***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

oon kyllä jo täysin kypsä tähän raskauteen. sais tulla ulos jo mun puolesta. luulin jo et ne mun pyörtymiset olis jo helpottanu mut ei... koulussa kun vessassa kävin ni pyörryin sit pöntölle, tosi kiva! paineet on koko ajan tosi alhaset ja syke on kiivas. vauva majailee todella alhaalla, kävely siis raskasta sen vuoksi. tuntuu et mahaa pitäs kannatella käsin :D kipeitä supistuksiakin jo tullut, apua! joskus kun oon sattunu reippaasti käveleen ni vihlasee tosi kipeesti ja kyl niit supistuksii on tullu ihan muutenki muttei onneks usein.

en juurikaan huolissani ole koska tosissaan luopuisin tästä olotilasta vaikka heti! öisin en onneksi oo vielä kertaakaan joutunu nousee pissalle. olen sen verran "laiska" et vaik kuin kovin pissattais aamullaki ni en vaan jaksa nousta jos on mahollisuus nukkua pidempään :D
hankinnat on lähes valmiina, täytyy enää vaan saada toimitettua sängyt sun muut tänne kotiin. valmiina odottavat tuttavien luona.

sairaalakassia en ole edes ajatellut enkä jaksakaan. ajattelin pakata sen juhannuksen jälkeen vasta. olen kyllä kaavaillut mielessäni vauvan kotiintulovaatteita mutta nekin pitäisi hankkia. kauhea touhuuminen on koko ajan ylioppilasjuhlien järkkäämisessä ja se pirun mekkoki pitäs löytää! tulee olemaan hyvin vaikeaa. meen perjantaina selloon jos löytyis sielt.. ite kun oon nuori ni tykkään enempi nuorten vaatteist enkä siks tykkää pitää mammavaatteit ollenkaa. joten mammamekkoakaan en halua enkä aio ostaa!

noh siinä taas tuli omaa napaa aika tarpeeks.. ens viikol neuvolaan ja siitä viikko eteenpäi ni viimene neuvolalääkärillä käynti ja sit synnäritutustuminen! aika menee kyl tosi äkkiä. tuo kesäkuu tulee olee tosi tuskasta aikaa ku se on sit vaan sitä "odottamista" et koska lähetää. niin piti mun sanoo viel et vauva on asettunut pää alaspäin ja liikkeitä on vielä tosi paljon mut ehkä ihan pikkiriikkisen vähentyny tilanpuutteesta varmaankin. hei kertoisiko joku minua viisaampi täst vauvan kiinnittymisestä? en ymmärrä mitä tarkottaa... voiko sen tuntea ja mistä sen tietää? ompa mulla tyhmä olo.. valaiskaa siis tätä tyhmempää! :)

jedvenna ja poju rv 32+5

Sairaalakassista en oo edes ajatellut, että sen voisi jo tässä vaiheessa pakata... Oonko myöhässä? Niin onhan näitä viikkoja ja niin paljon takana, että jotkut voivat meidänkin pinosta kohta saada nyytin syliin.

Isyyspakkauksesta ootteko ajatelleet tehdä miehellenne isyyspakkauksen? :p Tuolla yhdessä pinossa asiasta puhuttiin ja minä innostuin asiasta aivan valtavasti! Pitänee miettiä, mitä siihen pakkaisi - kylpyamme on ensimmäinen hankinta. :heart:
Jos teillä on sellainen ajatuksissa niin kertokaahan, mitä siihen olette ajatelleet pakata.
=)

Nuutti ja Ville 31 + 1

Hei taas pitkästä aikaa!

Jedvennalle onnittelut valkolakin johdosta! Toivottavasti sopivat vaatteet löytyy..ei ole helppoa löytää juhlavaatteita ilman mahaa niin tuplahankalampaa mahan kanssa..

Toivottavasti kaikkien vauvat pysyisi mahassa ainakin tuonne kesäkuun puolelle, sitten osalla alkaa jo viikkoja ollakin kasassa niin että ei suurta vaaraa ole vaikka syntyisikin. Mutta parastahan se on että jokaisella poksuisi ainakin 34 rikki ennen synnytystä. Tuota viikkkoa ainakin meillä pidetään rajana ja sen jälkeen ei estellä.

Itsellä hyvä olotila jatkuu. Selkää välillä särkee, yöllä saa ravata vessassa ja välillä levottomat jalat vaivaa, mutta pikkujuttuja kai...vielä ne ainakin kestää. Tosin muutaman muun tavoin olen aika kupolia myöten täynnä tätä raskautta ja ihan voisin synnyttää sitten juhannuksen jälkeen :LOL:

Onko muuten kaikkien vauvat jo raivotarjonnassa?

