***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

coo kiva että neuvola kuulumiset olivat hyviä.

Omaa napaa mua ei tarkastateta muuten jos en sit yksityiselle mene :|
No sitä on sitten vaan näitten supistusten kanssa vaan elettävä.Lohduttaa vaan ettei nää sit tee silloinkaan mitään muutoksia kun sais.Toisaalta olisko se nyt niin pahasta ollut päästä tarkastuttaan tilannetta?!Aika selvännäkijöita ovat.Tarvinnee sit pelkokäynnillä pyytää tarkastuttaan tilannetta.
Eli teillä joilla jo muutoksia tullut/paikat auki :hug: todella paljon jaksamisia niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

Jaksuja kaikille


:hug:

äiti kengu ja pikku kengu 31+4
 
Hei kaikille!

Pikaisesti neuvolakuulumisia.
Verenpaineet aina koholla neuvolassa, mutta kotiseurannassa matalat ja sen kyllä kumarrellessa ja noustessa huomaa, ett on oikeesti matalat.
Pissa puhdas. Hemoglobiini oli noussut obsidanilla kuukaudessa 111:sta 112:sta. Ei onneksi aiheuta mulle mitään vaivaa, että on matalalla ja mielellään jatkan raudan syömistä, sillä se on ainut mikä on saanut mun vatsani toimimaan. =)
Paino oli laskenut kahdessa viikossa 600 g, mikä ei kuulemma mun tapauksessa haittaa mitään, mulla ruokavaliohoitoinen rd. Koko aikana nyt painoa tullut vain 1,8 kg. Mutta edellisessä raskaudessa painoa tuli loppuraskaudessa aika reippaasti.
Vauva majailee raivotarjonnassa ja myllää todella paljon. Kohdun korkeus 29 cm ja nätisti mennään keskikäyrillä. Vauvan syke oli +155.
Harjoitussuppareita tulee todella harvakseltaan.

Nyt äkkiä vähäksi aikaa vielä pihalle kun on niin mahtava ilma!!

Kaikille heinäkuisille jaksuja kesää odotellessa!!! B)

Josi ja Prinsessa-Pave 31+5
 
Huomenta :wave:

Ihanaa viikkoa kaikille meille heinämasuille :flower:
Ajatelkaas ei oo enää kuin muutamia viikkoja kun meilläkin alkaa olee vauvat kainalossa :)
Siis aika on mennyt niiiiiiiin nopeaan.
Kesäkuisten pinoakin olen välillä käynyt vilkuilemassa ja siellä on jo monta vauvaa syntynyt :eek:

Mulla on huomenna vihdoinkin lääkärineuvola. Lääkäri ollut viimeksi ihan alkuraskaudessa.
Hyvä että nyt tarkistetaan paikkoja yms.kun noita supistuksiakin tulee... mulla ne johtuu varmaankin hyvin paljon siitä streptokokki agalactiesta. Onkos sitä muuten vielä kenelläkään muulla todettu ?

Hyviä vointeja kaikille :hug:

-MiNiA ja masu 30+6(?) :heart:
 
Mulla on nyt sit tosi ikävä vaiva, lantion löystyminen :( lantio on ihan jumalattoman kipeä kun kävelee, sängyssä kun käännän kylkeä, kuuluu lantiosta paukahtelua. Aamuisin on ihan hyvä olo, mutta sitten kun vähän tekee jotain niin lantio menee niin kipeeks, että kävely sattuu ihan tosi paljon ja istualtaan kun nousee ylös, on liikkeelle lähtö tosi vaikeeta ja tuskallista :'( aikaisemmissa raskauksissa ei oo tämmöstä ollut, juttua oon vaan kuullut enkä tosiaan voinut kuvitellakkaan miten kivuliasta tämä voikin olla. polttelee, vihloo, naksahtelee jne... Onko muilla tämmöstä ja mikä teillä auttaa??

