HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hellurei!

Täälä on valvottu viimeyö keskimmäisen korvakipua. :( Päivystykseen käypi tiemme tänään siis, eipä ole ensimmäinen kerta tälle tytölle. On tuossa 2½vuotiaana putkitettu korvat ja leikattu kitarisat pois, kun alkoi ½vuotiaana sairastella ja sitä rataa mentiinkin leikkaukseen asti. Tämä on nyt viides vaiko kuuden korvatulehdus sen jälkeen kun putket tuli ulos. Saa nähdä päästäänkö uudestaan tutkittavaksi ja putkitukseen. Mä kun en millään muista koska ne putket tuli pois?! Ja angiinoitakin tytöllä on jo ollut muutamia, tähän sanoi lääkäri että harkitaan myös nielurisojen poistoa jos toistuvasti tulee. *huokaa* Onneks kuopus on kohtalaisen terveenä pysynyt, esikoisella kun on allergioita ja astma, ja aikoinaan lääkärissä juostu myös hänen kanssaan..

Mä en vielä aavistele yhtään kumpiko tulokas vois olla. Esikoisen "tiesin" (poika), sellainen äidin mutu-tuntuma, samoin keskimmäisen aavistin tytöksi. Kuopuksesta en enää aavistellut, vaikka tyttöä jossain määrin ehkä epäilin. Esikoisellani on siis eri isä, ja tyttöjen isä on kehunut olevansa ammattimies, eli tekee vain tasalaatuista! ;) Hieman jännityksellä odotellaan nyt, josko ammattimiehestä tuleekin sekatyömies! :D
Ainakin sillä perusteella vois tyttöö epäillä, että väitetään tytön vievän äidin ulkonäön.. Finniä ja hormoninäppyjä pukkaa leukapieliin, hiusrajaan, selkään ja rintaan. Yäks. Ja hiukset rasvoittuu supernopeesti. Mut onneks ei oo pahoja isoja näppyjä montaa yhtäaikaa. Lähinnä sellaista ryyhelmää.

Yhdestäkään lapsesta en ole ultrissa saanu kuulla sukupuolta, keskimmäiseltä kysyin vaan että näkyykö se, johon lääkäri totes ettei enää tässä vaiheessa (rv jotain yli 34) voi helposti katsoa. En mä kyllä ole halunnutkaan tietää, se nyt kuuluu asiaan et jännitystä pidetään yllä laitokselle! :D

No joo, pitää yrittää nyt herätä kunnolla tähän päivään..

Räpätäti+papunen rv12+3
 
Eilen käytiin np-ultrassa. Kaikki oli kunnossa ja yksi sikiö siellä viuhui ja potki. ei malttanut hetkeäkään olla paikoillaan. hän liukui mäkeä siellä. hyppäs ylös ja liukui pepullaan alas =) turvotus oli 1.8mm eli normaali. kaikki sormetkin siellä näytti olevan. sukupuolta oli pakko kysyä, että voiko vielä mitenkään erottaa kumpi on, mutta ei kuulemma vielä tässä vaiheessa, kun on niin samannäköisiä. itsellä ei oikein ole mitään tyttö- tai poikaoloa. ei kyllä ollut ensimmäisestäkään (tyttö).

minä myös hengästyn helposti ja huimaa jatkuvasti. täytyis vaan käydä ostamassa rautaa, pääsis siitäkin vaivasta. siitä kyllä sit taas seuraa ummetusta, kun sitä rautaa syö. yhdestä vaivasta eroon niin saa toisen tilalle.

ja tuo laskettu aika ultrassa oli 12.7. neljä päivää aiemmin kun ennen. katsotaan nyt siirtääkö neuvolassa sitä vai nou. itse kyllä tiedän, että tuo 12. päivä on oikeempi kuin 16.

nyt päästettävä tyttö koneelle katselemaan muumeja.

t-06 12+3 ( 13+0 )
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Toissa päivänä vasta joulun ja uuden vuoden vietosta ja vaikka oltiin vaan minun kotona, mistä kyllä konekin löytyy, niin eihän sitä reissussa kuitenkaan niin ehdi kirjottamaan. Lukemassa kuitenki kävin melkein joka päivä. Nyt kotona onkin sitten saanu selvittää pyykki vuorta ja yrittää löytää kaikki kamat paikoilleen. Joululahjojen myötä kun poitsun lelu varantokin kun kasvoi ihan kivasti.

Näin alkuun lämpimät onnittelut ja tervetulon toivotukset kaikille uusille! :heart:

Ja uusille tuplaodottajille suuret onnittelut! Teidän joukko kyllä alkaa olemaan jo melkosen suuri.

