HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tänään eka ultra. Kaikki oli ok, sydänääniä kuunneltiin ja hyvin liikkuvainen otus :) paitsi että vaavi oli pikkusen päälle viikon nuorempi ku mitä menkat anto ymmärtää, eli la siirtyy tuonne elokuun puolelle. Minut voi siis poistaa tuolta listalta niin loikkaan tuonne elomassuihin :)

Tsemppiä paljon kuitenki kaikille heinämamoille! :heart:
 
Huomenta!!!

HUh,huh mitä uutisia...

Kultatiukusiis todella kamalaa,et jouduit tollasta kokemaan...voin vaan kuvitella sun fiiliksiä...mut onneksi kaikki olikin kunnos ja pikkuisella :heart: sykki :) toivotaan että ei enää säikyttele :hug:

Minttu28meillä ihan perus emmaljunga duo edget vaunuina.Ollaan oltu ihan mielettömän tyytyväisiä.Mutta noiki on niin mielipide asioita,kuka mistäki tykkää.Mut noilla on ainaki ollu hyvä lykkiä hiekka teilläki,ku on isot pyörät.

Ihana kuulla myös noita iloisia ultra kuulumisia!Mulla on jo aivan perhosia vattas vielä pitäs viiteen asti jaksaa ootella sitä omaa ultra aikaa...huoh... :whistle: pistää niin paljo miettimään,ku monet on saanu neg. uutisia :/

eilen jatku taas jumpat ja kyllä teki hyvää saada vähän puhkua ja puhista.Tosin hyppimiset tuntu jo nyt pahalta,et hieman soveltaen mentiin :LOL: Mitäs te muut harrastelette?

Ultraa odotellessa Nasuliini ja masukki :heart:
 
Pahoinvointi on helpottanut,onneksi.Ja sen kyllä huomaa,tulee syötyä vähän liiankin kanssa.Rinnatkaan ei ole enää niin arat kuin aiemmin.Miulle on iskenyt joku ihmeen siivoushulluus...Riehun kuin kaistapää imurin kanssa,isäntä sanoi jo piilottavansa siivousvälineet...Edellisessä raskauksessa 10 vuotta sitten laittovat miut siivouskieltoon rv32,kun meinasi poika syntyä ennen aikojaan.Syntyi sitten tismalleen laskettuna päivänä.
Meinattiin kysyä sukupuolta rakenneultrassa 18.2.,poikaa odottaessa en halunnut tietää etukäteen.Uusivuosi meni mahataudissa,molemmista päistä lensi kaaressa...Eli hyvin loppu vanha vuosi ja vielä paremmin alkoi...Mahataudista selvittyä olo on ollut tosi hyvä,mitä nyt illalla iskee hirveä väsy ja yöllä herään mahottomaan näläkään.Mie ,kun tahon lihoa jo pelkästä herkkujen katsomisesta.Poikaa oottaessa paino nousi 49 kilosta 79.6kiloon.Hurja paino mitattiin samana päivänä,kun poju syntyi.Kaikista pahin oli,kun jouduin käymään 2 vkoa synnytyksen jälkeen labrassa verikokeessa(meni verta 1400g synn.)hemoglobiinin seurannassa niin labran täti kysyi ,että millon siulla on laskettu aika?Juu,tuota vauva syntyi jo kaksvkoa sitten.Nyt oon sitten käynyt joka päivä lenkillä(lue kävelemässä) pieniä pätkiä.Jos ei muuta niin saadaan ainakin molemmat raitista ilmaa. Huomenna ois neuvola,näkee sit paljonko on painoa tullut,viimeksi painoin tasan 60 kiloa.Edellinen synnytys oli juuri tuon painonlisäyksen ja huonon kunnon takia rankka,ei jäänyt mitään ruusunpunaisia kuvia siitä.Sen takia yritän nyt jollain tapaa pysyä jokseenkin kunnossa ja painon suht kurissa.Hyvää päivän jatkoa heinämammoille!