vauva on ihanan kova mylläämään :heart: On jo tosi alhaalla ja sen puolesta on taas helppoa hengittää :D hikkailee useesti päivän aikana ja silloin koko maha hytkyy. Mä alan olla malttamaton, tahtoisin saada jo pikkuisen syliin :heart: onneks ei oo ihan älyttömän montaa viikkoa enää ;)

Neitokeiju 31+2
 
Ette ikinä usko mitä sain vielä pelastettua pihavarastosta hiirien tuhoilta! Mun vanhoja froteisia vauvanvaatteita vuodelta-77!! Just pesukone pessyt ne ja lähden tästä ripustelemaan niitä kuivumaan. Luulin niiden jo kadonneen muuttojen tiimellyksissä. Olisko ollu joku 8 potkupukua, yks aivan syötävä ruskea jossa on sellaisia possuja.

Eilen kävin kaupoilla ja supisteli niin jumalattomasti, että luulin, että lähden synnyttään ihan just. Tänään otan ihan iisisti, jos noita vauvanvaatteita pesisi ja lepäilisi vaan. Loppuviikko onkin sitten yhtä hullunmyllyä. Huomenna esikoisen kanssa 80 km päähän diabeteslääkärille ja sieltä synnytysvalmennukseen ja ylihuomenna neuvola ja lauantaina taas 80 km päähän tutustumaan synnytyssairaalaan. Perjantai ja sunnuntai täytyy jatkaa pihavaraston tyhjennystä, sillä meidän 3 kanaa kotiutuu kohtapuoliin ja seuraavaksi talveksi rakennetaan niille talviasuttava huone.

Nyt niitä ihanuuksia ripustelemaan :p

Mureena ja papu 31+2
 
Neitokeiju: Mulla ei ainakaa vielä oo todettu mitään lantion löystymistä mut tismalleen samat oireet on kun sullakin. istuma-asennosta kun lähen käveleen ni tekis mieli rääkästä. yölläkin kun kylkee vaihtaa ni vihloo tosi kovin. kävellessä sattuu eniten. en oo kyl mitään helpottavaa keinoa keksiny... ylihuomen on onneks neuvola ni kysäsenpä sieltä :) voin kertoa sulleki jos jotaki hyviä vinkkejä noihin saan!

jedvenna ja poju rv 31+5
 
Tervehdys kaikille!
kohta pitäis hammaslääkäriin lähteä :/
täällä näköjään yhdellä jos toisellakin vaivoja, kun tässä just itse mietin että oonko jotenkin huono/laiska ihminen kun tuntuu etten oikeen mitään jaksa... heti jos käy esim. kaupassa niin alkaa supistelemaan ja iskee tosi huono olo, päätä särkee ja tuntuu että laatta lentää, mutta sitten kun tässä sohvalla röhnöttää niin olo ihan ok. mulla olis huomenna se neuvola, samalla taas pohditaan että menenkö vielä töihin. jotenkin tiedän että en kyllä jaksais töissä olla, mutta sitten mietin että mitä jos mä vaan oonkin laiska ja tää kaikki on ihan normaalia raskausaikaa ja mä vaan käytän sitä hyväkseni? ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan?
on tää aika kyllä mennyt ihan mielettömän nopeasti, kohta ollaan kaikki mammalomalla ja voidaan ruveta oikeen keskittymään beibien tuloon:) vähänkö on jännää sitten joka päivä jännätä että kuka lähtee seuraavaksi:)

toivova ja nyytti 30+6
 
Toivova moiset ajatukset pois mielestä ja heti.Jos koet,ettet kykene töihin otat sairasloman vastaan.Vielä kun sulla levossa auttaa olotilan helpottuminen.Tilanne voi pahentua,jos kroppaa rasittaa liika.Nim kokemusta omaava.Anteeks suora tekstini :ashamed:
No joka tapauksessa mihin päädytkin,niin muista kuunnella kroppaas =)

Mureena otahan rauhallisesti :hug:

Neitokeiju onpas kurjaa jos tuollainen on olos :hug: Enpä valitettavasti osaa auttaa.

