HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
En olekkaan aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan, mutta nyt annan hetken töiden odottaa.
Hienoa lukea toisten ultra uutisista! Ehkäpä nyt voimme kaikki tosiaankin huokaista..:) ! Pahoittelut niille, jotka ovat meidät joutuneet jättämään ja keitä on kohdeltu palstoilla huonosti. Toivottavasti et Äitee anna periksi ja katoa keskusteluista!

Meilläkin on ultra kuulumisia! Eilen kävin ultrassa ja vauvan koko vastasi viikkoja. Ultraus ei ollut varsinainen np-ultra vaan ihan tavallinen, mutta kaikki näytti olevan loistavasti ;) Kaikki sormet ja varpaat pystyttiin laskemaan ruudulta ja sukupuolestakin nähtiin jotain vilauksia (ei tosin mitään luotettavaa tietoa :)) Koko vastasi viikkoja ja vauva oli tosi pirteä :)
Kaikki oli jotain ihan uskomatonta! Harmittaa kun mies ei päässyt mukaan, mutta edelleen nämä asumis järjestelyt haittaavat kuvioita (asun koirien kanssa oulussa ja mies 200 km:n päässä töitten takia ja näin mennään äippälomaan saakka...). Tosiaan päätin, etten mene np-ultraan jos veriseula tulos, ei ole hälyttävä ja tulos oli vain 1:6300, joten pidin tätä tarpeeksi luotettavana ja ajattelin että tavallisessa ultrassakin näkee jos on jotain hälyyttävää. Ja vielä kun nuo np-tulokset on välillä mitä on, päätimme olla huolestuttamatta itseämme.
Olotila on aika hyvä, krooninen väsymys vaivaa ja työmotivaatio on ollut kateissa koko odotusajan...Se lienee normaalia, kun muut asiat pyörivät mielessä :)

Mukavaa tammikuuta kaikille!

Adrian & Kuuno 13+0
 
Huomenta vaan kaikille!

En ehtiny eilen neuvolan jälkeen kirjottelemaan kuulumisia, mutta nyt tulee päivitystä tilanteeseen. Meinasi olla jo jännät paikat lääkärin luona, kun sydänäänet ei löytyny millään ja hyvä etten jo itkeny, mutta onneksi neuvolaan oli saatu ultralaite ja sillä sitten päästiin kurkkaamaan massuun. Siellä se pieni köllötteli nähtävästi päikkäreillä, kun lepäili niin rauhassa (tästäki ehin jo huolestua kun ei liikkunu), mutta sitten kun sitä vähän pukkailtiin, niin vähän se alko venyttelemään ja oiko käsiä ja jalkojaan. Oli vähän, että "hei, onko pakko tulla häiritteen keksen unien?" :D Oli niin sulonen pikkunen :heart: Ja lopulta sydänäänet löyty dopplerillaki, syke 160. Joten jospa sitä nyt uskaltaisi nauttia tästä raskaudesta ja tulevasta vaavista ihan kunnolla. Ja kyllä eilen illalla oliki jo ihan erilaiset fiilikset ja pitkään juteltiin miehen kans tulevasta pikkuseta =)

Äitee2 Tosi harmillista että joutunu tuollasen kohteeks. En voi kyllä ymmärtää miten jotkut kokee asiakseen arvostella toisten lasten hankkimista. Ja vaikka kuinka yrittää jättään kommentit omaan varjoonsa, niin kyllä niistä siltikin mieli pahoittuu. Toivottavasti et kuitenkaan pidemmäksi aikaa poistu meidän keskuudesta! =) :hug:

Kultatiuku Onneksi teilläkin kaikki hyvin! Voin vaan kuvitella millanen tilanne on ollu. Toivottavasti tästä eteenpäin selvitä ilman moisia säikähdyksiä. Ja samoin me kaikki muutkin!

