HEINÄMAMMAT 2008 ~tammikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Moikka ja hyvää alkavaa vuotta kaikille! Tämä vuosi on ainakin meidän perheen "action-vuosi": pian on häät, sitten odotetaan seuraavaksi vauvojen syntymää ja sitten syksyllä toivottavasti on muutto omaan kotiin.

Eilen oltiin ystäväperheellä syömässä ja kotiuduttiin heti puolenyön jälkeen. Tosi rauhallisiksi ovat uudet vuodet käyneet =) Toista oli reilu 1o vuotta sitten, huh huh... :eek:

Oma napa Ehkä se massu alkaa nyt vähän jo pömpöttämään, varsinkin syömisen jälkeen. Aamulla on vielä aika näkymätön, mutta kun syö niin näkee ihan hyvin että raskaana ollaan. Kohtu on jännästi nostanut vatsalaukun jotenkin "ylös" ja sen takia varmaan maha pullottaa kovin ruokailun jälkeen. Onko muilla samanlaista havaittavissa? Esikoisen odotuksesta en tällaista muista, mutta se ei ole mitään uutta. Siitä kuitenkin jo 10 vuotta aikaa. Huomenna ajattelin mennä töihin mitään peittelemättä, koska viime viikolla kerroin esimiehelle odotuksesta. Nyt saa sitten muutkin alkaa supisemaan, että olenkohan raskaana :D Torstaina on neuvola, jännittää kovin että löytyykö sydänäänet. Varmasti löytyy jos kaikki ok.

HooWee 15+0
 
Uutta vuotta täältäkin!

Tästä vuodesta tuleekin taas varmasti erilainen uusine haasteineen, mutta niitä kohti.

Uusi vuosi juhlittiin rauhallisesti, ruokaa rajallisesti ja hyvissä ajoissa nukkumaan..
Vauvamasu alkaa punkea näkyviin pikkuhiljaa olo on vaihteleva, mutta siedettävä. Ainoa mikä hirvittää on töihin meno aamulla, ei jaksais millään!

Vesis+ vaavi 13+3
 
hyvää uutta vuotta munkin puolesta!

täällä uuden vuoden vaihtoa juhlittiin tacoilla, leffalla ja aikaisella nukkumaanmenolla joka ei kuitenkaan onnistunut rakettien paukuttelun vuoksi... eli tänään väsyttää, 5.30 kun joutui aamulla nousemaan töitä varten... toivon mukaan tänään saa nukkua rauhassa.

np-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! la pysyy, np 1.9 eli ok. laiskanpuoleinen kaveri mutta niin oli esikoinenkin. huojentunu olo kun kaikki hyvin! huomenna eka neuvolakäynti.

vointi suht koht hyvä. etova olo alkaa pikku hiljaa poistumaan. illasta oon aika väsyny mutta siihen liittyy kyllä muukin kun raskaus. vatsa pömppö mutta ei varsinaisesti raskausvatsa vaan enempikin ne renkaat kasvaa ;)

nojoo lenkille tästä...

korvapuusti + pikkupulla rv 13+3
 
Hyvää alkanutta vuotta täältäkin päin maailmaa!

Vuosi vaihtui rauhallisesti, oltiin ihan kotosalla miehen ja pojan kanssa. Tehtiin hyvää ruokaa ja nukkumaankin mentiin jo heti kun pauke lakkas :D Poika nukkui sikeästi autuaan tietämättömänä siitä kamalasta paukkeesta.

En muista kerroinko jo siitä ekasta lääkärikäynnistä; la muuttui elokuun alkuun, mutta ei sitä kannata mennä muuttamaan kun vauva syntyy joka tapauksessa heinäkuussa (sektio). Kaikki oli siis hyvin toistaiseksi, yksi vauva tulossa =) Seuraava lääkärikäynti on sitten kuun lopulla, jolloin myös lääkäri ottaa ne tavalliset testit (mahdolliset kromosomipoikkeavuudet) sekä mittaa varmaankin niskaturvotuksen.

Masu on ollut turvoksissa nyt muutaman päivän, raskautta on turha syyttää kun kohtukaan ei ole kun maksimissaan nyrkin kokoinen :D vaan ihan omaa herkuttelua tässä on syyttäminen. Onneksi vuosi vaihtui ja tein lupauksen syödä terveellisemmin :)

Eipä tänne sen ihmeellisempää. Oireita ei edeleenkään ole minkäänlaisia.

t. balou & nunu
 
Hyvää uutta vuotta täältäkin päin!

