HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Useamman viikon olen täältä taukoa pitänyt, vain pari kertaa olen huutispinoon käynyt omani lisäämässä... Täytyy yrittää päästä kärryille teidän kuulumisten suhteen...!

Mä olen syönyt kamalasti :ashamed: :D pahaa oloa ei enää ole ja tuntuu että viime viikot on menneet nopeasti. Mutta taaskin täytyy mainita, että ne viikot 20-30 meneekin sitten tosi hitaasti...

Ultrassa rv 12 juuri ennen joulua oli kaikki hyvin. Seuraava neuvola-aika on ensi viikolla ja seuraava ultra on helmikuussa. Se on rakenneultra joka täällä ei ikävä kyllä ole kaikille. Me on siis käyty perinatologian lääkärillä pari kertaa ja jatkossakin käydään hänen luona. Ihan hyvä että sairaalassa laittoivat vähän parempaan seurantaan. Vaikkakin mitään näytteitä tms. ei haluta. Niskapoimuakaan ei olisi ollut pakko mitata, kysyivät meiltä mitataanko. Ihan mielettömästi vaan odotetaan, että vihdoin saataisiin pikkuinen kotiin... Lapsetkin kovasti odottavat ja kyselevät.

Hyviä vointeja kaikille!

Marge & Maggie rv 14+2 :heart:
 
Moikka!

oireista: vielä ajoittain äklötystä.. Rinnat kanssa vähän kasvaneet. Masu näyttää iltaisin siltä ku ois kasvanut, mut taitaa olla turvotusta. Hiukset ja iho rasvoittuu..

sukupuolesta: halutaan tietää heti ku mahdollista!

Perjantaina on meillä np-ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin! Huoli on vaan vieläkin ISO..

Miten te sen kohdun tunnette? Neuvolan täti paineli sillon ja sanoi että juu vastaa kohtu viikkoja jne. mut mä en tunne mitään. Selällään makoilen ja painelen, mut ei mitään? :/
Eikä kyllä ole mitään ylimäärästä siinä välissä.. outoa.

Mukavaa tiistaita kaikille! :hug:

Ines rv 11+3
 
Huh... ompas aikaa kun olen tännekkin kirjottanut... tais mennä ihan viimekuulle asti :/ Ja olipas lukemista...

Täällä maha kasvaa (järkytyin kun mies otti kuvan profiiliin) ja viikkoja nyt kasassa 14+4.
Huono olo vaan jatkuu jatkumistaa, hieman kyllä hellittänyt mutta tänään on taas päivä jolloin oksettaa koko ajan, tuntuu että seisominen töissä vain pahentaa tilannetta, ja alkaa vielä huippaamaankin. Saa pomo luvan kestää mun tauoilla käyntiä kun ei penkkiä suostu tänne hommaamaan.
Huomenna saadaan varmistus menikö tarjous talosta läpi jota käytiin sunnuntaina katsomassa. Tänään hoidettu lainat ja käsiraha valmiiksi. Kyseessä on siis söpö vaalean vihreä omakotitalo rautaportteineen tuolla 20km päässä sivistyksestä, missä ei edes linja-autot kulje ("mummotaksi" kulkee kyllä kerran viikossa).
Seuraavaan neuvola-aikaankin olis vielä viikko.
 
Moikka kaikille!! Täällä on kans paha olo jo hieman helpottanut, mutta päivittäin silti vielä joutuu juoksemaan vessan ovelle ainakin.. Turvotus on silti kauheaa.. ensimmäisestä olin niin turvonnut että ei mitkään kengät mahtuneet jalkaan ja kun lähdin sairaalasta, niin hoitajat ei meinannut tunnistaa minua kun oli turvotus lähtenyt :eek: No toivottavasti tämä on vaan jotain alku turvotusta.. Mulla on taas ihan poika olo. Ensimmäinen lapsi on tyttö ja nyt oireet ovat ihan erillaiset. Ei finnejä, ei lähde hiuksia, ei rasvotu hiukset, ei tee mieli suolasta vaan makeaa.. On paljon huonompi olo. Maha näkyy jo hirveästi. ja on tossa ihan edessä. Tytöstä levisin ihan joka paikkaan ja itse maha näkyi vasta kunnolla rv 20.. Eli oliskohan poika tulossa tällä kertaa.. Mun mummoni kyllä sanoi että siellä on tyttö ja poika ;) Mutta itsellä ei ole kyl sellaista oloa et kaksi tulisi. se jää nähtäväksi. orstaina olis np ultra. Se pelottaa vielä aikas paljon kun ensimmäisestä narahdettiin ja jouduttiin istukkakokeeseen ja tuloksia venaileen yht. yli 4 viikkoa. se oli hirveää aikaa. ehkä siihen nyt sit suhtautuu ´vähän erilailla.. Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille. Me lähdetään tästä pikkuneidin kanssa ulkoilemaan.
Paveli ja tirppis 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Kertokaan noista että mitä sanotaan tyttöraskaudesta ja poikaraskaudesta. Mulla oli pojasta pientä nyppyä otsassa, hyvin lievää pahoinvointia ja väsymystä ei oikeastaan laisinkaan.