Nuutti79 Minä tein miehelle isyyspakkauksen. Paljon tavaraa ja rahaa sain siihen siihen uppoamaan. :whistle:
Tässä nyt joitain listattuna:
Vaipanvaihtoon:
-sinkkivoide
-vaippoja
-essu
-muovihanskat
-uimalasit
-puhdistuspyyhkeitä
-pyykkipoikia (estämään hajuhaitat)
Varpajaiset:
-konjakkipullo
-sikareita
-sisua (hengityksen raikastamiseen, voi käyttää myös muulloin kun tarvetta lisäsisulle)
Syöttöpuuhiin:
-Tähtää ylemmäs isi ruokalappu
-Papa is the best tuttipullo
-ensilusikka
-harso
Äänenvaimennussetti:
-Papa is the best tutti
-korvatulpat
Lämmikeeksi:
-vauvalle Isin kulta- body ja I love Daddy-body
- isille Superisi t-paita

Sitten oli kuivamuonaa yms huumorikamaa isille selviytymiseen ja tietoiskuna Baby Blues Perhekirja sekä Isän käsikirja.
Kovasti tykkäsi ja tutki tavaroita. Kirjoista ainakin Baby Blues on jo luettu. =)
Suosittelen kyllä etenkin jos miehelle ensimmäinen jotta voi tutustua vauvanhoitoon tarvittaviin tavaroihin ennen syntymää. Itsellä nyt lipsui pakettiin muutakin.

Tuuliina 32+5

Jopas oli eilinen ilta hankala, henkisesti :| Onko teillä muilla tämmöstä vai oonko mä ainoo joka hössöttää ja huolehtii? Eli siis, Mä oon välillä ihan pelkojen vallassa. Vaikka kolmatta lasta odotan, niin silti pelkään kaikenlaista.. Aikasemmissa raskauksissa en oo pelännyt synnytystä ja ne on aina menneet hyvin ja nopeesti, nyt silti pelottaa synnytys jotenkin ihan kauheesti :( Sitten murehdin kauheesti sitä että onko vauva varmasti terve... Kaikki on menny hyvin ja ultrien mukaan terve vauva on tulossa :heart: mutta silti mua pelottaa, että mitä Jos sillä onkin vaikka suulakihalkio tms.. Juu tiedän, että turhaa tollasta on etukäteen murehtia koska asiaan ei voi ite vaikuttaa, mutta mä oon lukenut varmaan ihan liian paljon kaikkia lehtiä ja kattonut telkkaria, missä tää aihe on tullut vastaan :( sitten kuvittelen heti että "joo tää on selkeesti joku merkki kun joka paikasta tämmöstä nyt tulee ja murehdin" Menee tosi pitkiä aikoja etten murehdi mitään ja osaan nauttia ja olla onnellinen masussa kasvavasta vauvasta, mutta sitten joskus tulee niin kamalia murehtimis kohtauksia että mies on ihmeissään... :ashamed: ja ite sitten itkeskelen. Sitten mietin niinkin että kun toisella lapsella on dysfasia, toinen on ihan terve niin tällä vauvalla on pakko olla joku kamala kosmeettinen vaiva :headwall: siis hitto mä oon tyhmä :headwall: Oikein hävettää nämä omat ajatukset ja pelot!! sikspä kysynkin että onko kukaan muu tämmönen? vai oonko mä ainoo joka huolehtii turhaan?? apuva!

Neitokeiju 32+3

Hei täältäkin piiitkästä aikaa!
Tässä on nyt niin paljon tapahtunut että en ole kyennyt kirjoittelemaan. :ashamed:
Erottiin miehen kanssa pari vkoa sitten, ei siitä vain yksinkertaisesti tullut mitään, mutta omasta mielestäni nyt on tuplasti parempi näin, vähemmän stressiä kunhan saan vielä muutot yms pois alta. Kuulostipa varmaan kauhean kylmältä, mutta tosiasiassa minä en jaksa alkoholistia katsoa jos ei ole pakko!

