HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hei taas kaikille!

Tänään sitten kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Turvotusta oli 0,9mm. Pikkuinen liikkui kovasti, teki muutaman oikein ison loikan masussa :)Sormet ja käsien ja jalkojen luut erottui hyvin :heart:
Ihana kokemus oli kaiken kaikkiaan!! Kätilö oli tosi sydämmellinen ja sanoikin että ultran perusteella ei ole syytä huoleen. Hieman meni viikot eteenpäin, tänään piti olla 11+6 mutta ultran mukaan onkin jo 12+4. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muuttanut, koska heitto jäi alle kymmenen päivän.

Me ollaan kanssa kuultu useaan otteeseen että poika on tulossa ihan selvästi. Tiedä sitten.. meillä miehen kanssa on kummallakin vahvasti sellainen olo että tyttö olisi tulossa, mutta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä. Jää siis nähtäväksi kumpi tuo iloisesti pomppiva pikkuinen on:)

tannuli rv12+4
 
Mame ei oo noita neuvola käyntejä liian tiheeseen täälläkään ja mulla kuitenki "vasta" toinen raskaus! Viime viikolla oli mullakin toka käynti ja lääkäri ja seuraava samoin vasta rakenneultran jälkeen, johon siis vielä kuukausi. Ja th sano, että soita sitten ultran jälkeen, niin koitetaan siihen parin viikon sisään saada aika... No mutta onneks se mun terkka on tosi mukava ja tiedän, että pääsen kyllä pian tuon ultran jälkeen.

Mulle ei oo vielä tullu mitään kommenttia vauvan "toivotusta" sukupuolesta. Odotan vaan, että millon se tytöstä puhuminen alkaa, poika kun on jo. Meille itelle ei sukupuolella tosiaankaan ole väliä, ja itse asiassa mulla on jo vuosia ollu jonkinmoinen tunne, että mulla on joskus neljä poikaa. Tiedä sitten jaksanko niin montaa kertaa olla raskaana! :D Mutta siis oon aina eläny niin poikien maailmassa, mulla on vaan veljiä ja pienenä parhaat kaverit oli poikia, niin tuntuu että koko tyttöjen maailma on ihan vieras!

Ja sitten vielä omaa napaa... mulla on nyt pari päivää tullu ruskeeta tuhrua. Ei suuremmin huolestuta, mutta ärsyttää suunnattomasti. Muuten ei mitään muutosta tilanteeseen. Paitsi mitä nyt tämä raskaus ja tuleva vaavi tuntuu päivä päivältä paremmalta :heart:

Mutta nyt suuntaamaan yöpuulle, että jaksaa taas huomenna touhuta!

Änkkäpöö ja Toivoilona 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja äibbä78:
Mä tässä odottelen, että koska mulle alkaa noi samat komentit kuulua, kun ennestään kaks poikaa. Mä en tätä vauvaa tytön kaipuussa halunnut vaan oon aina ajatellut et ois mukava, kun joskus olis kolme lasta. Kun vaan odotus ja synnytys menis hyvin ja sais terveen vauvan syliin.
äibbä78 ja iltatähti 13+4
niinpä..mullakin on ennestään jo kaks tyttöö...olo on kyllä tämänkin odotuksessa ihan samanlainen kun edelisissäkin raskauksissa...mutta ei noiden sykeidenkään perusteella voi oikein sanoo kumpi tulee...mulla oli tyttöstenkin kohdalla 140 sykkeet et ei voi oikein aina sanoo varmaksi mitään ennen kun on nyytti sylis....mites täällä lahdes toi 4D ultra juttu toimii..mitä se suunilleen maksaa ??
 
Huomenia!

Mame, ei täälläkään uudelleensynnyttäjät enää käy niin usein neuvolassa kuin ekalla kertaa. Ja eikös sitä sf-mittaa aleta mitata vasta sitten siellä 18vkon tienoilla? Ainakaan täällä neuvolassa sitä ei mitata kovinkaan aikasin. En mä usko että ne sen jättää mittaamatta, kyllä mulla on joka kerran sitä mitattu, kolme muksua siis on.

