitten, eli ei ainakaan ole laskenut :) Ostin sellaista rautalitkua, mutta ekan satsin jälkeen meni pakki ihan kuralle, joten nyt olen ottanut vaan vähän ja lisään määrää vähitellen.

Sf mittaa en nyt muista, mutta mun mitat menee ihan keskikäyrällä.

Kissansilmä Tsemppiä lepäämiseen, se on toooosi puuduttavaa ja kokemuksesta tiedän, että tulee vähän ihmisroska fiilis, kun ei tunnu olevan hyödyksi ja aika käy pitkäksi :(

Tsemppistä kaikille :hug:

Coo & Mirhami-Popcorni 30+0 *POKS*
 

Yhteistyössä