Mutta vauva voi hyvin, liikkeitä vain tuntuu hirmuisen vähän ja siitä olen ollut vähän huolissani mutta luin teidän tekstejänne ja sain sen kuvan että ei niitä muillakaan enää niin hirveästi tunnu, joten ei kai mitään hätää.
Viime vkolla oli neuvola, siellä kaikki ok, vauvalla oikeat asennotkin jo löytyneet.
Ens vkolla olisi 27 pvä hyvinvointi-kontrolli(en ole aivan varma mikä se on, ä-polilla, eli ultra luultavasti? valaiskaa joku viisaampi.:)) sekä samana päivänä myös synnytysvalmennus ja tutustuminen synnärille.
Sitten onkin 2.6 neuvola uudessa paikassa, kun muuton takia vaihtuu.
Mutta ehkä se onkin ihan hyvä asia, kun en vain jotenkin ole tälle entiselle neuvolan tädille osannut puhua oikein mistään.

Suppareista ei ole täällä kuulunut mitään, luulen että olisin tuntenut jos niitä olisi tullut. Toivottavasti siitä ei vain mitään haittaa ole jos niitä ei tule..?

Sänky, vaunut yms juttuja ostettu jo, odotan vain että pääsen uuteen asuntooni niin laitan kaikki sitten suoraan sinne. Sekä samalla alkaa vauvan vaatteiden pesu, niitä onkin kertynyt jo jos jonkin verran. :whistle:

:hug: kaikille sitä tarvitseville! ja miksei myös muillekkin, kovasti voimia jaksamiseen! Loppusuorilla aletaan kohta olla! :heart:

Neitokeiju et varmasti ole ainut joka huolehtii! Minä ainakin olen todella huolissani koko ajan ja ties mimmoisista ja miten pienistä asioista, mutta kai se tavallaan kuuluu asiaan.

Tinnaa & Iita 31+2 :heart:

Tinnaa : Varmasti olet tehnyt vaikean ja oikean ratkaisun. Nyt saat suuntaa voimasi itseesi ja vauvaasi :heart:

Neitokeiju : Kyllä käy mielessä vaikka mitä ja tieto tosiaan joskus lisää tuskaa.. Välillä täytyy ihan toppuutella itteensä, ettei murehdi liikaa etukäteen. Kyllä sitä kerkiää sitten syntymän jälkeenkin, jos jotain sattuisi vauvalla olemaan.

jedvenna : Oletko kokeillut merisuolaa pitää mukanasi, kun alkaa heikottaa, niin kielen alle pari murusta.. Mulla kanssa usein huimaa pöntöllä, varmaan se istuma-asento painaa niin paljon noita isoja verisuonia.

Mureena ja papu 32+3

tuuliina : olipa kivan kuuloinen isyyspakkaus =)

Tinnaa : Kovasti voimia sulle vaikean asian edessä, ja varmasti teit oikean ratkaisun jos itsestä tuntuu nyt paremmalta.

Minua korpeaa nyt tuo lääkäreiden pompottelu, että kenelle hitolle minun pitäisi mennä asioita hoitamaan.
Neuvolassa Lääkäri kirjoitti ensin kaksi viikkoa saikkua.
Sitä se samainen lääkäri jatkoi vielä kahdella viikolla, mutta nyt terv.keskuksen puolella kun neuvolasta mut sinne pistivät. Lääkäri sanoi, että en töihin voi mennä enää kun on supisteluja, kohdunsuu auki, ja selkä pettää, mutta mene työterveyslääkäriltä hakemaan se loppu aika saikkua (2 vko 3 pvä ) kun kela tarvii sen b-lomakkeen ja työnantaja haluaa varmaan että se on työterv. lääkärin kirjoittama.
No, minä soitin työterveyslääkärille ja hän on sitä mieltä että miksi pitää lääkäriä nyt kesken vaihtaa, kyllä se toinen lääkäri sen olisi voinut loppuun hoitaa ja eihän tässä ole mitään uhkaavaa keskenmeno riskiä ja miksi sä olet saikulla? sen selänkö vuoksi...
...kele sentään!!
Nyt menen sitten perjantaina työterv.lääkärille että hän näkee mut ja sen jälkeen on vielä tavallinen neuvola ( eri puolilla kaupunkia )
Miksi pitää juoksuttaa ihmistä ja pohtia mikä nyt kuuluu kenenkin lääkärin toimivaltaan, ja mihin lääkäriin mahdan kuulua mamma lomalla tai hoitovapaalla ??

Anteeksi vuodatus mutta ketuttaa tollanen sekoilu :headwall:

Päiviä!!

Jedvenna Täällä toinen joka haluisi että aika lentäisi ja ois jo heinäkuu edes :wave: Kypsänä tähän odottamiseen. Tsemiä vaatteiden etsimiseen
Mun pitäisi kanssa löytää jotain tuttujen yo juhliin mutta yhdet housut jotka aioin laittaa ei mahdu enää. Ois yksi hame ja toppi siihen mutta hame on "ruma" en tykkää yhtään mutta ei kai muu auta kun laittaa se, nyt ei oo rahaa ostaa mitää ylimääräistä juhlamekkoa.......