Onnellisista ultra kuulumisistakin on ollut tosi ihana lukea :heart:

Minä oottelen kovasti ens torstain neuvolaa. Se viime lauantain vuoto on jäänyt kummittelemaan takaraivoon ja välillä oon ihan varma ettei maussa oo enää ketään. Ja voi kun ne liikkeet alkais tuntumaan pian, niin ei tarttis enää elää tässä epävarmuudessa!

Muuten alkaa olo olla jo lähes normaali. Nesteytyksestä vaan pitää muistaa pitää huolta, muuten tulee yökkö olo. Ja maitoo menee kovasti. Onneks ei oo ilmenny mitää oireita siitä! Ja toivottavasti teillä, joilla niitä on (anteeks kauheesti, mutta en nyt muista nimiä!), ne loppuis viimestään vauvan syntymään!

Sukupuolifiiliksistä: Mulla ne vaihtelee ihan niinku esikoistaki oottaessa. Alussa olin ihan varma, että tulee tyttö, mutta nyt on taas poika olo. Ja tässä välillä se on vaihtunu kymmenen kertaa. Minä oon kyllä nähny vauvasta unta, mutta sukupuoli ei oo niissä paljastunu ja mies näki joulun aikaan unta, että meille synty poika 14. tammikuuta. Toivottavasti oli päivämäärän suhteen puoli vuotta väärässä! Muutama viikko olis vielä aikaa miettiä kysytäänkö ultrassa vai jännätäänkö laitokselle asti.

Mutta tänne ei siis sen kummempia. Väsymyski alkaa ehkä vähän helpottaa ja niinpä ajattelin, että nyt täytyis koittaa alkaa liikkumaan vähän enemmän. Onneks nuo ilmatkin vähän parani. Täälläkin on ihan aurinkoinen pakkaskeli. Harmi vaan kun poitsu on flunssassa niin sen kans ei voi oikein ulkoilla nyt, joten illalla vasta pääsen lenkille. Mies kun on nyt päivällä pelaamassa.

Mut nyt syömään kun kaverikin koisii päikkäreitä.

Änkkäpöö ja toivoilona 12+3
 
Hei kaikille!

Mukavaa,kun pihalla on pakkasta, vaikkei lunta paljoa olekaan. Vaikka sähkölaskut tietty nousee, meillä kun on vain pelkkä sähkölämmitys.
En olekaan muistanut ollenkaan korjata tuota laskettua aikaa, eli se olisi 3.7.
Rytmihäiriöistä sen verran,että esikkoa odotellessa mulla oli paljon enemmän rytmihäiriöitä kuin nyt. Varsinkin iltaisin kun meni sohvalle maata, alkoi ihan kauheat rytmittelyt. Nyt ei onneksi,ainakaan vielä, ole ollut yhtä pahoja.
Mulla ei ole oikein mitään tyttö -tai poikaoloa. Me kun mennään siihen lapsivesitutkimukseen,niin silloin saa tietää sukupuolenkin 100%. Se menee jonnekin helmikuun alkupuolelle sitten. Siihen asti saa rauhassa arvailla.. Tärkeämpänä pidän kuitenkin,että kaikki olisi kunnossa, eikämitään kromosomihäiriöitä tällä kertaa olisi.
Mutta nyt ottamaan kaffia, ja sitte kattoon naisten hiihtoa!
Hyviä odotuspäiviä kaikille!!!
 
Tuosta tyttö/poikaolosta..... Itsestä tuntuu, että tulokas on poika. En oikein jaksa uskoa, että nuo finnit selässä ja naamassa viittaisi välttämättä tyttöön, sillä kaikissa raskauksissani olen finnejä saanut. Mutta saahan noihin uskomuksiin uskoa, hauskojahan ne on. Mulla kaksi edellistä raskausmasuakin kun oli "selviä" tyttömahoja kumpikin. Ei enää leveämpi ja suurempi kaikkiin ilmansuuntiin olisi voinut ollakaan. Terävä edessä oleva poikamaha oli kaukana minun mahani muodoista, ja niin vaan kaksi poikaa tuli. Noista uskomuksista sen verran kuitenkin, että nyt maistuu selvästi happamet tuotteet paremmin kuin imelä, ja eikös se nyt viittaisi poikaan! Uskotaan vaan noihin uskomuksiin, menee raskausaika rattoisammin!!!!! Älkää nyt vaan suuttuko minulle tästä kommentista! Ihan oikeasti itsekin tulee noita asioita tarkkailtua, mutta kun ei oikein tuo luotto enää pelaa, kun aina on ollut nuo finnit ja tyttömaha, ja tyttöä ei vaan ole näkynyt. Kaksi suloista ja rakasta poikaa kylläkin. Ja tulokaskin saa olla kumpi tahansa, eihän se rakkauden määrä siihen sukupuoleen katso. :)

Kultatiuku ja vauveli rv 13+3

Ps. Se 4D-ultra kyllä houkuttaa, ja jos siihen mennään, niin silloin varmaan se sukupuoli kysytään. Joensuussa 4D-ultra yksityisellä suositellaan tehtäväksi kun viikkoja on 24 kasassa. =)
 
Kirpeä pakkastervehdys täältäkin suunnalta =)

Minttu ollos hyvä vaan lääkekommentista :D toivottavasti olo alkaa jo paranemaan! Sillon lääkäri kirjotti mulle myös panadol hottia otettavaks ja joinkin sitä parina iltana mutta maun takia jätin sitten kokonaan pois.