Ievaliina ja pikkuinen 15+1
 
Tänään oli ultra ja siellä se pieni köllötteli, sydän löi ja kaikki tällä hetkellä ainakin ok. laskettu aika siirtyi minullakin elokuun puolelle, 5.8, eli siinä varmaan syy miksi ei sydän äänetkään kuuluneet neuvolassa. eli minulla on nyt viikkoja vasta 10+2. Ensi viikolle tuli uusi aika, kun ei vielä voinut sitä niskaturvotusta ottaa/tehä, mutta pääsenpähän taas kurkkimaan masuun =)

minäkin sitten varmaan siirryn tuonnu eloikuisiin, jos sinne huolivat!!
Hirveesti heinämammoille tsemppiä ja jaksamisia, saahan tännekin varmaan tulla vielä kirjottelemaan??!!

Äiti lpr 10+2
 
Sus soo, teille oikein iso :hug: ja voimia.

Ensikertalainen, toivotaan parasta, :hug:

En ole sitten aikoihin saanut kirjoitetuksi. Olen ollut niin tavattoman laiska ja väsynyt. Lueskelemassa olen kyllä käynyt kirjoituksianne mutta aina kun itse olen meinannut alkaa kirjoittamaan niin on tullut jotain muuta.

Hyvää minulle kuuluu. Olin tiistaina taas neuvolassa. Ihanaa oli kuulla jälleen sydänäänet. Tuntuu, että joulua edeltävästä ultrasta on jo hirmusen pitkä aika. Seuraava neuvola on sitten 4.2. ja ultra 18.2. Minulla oli hb laskenut kuukaudessa 139:stä 115. Vaikka se vielä onkin rajan yläpuolella suositteli raudan syömisen aloittamista, koska on niin äkkiä pudonnut. Lisäksi olen ollut kovin väsynyt ja kalpealtakin näytän. Ikinä ennen en ole rautaa syönyt, sillä hb on ollut jopa liiankin korkealla monesti. Painoni oli laskenut 300g vaikka olen syönyt mielestäni ihan runsaasti. Olen suht hoikka, joten painoa olisi kyllä saanut tulla mutta kyllä sitä vielä ehtii.

Joku valitteli issias vaivoja. Minulla puolestaan on lonkat kipeänä aina kun kävelen paljon tai istun autossa pitkään. Neuvolassa siitä kysyin ja sanoi sen olevan ihan normaalia. Suositteli vain liikkumaan ja toisaalta lepäämään.

Minulta puuttui vielä synnytyssairaala. Se on Satakunnan keskussairaala.

Minskuli ja Pikkunen 15+1
 
Hellou, tälläkin tänään käyty ekassa ultrassa ja vauvalla kaikki hyvin, mutta vastasi vähempiä viikkoja mitä alkuun oli laskettu, joten elokuulle tämäkin mamma hyppää. Sain uuden ajan kahden viikon päähän, joten silloin sitten katsotaan niskaturvostu ja tarkempi uusi La. Hyvät jatkot heinämammoille!

Kesämassu ja pikkuinen

 
Mie taidan nyt hiukka vetäytyä täältä heinämammosta kun tuli sen verran ikävän sävyistä y-viestiä kahdelta palsta "ystävältä" lähinnä koskien mein lapsi määrää,tuplia ja miun tulevaa keisarin leikkausta...kaikilla kun ei ole mahdollisuutta ala synnytyksiin :/

Mutta siis palailen kun tuntuu siltä ja mukavaa odotus aikaa teille...tulen viimeistään rakenne ultran jälkeen kertomaan kuulumisia.
Minua ei tarvia listalta poistaa,voi olla et palaan aikasemminkin kun ens kuun lopulla mutta nyt tuntuu aika pahalta tuollainen arvostelu kun ei asioista kuitenkaan tiedetä...

Äitee ja tuplat 13
 
minskuli ihan turha juttu tämä mutta mua naurattaa niin täällä kun luin että synnytät (mikä sairaalan nimi nyt oli) mielisairaalassa :LOL: pitää vähän tarkemmin lukea jatkossa...

sussoolle pahoitteluni! tiedän minkä käyt läpi! sulla ei ole helppoa! yritä jaksaa päivä kerrallaan! et ikinä unohda mutta...

ensikertalainen voih mahdat olla huolissasi! vielä ei ole peli menetetty! ja vaikka saisitkin jotain semmosta selville mitä et osaa odottaa niin elämä jatkuu... miettikää valmiiksi ehkä mitä teette jos... vaikea aika varmaan nyt edessä, toivon mukaan löydät jostain voimia!