Eilen oli neuvola ja kaikki suht ok. Painoa tullut liikaa osin johtuen turvotuksest. Nyt on alusta asti tullut jo 15 kg hui kauhea mutta ei voi mitää kun on kova nälkä koko ajan en aio "nälässä" itseä pitää..Outoa vaan kun mulla ei normaalisti oo ikinä ollu näin nälkä ja esikon aikana ei tullu kun jotain oisko ollu 12 kg koko raskauden aikana...........
Ennemmin neuvolatäti ei oo maininnu mitää painosta(ja australiassa kun oltiin niin sielä ei edes neuvolassa punnittu koskaan, itse piti seurata ja jos jotian outoa sitten kyllä punnittiin neuvolassakin)niin no nyt
hän sanoi että painoa tullut ihan liikaa :( Otin itseeni, en tiedä miksi hän sanoi sen tiettyyn sävyyn ja mulla alkoi keittää :kieh: Sanoin kyllä että mulla on koko ajan nälkä, enkä ala itseäni vahtia kun en kuitenkaan ole ylipainoinen vaan lähtöpaino oli normaali............

Verenpaineiden takia(vaikka onkin nyt olleet ihan hyvät) niin 1.6 äitipolille taas, odotan kovasti että pääsee näkeen Masukin. Pitäisi nyt vaan alkaa kirjailemaan taas paineita ylös.

Mä oon saanu pestyä kaikki vauvan vaatteet ja ehkä sitten kesäkuus mies raahaa hoitopöydän varastosta niin laittelen ne sitten sinne. Mä oon "värkänny" yhdestämiehen isän tekemästä pärekopasta vauvalle nukkuma koppaa. Vuoraan sen pehmusteilla ja sitten teen siihen reunuslakanat saavauva sitten vähän pienemmän kopan aluksi kuin pinniksen. Pinnäsängyn maalauskin ois edessä ja maalit kävin ostamassa ja olipas kallista maalia mutta "perintö" pinnis niin pitää kunnosttaa.

Tinnaa =) Onnea että olet saanut ison päätöksen tehtyä ja se on varmasti paras sinun ja tulevan lapsen kannalta.

Jaksamisia kaikille ja erityisesti jos on jotain vaivoja.

Annora ja Masukki rv 30+1

Moi taas pitkästä aikaa! Ei oo saanu aikaseks tulla koneelle oikein.. Välillä käyny lukemassa, mut ne on ollu sellasia pikavisiittejä. Tuntuu että välillä on huonoja päiviä ja välillä kait sitte vähän parempia.. Uudella paikkakunnalla on niin yksinäistä.

Tinnaa tsemppiä kovasti :hug: Uskon että teit oikean ratkasun niin itses kun lapsenki kannalta. Ite sain seurata alkoholisti-isäpuolen toimia monta vuotta.

Sairaalakassiakaan en oo vielä pakannu, eihä siihen oo kaikkia tarvikkeitakaa vielä.. Näinköhän on edes mitään kunnon kassia. Vauvalle ostin kyl jo pienen bodyn, jossa saa ne hihat käännettyä käsien suojaks :heart:

Raivotarjonnasta en tiiä ollaako täällä sit ainoita missä vauva vielä liikuskelee eikä oikei tiedä miten päin ois. Liikkeet tuntuu enemmän muljumisena ja koko maha aaltoilee päivittäin. Hikkaaki on kerran tai kaks päivässä - tietys nyt just alko :p Onha noita hiljasia nukkumajaksojaki. Alkaa vaa olla tuntua vauva jo niin isolta, et miten ihmees se tuolla pystyy kääntyilee.. vaikka kyl se sit mahassa tuntuu. Jonkinlaista stressii on ollu tosta, että meinaako se ollenkaan hyväksyä tota raivotarjontaa omakseen :(

Tänään ois taas perhevalmennus.. nyt aiheena vanhemmuus, isyys ja lapsiperhepalvelut. Hiphei.

Kesäkuun loppua ootellaan täälläki.. tai niitä lähihetkiä ku synnytys on lähellä..

Voikaa paksusti!