Kultatiuku mikä on vointi? vieläkö jomottelee tms.? se oli kyllä aika jännää "kipuilua", en osaa oikeen itsekkään sitä kuvailla ja kipeetä se ei tehnyt mutta muuten oli outoa jomottelua...sovitaan että niitä kasvukipuja ne oli! =) Ens viikolla onkin np-ultra ja siellä pääsee taas masuun näkemään että onko siellä tilaa raivattu :) jännittää...

Pakko myös kommentoida sukupuolifiilistelyyn. Meillä äiti ja anoppi on molemmat pojan kannalla, mies taas kommentoi siihen että "eli se on tyttö". Itse oon jotenkin ajatellu tyttöä (huomatkaa tekonimi :D ), naama on aivan karmee finneistä..myös päänahasta löytyy, makeaa, kirpeää ja raikasta tekee mieli.

Gatsu ja Elvi rv11+2
 
Hyviä pakkaspäiviä kaikille ja sinulle Minttu pikaiset paranemistoiveet! Penisilliiniä voi turvallisesti käyttää raskaana ollessa. Tulehduksen hoitaminen on vauvalle parempi kuin äidin paheneva tulehdus. Raskaana olevalle lääkäri arvioi tarpeen vielä erityisen tarkasti eli eipä hätää.

Kuinka moni haluaa tietää lapsen tai näiden tuplamammojen osalta lasten sukupuolet ennen syntymää?
 
EAK
Heipähei!

Ekassa ultrassa on nyt käyty. Oli ihanaa saada tietää että kaikki vaikuttais olevan hyvin. Olin vähän epävarma etukäteen kun ei oo ollu yhtään raskaana oleva olo. Mun lasketunajan vois tonne listaan vaihtaa eli se on 19.7.
 
Kultatiuku minusta nuo uskomukset on kans tosi hauskoja vaikka kuten sullakin, itse en niihin usko. Mulla kaksi poikaa ennestään ja ihan erilaiset raskaudet olivat mieliteoista, painon noususta, yleisestä voinnista ja finneistä alkaen. Vaan kaksi eri lastahan noista kyseessä onkin joten luonteetkin on erilaiset. Hassua muuten että se kumpi oli massussa kauhean kova liikkumaan ihan rasitukseen asti on luonteeltaan hirmu rauhallinen ja tasainen lapsi. Sitten tuo hiljaisempi poika josta liikelaskentaakin jouduin tekemään useaan otteeseen raskauden aikana olikin heti synnyttyään koliikkivauva ja tuon jälkeen ylivilkas tapaus!
:LOL:

Mä en oikein osaa sanoa tuosta sukupuolesta yhtään mitään. Mulla tosiaan 2 poikaa, miehellä ennestään 4 poikaa. Jotenkin pitää itsestäänselvänä että poika sieltä tulee. Kyllä meillä menis maailman kirjat sekaisin jos munaton poika syntyis
;)
ja ihan rehellisiä pojan vaatteita mä olen ostanutkin jo varastoon.

Puhuitte veden menekistä niin mulla on jo kauan aikaa ollut huomattavasti enenmmän jano kuin aikaisemmin. Ja oikein kylmä vesi on niin parasta siihen!! Verensokerit ihan normaalit.

Mulle on tullut painoa joku 3 kiloa. Rinnat on paljon isommat kuin muistan edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa vielä olleen. ja sellaiset täyteläisemmät, siis maito tiehyet on ihan tunnettavissa eikä rinnat ole sellaiset normaalit pehmeät lussukat :LOL:
Mahallaan en enää nuku ja selällään nukkuminenkin alkaa jossain vaiheessa tuntumaan pahalta.
 
Mietin tuota np-ultraan menoa...Täällähän sitä ei tarjota kunnan puolesta . Ainoastaan vapaaehtoinen veriseula tarjotaan. Tarjotaanko teille muille tuo np-ultra ja veriseula neuvolasta? Seuraava neuvola on vasta rv 15 ja käsittääkseni niskaturvotus olisi hyvä tutkia noin rv 13 tienoilla...? Eli pitäisi itse päättää hakeudunko tutkimukseen. Onko muilla kokemuksia np-ultrasta yksityisellä? Jos löytyy turvotusta, täytyykö mahdolliset jatkotutkimukset tehdä yksityisellä myös?
 
