***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

Huomenta :wave:

Ihanaa - eka heinäkuinen :D
ONNEA TESSAKILLE JA KOKO PERHEELLE :flower: :heart:


Mulle tuli järkyttävä turvotus nyt viikonlopun aikana. Eilen paino nousi 3 - 4 kg :eek: ja sen kyllä huomaa varsinkin sormissa, nilkoissa ja jalkapöydissä.... ja naamassa :ashamed:
Muuta ihmeellistä ei ole kuin tämä n.30 asteen helle. Pitäiskö olla huolissaan ?


Ihanaa kesäkuun alkua kaikille :)

-MiNiA ja masu 33+5 :heart:
 
LEAL huolestuttavalle kuulosti tuo sinun kohtaus. Onneksi tutkivat ettei vakavampaa.

Äiti-Kengu täällä myös hampaat kärsii odotuksesta. Esikoisesta älysin käydä hammaslääkärissä odotusaikana, nytkin olisi pitänyt kun vihloo koko ajan. Reikiä ei ole ainakaan aiemmin tullut joten toivottavasti ei nytkään.

Skorppan mitoiltasi et ole kyllä yhtään liian iso ja painoakin sulle tullut normaalissa määrin.

Piku81 Tokihan kaikenlaiset poikkeukset säikäyttää raskauden aikana ja huolestuu pienemmästäkin kun ei tosiaan voi tietää varmaksi kaiken olevan hyvin.
Netistä itsekin olen mennyt lukemaan kauhutarinoita. :(

Onnittelut TessaK :flower: :hug:

Täällä on nyt synttärikemut juhlittu. Vilskettä ja vilinää oli kun viisi poikaa juoksi ympäri asuntoa. :D Masussakin innostui kovasti...
lauantaina lähdimme miehen kotipaikkakunnalle käymään päiväseltään. Menomatka tuntui jo tuskaiselta helteen vuoksi saati sitten eilinen |O
Matka kesti vajaa kolme tuntia ja hiki tippui.
Illalla tunsin pitkästä aikaa supistuksia, hyvin lieviä onneksi. Tänään toivon mukaan viimeinen päivä tätä kuumuutta. Ei todellakaan herkkua ole kun vielä noita sydänlääkkeitä joudun syömään. Sydän muljahtelee ja rintaa puristaa.
Turvotuksia tuntui muillakin olevan. Yritetään kestää! Ei enää montaa viikkoa jäljellä kunhan vaavit vaan pysyy masussa näiden helteiden aikana!
Paineltava suihkuun kun klo12 äitipolilla vauvan sydänkäyrän mittaus.

Tuuliina 34+3
 
Heippa!

Omat kuulumiset nopeasti ennen lukemista =) :

Tällä olo ihan ok, nesteet alkoi heti kertyä sormiin ja jalkoihin kun helteet tuli, mutta en valita! :heart: Huomenna onkin sitten heti 10 astetta kylmempää.. :whistle:

Mulle tuli tänään aika sinne aivosähkökäyrään ja se olisi torstaina. Täytyy myöntää, että vähän kyllä jännittää vaikka tuossa kutsussa vähän tutkimusta kuvailtiinkin ja korostettiin vielä että se on täysin kivuton ja vaaraton...

Katselin neuvolakortista niin esikosta minulla oli istukka etuseinämässä ja nyt siis takaseinämässä niin en ihmettele enää miksi liikkeet tuntuu ja sattuu niin kovin ja erotan vauvan raajatkin selvästi.

Nyt lyö pää ihan tyhjää joten en tässä jorise, paremmalla ajalla sitten! :wave:

LEAL & Poju 33+2

PS. Todella paljon onnea TESSAK! :flower:
Alkaa toden teolla jänskättää, että missä vaiheessa tässä aletaan poksahtelemaan :D
 
Nuutti79: tilannehan on nyt siis se, ettei me sen äijän kans seurustella. sovittiin et ystäviä ollaan ja siksi välillä tavataan iltasin, joskus jään hänelle yöksikin. vanhasta tottumuksesta ja kun äijä on mulle tuttu ymym harrastetaan joskus seksiäkin. en osaa oikei määritellä meiä suhdetta enää, tää on vähän niinku ystävyysseksisuhde... mutta oon ihan tyytyväine tähä mitä meillä nyt on, koska välejä en halua pistää poikki. näin on ihan hyvä eikä se pääse vahingoittaa mua henkisesti kun ei olla tekemisis 24/7. eli asumme erillämme.

olis kiva kun meilleki tehtäs tuo uus pinkka :) KUUMA !

jedvenna ja poju rv 34+4
 
Ja taas maanantai :(

Olipas ihana viikonloppu ja itsekkin sai hyvällä omalla tunnolla jo nauttia keleistä =) Oltiinkin paljon ulkona ja käytiin sunnuntaina tivolissakin, vaikka ei sillä että oltais kukaan niihin laitteisiin menty, mutta kunhan käytettiin tuota viikaria ja tietty jädet piti syödä :p

Turvotusta täälläkin hieman mielestäni havaittavissa, tais olla helle syynä, mutta ei tosiaan vielä kovinkaan pahasti..Harmi kun toisilla ne äityy niin pahaksi äkkiä..