Hankinnoista sen verran, että periaatteesa meillä on kaikki valmiina, kun esikoiselta ei oo laitettu mitään pois. Pitää nyt sitten kattoo mitä rattaiden kans tehdään, että ostetaanko sisarusrattaat vai mitä. Nuo tuplat on oikeestaan ainut mahollisuus, että yksin pääsen lasten kans sitten minnekään, mutta tiedä sitten meneekä hukkaan kun poitsu täyttää kuitenki vähän ennen vauvelin tuloo 2v. Jaksaako tuon ikäset miten kävellä tai seisoo seisomalaudalla???

Mutta nyt pitää mennä touhuaan poitsun kans ennen kun sillä menee hermot ihan kokonaan.

Änkkäpöö ja Toivoilona 13+2
 
Hei kaikille!

Äitee2 Nyt kipin kapin takaisin, eihän tästä mitään tule, jos jotkut alkaa "terrorisoimaan" muita siitä, ketkä vain sais kirjotella näille palstoille. Missään ei lue, montako lasta kelläkin pitäis maksimissaan olla ja millä tavalla kenenkin pitäisi synnyttää. aina ei synnytykset mene niin kuin on ajateltu. Nimim. kokemusta on. Eli tulet nyt vain tänne kirjottelemaan kuulumisia siinä kuin muutkin. Ja ne yv-vistin lähettäjät vois mennä vähä itteensä ja ajatella mitä kirjottelee toisille...

Täällä paha olo on onneksi antanu periksi, ja sitä myötä karkkien syöntikin sitten vähentyny, onneksi. Jouluna menikin mlko sulavasti yli kilo suklaata, mutta nyt on paino taas normalisoitunu.
Seur. neuvola on TIna, ja sitten varmaan kuulee ensimmäistä kertaa sydänäänetkin! Kivaa!
Meillä tulee lasten ikäeroksi vain 1v2kk, eli kaikkea löytyy, varsinkin pojalle. Tuplarattaat pitää jossain vaiheessa ostaa, mutta oon ajatellu, että jos vain löytyis hyvät käytetyt, niin ne käy meille. On kumminkin niin lyhyt aika mitä niitä sitten tarvii, että panostaa sitten myöhemmin johonkin muukin "tärkeämpään".
Mutta nyt hakemaan kahvia, se kun tässä raskaudessa vielä tuntuu maistuvan oikein hyvin! :)
Auvoisia oloja kaikille! :wave:
 
Enpä ole kirjoitellut tänne sen jälkeen kun ilmoittauduin mukaan. Alkuaika on mennyt niin ihmetellessä tätä kaikkea. Olen menossa np-ultraan ensi tiistaina, toivottavasti kaikki on hyvin! Kaksi kertaa oon päässyt mahaan jo "kurkistamaan", aluksi viikolla 8 ja sen jälkeen viikolla 11. Sydänäänet on kuunneltu jo, ja hyvin kuului syke :heart:

Katsoin tuota listaa meistä heinäkuisista, ja huomasin että minulla la on sen verran muuttunut että tällä hetkellä se on 30.7.

Sitten vielä: osaisikohan joku neuvoa, millä viikoilla tuohon 4D ultraan kannattaa mennä? Katsovatko siellä samat asiat kuin rakenneultrassa? Ensin ajateltiin rakenneultraa, mutta sitten alettiin miettimään tota 4D-ultraa. Jos joku tietää niin olis kiva kuulla :)

Nyt ei muuta kuin ihanaa odotusaikaa kaikille!!

tannuli rv 11+2
 
tänään lähtö thaimaaseen, jihuu !!! aurinkoa ja uimista...
toivottavasti lennot ajallaan, hehee.

np-uä oli ok, 1,1 oli turvotus. Ja vielä tahdottiin se seerumiseula. Kauankohan ne tulokset vie ? Kokemuksia asiasta ?

meillä isäntä oli ihmeissään kuinka noin pieni voi jo näyttää vauvalta :) ja samalla hämillään tilanteesta, kun mamma vetää housut pois ja käy hurjan näköiseen petiin reppu levällään :LOL:

Minttumaaria ja Ulpu-Iivari 13 tasan !!!
 