Meillä tarjotaan np-ultra ja veriseula julkisella.

Kävi muuten säikäyttävä juttu tossa loppuviikosta. Hormonit on tainneet tehdä mut niin herkäksi, että olin kaksi päivää saikullakin! Eli torstai-aamuna neuvolassa (10+6) yritettiin kuunnella sydänääniä tosi kauan, eikä ne kuuluneet. No, itkuksi se meni enkä voinut mennä enää töihin, olin aivan hysteerinen. Neuvolan täti sanoi vaan, että johan se np-ultra on kohta, kahden viikon päästä... no huh, perjantaina sitten ajeltiin miehen kanssa 80 km:n päähän yksityiselle ultraan, ja kaikki oli ok. Kaveri sanoi, että neuvolassa olis pitänyt nähdä mun paha olo ja itku (itkin itse asiassa melkein koko neuvolakäynnin ajan, koska alusta pitäen on ollut vähän sellainen olo, että mua kohdellaan siellä vähän huonosti) ja olis pitänyt päästä julkiselle ultraan, mitä en ees sitten tajunnut kysyä.

Yksityinen lääkäritäti oli ihana, niskaturvotuksenkin näki, vaikken ollut yhtään varautunut. Veijari oli 4,5 cm pitkä ja turvotus 0,7 cm, vastasi kuulemma viikkoja 11+1. Aivan ihanaa oli nähdä pikkuinen siellä vilkuttelemassa ja sätkimässä!! :)

Miten teillä muilla paino? Mulla vaan laskee :-/ Ei nyt pahasti, mutta 3 kg on tultu alaspäin ennen raskautta olleista kiloista. Oikeasti syön ihan koko ajan!! Siksi on käsittämätöntä. Liikuntakin on ollut tosi vähissä iltaisen kuvotuksen ja väsymyksen vuoksi. Neuvolatäti sanoi, että olis hyvä ulkoilla mahdollisimman paljon, koska äidin keuhkot on samalla sikiön keuhkot. Tänään aion uskaltautua tuonne pakkasilmaan!

Ihanaa, viikon päästä ehkä jo kerrotaan kummankin vanhemmille vauvasta :heart:

Kitty 11+2
 
SmileX, miulla oli kanssa esikoisen kanssa tuo liikkuminen mahassa juuri noin, että välillä sai töniä että onko siellä mitään, ihan loppuun asti oli tosi rauhallinen, ja kun syntyi, ei ole ollut paikallaan hetkeäkään!!! kääntyi 3kk vanhana ympäri ja sitten heti treenaamaan ryömimistä ym. ja nyt 3.5v. edelleen vilkas kun mikä =) . jänskä nähdä miten nyt tän uuden tulokkaan kanssa nuo liikkeet menee!!
 
Ai niin, pakko hehkuttaa, että onpa ihanaa kun on tän raskauden myötä tullu rinnat :LOL: Olen nyt täsmälleen kokoa 80B, aikaisemmin en ollut kunnolla oikein mitään kokoa mut kuppi oli A. Saaks nää pitää sit raskauden jälkeenkin ;)

Mä en osaa yhtään ajatella, oisko tuo veijari tyttö vai poika. Jotenkin oon aatellu, että tyttö ois jotenkin helpompi, mut se johtuu siitä, että mulla on reilusti itseäni nuorempi pikkusisko, jota oon teininä hoitanut kun hän oli vauva. Miksei poikakin, ois aika sööttiä jos tulis sellanen miniversio miehestä =) Toisaalta ois aika kätevää tietää sukupuoli etukäteen vaatehankintojen puolesta, mutta liekö liian pinnallista ajatella niin... ehkä johtuu siitä, etten tykkää keltaisista vauvanvaatteista, jotka nyt perinteisesti on jotenkin sukupuolineutraaleja, kai.

Naamassa ja harteissa on ollut finnejä koko raskausajan, ei kivaa. Ostettiin uusi kamera loppuviikosta ja mies leikki sillä ottaen kuvia minusta, niin eipä paljon naurattanut kattoa kasvojen ihoa kuvissa. Ei oo muutenkaan mikään erityisen hehkuva olo ollut, hiukset rasvoittuu joka päiväksi. Tietäiskö se tyttöä sitten...
 
Täällä kans rinnat saaneet kivasti uutta muotoa ja kokoa :D Ei oo tosiaankaan mitkään pehmeet löllykät vaan tosi uhkeet. Verisuonetki näkyy ihan sinisenä pinnassa ja maitotiehyet tuntua. Edellisessäki raskaudessa maitoa alko tihkumaan jo vähän puolenvälin jälkeen, vaikka rinnat kunnolla alkoki kasvamaan vasta parin viimesen kuukauden aikana. Kovin paljoo maidon nousu ei onneks enää varustusta kasvattanu.