korvapuusti + pikkupulla rv 14+6
 
äitee2 siis onko joku heinäkuisista sua kohdellut pahasti?! en voi uskoa :( tiedän ite miltä tuntuu, silloin kun kirjoitin tonne vauvapuolelle mullekin sanottiin pahasti muutama kerta (tai yhdessä ketjussa mollattiin). sen jälkeen en enää halunnu tulla tänne kirjoittelemaan. mutta jotenkin sitä vaan unohtaa ja täällä sitä taas ollaan ;) kirjoita vaikka yv jos haluta puhua!

oma napa rinnat tosi arat ja turvoksissa. uimahallin kova suihku ihan teki pahaa... liivit pitäisi vaihtaa kokoon suurempaan, onneksi esikoisen raskauden jäljiltä löytyy. kohta voisi alkaa imettämään ;) vauvavatsaa ei vielä ole, ihan vaan läskiä vaan... yritän seurata syömisiä & liikkua mutta... aaargh kun ei osaa tarkempi olla, harmittaa sitten kun paino nousee liika :(

liikunnasta oli aikaisemmin puhetta ja täällä yritän käydä n. 2 kertaa viikossa sauvakävelylenkillä ja 2-4 kertaa kuussa uimassa. tänään ennen iltavuoroa kävin uimassa ja huomasi kyllä heti miten huonossa kunnossa olen :( no tästä ei voi mennä kun ylöspäin & parempaan!

vaunuista meillä BRIO kombit 2006 ja tosi tyytyväinen olen ollu! noi menee vauvallakin, ostetaan seisomalauta vaan esikoiselle. kaikki muuten ok paitsi ilmatäytteiset pyörät jotka ollu meillä rikki useamman kerran :( kerran ne on jo korvattu mutta alkaa taas mennä... mutta on noita vaunuja käytettykin, varsinkin vauva-aikana kun päivittäin tehtiin tunnin lenkkejä!

hankinnoista onko kukaan jo uskalatanu tehdä? meidän ei tarvii mitään hankkia, paitsi kestovaippoja vauvalle. eli ei olla mitään ostettu vielä. en ihan vielä uskallakaan... en muista milloin ekat tavarat ostin esikoiselle mutta en tainnu silloinkaan ihan näillä viikoilla uskaltaa.

no niin, jospa tästä alkaisi lähtemään iltavuoroon...

mukavaa päivänjatkoa kaikille!

korvapuusti + pikkupulla rv 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Mie taidan nyt hiukka vetäytyä täältä heinämammosta kun tuli sen verran ikävän sävyistä y-viestiä kahdelta palsta "ystävältä" lähinnä koskien mein lapsi määrää,tuplia ja miun tulevaa keisarin leikkausta...kaikilla kun ei ole mahdollisuutta ala synnytyksiin :/

Mutta siis palailen kun tuntuu siltä ja mukavaa odotus aikaa teille...tulen viimeistään rakenne ultran jälkeen kertomaan kuulumisia.
Minua ei tarvia listalta poistaa,voi olla et palaan aikasemminkin kun ens kuun lopulla mutta nyt tuntuu aika pahalta tuollainen arvostelu kun ei asioista kuitenkaan tiedetä...

Äitee ja tuplat 13

tyhmää alkaa arvostelee toisia.. Hirveesti tsemppiä sinulle odotukseen ja jätä omaan arvoonsa tuollaiset ihmiset!!
 
Hei vaan kaikkille! Nopsaan täältä työkiireiden keskeltä tulin katsomaan kuulumisia!

Tänne olikin tullut paljon hyviä ultrauutisia, ainakin HPM, äiti lpr, cochlea ja kesämassu olivat np-ultrassa käyneet! Onnittleut myös Kojolle hyvistä veriseulan tuloksista. Mukavaa varmasti, kun ei tarvitse enää odotella vastauksia :)

korvapuusti kyseli hankinnoista. Meillä kun on esikoinen tulossa, ei mitään ole vielä valmiina. Tässä vaiheessa ei kuitenkaan olla mitään hommattu, varmaan sitten vähän myöhemmillä viikoilla. Kaikki kun on kovin uutta, niin ei varmasti ole edes ihan vielä hahmottanut sitä, mitä kaikkea sitä oikein täytyy vauvalle olla. Kaikkea ei ole tarkoitus ostaa uutena. Itse tykkään neuloa, joten varmasti myös teen vauvalle jotain itse. Tumppuja, töppösiä ja pipoja ainakin, ehkä sitä voisi myös jotain isompaakin vaatetta miettiä neulottavaksi.

