***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

Äiti-Kengu niin se on, vaikka tympäsee niin parempi on vain lepäillä tässä vaiheessa oman ja vauvan voinnin vuoksi vaikka lopputulos olisikin että yliaikaiseksi menee. Tässä vaiheessa vauvalle paras paikka kun on äidin masu.

Täällä nukuttiin puoli yhteen saakka. :eek:
Olo on ihan käsittämättömän väsynyt koko ajan. Vieläkään öisin ei ole tarvinnut herätä vessaan mitä olen kovasti ihmetellyt.
Vaavi liikkuu edelleen paljon vähemmän kuin aiemmin. Maanantaina äitipoli jälleen missä katsoovat ktg-käyrän ja ultraavat.
Onko muilla vauvat olleet rauhallisempia jossain vaiheessa?

Ulkona näyttäisi aurinko paistelevan..voisi mennä nautiskelemaan kunhan saisi itsensä ihmisen näköiseksi.

Tuuliina 32+1
 
Lämpöinen tervehdys Tanskasta. Pari kuukautta on laskettuun aikaan. Odotan kolmatta, monen vuoden jälkeen. Olo on viimeaikoina ollut hyvä ja on ollut ihanaa nauttia kuumista päivistä hellemekko päällä ilman mitään kiristyksiä. Ja ilman kenkiä turvonneet jalatkin ovat saaneet vapauden. Kaikenlaista kipuilua tulee ja menee, mutta hitaat joogaliikkeet auttavat- ilman niitä en pärjää. Täällä saa valita synnyttääkö kotona vai sairaalassa ihan virallisen terveydenhuollon taholta. Suunnitelmissa on synnyttää kotona. Olen tavannut kätilöni, joka on sama odotusaikana ja synnytyksessä. Ja, jos on tarve mennä sairaalaan, sama kätilö tulee sitten sinne. Kätilö tulee kotikäynnille ennen synnytystä ja silloin voidaan vielä suunnitella ja puhua kaikesta synnytykseen liittyvästä. Kaksi ekaa olen synnyttänyt sairaalassa ja kaikki meni silloin ok ja jäi hyvät fiilikset. Nyt kun on tällänen mahdollisuus, niin toki haluan olla kotona rauhassa rakkaiden parissa varautuen toki sairaalavaihtoehtoon, jos tarve vaatii. Täällä muuten on hemoglobiinia ei mitata enää eka lääkärikäynnin jälkeen, mikä on noin vko 8(toki, jos ongelmia,niin sitten). Ja painon saa itse tsekata odotushuoneessa. Ja pissanäytteenkin saa itse ottaa ja mitata ja kertoa sitten kätilölle, jos siinä on jotain poikkeavaa. Ensin olin vähän ihmeissäni, mutta nyt koen sen niin, että kun raskaus ei ole sairaus, niin omatoimisuus on hyvä juttu. Nauttikaahan te kaikki siellä Suomessa odotuksesta, kun vielä saa ja myös saunasta, jota täällä kyllä kaipaa.. Hyviä vointeja kaikille !
 
Iltaa, nopeasti kuulumiset:

Pe olin neuvolassa, kaikki ok. Paineita pitää katsoa aamuin illoin ja kirjoittaa ylös ja lappu toimittaa ke äitipolille kun on sinne aika...
Neuvolassa oli mös kätilöopiskelija, suorasanainen, mutta pätevän oloinen nainen :) Hän meinasi, että olen sairaalan kontrollissa raskauden loppuun saakka, noh, saa nähdä sitten keskiviikkona...

Vauva on potkinut viimeisen 3-4pvän aikana ihan hirmuisesti, usein oikein sattuu kun poju vetelee täyttä kuperkeikkaa :x :heart:

Tänään on grillailtu ja veneilemässäkin käyty ekaa kertaa tänä "kesänä" =)

No mutta nyt seurailemaan ainakin puolisilmällä euroviisuja teidän juttujenne lomassa ;)

LEAL & Poju 31
 
Täällä palstailee väsynyt ja äreä äiti - todella huonon yön jälkeen, supisteli niin tiuhaan että tein jo lähtöä synnärille, vaan kun menin sitten vielä suihkuun, lakkasivat onneksi. Loppu yöstä sitten ei vaan enää nukuttanut ja vessassakin sai ravata niin ei uni ehtinyt silmään
:/ Ravaatteks te muut vessassa öisin? Mä oon yrittänyt juodakin vähemmän illasta, ettei sit tarttis ravata, vaan ei auta. Tosin useimmiten on vaan tunne et pissittää kauheasti, eikä sit todellisuudessa kylläkään, vaan vauva painaa rakkoa?

