***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

Huomenia!

Jedvenna, mä ajattelin esikoisesta ihan samallai, et ei kyl ollu mitään nautintoa missään vaiheessa odotusta, kun mieli oli koko raskauden ajan ihan maassa voinnin takia, ja koko ajan tuli jotain uusia kipuja ja ei-toivottuja raskausoireita.. Ja loppuu kohden ko kaikki vaan paheni, ja meni vielä 11 päivää ylikin ja vielä kesäkuun helteissä.. Kaiken kukkuraks synnytys oli ihan kauhee ja pitkä ja kivulias ja mä siinä sitten tietty vannoin etten ikinä enää tee lapsia, koska menee moisesta henki ja vihasin iha tosi koko touhua! Mut iha sil sekunnilla ko sä sit sen vauvan saat päälles ja syliis, ni kyl sä sen kaiken tuskan unohdat, voin melkeen luvata!! Ja jälkikäteen niitä on sitte turha muistella, ja käytännössä mahdotontakin, naiselle on onneks luotu semmonen muisti, et se ei tossa suhteessa tuppaa toimimaan =) Et jaksamisia sulle, kyl se ohi joskus on!

Täällä pohditaan, et jaksaisko sitä oikeen lähteä ulos tänään, oon niin kaulaa myöten täynnä noita pakkaamisia yms.. Meen äiti tulis jopa kantaa ton neitin alas täält ja takas ylös :) Asutaan ihan keskustan kupeessa, ni ei olis ees pitkä matka kävellä kaupungille, mut sit pelottaa semmone, et illal on kuitenki nivuset ihan muusina ja nukkumisesta ei tuu taas yhtikäs mitään.. Muutenki tol meen neitillä on varmaan pikkasen ja stressiä tästä muutosta, ko yöunet tuppaa pätkimään taas ja pahasti :( Suppareita tulee siihen tahtiin (sillo ko tulee..), et kai tarvis pääst tarkastuttaa, ettei mittää suurempii ol päässy tapahtuu. Eilenki supisteli sillai, et olisin ollu valmis lähtee synnärille, esikoisesta moiset supparit sit lopulta sai aikaan sen synnytyksen..loppujen lopuks :) Mun isosiskolla oli eilen laskettu aika, mut mä oon iha sitä mieltä, et se vauveli tulee vast kesäkuun puolella. Saas ny kahtella, miten käy..jänniä aikoja elellään :kieh: Meen vauva sais pysyy sisällä vielä muutaman viikon, vaik mä en tiä mikäs täällä mahtaa olla se maaginen raja, et päästetään tulemaan vaan.. Veikkaisin, et se 34 viikkoo kanssa. Esikoisesta mulle sanottiin et 32 viikkoon ko sais pysymään sisällä, ni olis pääasia.

Kai sitä sit tarvis mennä suihkuun ja pukee päälle, jos sitä sit jaksas vaappua kattelee kaupungille pikkasen.

Nauttikaa nyt hyvät ihmiset tällasista ilmoista!

Ämpee 31+3
 
Nyt nopsaa se kuulumiset, lähden kohta käymään töissä. Siivoan paikkani ja tarjoan kakkua, olen nimittäin huomenna ekaa päivää äitiyslomalla!

Laitanko osoitteen, jonne lähetätte onnittelukortit? Olen nimittäin ollut nyt tasan kaksi viikkoa ilman mitään herkkuja! :D Enpä olisi uskonut mahdolliseksi, vaan silloin pari viikkoa sitten bongasin pienen raskausarven mun alavatsasta... Se on mulle vähän niinkuin pyhä alue, en missään nimessä halua että iho hajoaa. Yritän nyt sitten tämän loppuajan olla mahdollisimman pienellä painonnousulla. Terkka sanoi että mun kokoisen tulisi saada n. 200g painoa viikossa loppuraskaudessa. Se on kaikki vauvaa ym. mutta sen yli tuleva on sitten läskiä ja turvotusta. Turvotusta mulla ei ole, eipä ollut viimeksikään vaikka oli kesäraskaus.

