***HEINÄVAAVAT toukokuussa***




Syntyneet:

-tessak...tyttö...rv33...1500g






Kesäkuun 30. päivä
-Piiku83...kolmas...tyttö01/06...poika10/07...OYS

Heinäkuun 1. päivä
-katta2...26v...kolmas...lapsi02/05...lapsi04/08...PKKS
-Cassy...25v...toinen(tyttöolo)...tyttö09/07...VKS
-illuusia...toinen...KHKS
-Elisa...toinen...Kät/H
-iiris-77...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 2. päivä
-uc1...29v...ensimmäinen...JS
-nannuz...19v...ensimmäinen...K-SKS

Heinäkuun 3. päivä
-Sompa...ensimmäinen
-Siiseli81...viides...poika01...poika03...pojat06

Heinäkuun 4. päivä
-Kata78...kolmas...lapsi5v...lapsi3v...
-Piku81...28v...toinen...poika01/08...OYS
-ripsatti...viides...tyttö00...tyttö02...poika03...tyttö07...L-PKS
-Puddin...toinen(1.yhteinen)...lapsi8v...NKL

Heinäkuun 5. päivä
-linneaborealis...kolmas...poika02/02...poika01/05
-witchi...27v...toinen(miehelle 3.)...poika06...TYKS
-joannah...26v...kolmas...poika02/03...poika07/04...Nkl

Heinäkuun 6. päivä
-johnu83...ensimmäinen...TAYS
-ladymama...neljäs(miehelle 3.)...lapsi97...lapsi03...lapsi06...HYS
-Emppu85...23v...ensimmäinen

Heinäkuun 7. päivä
-Kolmasko...kolmas...TAYS
-merlin...31v...toinen
...tyttö02...TYKS
-MammaMaraKisu...23v...toinen...tyttö01/04...SatKS
-tessak...34v...ensimmäinen...NKL
-katja-81...kolmas...tyttö05/05...poika03/07...SatKS
-Inkalilla...29v...kuudes...lapsi11v...lapsi8v...lapsi6v
...lapsi5v...lapsi2v

Heinäkuun 8. päivä
-Vappupekoni...kolmas...lapsi04...lapsi06...OYS
-Skorppan...24v...ensimmäinen...TYKS
-Prinsessa-Pave...30v...toinen...tyttö04...OYS

Heinäkuun 9. päivä
-Äiti-Kengu...35v...viides(3.yhteinen) ...lapsi01/06...lapsi06/98...lapsi08/05...lapsi01/07...VAS
-mievaa...21v...toinen...poika 01/08...
-jedvenna...18v...ensimmäinen...LS
-sedrik...toinen

Heinäkuun 10. päivä
-uusiomami-77...31v...kolmas...tyttö97...tyttö99...PKKS
-Tuuliina84...24v...toinen(tyttöolo)...lapsi05/04...K-SKS
-jouvauva...29v...toinen...poika12/07
-Heli-84...ensimmäinen
-Hanttapuli...30v...kolmas...tyttö03...tyttö05...K-PK2S

Heinäkuun 11. päivä
-Käärme...kolmas...lapsi04...lapsi06...KYS
-Aava-...ensimmäinen...TYKS
-Jousku...23v...ensimmäinen...EKKS

Heinäkuun 12. päivä
-Viuvauvou...toinen
-Daria79...30v...kolmas...poika01/01...poika11/02...LKS
-Mureena...31v...toinen(poikaolo)...lapsi96...KHKS
-Neitokeiju...29v...kolmas...poika10/02...poika12/04

Heinäkuun 13. päivä
-kukkaiskeiju...23v...ensimmäinen...K-SKS
-Hemu1...ensimmäinen...PKKS?
-DJ Mussukka...28v...toinen...tyttö12/07...LS

Heinäkuun 14. päivä
-Mansku72...toinen...lapsi1v...K-HKS
-MASAKKO...neljäs...tyttö94...poika96...poika00...OYS

Heinäkuun 15. päivä
-Tiara...ensimmäinen...K-HKS
-Rosaruusu...36v...neljäs...poika06/97...poika02/99...tyttö03/07
...enkelipoika05/08(rv28+3)...HYS
-Sussoo...kolmas
-päärynärouva...28v...kolmas...tyttö08/04...poika02/05...K-SKS
-toivova-84...25v...ensimmäinen...Kät
-MiNiA...33v...kolmas...poika05/05...poika03/07...SAS
-ti-aa...17v...ensimmäinen...PHKS

Heinäkuun 16. päivä
-fillari...ensimmäinen
-mamarosa...kolmas...ulkomailla

Heinäkuun 17. päivä
-Terppa78...30v...ensimmäinen...TAYS
-riepuriia...34v...kolmas...tyttö&poika04...SAS

Heinäkuun 18. päivä
-LEAL...toinen...tyttö07...SatKS
-haidi1...toinen...poika06
-Pömpelipötsi...toinen...tyttö07/04...K-SKS
-pinkeärouva...toinen...tyttö09/07...TYKS