Sitten vielä hieman omaa oloa: flunssa on vaivannut tiistaista lähtien, olen kuitenkin töissä ollut normaalisti. Istumatyötä kun teen, niin ei ole käynyt flunssaisenakaan fyysisesti liian raskaaksi. Väsyttää kyllä vietävästi :kieh: . Sitten en ole tukkoisen nenän vuoksu saanut yölläkään nukuttua riittävästi...

No flunssan suhteen ehkä kuitenkin ollaan jo voiton puolella, voisi sitten taas yrittää käydä lenkilläkin. Tämä viikko jäänyt ulkoilijen suhteen täysin nollille.

Äitee2: tsemppitoivotukset täältäkin!

Nyt takaisin töiden pariin!

bryson ja papu 12+3
 
Ihan hirvee olo :x :x en tiedä, onko mulle joku vatsatauti iskenyt, vai johtuuko tää nyt raskaudesta. tänään on saanut halailla pönttöä koko aamun ja huono olo on koko ajan. Oon yrittänyt syödä pojan hedelmäsoseita, kun mikään muukaan ei tunnu alas menevän ja kokonaista kaksi lusikallista saan kerralla suuhun sit täytyy pitää taukoa, ettei tuu taas kaikki ylös. Just kun oon jokapaikassa hehkuttanut, et olo on parantunut huomattavasti eikä moneen päivään oo tarvinu halailla pönttöä, niin nyt taas :headwall: mä alan vakavasti olemaan sitä meltä, että tää jää meidän viimeseks lapseks, kun tää raskaana olo on näköjään aina tällästä :ashamed: Että näin hehkee keskiraskaus täällä...

äitee2 Eikai nyt kukaan heinäkuisista mitään tollasta oo mennyt möläyttämään :eek: eihän teillä edes ole kun kaksi lasta ja tietty masuvauvat. Ei se kyllä mun mielestä paljon ole :/ Ja toi synnytystapa!!! Mua on aina ottanut aivoon kaikki arvostelijat. Musta se on jokaisen oma asia, miten lapsensa synnyttää!! Eikös se nyt ole pääasia että se vauva saadaan turvallisesti mahasta ulos! Anteeks tää raivoominen, mutta mua ottaa todella paljon päähän sun puolesta. Koita jättää arvosteliat omaan arvoonsa äläkä ainakaan kovin pitkäks aikaa palstalta katoo, joohan :hug:

Meillä varmaan ainoot hankinnat on tuplarattaat(kun toi esikko ei kuitenkaan oo kun n.1,5v kun kakkonen syntyy) ja kestoja pitäis meilläkin vauvalle ostaa. Noita ihan pieniä kokoja kun ei meillä hirveemmin ole.. Sit jos masukki sattuu olemaan tyttö, niin täytyy ehkä vaatevalikoimaa uusia, mutta se nyt ei onneks oo ajankohtasta kun vasta syntymän jälkeen. Pienimmät vauvanvaatteet meillä on aika neutraalin värisiä..

Nyt ei jaksa rustata enempää, kun oksettaa taas :x

Nelly ja iitu 12+5
 
Sus Soolle kovasti voimia ja iso :hug: Oon todella pahoillani puolestanne. Mutta onneksi kuulostat positiiviselta. Se varmasti auttaa kun alkaa uutta yrittämään. Kunhan vaan muistaa surra tarpeeksi jos siltä tuntuu.

Ensikertalaiselle Toivotaan parasta! Ja kuten tuolla aikasemmin on kirjotettukin, niin joskus noi on ihan vääräi hälyytyksiä, onneksi.

Äitee2 Oon ihan ihmeissäni tollasesta käytöksestä sinua kohtaan! Kai se on jokaisen oma päätös kuinka monta lasta tekee. Meille myös tulossa neljäs ja mulla edessä kolmas sektio. Ensimmäisen synnytys kun oli niin hankala ja mulla on todettu ns spiinaväli liian ahtaaksi ja lantio on kuulemma suppilomainen eli kapenee alaspäin. Niinpä ei tuo esikoinenkaan mahtunut normaalissa asennoss ulos, vaan tuli selälleen, kasvot kohti taivasta, imukupilla pitkällisen ponnistuksen jälkeen. Mut pääasia et kaikki meni lopulta hyvin. Muut on sitten päätetty leikata ja onneksi näin, koska ovat olleet lähes puoli kiloa suurempia kuin esikoinen. Voimia sulle ja tulethan takas kirjottelemaa kuulumisia!