En ole saanut vielä sairaalakassia pakattua, vaikka ajatuksissa on ollut... Jotenkin tuntuu että syytä olisi, ihan niinkuin tässä olisi jonkinlainen lähtölaskenta alkanut. :eek: Eilen aamulla kun heräsin, oli masu laskenut ihan selvästi alemmas. Supparitkin alkaa olla jo pikkusen kivuliaita, ja niitä tulee paljon. Mulla on ollut myös menkkamaista särkyä alaselässä tässä parina päivänä. En kyllä mitenkään usko että synnytys menisi heinäkuulle, vaan nähtäväksihän tuo jää.

Mulla on kans toiveena, että pääsisin mahdollisimman nopeasti sairaalasta kotiin. Tietenkin vain jos vauvan vointi ja oma kunto sen sallivat. Sen tietää kuinka kova ikävä mulla on sitten esikoistakin jo kauheissa synnytyksen jälkeisissä hormonihuuruissa. :'( :p Lisäksi nukuin sairaalassa viimeksi kolmena päivänä yhteensä jonkun neljä tuntia, vasta kotona pystyin rentoutumaan.

Nyt mua ottaa kyllä päähän ettei se sukupuoli ole tiedossa. Meillä on kaikki pienimmät vaatteet (44cm ja 50cm) vaaleanpunaisia ja muita tyttöhörhellyksiä! :kieh: Ärsyttää jos pesen ne turhaan etukäteen. Toisaalta se vasta ärsyttääkin jos niille tulee käyttöä, ja ne odottaa täällä kotona pesemättöminä. Kaipa minä nöyrryn ja ryhdyn tuumasta toimeen, tyttöolo on kuitenkin niin vahva...

Cassy rv 34+5! :heart:
 
ämpee toivotaan että supistukset pysyy ainakin hetkisen vielä poissa ja vaavi yksiössään.

Cassy onnea loman alun kunniaksi ja että olet voinut olla koskematta herkkuihin. :flower: Kui se käytännössä onnistuu? :whistle:

Jälleen tänään hormonihirmu heräsi heti aamusta. Ihan uskomatonta miten yhtenäkään aamuna sängystä ei nouse iloinen, virkeä saatikka hehkeä mama. Pinnaa kiristää jo ennen kuin silmät on kunnolla auenneet.
Miehelle huusin jälleen toden teolla ja nyt olen mykkäkoulua. Olen turhautunut ja stressaantunut kun yksin joudun murehtimaan päivät pitkät tätä tilannetta ja esikoisen synttäritkin olis perjantaina enkä ole tikkua ristiin saanut sen asian eteen. Hän haluaa vielä hirviösynttärit...jotain teemaan sopivaa pitäisi keksiä. Tai pieniä ideoitahan on mutta toteutus
onkin toinen asia.
No, mutta ei meidän parisuhdetta pelasta se että huudan ja meuhkaan kuin pahainenkin kakara ja sitten suljen miehen ulkopuolelle. Ärsyttää vaan kun hää voi olla niin että asiat on nyt ok kun ollaan kotona ja jatkaa elämäänsä. Miä jäin tyhjän päälle...
Tässäpä tämä päivän valivali. :ashamed: :snotty:

Pitänee mennä ruokapuolta katsastamaan. Mummo hakee kohta esikoisen että pääsen äitipolille menemään yksin. Siellä kun saattaa tovi vierähtää. Toivottavasti kaikki hyvin! Iskee aina ennen sinne menoa hirveä pelko että pitää jäädä sairaalaan tai pahimmassa tapauksessa taas lähettäävät toiselle paikkakunnalle.

Aurinkoista päivää kaikille!

Tuuliina 33+3
 
Tuulina kovasti sulle jaksuja :hug: Toivotaan,että äpolilla menee kaikki hyvin.

Cassy sulla on kyllä rautainen itsekuri :flower: Lähettäisitkö tännekkin =) Mukavaa äloma alkua.