Heinäkuun 19. päivä
-KiiwiKoala...39v...kolmas...PS
-fanny07...ensimmäinen...KOKS

Heinäkuun 20. päivä
-Jekkuli...ensimmäinen
-NanMam...26v...toinen...poika1v2kk
-Tinnaa...ensimmäinen...PKKS
-katka86...ensimmäinen...SAS
-pilvilinna...29v...esikoinen...NKL
-Jouska...28v...ensimmäinen...SatKS
-babjuska...26v...neljäs(poikaolo)...tyttö08/00...tyttö01/04
...tyttö08/05
-kata-74...ensimmäinen...TYKS
-Nuutti79...ensimmäinen(tyttöolo)...TAYS
-coo...31v...ensimmäinen...JS

Heinäkuun 21. päivä
-Oprah...toinen...poika12/06...KOS
-Kissansilmä...30v...kolmas(poikaolo)...lapsi00...lapsi02...MKS
-MinsQ...27v...toinen...tyttö11/07...TAYS

Heinäkuun 22. päivä
-Heather...toinen
-ikiliikku...neljäs

Heinäkuun 23. päivä
-wiivi84...24v...kolmas...poika10/04...tyttö06/08...LS

Heinäkuun 24. päivä
-Maaemo...ensimmäinen
-ämpee...23v...toinen...tyttö06/08...SatKS

Heinäkuun 25. päivä
-Jinkywinky...25v...toinen...tyttö05...KYS
-Zira...neljäs

Heinäkuun 26. päivä
-mantelirusina...23v...toinen...poika07
-pikkumuksis...27v...toinen...poika05...OYS
-tavallinentanja...22v...ensimmäinen...KYS
-onnijuuli...24v...toinen...tyttö06...HYS

Heinäkuun 27. päivä
-Nappa...27v...toinen...poika06/07...Kät/H

Heinäkuun 28. päivä
-Annora...toinen(tyttöolo)...lapsi3v...SEKS

Heinäkuun 29. päivä
-Talviyö...ensimmäinen...OYS
-Kesäheinä07...toinen...tyttö12/05
-Mariia77...ensimmäinen(miehelle 2.)

Heinäkuun 30. päivä
-stellina...ensimmäinen...TAYS
-Vaakkis82
-Hattarapilvi...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 31. päivä
-meelaie...23v...toinen...poika04...

Elokuun 25. päivä
-Lilliputit-80...29v...esikoiset(tuplat)...SatKS








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------
Vanhat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1210936 Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217636 Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1259375 Joulukuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1280430 Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311165 Helmikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337081 Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1369569 Huhtikuu PART 1
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1373218 Huhtikuu


Keskenmenon kokeneet:

Katalin :hug:
Pia87 :hug:
Indica :hug:
Nasu-85 :hug:
Nemu :hug:
Mamma Muu :hug:
Junnu :hug:
Happihyppy :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
Heinämassu :hug:
Kike79 :hug:
Meritähti :hug:
Leinikki :hug:
murppa86 :hug:
Hilmuska :hug:
mammaRoi :hug:
Murmelin :hug:
mymmyryy :hug:
äityli-84 :hug:




 
Do dii! Minä tässä vietän Vappua kera juustonaksupussin. :D Oikeasti ei kyllä naurata, herkkujen syöminen on totaalisesti karannut käsistä... Painoa tullut joku 6-7 kiloa että sikäli ei hätä ole kamala. Mutta yli 10kg lisäystä en halua, joten nyt olis aika ruveta rajottaamaan.

Pömpelipötsi mainitsi jossain vaiheessa hillittömän tissikutinan! Mulla oli toi ongelma tosi pahana ekassa raskaudessa, ja tässäkin ihan riittävän ikävänä. Just kun ottaa rintsikat illalla pois niin AARRGH tekis mieli raapia nännit verille. :eek: Hiivatulehdusta mulla ei ole ollut ikinä elämässäni, että siihen en usko sen liittyvän.

Synnytykseen suhtautumisesta olette puhuneet... Mä voin rehellisesti sanoa, että ei pelota sitten tippaakaan. Eka synnytys oli kerrassaan loistava, kokonaiskesto n. 5h josta ponnistus 15min, oikein hyvät ja toimivat kivunlievityksetkin sain. Jäi pelkästään hyviä muistoja. :heart: Tulevaan suhtaudun tyylillä: synnytys alkaa, kipu on sanoinkuvaamatonta ja kestää aikansa, ja sitten se on ohi. Mitään pelättävää siinä ei ole. Ainoastaan sitä jännitän, että koska sinne sairaalaan sitten tulis lähteä kun ensisynnytys on ollut noin nopea.

Meille on otettu jo vauvavakuutus, Fenniasta otettiin kuten esikoisellekin. Mä en mene ikinä lapsen kanssa kunnalliselle puolelle, jos ei ole ihan pakko..... Ja tykkään et vakuutus on hyvä olla olemassa, voi sitten käydä lääkärillä ihan varmuuden vuoksikin.