Neleka ja Tuikku rv 13 tasan =)
 
Äitee2: Älä mihinkään täältä katoa. Ennemmin kadotkoon semmoset tökeröt toisten asioita arvostelevat ;)

Joku aiemmin mainitsi kärsivänsä päänsärystä. Mulla sitä on kestänyt jo pari kolme viikkoa lähes päivittäin ja yleensä aamusta iltaan, sekä yöllä. Sellasta ärsyttävää särkyä ohimoilla, mikä koko ajan häiritsee vaikkei täysin sentään lamaannuta. Tänään on pitkästä aikaa särytön päivä, vaikka viime yö meni tosi huonosti esikon heräillessä puolen tunnin välein. Ilmeisesti pääkipu ei siis ainakaan väsymyksestä johdu vaan luultavasti raskaudesta.

Meidän poika tulee olemaan vasta 1,5v, kun toisen vauvan on määrä syntyä. Aika paljon tavaraa löytyy siis jo ennestään. Ostoslistalla on kuitenkin sisarusrattaat, jokunen kestovaippa lisää ja tietysti kaikkea pientä tilpehööriä ja vaatteita. Turvakaukalo pitänee myös ostaa, koska esikon kaukalo oli meillä lainassa tuttavaperheeltä, joille juuri syntyi vauva ja tarvitsevat siis kaukaloa itse vielä kesälläkin.

Krissie rv 14+1
 
Äitee2 ei voi olla totta... kylläpä harmittaa sun puolesta moinen... jotkut ne kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken ja laput silmillä näkevät vain omalla tavalla asiat... arghh olen törmännyt samanlaisiin liiankin usein... vaan onneksi eivät häiriköi enää mun elämää.
Koita olla välittämättä ja jättää tyhjänpäiväiset arvostelut omaan arvoonsa :hug:

Täällä hurahdettiin hetkellisesti.... tilasin eilen sitten sellaisen angel souds-dopplerin ;) Kallis oli, reilut 90? postikuluineen, mutta toivotaan että on sen arvoinen... Ai miten niin odottelen posteljoonia ;) Lupasivat nopean toimituksen joten jos vaikka huomenna pääsis kuuntelemaan.
Jotenkin pelottaa se ens ma np-ultra... on niin oireeton olo...

Tänään kävin ensimmäistä kertaa Lastentarvikkeessa ja hiplailin kaikkea ihanaa... ostaa en uskaltanut :/
Nyt kyllä saisi vaunuja halvalla kun on alet! Mä en aio laittaa niihin 500? enempää kuitenkaan.

Taidan tästä lähteä penkomaan esikoisen pieniä vaatteita, niitä kyllä on sen verran ettei varmaan uusia edes tarvis... mut ihan pakkohan sitä nyt muutama uuskin on ostaa vai mitä.. ja jos vaikka sais vihdoin ostaa niitä vaalaeanpunaisiakin ;)

Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille heinämammoille !

Vilma-Annika
 
Äitee2 Olipa tökeröä käytöstä. Olen aika ihmeissäni, että ihmiset ottavat toisten vieraiden ihmisten asiat omakseen. :headwall: Toivon, että et kauan olisi pois. Jaksuja. :hug:

Itsellä oli se np-ultra tänään. La muuttui taas, se olisi nyt sitten. 27.7. Luulen, että aikaisemmin terveydenhoitaja ei kunnolla saanut noita mittoja, kun silloin mittaaminen vei noin 15 min ja terkka tuskaili ihan ääneen.
Kuitenkin, jos tuon uuden la:n voisi päivittää? :heart:

Np:ssä kaikki hyvin, turvotus 0,4 mm ja nenäluu näkyy. Aivot ja kallo OK. Sydämestä 4 kammiokuvaa ja vatsanpeitteet ehjät. :heart:
Oksentelu vähän rauhoittunut.