Kahden tunnin päästä olis keskustelu käynti synnärillä ja jännittää.
Tänään tullut noille lapsille oltua lyhyt pinnainen :ashamed:
Nyt pois koneelta ja ruokaa antaan pienemmille :wave:
 
Cassylle hyvää äippäloman alkua ja onnittelut herkkujen poisjättämisestä, ei onnistu täällä! |O

Sailalle tätäkin kautta tsemppiä sinne keskusteluun! :)

Onko muilla samanlaista ongelmaa, kuin mulla, että kun hetken istuu tietokoneella, niin tuntuu sen jälkeen ettei pääse enää kävelee suorassa, käy niin ristiselkään? Ihan kuin joku vaivaisukko köpitän, kun tässä vartin istun...

Nyt poika huutaa tuolla, pitää mennä pelaamaan "kaninkoloa", joten heipat ja aurinkoista alkuviikkoa! B)

Pikkumuksis rv 31+1
 
Unohtui äsken kysäistä: onko muilla vauvat laskeutuneet alemmas?
Cassy taisi mainita mahan laskeutuneen...eilen illalla tunsin selkeästi miten pieni nyrkki viuhui ihan häpyluun yläpuolella. :heart: Tuntui kuin olisi kaivanut itselleen kuoppaa. :D Ja masukin on laskeutunut alemmas.

Äiti-Kengu Tsemppiä synnäri käynnille!

pikkumuksis samaa vikaa täälläkin. Miehelle sanoinkin että haluan sellasen pingviiniasun. :D Menisin ihan täydestä.
 
Tuuliina, mullakin tainnu vatta pikkasen tipahtaa, tuntuu semmosta räpellystä ihan tossa häpyluun päällä, ja häpyluuta painaa, kun kumarrun eteenpäin. Tonkin huomasin tossa pari päivää sitten kun kuorein porkkanaa ja olin kumartunut roskiksen päälle :)

Kyllähän mä sitten jaksoin lähteä kaupungille, tarttu mukaan kotiintulovaatteet pojulle, Lindexiltä ostin niitä "osta 3, maksa 2" -vaatteita.. Ihan tavallisen vaaleensini-valkoraitasen bodyn ja vaaleensiniset pökät, näkee sit kaikki heti et tulokas on poika. Jos hän ny sit ei oliskaan poika, ni ei kärsitä konkurssia noitten ostosten takia :LOL: Ja samalla tangolla oli niiiiiin ihanat "pitkät kalsarit", semmoset maatila-aiheiset, niihin ko ajattelee semmose vaippapyllyn vielä sisään, ni meinaa itku kyllä tulla!! :heart: Ja kaikki kokoo 56, ne menee kuitenkin vaan tyyliin se ekan viikon (jos syntyy vasta sillon heinäkuulla ja on iso niinko esikoinenki)..

Jos sitä ny yrittäis vähän aikaa nukkua enneks mies tulee kotii ja aletaan varmaan - yllätys - pakkaamaan.. :/

Ämpee
 
ämpee Lindexillä on kyllä aivan ihania vaatteita. =)

Äitipolilta palattu ja kaikki hyvin. Pikkuinen temusi mahassa niin että kokoarviota oli vaikea tehdä. :D Tulokseksi saatiin n.2,3kg. Keskikäyrällä kasvaa joten tätä menoa ei huolta yli nelikiloisesta. Tokihan nuo heittää nuo arviot jonkin verran. Esikoinen arvioitiin vielä päivä ennen synnytystä vaille nelikiloseks ja 4,6kg synty. Hyvä oli etten etukäteen tiennyt niin ei niin paljon hirvittänyt.
Tämä saisi kyllä olla pienempi kokoinen ettei synnytyksessä mitään komplikaatioita koon vuoksi tulisi.
Jatkosuunnitelmana vkon päästä katsotaan taas vauvan sykekäyrä ja kahden vkon päästä ultrataan ja mietitään ajankohtaa milloin lähden Kuopioon synnyttämään. :eek:
Vaikka olenkin tuskastunut tähän odotukseen iski pienoinen paniikki ja tuolilta meinasin tippua kun lääkäri rupesi synnytyksestä puhumaan.
Uskoisin ajan menevän sinne kesäkuun lopulle, mutta hurjalle tuntuu että kahden viikon päästä jo tietäisi päivämäärän milloin pienokainen saapuu maailmaan!
Kohta mies saapuukin töistä ja lähdetään taas asuntoesittelyyn. :kieh: Löytyisi jo se oma koti!