Mukavaa tiistaita kaikille :wave:
 
Moi taas kaikille pitkästä aikaa =) Äitiyspakkauksen kävin tänään hakemassa, oli se tän vuotinen. Ite kyl tykkäsin, vaikka suuri osa mammoista on sen haukkunu. Ton uuden oikeastaan halusinkin.

Äiti-Kengu outoa, että ei voida tarkistaa tilannetta! Typerää. Toivottavasti saat sitte pelkopolilla tarkistettua ja siellä kuunneltais. Jaksamisia!

toivova-84 tsemppiä hammaslekuriin! Sitte taas helpottaa, kun sen reissun on tehny.

Vähään aikaan ei oo pahempia vaivoja nyt ollu *kopkop*. Päänvaivaa aiheuttaa tää tyyppi, ku potkuttelee tonne alas ja tekee inhaa.. Vois jo kääntyä! Ehkä vähä on toi ahdistuski helpottanu, et voi taas hengittää. Näinköhä ois vähä laskeutunu tai sitte vaa erilaisessa asennossa..

Äitienpäivä meni ihan hyvin, eilen oli taas jostain syystä joku masis-olo.. Ootan kyl jo tätä vauvaa niin kovasti että! Vois olla ainakii jo kesäkuun loppu :D Ihanaa tosiaan sitte, ku ekat vauvat täältäki alkaa syntymään.

- Jousku ja Pertsa 31+3
 
Hauskaa tiistaita :)

Toivova Mulla ei ollut mitään muutoksia tapahtunut kun oli lääkäri ja kerroi hänelle että töissä en jaksa enää millään ja, että supistelee jatkuvasti oikeen kovinkin. Olin silloin tosi väsynyt kokoajan ja sitten taas huonolla tuulella. En todellakaan nauttinut raskaudesta niinkuin nyt. Lääkäri käski heti sairaslomalle kokonaan ja sanoi että vaikka paikat on kiinni niin vauva stressaa ja voi huonosti kun olen väsynyt ja kipeä. Sulla on lupa olla väsynyt ja loppu ja sun ei kuulu kestää mitään mitä sun vauvankaan ei kuulu kestää :) Joten jos vaan sun kroppa sanoo niin nauti siitä että saat olla kotona. Tätä ei kauaa kestä. Itseäni hävetti ensin jäädä pois mutta äiti muistutti mua, että mulla on aikaa tehdä melkeen 40 vuotta vielä töitä.. Joten tsemppiä sinne päähän ja jää kotiin jos väsyttää! Olet sen ansainnut :hug: :hug:

Täällä myös vaikeeta ton lantion kanssa. Särkee lonkat hirveesti. Viime yö tosin meni ilman panadolia. JES!

Mietinpähän vaan.. joku fiksumpi kertokoon, että kun tä vauva nyt edelleen vaan istuu täällä. Jos käy niin ettei hän käänny niin mä haluan sektion. Niin eikö sillon hänet leikata ennen LA, jotta ei vahingossa ala syntymään? Mulla LA 8.7 et mahtaiskohan olla se leikkaus sitten kesäkuun lopussa? Mun siskon pikkuinen otettiin ainakin tosi aikaisin jo ulos.. vaikkakin siinä nyt oli muutakin mutta.. Tietääkö kukaan??? Toivon kyllä ihan mielettömästi että pieni ymmärtäisi kääntyä.. mutta minkäs sille mahtaa jos ei tykkää roikkua pää alaspäin :D
 
Moi! MiNiA: Mullakin todettiin et olis toi streptokokki, joka kerta kun äippäpolilla käyny niin ne on sen testin ottanu ja viimeks se sit näytti plussaa. Se yhdistettynä tähän HITONMOISEEN hiivatulehdukseen niin aaaargh!!! Tää hiiva on alkanu itsenäisyyspäivänä ja edelleen jyllää. Välillä vähän parempi mutta kun paikat on niin hellinä koko ajan ettei oikein tiiä mitenpäin olisi. Vaikka mitä lääkettä siihen saanu mutta kun ei auta ni ei, tosin diflucania en oo uskaltanu ottaa kun sitä ei suositella raskaana oleville mut sitä ne vaan polilta määräs.
Onko sulla MiNiA äippäkortin välissä sellanen lappu et saat synnytyksen yhteydessä antibioottia siihen streptokokkiin?
 