Vettä menee täälläki reilusti normaalia enempi ja sen pitää ehdottomasti olla jääkylmää, mutta niin oli edellisessäki raskaudessa, eikä sokereissa ollu mitään häikkää, sokerirasituksessaki kävin, joten en nyt oo niin huolissaan juomisesta. Muuten kun on olo ihan ok. Poika tosin oli 4kg syntyessään, joten ehkä vähän enemmän nyt tarkkailen mitä syön, vaikka en kyllä viimekskään pahemmin herkutellu. Menihän tuo pari viikoa yli la:n, että olihan sillä aikaa kasvaaki =)

Jemima meillä ei kans kunta tarjoo np-ultraa, mutta veriseulan kyllä. En ajatellu käydä siinä yksityiselläkään, joten en osaa sanoa noista jatkotutkimuksista. Täälläki muuttu kyllä nyt vuodenvaihteessa tuo ultraus ja rakenneuä:n tilalle tulee tuo np-ultra, mutta ite oon jo niin pitkällä, että menen vanhan systeemin mukaan.

Kylläpä sitä aina saakin juttua aikaseks, vaikka vaan pikasesti tulee vastaamaan! :/ Nyt kuitenki poistun touhuaan poitsun kans ennen kun se ihan hermostuu.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! =)

Änkkäpöö ja toivoilona 12+4
 
Kyll joo tuo rinta varustus kasvaa, vaikka ennestäänkin on jo liian suuret.. pakko oli eilen illalla ettiä vanhat imetysliivit päälle ja AH mikä tunne kun sai pehmeet puristamattomat liivit!! pitää vissiin käydä ostamassa jotku odotusajan liivit.. vaikka mies kyllä tykkäs näistä imetysliiveistä, helpompi avata .. ;)

ja finnejä pukka joka paikkaa.. kaulalla ja tohon etumukseen, että ei kehtaa kyllä yhtään avonaisia paitoja pitää ku rehottaa hirveesti.. ja selkäänkin on alkanu nyt tulla..

Onko kukaan tuntenu liikkeitä näin aikasilla viikoilla?? miulla on nyt 10+4 ja oon kuvitellu että ihan pientä välillä oisin tuntenu.. varmaan vaan toivon niin kovin että tuntisin..

Kitty1979 tosi inhottavaa kyllä jos tulee paha mieli eikä sitä mitenkään huomioitu!! toivottavasti ensi kerralta jää parempi mieli!!

Kivaa pakkaspäivää, heinäkuuta odotellessa!!!

äiti lpr 10+4
 
Sus soo
Moikka!

Vauvan sukupuolesta... Me veikataan poikaa, niin kuin ihan kaikki muutkin. Katsotaan miten käy. Edelliset meidän lapset tyttöjä ja raskaudet olleet täysin erilaisia kuin tämä nykyinen.

Omaa napaa... Taas meni pikkarit vaihtoon eli vuotoa oli yllättävän paljon :( Huomen aamulla olis äippäpoliaika ja np-ultra. Viimeksi oli tosi tympee täti siellä ultraamassa ja ei puhunut mitään ylimääräistä vaikka kyseltiinkin. Silloin vauvalla oli kyllä kaikki hyvin. Toivottavasti huomenna olisi sellainen ultraaja, joka pystyisi kertomaan mistä nämä vuodot johtuu. Tällä hetkellä tuntuu, että uskallanko tosiaankaan jatkaa töissä. Tänään olen vähän normaalia enemmän liikkunut sekä nostellut ja kantanut tuota meidän kaksivuotiasta. Töissä ei tarvi onneksi nostella mitään painavaa, mutta jaloillaan ja liikkeessä olen koko ajan. Mutta eiköhän ne sitten siellä äippäpolilla ota lisätutkimuksiin heti huomenna jos tarpeelliseksi näkevät. Mä en pääse nyt tänään lähtemäänkään sinne polille. Olen yksin kotona lasten kanssa ja ei ole edes autoa vasta kuin joskus myöhään illalla kun mies tulee kotiin reissusta. Polille on matkaa 70km eli se ei nyt ihan tuossa vieressä ole :/ Vatsaankin ottaa, mutta se on tuttua jo näiden vuotojen kanssa. Taitaa vaan tätä äippää jännittää joka kerta, että mitä on meneillään. Kamalaa jos tämä menis nyt kesken kun tuo vatsakin on jo pyöristynyt. Sekin sattui jo hemmetisti kun se ysiviikkoinen vauva tuli aikoinaan ulos, joten miten nyt kun viikkoja on jo enemmän.... Ilmoittelen jos tilanne tästä muuttuu. Toivottavasti saan kertoa iloisia uutisia seuraavaksi. Pitäkää peukkua pystyssä, että kaikki on hyvin!

t. Sussoo ja Kaveri 13+1
 
Äiti Lpr, itsekin kuvittelin eilen kun makailin sängyllä kirjan kanssa, ihan kuin olisin tuntenut yhden sellaisen selvän nykäyksen/ poksahduksen massusta. Vaikka miten yritin kuulostella niin niitä ei sitten tullut lisää.