Juu, on saatu noita sukupuolikommenttejakin jo. Kaksi yhteistä tyttöä kun on, niin on kuultu että "te nyt sitte vielä yrititte sitä poikaa?".. :kieh: Mut entäpäs kun mies sanoo et tekee vaan tyttöjä?! ;) Eihän se sitten voi olla poika! :D Noh, jätän moiset kommentit ihan omaan arvoonsa. Tämä vaan tuntui sopivalle, että vielä yksi, ei tässä ole sukupuolella mitään tekemistä lapsiluvun kanssa!

Noista tyttö- ja poikaraskauksista ollut puhetta.. Ikävä kyllä mä nyt romutan kaikki teidän käsitykset! =) Mulla siis poika, ja kaksi tyttöä, ja kaikki kolme raskautta ovat olleet ihan erilaisia! Ainut yhdistävä tekijä on ollut pahoinvointi, mutta sekin on ollut joka kerralla erilaista. Niin, ja salmiakin ja suolakurkkujen himo, mutta sekin johtunee matalasta verenpaineesta.. Suklaatakin yleensä olen syönyt kaksin käsin, nyt se ei niin maistukaan! Esikosta vatsa oli kyllä selkeä poikamaha, eteenpäin terävänä, ja keskimmäiseltä ja kuopukselta levisi sivuillekin ja roikkui kuin ylikypsä hedelmä. Ei noista niin tiedä silti, kivahan noita on ajankuluksi miettiä!

Jahas, hommat kutsuu taas, neidit ottaa yhteen tuolla ruokapöydässä. *huokaa* Ovat oikeen taistelevat metsot nykyisin..

Räpätäti+papunen rv14
 
äibbä78 Tervetuloa joukkoon! :flower:

Änkkäpöö Tuo tuhruvuoto on ärsyttävää. Kärsin siitä pari viikkoa alkuraskaudessa ja taas viime viikolla yhden päivän. Toivottavasti loppuu sielläkin pian.

(.) Mieliala on kohentunut huomattavasti, kun pahoinvointi on helpottanut. Nyt on kyllä koputettava puuta. Maha ei ole vielä kasvanut, iltaisin ainoastaan turvottaa. Onko teillä muilla jo isot mahat?

Jemima ja Lahja 12+3
 
Moi! Neuvolasta tulin juuri. Oli lääkäri myös ja auts kun oli kovakourainen. Sattu sisätutkimus niin hitsisti! |O
Mut sykettä oli kiva kuunnella! :heart: koppoti koppoti koppoti siellä laukkas! =) Painoa oli tullu 600g ja hb 118 et rautaa tarttee ruveta popsimaan..

Masusta: eipä ole tuo kasvanut harmi vaan. ihan pikkasen ehkä. miehen mielestä ihan selvästi. :LOL: ois se ihanaa ku tulis jo semmonen pikku vauvakumpu! :heart:

Ines 12+4
 
Hei kaikille!

Neuvla oli täälläkin eilen. Kaikki arvot kunnossa, HBkin vielä yli 130. Sai kuulla vauvelin sydänäänet 1. kertaa, 152 oli syke.
SF-mitasta:Mulla mitattiin jo eilisessä neuvolssa ja sillon siis viikkoja 15+3, ja tulos oli huimat 13cm! :) Vielä se siitä kasvaa varmasti!
Mahasta: Iltasin on aivan järkyttävä maha, ihan ku olis jo 6-7 kuulla. Paitsi eilen, kun mies haki meille Kotipitzasta kotzonet, maha ei paisunu yhtään ja painokin oli tippunu aamulla. Täytyy vissiin siirtyä kokonaan Kotipitzan ruuille! :LOL: Oli ihan mieletön himo kotzonen ja totta kai miehen täyty lähteä sellaset hakemaan..
Mutta nyt antamaan poitsulle aamumaitoa, ite söin jo puuron, että jaksan sitte istua syöttämäs... :hug:
 