Äiti-Kengu & Piku81: odotan siis meidän kolmosta. Kahdelta aiemminkin on ollut ns. hankalat raskaudet, esikoiselta paikat aukesi jo varhain ja supisteli tiuhaan, suurimman osan odotusajasta makasin vuodelevossa sairaalassa, useamman kerran synnytystä estettiin lääkityksellä kunnes sitten poika syntyi rv34 lapsivesien mentyä ja synnytyksen käynnistyttyä aktiivisesti ( ei tehoa estoista enää ), kuukauden päivät vietti teholla keuhkojen huonon kunnon ja eri tulehdusten vuoksi. Kaikesta siitä selvittiin ja nyt on ISO ja terve 8v. Toiselta oli myös tiukkoja ennenaikaisia supisteluja ja paikat auki ja vuodelepoa, synnytystä estettiin pariin kertaan ja tyttö sitten syntyi rv 38. Eli tuttua tämä supistelu on ennestään, kiitollinen olen että nyt ollaan päästy jo rv 30 puolen, jos sattuu syntymään estoista huolimatta, ei ihan pienoinen enää oo -vaan saa vielä tovin kyllä mieluusti kasvaa. Vauvateho vaihe on aika rankkaa ja kaikki se huoli selviämisestä!Ipanat lähti isänsä kanssa ulos pihatöihin, mä taidan käyttää tilaisuuden rauhasta hyväkseni ja mennä ottamaan yöunia takaste =) Toivotaan aurinkoista sunnuntaita!

Kissansilmä + "vilkas" (ei enää niin vilkas kun aiemmin) rv 30+5
 
Kissansilmä sulle kovasti jaksuja :hug: :hug:
Toivotaan,että vielä sinnittelis masussa muutamia viikkoja.
Vessassa saa muutaman kerran käydä yön aikana.Mulla on joka kerta kyllä ollut vielä hätä.Sitten kun se asettuu tuonne alas,niin painaahan se väkisinkin alakertaa.Tulee se tunne,että on hätä vaikkei todellisuudessa olisikkaan.

Liikkeistä tämä oli jossain vaiheessa oikein aktiivinen.Nyt hieman rauhoittunut,muttei onneksi liikaa.Pidempiä uni jaksoja selvästi tullut.
Nyt lounaan valmisteluun.

Kovasti kaikille jaksuja ja iloista mieltä.

äiti kengu 32+3
 
Kanala on tyhjennetty ja kohta pääsee sistä "sisustamaan". Tehdään vanhasta astiakaapista pesät seinälle ja orsi varmaan sen alle tai päälle. Mies saa vaihtaa vielä kopin ikkunan, ettei talvella mene lämpö harakoille...

Eilen oli selkä ihan järkyttävän kipeä. Ensin n. 3h autossa istumista, kun käytiin synnärille tutustumassa ja siellä mies halusi vielä viedä mut Hämeen Linnaan tutustumaan. Sanoin siellä linnassa, että ensi kerralla kun sä olet viimeisilläsi raskaana, niin laukataan vaikka mimmosia portaita ja mäkiä... Toinen hyvää tarkotti ja juoksi kaikki huoneet läpi, kun mä kävin vain puolissa niistä ja loput puuskutin jakkaralla istuen :D Sitten siivottiin kanalaa. Illalla ei paljoo tarvinnu sängystä nousta, kun tuntu, että on häntäluu murtunut ja selkä venähtänyt.. Nyt on taas ok olo..

Vessassa ravaan päivällä vähän väliä, mutta lähes joka yö en käy. Aamulla rakko on ihan pinkee, mutta saan vielä nukuttua, vaikka koko ajan tiedostankin vessahädän.