Sussoo ei voi muuta kuin ihailla sun rautaisia hermoja tuon vuodon suhteen. Itse melkein hypin seinille kun joulua edeltävänä viikonloppuna oli vuotoa ja jouduin melkein viikon (la-to) odottamaan ultraan pääsyä. Ultrassa kaikki oli kuitenkin ihan ok. Vuotohan voi johtua niin monesta syystä, esim hematoomasta. Mutta tiedän kokemuksesta ettei silloin kun se osuu omalle kohdalle osaa aina olla niin järkevä ja rauhallinen.

Omaa napaa ihan hiukan lisää vielä. Huomenna on ultra jossa määritetään laskettu aika ja myös eka neuvolakäynti. Jännittää ihan älyttömästi onko kaikki niikuin pitääkin.
 
Gatsu: Nyt ei taas vaihteeksi tunnu ikävälle alavatsalla, kuuluu varmaan asiaan kuitenkin nuo tuntemukset.

Sussoo: Toivon parasta sinulle ultraan! Jään odottamaan uutisia.

Huomenna mulla alkaakin ruhtinaallisesti kahden viikon pesti töissä, eli täällä notkuminen ei jatkuvasti onnistukaan, mutta iltaisin pitänee kuitenkin yrittää päästä kurkkaamaan muiden kuulumisia.

Nyt kaikki lähimmät ovat tietoisia raskaudesta, ja vaikka vanhempieni reaktiota pelkäsin, ei äitikään repinyt ainakaan silminnähden pelihousujaan.

Ja ne rinnat..... Entinen 80B on vaihtunut 80C:hen, ja tänään kissojen ja koirien kanssa (ja miehen tietty) etsittiin imetysliivit varastosta, ja ne sopii kuin nakutettu. Rinnat ovat kyllä nyt aiempia raskauksia suuremmat, joten voi olla, että ostattaa vielä imetyksen alettua muutamat vielä suuremmat liivit. En kehtaa ostaa kovinkaan monia 80C-koon liivejä nyt raskausaikana, kun imetyksen jälkeen ne voi jäädä käyttämättä sitten väärän koon takia. Eli miehen riemuksi alan nyt käyttää imetysliivejä. Esittelinkin hänelle tänään, miten kätevät "isiläpät" niissä on! Heti tajusi juonen! Ymmärsi kyllä myös sen, että vauvan synnyttyä läpät muuttuvatkin sitten "isiläpistä imetysläpiksi"!

Mulla varmaan alkaa maitoa erittyä tuossa reilun kuukauden sisällä, ainakin edellisissä raskauksissa rv19 alkoi vasen rinta päästää maitoa pihalle niin, että sängyllä oli useamman kymmenen sentin kokoiset maitolammikot. Vasen rinta on mulla jostain syystä hiukan oikeaa suurempi ollut aina, ja se oli myös parempi maidontuottaja kummankin pojan kohdalla. Tosin terkkari sanoi, että pienempi rinta voi ollakin jollakin se parempi maidontuottaja, mutta mulla siis näin.

Kultatiuku ja vauveli rv 13+4
 
Äiti lpr miekin olen miettinyt et olenko tuntenut liikkeitä vai mitä ne oikein on mutta illalla kun menee pötkölleen ni tuntuu sellaisia säännöllisiä muljahduksia kummallakin puolen mahaa ja kerran tuntui sellainen terävämpi nykäsy...elikkä kaiketi ne on liikkeitä ja uskon että siullakin on liikkeistä kyse. =)

Sussoo pien peukkuja että pienellä on kaikki hyvin,sulla on kyllä rautaset hermot ja ihailen kyllä niitä.

Rinnoista on ollut puhe ni miekin kävin ettimässä tänään imetysliivit ja löysin yhet sportti liivit joissa hakaset edessä ja leveet olkaimet ni ne on aika ihanat päällä =) ei paina eikä purista...miul on tullut maitoa jo nyt jonkun verran ja etenkin kun käyn saunassa ni valuu ihan vuolaasti mut hyytyy onneks kun tulee saunasta pois ja rinnat on pinkeet ja tiehyet tuntuu tosi hyvin.