- Jousku ja Pertsa 32+4

Ennen kuin kommentoin muiden juttuja niin kerrompa kontrolliultrakuulumiset:

Eli kaikki ok, seurantaa ei jatketa äitipolilla ellei tule mitään syytä, neuvolassa sitten olen tarkemmassa syynissä, pissanäytteen käyn antamassa joka vko 35 viikolta lähtien ja paineita pitää kirjoittaa ylös pari kertaa viikossa. Näköhäiriöitä/päänsärkyä/kovaa vatsakipua jos ilmestyy niin sitten heti yhteyttä neuvolaan/polille.
Lääkäri sanoi, että raskausmyrkytys uusii n. 10-20% tapauksissa joten mulla on aika lailla hyvät saumat selvitä "ehjin nahoin" ja jokaisesta täydestä myrkyttömästä raskausviikosta olen tyytyväinen :)

Pää alaspäin näytti poju majailevan ja siltä tosin on tuntunutkin. Niin ja siis sukupuoli pysyi edelleen samana, lääkäri sai ruudulle herran varustuksen joka oli hämmästyttävä näky viime kertaan verraten :eek: :D Mutta onnellisuus tuli kyllä taas kun pojan tulo varmistui :heart: Oli eri ultraajakin ja omin silmin näin niin kyllä se täytyy uskoa...

Painoarvio oli 1,7kg, vähän keskikäyrän alapuolella, mutta samaa kokoluokkaa on/tulee olemaan mitä esikoinenkin (syntyessään oli 3005g ja 49cm ), painoarvioksi syntyessä annettiin 3,2kg, että ei mikään jättiläinen onneksi tulossa...

Tuntuu, että vauva on viime päivinä kavanut ihan hirveästi, jotenkin koko ajan punkee itseään hankaliin paikkoihin ja minun on vaikeaa löytää hyvää asentoa, mahan läpi tuntuu tosi selkeästi milloin selkä, milloin jalat jne. vaikka tuossa ihon alla vähän rasvaakin on :ashamed:

LEAL & Rakkauspoju 31+4

PS. Nuutti minä tein miehelle esikoista odottaessa isyyspakkauksen ja sitä oli aivan ihana näpertää! :heart: En meinannut housuissa pysyä kun odotin, että saan pakkauksen antaa :D Nyt en varmaankaan aio sellaista tehdä, jotenkin tuntuu ettei se olisi enää niin ainutlaatuinen juttu ja onhan meillä jo paljon tuota vauvaroinaa yms... Voin yrittää etsiä sen "listan" joka minulla oli pakkauksen mukana, jos haluat kuulla mitä sinne laitoin...? :)
Se on kyllä aivan ihana yllätys ja uskon että lapsen isä tulee olemaan oikein iloissaan!

Neitokeiju eiköhän huolehtiminen tavallaan kuulu asiaan. Itse huolehdin kovasti ja synnytystä pelkään johtuen tietysti meidän tilanteestakin kun kaikki ei ole hyvin. Yritä vain ottaa rennosti! =)

Tinnaa Voimia sinulle! Ratkaisu on varmasti oikea jos se sinusta itsestäsi paremmalta tuntuu. :hug:

Täälläkin ollaan jo kypsiä odotukseen. Vaatevarastot huvennut olemattomiin ja todellakaan en tässä vaiheessa osta enää yhtään mama vaatetta kun rahatilannekin huononi sairastelun myötä.
Meidätkin on kutsuttu juhannushäihin...en todellakaan tiedä mitä pukisin mikäli kasassa ja voimissa vielä ollaan. Mekot menee päälle jos jättää vetoketjun auki. :LOL:
Peppukin levinnyt niin ettei vanhat "kotipökätkään" mene päälle ilman että rekkamiehen hymy vilahtaa.

Täällä vauva on raivotarjonnassa viime ultrauksen mukaan. Toivottavasti pysyykin loppuun saakka niin. Sairaalassa kun ultrattiin päivittäin niin sain huomata vauvan vaihtavan asentoa hyvinkin tiuhaan. Luulisi ettei enää tilaa kuitenkaan ole niin paljon.

täällä on ollut jo viikon raivotarjonnassa, joten ehkä niin pysyykin. niin hei kertokaa mulle tästä vauvan kiinnittymisestä. sori ku jauhaan muttei kukaa ollu huomannu vastata mun kysymykseen :) eli en siis ymmärrä mitä se tarkoittaa. miten se tapahtuu ja koska pitäs tapahtuu ja voiko sen tuntea ja mistä sen tietää? :p

jedvenna ja poju rv 32+6 (huomenna poks!)