Tuuliina 33+3
 
Meillä oli tänään neuvola.
Painoa lähteny -386g/vk
Hemoglobiinit ja verenpaineet hyvät.
Vauva on kuulema laskeutunut ja pää kiinnittynyt.
Painoarviota terkkari ilmoitti n.2,5kg :eek:
Huomenna taas lääkäri niin tiedetää sitten taas kohdunsuun tilanne paremmin.

joannah 34+0
 
Eipä tuo keskustelu tuottanut minkäänlaista tulosta |O :headwall:
Päinvastoin tosiaan.No lääkärille pääsen 10.6 kyllä jutteleen.Vassin toiminta on peppusta.
Edelleenkään en tiedä onko kaikki alhaalla kunnossa vai ei.

Ottakaahan rauhallisesti kaikki joilla paikat jo kypsyneet taikka vauva kiinnittynyt :hug:

harmistunut,vihainen ja allapäinen äiti kengu poistunee paikalta :wave:
 
ilmoittelenpa itsestäni tännekkin...

Eli viime tiistaina oli kontrolli käynti äippäpolilla ja taas oli paikat hieman kypsynyt lisää, joten olen yrittänyt edelleen hieman lepäillä..Olin reilun viikon verran hoidellut poikaa ja hieman kevyitä kotitöitä tehnyt tiskausta ja ruuanlaittoa yms. Niin meinas lekuri että ei näytä paikat kestävän tätäkää, minkäs teet kun on lapsi niin on lapsi...pakkohan se on hoitaa..
Tilanne oli alapäässä se että 3cm oli auki ja kalvorakkula pullotti, kanavaa oli edelleen jäljellä se 2cm vaikka aluksi meinas (käsikopelolla tutkiessa) että ei enää ole...mut kuulemma on sen verran pehmosta että ei oo mihinkään...
No oli mulla silleen hieman apua viime viikolla, kun mies oli saikulla, kun sitkas flunssa päällä, joten hän sit on nostelut yms tehnyt..Se on vaan aikas kumma juttu että muutosta noihin supisteluihin ei kauheesti oo tullut, vaikka auenutkin lisää. Ainut vaan että on semmoista jatkuvampaa menkka jomotusta ollut alamahassa ja selässä..Siihen olen ottanut panadolia ja se on auttanut..Tietty olo on jo aika tuskanen ja kauhea paine on alhaalla, joten edelleenkään ei oikein kävelemään pysty. No mut kaikesta huolimatta edelleen kasassa..

Mua on alkanut nyt vaan kauheasti pelottaan että kuin nopeesti sitten alkaa tapahtua kun alkaa..eli tajuanko lähteä sairaalaan tarpeeksi ajoissa, kun kuiten tuonkin verran on jo paikat auennut näillä supistuksilla..Onhan noi supistukset silleen napakoita, mutta silti en koe niitä vielä kovin kipeiksi..Mulla on ens ke taas äippäpoli käynti, niin täytyy sit kysellä vähän jos on taas edennyt, et kauanko ne uskaltaa mua pitää kotosalla..Vauvan paino-arvio oli silloin 1900g eli painaa kuiten melkeen samanverran kun esikko syntyessään (2065g) =)

Tuuliinalla oli ainakin ollut hyviä kuulumisia masussa, kiva!

Ja muillakin vauvelit tuntuvat kasvavan ja voivan hyvin, hyvä niin!