Nyt oli pahoinvointi täysi yllätys, tänään on 3. päivä kun ei tee pahaa. Naama kukkii niin että melkeinpä hävettää mennä ihmisten ilmoille. Koskaan ei ole mulla ollut finnejä ja nyt on naama täynnä :eek: . Ja väsymys on ollut aivan uskomatonta. Viime yönäkin nukuin taas 11 tuntia ja heräsin herätyskellon soittoon sikeästä unesta.

En mä mitenkään elättele toiveita että tyttö tulis :whistle: .
oireet vaihtelevat raskauden myötä Mulla kaksi raskautta takana, tämä on kolmas ja mitään näistä ei voi verrata keskenänsä. Ja kaksi poikaa ennestään on jo! Heidän sydänäänensäkään eivät täsmänneet, aivan erilaiset sykkeet. Toisesta tuli 12kg, toisesta yli 20kg. Finnejä ollut enemmän tai vähemmän.

Tässä raskaudessa erona edelliseen kahteen on se, että olen kokoajan juonut kahvia. sitä ihan mieli tekee
:p
 
Terveiset ultrasta! Kuulemma hyvin aktiivinen pikku kaveri :heart: Jalat ja kädet heilui koko ajan. Pituus 4,5 cm vastaa viikkoja 11+6. Laskettu aika muuttui 23.7.

Varasin muuten sitten yksityiselle sen np-ultran. Ohjeeksi sain puhelimessa, että viikolla 12 pitäisi mittaus tehdä. Mietin tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa tuota ultran ajankohtaa nimittäin.
 
heipsan!!!!

Täälä myös ootellaan sus soon ultra kuulumisia,onhan kaikki kunnos?! :hug:

olipas ihana lukea teidän ultra kuulumisia :D

Bubona ihana vauva masun alku sulla jo :)

Mulla olis pitäny olla lääkärineuvola tänään,mutta terkka soitti puolta tuntia ennen ja peru.Syyksi sanoi niinkin ihanan syyn,ku että oli TÄRKEÄMPI tapaus tulossa joka tarvitti mun ajan...Nimim. oonko ilmaa???? :( |O mut ekasta jo opin et kysyeinen terkka ei juuri mieti mitä suustaan päästää...

No torstaina myös meillä ultra,ei millään malttaisi ootella,olisin niin kovasti jo tänään halunnu päästä kuulemaan pikkuisen sydän äänet. :/ no ei voi mitään. Me ollaan isännyksen kans puhuttu,et kysytään sukupuoli sitte rakenne ultras,ekasta ei kysytty.
Mulla ei oo oikee mitään tyttö/poika oloa vielä esikosta kyllä tuli sitte puoles välis vahva poika olo.

Pientä vaivaa ollu tämän päivän.oon laukannu vessas koko ajan,siis ihan puolen tunnin välein.Oon yrittäny joudu paljon,mulla ku on taipumusta virtsatietulehduksiin.No pahoin pelkään,et sellanen on nyt pukkaamas päälle.Taidan käydä huomenis neuvolas jättämäs pissan purkkiin josko selventää...

Romaania taas kirjottelen,sori :ashamed:

Hirveästi kaikille ihanille heinämammoille jaksuja :hug: pitäkää hymy huulilla :D

Nasuliini ja masukki :heart: 12+2(jo????)
 
Myös minä toivon, että Sussoolla ja vauvalla on kaikki hyvin!