Taustalla varmaan seuraan seuraavatkin lähiajat keskustelua, kun väsy vaivaa niin kamalasti, ettei tahdo jaksaa yhtään mitään. Sektion jälkeiset kiinikkeet pystyhaavassa alkaa viavata oikein toden teolla ja kovat vihlaisut vatsan sivuilla haittaa elämää. Niihin kai pitää vain tottua.

Uutena vuonna onnistuin puraisemaan lihapullansisällä olevaan luun palaan sen verran railakkaasti, että yhdestä takahampaasta lohkesi puolikas irti ja siitä aiheutuvaa vihlontaa ja särkyä on saanut kestää täs muutaman päivän. Huomen aamulla 7.30 hl aika. Voin vannoa, ettei ole montakaan tuntia tullut nukuttua, saati syötyä mitään kunnolla. Että pitikin sattua.

Mitään ihmeitä ei oirerintamalle kuulu tuon tappoväsymyksen ja kupeiden vihlonnan lisäksi. Np ultra on 17.1. Mietin vaan, mennäkkö sinne seerumiseula verikokeeseen vai ei. Siinä on ajatukset vähän mihin suuntaan milloinkin. Toisekseen, mun on sinne hankala käytännössä lähtee ja sekin jo vähän nyppii. No, on täs pari päivää aikaa sen kans takuta. Selvittää ajatusia mennä tai ei.

Hyviä vointeja kaikille L-M 10+2
 
Huomenta kaikille pitkästä aikaa! Ja oikeen hyvää uutta vuotta!!! Miulle on alkanu illalla tulla paha olo kohtauksia, mutta suklaa vanukkaalla ne menee ohi =) . Maha on niin ison näkönen (kun on tota vararavintoa päällä..), että ihan ku olisin jo paljon pidemmällä ku oonkaan.. mutta ei kai sillä väliä. Ärsyttää vaan ne kommentit, että ootko ihan varma että siellä on vaan yksi. esikoiselta sain kuulla koko ajan sitä ja varmaan tältäkin.. Nyt en uskalla mennä kyläilemään sellasiin paikkohin missä ei vielä tiedetä että odotan, koska haluan kuulla ne sydän äänet ensin (8.pv on neuvola), ja sitten kyllä en voi enää pitää mahaa piilossa =)

Ilosta päivän jatkoa kaikille!!!

Äiti lpr rv 10
 
Hellurei!

Ihan rauhallisesti meni uusi vuosi täälläkin, oltiin rakovalkeilla, paistettiin makkaraa (mä en siitä kyllä tykkää normaalistikaan saatikka nyt.. ) ja ammuttiin raketteja. Lapset viihtyi kun oli pari muutakin tuttavaperhettä mukana, oli seuraa ja puuhaa.
Mun iltani meni vaan koira-paran kanssa, se raukka kun koki ensimmäisen uudenvuoden, ja oli aivan sekaisin ja paniikissa. :( Makasi mun jalkojen alla turvassa, vapisi ja tärisi.. Viimein vein autoon, ja siellä rauhottui sentäs. kotiin kun tultiin kiersi koiruus normaaliakin enemmän perässä ja makasi kiini jaloissa jatkuvasti, kurkki ikkunaan päin aina kun pamahti. Saipa olla sisällä yön, normaalisti on siis pihalla tarhassa.

Mullakin on toi massu tosiaan aikamoinen jo, eikä kyllä ollu lähtöpainossa valittamista et ois sitä vararengastakaan! Samalla tavalla mullakin massu turpoaa kuin HooWeellä, siis se ruokamassu, ja se tietty korostaa kokoa entisestään. Mutta turha tätä piilottaa enää on!

Ja talvitakkia ois varmaan etsittävä toista, meinaten on sellainen kapea ja pitkänmallinen toi tänhetkinen, eikä se enää kauaa taida mennä kiinni!

Näin omanapaisesti tällä kertaa, hyvää alkanutta vuotta vielä kaikille!!

Räpätäti+papunen rv12
 

Hyvää uutta vuotta vaan kaikille :flower:
Onkohan muilla ollut supistuksen tuntemuksia? Ollut tosi kiireistä viimeajat, ja parina viimeiltana ihan niinkuin olisi supistellut..onkohan mahdollista, ei ainakaan kahden ed raskauden kans tällasta..Muuten kaikki ollut ok, ei vuotoja ei mitää..

Oliko täällä muitakin eteänmatkailijoita? Ollaan lauantaina lähdössä Pattayalle..ihanaa pääsee lepälemään..:)

-magia
 
Hyvää alkanutta vuotta vaan kaikille!!!