SusSoo
Hei! Mä olen heinäkuinen myös, mutta palstailen pääasiassa vain tuolla km:n jälkeen plussanneissa kun siellä on niitä "hengenheimolaisia" jotka ymmärtää paljon meikäläisen menneisyydestä... Käyn kyllä täällä aina välillä lukaisemassa muiden heinäkuisten tunnelmia.

Skorppan :wave: mulla esikoinen istuskeli koko ajan. Suunniteltu sektio oli neljä päivää ennen laskettua aikaa.

Mureena :wave: täällä kateudesta vihreänä. Mä tykkään retroilla.

).) Itse olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. Jonkinasteiset "sydänkohtaukset" pitäis saada eliminoitua mun odotuksesta. Viimeiset kolme viikkoa olleet aika vaikeita ja olen ollut jo viikon sairaslomalla. Lepoa sekä rasituksen ja stressin välttämistä määrättiin. Seuraavan "kohtauksen" yllättäessä pitäisi ehtiä ekg:hen, jotta tätä mun olotilaa voitaisiin tutkia tarkemmin. Lääkäri ei osannut sanoa, onko tällä jotain vaikutusta vauvaan. Sen näkee sitten synnytyksen jälkeen...

Tsemppiä kaikille vaivoistaan kärsiville. Palkinto on pian meille luvassa! =)

Sussoo ja Suloinen 30+4 :heart:
 
Heissan!
Prinsessa-Pave, mulla myös verenpaine koholla neuvolassa, kotimittauksessa ollut koko ajan hyvä, ei matala sentään kuten sulla.
Mureena, mä sain kaveriltani läjän 80-luvun vauvan liinavaatetta, nyt on sitten sänkyyn ihania värikkäitä eläinkuoseja luvassa. :D
Miehen äidillä olis semmoinen ihana pingviinipuku mut se ei siitä halua luopua, harmi.. :p

Ja toivova, sanon samaa kuin muutkin, älä yhtään ota paineita/stressiä tai mitään muutakaan ikävää ajatusta töistä, niitä tosiaan ehtii tehdä vaikka kuinka! Mä kyllä ite mietin varmaan samoja asioita kun vielä töissä olin, 3vkoa oisin vielä "voinut" jatkaa mut oon tyytyväinen että en jatkanut, sen verran raskasta alkoi olla, ei enää mitenkään mielekästä.
Annoin itelleni luvan nauttia vaan tästä loppuajasta, joka tosin ei ole edes pelkkää nautintoa ollutkaan...
:whistle:
SusSoo, kiva kun kävit moikkaamassa, muistan sut "alkuajoilta". :) Toivottavasti sun loppuodotus sujuu hyvin kohtauksista huolimatta!!

Nyt käy niin kova myllerrys mahassa etten tiedä miten päin olisin, taitaa ne olla jalat jotka kamalasti sätkii tossa ylävatsalla. :D
Voidaan hyvin ja paksusti!

illuusia&murunen 32+6! :heart:
 
Mureena - tsemppiä sun hullunmylly loppu viikkoon. Itekin mietin tässä, et olisinko siirtänyt neuvola aikaa ens viikolle. Tän viikon pe:na neuvola klo 8.30 160 km:n päässä. Heh! No sen siitä saa ku pitää kirjat eri paikkakunnalla, kun mies asuu. Mut jos oon taas ens viikolla saikulla niin sit pitää ma:na ajaa lääkäriin sinne 160 km:n päähän ja ke:na uudelleen neuvolaan. Eli ajelua tulis joka tapauksessa.