Kaikille toivottelen täältä oikein paljon jaksuja ja voimia loppuraskauteen, muistakaa nauttia masuistanne, ja lämpimistä ilmoista, ulkoilkaa ken pystyy..oon niin kateellinen teille, kun ei musta enää oikein tuonne ulkoileen oo :ashamed: issiaskin on alkanut nyt särkeen aivan tosissaan...mikähän siihen auttas..liikunta vissiin :whistle: ja tosiaan erityis halit niille joilla on jo särkyjä, kolotuksia ja supisteluita...tai muita ikäviä juttuja :hug:

Terkuin Piku ja Tintti 34+2
 
Ei ole tullu kirjoteltua sitten paiin kuukauteen :ashamed: Harmittaa....
Oon lukenu viime viikkoina kyllä teidän juttuja silti ;)

Ihan ekana nyt ainakin omaa napaa :D :
Eli pikkuinen on laskeutunut ihan alas ja maha kyllä onkin sellainen roikku pötsi jo :D
Liikkeet on pelkkään myllerrystä enää..
Reilu viikko sitten alkoivat supistelut.. Ja nyt supistuksia tulee jo ihan päivisinkin 10 min välein. Muutama kipeekin on tullu.. Viikko sit lääkärissä paikat pehmenny ja kanava lyhentyny vissiin pari senttiä... Välillä kävellessä tuntuu kun lähtis syntyy :D Painetta on alaalla... Ja sit on tosiaan usein sellasta menkka jomotusta alamahassa. Katotaan sillon päättää pikkunen tulla maailmaan.....
Oon kylklä nyt ottanu iisimmin... Ei enää mitään hurjia siivousvimmoja passais saada...
Täällä on kyllä kans toi lääkäri ja neuvola touhu ihan sieltä ja syvältä.. Keskiviikkona olis neuvola.. Koitan saada jtn selvyyttä nyt jostain sitten. Ei ole tehny mulle mitään synnytystapa arvioo eikä mitään vaikka geeneissä on meillä noi 4,5 kg vauvat. Ite painoin 4,75 kg kun synnyin.
Enkä mä ole kovin iso kokoinen synnyttäjä.......
Kiloja oon saanu 10 kg....
Miten paljon muille on tullu kiloja??

Annu & Neiti 34+5
 
Täällä kans tuntuu että pikkunen koko ajan laskeutuu alaspäin. Ei mitään kipeitä suppareita oo ollu, mutta on masu sillon tällön sellanen kova ja ns "outo". Huomenna ois neuvola ja vois sitte samalla varata ajan lääkärille, että tarkistais mikä tilanne. ihan noin oman mielenrauhan vuoksi :p

Kylllä nyt alkaa meillä olla odotus jo pitkällä ja enää on vähän aikaa heinäkuuhun! :heart: Niin ihanaa ! :)

Yritetään kovasti etsiä omaa asuntoa kun ei haluta porukoiden nurkissa asua, mutta tuntuu olevan kaikille iso ongelma kun mä olen alaikänen ja että vielä olis lapsi tulossa. ähh.
Mutta kun vanhemmat auttaa jne, niin tiedetään että kyllä kaikki vuokrat ym maksetaan ajallaan eikä olla mitään pippaloihmisiä, varsinkaan kun pikkunen syntyy ! harmittaa niin kovasti. Ois kiva saada asunto ennen heinäkuuta, että pystyis sinne vaaville jo laittamaan kaiken valmiiksi, mutta saa nyt nähä :|

Mulle on kiloja tullut n.4-6 kg, et ei kauheen paljoa. onneks ;D

Jaksamisia kaikille ! :heart: :hug:

ti-aa & Nipa 32+6 =) :heart:
 
Neuvolassa käyty

Rv 31+5
RR 103/86
pissa ok
Hb 119
Sf 31

valittelin tätä mun oloa kun ei pysty nukkumaan, nivuset kokoajan kipeenä välillä menkkakipuja alavatsalla ja alaselkä kipee vasemmalta puolelta ja haittaa jo nukkumista.

sanoi että jos haluan niin voi kirjoittaa lähetteen sairaalaan akupunktioonnoiden selkäkipujen takia, kuulemma joillekki on ollu apua. sanoin että palaan asiaan viimeistään ens kerralla eli kahen viikon päästä. mutta sanoi sitten että jos oikein tuntuu pahalta niin soitto vain ja lähete on jo menossa.

paino laskenut hiukan mutta se on hyvä vaan.

wiivi84 & JOKERI 31+5
 
Aurinkoinen jelou!