:wave: 4D:n kannattaa mennä vasta yli 20 viikolla.
Itse kävin tokassa odotuksessa muistaakseni joskus viikolla 24 ja oli ihana kokemus!!
Vauva on tuolloin jo ihan vauvan näköinen, kiva oli saada "valokuvia" hänestä :heart:
 
Heippa!

Tannuli, mullekin sanottiin kysellessäni tuosta rakennenultrasta, että tosiaan vähintään se 20viikkoa on hyvä olla että kaikki varmasti näkee. Ja sanottiin myös, että toisissa paikoissa se ultra tehdään 3D tai 4D laitteilla, toisissa sitten perinteisellä.
Me myös tuota meinattiin, Mehiläisellä Jyväskylässä jää itselle maksamaan päälle 90e KELA:n korvauksen jälkeen.

Tervetuloa vaan mukaan kaikki uudet, teitä siellä vilahteli! Tulkaas hiukan esittelemään itseenne, mahdolliset muut lapset jne. :)

Täällä ei tunnuta pääsevän eroon tosta rykimisestä. Kuopus yskii lähes non-stoppina jo, ja kuuri loppui eilen. :( Onneks ei montaa päivää tarvi odottaa kun näkee jos ei tehonnut. Esikoinen rykii nyt kanssa, eikä millään tahtois muistaa ottaa extra-annosta piippua, on siis astmaatikko. Pitäis vaan muistaa ettei menis tulehdus pahaksi ja keuhkoihin.. Keskimmäinen näyttäis toipuneen tähän mennessä parhaiten, mutta yskii myös edelleen. Saas nähdä miten tässä vielä käy. Ei ainakaan tuo säiden herra meitä suosi, tälläinen kostea loskakeli senkun ruokkii noita bakteereja entisestään. :kieh:

Massussa kaiketi voidaan hyvin! Ainakin äiti saa juosta pissalla urakalla, varsinkin kahvin jälkeen, ja yöllä. :D
Pahoinvointikin *kop kop* näyttäisi jo alkavan helpottaa. Vielä flunssan ollessa päällä oksensin joka aamu, välillä muulloinkin, mutta nyt ei enää joka aamu. Toisinaan vieläkin, mutta helpottamaan päin siis! Toivotaan..

Räpätäti+papunen rv13+3
 
Minttumaaria, minä myös suuntaan ensi yönä Thaimaahan. Oletko miettinyt miten toimit ruokien kanssa? Aiotko rohkeasti syödä kaikkea, vai vältätkö esim. tuoreita kasviksia, juustoja jne. Monta kertaa olen Thaimaassa käynyt, mutta ekaa kertaa joutuu tällaisia miettimään.

Mulla np-ultra eilen, kaikki hyvin, turvotusta alle 1mm , siellä pieni viuhtoi menemään:heart:
 
poppeli: olen ollut siellä kerran aiemmin. Ajattelin välttää tuoreita kasviksia ja majoneesia. Ja tarkkaan katselen, että ois kypsää ( liha, kala )ruokaa. Esim. niistä ravintoloiden edessä olevista jäätiskeistä en kalaa/rapuja ota. Ja hedelmistä aion nauttia :)
 
huomenta!

Kiitos kaikille jotka vastailitte tuohon mun 4D kysymykseen!
Sellaista olisin vielä kysynyt että onko tuo 4D siis yhtäkuin rakenneultra? Eli katsooko ne siellä samat asiat?

Jyväskylään Mehiläiselle mekin ajateltiin mennä 4D:n, joten kiitos noista hintatiedoista! Luulin että olis paljon kalliimpi!

Luin tuosta ylempää että täällä on flunssa kanssa jyllännyt; pikaista paranemista kaikille potilaille! Itellä alkaa flunssa helpottamaan, vastahan sitä kesti kaksi viikkoa!!!