Toivova - kohtalon toverini! Minäkin olen tuskaillut oman jaksamiseni kanssa, että miten jaksan olla töissä tämän saikkuni jälkeen. Pitäis vaan olla rohkeutta olla pää pystyssä raskaana ja ottaa kaikki mahdollinen sairasloma vastaan, mitä tarjolla on. Tosiaan olemme töissä vielä sen 30-40 vuotta! Ärsytti niin kovasti eilen, kun mun yks sinkku kaverini sanoi, että "ootko selittänyt sairausasiat työnantajalle, ettei se vain kuvittele, että sä luuseroit?" Pikkasen pisti kiehuu!

Hikasta Mistä te tiedätte, että vauvalla on hikka? :) Mä en ole sellaista kokenut. Eikö syntyneelle vauvalle tule hikka, jos se on saanut kylmää? Voiko se olla sama juttu tuolla vatsassa... Ei mut siellähän on lämmin vesi ympärillä - ei se voi saada kylmääkään.
Hym! Ihmeellistä.

Ihanaa enää noin 8-10 vkoa, et nyytti on sylissä! Vähänkö minä odotan! Tsemppiä kovasti kaikille, joilla on kovasti kipuja ja vaivoja ja elämä on nyt tuskallista. Enää ei oo pitkään.

Nuutti ja Ville Vallaton 30 + 1
 
Eks masuvauvan hikka oo jotain hengitysharjotuksia..? Mä en oo nyt pitkään aikaan tuntenut vauvan hikkaa muuten kuin sattumoisin jos oon just pistänyt käden masulle hikan aikaan.. Mut jokatapauksessa, tuntuu semmosena..no, hikkana :) parin sekunnin välein.

Huhhuh, kovan tappelun jälkeen neiti nukahti, tarvii varmaan itte alkaa heti nukkumaan, pikkasen semmonen olo, et oltais yöllä sen kans hereil taas vaik pääsääntösesti nukutaan aamuun asti :/

Ämpee 29+4
 
Masuvauvan hikka on nimenomaan hengitysharjoituksia.
Mullakin tällä hetkellä pientä hikotuttaa :heart:
Nuuti sen kyllä erottaa potkuista.No olipas sulle typerä kommentti kaveriltas.Tosiaan ei sitä tarvitse selitellä,jos olotila vaatii sairasloman.

Nuorimmainenkin heräs,joten :wave:

äiti kengu 31+5
 
Heipä hei!

Ihania löytyjä Mureena tehnyt varastostaan, retrovaatteet on aivan ihania! :heart:

SusSoo: :hug:

Hikkaa täälläkin joka päivä vauvalla, joskus montakin kertaa päivässä. En ole ees tiennyt, että ne on jotain hengitysharjoituksia...

Täällä mennään entiseen malliin, välistä supistelee enemmän mutta ovat selvästi vähentyneet vaikka touhuankin enemmän. Nyt on tullut jotain pientä "pesänrakennusviettiä" kai, kun tekee mieli kuurata joka koloa ja laittaa ja väsätä. :)
Sunnuntaina tuleekin sitten täyteen 30 viikkoa, sitä kai pitäisi jotenkin juhlia. :D

Vauva on edelleen kai poikittain tai perätilassa ja pelottaa, ettei kääntyisikään. Esikoinen oli jo näihin aikoihin rt:ssa.

Mutta nyt pihalle pojan kanssa, aurinkoista loppuviikkoa!

Pikkumuksis rv 29+3

 
Kiitos hikka tiedoista. En oo vaan huomannut Villen hikkaa - ehkä ne kaikki hikkailevat. =)

coo kiitos linkistä! Joko olet saanut vaatteet? Kerro ihmeessä millaisia ne ovat!