Hyviä vointeja kaikille mukaville heinämammoille. :flower:

Toivoo Jemima ja Lahja 11+4 (korjattu rv)
 
Sus soo
Sekoilen edelleen täällä teidän keskusteluissa... :xmas:

Piti vaan tulla sanomaan, että Äitee2 älä ihmeessä häivy täältä parin typerän kommentinantajan vuoksi. Tiedän kyllä tunteen. Vuoden 2006 maalismasut nimittäin perustivat aikoinaan suljetun yhteisön, johon minäkin idiootti menin kirjautumaan. Sinne en kuitenkaan ikinä jaksanut kirjautua sen ekan käynnin jälkeen, saati siis mitään kirjoittaa. Tästä aiheesta sitten muutamat ns. sisäpiiriläiset maaliskuiset alkoivat valittaa, että siellä yhteisössä on henkilöitä jotka vaan vakoilee toisten juttuja ja eivätkä sinne mitään itse kirjoita. Tuo oli just sellaista, että jotkut oudot, asioista mitään tietämättömät, kirjoittelee ja samalla loukkaa toisten tunteita. No, enpä sitten enää niille maaliskuisille kirjoitellut...

Kiva, että olette saaneet noin iloisia ultrauutisia. Nauttikaa niistä! :)

t. Sussoo
 
Äitee2, jos teillä on nyt sitten liikaa lapsia, niin onhan tässä muitakin neljättään odottavia!! Ja useampienkin äitejä! Anna moisten ihmisten mielipiteineen olla omissa oloissaan!

Mulla ois nyt massukuva profiilissa, aattelin vaan kertoa.. :D Tänään räppäisty.

Räpätäti+papunen rv13+1
 
Äitee2, ompa inhottavaa, kun sinua on arvosteltu näinkin herkässä ja henkilökohtaisessa aiheessa. Älä välitä, nauti raskaudestasi :heart: Meillekin on tulossa nyt nelonen. Ollaanhan me tässä nykyajan mittakaavassa jo suurperheellisiä! Kävin tänään työterveydessä hakemassa saikkua kuumeen takia ja kerroin siellä hoitajalle raskaudesta. Hän sanoi niin nätisti, että on ihanaa, kun nykyäänkin on vielä perheitä, joissa on paljon lapsia. Ja synnytyksestä: tyyli joka sopii toiselle, ei sovi taasen toiselle. Kaikessa on kuitenkin sama päämäärä: saada vauva maailmaan parhaalla mahdollisella tavalla äidinkin hyvinvointia ajatellen.

Minua kuitenkin hiukan jännittää, miten työkaverit suhtautuvat. Olen nuorimmaisia työpaikalla, muilla on max 3 lasta. Tiedän, että joidenkin suusta tulee sammakoita, kuten "Taasko?" jne jne. :x

Räpätäti, hieno massu!

Muumiska ja mannakryyni 10+6
 
Pikapäivitys meidänkin np-ultrakuulumisista =)

Kaikki masukin valtakunnassa hyvin :heart: LA siirtyi viikolla taaksepäin eli 18.7.08. Niskaturvotus oli normaali 1,8mm ja nenäluu näkyi hyvin. Kaveri on edelleen vilkas tapaus ja venyttelyt siellä oli menossa kun ihasteltiin ruudulta :D

Täällä on muuten pahoinvoinnin tilalle tullut NÄLKÄ! Eli nyt äkkiä syömään ja sit vielä yhdeks yöks töihin..

Pahoitteluni huonoja uutisia saaneille :hug:
 
Moikka kaikille!! Täällä olis kanssa np-ultra kuulumisia! Kaikki oli siis todella hyvin ja pikkuinen viuhtoi masussa minkä kerkesi. Turvotus oli onneksi ihan normaali eli1,1mm . Kun ensimmäisestähän narahdettiin ja mentiin istukkakokeeseen asti ja pelättiin 7 viikkoa yhteensä tuloksia.. Mutta onneksi nyt kaikki oli hyvin. Kaveri oli niin touhukas, et nukahti kesken kaiken viuhtomisen ja laittoi kämmenet kasvojen eteen. :) :heart: sormetkin saatiin laskettua. ja oikean määrän sain. Huomessa olisi sitten lääkäri-neuvola. Toivottavasti siellä kaikki myös hyvin. Huono-olo hieman jo lähtenyt, mutta turvotusta tulee päivä päivältä enemmän ja iskias jo vaivaa.. vasen jalka puutuu koko ajan. Mutta nämä ovat kuitenkin pieniä murheita. sus soolle voimia ja :hug: ja kaikille muille huonoja uutisia saaneille :ashamed: Onnittelut myös kaikille hyviä uutisia saaneille. Suurimmalla osalla on tainut mennä ultrat hyvin =) Kai sitä tarvitsee nukkumaan kömpiä että jaksaa taas aamulla puurot keittää ja neuvolaan lähteä =) Kaikille paljon jaksamista. Ja odotellaan mahd. paljon hyviä uutisia.. Hyvää yötä!!
 