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!!

tannuli rv 11+3
 
Mukavaa matkaa kaikille reissuun lähtijöille, toivottavasti pysytte terveinä ja kaikki menee muutenki hyvin =)

Täällä ollaan kans flunssan kourissa. Mies ja poitsu alkaa onneks olemaan jo terveemmän puolella, mutta ite oon nyt pari päivää turissu ihan kunnolla. Onneks ei oo kellään ollu kuumetta, eikä tuolla pojallakaan mitään nuhaa ja yskää kummempaa. Koko ajan pelkäsin, että tuleeko nyt eka korvatulehdus, mutta ei onneks (kop kop). Mun on nyt pari kertaa hampaita pestessä pitäny yökkiä ihan kunnolla, kun lima valuu kurkkuun, mutta jospa se siihen jäiski.

Mutta nyt haukkaamaan jotain.

Änkkäpöö ja Toivoilona 13+3
 
Minttumaaria: Täällä Rovaniemellä menee n. 2 vk et ne tulokset tulee. Voihan se kyllä vaihdella paikkakunnittainkin, mut näin meillä.

Mukavaa matkaa kaikille reissuun lähtiöille. Olen aika kateellinen kun itelläkin on mahoton loma kuume mut nyt ei oo mahollista lähtee. Ehkä ens syksynä sitten kun vauva on yli 3kk.

Kojo ja möykkis 14+3
 
Me mennään kans Phuketiin, Bangtao beachille, Karonilla oon ollu 3 kertaa, tykkään tosi paljon. Käyn myös Singaporessa viihtymässä yhden viikonlopun, kaveri asuu siellä. Noita hedelmiä mäkin mietin, että periaatteessa ne ei ole missään kielletty, paitsi papaija, mutta mielellään ehkä söisi sellaisia missä kuoret päällä (kuorijan käsihygieniasta ei tietoa). Saattaa olla että ylireagoin ajatuksen tasollaja syön niitä ihania ananaksia ja meloneita kuitenkin. Kiitos matkatoivotuksista! Tulee loma kyllä todella tarpeen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Sellaista olisin vielä kysynyt että onko tuo 4D siis yhtäkuin rakenneultra?

Jyväskylään Mehiläiselle mekin ajateltiin mennä 4D:n, joten kiitos noista hintatiedoista! Luulin että olis paljon kalliimpi!
Nyt täytyy sen verran tarkentaa, että mä vaan kyselin rakenneultran hintoja!! Eli sitä ei automaattisesti tehdä 4D laitteilla kait..
En usko että tuo hinta olisi niille laitteille tehtyyn ultraan, kun toisesta paikasta sain hinnaksi 141e; tosin täti ei sanonut oliko se hinta 4D laitteella tehdystä ja ennen vai jälkeen KELA-korvauksen.. Kannattaa varmaankin itse vielä soittaa ja kysyä tarkempia hintoja! Varmistaa, että saatte sen 4D:n halutessanne, ja tosiaankin se hinta kohdalleen!

Räpis nolona selvitellen.. :ashamed:
 
ok. Täytyy selvitellä hintoja kun tulee vähän ajankohtaisemmaksi. Sen verran olen perillä asiasta että ainakin terveystalo jyväskylässä tekee noita 4D ultria, täytynee kysyä sieltä ainakin. Ja tuolta Mehiläisestä.kiitos kuitenkin kun valaisit ensikertalaista:)
 
Meille tehtiin viime raskaudessa rakenneultra yksityisellä sekä tavallisella että 4D:llä (samalla käynnillän siis), ja ajankohta oli rv 18.
Voit siis hyvin tilata ajan rakenneultraan (rv18-20) jossa katsotaan myös 4D:llä. Tosin vauva ei ole söpön pyöreä vielä tuolloin, eli mitään pulloposkikuvia on turha odottaa. Joskus rv 25 tienoilla vauvalla on jo vähän enemmän pehmusteita.. =)

Hauskaa matkaa Thaimaaseen lähtijöille! Olen "hiukan" kateellinen... :D

Itselläni kaikki ok. Pahoinvointi on On/Off-tyyppinen nykyään. Saattaa olla joku päivä ettei ole mitään ja sitten seuraavana päivänä on taas huono olo. Eilenkin halailin pönttöä pariin otteeseen ..
:x

Popo 15+0
 
Heipsan!!!