Turvotusta ei mulla onneksi ole tippaakaan. Jos alapäätä ei lasketa. :kieh: Esikoiseni sain syyskuussa, eikä mulle silloinkaan tullut koko kesänä mitään turvotuksia. Joten luulen että mulla ei ole taipumusta siihen. Oon kyllä tyytyväinen, se vissiin hankaloittaa elämää ihan kiitettävästi?

Finneissä sen sijaan löytyy. :whistle: Mulle tuli välittömästi iho-ongelmia kun eka kertaa tulin raskaaksi. Viime kesänä lopetin imetyksen ja tulin muutaman kk päästä uudestaan raskaaksi, eikä iho ainakaan vielä siinä välissä kerennyt rauhoittua. Sanotaan näin, että ilman Joe Blascon meikkivoidetta en tapaa poistua kotoani...

Hikkaako teidän vauvat paljon? Mun maha pomppii nykyään jatkuvasti. Kuulemma tytöt hikkaa usein masussa poikia enemmän, jälleen yks lisävahvistus meidän tyttöololle.

Jedvennalle vielä yksi juttu, vaikka toivonkin että sun mieliala on jo parempi. =) Ymmärrän kyllä, että sen toisen isäehdokkaan kanssa ei sulla ole tulevaisuutta. Mutta mun mielestä lapsen kannalta voi silti toivoa että se on hänen, mielummin kuin tän sun luonnehäiriöiseltä kuulostavan exän. Kesällähän se sitten selviää... Kävi miten kävi, mä olen ihan varma että susta tulee ihana äiti. :heart:

Josko tää nyt riittäis näin Vapuksi. Kirjoitelkaa ahkerasti, kohta meidän odotusaika on lopussa! :eek:

Cassy rv 31+1 :heart:
 
Hauskaa vappua kaikille!! :flower:

Ja Cassylle kiitos uudesta pinosta =)

Tulin ihan nopsasti tsekkailemaan mitäs heinämammoille kuuluu ja pikasesti kirjottelen kuulumiset.
Herkuista: voi vitsit että niitä uppoaa :ashamed: oon arvellu että laitan jääkaappiin ja pakastimeen lukon etten pääse mtn syömään ja kaupassa en kohta etes uskalla käydä! Mulle tuota turvotusta on tullut, varsinkin jalkoihin ja tosiaan tuota painoa se 10 kg tähän mennessä. Toivon kovasti että yhteensä tulis se 13-14 kg enintään....
Iho-ongelmia oli alussa enempi ja välillä taasen iho oli tosi hyvänä. Nyt taas tuntuu menevän huonompaan suuntaan, tosin atooppisen ihon omaavana muutenkin tämä ihon kunto on tosi vaihtelevaa. Mutta finnejä ei kyllä ole liiemmälti ilmaantunut.
Vauvan hikasta, nyt on alkanut olemaan masukilla hikkaa aina välillä mutta vasta tosiaan viikko pari sitten tuli ekoja kertoja.

Mulla ois ti lääkärillä käynti ja tsekkaillaan tuota kohdunsuun tilannetta että onko edistynyt. Mikäli supistuksista voi jotain päätellä niin varmasti on! Yöt on vaikeita ja kipeitä supistuksia tulee paljon :/ Jännityksellä ootellaan mitä lääkäri tuumailee.

Lähden nyt tuonne ukkokullan viereen katsomaan leffaa ja syömään munkkeja :p Ihanan lämpöistä vappua itse kullekin =)

katta2 ja mörö rv 31+1
 
Aurinkoista vappua kaikille!

Innoissani jo odotan, et pääsen vapputorille ostaa ilmapalloja ja kaikkee vappusälää, kerrankin on joku, ketä varten oikeesti niitä ostan, etten itte taas vaa kävel tuolla parin pallon ja vipperän kanssa =) Neiti on ihan innoissas vappuhuiskasta ja vipperästä, vappupilliin ei saa puhaltaa lainkaan, kun siitä tulee sit kyl itku..

Äippäpolilta tuli siis se kutsu, ja siinä oli mukana semmone ruokapäiväkirja, mihin käskettiin laittaa vähintäs kolmen päivän kaikki syödyt ruoat. Ajattelin sit, et alan jo tänään merkkaamaan, vaikka aika onkin vast torstaina, mut mitäs sitä turhia huijailemaan, vauvan parhaaks niitä mittaillaan..! Saan sit melkeen viikon ruoat merkittyy, ni pitäs ol tarpeeks laaja kuva sit mun ravinnonsaannistani. Muuten on noi sokerit ollu ihan raameissas, paitti tietty tänä aamuna sit aamupalan jälkeen pomppas piiiikkasen liian korkeelle :ashamed: Ihan mielenkiintosta sit nähdä, et mitä näyttää sit ko oon syöny vappujätskini jne..