Mureena ja papu 32+0
 
Jahas, Mureena on ollut täällä meidän kulmilla. :D
Ja liikuntaakin saanut, heh! Ei kyllä tosiaan linna juuri nyt houkuttele, alkaa selvästi voimat olemaan lopussa paljon helpommin.
Meillä on muuten synnärille tutustuminen ens lauantaina, ei ihan satuttu samaan aikaan!;)

Eilen oltiin pk-seudulla ja vissiin sen verran uuvuttavaa oli kiertelyt kaupoissa ja istuminen autossa että minä myös yöllä kipuilin, alapäätä jomotti ja selkää särki, pelästyin siinä sitten ja mietin jo että soitanko.. Mut, sain sitten unta ja pahimmat kivut meni ohi, varovaisesti oon kyllä tänään ottanu. Mielessä on nyt että alkaako paikat kypsymään, seuraava nla käynti on vasta 2.6.. Mut tietysti soitan ja näytille menen jos alkaa olo siltä tuntumaan!
Ja ravaan myös vessassa, useamman kerran illalla ja pari kertaa yöllä. Ja mulla myös tunne että vauva painaa itseään kovasti tonne alas kun toisinaan oikein pistää ja pitää ihan pysähtyä.

mamarosa, mua on aina jollain tapaa kiehtonut kotisynnytys, se on varmasti (ja toivottavasti ) hieno kokemus! :)

Nyt pitäs jaksaa vääntäytyä ruoanlaittoon, pihallekin ois kiva mennä kun keli on noin nätti. :)
Voidaan hyvin ja jaksetaan vielä nää "muutamat" viikot! :wave:

illuusia&matkalainen 33+4 :heart:
 
Ihanan aurinkoinen viikonloppu takana! On naama saanut väriä, kun istuskelin pihalla ja neuloin vauvalle villapeittoa.

Munkin masuasukki on selvästi rauhoittunut viimeisten viikkojen aikana. Jouduin jo eilen aamulla itkasemaan, että liikkuuko hän enää ollenkaan. Mies sitten jututteli Vallatonta. Pyysin myös kuuntelemaan sydänääniä ja niinhän sieltä alkoi kohta tulla monoa kunnolla. Voi kun helpotti! =)

Yöpissailua en ole vielä harrastanut kovin kauaa, mutta oli pakko alkaa juoksemaan ainakin kerran, kun alkaa valtavasti kirvelemään pissatessa jos on pitkä vessatauko. Se ei ole tulehdusta kuitenkaan, pelkkää ärtymistä.

Mureena Teillähän on mukavan kuuloista touhua kotosalla, kun laittelette kanalaa! =)

Kissansilmä Tsemppiä sinullle vielä odotukseen, toivottavasti hän vielä malttaisi edes muutaman viikon olla yksiössään.

Ajelin tuossa illan kähmeessä taas tänne kaupunkiasuntooni ja nyt pitäisi kolme päivää yrittää tehdä töitä. Mitenkähän onnistuu 1,5 vkon saikun jälkeen? Olo on parantunut, jopa voin sanoa olevani hyvässä kunnossa. =)

Mukavaa alkavaa viikkoa taasen kaikille! Jaksuja! :flower:
Nuutti ja Vallaton 30 + 6
 
Äitipolilta palattu ja kaikki hyvin. Siellä se pikkuinen teki hengitysharjoituksia ja liikuskeli kovasti. Sydämensyke ja virtaukset hyvät. =)
Painoarvio n.2000g joten normikäyrillä liikutaan.

Vielä kun oman olon saisi kuntoon...toki olen suunnattoman iloinen että vauvalla kaikki hyvin vaikka onkin huomattavasti rauhoittunut, kun vain itsekin osaisin rauhoittua.
Viime torstaista lähtien olen herännyt öisinkin tarkastamaan vauvan liikkeitä. Lääkkeet laskee myös minun sykettä ja näin ollen verenpainetta joten seisomaan en pysty kauan enkä tekemään juurikaan mitään ilman että seuraa kauhea oksetusolo.
Tällä hetkellä tuntuukin että elämä pyörii vain oman navan ympärillä ja olen todella ärsyyntynyt, vihainen, surullinen! Välillä tekisi niin mieli huutaa täyttä kurkkua että pääsisi tästä pahasta olosta...tänään hoitajalle sanoin tuntemuksistani ja hän kehoitti minua jotenkin rentoutumaan sillä tällainen stressi ei tee hyvää pitemmän päälle.
Nyt tuntuu että hymyillä jaksan vasta kun pieni on sylissä ja terve ja tämä koettelemus ohi.
Anteeksi vuodatus... :snotty:

Kissansilmä voimia ja toivottavasti pikkuinen pysyy yksiössään vielä muutaman viikon. :flower:

Tuuliina 32+3
 
Tervehdys taas!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Mitä nyt turvotus vaivaa ja painoa tullu lisää :ashamed:
Verensokereita joudun vielä mittailemaan.

Siellä oli eri neukkatäti ja vaavi päätti tehdä samat temput mitä ekallakin kerralla, kun sydänääniä kuunneltiin.. Täti tunnusteli missä asennossa on, että tietää mistä kohtaa mitata äänet, niin kerkesi vaihtamaan siinä välissä asentoa monta kertaa ja vielä protestoi :kieh:

Yöt ovat hirveitä. Heräilen parin-kolmen tunnin välein vessaan ja siinä sitten huomaan kuinka kipeät lonkat onkaan. Jos nukun vasemmalla kyljellä, kääntymisessä kestää aikansa, että pääsen oikealle kyljelle ja siitä sitten ylös. Välillä mieskin on kysynyt et mitä valitan, kun siinä kääntyilen..
Päivisin pystyn liikkumaan pikkuisen paremmin kuin aikaisemmin

Kotosalla olen ollut n. 1,5 vuotta, kun ei täällä oikein ole töitä. Tai on kyllä noita siivoushommia, mut eivät palkkaa kuin opiskelijoita, joille tarvii maksaa peruspalkan tai sellasia, joilla ei juuri työhistoriaa.. Itselläni on siivousalalta 7 vuoden kokemus. Kaupan kassalle eivät mielellään ota, kun ei juuri kokemusta ja joutuisivat maksamaan kakkosluokan palkan.
Tammikuussa olin työmarkkituella työharjoittelussa vanhustenpalvelutalossa. Tarkoitus oli olla toukokuun loppuun, mut en päässyt viimisenä päivänä töihin verenvuodon vuoksi. Viikon sain saikkua. Työvoimakoulutukseen yritin, mutta eivät minua sinne ottaneet, kun eivät olisi voineet palkata töihin koulutuksen jälkeen äitiysloman vuoksi..

Toisaalta on ollut ihan mukavaa olla kotona, mut toisinaan kaipaan jotain tekemistä ja ihmisten seuraa..

Pienet vauvanvaatteet (50-60cm) olen pessyt jo valmiiksi lipastoon ja pinnasänky odottaa toista maalauskertaa.. Parin viikon päästä on seuraava neuvola ja äippäloma alkaa 6.6.

:hug: kaikille, jotka sitä tarvitsee

-daria ja neito(?)perho 32+1-
 
Melkeen sateista iltaa kaikille tasapuolisesti!

Tulin pikkasen lueskelemaan teen kuulumisia ko näyttäs pitkästä aikaa sopiva tilaisuus olevan. Nyt oon kyl niin raskaana jo, odotan tosi kovin ens viikkosta muuttoa!! Rivitalokämpässäkin tietty omat hommas, mut ei tästä tuu oikeen enää mitään, kun mies ei anna mun edes kantaa tota meen neitiä tänne ylös enää :ashamed:
Eilen supisteli aamu 11 asti koko päivän, ja tänään on tullut muutamia satunnaisia, mut kipeitä supistuksia. Mulla ei esikoisesta ollut supistukset niinkään kipeitä, ja tuntuu tosi pahalta, et ei saa sitä enää sillai vaa kanniskella ja semmosia.. Mä ajattelin verrata supistuksia sillain, et jos semmone taju pois -synnytyssupistus on kymppi, ni eiliset oli jotain kasin pintaan, et ei mitään ylikauheita, mut tosi kipeitä kuitenkin! Keskiviikkona meen neuvolaan, ni on kiva pikkasen päästä purkamaan huolia neuvolatätille.. Pelkään vaan (toivottavasti ihan turhaan..) et lorahtaa vedet tai jotain ko tääl yksin pakkailen ja neitiä kanniskelen ja tämmösii normaaleit. Normaalisti tunnen aina koska menkat alkaa ko vihlasee kerran kunnolla, ja nyt vihloo melkeen koko ajan, varsinki supistuksen yhteydes :( Aukeemiskipuihan ne on, mut ei tarvis koko aikaa tuntua! Nivuskivut ei onneks tunnu niin kovina nyt kun on noita muita oireita..