Mulla on ollut parin viikon atuko täällä käynteihin, jotan yhtään en nyt tiiä et mitä joulukuun lopulla on jutskailtu...Mutta tähän päivään. Mulla tuo ruokamasu turpoaa jo heti aamusta valtavaks, niin että näyttää tosiaankin ku olisin väh 20 viikolla raskaana =)

Tänää amulla käytii np-ultrassa ja tuli sitten siellä kysyttyä että näkevätkö sukupuolen...Hoitaja siinä sitten kurkkasi sinne jalkoväliin ja näyttää siltä että meille olisi taas tulossa poika! Eli siis neljäs laatuaan :LOL: Onko kenelläkään tietoa voiko näillä viikoilla vielä erehtyä sukupuolesta? Vaikka kyl olin itsekin siellä selvän pippelin näkevinäni :D Mulla vaan ollut sellainen käsitys että tyttö ja poika näyttää samalle viikolle 14 asti ja oon aina luullu ettei näin varhain voi sukupuolta edes nähdä.

Tää oli nyt vaan omaa napaa mut olin niin yllättyny tosta että sukupuolen voi jo nähdä...

Eipä muuta ku kaikiille hyviä vointeja (oma vointi ei edelleenkään ole hyvä, pahoinvointi vaivaa edelleen)!

Neleka ja Tuikku 11+6
 
Tänään oli ensimmäinen lääkärintarkastus ja postiiviseks yllätykseks siinä samassa ultrattiin!! Ja voin sanoo et jännäks meni kun lääkäri totesi että: vähän näyttäis siltä että täälltä löytyy kaks sikiöö... :eek: huh, en olis ikinä uskonu että just mun kohdalle käy näin! eli siis etusivulle korjaus että 2 ja 3 lapsi tulossa jos kaikki vaan menee hyvin!! :heart: B)

Eliza ja kaksoset 10+0
 
HPM
Hui, kauheesti tuplaodottajia!! Toivottavasti musta ei tuu seuraavaa... Suvussa meinaan kaksosia. Mulle riittää kyllä yksikin =) Ja mun vahva intuitioni sanoo että täällä on vain yksi... (kuuluisia viimeisiä sanoja...?)
 
Eliza Onnea mukavista uutisista ja tervetuloa tupla odottajiin :flower:

Neleka miulle kätilö sanoi ultratessa ettei viellä voi nähdä sukupuolta että näyttävät niin samoilta tässä vaiheessa että vasta rakenne ultrassa jos halutaan tietää niin lääkäri yrittää tihrustaa,mutta mutta mun siskolle sanottiin np-ultrassa että tyttöä odottaa ni se kyllä piti paikkansa...joten kaikki on mahdollista,onnea hyvistä ultra kuulumisista.

Mulla on nyt vihlonu mahasta ja aivasta tai yskiä ei uskalla kun repii niin maan pirusti tuolta leikkaushaavojen kohdasta ja sitten kun sappikin on poistettu ni napa parka on ihan hellä...tuntuuko teillä muilla kohtu kun on selällään sängyssä? miulla tuntuu kovana möykkynä joka vaihtaa paikkaa kun äitee painelee masua...jotenkin vieläkin epäuskosta että kaksoset on tulossa näiden kaikkien vaikeuksien ja hoitojen sekä menetysten jälkeen...voiko ihminen olla näin onnellinen?

Äitee ja tuplat 11+6

Tänään kyllä pahoitin mieleni kun kerroin tutulleni käyneeni jouluna syntymättömien lasten haudalla ja että kyynel tuli silmään siellä kynttilöiden paljouden keskellä...ni hää sano että mikäs oikeus sulla on siellä käydä kun on kaksi pentua mahassa :eek: elikkä mulla ei ole oikeutta surra meidän menetettyjä pieniä kun olen raskaana...jos kaikki olisi mennyt hyvin niin meillä olisi kohta laskettu aika ja sekin jotenkin herkistää mieltä...etenkin kun hormoonit käy ylikierroksilla...että tälläinen valitus viesti.
 
Elizalle tuplaonnittelut! Meitä on kyllä todella monta täällä...

Esikoisia odottavat ja varsinkin te joille tulee tuplat. Milloin uskallatte hankkia vaunut? Tuplavaunuja kun ei ole kovin montaa sorttia ja nyt olisi viimevuotiset tarjouksessa. Pari sataa säästettyä euroa on aikamoinen summa, kun tuplien tavaroihin uppoaa melkoinen määrä rahaa. Tekisi kovasti mieli jo hankkia mutta rohkeneeko...

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti 13+1
 
Me käytiin tänään Lastentarvike liikkeessä kyselemässä Quinny Freestylen hintoja :) Alennettu hinta oli 399 ja sitten huhtikuussa 579. Päätin laittaa nickin kuntoon huuto.netissä pikimmiten. Kun sitä iskee silmänsä johonkin, niin se on sitten pakko saada.