Yks kiva juttu kanssa:mun maha toimii jo paremmin =) voiko olla ihminen näin tyytyväinen tälläiseen asiaan mut vesi ja 5km päivittäiset lenkit on näköjään ruvennu tehoamaan =)

Äitee ja tuplat 12+3
 
Mulla myös ollu alavatsakipuja jonku verran. Kävin pe antamassa pissanäytteen neuvolassa ja ainakaan alustavien testien mukaan ei oo tulehusta. Huomenna saan sit lopulliset tulokset.
Liikkeistä oon ollu tuntevinani jo aikasemminkin, mut nyt oikeestaan oon varma että nää on vauvan aiheuttamia. :heart: Ihania pieniä "tönäsyjä".
Painoa on tullu jo jokunen kilo. Varmaan ainakin viis... :ashamed: No, onneks ei oo ollu sitä ylimäärästä ni ei niin haittaa. Esikosta tuli 17kg ja kaikki ja ylikin lähti pois.
Rintavarustus on kasvanu huimasti. =)

Mullakin alko työt, joten en kerkee sitäkään vähää tänne. Illat menee tietty esikon kanssa ja kotihommia tehdessä.
Hyviä vointeja kaikille! Niin ja onnittelut taas monelle tuplien odottajalle ja muillekin jotka ovat saaneet ultrassa hyviä uutisia! =)
Mä odottelenki rakenneultraa seuraavaks, 11.2. Ja 25.1 ois neuvola.

rinkinki rv14+5
 
Mulla kyllä rintavarustus ei oo kasvanut pätkääkään... Minä (ja erityisesti mieheni) odottaa innolla, josko näin kuitenkin jossain vaiheessa tapahtuisi. Toisaalta mahakaan ei ole vielä kasvanut, joten se raskauden aikana tullut 1 kg on sitten kai taas tullut takapuoleen...

Liikunnasta... Itse olen melkoinen himoliikkuja ja työnkin puolesta tulee liikuttua aika lailla. Viikonloppu meni retkiluistimilla viilettäen 2,5 h per päivä. Ihana uusi laji! Tällä hetkellä ohjaan jumppia ja spinningiä yht. 5-7 h/vko ja haaveissa on, että voisin ohjata näitä tunteja huhtikuun loppuun asti ja sitten toukokuussakin vielä puolet tuosta määrästä. Saapa nähdä, kuinka käy. Tämän lisäksi tietysti liikun vielä omaksi ilokseni välillä jumpaten ja välillä kestävyyttä kohentaen (hiihto, kävely, pyöräily ym.). Juoksu ei ole enää oikein maittanut, jos se nyt on koskaan maittanut... Muuten liikkuminen tuntuu taas alkuraskauden kuvotuksen jälkeen oikein mukavalta. Muutenkin energia on palautunut tässä uuden vuoden kunniaksi. Joulukuussa tuli makoiltua aika paljon...

NP-ultra odottaa sitten ensi viikollla. Toivottavasti kaikki olisi edelleen hyvin. Mukavaa tulevaa viikkoa. Se olisi taas pitkästä aikaa täysimittainen työvko edessä...

Virtanen ja mato (melkein 12 vko)
 
ja herätykset :( . Ankeeta. Ärsy herätä herätyskellon piippaukseen. Just kun tottu (kaks viikkoa) lomalla että sai nukkua aamulla eikä sitä kiirusta ja kellon kyttäämistä, et milloin täytyy lähteä. Olot oli aamuisin hyvät. Nyt heti huomas, ku taas normi aamu niin alkaa heikottaa tosi helposti. Eli aamu olot ei sittenkään ohi :(
Mitenkäs muilla olot aamuisin? Täällä ei niinkään pahaa oloa vaan heikko. Joutuu välistä heittää sohvalle pitkällee ja jalat koti taivasta ku alkaa oikein heikottaa.
Onneksi eskari pääsi kaverin kyydissä tänään, ei tarvinnut koko orkesteria pakata päälle ja autoon.
Ihanaa , pakkanen vähän laskenut. Nyt hyvä ilma, vajaa 10 pakkasta eikä tuule.Pystyy ehkä ihan jäätymättä ulkoilee.
Tekisi mieli lähteä ostelee vauvalle vaatetusta, mutta yritän pidätellä vielä vaikka pari kk. itteeni..kyllä sitä kerkee vielä hamstraamaan :)
Nyt katsomaan onko pieni jo ylhäällä herännyt. Keksi eilen illalla nukkumaan käydessä että patjan alle pääsee... Patjan alta pariin otteseen neidin (1.4v) nostin. Vähän hillutti vaikka yritin olla topakka ja kehoittaa vaan nukkumaan :LOL:
Nyt mentävä taas..

Ä... 14+
 
Huomenia!

Voi hitsi Sus soo.. Jännityksellä tääläkin odotetaan sun kuulumisia nyt! Toivotaan tietenkin parasta, harmitonta vuotoa! :hug:

Rintavarustushan on siis täälläkin aikamoinen jo nyt.. Mies tietty tykkää kun entiset ajokoirankorvat onkin uhkeat terhakat tissit! :D Taitaa vaan mennä liivit uusiks, kun nyt on jo sama kuppikoko kuin kuopusta imettäessä E75.. Isompaa imetysliiviä sitten, kun maito näihin nousee.