Rauhoitelkaahan taas odottajaa: Huomasin pari päivää sitten, etteivät rinnat ole enää niin hirmu arat kuin vielä vähän aikaa sitten. Koko on kyllä suurempi edelleen alkutilanteesta. Kai sen rintojen arkuuden jossain vaiheessa kuuluukin hellittää??? Miten teillä muilla? On se kumma kun mitään ei enää muista, vaikka on kaksi kertaa ollut raskaana ennenkin. Vuosia tosin reilusti välissä.

Kultatiuku ja vauveli rv 13+6
 
heippa ja terveisii uusinta np-ultrasta se tehtiin tänään ja vauvelilla oli kaikki hyvin sielä se heilutteli käsiään ja jalkojaan :heart: :heart: sitten piti mitata pää-perä mitta mutta vauveli ei halunnut kääntyy selälleen jalat ylöspäin vaan killitti kyljellään meitä katellen..jouduin nousee ylös siitä tutkimuspöydältä jotta saatais vauveliin liikettä lisää ja jos kääntyis ..ja onnistuhan se :heart: :heart: laskettuuaikaa ei muutettu pysyy samana 8.7.08

sukupuolen haluun tietää heti kun se on mahdolista :whistle: :whistle:
pahaa oloa esiintyy nyt taas aamuisin varsinkin jos ei ole nukkunnu kunnolla

toivotavasti soosoolla ja vauvalla on kaikki hyvin :hug: :hug: !

bambiino ja masukki rv13+3 (rv14+0)
 
Hei kaikille! Jos vielä mahtuu mukaan heinämammoihin, niin tämänkin mamman tiedot voi laittaa mukaan listoille! Olen 27-vuotias avioliitossa päälaupunkiseudulla asuva nainen. Raskausviikkoja on nyt kasassa 12+1 ja la 22.7.08. Ja esikoinen siis tulossa. Muutto on jossain vaiheessa edessä Keski-Suomeen, joten synnärikin tulee olemaan k-sks.

Tällä palstalla olen viettänyt aikaa jo pidemmän aikaa, rekisteröitymään en ole uskaltautunut kuin vasta nyt. Muistan muutmia nimimerkkejä, jotka tuolloin muinoin plussailivat ja ovat jo nyt saaneet omat nyytit käsiinsä. Eli eihän tässä tarvinnut rohkeutta kerätä kuin vajaa vuosi :D . Mutta tosiaan teistä palstalaisista on ollut suuri apu, kun olen yrittänyt etsiä vastauksia kaikkiin mieltä kaihertaviin kysymyksiin niin ennen raskautumista kuin nyt raskaana ollessa.

On ollut myös kiva lukea teidän heinäkuisten np-ultrakuulumisia, itsekin kävin siinä jokin aika sitten. Kaikki oli ok, turvotusta minimaalisesti ja muutenkin eloisa kaveri siellä köllötti. Tuleva isäkin oli mukana ja kovin innoisaan oli hän myös :) .

Jaksamisia kaikille heinämammoille, täytyy lopetella, ennen kuin saan tästä ensimmäisestä viestistäni romaanin aikaiseksi!

bryson + papu rv 12+1


 
Kultatiuku ihan normia on toi et arkuus rinnoissa lähtee pois,et älä turhaa päätäs sillä vaivaa!!mulla ainaki oli ekan raskauden alus rinnat ihan mielettömän hellänä ja se sitte vaan hävis koko oire...tosin rintojen kasvu jatku synnärille asti :LOL:

Bryson tervetuloa mukaan :wave: ja onnittelut vaan vauva masusta,lähettelen teillekkin paljon tarrasukkia pienelle :heart:

).(vessas lamppaaminen loppu,en tiiä sit olisko kohtu niin alhaalla,et sen takia pitää usein vessas lampata???no pitää katsastaa tilanne huomenis!

Hyvät yöt :hug:
 
Heissan kaikille!

Tänään kävin ekalla neuvolakäynnillä ja suureksi harmiksi sydänääniä ei saatu kuulumaan. Terkkari kyllä sanoi heti että ei sitten välttämättä kuulu vielä..torstaina np-ultra joten siellä sitten viimeistään selviää onko kaikki ok.

Yökötys ja väsymys olo jatkuu edelleen..aivan kamalaa kun ei saa oikeen mitään aikaseks..