Mie en tiedä yhtään millasilla sykkeillä vauvveli massussa elelee. En oo hoksannu kysyä. Eilen lääkärineuvolassa kuulu erittäin selvästi normaali sykkeen hidastuma. Rupes kyllä mietityttämään.
Hemppa oli laskenu 123 ja painoksi merkittiin -1,1 kg. Seuraava terkka on tasan kuukauden kuluttua, luulis ajan kuluvan noppeesti. Sitten se puhu jo jotain perhevalmennuksesta, kai siitä nyt sitten tulee postia tai jotain, että milloin ja missä. Tässähän alkaa tuntumaan kovastikin raskaalta. Ei muuta kun nauttimaan.
Kaikki sanoo, että me saadaan tyttö, toivotaan poikaa, mutta luullaan itekin saavamme tyttö. Maha on omasta mielestä pienentyny viime viikosta. :LOL: Oiskohan silmä tottunu.
 
Heips kaikille uusille ja vanhoille :heart:.
Meillä huomenna taas neuvola, kolmas käynti olis nytten. En millään jaksanut odottaa sydänäänten kuulemista neuvolaan asti joten ostin tuon kotidobblerin, ja sieltä sitten isukka heti löysi kuuluvan jumputuksen...
Mahaa mulla jo jonkun verran alkaa olemaan Ehheh... ja se vaan tuntuu lisää paisuvan koko ajan.
Neuvolassa ei ole vielä kertaakaan hemoglobiinia mitattu, täytyy muistaa huomenna sitä pyytää jos ei muuten ota.
Pönttöä täytyy käydä vieläkin vähintään kolmesti päivässä halailemassa, ja huimaus ja väsymys on rankkaa. Töistä jo sain kirjallisen varoituksen pommiin nukkumisieni takia :'(. Ei sitä vaan niin helposti nukutuksi saa kun luulis, yöllä juostava vessassa ja viime yönä vielä iski astmakohtauksenkin (johon en edes lääkettä uskaltanut ottaa)...
Bubona 15+5
 
RouvaSumppisuu
Hei taas kaikille
!

Kiitos tuosta sokeriasian selvennyksestä Kojo. Jännä miten eri puolilla maata on ihan eri arvoja, joiden mukaan tuo raskausdiabetes määritellään. Täällä tosiaan tehdään rasitus vkolla 26-28, muistaakseni terkan mukaan paasto pitää olla alle 5,3 ja tunnin/kahden kuluttua ei saa nousta yli 7,5. MUTTA kuitenkin HUS:n sairaanhoitopiiriin kuulutaan, ja HUSLAB:n ohjeissa on tällaiset arvot: Raskauden aikana, normaali glukoosin sieto (P -Gluk, laskimonäyte)

0-näyte 1 h näyte 2 h näyte
alle tai = 5.1 alle tai = 10.0 alle tai = 8.7

Eli ota näistä nyt selvää... :kieh: .

Vauvamasusta: kyllähän se jo näkyy. Mun mielestä kohtu tuntuu aika hyvin selinmakuulla, huomattavasti napaa alempana kyllä vielä. Ei täälläkään nlassa sf-mittaa mitata kuin joskus rv.20 -->

Sukupuolikommenteista: eipä olla vielä saatu kommentteja mutta varmasti niitä pikkuhiljaa alkaa satelemaan. Tyttöhän meillä jo on, eikä todellakaan ole mitään väliä tulokkaan sukupuolella. Käytännön kannalta toinen tyttö siinä mielessä "helpompi" että vaatteita ym.leluja olisi ehkä helpompi kierrättää. Viime raskaudessa lähes kaikki oli varmoja, että poika sieltä tulee, rupesi jo pikkuhiljaa ärsyttämään se poikatoitotus. Että sitä odotellessa...

Nyt ajattelin oikaista itseni sohvalle, kun tyttökin nukahti päikkäreille ja katsoa Neloselta "Meille tulee vauva" -ohjelman. Onko joku muu seuraillut sitä?