Oli pakko kommentoida, et Piku, sun oireet kuulostaa uhkaavasti mun oireiltani :( Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, ja toivottavasti mulla ei sentäs ol paikat lähteny tollai avautuu, vaik huolestuttavasti kuulostais siltä.. Mut sul on se edellinenki syntyny tosi pienenä, et on vissiin ihan odotettavissa, et tää uuskin tulee kohta..? Tää nyt vaan on tämmöstä kun on ennestäs lapsia, pakostakin tulee nostoja ja ihme vänkyräasentoja tehtyä. Ja välillä ihan huomaamattani nostelen tota melkeen 12 kilosta kattoon ja heittelen korkeelle.. Kyl supparit sit heti rankasee, mut tommoset tavalliset vauvaleikit vaan tulee jostain vaik kuin yrittäs olla levossa :ashamed:

Käyn kohta hakees avaimet sin uudelle kämpälle, et loppuviikko sit meneeki siellä puunatessa. Tarvis hakea multia ja kukkia jne. siihen pihaan jo, mut miehellä sattuu olee just täl viikol ajovuoro kimppakyytiläisille.. Mun ei tarvi onneks mitään suurempia kantaa taas tässä muutossa (tähän kämppään muutettiin kun venasin tota meen esikoista, enkä sillonkaan pystynyt oikeen mitään kantaa tänne kolmanteen kerrokseen, voi harmi..), mut parhaani teen et kerkeen kaikki itte siivoomaan. Ikkunoittenkin pesu on haaste sinälläs, kun toi vatta pyyhii alareunaa samalla kun pesen yläreunaa, kokemusta on viime vuodelta :LOL: Kunhan ilman suurempii suppareita selviäisin, ni hyvä olis!

Ämpee 31+4
 
Ämpee Mullahan on supistellut jotain 16 viikolta lähtien..On tietty nyt muuttunut napakammaksi ja kipeemmäksi, mut silti en koe niitä niin kipeeksi ett ottaisin lääkettä niihin..ehkä sit oon vaan "hidas" ottamaan lääkkeitä muutenkaan..Supiistuksia tulee tosiaan välillä ihan säännöllisesti 8-10 min välein ja varsinkin silloin kun pissattaa kovasti ovat tosi napakoita..Välillä sitten ei tuu moneen tuntiin mitään suppareita, ja tosiaan touhutessa masu saattaa mennä kestopinkeeksi :(
Mulla esikoinen oli ihan täysaikainen, syntyi viikolla 38+4. Oli vain noin pieni :heart: ei onnesta löytynyt muuta syytä kuin geneettinen (itsse ollut myös pieni) ja sit vissiin istukassa oli ollut jotain aineenvaihdunnassa, mutta tämän ei katsottu olevan "riittävä syy" vauvan pienuuteen..Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, onneksi 9 pisteen poika oli koostaan huolimatta. Huoli oli jo silloin vaan raskausaikana kovin suuri kun huomasivat että on n.30 viikolla että on pieni ja todella tiheään tarkkailtiin. Sitten loppua kohden kasvu oikeastaan pysähtyikin ja halusivat käynnistää synnytyksen 38+4, koska halusivat tarkkailla vauvan vointia koko synnytyksen ajan pienuuden vuoksi.
Myös esikoisen raskaudessa mulla oli jo paikat kypsynyt ennenaikaisesti, ja silloinkin jouduin vuodelepoon..mut silti siis raskaus meni täysille viikoille, varmaan juurikin siksi että pystyin lepäämään ihan täysin, kun ei ollut lapsia. Nyt on tilanne toinen ja kohsunsuu onkin kypsempi jo..
Toivotaan että sulla ei ole paikat edennyt yhtä paljon, ja koitahan malttaa myös ottaa vähän rennommin. Kaikkea ei tarvii tehdä ja apua kannattaa pyytää, vaikka se välillä hölmöltä kuulostaakin.