Samoin kun Kultatiulla, mullakin on vasen rinta aavistuksen isompi, ja tuottaa paremmin maitoa. Näiltä kahdelta nuoremmalta olen sen huomannu. Mikähän siinä on?

Voi hurja miten aktiivinen onkaan Virtanen!! Kahdehdittavaa suorastaan, toteaa laiskimus joka ei liiku normaalien päivittäisten toimien päälle kuin koiran pissityslenkkejä.. :ashamed: Voinen puolustautua sillä, että työ jossa olin keväästä marraskuulle, on todella fyysisesti raskas, eikä silloin riittänyt virtaa mihinkään enää kotitöiden ja koiran lisäksi. Nyt taas kun jäin kotiin, ei saa lapsia hoitoon mihinkään kuin harvoin, ja lenkistäkään ei tule mitään noiden "riiviöiden" kanssa, joten ei saa aikaan tehdä mitään.. Ajatuksena kyllä olis kokeilla ainakin mammajoogaa, heti kun kurssi talvilomilta palaa. Saas nähdä. Kahdessa edellisessä raskaudessa mulla on vaan ollut se ikävä vaiva, että supistellut on melko herkästi jo tuolta rv15 alkaen, niin joutuu miettimään senkin vuoksi mitä tekee. Kipuja niihin ei onneksi sisälly, mutta keskimmäiseltä oli toiseen lääkärineuvolaan mennessä kohdunsuu lyhentynyt ja avautunut sormelle.. Jotenka jotain rauhallista vaan.

Nyt odottelen paria hoitolasta aamuksi, ja iltapäivällä vien omat sitten papalle kun on se ensimmäinen lääkärineuvola. Ihan jännittää kuuluuko sydänäänet, aiemmissa ne on saatu kuulumaan dopplerilla jo rv11 jälkeen, ettää pitäis kyllä..

Mukavaa maanantaita Henikset!

Räpätäti+papunen rv12+5

P.S. Äitylix3, täälläkin on selkeesti huonompi olotila heti, jos on nukkunut huonosti tai joutuu heräämään aikasin. Ja meillähän noustaan nyttemmin joka aamu kellon kanssa Muumeja katsomaan, joten yökkimällä alkoi tämäkin aamu! :x
 
Huomenta!! huonosti nukutun yön jälkeen.. poika kun tulee joka yö meidän väliin pöyrimään ja hyörimään, niin en sitten saanut yli tuntiin nukuttua, laitoin sille lattialle patjanki, mutta sielläkin ähelsi ja vaikka mitä, ja isäntä kuorsas..

selkä on inhottavasti kipee, kun eilen järjesteltiin meidän varastoa, ja sitten siihen päälle vielä laitoin verhot paikoilleen ja siivottiin pojan huone, niin nyt on selkä jumissa.. inhottavaa..

Liikkeistä: olin kyllä eilen illalla tuntevani niitä pieniä hentoja nykimisiä vielä paljon lisääkin.. mutta aika hurjaa, jos jo nyt tuntuu.. mutta aika ihanaa =)

huomiseen pitää jaksaa odottaa ja sitten on se kauan odotettu eka neuvola!! toivottavasti ne sydän äänet kuuluu, koska en jaksa enää odottaa!!

Aamuoloissa ei ole moittimista, illat on miulle aika yökköjä, on vaan kuvottava olo, ja päivisin on niin vetämätön olo, ettei jaksais tehdä yhtään mitään..pakolla piti eilenki aamupäivällä vääntäytyä pojan kaa pihalle, mutta tulihan siitä hyvä olo!!

Sus soo tsemppiä sinulle, omat hermot ei kyllä kestäisi noin hienosti!!

mutta nyt yritän siirtyä työn tekoon!!!

äiti lpr 10+5
 
Huomenta! Paluu arkeen totta tosiaan...

Sus soo Toivotaan, että kaikki olisi kunnossa. :hug:

Virtanen Samoin minulle ei juokseminen enää maistu. Muutenkin olen joutunut välttämään "hyppimistä" alkuraskaudessa, kun epäiltiin sitä hematoomaa vuotojen syyksi. Nyt on kyllä lupa taas liikkua =)

äitylix3 Kyselit aamupahoinvoinnista. Täällä aamut ihan ok, vähän
yököttää. Illat on sitten pahempia (tosin nyt jo hieman helpottanut) ja
välillä tulee vielä oksu. Onneksi ei enää joka ilta.

Mukavaa viikkoa kaikille

Jemima ja Lahja 11+4 (?)
 

Yhteistyössä