Onpas ihanaa ku toiset pääsee aurinkoon,Hauskat reissut vaan heille B) :wave:

ihania ultra kuulumisia ja tosi ihana kuva sulla Adrian-80 :)

Pikaisia paratumisia kaikille flunssan kouris oleville :hug:

Minttumaaria76meillä mies oli kans ihan ihmeissään ku kätilö pyysi riisumaan housut.olin unohtanu sanoa,et se tehdään alakautta :LOL: Teillä muutes ihana työnimi,mua on sanottu (nimestä johtuen) monta vuotta penskana ulpu-iivariksi :D

KYllä tää sää on ihan pepusta |O oikeesti siis nyt on jo tammikuun puoliväli ja täälä satoi aamusta vettä??? :eek: missä se lumi oikeen viipyy?tulis vähän valosampaa ku olis valkea maa.No toivossa hyvä elää...
Meillä myös esikoiselle kaikki hankinnat tehty,ainut vaan että noita tuplarattaita oon myös miettiny ku ikäeroa tulee juuri ja juuri 1.6kk.Lenkillä tykkään kovasti käydä ja ei tommonen 1.6kk oikee jaksa sellasta matkaa käpsötellä!no katotaan,isännystä pelkkä ajatus ahdistaa :LOL:

oikein rentouttavaa lauantai illan jatkoa :)

Nasuliini ja masukki :heart: 12+6
 
täällä vietetty miehen kans minun synttäreitä tänään, käytiin syömässä ja leffassa.
täällä onkin aika monta meitä joilla edellisestä vaavista ei ole pitkä aika.
meilläkin mietitään noita kaksostenrattaita kun ikä eroa tulee 1,6-1,7v
riippuu miten aikaisin tää mahtaa syntyä kun taipumusta tuohon.
mulla kans pahaolo väistynyt ja ruoka maistuu :kieh:
mitäs miettii mitä suuhunsa pistää ettei kauheesti nousis toi paino.
senttu ja lassilotta rv 15
 
RouvaSumppisuu
Onnea Senjuskalle :flower: !!! Sulla onkin lähes samana päivänä synttärit kuin meidän esikoisella, tänään täälläkin vietetty kemuja (ja nyt ähkyssä sulatellaan kakkuja...) Ja mun kun piti alkaa syömään terveellisesti, turhat nopeat hiilihydraatit pois jne. Tuppaa verensokeri ainakin parin mittauksen perusteella nousemaan vähän turhan ylös toisinaan syömisen jälkeen, niin yritän nyt syödä pieniä annoksia säännöllisesti. Paastoarvot on ok ainakin toistaiseksi.

Tuplarattaista: Meilläkin ikäero n. 1 ½ vuotta ja ihan pihalla olen noiden tuplien kanssa. Pakko sellaiset on hommata ja kerran jo käytiin katselemassa, mutta en yhtään tiedä millaiset ois hyvät...en haluais mitään kaikkein raskaimpia kuitenkaan, mutta sohjossakin pitäisi päästä kulkemaan. Alunperin mielessä oli joko Briot tai Emmaljungat, mutta ne molemmat tuntuu niin isoilta...Nyt bongasin netistä tällaiset, täytyis käydä joskus Vantaalla koeajamassa http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=108_109&products_id=174

Niin ja mukavaa lomaa kaikille reissaajille, nauttikaahan!

Sumppis ja masubeibi rv. 14+6
 
RouvaSummpisuu: Nuo tuplarattaathan (BabyWelt Montreal Twin S4) vaikuttaa lupaavilta. Jos jollakulla on tuosta merkistä kokemuksia, niin olisi kiva kuulla. Ite ollaan ajateltu tilata netin kautta ulkomailta X-Adventuren tuplat. Nekin on kapeat, muistaakseni 72 cm ja suunnilleen saman hintaiset kuin nuo Babyweltit. Kaverilla on ollut käytössä puolitoista vuotta x-adventuret eri ikäisillä lapsillaan ja on kehunut kovasti. Suomesta vaan niitä ei taida saada kuin käytettynä.

Krissie 14+3
 

Yhteistyössä