anteeksi marmatus jo etukäteen...
Mulla on huomenna lääkäri ja meinaan kyllä kysyä että onko mahdollista käynnistää synnytystä silloin kun 37+ jotain tai 38 ku mulla alkaa olla oma vointi jo niin kipee ja väsynyt, koska särkyjä ja kolotuksia on ollut jo pitkään ja olo vain huononee, kun ei oikein mitään pysty tekeen. Vauva on jo niin alhaalla ja tosiaan välillä tuntuu niinkuin pian ois pää jalkojen välissä...

Wiivi84
siis voiko neuvolasta saada lähetteen akupunktioon? Auttaiskohan se akupunktio siihen issias särkyynkin??

kiloja mulla on tullut 10kg :ashamed:

Siittä puheenollen nyt syömään :p

Piku ja Tintti 34+3
 
Heissan!

Täältä pikaisesti neuvolakuulumisia.

Paino: + 370 g, kokonaispaino raskausaikana tullut nyt 3,6 kg
RR: 130/81 ( kotona neuvolaan lähtiessä 105/57) =)
Pissa puhdas
Sf: 30
raivotarjonta
Vauvan syke +150
liikkeet ++


Vielä pitää hehkuttaa, että neljä aamuherätystä töihin ja sitten loppuu työt!!!!
B)

Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Josi ja Prinsessa-Pave 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:

Wiivi84
siis voiko neuvolasta saada lähetteen akupunktioon? Auttaiskohan se akupunktio siihen issias särkyynkin??
En tiedä.. neukka vaan mainitsi että tässä meijän sairaalassa kätilöt tekevät tätä akupunktiota, ja siitä joutuu kuitenkin maksamaan..mutta kannattaahan se kysäistä, tää oli eka kerta mulle kun tälläsestä kuulin.
 
En oo unohtanut teitä, vaikken oo palstaillutkaan !
Olotila on kaiketi aiempaa kurjempi, turvotukset on lisääntyneet ja etenkin kävely on tukalaa, kun jalat on jalkapohjistakin ihan pallot :/ Liitoskivut vaivaa ja supistelee entistä tiuhemmin, sen takia on aika paljon tullutkin oltua vaan paikoillaan. Tosin oon kaupalla käynyt ja pihalla vähän istutellut kukkia, mutta sen sitten kyllä tuntee kropassaan, et vähäisenkin kävelyn jälkeen on maattava pidempi tovi paikallaan.. vaan en ihan oo kokonaan malttanut makoilla, tuntuu et muuten pää leviää, jos ei jotain pientä ees tee. Tällävkolla ei lääkäriä eikä neuvolaa ollutkaan -äitipoli aika peruuntui, kun lääkäri on sairaslomalla, vaan eipä mitään uutta varmaan ois ollutkaan -vauvan koko tietysti kiinnostaa ja koska paikat on auki, mulla onkin toi äitipoli seurannat lähinnätosiaan onkin vaan lapsen koon vuoksi. Hyvä asia on et ollaan jo vkolla 32 ja vauva on vielä sisällä, toivottavasti pysyykin.
Sairaalakassia ei oo tullut pakattua- mä jotenkin oon aatellut, et jos se on valmiina tietty tarttee sit lähteä synnärille, vaan jos sitä ei vielä pakkaa -ei sitä vielä tarvitakkaan :snotty:
Vaan alkaa tämä istuminen supistelemaan, joten :wave: painun sohvalle makoilemaan telkkarin pariin.