Sumppis rv. 15+3
 
Heippa! Mulla nyt viikkoja 12+3 ja tällä hetkellä ei ole kovin raskaanaoleva olo. Paha olo on poistunut, samoin kuin suurempi väsymyskin. Päivisin muutamat housut kiristää vyötäröltä mutta juuri muuta ei huomaa. Iltaisin sitten turvottaa niin että voi kuvitella sen olevan vauvamaha. Tutut jo kyselee miksei vielä mitään näy, enpä paljon jaksa niille selitellä kohdun paikkaa näillä raskausviikoilla yms. Ensi viikon np-ultraa odottelen kuin kuuta nousevaa että saan taas jotain konkreettista. Vähän mietityttää sen myöhäinen ajankohta, mutta kaipa ne saa siellä turvotukset mitattua. Mulla ei ole mitään oloja tytöstä tai pojasta ja ensimmäinen kun on niin ei ole mihin verrata. Mies veikka tyttöä ja appiukko poikaa ja niillä taitaa olla siitä joku leikkimielinen vetokin. Eipä jää mulle paljon muita veikkausvaihtoehtoja :LOL:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Eilen oli neuvola ja sydän äänet kuului kummaltakin ssyke molemmilla 160,miun paineet oli hyvät ja paino oli laskenu -2kg vaikka nyt ruoka jo maistuukin,lääkäri myös mittas miun sf-mitan ja se oli huimat 16cm...elikkä tästä tulee varmaan aikamoinen maha,hemppa oli laskenu alas päin kk sitten oli 120 mutta nyt vain 106 joten rautaa piti ruveta syömään,nyt en enää yhtään ihmettele tätä miun järkkyä väsymystä.

Kommenteista:niitäkin on kuulunut jo jonkun verran ja meillä kun on noi kaksi poikaa ni nyt kaikki sanoo et nyt teette ne kaksi tyttöä ni on perhe tasapainossa...missä hemmetin tasapainossa??lasten sukupuoliko siihen vaikuttaa...Meille ei ole väliä kumpia tulee ja onko terve vai sairas,kumpikin poika on ollu perusterveitä syntyessään mutta eivät kyllä enää ole joten en jaksa sitäkään liiemmin huolehtia koska elämä ei mene kuitenkaan niin kuin itse haluaa...

Äitee ja tuplat 13+6
 
Sumppis täällä katsotaan myös "Meille tulee vauva"- ohjelmaa ja itketään ja nauretaan mukana ;) Ainakin toistaiseksi oma elämä on tuntunut aika helpolta joihinkin suurperheisiin verrattuna :D Saas nähdä heinäkuussa sitten..

Neuvolauutisiakin oli useilla, niitä on mukava kuulla.. varsinkin kun on vasta kerran itse käynyt. Seuraava olis parin vkon päästä.

Mulla on ihan poika olo... en en tiedä edes miks mutta niin vaan on... vaikka mun äiti on niin kovin varma että tyttö tulee ;) Kivahan sitä on arvailla, jompi kumpihan sieltä kuitenkin tulee :D

Vilma-Annika 12+3
 
moikka taas kaikille. Olen taas joka päivä lukenut teidän juttuja mut en ole saanut aikaiseksi kirjoitettua itse mitään. Täällä kans pahaolo hieman väistymässä, mutta sekin on vielä päiväkohtaista.. :| No toivotaan et se rupeis siitä pikkuhiljaa postuun.. Päänsärky on ollut jotain ihan hirveetä.. vähän niinkuin migreeni tyyppistä. Ja eihän noi särkylääkkeet mitä saa syödä, niin mitään auta :kieh:
Noista tyttö poika veikkauksista. meille kaikki sanoo et poika siellä on kun tyttöhän on jo.. Itselläni kuitenkin on taas joka toinen päivä poikaolo ja joka toinen tyttöolo :D tiedä sit. Mutta kummatkin ovat tervetulleita.
Tota rautataplettejen syömistä ihmettelin, kun minulla ei viimeks edes otettu hb:ta vaikka edellisessä raskaudessa se oli laskenut jo toisella kertaa 90. Ja mulla on aina muutenkin ollut tosi alhainen hb. ensimmäisen synnytyksen jälkeenkin oli 62 ja sain 2 pussia verta :ashamed: Luulis että ne nyt sitävähän tarkemmin vaan tarkkailis, mut ei mittaakaan ollenkaan. sitten kysyin lääkäriltä et eikös se pitäis ottaa niin se sanoi et ei sitä kuitenkaan suositella syötäväksi kuin vasta 16 rv jälkeen :eek: Onko muut kuulleet tälläisestä?? Mä kyl söis esikkoa odottaessa jo rv 12 lähtien.. En tiedä sit oliko lääkärillä hieman "omaa" tietoa :LOL: Mutta kai tästä tarvii raahautua pihalle..
Paveli 13+3
 