Alkuperäinen kirjoittaja jedvenna:
täällä on ollut jo viikon raivotarjonnassa, joten ehkä niin pysyykin. niin hei kertokaa mulle tästä vauvan kiinnittymisestä. sori ku jauhaan muttei kukaa ollu huomannu vastata mun kysymykseen :) eli en siis ymmärrä mitä se tarkoittaa. miten se tapahtuu ja koska pitäs tapahtuu ja voiko sen tuntea ja mistä sen tietää? :p

jedvenna ja poju rv 32+6 (huomenna poks!)
Löydät lisää tietoa googlella esim. hakusanoilla: sikiön kiinnittyminen lantioon

Eli raskauden loppuvaiheessa vauva laskeutuu alemmas kohdunsuuta kohden, jolloin sen yleensä huomaa hengityksen helpottumisena, jotkut tuntevat pientä kipua tms. Tämä on täysin normaalia, että laskeutuu/kiinnittyy tavallaan lähtökuoppiin. Joillain ei vauva ole juurikaan laskeutunut synnytyksen käynnistyessä, mutta esim. synnytyksen aikana vauva laskeutuu alas synnytyskanavaa kohden. Korjatkaa jos puhun ihan potaskaa :)

Mureena ja papu 32+3 raivotarjonnassa toivottavasti vieläkin :)

Morjens mammoille!

Mun piti tehdä viime vuonna mun miehelleni isyyspakkaus, mut sit se jotenki vaan unohtu ko aloin suunnittelee sil salassa varpajaisia, mitä ei sit loppujen lopuks pidettykkää :) Nyt en enää viitti vaivautuu vaik olis kyl aivan ihana ajatus, mut täs ny on tää muutto ja kaikkee vauvatavaraa nii paljon muutenkin, et en kyl ihan tosi voi sanoo muuta, paitti et odotan et päästään joskus eroon näistä! Tytön vaatteista oon poiminu semmoset tunnearvoset mekot jne. mitkä se varmaan haluu antaa lapsilles joskus, mut muuten noi tyttöjen vaatteet saa lähtee heti johonki Konttii ko se poika siält tulee!! Ja tietty jos tulokas on tyttö, ni sit on ainakin kaikki vaatteet valmiina jo, ja heitän pois sitä mukaa kun jää pieneksi. Jos mä jossakin mielenhäiriössä joskus alan lisää lapsia tekemään, ni sit ostetaan kyl kaikki uudet. Käy vaan kovin kalliiksi, et mies taitaa mielummin maksaa ehkäsystä kun vaivasta :LOL:

Oma olo on nyt pikkasen helpottunut, maanantain jälkeen ei oo oikeen supistellut, mut semmosta avautumisvihlontaa on edelleen sillon tällön.. Tuli vaan huoli siitä, ettei mitään tulehdusta oikeesti olis, sanoinki neuvolassa tänään tosta, ja neukkatäti sit vaan sano, et otetaan testejä jos ei tunne lopu. Kahden viikon päästä olis seuraava aika, et käyn sit ennempää jättääs pissanäytteen jos tää jatkuu, ja jossei sillä selviä, ni sit tutkitaan sairaalassa lisää.. Tänään pissa oli kuitenkin ihan puhdas. Hemoglobiini oli tippunut 109:iin, olin kyl ihan tietonen et varmaa onki tippunu, ko oon ollut tosi väsynyt päivisin. Jostain syystä mä vaan kuitenkin makaan hereillä, vaik neitikin nukkus pari tuntia.. Mut pääasia, et saan ees huilata. Painoo oli tullut 200g neljässä viikossa, siis 1,3 kiloo yhteensä :p Kyl mä sanon, et jossei koht ala nousemaan, ni sit on kyl ihme :kieh: Tuntuu et vatta ei olis kasvanu aikoihi alun pyrähdyksen jälkee, mut takasi mentiin yläkäyrille!! Vauva on raivotarjonnassa, mut ei vielä kiinnittynyt. Vauva on nyt niin iso, ettei päässy enää karkuun, kun kuunneltiin sykettä, ekaa kertaa kuulin kunnolla sykkeen, nyt vasta.. :ashamed: Mut tippa siin tulee ain linssiin kuitenki.

Huhhuh, mä luulin et toi neiti nukahti jo, mut taitaa olla hereillä ko kolistelee huoneessas..

Ämpee 30+5

Ukkosen ryydittämää pyhäpäivää!!

Nyt on ruvennu hikkaa olemaan täälläkin ja jos siskoonsa tulee niin saa varautua siihen et sitä on usein... :D
Hiivaoireet ollu (kop kop) pois kohta viikon kun otin gyno-daktarin kuurin. Mut eiköhän se taas tässä lähipäivinä ala.
Ompa mukavaa kun saahaan tänää uusi auto, äitienpäivänä isäntä möi vanhan pois ja tänään sit hakee uuden. Hivenen orpo olo ollu kun ei oo ollu omaa autoa pihassa.
Ja taas jyrisee, kaitpa se on lähettävä ruuanlaittoon ja valmistautumaan päiväkerholaisten kevätkirkkoon!