Lauantaina mittasin sokerit 14.1mmol, luulin et oksetusolo johtu verenpaineista ja mittasin sen eka, mut ne oli ihan normaalit, apaut 115/65. Mies sit käski mitata sokeritkin, selvis sit sekin.. Ei iha yht kauhee olo ollu ko mitä viime keväänä, mut taitaa mulla olla ollut tää rd jo sillon :/ Onneks miehen kesäloma alkaa kolmen viikon päästä, ni saa sit jo pikkasen helpotusta tähän raskaan arkeen :)

Jaksamisia kaikille kenellä tuntuu olevan tarvetta, varsinki niille, kenellä on niitä pieniä lapsia siellä kotona..!

Ämpee 30+3
 
Moi :wave:

ämpeelle :hug: ja kaikille muillekin supistelijoille ja kipuilijoille :hug: ja rentoa lepäilyä :)

pömpelipötsi no löytyihän yksi kohtalotoveri :hug:
Mulla ei ole mitään erillistä lappua, mutta neuvolakortissa maininta siitä streptosta. Antibioottitipalla hoidetaan sitten synnytyksen yhteydessä - niin oli mun edellisessäkin synnytyksessä.

jedvennalle onnittelut valkolakista :flower:

Meillä täällä pihan rakennushommat jatkuu. 2 kuorma-auton lavallista multaa ja 2 kuormaa täytemaata tullu - yksi vasta levitelty ja kaikenlaista kaivelua ja tasottelua vielä olisi vähän joka kulmassa tonttia :whistle: Viime yönä heräsin kipeään supistukseen ja tänään iltapäivästäkin tuli joku kipeämpi, mutta onneks ne helpottui....

Jaksuja ja hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :)

-MiNiA ja masu 31+5 :heart:
 
Nuutti79: Sulle lähti tänään paketti postiin =)

Lääkäri aika oli aamulla :) Kaikki kunnossa. Supistukset ei oo tehnyt mitään kohdunsuulla, hyvä niin. Eipä niitä nyt ihan niin paljon ole ollutkaan kun on tullut huilattua sen ikävän lantiokivun takia, mutta sekin on nyt lämpötyynyjen ansiosta pysynyt aika hyvänä ja oon päässyt liikkumaan :)
Vauvan sydän löi vahvasti ja poika ei ois halunnut että sitä kuunnellaan, alotti hirmuisen mylläkän ja potki lujaa :LOL: vauva on tosi alhaalla, mutta ei kiinnittynyt vielä. Lääkäri sanoi, että poika kasvaa niin hyvin, että kunhan on 35viikkoa täynnä, niin sen jälkeen saa alkaa vaikka syntymään :heart: Iso vauva siis taas tulossa ja sanoikin, että olis hyvä jos käynnistyis ennen laskettua-aikaa, ettei ois hirveesti päälle neljää kiloa. Nuorempi pojista oli sen reilut neljä kiloa, kilon enemmän kun ensimmäinen ja kumpikaan ei mennyt laskettuun aikaan asti. Että nyt toivon kovasti, että ei menis sinne ihan loppuun asti :) Oishan se ihanaa saada vauva syliin vaikka tuossa kesäkuun lopulla :heart:
Ens tiistaina onkin sitten neuvola aika.

Neitokeiju 32+2
 
Heips taasen!

Neuvolassa käyty ja 400g viikolle tullu painoo lisää. Kaikki muut menee samaa rataa, eli ihan hyvät arvot tuli. Vauvan suuntaa yritettiin arvailla, kun ei näppituntumalla osaa sanoo kummin päin hän on. Iskuja tulee alas ja ylös, joten osannu sanoo, mihin päin tulee kovemmat. Sydänäänten "keskuksesta" päätteli terkkari, et olis pää alaspäin.