Vauvelille täälläkin ollaan jo paikkoja valmiiksi laiteltu ja vaatetta pesty, olen pakannut valmiiksi jo kassinkin ajat sitten itselle ja vauvalle. Onpahan sitten valmiina kun tarviipi, Sairaalaan en kyllä aio paljoakaan ottaa, kun ei siellä kuitenkaan ole aikaa mihinkään muuhun kuin nukkumiseen ja vauvan hoitoon..
Käytiin ostaan valmiiksi se reunapehmuste ja täkki siihen äitiyskoppaan, koska meillä esikoinenkin nukkuin jonkun 5kk siinä...tai siis kyllä varmaan ainaskin puolet ajasta nukkui vieressäkin..mutta siis pitkään oli kuiten käytössä. Ostettiin semmoinen vaaleanpunainen pupujussikat merkkinen, aivan ihana :heart:

Mulla oli eilen illalla todella kipeä olo ton issiaksen kanssa, tähtiä vilisi silmissä ja jalat meni useamman kerran "alta" kerran mieskin jo juoksi apuun kun multa itku pääsi kun kävi niin kipeesti..En tiiä kun olen kuullut että liiikunta auttaa siihen ja että lepääminen vain pahentas, mutta on kyllä nyt kun olen ollut liikkeellä enemmän, niin ollut kipeempi.

Esimaitoa
on alkanut tihkua rinnoista jonkun aikaa sitten jo hieman, paitti ei tuu oikeastaan kuin paineen alasena..ja vain ns. paremmasta rinnasta :D no jospa se toinen rinta heräis sitten eloon kun on oikea aika.

Tänään nautittiin myös ilmasta pojan kanssa ja käytiin ihan hiljokseen kaupalla kävelemässä, mulla menee puolet enemmän siihen matkaan aikaa kuin ennen..ja useampaan otteeseen piti jo miettiä että mihinkä vitikkoon kehtais pissalle mennä :ashamed:

Juups..mutta palaamisiin taas =)

Piku ja Tintti 35+2
 
Se on sitten kesäkuu. :)
Ja kuukausi laskettuun aikaan, jännää.. :D Vaikka eipä juuri oo ollu merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, ei vaikka oon remppahommissakin huhkinut ja kävelylenkkejä vedellyt, vaan ehtiihän ne tulla sit kun aika on kypsä! :)

LEAL, kyllä varmaan vähän pistää jännittämään tuommonen aivosähkökäyrä, mut hyvin se menee, usko pois. :)
Turvotuksista, kyllä on näinä hellepäivinä vähän ollut jalat ja sormet tönkömmät, vettä ja ananasta on kulunut, tekeekin mieli kaikkea raikasta!

Pikulle jaksamista issiaksen kanssa!!
Mulla myös rintoja nipistellyt ja esimaitoa tullut, tosiaan enemmän toisesta rinnasta, mut eiköhän molemmat kuitenkin toimi. :D

Huomenna ois sitten nlalääkäri, johan tässä on melkein 4 vkoa vierähtäny ed. neuvolakäynnistä!

Voidaan kaikki paksusti ja koitetaan selvitä olojemme kanssa! :wave:

illuusia&muruska 35+5 :heart:
 
Jelou!

Nyt on sitten saatu muutettua!! :wave: On tullu muutettua mooooonta kertaa (en kehtaa ees kertoo et kui monta..), mut voin sanoo, et harvinaisen raskas muutto olikin!! Pesin kahdesta kämpästä kaikki ikkunat ja kummatkin kämpät hinkkasin nii harvinaislaatusen hyvin, et sen kyllä huomaa tällai jälkikätee, et tullu tehtyy ihan liikaa hommia näin raskaana :snotty: Oon nyt neljänä yönä heränny kipeisiin supistuksiin, ko tulee jotain apaut 6-7 minsan välein, ja on tosi inhottavii, ko ei pysty nukahtaa pitkään aikaan sit taas niitten takia.. Alaselkä ja alavatta on ihan jumissa jo kolmatta iltaa, tuntuu et olis alavattassa ihan kestona supistelemassa, varsinkin makuullas. Makaaminen sattuu ihan liikaa, mut se tuntuu ain ekaks tosi hyvältä idealta.. Mies joutuu mua nyt sit taas öisin kyljeltä toiselle kääntelemään, hävettää ko tarvii pyytääkkään, mut ei siinä mitään voi ko herään omaan itkuuni ja supistukset pistää ihan ilmat pihalle. Eiköhän tää silti tässä rauhotu vielä, emmä ihan vielä jaksas synnyttämäänkää lähteä, vaikken todellakaan vastaankaan pistäs.. Tuntuu ko olisin ihan viimisilläni raskaana, varsinki tän vattakivun takia.