Pitkästä aikaa pääsin kertomaan kuulumisia. Masu alkaa pömpöttää jo kummasti ja pientä muljahtelua tuntuu silloin tällöin, liekkö jo liikkeet tuntuu? Eka ultra oli maanantaina ja kaikki oli hyvin ja pikkuinen vilkutteli meille, nyt sitä vastaa uskoo et siellä masussa todella on pieni asukki :heart: Laskettuaika siirtyi viikon taaksepäin elikkäs oiskii 19.7.08
Seuraava neuvola vasta loppukuusta. Juu pitää mennä aamupalan laittoon. :wave:
Oon uskaltautunut ostamaan jo muutaman vaatteen uudelle tulokkaalle mut en mitään isompaa vielä,vaunuja katellu. Sänky maalattiin isukin kanssa valmiiksi jo syksyllä.
Tuhkimo rv12+6
 
Huomenia!!!

Jees,eileen iltapäivällä oli sitte viimein ja vihdoin ultra ja kaikki ok!!! :D turvotusta 1.5mm eli ei hätää ja meillä myös näkyi sormet ja varpaat hyvin. Saatiin 6 kuvaa mukaan,olo lievästi sanottuna onnellinen :D vastas kokonsa puolesta rv 13 eli pari päivää enemmän,ei vaikuta la.Kahden kuukauden päähän rakenne ultra.

Kylläpäs oli ihanaa saada hyviä uutisia :) isännys tuumas heti ku kuva ilmesty ruutuun,et se on tyttö!loppu ultrasta sano kumminki,et kyllä se taitaa poika sittekki olla.Kätilö vaan nauroi :LOL: isännys oli muutenki "hieman" utelias...oli koko ajan kyselemäs,mikä toi on,mitä nyt teet...vähänkö innoissaan.Ei päässy töiden takia esikon kumpaankaan ultraan,et oli uutta asiaa.

olo tänään hyvä.keskiviikon jumpasta lihakset vähäsen jumitukses,mut eikö se tästä.Vettä sataa pihalla,et saa heittää hyvästit lenkille... :/

Hauskaa perjantai päivän jatkoa!!!

Nasuliini ja masukki :heart: 12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitee2:
Mie taidan nyt hiukka vetäytyä täältä heinämammosta kun tuli sen verran ikävän sävyistä y-viestiä kahdelta palsta "ystävältä" lähinnä koskien mein lapsi määrää,tuplia ja miun tulevaa keisarin leikkausta...kaikilla kun ei ole mahdollisuutta ala synnytyksiin :/
Äitee ja tuplat 13
Äitee, iso halaus sulle! Olen huomannut, että täällä Kaksplus-palstalla (enkä tarkoita heinämammoja erityisesti) on paljon negatiivistakin henkeä. En ymmärrä, miksi... toivottavasti et sentään keltään heinämammalta saanut ikävää yyveetä.

Halaus myös kaikille ikävämpiä uutisia saaneille, erityisesti Sus soolle!

Täällä ei mitään uutta... alamaha on alkanut tuntua vähän kovemmalta kuin ennen, mutta mitään ei vielä näy. Iltakuvotuskin on aika ennallaan, oottelen kovasti että se jo väistyisi. Mutta on alkanut tulla sellaisia ihania oloja, että tuolla on pieni vauvainen :) Kävin viime viikolla yksityisellä ylimääräisessä ultrassa, koska neuvolassa ei saaneet sydänääniä kuulumaan, ja kaikki oli hyvin, vilkkaasti liittyvä sikiö siellä potkutteli, pituus oli 4,5 cm, niskaturvotus 0,7 cm ja vastasi viikkoja. Ensi viikolla näen vauvan taas, kun on kunnan tarjoama np-ultra torstaina.

Kitty 12+0
 

Yhteistyössä