Nyt vaan plarailen kuvastoja ja kelaan ja teen listaa mitä vois alkaa jo ostelemaan. Ensi viikolla tosiaan Helsingin reissu, pakkohan sieltä on jotain ostaa.

Onnittelut Elizalle makiasta uutisesta!
Pörrö ja Skeleton 13+4
 
Huuto.netissä on paljon vaunuja myynnissä mutta kovin vähän tuplavaunuja. Ja niistä pyydetään kiskurihintoja, saman verran ellei enemmänkin mitä nyt on tarjouksessa. Yksiä pinnasänkyjä olen jo huudellut... :ashamed:

SatuKa
 
Satuka meilläkin ollaan paljon kateltu ja hintoja vertailtu ja nyt varasin kaverilta yhdet tupla yhistelmät kun hää myy ne mut en uskalla vielä ostaa ja en edes tiedä et mahtuuko kunnolla meille ovesta sisään, hää lupas tulla joku päivä vaunujen kanssa ni testataan...muuten mein ei tarvia ostaakkaan kun toinen sitteri kun kaikkia on jo yks ja toinen pinnasänky saadaan naapurista omaksi ni ei tarvia sitäkään ostaa ja turvakaukalot tulee toinen siskolta ja toinen vuokrataan neuvolasta...

Äitee ja tuplat 11+6
 
Moikka!

Uutena tulokkaana voisin liittyä ketjuun. Kun HooWee tuolla monikkofoorumilla hehkutti että täällä on jo muitankin tuplia odottavia. Ilmeisesti oikein iso joukko, olenkohan kahdeksas?

Esikoisia odottelen ja varhaisultrassa selvisi että tuplat on tulossa. Todennäköisesti epäidenttiset, kun molemmilla on omat istukat ja vesipussit.
Täs ny vaan odotellaan mitenkä pian "salaisuus" alkaa paljastua, sillä syönnin jälkeen massu pullottaa kyllä aika huolella.

Äitee2:n kirjoituksesta tuli mieleen että mitenköhän monella kaksosten äidillä on keskenmeno taustalla? Itsellänikin oli sellainen kesällä ja tietysti mietityttää vaikuttiko se jotenkin hormonitoimintaan että nyt kun tärppäsi uudestaan tulikin tuplat... Tämä on toki vain pohdiskelua.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille heinäkuisille!

Etsiväkaksoset 10+5
 
kyllä aattelin hankkia heti kaikkee jos vaan hyviä tarjouksia tulee eteen. (ainahan voi käydä ikävästi) mut mielummin hankin kaikki valmiiks ajoissa. hei tupla oottajat, onko liikkeitä jo tuntunut? ite varmaan kuvittelen vaan et tuntuis jotain tosi pientä liikettä välillä... :ashamed: jos ne ei vielä tunnu niin koska? luulis aikasemmin tuntuvan kun yks sikiöisessä raskaudessa.

eliza ja kaksoset 10+0
 
Onnea tuplaodottajille! :heart: :heart:
Mäkin sillon jännäilin ku tiesin että oli 2 munista kypsymässä, mut ilmeisesti niistä vain toinen oli irronnut. Eli varhaisultrassa näkyi vain 1 alkio. Mut viimeistään sitten seuraavassa ultrassa selviää et josko oiski toinen ollut vaan piilossa????

Kaikenlaista tekis mieli jo ostella.. Mut ei voi mennä lastentarvike liikkeisiin ettei vielä paljastu.. :whistle: Ja ihania vaatteita olis nyt aleessa, mutku ei voi tietää onko tyttö vai poika. Pinnis meillä on jo valmiina! =)

Ines rv10+4
 
Etsiväkaksoset meilläkin oli km toukokuussa. Suvussa ei ole kaksosia, joten ei ole mitään "sukurasitettakaan".

Esikoiset tulossa niin mitään ei ole valmiina. Yritän mahdollisimman paljon ostaa käytettynä. Tiedän, että äiti on jo ostanut ison kasan vaatteita.

SatuKa
 
Olipa tosi törkeästi sanottu Äitee2:lle. :'(
:heart:

Tervetuloa ja onnea Etsiväkaksoset! :flower:

ON: Yllättävää, tänään en ole oksentanut kertaakaan. :)
Niin se vain on, että pitäisi vähän väliä syödä jotakin vaikka
kuinka kuvottaa. Ei mene sitten siihen tilaan, jossa mikään ei
enää pysy sisällä.
:wave:
 

Yhteistyössä