Kissansilmä rv 32
 
Oon yrittänyt aina välistä lukea tätä, mutta on tuntunut että aikaa ei jää kirjoitella. sian juuri päätökseen 8vk työharjoittelun ja nyt perjantaina sitte valmistun aikuislinjalta lähihoitajaksi :)
Aika on mennyt siis koulun kanssa ja hyvö kun on ehtinyt raskauttaan ajatella.

Minulla puhkesi GDM (raskausdiabetes) ja siihen nyt insuliineja pistän, itse koen että hyvä näin, olo on parempi kun on hyvä hoito. Vauva kasvaa yläkäyrällä, mutta ei ole kuulema keskivartalo lihava tai muutenkaan yli suuri (luojan kiitos siitä vielä).

jedvena sinun tekstisi ovat jääneet mieleen, toivottavasti voit hyvin ja onnea valmistumiselle :) (jos nyt oikein muistan).

Meillä täällä pakkaus rumbaa.. otettiin ja ostettiin talo, siinä onkin ihmettelemistä kun sunnuntaina muutetaan

Tanja ja "väinö" 31+2 :heart:
 
Ikävää että noin monella supistukset vaivana. :( Jaksamisia! :hug:

tavallinentanja onnea uuteen kotiin! Muuttamissa raskaana on se hyvä puoli ettei tartte kannella itse painavia tavaroita. :D

Täällä koettiin eilen todellinen aallonpohja...Olen vaan yrittänyt olla vahva ja pärjätä tähän saakka. Äitipolilla käydessä useimmiten vetäsen hymyn naamalle ja todistelen miten hyvin voin. Tuntui hirveälle eilen vihdoinkin tunnustaa itselleen etten todellakaan voi hyvin ja pelkään ihan hitosti. Nyt tuntuu että kaikki hyvin niin kauan kuin vaavi pysyy masussa, mutta mitä sitten kun hänen pitäisi jaksaa hengittää omilla keuhkoilla ja pärjätä ulkomaailmassa? Sydämentoiminta synnytyksen jälkeen jää nähtäväksi...menettämisen pelko on suuri.
Ei tässä auttaisi liikaa mietiskellä ja pitäisi vaan luottaa että vauva saa parasta mahdollista hoitoa synnyttyään. Olo on vain avuton.
Mieskin ottaa vaan hermoon tätä nykyä. Sille kun yrittää puhua niin toteaa vain että sykkeet on nyt hyvät ja pieni voi hyvin. Olisipa itelläkin putkiaivot niin ei miettisi asioita tuon pitemmälle. |O

Tuuliina 33+5
 
jedvenna : mä oon kans monesti miettinyt, että mitä nauttimista tässä oikeesti on? totta, että tää on ainutlaatuista aikaa (ainakin pitöis olla), mutta en silti nauti YHTÄÄN. välillä on oikein "huono omatuto" kun en nauti :/ mutta sitten kun saan pikkuisen syliin, osaan varmasti nauttia raskausajankin edestä :heart:

tänään oli neuvola. vauva on perätilassa ja vikkoja tänään 34+6. sanooi neuvolan täti, etteivät ota mukamas vielä äippäpolille vastaan näillä viikoilla?? että sain sitten tiistaille neuvola-ajan ja sitten saan lähetteen. eli viikkoja ens tiistaina 35+5. saas nähdä miten käy. onko se silloinkin vielä perätiassa ja joudutaanko kääntämään.. ja jos kääntöä yritetään niin onnistuuko? jännittää!!!

serkku tyttö synnytti eilen pojan (39+5). vauva oli neukku tädin (sama täti kun minulla) mukaan mitä luultavimmin oikein päin, muttei kuitenkaan ollut. taas hyvä esimerkki siitä, että onko neuvolaa oikea rako säästämiseen?? onneksi itse pääsen ultraan vielä. ei tule sitten yllätyksiä kun lähden synnyttää..... tai ainakaan toivottavasti ei tule yllätyksiä....
mutta katsotaan miten tässä nyt sitten käy....

jaksamisia KAIKILLE :heart:

annu & neiti 34+6
 

Yhteistyössä