Turvotusta on sitte ilmaantunu myös tänne :wave: En ees itte eilen huomannu, paitti et kui ihanalta auton ilmastointi tuntu jalkoihin.. Miehen sisko vaan sitte totes et "kivat nilkat sulla", meinas itku tulla ko hokasin itteki kattoa! Varpaatkin oli ihan palluraiset, ja maate mennessä sattuki sit jo tosi kovin jalat. Tosin noi turvotuskivut on niin vähäsii muihin vaivoihin verrattuna..

Musta tuli eilen ekaa kertaa niinko biologisesti tätskä!! Miehen siskoilla on lapsia jo useempia, mut nyt se mun sisko sit poksahti :D Ihan ko en muutenki pelkäs synnytystä jo, ni sillä oli avautumisvaihe 31 tuntia!! Me ollaan vissiin pikkasen huonoja synnyttäjiä.. Vaik mäkin olin viimeks kaks päivää sairaalassa, ni mun I-vaiheeks merkattiin vaan vajaat 8 tuntia! Mä sanoinki eilen, et taitaa universumi pyrkii jonkin näköseen tasapainoon, ko siskolla oli kauheet turvotukset, eikä mulla ol ollu lainkaan, ja eilen mulle sit pamahti heti kauheet :LOL: Tietty vooooi olla, et helteilläkin on jotain tekoa sen kanssa.

Tais panadoli vaikuttaa jo sevvert, et pääsen makuulle.. Kaikille tasapuolisesti vointeja, onneks huomenna pitäs sataa, ni helpottaa ainakin hetkeks olot!!

Ämpee 32+3 (ja vasta perjantaina taas neuvola..)
 
Onkohan Cassy lähtenyt jo synnyttämään, kun ei ole näkynyt. Kesäkuu tosiaan ja kyllä meistä muutama jo tässä kuussa taitaa poksahtaa. Huomenna kirjoittelen neuvola kuulumisia enemmän, nyt en jaksa. Just tulin aidan porttien teosta..

Mureena ja papu 34+1
 
Ämpee Onnea teillekin uuteen kotiin! :flower: On ilo muuttaa... Se on niin raskasta hommaa, että sitä ei mielellään kovin usein tee. Toivottavasti tämä meidän asunto olisi nyt lopullinen. =) Oot jaksanut huhkia ikkunoiden pesun kanssa, vähän olet reipas! Hienoa - minä en uskaltanut kaupungissa pestä ikkunoita korkeanpaikankammon takia ja täällä en vaan ole jaksanut alkaa siihen puuhaan.

Jedvenna Minä ajattelin, että te olette palanneet yhteen, kun kerroit jotain miehestäsi. Toivottavasti vointisi alkaa kohentua ennen vauvan syntymää! Vauveli niin helposti vaistoaa äidin olotilan ja mitä se vaikuttaa sitten myöhemmin häneen. Mutta vauvan olemassaolo varmasti auttaa sinua jaksamaan. :hug:

Esimaidosta Minä olen ihmetellyt sitä, että miksi sitä joskus tulee reilusti keskellä yötä patjalle? Ja vain toisesta rinnasta. Sen jälkeen yritän itse puristaa maitoa rinnasta ja en saa tulemaan. Iltaisin molemmista rinnoista tulee pieni pisara maitoa, mutta sellaista reilua lurausta en saa itse aikaiseksi. MIksi se yöllä tulee ja niinkin paljon?

Ke:na olisi uuteen neuvolaan tutustuminen - jänskättää minkälainen "täti" siellä on. Ei tartte tästä eteenpäin viikottain kulkea 150 km:n päässä neuvolassa. ;)

Tänään ollut jostain syystä hirveen "raskas" päivä, vaikka en ole juuri hirveesti touhunnut. Ehkä parin päivän helle tekee jälkikäteen tehtävänsä. Ja taas valvon näin myöhään - ketä voi syyttää, jos väsyttää?

Nuutti ja Ville Vallaton 33 :heart:
 
Cassyllä toivottavasti on kaikki kunnossa.

Ämpee kovasti sulle jaksuja :hug: Onnea uuteen kotiin.
Pikulle myös issias vaivoihin :hug:

Kaikille muillekkin tasapuolisesti hyviä vointeja ja jaksamisia.

Täällä ekaa kertaa turvotusta.Aikaisemmissa odotuksissa ei ole ollut.
Keskiviikkona neuvola,vaikka niitä käyntejä en täällä odotakkaan.Toivoisin,että päästäis pian muuttaan ja täten mukavalle terkalle.