Turvotuksista ootte puhunu, mulla on jo pitkään ollu jostain syystä sormet vaan turvonnu, ei mahdu sormukset lainkaa, ja miehestä olis kyl mukavamman näköstä et pystysin pitää, ko tuolla joudun painaa vatta pystyssä ja pienen vauvan kanssa.. Mut enpä ol ainoo ko sillai on. Se on vaan niin nipo, ja kalliilla se on ne ostanu, ni tarvis sit senki takii pitää. Mut ei voi mitää =)

Muuten on olo ihan jees, nivuskivut helpottaa ko nousee aamusti sängystä, mut illan mittaan sattuu jo niin paljon, et se makaaminen onkin taas ihan mukavaa! Mut kaiken kaikkias tää luukasa mun vattassani tuntuu voivan ihan hyvin.

Tarvii valmistaa jotain kivaa (ja kevyttä..) syötävää vielä enneks päästään torille..

Ämpee 28+0
 
Kiitos cassy uudesta pinosta :flower: jossain välissä jos viitsit, niin voi vaihtaa tuon mun iän, täytin 25 tuossa jokin aika sitten. vaan eipä sillä niin merkitystä, lopettaiskohan sitä vanhemisen jos sitä ei kirjottais mihinkään:)?
mitäköhän sitä tekis tänään???
 
Cassy: monet kaverini on sanonee samaa et kumpa vauvan iskä olis se toinen mies ku tää mun exä.. joten ei kuulostanu yhtää pahalt ku sanoit niin. ite en enää tiiä mitä toivoisin. täl hetkel yks hailee kumman se on ku joka tapaukses jään yksin :( on ollu fiilikset pahasti maas täs taas...

haluaisin kysyy et kannattaako mun neuvolassa pyytää apua mun henkisiin ongelmiin? mun pää alkaa oikeesti seota ihan koht kokonaan ja pelkään kokoajan et napsahdan ja sit käy huonosti. oon niin räjähtämispistees etten enää jaksa. ku mietin et jos pyyän neuvolasta keskusteluapua ammattilaisen kanssa ni onko se sit liian vauvapainotteista et ne tuijottaa vaa vauvan hyvinvointia enemmän eikä keskity muhun? ymmärsiköhä nyt kukaa mitä meinasin... mul on niin epätoivone olo etten tiiä keltä apua pyytäisin.

jedvenna ja poju rv 30+1
 
Nopsasti vain kommentoin:

Apuva, onko nyt jo toukokuu! Mulla enää 2,5kk laskettuun, tosin toivon, että pääsisin tositoimiin jo heinäkuun alussa :kieh:

Täällä käyty vapputorilla ja kuudeksi ollaan menossa yhteen ihanaan pihviravintolaan, huomenna tytön kanssa tivoliin ja sitten grillaillaan meillä vanhempieni kanssa ja laitetaan pihaa kuntoon, tosi mukava vappu ollut/tulossa =)

Täällä turvotusta nilkoissa nytkin, aamuisin sormissakin, toivon vaan ettei ala ne paineet nousemaan :|

Mukavaa vappua kaikille, syökäähän hyvin ja juokaa simaa! :D

LEAL & Poju 29 (poks, jipii! )
 
Hauskaa Vappupäivää kaikille!! B) :flower:
Aivan mieletön keli, torilla on käyty, hyvin on syöty ja nyt on ähky. :LOL:
Ja mulla on mammaloma alkanut, jee!! :D
Kyllä huomaa heti että tulee paljon raskaampi olo kun herkkuja mässää, huomisesta taas palaan normaaliin ruotuun. :saint:
Mä en kiloista stressaa, nyt on tullut varmaankin se 10kg ja muutama kilo varmasti vielä tulee, mulla taipumusta turvotukseen joten tiedän jo ns. odottaa sitä, kesää kohti kun mennään.
Ekan raskauden jälkeen kaikki 18kg tippui parissa kuukaudessa, toivottavasti käy samoin tämänkin raskauden jälkeen. :)
Hikasta, tämä vaavi hikkaa ja paljon!! Toissa yönä tuli nukuttua sitten 3h, vauvalla hikka, muutenkin oli hirveä meno mahassa, mulle tuli nälkä ja suontakin rupesi vetämään..
Ette arvaa kuinka kivaa oli olla töissä?! No, oli mun viimeinen työpäivä ja hyvinhän se meni, univaje vaan alkoi kyllä tuntua iltapäivästä.