Pitkästä aikaa hei.
Nyt on np-ultrassa käyty, turvotusta ei ollut, mutta kaksosten kokoero oli niin suuri (yli viikko eroa), että mennään maanantaina lääkäriin tutkittavaks. Neuvolasta olivat kuitenkin sitä mieltä, ettei kokoero ole huolestuttava, vaan tyypillistä kaksosille...ultraaja oli vähän eri mieltä ja saikin mut melkein hermoromahduksen partaalle, kun sanoi, että toinen kaksosista näyttäis jäävän ilman ravintoo kokonaan. Noh, odotellaan nyt tässä sitten lääkärin sanaa..

Olo on ihan hyvä, päätä välillä särkee kans ihan törkeesti, joulu esim. meni ihan reisille, kun ei pystyny edes liikkumaan, kun otti päästä niin kovin. Johtuiskohan sitten siitä, että hemppa oli tosi alhanen ja verenpaineet samoin...

Töissä on nyt kerrottu ja uutinen otettiin vastaan hyvin. Työkavereille en oo kertonut kuin ihan muutamille. Oon vaan pitänyt tahallani tiukkoja paitoja ja odotellut, että koska joku tulis kysymään jotain. Luultavasti ne vaan ajattelee, että oon syöny kauheesti...Tai sitten kuvittelen vain, että mulla on vauvamaha, vaikkei oikeesti oo vielä mitään. Tosin ei kauheen monet housut enää mahdu päälle mukavasti ja varsinkin iltaisin olen tynnyri...

Paino ei oo noussu mulla vielä yhtään, olinkin siitä vähän huolissani, varsinkin kun syön i-h-a-n kokoajan, mutta neuvolassa ei siitäkään sitten oltu huolissaan, niin kaipa se on vielä ihan ok.

Nyt pitää kirmasta palaveriin ja sitten pitääkin lueskella tän pinon uutisia, kun on jäänyt tää netissä roikkuminen nyt vähän vähemmälle..
 
Hei kaikille,

Pitäisiköhän minunkin osallistua tyttö-poika arvailuihin. Itsellä on todella vahva tunne että tyttö masussa kasvaa, mies uskoo poikaan. Eikä mullakaan mitää perusteita, olisko vain äidinvaisto.. :LOL: Tällä hetkellä tuntuu vain tärkeimmältä etä kuhan olisi terve!

Tänään soitettiin meille np-seulonnan tuloksia. Tiedettiin että hälyttävä soitto tulee, arveltiin ja toivottiin että todennäköisyys 1/50 - 1/100 mutta huonnommin kävi, toden näk. 1/5. Jotenkin niin toivoo että kuuluisi tuohon neljän ryhmään, mutta samalla jotenkin inhottavaa että silloinhan sitä tavallaan toivoo sen yhden menevän jollein muulle, no kai sekin on mahd. että kaikki 5 voisi olla terveitä. Ja niinhän tässä täytyy uskoa, että jaksaa eteenpäin polskuttaa. Nyt sitten odotellaan että tulee vk 15 ja risat täyteen, että päästään lapsivesipunktioon ja tulokset sitten siitä 2-3 viikkoa. Tuskallista odotusta. Mä olen aidosti onnellinen että Teidän ei kenenkään tarvitse kokea tätä, ei tälläistä pitäisi tapahtua kenellekkään.

Ensi viikolla pääsen taas neuvolalääkäriin, ja siellä kun on onneksi sairaalan vanha ultra, pääsen taas kurkkaamaan vauvaa. Luulenpa että minulla näitä ultria voi alkaa olla aika tiheestikin, jo sitä seuraavallekkin viikolle olen saanut ajan.