Minä odotan innoissani, että koskahan se äitiyspakkaus mahtaisi postiin tulla noudettavaksi. Tein viime perjantaina osoitteenmuutoksen, joten olisko se sittenkin siellä mun vanhassa postissa. Perjantaina selviää - koska meen Treella käymään silloin. En malttais odottaa! Siitä on jo yli pari viikkoa, koska päätös tuli.

Pitäis lähtee käymään kaupassa pitkästä aikaa, samoin iltapäivällä leivon vähän leipää. Mies on innoissaan, kun ei tartte enää ostaa kaupan leipää. :heart:

Mun pesänrakennusvietti lopahtaa siihen, kun meillä ei oo vielä kunnon vaatekaappeja. Tilauksessa ovat, mut koska tuleevat - se on arvoitus.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! :flower:
 
coo
Hikasta en tunnista hikkailua.. tosin mulla meni sata vuotta ennenkuin tajusin, että tunnen liikkeet B)

Eilen tuli ihan ihme kipukohtaus, vatsa meni ihan pinkeeksi ja ei pystynyt liikkumaan. Kyyneleet silmissä sitten raahauduin sohvalle makailemaan ja kärvistelin pari tuntia. Ilmeisti tyyppi oli päättänyt venytellä oikein kunnolla ja kipu helpotti kun lähdettiin vielä illalla rauhallisesti kävelemään miehen kanssa. Tiesin tai oikeastaan oli tunne, että tää kuuluu asiaan, joten en varsinaisesti pelästynyt, mutta ei se mukavaakaan ollut.

Huomenna menen äidin kanssa hankkimaan lankoja villahousuihin (meinataan kestovaippailla), peittoon ja äiti myös kutoo tyypille vaatteita, jee! Ihastuin ihan täysillä mamas&papasin ginger bread baby blanketiin ja päätin sellaisen itse tehdä. http://www.lastenhuone.fi/catalog/popup_image.php?pID=2334
Muutenkin tuolla Lastenhuoneessa on aivan ihania juttuja, aika arvokkaita kyllä :/ Ideat tosin on ilmaisia ;)

Kävin eilen näyttämässä alkuperäistä lääkärintodistusta töissä, mistä sitten ottivat itselleen kopion. Tänään pitäisi käydä tiputtamassa se alkuperäinen Kelaan. On se vaan outoa, miten työnantaja jaksaa/viitsii valehdella toimittaneensa Y17 lomakkeen ja kaikki on kunnossa ja plaah plaah.. Olen helmikuusta asti taistellut näiden juttujen kanssa ja nyt alkaa olla mitta täynnä! Kela pyytänyt selvitystä maksetuista palkoista (Y17) ja se on tåytetty väärin, Kela pyytänyt korjattuna puhelimitse ja antanut aikarajan. Aikaraja tuli ja meni huhtikuussa, eikä korjattua versiota toimitettu, aargh! Hoidin sitten itse sitä asiaa ja nyt viimein on toimitettu helmi ja maaliskuulta tiedot maksetuista palkoista ja päätös saatu tehtyä tältä alkupätkältä - jee!
Vielä työnantajan pitäisi toimittaa huhtikuulta sekä nyt tietysti vielä äitiysloman alkuun. Vähän jännittää, että toimittaako ne sen ajoissa, lupasivat laittaa ensi viikon alkuun mennessä. Ei tässä muuta, mutta Kela ei suostu käsittelemään mun vanhempainetuuksia ennen kuin nämä sairauspäiväraha-asiat on hoidettu.. En ihan ymmärrä miksi, mutta...

Olipahan vuodatus.. btw. en siis ole Kelaan yhtään pettynyt vaan työnantajaani.

Mukavaa päivää kaikille :)

Coo & Mirhami-Popcorni 30+2
 
Keskiviikko :D Mulla taas alkoi uusi viikko.. 32+0 :D jeijejjejjejejjejejejeee... Mies syntyi viikolla 35 mutta mä olen mennyt paljon yli ja käynnistetty..