Iho-ongelmaa mulla oli alkuraskaudessa, tosin välillä tuntuu tosi kuivalta ja välillä taas nousee muutama näppy, mutta muuten ihan normaali tilanne, onneksi. :)

jedvenna, ota ihmeessä asia puheeksi neuvolassa, sieltä kyllä neuvovat ja varmaankin ohjaavat myös sut esim. psykologin/ lääkärin juttusille. :hug:
Voi kun osaisin jotenkin auttaa tai lohduttaa, kovasti jaksamista toivotan nyt kuitenkin! :hug:

Voikaahan kaikki hyvin ja paksusti, ei ole enää kovin montaa viikkoa odottelua, jos hyvin käy.. :D

illuusia&murunen rv 31+3 :heart:
 
Täällä on vappua vietetty grillaten ja saunoen =)
Tänään vähän siivoiltu pihaa ku tuli muutettua viikko sitte rivarii =)
Nyt sitte sohvalle loikoilee, kattoo leffaa ja mässäilee B)

joannah & vava rv30+4
 
jedvenna: puhu ihmeessä neuvolassa asiasta! He neuvovat sitten kuinka toimia. Monesti jo jollekkin puhuminen auttaa asiaa. Eikä ne pelkästään vauvasta ole huolissaan, vaan ihan aidosti haluavat että vauvan äidillä on myös kaikki hyvin. :hug:

Eilen oltiin anoppilassa kodassa grillailemassa ja tänään käytiin pihalla istuskelemassa ja mies teki uuden grillin meille. :heart: Mä nypin rikkaruohoja kukkapenkeistä ja hoidin grillimestarin virkaa. Siivottiin samalla hieman pihaa. Heiteltiin vanhoja trukkilavoja pois nurkkia komistamasta. Huomasin, että piha kokonaisuudessaan kaipais haravaa. Jotenkin silmät huomaa nyt kamalasti tekemistä joka paikassa, mutta kroppa ei taivu enää. eikä jaksa/pysty nostelemaan mitään juurikaan. Onko tää sitä pesänrakennusviettiä?

Mureena ja papu 29+5
 
Vappua vapua kaikille!

Cassy kiitos uudesta pinosta, niin ja täällä :wave: kans Joe Blascot on kehissä joka aamu jos jonnekkin mennään saa naamaa edes vähän paremman näköiseksi.

Aivan ihana ilma ja kiva päivä ollut käytiin vappu tapahtumassa ja pääsi tyttö ratsastamaan ponilla ja hyppimään pomppulinnaan ja jne.. Hauskaa oli....Niin ja Munkkia on tullu syötyä ja makkaraa grillattiin ja olo hmmm hieman ähky mä just pari päivää olin kevyemmällä ruualla mutta nyt sitten mennyt senkin edestä.....

Turvotusta on, ei mee sormukset sormeen tosin oon melkein 20kg painavampi kuin sillon kun mentiin naimisiin joten ihmekös tuo :whistle: ja 10kg painavampi kun ennen raskautta huh huh...Mä just vannoin miehelle että nää kilot sitten lähtee tippumaan heti syksyllä ihan outo ja tukala olo kun ei oo tottunu olemaan näin iso :ashamed:

JEDVENNA jaksuja sinulle ota ihmeessä nevolassa puheeksi tunteesi heidän pitäisi ainakin osata ohjata sinut eteenpäin, voithan sinä sanoa että haluat enemmän keskittyä omaan vointiisi ja jaksamiseen :hug:

Mä en tiädä vauvan hikasta mitään en esikon aikana huamannu enkä nytkään oo, ei kokemusta. Tosin ei tästäkään taida jalkapalloilijaa tullan on samanlainen rauhallinen kaveri kuin esikko. Mä en tiedä mitlä tuntuu kun vauva potkii niin lujaa että ottaa "kipeää"? Mutta liikku kyllä onneksi ihan hyvin mut ei potki niinkää.

IHanaa toukokuuta kaikille

Annora rv 27+4
 
Hyvää toukokuuta! =)

Ja Cassylle kiitos uudesta pinosta, eihän täs montaa tarvi tehdäkää enää. Miten tää aika on näin nopsasti menny.. Viimiset viikot taitaa sitte madella..

Vappu meni suht rauhallisesti, siskontyttö piti huolta et meininkiä riittää. Jääkiekkoaki tuli eilen katottua, tänää ois samaa tiedossa. Eilen käytii myös tallilla kattomas siskon hevosta ja ukko joutu sit iha selkääki :p Ois tehny iteki mieli, mut nyt ei voinu.

Nyt on kans tosi raskas olo, ku syöny kaikkee tuhtia ja vähemmän terveellistä. Ja painoaki tullu jo 13 kiloo, et hiphei. Jos geeneihin tullu, ni lopussa pitäis paukkua melkei 25 kg, ku turvotuksetki nii mojovat. Toivotaa et jäisin ees kahteekymmenee :D

Jedvennalle jaksuja! Juttele ihmeessä neuvolatädille, nehä on hyvinvoinnin takia olemassa. Multaki kysyttii neuvolassa kaikkee, et eihä mies hakkaa ja et tunnenko ketää kellä olis tällästä yms. Ja kuulemma noil kyselyil rohkastaa puhumaa, jos joku ei muuten vaik uskalla.

Mitähän sit söis..