Joku puhui myös sokeriseuronnoista, minä myös joudun aloittamaan seurannan myöhemmin, koska perheessä on diabetestä, toivotaan että pelkkä sormien pistely riittänee. Huh, mä vihaan piikkejä.

Tälläistä siis täällä tänää..

Rv 12+6
 
Heippa!

Mulle on iskeny ihan kauhee makeannälkä - lähinnä siis karkkeja.. voi kääk, ei esikoiselta tällästä ollu :ashamed: pitäs vähän olla ny kyllä itsekuria, kun ei toi makea oo hyväks itselle eikä tulevalle vauvallekkaan :(

Tällanen pikanen tilitys vaan ;) Nyt pitää lähteä laitumelle elikoita ruokkimaan (taas..)! :wave:

t. balou & nuki 12+3
 
Sumppis: Noi hus:in ohjeiden arvot on ilmeisesti niitä arvoja mitkä on voimassa siinä rasituksessa. Kotimittaus arvot on sit taas vähän erilaiset.

mahan koosta: Mulla on maha paljon pienempi kuin mitä edellisessä raskaudessa. Otin eilen valokuvan ja vertasin sitä edellisen raskauden samalla viikolla otettuun kuvaan ja paljon pienempi maha on nyt. Aamulla vedin just ihan normi farkut jalkaan. Ihan vähän kiristi istuessa, mut muuten sopi vielä hyvin =)
 
Ensikertalainen: Voimia teille! Varmasti raskasta odottaa lapsivesipunktiota ja sen tuloksia. Toivotaan parasta.

Mulla maha kasvaa niin, ettei varmaan enää kenellekään jää epäselväksi, että olen raskaana.

Poikaolo on mulla, vaikka kaikki muut toitottaa, että nyt sitten tyttö tulossa, kun esikko on poika. Tyttöä toivoisin, vaikka toisaalta sukupuoli on tässä asiassa loppujen lopuksi ihan yks hailee. Oishan se toinen poikakin ihana! Se ollaan päätetty, että lapsiluku saa joka tapauksessa jäädä kahteen.

Mulla on ollu satunnaisesti hirveitä päänsärkyjä jo useamman viikon ajan. Välillä kestää monta päivää putkeen. Olen yllätyksekseni huomannut, että kahvi auttaa siihen. Normaalisti juon vain kupillisen päivässä, mutta nyt olen lisännyt määrän kahteen juuri tuon päänsärkyä poistavan vaikutuksen vuoksi. Panadolit eivät särkyyn auttaneet, eikä runsas veden juonti tai lepokaan. Eräänä päivänä jätin aamukahvin väliin, kun päätä särki niin, ettei tehnyt mieli. Särky vaan yltyi yltymistään ja hellitti vasta seuraavana aamuna, kun vihdoin join sen kahvikupposen.

Krissie rv 15+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
Heippa!

Mulle on iskeny ihan kauhee makeannälkä - lähinnä siis karkkeja.. voi kääk, ei esikoiselta tällästä ollu :ashamed: pitäs vähän olla ny kyllä itsekuria, kun ei toi makea oo hyväks itselle eikä tulevalle vauvallekkaan :(

Tällanen pikanen tilitys vaan ;) Nyt pitää lähteä laitumelle elikoita ruokkimaan (taas..)! :wave:

t. balou & nuki 12+3
mulle myös iskenny toi makeennälkä :ashamed: :ashamed: kun sokereita pitää välttää :whistle: :whistle:

nii unohdin laittaa että mun masu on niinkun hiukan levinny sivuillepäin...ja sen kyllä huomaa ton pallon tos edes jo...mitenköhän iso se sitten on loppuvaihees :whistle: :whistle:

bambiino ja pömppis rv 15+1
 
Huomenia vaan...Eipä uskois, että tammikuu on menossa. Niin synkkää ja likaista ulkona ja vettäkin taitaa just sataa.
Tosta kahvista tai sen juomisesta. Edellises raskaudessa, kun tyttöä odotin niin tuli stoppi melko alussa etten voinut sitä juoda, oli niin yäk pahaa. No, sittenpä koski päähän ,varmaan vieroitusoireita oli. Meni jokunen kk ilman kahvia(alussa) ja sitten taas vähän sitä pystyin juomaan. Oikeesti olen kahvin suur kuluttaja :) Tytöiltä olen ollut muutenkin tosi huono vointinen ,että huh huh..mutta nyt kahvi maistuu ja olotkin on tosi hyvät. Lukuunottamatta pientä etomista ja huteraa oloa jossei syö silloin kun nälkä tuntuu.
Elikkä aika Poika olo on... Poikaa toivon... mutta tyttökin on aivan yhtä tervetullut.
Mahaa on myös täällä...vaikka muille jakaa :) tietty sitä ylimääräistä mahaa oli jo muutenkin, mut kyllä nyt jo erottaa kuulemma selvästi että pieniin päin ollaan. Kaveri kävi eilen kylässä jota en nähnyt pariin kuukauteen. Sanoi kun päivittelin kuin hein pieni kasvanut että - kyllä oot sinäkin kavanut. Vauva pyöreyttä näkyy selkeesti. =) ... no huomaa sen jo vaatteistakin.
Nyt laittaa eskarille vaatetusta valmiiksi.

äitylix 15+
 
Oli tarkoitus laittaa vielä et
P.S. yrittäkää saada sepostuksistani selkoo... on välil kuin just kirjoittamaan oppineen tekstii kaikkineen kirj.virheineen :LOL:
Onneks vanha äidinkielen ope ei minuu täältä tunnista :ashamed:
 
Ensikertalaiselle kovasti paljon voimia raskaaseen odotukseen! :hug: Eräs ystäväni aikoinaan kävi saman läpi kuin sinä nyt, ja lapsi oli sittenkin terve tyttö. Toivon hartaasti teille sitä samaa, väärää hälytystä!!

Täälläpä ei muuta ihmettä nyt olekaan, tai tule mieleen, lapset huutelee aamupalaa vieressä..

Räpätäti+papunen rv14+1
 
Mä olen todella pahoillani että joudut tollaiseen henkiseen rasitukseen... mun yks tuttu on käynyt ton odotuksen läpi ja hyvin lopulta kävi, siis terve ja reipas tyttö. Mä en tosiaan itse ymmärrä noista luvuista mitään, mutta juttelin nyt ensimmäisen kerran ultraavan kätilön kanssa np-ultrassa, kun olin sielä ekaa kertaa yksin ilman miestä. Ultraaja vaan moitti hiemen neuvolahenkilökuntaa aiheesta, että sielä ei valmisteta tulevia äitejä ultraan mentäessä, että se tilanne ei ole mikään retki tervehtimään tervettä vauvelia, vaan silä nimenomaan etsitään niitä ns.epämuodostumia/turvotusta ymn. Eli ei ymmärretä asian vakavuutta, jolloin shokki saattaa olla todella suunnaton. hän sanoi että päivittäin näiden seinien sisällä löydetään niin paljon....kaikkea :'( .. Että vaikka olen itsekin kolmatta kertaa raskaana, tajusin taas terveen lapsen ihmeen, joka ei ole itsestäänselvyys. Itselleni raskauden keskeytys esim down-epäilyssä olisi todella vaikeaa hyväksyä, eli en usko että pystyisin siihen.. mutta helppo sanoa kun ei ole joutunut itse tuohon tilanteeseen. Tähän minun np-ultra reissuun sisältyi itseasiassa toinenkin aika masentava kokemus sillä juuri sisään synnytyssairaalaan kävellessäni, vastaani kulki sureva saattue kukkalaitteineen ja valkoiseen pitkään kaapuun pukeutunut pappi. Anteeksi siskot kun vaivuin tämmöisiä höpöttämään. Mutta minulla ja masu vauvalla tänään kaikki hyvin ja nyt pitäisi kai tehdä välillä jotain muutakin.
 

Yhteistyössä