Eilen illalla oli kaameita supisteluja ja vauva riehu noin 3 tuntia yhtä soittoa. Lopputuloksena oli, että pikkuinen vaihtoi kylkeä... peppu on nyt oikealla kun aiemmin se oli vasemmalla puolella. Voi pientä. Kovasti hän taisi yrittää kääntyä mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. :( Tätä ennen olin katsomassa esitystä, jossa soi oikeen lujaa musiikki.. se taisi laukaista riehumisen, kun siellä se alkoi. Pitää varmaan kokeilla uudelleen, jos silloin vaikka pyörähdys onnistuisi.

 
Heipä hei!

Hikasta. Mä en ole tuntenut (tai huomannut ) esikoisen enkä tämänkään aikana hikkaa... Välillä on sellaista ihmeellistä "rytmistä pompotusta", mutta jotenkin tuntuu, että se on liian nopea tahti hikalle... En kyllä tiedä mitä muutakaan se voisi olla kun tuskimpa niin tasaiseen ja heiveröiseen tahtiin potkii... Onko vauvan hikka nopeaa vai millaista?

Oletteko huomanneet, että teidän vauvat ois pelästyneet esim. kovia ääniä tms.? Minä en ole, mutta yksi sukulaiseni kertoi, että kun hän odotti esikkoaan ja pudotti kerran vahingossa wc-pytyn kannen korkealta niin koko maha oli hypännyt aika hurjasti kun vauva oli hätkähtänyt mahassa sitä kolausta :D

Täällä ollut viikon sisällä vähän kaikenlaista vaivaa; TO-DEL-LA kivuliaita suonenvetoja öisin pohkeessa/jalanpohjassa (villasukat auttaneet hiukan, tosin ahdistaa nukkua ne jalassa ), univaikeuksia (eräs "aamu" heräsin klo 4 ja valvoin klo 6.30 asti ja nukuin siitä klo 9 vielä... ) ja alavasakivut (vissiin niitä kannatinkipuja ) jatkuvat edelleen, etenkin iltaisin... Turvotus ei onneksi viime päivinä ole lisääntynyt ja verenpainekin ollut normaalissa joten en siitä myrkytyksestä niin kovin panikoi. Pe olisi neuvola joten siellä näkee sitten mitä virtsanäyte sanoo...

On tosissaan aika jännää ajatella, että kohta vauvoja alkaa meidänkin pinossa syntymään ja onkin hauska jännäillä kenen vuoro tulee milloinkin =) Onneksi ollaan kaikki jo n. 30 viikoilla, että vaikka aikaisin joku vauva päättäisikin tulla niin ennusteet olisi varmasti jo aika hyvät :) Toivotaan toki, että vauvat nyt vielä ainakin hetken pysyisivät masuissa...
Eilen katsoin Sairaala-ohjelmaa ja siinä oli pikkuriikkinen rv 25 syntynyt tyttö. Oli kyllä todella pieni ja heiveröinen ja elämää elettiin tunti kerrallaan, mutta oli kuitenkin jäänyt eloon syntymästä =) Mukava ajatella, että itselläkin jo vkoja 30+4...

Poju myllää melko lailla mikä on vain ihanaa kun esikko tosissaan oli niin hissukka eikä tämäkään kovin vilkas ole ollut... Välillä möyrinnät alkaa jopa olemaan vähän kivuliaita kun poju "kaivaa" tuolla kylkiluiden alla.

Perjantaina minäkin taas vanhenen ja olen luvannut kahvittaa noita lähimpiä sukulaisia. Kesäkuun alussa olisi sitten järjestettävä isommalle porukalle tytön 2v synttärit ja kunhan ne saan hoidettua niin sitten olenkin jo valmis lähtemään synnärille! :D

Voikaahan paksusti! :)

LEAL & Poju 30+4
 

Yhteistyössä