- Jousku ja Pertsa 30+0 :heart:
 
:wave: minäkin hengissä oon lueskelemassa oon kyllä käyny mut aina kun on pitäny jotain kirjottaa on joko esikko hyppiny tohon tai mies tai oon nukahtanu :ashamed: yritän parantaa tapani ja piipahtaa toisinaan tänne ennenkuin tuonne kerhon puolelle

Täällä olot ihan ok hiukan on supistellu ja tuota onnellista kestopinkeyttä löytyy on täytynyt jättää puutarha hommat vähemmälle ja kun niitä olisi niin paljon :kieh:
kohdunsuu ja nämät oli vielä pari viikkoa sitten kiinni saa kattoa sitten kun sen jälkeen on alkanu enempi supistelee ja hiukan kipeempiäkin.
esikoisestahan mulla ei kerenny tulee minkäänlaisia supistuksia eli kohdunsuu pysyi piukasti kiinni loppuun asti ennenkuin leikattiin :LOL:

naama kukkii täälläkin aj ihastuttavasti myös selkä :headwall: että ärsyttää pistä sitte jotain toppia tälläseen höh...

eipä tässä muuta mä lupaan parantaa tapani ja jaksamisia kaikille ja voikaahan paksusti

-witchi & mittarimato 30+6
 
Mulla vappu menikin mukavasti, olen viettänyt sitä torstaista asti osastolla raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Vähän tylsää, mutta hyvä että pitävät huolta.
Pienellä tuntuu olevan kaikki hyvin, käyrät on olleet normaaleja eikä ultrassakaan ollut valittamista. Kunhan saisi paineet tasaantumaan, niin pääsisi sitten kotiin.
Hyvää loppuviikonloppua kaikille.
 
kiitti mielipiteistä ja neuvoistanne! oon vaa jostaki kuullu et ne neuvolassa alkaa vaa hössöttää kauheesti vauvan takia jos äiti on henkisesti iha lopussa. meinaa mun mielestä tähän täytyy puuttua nyt eikä synnytyksen jälkeen... olisi parempi aloittaa itteni hoitamista nyt heti, koska en välttämättä synnytyksessä ole enää niin vahva ja pelkään että romahdan synnytyksen jälkeen lopullisesti enkä sillon enää jaksa apua hakea. mulla vaan on niin paljon huonoja kokemuksia noista "ammattiauttajista". kukaan koskaa oo oikeestaa ottanu tosissaan ja kuunnellu "oikein". ehkä se vaatii sen monen ihmisen kans puhumisen ja sit lopulta löytyy se parhain jolle on helpoin puhua ja joka auttaa oikeasti. kaveria alko itkettää kauheesti ku kerroin kuin paha olla mun on ja hän lupas antaa puhelinnumeron paikkaan, josta saa oikein hyvää keskusteluapua ammattilaisen kanssa. pelottaa vaa neuvolassa kertoo näistä kun viimeksi jo neukkatäti oli iha kauhuissaan ku sanoin etten halua mihinkää noihi valmennusjuttuihin...

voisimpa tässä kertoo mun vapustaki samalla. kotona oon vaan ollu vanhempien kans ja grillattu ja herkuteltu. serkku tuli käymää pitkäst aikaa ja sen kans on ollu mukava olla, kun on ollu juttuseuraa. kävin myös kattomas niitä mun emmaljungan vaunuja jotka saan täs pian tuttavaltani. sain myös kassillisen vaatteit ja postista kävin hakemas ammeen, joka on todella hieno, ei meinaa iha jokaselt löydy samanlaist!
liitoskivut riesana sekä ne pyörtymiset istuma-asennos yhä edelleen. mut voikaa te hyvin ja paksusti!

jedvenna ja poju rv 30+2
 
Huomenet.

Tessak toivottavasti paineet tasaantuu ja pääset kotio_Onneksi masussa kaikki on hyvin.

Jedvenna rohkeasti haet itselles apua,toivottavasti löydät sua kuuntelevan ihmisen.

Omassa olossa supisteluita,kestopinkeyttä,välillä turvotusta ja päänsärkyä.
Torstaina on neuvolakäynti ja uusi terkka.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

äiti kengu ja pikku kengu 30+3
 
huomentaaa kaikillee!

siitä on taas vierähtänyt tovi kun täällä viimeksi käväisin:) täällä kaikki hyvin viikon verran töitä ja sitten kesälomalle:)ja siitä suoraan äitiyslomalle:) mun tyttöselläkin käy päikkypäivät vähiin, saa nähdä miten hää viihtyy munkaa sitten vaan kotona:)eiköhän me jotain keksitä:) mun lasketun ajan voi muuten vaihtaa tuonne 26.7 :D

mulla iho on parempi kun koskaan ei tarvii mitään meikkivoiteita ym. mikä on outoa koska ennen raskautta en voinut kuvitellakaan lähteväni mihkään ilman sitä.)

ei ole turvotuksia ja painoa tullut vajaa 2kg lisää eli hyvä ettei kaheesti nousekaan, esikon odotusaikana tuli vaan 8 kg että jos nyt vaikka samoilla mentäs:)olen siis ihan normi painonen mutta paino ei vaan nouse herkästi:)

sokeri rasitus ois edesä tiistaina...apua...miten muilla mennyt nuo?onko ollut arvot koholla?