Sukupuolesta itsellä on vahva tyttö tunne, joka oli esikoisestakin..aion kysyä rakenneultrassa sukupuolta, muuta viime raskaudessa sitä ei pystytty kertomaan. Kävinkin sitten yksityisellä 4D ultrassa, jossa varmistui sukupuoli ja saatiin mukaan ihania kuvia ja dvd =) Tästä raskaudesta en taida kuitenkaan 4D:hen mennä, kun on aika tyyriskin se käynti.

Ilmoittelen torstaina taas kuulumisa ja ehkä tarkemman la:n

kesämassu 11+5 (24.7)
 
Sus soo
kaikille heinämammoille seurasta ja toivotan onnea teille kaikille jatkossa!

Kaverimme päätti jättäytyä pois leikistä rv 13+3. Tänään siis kotiuduin, koska jouduin jäämään raskauden lääkkeelliseen keskeytykseen eilen suoraan ultrasta. Vauvan alku nukkui söpösti ihan omalla paikallaan, mutta sydämensykettä ei enää ollut. Mun "paikat" olivat ilmeisesti sen verran väljentyneet edellisten synnytysten vuoksi, joten keskenmeno oli loppujen lopuksi melko kivuton ja tapahtuikin aika nopeasti. Olo on nyt väsynyt ja olen loppuviikon sairaslomalla. En kuitenkaan ole enää hirveän surullinen, sillä ymmärrän että kaikella on tarkoituksensa.

Tsemppiä teille kaikille! :)

terkuin Sussoo
 
RouvaSumppisuu
Ajattelin tuossa listaa päivittäessäni, että pitää muistaa huhuilla Sussoota, kun ei ollut mitään kuulunut...mutta eipä tarvinnut :'( . Voimia teidän koko perheelle :hug: . En kyllä suostu enää yhtään nimeä tuolta listalta pyyhkimään...

Samalla kun koneelle raahauduin, niin kirjoittelempa muutkin asiat, vaikka se noiden uutisten jälkeen tylsältä tuntuukin.

Monta uutta tulevaa heinämammaa oli ilmoittautunut, onnittelut teille ja tervetuloa mukaan minunkin puolesta!

Sukupuolesta: jotenkin on enemmän tyttöolo. Mutta viime raskaudessa oli vahva poikafiilis ja tyttö tuli, joten mun tuntemuksiin ei parane luottaa...rakenneultrassa kysytään sukupuolta, jos vaan vauva sen suostuu näyttämään/kätilö kertomaan (viimeksi ei kertonut).

Raskausoireista: yhä edelleen väsy painaa...missä se ihanan hehkeä keskiraskaus oikein luuraa mun kohdalla?!? Oon välillä ihan zombie, kaikenlisäksi finnejä pukkaa ja joka päivä on bad-hair-day...mutta tää nyt on pientä. Rinnat aristaa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ummetusta pukkaa. Hermot on kireellä toisinaan. Ja päänsärky on alkanut mua piinaamaan, tosin on varmaan niska-hartiaperäistä.

(.) Tänään oli nla -lääkäri, kaikki ok. En sinne sokerirasitukseenkaan pääse vielä, kun ei nuo pari paastoarvoa niin korkeat olleet, eikä ole ylipainoa tms. Täytyy töissä mittailla joskus muutama arvo oman mielenrauhan takia.

Sumppis rv. 14+2
 
kesämassu minulla oli tänää sama tilanne, kauan odotettu eka neuvola eikä ääniä kuulunu.. ja myös minulla on torstaina ultra, joten pitkään ei arvitse odottaa, mutta jännittää hirveesti että onko siellä mitään..

tänään ollut ihan ihmeellistä ilma vaivaa.. vatsaa turvottaa ja vähän koskee, mutta hirveesti ei mitään tuu ulos.. ja kauheen väsyny oon tänää ollu.. onneksi poika jakso kattoa piirrettyjä, niin sain torkuttua vähän aikaa!

äiti lpr 10+6??
 
Sus soo :hug: pahoitteluni koko perheelle.

Sellaisesta vaivasta ajattelin muilta kysellä kuin iskias. Pistää tuonne lonkan alaosaan, juuri pakaran yläpuolelle ja on pahimmillaan silloin kun pitää kumarrella ja kyykistellä. Olen lukenut että se on raskausaikana yleinen vaiva mutta ihmetyttää tosissaan että joko se voi näin aikaisin alkaa vaikka mahan kasvua ei juuri huomaa?! Onko muilla kokemuksia tästä tai vinkkejä vaivan hoitoon?
 

Yhteistyössä