Mukavaa tiistaita kaikille =)

ä-kengu 34+5
 
huomenta!
tosiaan cassysta ei ole kuulunut mitään, toivottavasti kaikki kunnossa :)
ämpeelle ja pikulle sekä kaikille muillekin, jaksamista vaivojen kanssa :hug: ei mene meilläkään enää kauaa :D
mulla myös tota turvotusta alkanut ilmestymään, jalat ihan muodottomat :/ voi että mulla menee hermot tohon putkiremonttiin... meillä on tällä hetkellä vessanpönttö nostettuna eteiseen, pesukone keittiön pöydän viereen, lattiat vuorattu pahvilla ja talo täynnä remonttireiskoja :( koira ihan paniikissa kun pitävät niin kovaa meteliä ja kaiken tän lisäksi ne aloittaa aamuisin seiskan aikaa, eli se siitä vähäisestäkin nukkumisesta. ei jotenkin osaa olla rennosti täällä kun koko ajan lappaa porukkaa sisään ja ulos. toivottavasti pysyvät aikataulussa, koska sitten kun tää loppuu niin pakko pitää hirveä suursiivous ennenkun tänne voi vauvan tuoda :|

toivova ja nyytti 33+6
 
Huomenta :wave:

Toivovalle jaksuja remontin keskelle :hug:

Ja kaikille muillekin vaivoista kärsiville tai ihan muuten vaan :hug:


Turvotus ei hellitä :| Vaaka näyttää edelleen +3kg siihen mitä oli ennen helteitä :/


-MiNiA ja masu 33+6
 
ämpee Onnea uuteen kotiin! :flower: Esikoista odottaessa muutin ja täytyy sanoa että hirveätä se oli ison masun kanssa vaikkei mitään ylimääräisiä kipuja ollut.

Eilinen äitipoli reissu meni hyvin. Vaavin sykkeet ok ja ensi maanantaina katsotaan tilannetta tarkemmin. Oma vointi ei tällä hetkellä niin hyvä johtuen näistä helteistä. Sydänlääkitys meinaa pistää oman pumpun ihan sekaisin. Eilenkin illalla tuli jatkuvana rytmihäiriöitä ja rintaa ahdisti. Jos pahaksi äityy niin mentävä näyttäytymään ja varmasti ottaavat sisään sairaalaan mitä en nyt haluaisi kun vauvalla kaikki ok.
Tänäänhän noitten ilmojen piti viiletä mutta vielä ainakin aurinko porottelee. :x

Tänään jos pyykkiä hiukan pesisi niin siinä saisi olla päivän rehkimiset. =) Anoppi oli ostanut vaavillekin vaatetusta ja ihanan sitterin. :heart:
Ä-pakkauksesta ei vieläkään kuulunut mitään. :/

Tuuliina 34+4
 
Unohtui mainita että meidän vaavi oli taas kääntynyt ja perätilassa olisi nyt tulossa. Viikkoja nyt kuitenkin vasta 34+4 joten ehtii kyllä hyvin kääntyä oikein päin mutta alan epäillä hänen pysymistään oikein päin. 38 viikolla kun pitäisi käynnistellä enkä sektioon halua pitkän toipumisajan vuoksi.
 
Heissan!

Nyt olen virallisesti äitiyslomalla!!! B) Ihana tunne, kun ei tarvitse kiiruhtaa minnekään ,minne ei ole pakko. Olen kylläkin keksniyt alkupäiviksi itselleni ja tytölle niin paljon hommaa, että eilenkin mentiin aamu yhdeksästä ilta kymmeneen. Sitten olikin jo tosi väsynyt, raivokas :kieh: ja vähän kipeäkin olo. Kolmena päivänä peräkkäin on supistellut jonkin verran, mutta kun asettuu lepäämään, niin ne loppuu onneksi kokonaan. Ja supistelut muutenkin on semmoisia tiukkoja mahan kovettumisia, ei kippeitä. Silleen tuntuu oudolta vaan nuo, kun esikoisen odotusaikana ensimmäinen supistus tuli vasta kun synnytys alkoi. Leimahti selässä heti kunnolla. Kahden viikon päästä on äitipolille aika, jossa sitten kuulee onko jotain tapahtunut, mutta tuskimpa...

Aatelkaa, ensi kuussa on jo meidän vuoro. Mietin sitä kans tässä että miten hvyin heinäkuiset on selvinnyt tänne asti koossa!! Hyvä juttu. =)

Huomenna olisi neuvola taas ja nyt ne alkaa viikon välein. Ihan mukava käydä aina siellä, kun on niin kiva tätsky, jonka kans voi jutella. Sitten lisää kuulumisia. :)

Hyvia vointeja kaikille heinäkuisille!

Josi ja Prinsessa-Pave 34+6
 

Yhteistyössä