äitiyspakkaus saapui myös torstaina ja olin iloisesti yllättynyt kun sain vanhan pakkauksen..uusikin on kivan näkönen mutta kun siinä on ne kestovaipat niin niitä vierastan..onko joku saanut sen uuden pakkauksen?

onnijuuli vk 28
 
Heippa ja hauskaa sunnuntaita!! :)

Oli aika ihana vappu!! Syötiin, syötiin, syötiin.. ja käytiin tivolissa ja mökillä saunomassa. Mökki reissulla mies kosi mua ja nyt olen sitten rengastettu nainen :D Sormukset haetaan ens viikolla.

onnijuuli sokerirasitustesti ei ollut yhtään niin paha kuin olisin luullut. Siellä sai makoilla koko ajan ettei tarvinnut nälkäisenä pyörtyillä, eikä se litku ollut niin kamalaa kun kuvittelin. Hyvät tulokset tuli. Tsemppiä sinne siis :)

Tänään luvassa laatuaikaa ja oleskelua.. grillaillaan ja pussaillaan.. ei kuulosta pahalta eihän? :D

jedvenna Turussa on ainakin sellainen kuin kriisikeskus joka auttaa pikaisesti ja on ilmainen. Olisikos sun lähellä myös jotain sellaista?? Tsemppiä ja jaksamista!! Hoidat nyt itsesi kuntoon ja kun vauva tulee niin hän varmasti antaa sulle lisää energiaa ja erillaista näkemystä.. :hug:
 
Skorppan: paljon paljon onnea teille! täällä mun kotikunnassa on kriisikeskus mutten tiedä sen käytännöist mitään. en tiiä miten sinne voi mennä ja koska "saa" mennä. ootan et saan kaverilt sen puhelinnumeron paikkaan, jota hän suositteli. haluan alottaa paranemisen ennenku on liian myöhästä.

pesärakennusvietistä: mulla on semmonen ollu päällä jonku aikaa. tekee mieli siivota koko aika jotaki enkä pysy paikallani ollenkaa. hormonit pistää nupin tollattis sekasi :)
shoppailua en pysty enää harrastaa :( eilen kävin ostoksilla ja kiertelin melkein neljä tuntia kauppoja ja supisteli tosi kovin ja kipeästi myös. häpyluuta särki koko loppuillan enemmän ku laki sallii! luulin et joutuu ottaa särkkärii, niin kovin sattu. maha painaa kans jo tosi paljon ja kävely on hidasta.
mitenkäs te muut voitte?

jedvenna ja poju rv 30+4
 
Mukavaa vapun jälkeistä aikaa!
=)

Skorpan Onnea!! Aivan ihanaa!! :heart: Oli varmasti aika mukava ilta eilen. ;)Kuulostaa mukavalta!

Jedvenna - Ei asian kanssa kannata viivytellä. Soittamallahan sinä saat tiedon, miten kriisikeskuksessa toimitaan. Tartut heti luuriin ja pistät asiaa eteenpäin, jonoissa menee kuitenkin hetki aikaa. Älä viivyttele avun hakemista, ettei tilanne enää pahene. Tsemppiä hurjasti!

Olo alkaa olla pikku hiljaa aika muumimainen - vauhti on jo aikas hidas ja kömpelö. Mua huimaa tosi paljon juuri tällä hetkellä, mutta töissä yritän pyristellä ainakin hetken. Katotaan mihin tää vielä tästä asettuu.

Mulla kävi äsken mun vakkari asiakkaat. Olivat niin ihastuneita mun masuun ja edellisellä kerralla rouva oli aivan liikutuksissaan mun tilasta. Tänään he toivat pikkuiselle lahjan - ihkut pikku sukat ja paidan. Aivan kultasia, kun tuolla tavalla muistaavat! =)
Nuutti ja Ville Vallaton poks 29
 
Äitiyspoli +ultrakuulumisia:

Kasvukontrolliultra oli tänään ja laittoi 3 viikon päähän seuraavan ajan.

- RV 30+1
- verenpaineet 142/87
- syke ja liikkeet ++
- rt
- painoarvio 1,3 kg
- syntymäpainoarvio n. 3,2 kg
- kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt 3 cm --> 2,5cm

Mureena ja papu 30+1
 
Heipä hei!