Huoh, jotenkin ihanan synkkä ja rauhallinen päivä kun vettä tulee taivaan täydeltä ja äsken tuli ihan järkyttävän kokoisia rakeita :eek:

Mulla ollut koko aamupäivän vähän omituinen olo kun tuossa olin pari tuntia jalkojen päällä ruokaa laittamassa yms. niin koko ajan oli alaselässä sellaisia menkkamaisia kipuja, sellaista polttoa tms. mitä mulla on aina menkkojen aikaan/kun menkat alkaa...
Mietein vaan, että oiskohan ne voineet olla supistuksia? Kun mulla ei edelleenkään kokemusta niistä ennenaikaisista supistuksista ja esikon synnytyspoltotkin tuntui lähinnä tuolla alaselässä ja lantiossa, en muista vatsan kiristymistä tai kipua lainkaan...

Muutenkin tää on jo monta päivää ollut ihan ihmeellistä kun tuntuu, että poju väkisin tunkee vatsanahan läpi, ei juurikaan potki, mutta muljuu ja työntää itseään hirveällä voimalla niin, että tuntuu oikein kipua :$ Jotenkin ihanaa silti kun esikoisen kanssa en näin selvää liikehdintää tuntenut eikä esikko tuntunut yhtä selvästi tuosta mahan läpi kuin tämä tulokas :heart:

Tässä veteln jälkkäriksi kahvia ja triojätskiä :p Ajattelin käydä putsaamassa tuon vauvan rottinkikorin/kehdon jonka eilen raahasin vanhempieni tykönä... Täytyisi myös leikata vaahtomuovista (vai mitä onkaan..? ) sopivan kokoinen ja muotoinen patja sinne =)
Kovasti tekisi mieli myös laittaa petivaatteita yms. kuntoon :heart: Mutta ei ihan vielä viitsisi turhaan pölyttymään laittaa...
En myöskään jaksa odottaa, että pääsisin käyttämään ostamiani kaksosten/sisarusten rattaita, esikon kanssa yksin en ainakaan toistaiseksi ole käynyt niillä koeajolla :D

Mukavaa helatosrtain jatkoa kaikille, pitäkäähän pino aktiivisena! :wave:

LEAL & Poju 31+5

Kaikille kovasti jaksuja :hug:

Neitokeiju toivottavasti löydät konstin millä saat ajatukset pois murehtimisesta :hug:
Kyllähä sitä itekkin murehtii erinäisiä asioita :ashamed:

Tinnaa :hug: toivottavasti elämäs on positiivistä tästä eteenpäin

Toistaiseksi on vielä ollut rt tarjonnassa ja toivotaan et näin pysyykin.
Supistelut on arkipäivää täällä.Kotitöistäkin saa ittensä kipeeks.Onnetonta tää on,mutta silti ihanaa.Onneksi nuo nuorimmaiset ymmärtävät tavallaan tilanteen.Vaativat sit isältään leikkipuistoon menot ym.
Kolme viikkoa vielä nätisti tarvis olla.

helatorstain iltaa kaikille :wave:

äiti kengu 33+0 :heart:

Taas mä tulen tänne marisemaan :ashamed: Mutta eikös tää ollut sitä varten? :saint: :D

Mulla edelleen ihmetuntemuksia heti kun olen vähän aikaa pystyssä ja touhuan jotain... Vähän aikaa sitten laittelin tuossa tiskejä, sidoin pinnasuojusta vauvan pinnasänkyyn yms. ei-niin-raskasta ja tosi lyhyen ajan jälkeen jo alkoi selässä (etenkin alaselällä ) tuntua polttavaa/menkkakipumaista tunnetta ja vatsaa vähän sattui ja se sattuminen oli erilaista kuin esim. kannatinkivut tai kohdun kasvukivut...

Koko ajan mietin, että mahtaako nämä nyt sitten olla niitä supistuksia... Neuvolassakin aina kysellään ja vastaukseni on joka kerta sama: En tiedä onko supistellut :ashamed: :D
Nyt kun tässä taas istuskelen niin ei ole erityisempiä tuntemuksia...

Noh, kaipa tämä tästä.
Meillä perheen kanssa lettupaistelot menossa :p

LEAL & Poju 31+5

Tinnaa Voimia sinulle kovasti :hug: kun olet joutunut tekemään noin raskaan päätöksen, vaikkakin varmasti hyvän päätöksen. Helppoa se ei ole varmastikaan ollut!