Lähetteen saan kuulemma naistenpolille, kun ovat ennen ottaneet kaikki esikoisen sektiolla saaneet, mut ei enää kuulemma. Mutta kun mulla on se kaksiosainen kohtu, niin on hyvä tarkistaa kaikki jutut. Ja saada mun tiedot parempaan muistiin synnärillekin, kun mul on se pykälä siellä tiedoissa, et ei saa selkäydinpuudutusta laittaa.

Kesälomalla tässä oon ollu pari viikkoa. Ennen kuin lomalle jäin, pomo ihmetteli, et eiks mulla tosiaan oo ollu mitään vaivoja, kun vielä töissä pystyn olemaan. Olis pitäny tiedustella siltä, et onko mulla jotain pitämättömiä sairaslomia? :)

Mulla neuvolatäti sanoi et hän ei yhtään ihmettele, että välillä ahistaa, kun vauva on ihan kylkikaaressa kiinni. Köllii tuossa oikeella puolella ja kenkii välillä oikeelle kylkeen ja välil tahkoo tota takapuolta kylkiluuhun. Kumartuminen on välistä aikas hankalaa, kun kaveri ei anna yhtään periks tilansa kanssa. Autossa varsinkin istuskellessa on paaperoisen pakko päästä venyttelemään. Mut yhtä kova pää on vastassa eikä tilaa tule, odottakoon vuoroaan... :p

Mä en oo vielä mitään alottanu tekemään tuon tulokkaan eteen. Pinnasänky meillä jo on ja hoitopöytä, mut siihen se sit jääkin. Tarkoitus olis tehdä tästä tietokone/toimistohuoneesta vauvalle oma huone ja boordikin on jo tilattu ja maalien värit mietitty, mut tää huone tarttis raivata tyhjäks ensin. Ei oo hajuukaan, et mihin me saadaan nää kaikki rojut kärrättyy... Vaatteitakin tarttis pestä ja silittää ja laittaa kaappiin, mut ei oo saanu aikaseks. Kai sitä sit, kun alkaa äippäloma. Ei nyt kesälomaa viitti siihen käyttää :LOL:

merlin ja tiuhti 33+0
 
Täällä lahopää mennyt unohtamaan eilen illalla lääkkeen... :headwall:
ihan kun muutenkin en jo stressais tarpeeks pikkuisen voinnista niin vielä tämä. Järki yrittää sanoa ettei se yhden lääkkeen unohdus maailmanloppu ole, mutta silti käsi masulla vähän väliä. |O
Tätä menoa mut saa ihan oikeesti laittaa suljetulle jo ennen kuin nyytti on sylissä!

Onnea kaikile mukavista nla-kuulumisista! :flower:

Tuuliina 32+4
 
Heipsan ja aurinkoinen tiistai-tervehdys kaikille! :wave:

Mulla on taas tooosi pitkä aika viimeisestä viestistä vaikka aina silloin tällöin käyn kurkkaamassa teidän muiden juttuja. Kaikenlaisia vaivoja meillä kaikilla alkaa jo olla, se kai kuuluu asiaan mutta on kiva tietää että kohtalotovereita on aina silloin kun oikein turvottaa/oksetta/supistaa tai muuten vaan ketuttaa.

Mulla tosin nyt kaikki on oikein hienosti ja vointi mitä parhain. Viime viikolla jouduin tosin käymään yksityisellä päivystyksessä inhan peräpukama-vaivan takia ja sainkin hirmu voimakkaat kipulääkkeet kun muuta ei tässä tilassa oleville voi tehdä. :x Olo oli ihan kauhea, uikutin pari yötä ja päivää tuskiani ja lääkkeiden käyttökin harmitti mutta kyllä se kannatti, kivut väheni hurjasti ja nyt jo paljon parempi olo.