Mitähän kaikkea mun pitikään kommentoida..
tessak, toivottavasti siellä on jo olo parempi ja kaikki kunnossa!
Niin ja Skorppanille onnittelut, ihana vappu teillä ollut! :heart:

jedvenna, ei oikeen pysty tämäkään mamma shoppailemaan entiseen tahtiin, alkaa jo tuntua jaloissa ja päivän päätteeksi etenkin, on saatava koivet ylös. Hengästyn myös aika helposti ja alkaa ahdistaa, iltaisin se on inhottavaa kun on vaikea olla.
Vein tossa pojan hoitoon ja eikös taas iskenyt matkalla pissahätä. se mua ärsyttää tällä hetkellä tässä raskaudessa eniten, koko ajan sais rampata vessassa! :kieh:
Muuten olo on ihan jees ja nyt kun loma alkoi niin saa rauhassa keskittyä vauvajuttuihinkin. :heart: :D Eilen jo vinttiä kolusin ja vauvanvaatteita kaivelin esille, on ne niin ihanan pikkuisia!

Torstaina sitten neuvola, ainakin paineet olleet oikein hyvät kotimittauksessa, toivottavasti muutenkin kaikki kuosissa. :)
Mukavaa viikkoa kaikille, koitetaan jaksella olojemme kanssa! :wave:

illuusia&pimpula 31+5 :heart:
 
heissan!
täällä odotellaan aikaa äippäpolille,sokerit heittelee siihen malliin että huh,huh..
oon siis nyt kolmatta viikkoo niitä kotona mittaillu,ja alin arvo ollut 2,8(joka tosi alhanen) ja korkein sit 11,1 (joka tosi korkee)ja nämäkin saattaa olla vaikka samana päivänä mittailtu..
ruokavalio mulla on kunnossa,mutta sitä liikuntaa en pysty lisäämään tai oikeestaan ollenkaan harrastaan mitään :( heti tulee niin mojovia suppareita.
kohdunkaula on pehmentynyt ja lyhentynyt 2cm.ja siis liikkuminen oikeestaan kokonaan nyt kielletty :(

Skorpannille oikein paljon onnea!! :heart:

ja jedvennalle..hae nyt ihmeessä apua itsellesi!kyllä ne neuvolassakin ymmärtää ja auttaa sua sitten sitäkin kautta ihan ammattilaiselle joka osaa sua rohkasta,varmasti vaikeaa aluksi puhua mutta se helpottaa oikeasti!ja nyt tosiaan kannattaa sitä apua pyytää ennen kuin vauva syntyy,ettei paha olo sitten mene liian pahaksi!halauksia ja voimia meiltä siis sinulle!

mä oon nyt noita vaunuja katsellut,kaikki muut meillä onkin jo ostettuna tätä vaavia varten :)rahaa on kyllä saanut palaan ihan kiitettävästi..mä kun tyhmänä olen myynyt ihan kaikki tyttöjen vanhat tavarat ja vaatteet..mutta siis niistä vaunuista..kun en oikein osaa päättää millaiset haluaisin,mitäs suosittelette?
briot,knoxit ja abc:t meillä on ollut ja niitä en enään halua..

ja kaverillani on ne firkonit ja muuten on toiminut hyvin,mutta nyt kun pitää rattaina niin meni rikki se jalkatuki systeemi..ja sen poitsu valahtaa siittä istuinosasta nyt koko ajan alaspäin..

onko oran vaunut millaisia?

ja mitäs muuta..onko teille tullut himoja johonkin ruokaan tms..?meikäläinen vetää satsumoita vaikka kilon päivässä jos ukko niitä ostaa ;)ne on siis niin hyviä :p

voikaahan kaikki hyvin!

babjuska+bömbbis 29
 
Vapustakin sitten selvitty....

Tessak: Toivottavasti pääset pian kotiin! :)

Vappu tosiaan ohi, oltiin mummuloissa. Tuli hieman vedettyä munkkeja, ihan oksettaa... :ashamed:

Oksettamisesta puheen ollen, onko kenelläkään tullut uudelleen pahoinvointia jossakin vaiheessa raskautta? Minulla piti eilen oksentaa pariin otteeseen ja nytkin hieman etova olo... Voi tietty olla jotain mahatautiakin. :$

Rintojen kutinasta: Kyllä kutittaa! Välillä tekisi mieli raapia kunnolla.

Ruokahimoista: En nyt tiedä RUOKAhimoista, mutta appelsiinituoremehua pitää saada ja paljon. Aamulla meinaa itku päästä, jos ei olekaan mehua jääkaapissa.

Taas väsyttää. Supistellut enemmän ja vähemmän koko viikonlopun, eilen enemmän ja maha vähän aran oloinen. Ristiselkäänkin poltellut nyt parina iltana, Panadolia joutunut ottamaan. Muutenkin mulla joku selkävaiva ristiselkään tullut, kun tietyt asennot tuntuu, kuin viiltäisi veitsellä selän poikki ristiselän kohdalta. :(

Nyt pitäisi lähteä siivoamaan pojan kanssa sen huonetta, siinäpä onkin taas tekemistä, kauhea lelukaaos! Aurinkoista alkuviikkoa! :)

Pikkumuksis rv 28+1
 

Yhteistyössä