LEAL Laita vain listaa isyyspakkauksesta, jos vain sellaisen jostain löydät. ;) Mä oon jo jotain ostellut ja listaa olen tehnyt, mitä aion hankkia. Mut uusia ideoita olisi kiva saada. Typerä kysymys - mut mihin sitä sinkkivoidetta käytetään?? :ashamed:
Ja sun supisteluista - ne harkkasupparit eivät pitäisi hirveesti kuulemma sattua. Mä soittelin sellaisista synnärille, et mitä mä teen kipujeni kanssa. Kannattaa mennä lepäämään, jos niitä tulee edelleen ja laskeskella, miten usein niitä tulee ja miten pitkään ne kestää. Ja ottaa särkylääkettä et helpottaa. Ja jos ne vain jatkuu - helpotusta saa kuumasta suihkusta ja jos edelleen jatkuu niiiin - sit soitto synnärille. Tsemppiä kovasti! Kuulostaa juuri sellaisilta kuin mullakin oli jossain vaiheessa.

Vauva on täälläkin raivotarjonnassa. Raskaus ja vauvan oleilu on selkeästi helpottunut jostain pahimmasta vaiheesta. Tosin oma olotila on töiden jälkeen todella rasiintunut. Pääsiäisen jälkeen en ole pystynyt tekemään yhtään kokonaista työviikkoa... Jokohan ne kohtaa määrää pysyvästi saikulle? 1,5 vkon saikku rauhoitti vauvaa, mutta palattuani tällä viikolla töihin - vauveli on taas aloittanut valtavan polskimisen ja potkimisen. Onkohan stressillä jotain merkitystä?? :whistle:

Ihana lyhyt loma miehen kanssa takana! :heart:
Nuutti ja Ville Vallaton 31 + 3

hyvää perjantaita!
täällä supisteli viime yönä niin kovasti että meinasin jo synnärille lähteä,7minuutin välein tuli suppareita vajaa tunnin verran ja sitten rauhottuikin,itkua väänsin sängyssä ja mies oli jo tosi huolissaan.nyt olo parempi!mietin vaan että kuinkakohan sitä mahtaa osata sitten ajoissa sinne synnärille lähteä?kaikki sanoo että onhan sulla kokemusta jo kolmesta,mutta tämä raskaus ollu niin paljon erilaisempi kuin muut muutenkin..ja pelottaa se synnytyskin ihan vietävästi!koko ajan on huoli vaavista,joku täällä sitä oli kysellytkin..

jes,sain vaunutkin tilattua,tulee ens viikolla!ja kaikki muutkin on jo paikoillaan,vaatteet kaapissa jne..

sairaalakassia en ole vielä saanu pakattua,on niin vaikee päättää mitkä vaatteet otan vaaville mukaan..ehkä pakkaan muutamat erilaiset ja katsotaan sitten sairaalassa mitkä sopii parhaiten ;)

kaikille haleja jotka niitä tarvitsee,ja koitetaan nyt kaikki vielä kasvatella tovin näitä mahojamme,vaikka mulla ainaskin on tämä jo niin iso että valmis olisin pian jo luopumaan!!

babjuska+bömbbis 31+4

Heippa!

Täällä taas pitkästä pitkästä aikaa! meillä ei oo netti toiminu ja en oo päässy kirjottelemaan :s

Meillä on viikkoja jo 32+1! :flower: Enää ihan uskomattoman vähän aikaa tohon heinäkuuhun! Ei millään malttais odottaa :p

Neuvolassa sanottiin että vauva on tosi alhaalla ja kohdunkaula on lyhyt, että saa nähä josko pikkanen syntyy etuajassa. Kovasti ainakin potkii :)

Sairaalakassia ei täälläkään oo vielä pakattu, mutta ehkä sekin pitäs jo kohta pakata:p ehkä sitte ku tulee 34 viikkoa.

Mulla ollu viimesen viikon aikana aika monta sellasta päivää et on ollu tosi väsyny ja maha tuntunu jotenki hassulta, mut ei kuitenkaan oo sattunu tms. Tänään taas ollaan energiaa täynnä!

Sunnuntaina ois serkun tytön ristiäiset:) ihana nähdä miten se pikkuneitikin on jo taas kasvanu:p

Jaksamisia kaikille ja hikoiluttavia alkukesäpäiviä! :hug: :heart:

ti-aa & Nipa 32+1
:heart: :heart:

Yhteistyössä