Meillä on jo vauvaa varten hakinnat tehty, kehtoa vaan etsin vielä jos jostain löytäisin. Esikoiselta on toki paljon tavaraa säästössä ja nut on uudet vaunut tilattu sekä kaukalo ostettu. Vaatteitakin ole taas hamstrannut hirmusesti :ashamed: ja pessytkin jo kuntoon (eihän tässä ole enää kun 2,5 kk laskettuun aikaan... :D )

Töissä olen jaksanut olla tosi hyvin vaikka yöt aika rikkonaisia minullakin. Nautin töissä olemisesta ja mietin monesti, että olen kyllä onnekas että oon näin kivan ja mulle sopivan duunin löytäny. Niimpä joskus ihan harmittaa kun työt loppuu jo ihan kohta :whistle: mutta ei kai sitä enää sitten kaipaa kun vauvan hoitoon saa siirtyä!

Hyviä vointeja kaikille ja koitetaan jaksaa :hug:

Kesis ja toukka 30+0
 
Neitokeiju Kiitos nopeasta toiminnasta! Huomenna sit pyydän miehen tarkastamaan postin tilanteen siellä maalla... =)

Ihanaa, kun on taas vähän pitempi loma töistä. Neljän päivän vapaa! Toisaalta tekisi mieli olla jo poissa töistä, toisaalta tulee hirveen kova ikävä työkavereita ja tätä, että näkee ihmisiä valtavasti. Sit sitä kotona ihmettelee vauvan kanssa, että olispa aikuisten seuraa. Onko ihminen koskaan tyytyväinen??

Onnea mukavista neuvolakuulumisista!
Nuutti ja Ville Vallaton (ei enää niin vallaton- minkähän nimen sitä nyt keksisi - unikeolle...)
 
Ennen kuin luen/kommentoin muiden kirjoituksia niin pari kysymystä esitän:

Oletteko jo pakanneet tai miettineet mitä pakkaatte sairaalakassiin?

Entä olettekos pakanneet jo vauvaa varteen tavaroita (=vaatteet ) sairaalaan?

Vähän ajoissa ehkä olen, mutta pakko myöntää, että minä olen jo suurimmaksi osaksi pakannut vauvaa varten hoitolaukun :ashamed:
Myös itselleni olen ottanut sairaalakassin esiin, sinne laitoin parit alushousut, sukat, imetysliivit, siteitä ja liivinsuojia. Tosin mitään noista en tarvinnut viimeksikään kun käytin sairaalan omia, mutta ei sitä tiedä vaikka tällä kertaa kaipaisi omia :D

LEAL & poju 31+3

PS. Jes, huomenna vihdoin kontrolliultra ja pääsee näkemään vaavin
Paineita olen kirjoitellut ylös viime pe asti ja hyvät ovat ainakin toistaiseksi olleet... :heart:
 
LEAL hyvähän se kassi on olla valmiina jos vaikka kiirus lähtö tuleekin. =)

Itse en ole kassia saanut pakattua. Hyvä olisi etenkin kun pitempi matka synnyttämään ja lähtö voi tulla mikäli vauvan vointi kääntyy huonommaksi.
Pari kertaa olen saanut avattua laatikon jotta katsoisin mitä vauvalle pakkaan, mutta ei. Itselle en oikein tiedä edes mitä pitäisi pakata. Niin ja imetysliivit pitäisi käydä ostamassa. Hirveästi tuskin kroppa synnytyksen jälkeen heti on muuttunut että ihan saman kokoiset vetimet voinee pakata?
Jospa tavoitteksi asettaisin että tänään etsin edes kassin valmiiksi näkysälle johon pikkuhiljaa tavaraa voin laitella. ;)
 
LEAL, ei ole pakattuna, en oo saanut aikaiseksi, voishan sitä kai jo pikkuhiljaa.. :)
Tosin vauvalle oon kattonut yhden nutun ja bodyn kotiutumisvaatteiksi, housut uupuu vielä.
Mulla ois toiveissa että yksi yö sairaalassa riittäisi, vaan sen näkee taas sitten, pojan kanssa oltiin 9 päivää kun oli tulehdusarvot koholla ja hengitys kiivasta.

Kesäheinä, onneksi sait apua inhottavaan vaivaan, voin vain kuvitella tuskasi. :x
Mä oon nyt 3:tta viikkoa lomalla, nyt siis on jo alkanut varhennettu äitiysloma ja täytyy sanoa että en kyllä ois tainnut töissä jaksaa ihan tähän loppuun asti. Sen verran raskasta alkoi olla jo, fyysisesti sekä myös henkisesti.
Voi tietysti olla että kohta alkaa kaipailla niitä aikuiskontakteja enemmän, tähän asti on onneksi ihan mukavalta tää kotona olo tuntunut! :) Tosin musta tuntuu etten oo juuri mitään saanut aikaan, mut eihän kai näin lomalla tarviikaan...:D

Tuuliina84, juu kuuntele sitä järjen ääntä, et varmasti ole mitään pikkuiselle aiheuttanut yhden lääkkeen unohtamisessa. :)

Muutamia on supparit ja kipuilut vaivanneet, toivottavasti pystytte ottamaan ihan rauhallisesti, ei pidä liikoja tehdä, eiks niin? Toki mä ymmärrän jos on niitä lapsosia siellä jaloissa jo ennestään niin aina ei tosiaan ole mahdollista noudattaa näitä lepo-ohjeita. Mutta jaksamista kaikille! :flower:

Huomenna ollaan menossa vaunuja ja muuta kivaa katselemaan, ei sitä kai viitti ihan viime hetkille jättää, koskaan kun ei tiedä milloin se lähtö sitten tulee! :xmas:

illuusia&muru 33+6 :heart:
 
Kesäheinä07 ja muillekin neuvoksi: Jos seuraavan kerran pukama vaivaa ja on kipeä, laita hiukan kädenlämpöistä vettä vatiin ja istu siihen -> lievittää kipua.
Jos taas pukama iso (häiritsevä ) , laita kylmäkalle pyllyn alle niin, että osuu pukamaan -> pienentää pukamaa. Itsellänikin vaivasi tossa viikonloppuna moinen ja kipeä oli. Nyt ei edes moista huomaa...

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut pakata. Ennen juhannusta sen kuitenkin pakkaan.. Nyt häätyy mennä laittamaan iltapalaa lapsille. :wave:
 
Mulla on ollu korkeahkojen paineiden takia verenpainemittari kotona lainassa ja tuli tossa päivällä yht'äkkiä aivan kauhea olo. (pikkasen flunssanen olo ollu aamusta) Mittasin paineet, luulin että ovat korkeella taas, mutta olivatkin 88/50. Eli ne olikin romahtanut noin matalalle. Toivottavasti tää kaikki johtuis flunssasta, eikä siitä, että olen riuhtonut menemään pihahommissa kaks päivää ihan hulluna.. Nyt menen lepäämään, tultiin just synnytysvalmennuksesta.

Mureena ja papu 32+2
 
Dippadei!! :)

Ihana flunssa menossa.. puolet päätä jumissa ja korvissa soi. :headwall:

MUTTA! Neuvolassa kävin tänään ja oli ihana kuulla että pienokainen on vihdoin keksinyt kääntyä pää alaspäin :D

Täällä kassi vauvalle ja minulle lähes pakattuna :) Vähän voi tosiaan olla aikaista, mutta ainakaan ei tule kiire :)
 
Tai nyt kun istun tässä koneella niin suht ok, mutta kävellä kun yrittää niin alaselkään sattuu pirusti ja vatsaa täytyy kannatella käsin kun on tuolta alhaalta taas niin arka ja kipeä :/ Joka liikkeen jälkeen täytyy puhaltaa ja hengittää syvään ja keskittyä siihen miten liikkuu...on tää kanssa :headwall:

Nälkäkin ois ja suolasta tekis mieli, mutta tuntuu ettei meillä mitään suolasta ookkaan vaikka tänään käytiin tekemässä viikon ruokaostokset :ashamed: :D

Jahas, valivali taas, nyt lopetan tämän ruikuttamisen, katson boxilta sinkkuelämän ja keskityn odottamaan huomista aamua kun näen vaavin :heart:

LEAL & Poju 31+3

PS. Jos joku uuden pakkauksen saava/saanut haluaisi jotakin vaatetta vanhasta pakkauksesta, niin minä luovun ainakin osasta kun on jo niin paljon poikavaatetta laatikoissa! :wave:
 

Yhteistyössä